Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Mulla on surffailu jäänyt melkein kokonaan, kun on ollut muutto yms. kiirettä. Nyt oon pari viikkoa kuumeisesti odottanut, että synnytys käynnistyisi.. Toistaiseksi supistukset ovat kuitenkin aina loppuneet. Oma olo on ihan ok, mutta koko raskausaikana mukana kulkenut pelko muistuttelee kaikenlaisista riskeistä ja tuntuis vaan niin paljon turvallisemmalta, et pienen saisi jo syliin.

Oli kiva nähdä, että tänne on tullut paljon uusia odottajia! Tsemppiä teille kaikille alun piinaaviin viikkoihin.

Hanne_ ja Hippu 40+2
 
Kiva kuulla pitkästä aikaa Hanne_sta ja Scarlethista! Tsemppiä Hannelle ohipäiviin, toivottavasti lähipiirinne malttaa olla tivaamatta jokojokojokojoko. Itselläni meni edellinen lapsi viikon ohi lasketun, mutta yhtään jokotusta en joutunut kuulemaan, joten mikäs siinä oli odottaessa. Mieluummin odotin viikon yli, kuin olisin saanut lapsen 25. viikolla margariinipaketin painoisena, kuten jossain vaiheessa näytti.
 
Ammiina meillä ultra klo 9, onneksi ei tarvitse koko päivää odotella niin kuin nt-ultrassa. Peukut pystyyn molemmille että ainoastaan hyviä uutisia saadaan. Minulle miehen läsnäolo on kyllä pakollinen, en tiedä miten paniikissa olisin siellä yksin.

Minä näin ennen nt-ultraa hirveitä painajaisia ja muutenkin olin ihan paniikissa että samoja uutisia tulee kuin edellisestä nt-ultrasta. Ja sitten kun se ihana pikkuinen lävähti saman tien ruutuun, itkuhan siinä pääsi. :)

p.ö.m.p.p.i.s. Onnea sykkeistä! :heart:

kanella onnea ultrakuulumisista! Noissa varhaisultrissa usein koko heittelee pari päivää, itselläkin pikkuinen pari päivää pienempi, mutta oli kirinyt nt-ultrassa kiinni. Ethän hätäänny jos et heti dopplerilla niitä sykkeitä löydä, vielä kuitenkin niin pieni kaveri matkassa. :)

verppu hienoa että tuhru loppui, ja nyt sitten saa pysyäkin poissa. :)

Miirabel voimia pahoinvoinnin selättämiseen! Toivottavasti ei ole pitkäaikainen vieras.

serenade hienoa että olo on hyvä, ja kohtahan tuo sinun ru-aikasikin koittaa. :) Ihana rutiini teillä tuo sykkeiden kuuntelu. :heart:

Marlin voi että kun ihanaan paikkaan pikkuinen ilmoitti itsestään, ei siis ollut epäilystäkään potkusta. :) Aika eri lailla nämä neuvolakäynnit kyllä menee ympäri Suomea. Minulla ollut nyt 2 neuvolakäyntiä, ja eka lääkärineuvola vasta viikolla 26 tai jotain. :(

Scarleth kiva että pystyt touhuamaan vielä tuossa vaiheessa vaikka pitääkin ottaa vähän lepoa. :) Kohta teilläkin oma nyytti sylissä. :heart:

Hanne_ Sielläkin vauva parin viikon päästä maailmassa. Muistan alkuraskauden huolesi kuumeilupuolelta, olen niin onnellinen että hippu tarrasi kunnolla kiinni säikähdyksestä huolimatta!

tillukas kurjaa tuollainen jokojokojoko, kyllä se lapsi sieltä tulee kun on tullakseen. Ja ehdottomasti mielummin yliaikaisena kuin aivan liian aikaisin.

