*Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa*

Riinu,tervetuloa tänne ja onnittelut plussasta!!! :heart: :heart: Nyt varmasti onnistuu :flower:

BM,Meen alkuraskauden ultraan... riski on huomattavasti pienempi kun syke on nähty,näin mulle on kerrottu. Mut suurin syy on just toi tuulimuna juttu...en todellakaan haluu antaa mennä niin pitkälle kun viimeks ja sit se tyhjennys vuotoineen kestäis loputtomiin. Voihan se tietty muutenkin,mut elän uskossa et mitä aikasemmin tulee pois sen helpompi homma.Kyllä sulla on jo hyvin pullat uunissa =) Millä viikoilla kävit ultrassa?

Mulla on nyt olevinaan sellanen tunne et tääkin on tuulimuna...nään unia kuinka lääkäri sanoo et valitettavasti täällä ei näy mitään jne. :( Toivon todella et oon väärässä koska on vaikee kuivitella jaksavansa tätä kaikkee taas alusta.... mulla on vaan niin lieviä nää oireet. Liian hyvä olo.
 
Alkaa jo hieman jännittää tuo maanantai.. Alkanu kans tuntuu siltä ettei kaikki oo hyvin.. Ollaan miehen kans päätetty et jos nyt ei päästä loppuun saakka niin siihen jää meidän yrittäminen..

Huomasinpa tuossa uuden oireenki mikä ei oo ollu ennen mulla raskauden aikana.. Mua ei väsytä yhtään iltasin, saatan olla valveilla yli puolenyön ja yleensä meen nukkuu viimeistään yhdeksältä..
 
Riinulle tervetuloa ja onnea paljon matkaan :heart: :flower: Olen kans kokenu kk:n, joten voin jollain tasolla tiedostaa sen tuskan, mitä olet kokenut :hug:

Tänään olen ollu taas kerran haikeissa tunnelmissa mieli maassa. Tähän kellonaikaan mennessä oli jo molemmat pienet tulleet pois :ashamed: Vaikka toisesta on enemmän aikaa kun toisesta, ei se nyt tällä hetkellä auta asiaa, kun on taas tää pahamainen ajakohta raskuadessa. Nyt ainakin äänet kuuluu ja tunnen, kuinka pikkuinen myllertää. Hentojahan ne liikeet on, mutta kun oikein kuulostelee, niin tunnen ne kyllä. Punainen edelleen poissa, mutta ruskeeta on. Nyt pitäis vain kääntää ajatukset johonkin iloisempaan asiaan, että ei aivan kahjoks tule tässä makoilumaratonissa. Olen kova yleensä touhuaan kaikenlaista ja nyt, kun pitää vain olla, tulee aika toooodella pitkäksi ja pyykkivuori sen kun kasvaa. Jahka isännyys tuloo illalla kotia, niin pääsee pyykille ;)

Henkari, mä olen havainnu samanmoista iltakukkumista. Eilenki meni pikkutunneille, kun värkkäsin käsitöiden kans. Ei vaan saa nukutta, vaikka olen kyllä tavallisen hyvä nukkumaan telkkaria kattoessaki sohvalle ja muutenki menen ajois aina maate, kun päivä meillä alkaa kuitenkin varhain. Yleensä viiden mais viimestään voi eka herätyskello. Sama fiilis tuosta yrittämisestä. Jos tää mene mettään taas kerran, niin sitten on lapsiluku tässä. Ei jaksa enempää.

Lumi-Marja ja Nuppunen 15+5
 
Repa: Viikkoja tais olla 7+2 tai jotain ku käytiin. Ei mullakaan ollu näitä ylitsepursuavia pahoinvointeja tms vielä sillon, väsytti vaan vähän enempi. Ja nyt en oo viikkoon pystyny tekee mitään, paikallaan maatessakin huippaa ja yököttää. Ja kyllä on pari viikkoo muutenkin ollu aika hevimeininki. Että kyllä ne oireet sieltä tulee, usko pois =)

Henkari: Myös mulla on venyny illat ja yöt, tosin en oo mitään tehny, mutta illalla kun alkaa olemaan viileempää, on vähän aikaa helpompi olla.

