*Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa*

Voimia Henkarille piinaan.

Jaa-a. Saas nähdä, kuinka käy: supistukset on kovat ja lähes jatkuvat ja edellispäivän plussa ei ihan kamalasti ole vahvistunut. Rinnatkaan eivät ole enää juuri ollenkaan arat. Silti kohta lähden hcg-mittaukseen. Jos kerran pissatesti näyttää selvää tuplaviivaa, on veressäkin pakko olla jotain.
 
Tämä höyrypää menee tänään ultraan ihan vaan tsekkaamaan mikä tilanne mahassa! Kun siis ei tunnu, ei näy ja jotenkin epätoivoinen fiilis. Enkä erota mahdollisia potkuja kiertävästä ilmasta. Äitini oli eilen sitä mieltä että mahan pitäis olla isompi ja siitäkös huolestuin vallan kauheasti. Eli tänään viideltä on totuuden hetki ja nähdään mikä tilanne. Ja rv tänään 15+4.
 
Henkari ja tillukas, jaksuja molemmille piinaan ja tiedon odotteluun :hug:

jääris, ei se mahan koko nyt mitään näillä viikoilla meinaa. Tällä kylällä on monta tuntemaani odottajaa ollu ihan vallan vailla mahaa pitkälle yli 20 viikoille asti. Toiselta menin hölmä kyseleen, millon sillä on LA, kun oli pikkuruinen mahanalku näkyvissä ja tämä tuumas, että oli viikko sitten :eek: käytti edelleen normi farkkuja ja vaatteita. Sieltä jostain olemattomasta hoikasta kropasta tuli kuitenkin 3,5kilon painoinen poika. Pojan ollessa 5 päivää oli hän jo bikinit päällä ottamassa takapihalla aurinkoo niin hoikkana, kuin ei koskaan olis lasta tehny ja tämä oli hälle neljäs. Mä taas kuulen kommenttia liian isosta mahasta, joten ei kohen koskaan. Mullakin liikkeet tuntuu välillä hyvin, toisinaan taas ei ollenkaan ja dobblerille on kyllä ollu käyttöö mun pelkojen lievittäjänä. Kerrohan sitten kuulumiset, uskon vahvasti, että kaikki on kuitenkin hyvin :flower:

Mä tuos sängyllä eilen illalla maatessa mietin tätä raskautta. Mikä eniten pelottaa ja mikä ei. Oikeesti pelottaa lähinnä tuo irronnut istukan reuna. Mut mitään en voi enää tehdä enempää, en saa sitä liimatuksi takaisin, enkä estää irtoamista, jos niikseen on. Olen oikeastaan kotona tekemättä mitään, joten enempään en pysty. Tietysti seisoisin vaikka päälläni seinää vasten, jos se auttaisi. Kyllä se taitaa niin olla, että luontoäidillä on tässä hommassa niin syvällä sormet pelissä, etten voi muuta kuin ottaa nöyränä vastaan sen mitä annetaan. Jos tämä vauva on meille tarkoitettu, me se saadaan. Jos ei....en halua ajatella sitä. Päätin siinä itsekseni, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Haluan nauttia kaikista ongelmista huolimatta ja yrittää pysyä edes jotenkin järjissäni. Hieman turhautunut olo mulla on, kun olen sellainen koko ajan jotain normaalisti puuhasteleva ihminen ja nyt pitää vain olla ja maata. Tunnen itseni ihan turhakkeeksi kotona |O Mutta mutta....siihen on syynsä ja perhe sen onneksi ymmrtää.

Sitä ruskeeta oli aamulla vain vähän. Olin ihan yllättyny, että ei ollukkaan montaa paprullista, kuten tavallisesti. Kyllä se väkisin laitto jo hymyilyttään, jotta selviäisköhän tästä sittenkin :) Parin viikon päästä on ultra ja sitä odotellessa tässä aikaa yritän kuluttaa. Se on se kontrolli. Rakenne ultra onki vasta heinäkuun loppupuolella. Ikinä ennen en ole noin "myöhään" rakenteessa käyny. Aina ollu joskus 18+ -20+ viikoilla, nyt menee rv23.