(.) Maha kasvaa ja pikkuinen liikkuu. Aivan ihanaa tuntea päivittäin selkeitä liikkeitä, ei tule panikoitua enää. :) Mieskin tunsi viikonloppuna liikkeet ja jopa yhden napakamman potkun. Vaimeasti kuulemma tuntuivat, mutta selkeästi kuitenkin. :heart: Väsymyskin on väistynyt ja selkeästi jaksan paljon enemmän kun vielä muutama viikko sitten. Nyt koetan olla luomasta itselleni kauhukuvia rakenneultraa varten. Eilen uskaltauduin jopa kirjoittamaan ensimmäistä raskautta varten ostamaani raskauspäiväkirjaa. Tähän asti olen pitänyt epävirallista kalenteriin, etten vaan manaa tätä raskautta liian aikaisin. :ashamed:

zapata 19+3 (aina mä unohdan nämä viikot laittaa)
 
Viimeksi muokattu:
huomenta,

täällä sataa taivaalta pingispallon kokoisia räntäpalleroita. Eli se siitä vapaapäivästä pihatouhuissa.

Hannelle tsemppiä viimeisiin päiviin, toivotaan, että lähtö tulisi vaikka vielä tänään. :) Mun esikoinen meni 10 päivää yli ja ne päivät tuntuivat lähes yhtä pitkiltä kuin edeltänyt 9 kuukautta. :D Kuopus ei sitten mennyt kuin kaksi päivää ohi LA:n.

Tää alkaa olemaan jo ihan naurettavaa, mulla on nimittäin TAAS uusi stressaamisen aihe ilmaantunut. ÄLLÖVAROITUS: Maanantaiaamuna housuihin tuli paljon vetistä punaruskeaa valkovuotoa. Säikähdin sitä hirveästi ja ajattelin lapsivettä. Soittelin moneen eri paikkaan voisiko se olla sitä, muttä äitipolilla olivat sitä mieltä, että se on vain valkovuotoa. Sitä ei tullut sen aamun jälkeen enempää. Nyttemmin tullut vain kellertävää valkovuotoa. Mutta enpä osaa ihan rennosti olla. Lääkäriin on vielä kuukausi aikaa, voi olla, että haluan käydä jo aiemmin tarkistuttamassa paikat. Montako lääkärineuvolaa teillä on raskauden aikana? Mulla on semmoinen käsitys, että mulla on vain tuo yksi kuukauden päästä(!). Vähältä kuulostaa.

Alan olla tosi väsynyt tähän pelkäämiseen. Mun pitäisi tehdä gradua/ saada gradu valmiiksi tässä keväällä ja kesän aikana, mutta arvatkaa vaan pystynkö keskittymään siihen kun kaikki ajatukset pyörii tässä raskaudessa ja siihen liittyvissä peloissa. :headwall: hoohhoijaa..

No nyt alan siivoamaan, saanpa jotain tekemistä

KattiKoo 25+0 eli POKSista
 
(.) Pakko tulla taas vähän avautumaan.. Tänään 24.4. olisi ollut meidän toisen pikkuisen laskettu aika.. Kyllä se vaan haikealta tuntuu kun miettii miten pitkä tie tässä on menty, mutta onneksi nyt on tämä kolmas pieni masussa kasvamassa. Jotenkin nyt vaan taas jännittää entistäkin enemmän että miten se pikkuinen siellä masussa jakselee.. Paniikki np-ultrasta alkaa olla aikamoista.. Maanantaina sitten nähdään vieläkö masussa on elämää! Jos ei olekaan, niin en tiedä miten sitä selviäisi kolmannesta menetyksestä putkeen.. Mutta yritän olla ajattelematta sitä. Tänään vaan väkisinkin nousee kaikki pelot pintaan.. Paha olokin on tehnyt uuden come backin, kun luulin jo että pahimmat olot on ohi. Eilisilta ja tämä aamu oli kylllä niin etova olo että ei ole pitkään aikaan ollutkaan! Tämän on nyt parasta olla hyvä merkki. 5 yötä maanantaihin.. kulu aika kulu! Vaikka se np pelottaakin niin kyllähän se on semmoinen totuuden hetki että jos siellä kaikki on hyvin, niin sitten ehkä uskaltaa jo vähän huokaista. Tänään vain omaa napaa.. palailen toivottavasti paremmissa tunnelmissa seuraavan kerran.

Ammiina ja pikkupeikko 10+0?
 