Ja kaikkeen tuohon yllämainittuun viitaten: kyllä mä oon ollut niin poikkirikki ja kipee, että en ihan oikeesti tiedä, montako raskautta jaksan käydä läpi. Karua, kun en kykene pojan kanssa mihinkään, onneks mies on tän kuun kotona ja jaksaa paremmin. Mutta ankeeta on silti, morkkistaa jatkuvasti kun nuo käy joka paikassa ja minä vaan makaan. Töissäkin pitäs kyetä käymään, enkä oo sinne mitään sanonu tästä, tosin pakko se on kohta, koska on muutamia juttuja, mitä en varmaan pian uskalla enää tehdä, kun raskaus etenee.

Tiiän, että tää tästä helpottaa, pojankin kanssa koko raskaus oli kaikkineen melko helppoa fyysisesti, kunhan pahoinvoinnista päästiin mutta juuri sen alkuraskauden voimattomuuden ja muun vuoksi oon miettiny, että jos tämä homma menee nyt puihin, on pakko pitää taukoa vauva-asioissa. Ei tuu mitään, jos oon pahimmillaan kaks kertaa vuodessa tässä kunnossa :(

Kaikkee hommaa olis hirveesti, pyykkiä ja siivoomista, vessakin pitäs puunata siltä varalta, että joutuu pyttyä halimaan (aatella, etten oo kertaakaan kuitenkaan oksentanu vielä!). Te, ketkä ootte oksentanu: onko se helpottanu oloa? Kun musta tuntuu, että just siks tää paha olo on niin rankka, kun se ei purkaudu mitenkään. En siis todellakaan ala väkisin oksentamaan, mutta mietin vaan kun esim. migreeniin helpottaa se, kun saa oksennettua. Poikaa odottaessa en myöskään oksentanut, paitsi sitten kun oltiin synnärille lähössä piti kurkata puskaan tossa pihalla kyytiä ootellessa..

Anteeks omanapainen ja huonovointinen sepustus, toivottavasti muilla on vähän paremmat tunnelmat :$

BM ja Putti 9+4
 
Pitkästä aikaa moro!

Kauheen paljon täällä on tapahtunut kaikenlaista, sitten viime kirjoitteluni =)

Mä olin tuossa alkuviikosta rakenneultrassa ja siellä kaikki ok! Mikä valtavan helpottava tunne!!! ja saatiin tietää, että siellä on poika!! Hui. Mullahan on 3 tyttöä entuudestaan. Ja oonkin aina jotenkin ajatellut, että voisinko olla sellainen, jolta kaikki pojat tulee ulos, kun noita keskenmenojakin on kertynyt tässä aika-ajoin, kaikkiaan tuon n. 13-14 vuoden aikana... Mutta nyt se on siellä: poika =) Miehellähän kyllä on 3 poikaa (ja 2 tyttöä )...

Jep jep...

Haleja ja tsemppejä kaikille!

rakuuna 20+6
 
Rakuuna,Hienoja uutisia ultrasta :heart:

Poika,Kiitti onnitteluista...katotaan ny varovasti mitä tästä tulloo ;)

BM,Noille viikoille miäkin aattelin jos ajan sais...esikosta kävin vasta joskus 9.viikon tietämillä,mut jos vaan mahdollista en haluis jättää sinne asti...Ja eihää mullakaan aiemmin oo pahaolo täysillä iskeny vielä heti alussa,mut sitä vaan nyt taas on tämmönen :ashamed:

Just kun pääsin hyvää oloa valittamasta,niin tää päivä on kyl menny hiukan huonovointisesti...lähinnä' sellanen polte ylämahassa,varmaan jotain närästyksen esiastetta. Normaalisti en sellasta tunne,mut esikkoa odottaessa,myöhemmillä viikoilla oli jos söin tulista ruokaa. Mahaa on kans juilinu taas oikeen huolella...välillä ihan pelottaa et ei kai nyt oo ulos tulossa...mut sit taas rauhottuu.
 