Nyt vaan taas pitää keksiä jotain tekemistä tälle päivää. Kurkkuki niin vietävän kipiä, että ei saa oikein syödyksi mitään. Saati puhuttua. Kunhan ei angiinaa taas tee. Se riemu tästä vielä puuttuskin. Neitokainen tuossa toi ison kasan leikkikorujaan ja hiusjuttuja, että äidin pitää tehdä hänestä prinsessa :D No ainakin tuli tekemistä. Tytöllä on pitkät punaiset luonnonkiharat hiukset, niin niistä on kyllä kiva kaikkia hiusjuttuja tehäkkin :) Prinsessamekko hällä jo onki päällä. Tyttö kyllä vaihtaa vaatteita monesti päivässä ja kai tuo on joku vaihe tytöillä, kun pitää saada pukeutua milloin miksikin. Ja sit on illalla kaamee vaateröykkö kaapin edessä jota nyt sitten iskä iltaisin selvittää ja päivittelee, missä mikäkin on. Oppiipa tuntemaan lasten vaatekaapit vihdoinkin :D

Tulipa taas vähän off topic tekstiäkin, mutta mun maailma kutistuu täällä sohvan/sängyn nurkassa niin pieneksi, että mun sosiaalinen elämä on kohta vain täällä! Kaveritki lopetti oikeestaan kokonaan kyläilyn ja soittelun. Ihan kun menisin siitä rikki :/

Nyt prinsessa puuhiin, L-M ja N 16+1
 
JFJ :heart: Onnittelut :heart:

Osuimme samalle päivälle =) Meille syntyi myös poika 10.06.2010 (rv 38+6) Painoa Heppulilla oli 3830g ja 49cm.

Kiitokset kaikille pinoilijoille ja liimasukkia myös uusille tulokkaille! Lopussa odottaa tavoittelun ihanuus :heart:
 
JFJ ja oliivitar: tuhannesti onnea molemmille :heart:

tillukas: Ehti kyllä tulla jo ikävä, onneks teitä muita ei tarvinnut kauaa odottaa =) Niinhän se vähän meni mullakin, että toivo oli jo mennyt kierron suhteen ja sitten hupsista! Tosin oon päässy tän vuoden aikana melko helpolla suhun verrattuna :hug: Nyt vaan peukut pystyyn 24/7, että saatte vihdoin sen pienen ehjänä kotiin!

Katselin juuri tuota kuumeilu-puolen listaa, ja onkohan enää yksi minulle tuttu pidemmältä ajalta siellä. Joten niin ne todennäköisyydet on meidän puolella, ja ennemmin tai myöhemmin toivottavasti kaikki pääsee tälle puolelle odottamaan =) :flower:

BM ja Putti 10+0 eli *poksista*

ps. Piti tänään labrassa käydä antamassa verta veriseulaa ja muita juttuja varten. Olin sitten unohtanut sen lapun, joka piti viedä mukana. Ei auta, huomenna uudestaan. Voi että mä oon pihalla..
 
Onnea JulyForJoy ja oliivitar! Jääräpäälle myös onnittelut ultrauutisista ja (tilapäisestä ;) ) neuroottisuuden katkaisusta.

Ja minä olen nyt virallisesti raskaana. Soitin labratulokset ja positiivista näytti. Hormonitasoa ei oltu määritelty sen enempää, mutta virallista tämä nyt joka tapauksessa on. Neuvolantäti kysyi puhelun alussa, että olenko äitiys- vai perhesuunnitteluneuvolan asiakas ja minä totesin, että en nyt kumpaakaan, mutta kunhan luet ne labravastaukset, siirryn äitiysneuvolan asiakkaaksi. Perjantaina mulla on sattumalta se gynepolin aika, jossa saan uuden ajan 7.-8. raskausviikolle (itse toivoisin 8. viikon alkua). Jos antavat huomenna luvan, soitan neuvola-ajan noin 10.-11. raskausviikolle, jolloin olisi mahdollista jo jotain kuullakin ja niskapoimu-ultrahan sitten onkin jo ennen 13. raskausviikon loppua. Minä olen antanut itselleni luvan vaatia paaaaljon kontrollia minun ja miehen mielenrauhan vuoksi. Mutta huomatkaa, minä ajattelen olevani raskaana vielä kahdeksankin viikon päästä!
 