Tillukas, vuoto ei onneksi tuntunut limaiselta, vaan ihan rehdiltä joskin vetiseltä valkovuodolta, ainoastaan tuo väri jäi ihmetyttämään... Hyvä tietää mitä tehdä jos se muuttuu limaiseksi. Jään seuraamaan tilannetta.

Zapata, sullahan on jo niin hyvät viikot että senkun odotuskirjaa täyttämään. :) Ja varmasti on kaikki hyvin rakenneultrassakin, kun tunnet potkujakin. Mielenrauhaa koitan lähettää täältä sinulle, ja meille muillekin. :)
 
:wave:Ihan pienen pieni kurkistus ovenraosta...onko täällä tuttuja ja onhan täällä tuolta km jälkeen kuumeilevista :wave: Ihana huomata että niin monella kyytiläinen on pysynyt matkassa mukana. Täällä ei uskalla hurrata, kohta viikon ajan tehty päivittäin testejä ja vertailtu viivojen tummuutta. Ukko pitää mua ihan kahjona, kun levitän kaikki testit tonne kylppärin lattialle ja taskulampulla heijastelen valoa. Mutta siis haamulaisen esi-isän esi-isä ilmesty testiin viime torstaina ja tuossa sunnuntaina se viiva voitiin lukee jo plussaksi. Tosin mä hölmö en tehnyt aina saman herkkyydellä olevilla testieillä. No huomenna menen verikokeeseen jossamitataan HCG ja mä oon jo laskenut että jos arvo oli viime torstaina 10 luokkaa niin huomenna sen pitäis olla vähintään se 80. Mutta siis toivottavasti pääsen minäkin liittymään seuraanne. Pitää lueskella tässä näitä teidän kuulumisia ja alkaa sit kirjottelemaan enempi jos matka jatkuu....pelko menetyksestä on enempi kuin kova.
 
zapata Niimpä :) Lääkäri katto kyllä vähän ihmeissään kun hihkasin että nyt se potkas :D Ja välillä kyllä tuntuu että voiko tuntemukset olla potkuja, mutta kun kolmatta kuitenkin odotan, niin kyllähän ne liikkeet osaa erottaa eritavalla. Oon kans huomannu että joillakin on tosi vähän nuita neuvolakäyntejä. Mulla on ihan normaalit käynnit neljän viikon välein, ja sitten on vielä yks lääkärinla joskus rv26-28. Rupeahan ihmeessä täyttämään sitä raskauspäiväkirjaa. Mua kovasti harmittaa kun en yhestäkään raskaudesta sitä oo täyttäny.

KattiKoo Raskausaikana tuo valkovuoto voi olla ihan minkälaista tahansa. Kunhan ei haise pahalle eikä kutise tai kirvele, niin sillon on normaalia. Mutta ymmärrän kyllä että säikäyttää. Ja varsinkin kun oli sen väristä. Mulla on vielä yks lääkärinla, eli yhteensä kaksi.

mamuska7 Kovasti tarraliimasukkia pienelle matkaan. Toivottavasti pääset tänne meidän joukkoon liittymään :)

Marlin ja Vimma 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Hei! Varovasti tänne kirjoittelen... Plussan sain 15.4. ja jos hyvin käy, la olisi 10.12. Takana on kkm 8/12 ja pelko on kova kestääkö tämäkään raskaus loppuun asti. Eilen alkoi ruskea tuhruvuoto ja menkkamaiset vatsakivut :( Tänään soitin neuvolaan ja olivat sitä mieltä, että normaalilta kuulostaa. Käski lepäillä ja seurata tilannetta, koska eka neuvola on ens viikon tiistaina. Pelottaa kyllä mitä tuleman pitää.
Tuo kkm oireili kovilla vatsakivuilla, mutta vuotoja ei ollut. Kävin sitten ultrassa ja sieltä ei sykettä löytynyt. Viikot oli samat kuin nyt.
Ei kai tässä auta kuin odotella...

Rosamunda 7+1
 
Tervetuloa Rosamunda ja mamuska7! kun olette siihen valmiita, laittakaa tietonne punaisella, niin päivitän ne aloitussivulle.