Repa kyllä sielä ultrassa kannattaa käydä niin mieli rauhoittuu ainakin hetkeksi, saa tietää oikeasti odottavansa.
Mulle tää on 9:s raskaus enkä ole pahoinvoinnista juurikaan kärsinyt ehkä etomista tai ällötystä, kertaakaan ei ole oksennus ollut edes lähellä. Joten ei sitä pahoinvointia kannata odottaa..ole onnellinen ettei tartte kärsiä.
Tässä vaiheessa raskautta esim mulla 6+3 niin keltarauhanen aiheuttaa oireita mm.tissiarkuus ja huono olo johtuu siitä kun istukka ei oo vielä kehittynyt ja verensokeri laskee liian alas ku pienen rakentaminen vie suoraan äidiltä kaiken joka sitten myös väsyttää äitiä, tän kyllä varmaan tiesittekin. Mä oon kokoajan syömässä ja aina raskausaikana lihonu sen 20 kiloo mutta ei oo tarvinu sitte kärsiä huonosta olosta. Jos yritän hieman tarkkailla syömistäni niin alkaa heikottaa. Normaalisti pärjään vissyllä päivän mutta nyt on turha edes yrittää....
Mulla kanssa mahassa oli 5+ viikolla poltetta harvase yö ja mä oli ihan varma että nyt se tulle ulos mutta se on nyt menny ohitse...
En sitten tiedä kuinka psyykkistä noi oireet mulla on. Nyt ku ei ollu mikään pakko saada vauva yritys pikemminkin en halua nyt vahinko niin ei oo niitä oireita joita muka oli silloin ku kokoajan yritti ja mietti olisiko sitä nyt raskaana..saatan jopa unohtaa että oon raskaana..meinasin ostaa pullon kaljaakin äsken kaupasta mutta sitte muistin että ei ku vissy :LOL: :LOL:
 
tillukas, paljon onnea ja tarrasukkasia pikkuiselle. Tervetuloa :heart: :flower:

Pienen pesänlaajennus nähtävästi aiheuttaa vihlontoja ja nippailuja sinne ja tänne. Aamulla noustessa repäis kylkeen niin lujaa, että meinas mennä jalat alta. Tuo pystyssä oleva sektiohaava varmaan aiheuttaa kans jotain kiinnikkeitä, jokka löystyessän on sit tällasia kipuilijoita. Mut muuten kaikki ennallaan. Illalla tunsin eka kerran pikkuisen tanssiharjoitukset. Yleensä olen tuntenu liikkeitä lähinnä selllä maatessa ja istuessa. Nyt olin kyljelläni ja voi miten pienellä oli paljon siellä tekemistä. Ei meinannu malttaa edes nukkua, kun oli niin ihana tunne :heart: Tänään olen tuntenut melkin jatkuvasti jo paljon selkeämpiä tuuppaisuja. Tätä fiilistellessä menny tämä päivä ja ruskeeta vessariesaa on ollu vain aamusta. Päivällä ei ollenkaan :) Vähän jo enemmän toivoa ilmassa :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen 15+6
 
Heipähei kaikki tutut ja tuntemattomat :)

Minäkin varovaisesti kurkistelen tänne... Tänään dpo 11-12 ja aamupissasta vahvahko plussa! Siksi uskalsinkin tulla, koska aiemmissa raskauksissa (2 x kemiallinen, yksi tuulimuna ja yksi tavallinen km) olen plussannut myöhemmin ja viivat olleet haaleita. Luotan siis siihen, että kun saan tässä vaiheessa jo tumman viivan, niin hcg on reippaammassa nousussa kuin aiemmin ja siten kyseessä olisi normaaliraskaus :) Toivotaan, että naisenlogiikkani ei nyt petä! Ensimmäisen plussan tästä raskaudesta tein jo viime torstaina, jolloin luulin viivan olevan viivanpaikka, sen verran oli haalea! Uusintatesti lauantaina ja vielä huvin vuoksi tänäänkin (enkä minä tähän aio lopettaa, tänään apteekista tarttui mukaan CB:n digitaalinen viikkonäytöllinen ja kaupanpäällisenä se tavallinen digitaalinenkin :D )

