Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Heippa pitkästä aikaa,. Täällä ollaan viikolla 8 ja viime viikolla tasan 7viikko tuli täyteen kävin ultrassa tk:lla ja silleä iso sydän löi hienosti <3 nyt vain ongelmia. Eilen suihkussa ollessa huomasin jonkun pehmeän ja minusta aiks isonkin möykyn olevan emättimen suulla.. paniikkihan siinä ski,. menin maate ja itkin hysteerisenä. ja soitin miehelle. Onko kellään tietoa mikä se on? vastaavia kokemuksia? päivystyksessa sanoivat että kuullostaa kohdun suun nipukalta joka voi tippua alaspäin ja on tuvoksissa paljonkin raskauden aikana. ei ole vuotoa eikä kipua. Menen neuvola lääkäriin klo 13 ja pelkään aivan mahdottomasti että alkion sydän ei enää lyö. :'(((
 
Taike80 Jos se on vaan juuri tuo kohdun napukka mikä siellä tuntuu. Laskeutunut vain alaspäin. :) !Itsellänikin se tuntuu välillä kovin alhaalla. Tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. :D Välillä ylhäällä, välil alhaalla. Nyt vaan huoli pois ja koitat rauhottua. :heart:
 
Mut voi kauheeta jos rupaa paikat valahtaan alas noin :eek: :D joo vähän naurattaakin mutta järkyttävää.. :( toivotaan ett se tosiaan on se ja mulle sama vaikk olis mikä kunhan alkiolla on kaikki ok <3 nyt ettiin taksin numeroa ja valmistautumaan koitokseen. Kiitos Verppu :)
 
tillukas Mulla olikin tuo tukivyö nuoremman odotusaikana, kun tein seisomatyötä sillon, ja se tosiaan autto :) Nyt tuo alaselkä meinaa ruveta juiliin kun istun kauan yhessä kohti : /

Vielä yks yö ultraan. Onneks on jo ysiltä aamulla se, niin ei tarvi piinailla koko päivää. Ja ihanaa, mulla alko neljän päivän viikonloppu :) Lapset kuuli eilen vauvan sydänäänet, ja voi niitä ilmeitä...sulosia olivat. Ihanasti kuuluu myös potkut siihen doppleriin :D

Marlin ja Vimma POKS 13+0
 
Marlin Tuolla joulukuisissa kirjotetaan kyl tosi paljon, niin paljo ettei pysy ees oikeen perässä! :/ Ja kyllä oli törkeesti sanottu! Sehä nyt on vaa fakta että keskenmenoja tapahtuu ja niille ei mitää voi. Ja eiks nää oo just vertaistukee varten että jos pelottaa nii toiset vois sitten rohkaista ja lohdutella, rauhottaa mieltä. Kumma juttu.. :confused: Onnea ultraan ja nauti vapaista! :)

Evya No sulla ei oo enää montaa viikko jäljellä! Rupes jännittää sun puolesta :D

Miten Taike80 kävi? :)

).( Soiteltiin miehen kanssa ja puhuttiin taas tästä ku ei se oo yhtää mukana täs touhus.. No sano että ku ei oo luotto kovin korkeella että menis hyvin ja mähän sitten rupesin poraamaan. Ja kaikkihan lähti siitä ku kyselin että koskakohan ruvetaa isovanhemmille ja mun sisaruksille asiasta kertomaan niin hän vastasi että syyskuussa. Sanoi että häntä pelottaa niin paljon ettei halua nyt edes miettiä koko raskautta. Ja ei luota varoaikaakaan kun kaikki voi sittenkin mennä pieleen.. :( Ja mä sitte pahotin kauheesti mieleni. No keskustelun edetessä kuitenkin sano että eiköhän kesäkuussa oo jo turvakaukalot sun muut ostettuna :D Että eiköhän sen ekan ultran jälkeen rupee asia tajuntaan menemään, kummallekin! :) Iteki koittaa vaan olla mahollisimman paljon asiaa miettimättä. Kuluu kummasti päivätki nopeemmin. Ja ku en oo neuvolaa edes vielä varannu niin ei oo mitään mitä odottaa. Päivä kerrallaan, pelko perseessä. Mun uus motto :D

verppu ja jyvä 5+6 :heart: Huomenna poksuu!
 