(.) No niin. Tulihan se. Verinen vuoto. Illasta saakka olen vuotanut ns. vanhaa verta, istukka kiusaantuu ilmeisesti siitä, että kohdunkaula kypsyy, kuten kuuluukin. Se eniten tympii, etten ole m inkäänlaisia potilasohjeita asiasta saanut ja nyt en tiedä, passaako mun tehdä yhtään mitään vai kevyttä vai normaalisti. Pikkasen ärsyttää. Istukka siis on minulla reunastaan etinen.

(31+6)
 
Miirabel Tsemppiä tsemppiä tsemppiä ja piän kanssa peukkuja siulle!!!! Mihin aikaan siulla on ultra? Miul vasta viideltä... Mie tulen sitten illalla raportoimaan miten kävi. Jännittää ja pelottaa niin että mahaa oikein kouraisee! Onneks meen hevosella valmennukseen tässä välissä niin on mahdotonta sillon ajatella mitään ultria kun pitää keskittyy ihan kympillä siihen ratsastamiseen. Joogamaista tyyneyttä ommmmmMMMMMooommmmmmmmmmmMM
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Jaahas, eipä tuonut varhaisultra siitä toivottua varmuutta, että normaali alkuraskaus olisi kyseessä... Mutta toivo elää... Sikiökaiku siis löytyi ihan oikeasta paikasta kohtua, mutta olikin odotettua pienempi eikä sydämensykettä vielä näkynyt :( kuukautisista laskettuna pitäisi viikkoja olla 7+4 tänään, mutta sikiön koko oli jotain 6+. Gyne antoi kyllä toivoa ja sanoi että on ihan päivistä kiinni milloin syke näkyy, todennäköisesti ovulaatio ollut vähän myöhemmin ja plussaa en saanutkaan heti kun kuukautiset oli myöhässä joten toivotaan parasta... Jos sikiökaiku olis ollut isompi niin ei olis näyttänyt hyvältä mutta nyt siis toivoa vielä on... Huhhuh, tulee pitkät pari viikkoa, pitää varailla uutta ultra-aikaa nyt sitten...

Anteeksi omanapailu, on ajatukset hieman sekaisin...

Equus: toivottavasti saat hyviä uutisia!
 
tillukas No höh, onpas tympeä tilanne : / Onneksi kuitenkin tiedät mistä vuoto johtuu, jos se nyt tilannetta yhtään helpottaa.

Miirabel Toivotaan kovasti että uudessa vu:ssa näkyisi sitten syke :hug: Mulla nuoremman lapsen kohalla kävi niin, että viikolla 6+4 menin ultraan, ja sykettä ei näkyny. Alkio oli sillon useammassa mittauksessa 4-6 päivää pienempi. Ultraaja lohdutti sillä että kasvua kuitenkin on ollut, mikä on hyvä merkki, ja anto uuden ajan parin viikon päähän. Uudessa ultrassa sitten näkyikin syke, ja vauva oli edelleen viikkoa pienempi. Eli jospa sullakin on hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin kuin luulet. Kovasti tsemppiä näihin piinaviikkoihin :)

Marlin ja Vimma POKS 14+0
Nyt ollaan jo lähempänä puoltaväliä, kuin alkua :cool:
 
SIIS APUA!!!!!!!! NYt tarviin kaikkien viisaiden neuvoja!!!!! Siis viikko sitten eka viivaesiintymä testissä mikä lähti vahvistumaan ja oliko sunnuntaina kun sain selkeän plussan (en enää muista)
Laskin itse että minimissään HCG olisi tänään 80 maksimissaan ehkä 200.
Ja äsken sit rohkenin soittaa ja arvo on 1039!!!!!!????!!!!!
 
Hanne_ Jokoha siel on pikkunen?

zapata Eiköhä siel rakenne ultras kaikki oo hyvin!

Ammiina Jaksamisia odotteluun ja varmasti sieltäkin tulee hyviä uutisia!