Paljon onnea JFJ ja oliivitar :flower: :heart:

Tervetuloa uusille, taas tuttuja nimiä kuumeilupuolelta, hienoa! :)

jääräpää Hyvä niin :)

Mun piti kommentoida paljon muutakin, mutta pää ei oikein toimi. Eilen ryhdyin pesemään hiuksia kasvojenpesuaineella, eli ihan on kaikki kotona. :kieh:

zanz 31+5
 
Onnea JulyForJoy ja Oliivitar pienokaisten johdosta! :flower:

Tillukkaalle onnittelut virallisesta raskaudesta.

).( Kävin tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja hyvin ne sieltä kuului. Olin jo kuullut ne kaverin dopplerilla, mutta nuo kuului selkeämmin ja kauan terkka kuunteli.
Kysyin samalla veriseulonnan tuloksia (otettu 10+1) ja lukemat oli jotain hcg 278 ja papp(?) lähemmäs 1900. En tiedä yhtään mikä noiden yksikkö on, mutta tuo hcg on googlailun perusteella todellatodella korkea. Nyt alkoi pelottaa riski kehityshäiriöistä ja ultra on vasta maanantaina. :'( Lukemienhan ei yksin sanota merkkaavan mitään. Silti tiedetään että, korkea hcg ja alhainen papp ovat huono yhdistelmä. Todella lähellä on, ettei itku tule.

Tuittu- 11+2
 
Tuittu minäkin yritin itse analysoida noita lukemia vaikka neuvolassa sanottiin että älä yritä itse tehdä päätelmiä. En muista olisiko hcg ollut jotain 150 minulla ja tuota toist en muista. Minulle laboratoriossa laboratoriiotäti neuvoi paikan netissä josta sai jonkun viitearvon...ja siinä oli että hcg täytyy olla alle 2. no minähän siitä huolestuin ja soitin neuvolaan ja hän sanoi että ne arvot ovat henkilöille jotka eivät ole raskaana. Joten kyllä niiden arvojen kuuluukin nousta. Toisaalta kuopuksesta minulla hcg oli korkea (en muista mikä ) ja siksi jäin kiinni seulassa ja olin punktiossa koska silloin saivat mulle downriskiiksi 1/90. Kyseessä oli kuitenkin väärä hälytys ja kaikki oli kunnossa. Tällä kertaa sain riskiluvuksi 1/1000 vaikka ikääkin on 36 ja olin tyytyväinen. Eli ei noita lukemia kannata lähteä itse miettimään. kone siellä sitten laskee kokonaisuuden ja ilmoittaa riskiluvun ja siihen vaikuttaa monta eri asiaa. Ja noita hcg-juttuja on useita eli tuokin oli joku hcg-b tai jotain (eli ei se sama kuin tavallinen hcg) eli niitä on monella eri koodilla ja niiden kaikkien viitearvot ovat erilaiset. Myös sillä on vaikutusta että mikä rv on kun kokeet otettu!
 
Niin, tuli mieleen kysellä noista kohtukivuista ihan alussa raskautta (loppuen toisen kolmanneksen alkupuolella). Esikon aikana jo tätä oli ja tuossa välissä olleilla, mutta onko tätä muilla? Eli jos rakossa tai suolessa on tavaraa, koko lantio on tulessa. Pikkuhousut saavat olla kaksi-kolme kokoa suuremmat kuin normaalisti, tai koko lantio on tulessa. Sama ongelma housujen/hameen/sukkahousujen/auton turvavyön/kantorepun kanssa. Eli alavatsaa ei saa painaa yhtään mikään tippaakaan, jos haluaa, että olotila on siedettävä. Kipu tuntuu voimakkaimmin kohdun seutuvilla, jossa se on puristavaa, jopa rutistavaa, mutta se tosiaan säteilee nivusiin, ristiselkään, lonkkiin ja munasarjoihin. Toisaalta kipu tuntuu supistuksilta, mutta se ei ole aallottaista, vaan jatkuvaa. Toisaalta kipu on kuukautisia edeltävää ja niiden aikaista endometrioosikipua muistuttavaa.