Eli sen verran taustoista (jotka eivät tuolla kuumeilevissa ole vielä tätä sepustusta kuulleet ), niin yritystä 7/09 alkaen, sitä ennen pillerit lopetettu jo tammikuussa ja ehkäisynä ollut niinkin luotettava vaihtoehto kuin keskeytetty yhdyntä :D Ensimmäinen kemiallinen oli 10/09, tuulimunasta plussasin tammikuussa tänä vuona ja tyhjennettiin lääkkein helmikuussa. Maaliskuussa plussasin taas, ja se meni huhtikuun puolella kesken. Oli siis tämä ainokainen "normaaliraskaus" mitä meillä on ollut, ja siitäkin vahvasti epäiltiin että olisi ollut kohdunulkoinen joka sitten itsekseen kuivui pois. Toukokuun alussa oli vielä yksi kemiallinen. Joten tämä raskaus on nyt neljäs peräkkäinen, ja toivottavasti viimeinen tältä erää! Tässä kierrossa oltiin myös km-tutkimuksissa, joita ei toivottavasti tarvitse jatkaa :)

Aiemmin olen kirjoitellut n. 20-v. kuumeilijoissa ja keskenmenon jälkeen kuumeilevissa.

Eli siis: Kätsy, 22 v., esikoista toivotaan ja jos sinne asti päästään, niin synnärinä KOS tai NKL. Keskenmenoritirimpsu näyttää siis tältä 10/09, 2/10, 4/10, 5/10.
 
TillukasjaKätsy suuret onnittelut ja extra pitävät liimat!!
Henkari mulla on kans aamusella ultra huomenna ja niin varautunu pahimpaan ja jos pahin käy toteen lähen samantien vetää kännit..ei sitä kyllä sitte enää jaksa!!!
Tässä vaiheessa ei kyllä kannata antaa tunteille valtaa, mä oon sitte vasta raskaana ku lääkäri sen toteaa..kunhan nyt meen tarkistuttaan miksi testi näyttää positiivista, ilmeisesti taas hormoonihäiriö!!!
 
Kätsy ja tillukas,ihania uutisia ja tervetuloa :heart: :heart:

Onnellinen,Tää on mun neljäs raskaus joista siis yksi onnistunut loppuun saakka ja jokaisesta pahaa oloo on ollut jonkin verran...mutta siis eihän se mitään takaa,tuulimunassa kun oireet voi olla ihan samat kun normi raskaudessakin. Ja siks tosiaan aijon ultraan mennä,päätin sen jo ton tm:n jälkeen kun se oli ainoo raskaus kun aattelin et luotetaampa siihen et kaikki menee hyvin :headwall: Ja eihää se ultra tietty kauaa lämmitä kun alkaa uus panikointi...mutmut ainakin saa tietää että joku siellä on...jos on.

Henkarille onnea ultraan :flower:

Me lähdetään nyt ähtäriin päin...luvannut sadetta koko kahdeksi päiväksi sinne,mut ei nyt auta. toivotaan et olis joku hetki taukoa niin pääsis eläimiä kattoon =) Keskiviikkona palaan asiaan :wave:
 
2 pjp=2. päivä jälkeen plussan. Pahin paniikki on poissa. Muistan taas, että joskus lupasin itselleni, että kun seuraavan kerran olen raskaana, niin sitten olen kanssa enkä jahkaile. Ihan yhtä korkealta sitä tippuu, oli keskenmenoon varautunut tai ei. Kuten Kätsylläkin, tunne on vaan nyt sellainen, että olen ihan todella raskaana ja aion sitä olla helmikuuhun saakka. Esikko saa sitten sisaruksen samaan kuuhun. Toinen talvivauva <3

On muuten hassua vaihtaa keskusteluryhmää ja törmätä lähes yksinomaa tuttuihin. BM Pakkohan mun oli plussata, kun oli niin kova ikävä sua ja muutkin pitkälinjalaiset alkoi plussailemaan, enkä viitsinyt jäädä pelottelemaan uusia kauhusenaariona. Tai jos totta puhutaan, henkisesti heitin hanskat tiskiin ja hupsista keikkaa...