Tervetuloa Rosamunda ja Mamuska7 hyppää mukaan vaa, ku hormoonitki noussu nuin hyvin!! :)

Miirabell Voimia odotteluun, nyt aivan varmasti tulee pitkät viikot. Kyllä se pieni sydän rupee kohta siellä sykkimään, pidetään peukkuja! :heart:

Marlin Sähä oot kohta iha voiton puolel jo! :)

Equus Miten meni? :)

Ja nyt paaaaljon ).( tai oikeestaan iltasin näin (.) :D

Vähä taustaa ennen: En oo lapsen tekemisestä puhunut kenellekään perheen jäsenelle enkä sukulaiselle, parille parhaimmalle ystävälle vain. No kotona käyminen sen toisen keskenmenon jälkeen oli aika raskasta, ku kaikki heitti koko ajan läpäl, että oonko raskaana, ilman mitää tietoa mistään.
Tuntu nii pahalta aina naureskella ja sanoo, että en mä ny viel... he he... :( No sitte mä päätin että kerron mun nuorimmalle isosiskolle, koska se oli se innokkain kyselijä, että oon kaks keskenmenoo saanu, että jos nyt lopettais ne raskaus utelut, ettei tunnu kovin hyvältä. Jee! yksi oli siis pois pelistä. :D Ja kerroin viikko sitte että oon raskaana uudestaan.

No äiti oli huomannu että jotain on tekeillä, ku perheen "auringon paiste" on pilvessä. Oli sitte tolta kyseiseltä siskolta kysyny tietääkö se, että joku ois hätänä. No sisko oli sitte menny kertomaan noista keskenmenoista. Tuli pieni kiukku ku olisin halunnu ite sitten kertoo noista jos/kun tää raskaus nyt niin pitkälle etenis että uskaltais kertoo. No ne oli sitte puhunu noista asioista ja äiti oli arvannu että jotain raskaus juttui on tekeillä (MISTÄ hitosta ne sen voi tietää??! :D ) No pelkäsin että äiti o vähä loukkaantunu ku en oo kertonu ja pelotti kans, että tuleeko sieltä joku saarna nyt sit ku joskus uskallan kotii mennä.

Mun äiti on sellanen että ollaan saatu tehdä omat päätökset oli ne sitten hyviä tai huonoja, se ei oo ikinä puuttunu sillai mihinkää, eli on antanu elämän opettaa. On se saattanu jotain sanoo mutta ei suoraan ikinä mitään. Hyväksyny aina kaiken mitä sitte ollaankaan elämiemme kanssa päätetty tehdä (meitä siis 6 lasta, vanhi 31, nuorin 19). Tietenkin ohjannut ja niin pois päin, mut se ny ei oo se pointti tässä. :D

No mamma oli sit siskolle sanonu että pitäähän ne lapset tehdä nuorina ja jos ne keskenmenot on johtunu siitä ku oon alkanu e-pillereitä syömää niin "nuorena". (15v. ja miten se noistakaa mitää tietää ku ei noista olla puhuttu! :D) Ja ei sen reaktio kuulema ollu mitenkää ihmeellinen.

Äitiä on siis pohjustettu asiasta, eli ei tuu ihan puskista. Toivon niin että ne ois sitte onnellisii ja ottais asian hyvin sitte ku mennää kertomaan, mietin kanssa että puhuukohan se tosta isälle mitään. Oon tytöistä nuoriin ja siis isin pikku rinsessa, sekä ensimmäinen koko katraasta jolle lapsi on tulossa! Apua! Ja oon koko ajan miettiny että iskälle kertoisin ensimmäisenä. Vaikka jollain kauppa reissulla. Meillä on ollu tapana että lähden sen kanssa kaupungille ku kotiin meen, saadaa olla vaa kaksin.

Sunnuntaina on siskon valmistujaiset, just ton joka tietää. Kysyin mitä se leipoo, nii just jotain tuorejuusto kakkuja ja mä heti sanoin ettenhä mä voi niitä syödä! :D sitte se rupes miettii päätänsä puhki että mitäs sitte se tekee. No mä sanoin että tuskin siel kukaa mitää epäilee jos syön vaa kääretorttuu ... ja siitä sitten päästiin siihen että se on äidille kertonu ja niin. :D tässä sitä nyt sit ollaan!