Eli mikä määrä kipua kuuluu normaalisti alkuraskauden kohdun kasvukipuihin? Kuuluko sen sattua niin paljon, että tekisi mieli ottaa vahvaakin kipulääkettä/irroittaa koko lantio vartalostaan? Ekassa raskaudessa sitä vielä purematta nieli, että nämä on normaaleja kohdun kasvukipuja, mutta nyt kyllä vahvasti epäilyttää. Niin, ja koko raskauden ajan piti olla tarkkana, että mikään kapea (vaatteen kuminauha tai muu vyötärö ) ei puristanut kohtua.
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

neuvola kuulumisia.. Kaikki oli ok, verenpaineet, pissa jne, Lähetteen lääkäri kirjoitti äippäpolille, aika on sitten rv 34-36. Kohdunsuulla tilanne hyvä ,eli vielä pääsee uimaan :)

täällä aletaan pikkuhiljaa pakkailemaan tulevaa kesälomareissua varten :p
 
Täällä on palattu reissusta!!

Onnittelut vauvaantuneille :heart: :heart:

Tillukas,Miä lueskelin netistä noista kivuista,koska mullakin on ollut ajoittain tosi voimakkaita tuntemuksia...joskaan nyt en voi ehkä ihan kivuista puhua,mutta todella epämiellyttävä tunne kuitenkin. Mulla tuntuu reisissä ja lantionseudulla jomotusta ja ikäänkuin suonenvetoa... juilii ja jomottelee ja välillä tila jää ns.päälle et jään pelkäämään meneekö kesken...munasarjojen kohdalla ja keskellä kohtua välillä sellänen pistävä tunne,... niin lueskelin siis juttuja ja aika monta tarinaa löysin ihan kunnon kivuista alkuraskaudessa ja silti kaikki mennyt hyvin....et kai ne kovat tuntemukset voi olla asiaankuuluviakin. Mulla ainakin on nyt paljon voimakkaampia kuin aikasemmin,mut onneks ei jatkuvia sentään.

Olin unohtanut tonkin lystin kun saa jännätä onko seuloissa kaikki ok... esikosta en huolinut sitä verikoetta koska turvotus oli niin vähäistä. Päätin silloin,että jos siinä kohtaa ei ole hälyyttävää,niin en mene kokeisiin. Nyt pitää taas miettiä asia... mieli tekis tehdä samalla lailla. Ne hälyyttää niin usein väärin ja itestäni tiedän et koko raskaus on sitte ihan pillalla :/ Toisaalta olis kai se hyvä tietää mikäli jotain downia olis et vois varautua,vaikka raskautta tuskin keskeytettäisiin ellei kyseessä olis jotain todella vakavaa...ja sen taas luulis näkyvän sit jo ilman verikoettakin. Huokaus,no katotaan jos sinne asti pääsee...
 
Seula-arvoista, ei niitä todella kannata itte alkaa tulkitseen. Menöö vaan pää sekasi. Kyllähän miänkin niitä yritin mokomas kovasti ettiskellä. Täällä niitä ei edes kerrtoa, mutta terkka poikkes jonnekkin ja se paperi oli siinä pöydällä. Totta kai minä ne siitä lukaisin, omia tietojanihan ne oli :snotty: Noh, kotona sitten niitä googlasin ja vertasin ikään ja viikkoihin. Kauhukseni tuli lukema 1:45! No, siinä sitten tirautin pari kyyneltä ja hakkasin kuvainnollisesti päätäni seinään. Ajattelin, että eihän se voi noin olla, että nyt rauhottuu ja unohtaa koko jutun. Oikea riskiluku olikin sitten 1:6000, joten riski normaali, vaikka ikääkin on se 38. Ei todellakaan kannata alkaa niitä itte tulkitseen. Niiden riskilukujen lasku on niin monimutkainen prosessi ja vauvastakin otetaan sinne mittoja, joten niitä on käytännössä ihan mahdotontakin itte laskee.