Kuin tilauksesta toistuvien keskenmenojen ja kipuilevan endometrioosin takia minulla on gynepolin aika perjantaina. Silloin näkee, onko tämä kohdussa. Ja sitten saan uuden kontrolliajan about heinäkuun alkuun, jossa näkisi sitten jo sykkeen. Huomenna menen verikokeelle (hcg), niin saadaan tästä virallinen raskaus heti.

Minun rivilleni tulisi nyt aluksi LA 22.2. ...30v....TYKS....5/09, 8/09, 11/09, 2/10 ja 5/10.... 2. lapsi.
 
Tervetuloa uusille!! mukava nähdä täällä heitä,ketkä kerkesivät tulla kuumeilijoiden puolelta tutuksi :flower:

Täällä odotellaan keskiviikkoa, jolloin on viimeinen lääkärineuvola, ja lääkäri arvio että tarviiko käydä äippäpolilla tarkistuttaan tuo häntäluun tilanne(joka siis murtui esikoisen synntyksessä)
Muuten vointi ollut ok, pariin viikkoon en jumpassa enää ole pystynyt käymään,ei tahdo enää toisten mukana pysyä ja pyöräily aiheuttaa supistuksia :( Mutta rauhalliset kävelylenkit kuuluu nyt liikuntaan päivittäin.

Voikaa leidit hyvin :wave:

Marsa & Nyytti 28+4
 
Ihanaa Kätsy ja tillukas :heart: Nyt pysytte täällä loppuun asti! Hienoa!

Laitoin teidät listoille, laitatko Kätsy vielä sun LA:n sitten, kun se varmistuu?

Siivosin eilen niin hulluna, että nyt on selkä aivan tohjona, onneksi löysin kaapista JomoIcea ja se auttoi, tosi hyvin! Suosittelen.

Kiva kuulla teistäkin raakuna ja marsa22 :flower:

Täällä poksuu 29+0!
 
Onnea Tillukas, Kätsy, Riinu :heart: Ihanaa saada teidät tänne!

Hauskaa miten plussat kertyy usein viikonlopun tienoolle :D

Repa, ymmärrän niin hyvin pohdintasi tuosta, että jos joku menee pieleen, saisi mennä mahdollisimman aikaisin, jottei toipuminen veny. Se minullakin on edelleen mielessä tässäkin raskaudessa. Keskenmenneessä raskaudessa syke havaittiin viikolla 6+1 ultrassa, mutta sain kontrollin kahden viikon päähän jolloin huomattiin surullinen tilanne. Mun kokemuksen mukaan viikolla 6+ ei siis vielä kannata mennä ultraa, mutta jos viikolla 7+ havaitaan vahva syke, todennäköisyydet on jo tosi hyvät :)

Nyt jännitän itse perjantain ultraa yksityisellä. Voi kuinka paljon toivon, että kaikki on hyvin ja että suurin osa aivojen ja sydämen rakenteista näkyisi jo. Hassua, miten 7% todennäköisyys rakennepoikkeamiin saa aikaan saman pelon ja fiiliksen kuin kromosomitestien tuloksen odottelu jolloin huonojen uutisten todennäköisyys oli kuitenkin 21%... Yritän takoa päähäni, ettei toi 7% ole kuin tuplat siihen verrattuna, että normaaleissakin raskauksissa on lähes 3% todennäköisyys johonkin ongelmiin rakenteissa.

Kurjaa, etten saa vielä iloita raskaudesta ja suunnitella tulevaa :ashamed: Maha näkyy jo sen verran, että perheille ja tutuille ollaan vähitellen kerrottu tilanteesta, mutta kertominen ei tällä kertaa tunnu kivalta. Kun samaan aikaan pelkää että hetken kuluttua joutuukin kertomaan surullisia uutisia.