Jännityksellä odotan sunnuntainan että ottaako se puheeksi koko asiaa, pitäskö mun ottaa puheeks, pitäskö mun nyt kertoo että oon raskaana?
 
mamuska7 Olisikohan tulossa kuudes ja seitsemäs lapsi...

Jestas, lasketut ajat alkavat mennä jo ensi vuoteen!!

Kävin eilen näytillä tuhruttamisen vuoksi. Syy ei selvinnyt, ilmeisesti limakalvot ovat vain niin verekkäät, että tihkuavat "läpi." Mutta hyviä uutisia tuli tyttö on oikeinpäin, kasvaa keskikäyrällä ja istukka on siirtynyt turvallisille vesille!!

32+0
 
verppu Onpas tympeää kun et itse päässyt km:sta äidillesi kertomaan.

Equus Oi, onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

mamuska7 Ohho! Onpas komeat arvot. Ettei vaan ois kuule kaks matkalaista kyydissä ;)

(.) Sokerirasituksessa aamulla käyty. Saas nähä miten käy. Paasto oli ainaki 4.4, mikä on hyvä. Tytön odotusaikana selvisin tästä ekasta rasituksesta puhtain paperein, mutta sitten toisessa oli arvot koholla. Tai itseasiassa se 2t arvo oli 8.6, kun raja on tuo 8.6. Ja siitä sitten sain rd-diagnoosin. Lähetään tänään pohjoseen miehen veljen luo, kun heidän nuorimmalla on ristiäiset, ja me saadaan kunnia toimia hänen kummeinaan :heart: Pitäs olla kahen tunnin päästä menossa, enkä oo pakannu vielä ollenkaan :D

Marlin ja Vimma 14+1
 
Miirabel Toivottavasti sieltä parin viikon kuluttua löytyy syke, onneksi vielä on toivoa! Suuren suuri halaus nyt tähän vaiheeseen, yritä jaksaa odottaa. Tiedän että se on vaikeaa.

tillukas Onnea hyvistä kuulumisista :)

Tervetuloa Rosamunda ja mamuska :)

Onpas mamuska siulla hormonit korkealla, mutta niinhä se on, että yksilöllisesti nousee ja voihan siellä olla kaksikin. Oletko ajatellut mennä varhaisultraan?

verppu kuulostaapa ankealta että sisko on mennyt kertomaan. Ymmärrän että olisi ollut mukavampaa kertoa itse äidilleen. Mutta uskopa pois, äidit aina jotenkin tietää ja vaistoaa. Näin meilläkin, tuntuu välillä että mein äiti on joku velho kun se vaistoaa kaikenlaisia juttuja.

ON. Miusta kovasti tuntuu että tosta gynestä kenen luona nyt oon käyny keskenmenon vuoksi ja eilen ultrassa taitaa tulla miun tulevaisuuden luottogyne. Todella miellyttävä nainen joka osaa suhtautua empaattisesti ja on asiallinen kaikin puolin. Oon nimittäin huomannu että hyvää gyneä saa etsimällä etsiä. Mie kävin ensin yhdellä erikoistuvalla joka oli tosi mukava mutta liian ammattipätevä ja takertui ihan toissijaisiin pikkuseikkoihin ja sitten kun tää erikoistuva lähti muualle töihin, siirryin yhdelle rautaiselle ammattilaiselle mutta hänestä useamman käynnin jälkeen jäi vähän huono maku suuhun kun oli ihmisenä vähän sellanen tyly ja töksäyttelevä vaikka ammattinsa osasi erittäin hyvin. Mutta tää kenellä nyt oon käyny tän rumban vuoksi, niin hää on aivan ihana ihminen.

Eilen kyllä piti vähän itkuakin tirauttaa kun olin niin helpottunut että tällä hetkellä kaikki hyvin. Kyllä tuo jännitysmomentti säilyy siihen seuraavaan ultraan saakka, koska sillon myö viimeeks saatiin huonot uutiset. Miuta on jääny kaivamaan tyhmä jossittelu että jos myö oltais viimeeks käyty varhaisultrassa, oltaisko sillon saatu jo jotain osviittaa että kaikki ei oo hyvin? Vai oisko sillon kaikki ollu hyvin ja silti kävi miten kävi? Mie tiiän että turha sitä on enää tässä vaiheessa murehtia mutta silti!