Tillukalle onnea, kun raskaus on nyt ihan virallista :heart:

(.) Ruskia töhnä sen kun vähenee :) Pikkuinen innostuu touhuamaan aina enemmän ruuan jälkeen ja siinähän se aika kuluu, kun kuulostelee liikkeitä. Kurkku edelleen kipee, mutta sen kans tulee jotensakkin toimeen, kun vaan muistaa, ettei syö mitään karkeeta. Näkkäriä ei voi edes kuvitella.

Lumi-Marja ja Nuppunen 16+2

 
tuittu jaksamista nyt vaan maanantaihin! Niistä luvuista ei kuitenkaan voi yksinään mitään päätellä. Tuttavani jäi aikoinaan (ennen näitä nykyisiä testejä) kiinni seuloissa, syyksi paljastui kaksoisistukka, eli kaksi alkiota oli lähtenyt kasvamaan, toinen oli lopettanut kasvun ja istukka jäi jotenkin kasvamaan eli oli normaalia isompi synnytyshetkellä. Olitkos käynyt alku-ultrassa eli onko la varmistettu? Tai oliko sulla mitään hormonaalista lääkitystä? Tai jos siellä on kaksi? Älä nyt vielä maata myy, vaan odota maanantaihin. :hug:

vappupommi 10+6
 
Kiitos lohdutuksista. Todella oli vikatikki lähteä itse etsimään tietoa, kun en ole edes 100%:sen varma Mom-arvon laskemisesta. Miksi pitää olla niin utelias. :headwall: Koitan malttaa maanantaihin ilman, että mietin tulevan kauhuskenaario-tapahtumaketjun valmiiksi. En tiedä viitsinkö sanoa arvoista edes miehelle, sillä hän on työmatkalla ja jos pian olenkin tulkinnut kaiken väärin tai muistan terkan sanat väärin. :ashamed:
Vappupommi Ultrassa mä olen käynyt, joten yksi siellä vaan on ja lasketun ajan tiedän.

Lumimarja Hienoa, että vuodot alkaa loppumaan kokonaan. :heart:
 
Uusille tervetuloa, tuttuja oli mukana :wave:

Lohtuhalit niitä tarvitseville :hug:

Ihan alkuun pitää sanoa, että omaa seulalukemaan ei voi mitenkään itse laskea. Varsinkaan jos ei ole vielä käynyt ultrassa kuten Tuitun kirjottamasta päättelin. Laskelmaan kun vaikuttaa myös se niskaturvotus lukema (+äidin ikä, tarkat raskausviikot jotka saa siitä ultrasta + muitakin tekijöitä joita ei missään mainita) joten sanoisin että ole aivan rauhassa :hug: mun tuttu on labrassa töissä ja tekee työkseen mm. tuota, eikä tosiaan ole pelkkien veritulosten perusteella laskettavissa mikään riski.

Lumimarjan kanssa kärsitään vuotavasta hematoomasta :hug: mulla on kahteen kertaan tosiaan tullu niin paljon aivan kirkasta verta, että polillakin on määrästä päätellen veikattu keskenmenoa. Molemmat vuodot sattu vielä rv9, joka on se kaikista todennäköisen km viikko. Mulla on iso hematooma viimeks ultratessa 7*3 senttiä se on sen jälkeen vuodellut tuolta aina hissuksiin ruskeeta pois mutta en oo uudessa ultrassa käyny. Mulla hematooma on kohdunsuulla ja istukka turvassa vauvan alun takana. Mutta aina ku vuotaa kirkasta verta vaatii kuitenkin ultrauksen :| Hyvä, että vuodot on rauhottunu. Sinä tunnet jo vauvan liikkeet se varmasti helpottaa
:hug:

SpanishDancer tsemppiä perjantaiseen ultraan, on kyllä todella taitava ultraaja. Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