Onneksi edelleen intuitio sanoo, että pienellä on kaikki hyvin :heart:

SpanishDancer & Pieni (14+6)
 
Miukkari, Mulla tuli 7+ viikoilla etenkin aamuisin vaaleanpunertavaa ja ruskehtavaa vuotoa ja olin jo ihan varma, että siinä se nyt oli ja vuoto alkaa kohta voimistumaan. Mulla se kuitenkin meni sitten itsestään ohitse ja syytäkään en vuotoihin tiedä. Seksiä ei silloin oltu harrastettu, joten siitäkään ei voinut johtua. Toivottavasti sullakin vuoto on vain ohimenevää ja harmitonta. :hug:

Onnea rakuuna hyvistä rakenneultra-kuulumisista. :flower:

Tillukas ja Kätsy paljon onnea raskaudestanne. :flower: Molemmille rutkasti liimaa mukaan, jotta kaikki menisi hyvin.

Henkarille ja Onnelliselle onnea tämänpäiväiseen ultraan. Tulkaahan hyvien uutisten kanssa takaisin. :flower:

).(, Viikko olisi vielä nt-ultraan ja päivät menee hitaasti sitä odotellessa. Hieman mietityttää tammikuinen keskenmeno, vaikka nyt olenkin jo käynyt varhaisultrassa, jossa kaikki oli hyvin. Tammikuussa vuoto alkoi viikoilla 11+1 (tai 10+1) ja viimeiset tyhjennyslääkkeet otin 12+1, joten tämän viikon yli pääseminen tuntuu itselle jonkinlaiselta etapilta.
Oireista rintojen arkuus on vähän helpottunut ja pystyn nukkuumaan kyljelläänkin. Iltaellotuskin on mennyt pois. Mahaa ei saa pääästää liian tyhjäksi tai se kipeytyy. En osaa tunnistaa onko kipu nälkää vai närästystä, mutta ikävältä se tuntuu. =)

Tuittu- 11+0 POKS
 
Tuittu, mä oon lueskellu vuotohin liittyviä juttuja/keskusteluja, aika fifty-fifty tiesi huonoa tai sitten kaikki meni hyvin. Yritän olla liikoja ajattelematta asiaa, kun ei kuitenkaan vuoda kuin sen mitä jää aamuisin paperiin eikä oo kipuja. Alan kuitenkin ehkä kallistumaan ultran suuntaan, ennen juhannusta jos kävis tarkistuttaa mikä on tilanne.

Ei tällä kertaa kummempia, pakkaan laukun ja lähden tyttöjen reissulle Tallinnaan :)
Mukavaa alkuviikkoa, kanssasisaret :)

Miukkari 6+3
 
Hei :)

kreta, LA olisi raskauskiekon mukaan 22.2 :) Tillukas ja minä ollaan oltu samoilla päivillä ahkerana :D Viime kuun kemiallisetkin osui samoille päiville!

Ja mä tein tänään vielä ne CB:n digitaaliset. Molemmat :D Ja niidenkin mukaan raskaana, hedelmöittymisestä vkoja 1-2. On se nyt vaan uskottava, jos kaupan kalleimatkin testit näyttävät plussaa :)

Vaikka olo on aika luottavainen, niin kyllähän sitä jänskätystä ja pelkoa on. Vessassakäydessä kyllä tutkin hyvin tarkkaan, ettei vaan tule verta. Kuten myös pikkareista, joten klassisesti olen siirtynyt käyttämään vain vaaleita alusvaatteita... :ashamed:
 
Henkari :hug:


Tervetuloa uusille plussanneille ja hurjan paljon onnea :heart: Ihana "nähdä" teidät täällä puolella.

Meilläoli rakenne ultra tänään ja kaikki näyttää hyvältä.Edes niitä myoomia mitä edellisessä ultrassa oli näkyvinään ei ollut.

Lääkäri lupaili meille 80% varmuudella tyttöä :heart:
Mä olen niin helpottunut ja onnellinen :D

Sintsu ja pikkuinen 19+6
 

Yhteistyössä