Tänään nyt sitten 7+1
 
Yhtenä kappaleena ollaan edelleen. Tuntuu, että alun vuotopaniikeista, tikkujen tihrustamisesta ja ultrasta ultraan elämisestä on vaan pieni hetki ja nyt saa "jo" odotella synnytystä. Toivottavasti te pääsette pian ihmettelemään samaa.
 
Maanantaina menen uusinta kontrolliin HCG arvosta. Saan todennäköisesti ylimääräisen ultran, kun minulla riski kohdunulkoiseen raskauteen. Viimeksikin sain heti kun raskaustesti positiivinen niin lähetteen ultraan. Tietty tää raskaus niin alussa, että eihän siellä varmaan vielä mitän näy, ainakaan sikiökaikua, mutta jospas näkyis onko kohdussa mitään. Maanantaina taas lääkäri soittelee...
 
mamuska, tervetuloa mukaan! Ja onhan se hcg niin huimasti noussut että täytyyhän siellä kohdussa jotain olla. :) Toivottavasti pääset pian ultraan kurkkaamaan!

equus, onnea ihanista ultrakuulumisista! Tuo on kyllä niin totta että hyvää gyneä on vaikea löytää.. Minä kävin pitkään tosi ihanalla gynellä, mutta nyt viime vuosina ei ole ollut enää varaa ykistyiseen! Hänelle kyllä mielellään palaisin jatkossa.

tillukas, mietin ihan samaa että onpas hurjaa kun LA:t alkaa mennä jo ensi vuoden puolelle!

verppu, kiitos! Kyllä tässä jo parempi fiilis on odotellessa maanantaita.. sekin varmaan vaikuttaa että fyysinen olo on parantunut huomattavasti, enkä kyllä enää näillä viikoilla osaa pitää sitä edes huonona merkkinä. Se keskiviikko-päivä ja toisen pikkuenkelin LA nostivat vaan taas kaikki pelot pintaan.. Mutta nyt taas jaksaa ajatella positiivisemmin ja pianhan se maanantai jo onneksi koittaa! Harmillista kun siskosi oli mennyt jo kertomaan äidillesi, mutta eiköhän äitisi siitä huolimatta ole aivan yhtä iloinen raskausuutisista :heart: Minäkinhän halusin nyt kertoa vanhemmilleni raskaudesta vähän myöhemmin ettei heidänkin tarvitse jännittää tätä alkuraskautta.. kerroin vanhemmilleni viime viikonloppuna kun kävin heidän luonaan pitkästä aikaa, ja niinhän se äiti oli jo aavistellut että olisin raskaana. Jostain ne äidit vaan tietää!

mirabell, onneksi on kuitenkin toivoa! Tsemppiä kovasti odotteluun ja toivotaan että ensi kerralla sykekin jo näkyisi :heart:

(.) Olo tosiaan on parantunut paljon, eilen ja tänään kuvotus ollut melko lailla poissa! Väsy kuitenkin iskee illalla, masussa tuntuu välillä pieniä vihlaisuja ja nännit on edelleen vähän hellät/ tissit oudon tuntuiset. Kaikki oireet siis ei ole hävinneet, mutta yleinen olotila on parempi. Ihan tervetullutta kyllä ja ihan normaaliakin jo näillä viikoilla eikö? Vessassakaan ei enää yöllä tarvitse ravata ihan 4-5 kertaa, vaan 1-3 kertaa riittää. Eikös se kohtukin jo ala nousta sieltä lantiosta ylemmäs eikä paina enää virtsarakkoa niin kovin? Olen kyllä tuntevinani kohdun kädellä häpyluun yläpuolella? 3 yötä totuuden hetkeen eli np-ultraan!!

Ammiina ja pikkupeikko 10+1 tai jotain sinnepäin :)
 

Yhteistyössä