(ON) Raskas viikko ollut, eilen tuli 3 vuotta täyteen enkelimme syntymästä ja kyllähän se aina tunteet saa pintaan :'( . Onneks sain eilen myös seulakokeen tulokset 1/20000 kun oma ikäriski on jo kuitenkin 1/432 kyllä oli sen jälkeen suu messingillä :D Tänään piti käydä tarkastamassa neuvolassa pikkusen sydänäänet kun on noita viikkoja niin vähän ettei joka päivä liikkeitä tunnu ja tuo enkelin syntymäpäivä sai kamalan huolen päälle :ashamed: siellähän se pikkunen sydän jumputti vahvasti ja löyty heti, kun tällä kertaa istukka takaseinässä :heart: Onhan tuo tässä illan aikana töniny tuolta masun uumenista ehkä pikkasen ahkerammin kuin aikasemmin =) :heart:

Ei nyt muista mitä piti vielä kommentoida, väsy painaa silmät kiinni. Mun ainut raskausoire tajuton väsy |O

Orchid ja tonttu 12+5 :xmas: :heart:
 
Mulla on istukka takaseinässä mutta silti en liikkeitä tunne vaikka kaksi lasta entuudestaan. Rassaavaa tämä liikkeiden odottelu. Muutaman kerran olen jotain potkulta tuntuvaa tuntenut mutta en ole ollut varma. Jokapaikassa vaan lukee että mitä enemmän raskauksia takana sen aikaisemmin liikkeet alkavat tuntua. Tänään rv 15+6.
 
Orchid x2 , tuo sun hematooma onki ihan vaan pikkuusen isompi, kun mulla. Mun oma oli sillloon 3 x 1.4. Eli aikas pien sun omaan nähden. Mutta sijainti mulla ei paras, kn se lähtee istukasta ja on kohdunsuulle. Mulla istukka siis vähän turhan alhaalla, mutta nouseepa tuo varmaan vielä.

Tännän on ollu päivä ilman ruskeeta. 9v pojan kans kävin kasvuseurannassa ja peljätti koko autolla liikkeelle lähtö, mutta vaihtoehtoja ei ollu. Poika vihdoinkin kasvanu ja vieläpä oman odotusmittakäyrän yläpeuolelle. Nyt ei tarvittu kasvuhormonia, ihanaa :) Siitä innostuneena unohdin mun makuupakon ja mentiin kauppaan ostaan jätskit. Jätskikisaahan täällä ei ole. Siellä sit muutama tuttu sai melkein laakin, kun tajusivat, että mulla on vauvamasu. Voi sitä päivittelyä. Liukenin paikalta pikaisesti. Kotiin päästyä tunsin, kun jotain valahti. Pikaseen vessaan ja pelkkää valkkaria! Olisko viimeks ollu näin ehkä rv5? *päivä siitä parani entisestään ja menin ulos viltille makoileen, otin muutaman kesäkuvan ja nautin vain olostani. Pikkuinen myllersi mahassa ja tuli eka kerran pitkään aikaan tunne, olisko oikeesti jo meidän vuoro, saammekohan sittenkin tämän vauvan...

Olo oli onnellinen ja rauhallinen, elämä tuntui elämältä pitkästä aikaa. Kunpa tämä onni kestäisi, mitään muuta en niin kovaa halua.

Lumi-Marja ja Nuppunen 16+3
 
Gynepolilla käyty, kiirelähete TYKSiin. Aika tulee viikon-kahden sisällä. Koska viikkoja on vielä niin vähän (about 4+3), löydös oli ainoastaan paksu limakalvo. Ponnistelu on kielletty. Tosi helppoa uhmiksen kanssa hoitovapaalla olevalle, jonka vatsa menee kovalle heti raskaushormoneista...
 
Tillukas,Niiden kipujen takiako nyt sitte tutkimuksiin? Voi sentään,varmasti on hankala kun aattelen omalle kohalle...täällä 2v uhmis myös jaloissa... tosin mulla maha menee taas enempi löysälle näistä hormoneista ;) Koitahan nyt jaksaa kärvistellä ja toivotaan et aika tulee nopeasti... :hug: :hug:
 

Yhteistyössä