verppu No niimpä! Vaan onneks on tosiaan tämä ketju, missä saa ihan rauhassa panikoida :D Minä plussasin jo 3+4, ja kerkesin melkein kolme viikkoa panikoida että kaikki menee taas kuitenkin pieleen, kun ei oikein oireitakaan ollut. Pääsin vu:hun 6+1, koska edellinen raskaus oli ku, ja olin tuon vajaan kolme viikkoa tosi inhottava miehellekin. Ja sekös se vasta tympäs itteekin, kun tuntu että avioliittokin menee pilalle yhen raskauden takia. Ei vaan ollut itellä luotto kovin korkeella tän raskauden suhteen. Oon kyllä miettiny että vaikka päästään viikolle 12 ja eteenpäin, niin silti jokin voi mennä pieleen. Mutta nuokin ajatukset on pikkuhiljaa painumassa taka-alalle, enkä ajattele sitä enään läheskään joka päivä, enkä etes välttämättä joka viikko. Huomistakaan ultraa en oo jotenkin osannu etes pelätä, että jos sattuukin käymään niin, että on jotain poikkeavaa vauvalla :) Että jospa se sinunkin miehesi jo parinkin viikon päästä olisi hieman luottavaisemmin mielin. Tuo ihmisen mieli kun osaa olla semmonen, että vaikka ensin on kuinka pelko perseessä ja pessimistinen, niin hetkessä se saattaa muuttua ihan päinvastaseksi. Ja tosiaan päivä kerrallaan, turha murehtia tulevaa, kun siitä ei voi tietää mitä tuo tullessaan :)
 
Tästä tulee omanapainen viesti, mutta muuhun en nyt kykene.

Täällä ollaan taas menty paniikin puolelle, tällä kertaa huolta aiheuttaa kipuileva rinta. :( Toiseen rintaan siis tuikkii kipua, tai siis ihan rauhasen/rinnan yläosaan. Rinta on kipeä, mutta en osaa kopeloimalla tunnistaa tarkkaa kohtaa, kun on rinnat muutenkin nyt kipeät ja turvoksissa. Olen itkuinen ja väsynyt jatkuvaan pelkäämiseen. :'( Aina kun yhdestä asiasta pääsee, tulee seuraava.

Toivon, että kipu menisi itsekseen ohi, mutta kai tässä on lääkäriin mentävä jos ei muuten pysy järjissään. Sitten ajattelin varata psykologille uuden ajan, psyyke ei nyt tunnu jaksavan tätä kaikkea pelkäämistä. Psyykkistähän tämä myös on kun kaikki pelottaa.

Toivon, että tuo kipu liittyy vaan tähän raskauteen, joku tukkeuma tai muu, mutta pelkään silti. :( Mulla on tosin ollut rintatulehdus kaksi kertaa eli sellaiset rinnat, jotka pakkautuu helposti (?)

En tiedä oliko tässä viestissä mitään järkeä ja oliko tässä jo liikaa, mutta ehkä se helpottikin himpun verran.

KattiKoo 24+1

p.s. Vavveli liikkuu nyt hienosti, harmi kun en osaa nauttia siitä nyt tarpeeksi...
 
KattiKoo Kuulostaa ihan rintatulehdukselta tai tiehyttukokselta, eli en olisi huolissani. Eli tuttu ohje: jos alkaa lämpöä nostamaan, mene lääkäriin. Tyhjäksi ei nyt oikein onnistu lypsämään. Jos kyseessä olisi jotain pahalaatuista se ei tietojeni mukaan satu rinnassa ennenkuin joskus piiiiiiitkän ajan päästä :)
 
Onnea WB! :heart:

(.) Kaikki hienosti täällä. Maha on valtava ja vauva potkii. En oikein netissä ehti surffaamaan, kun on toi pesänrakennusvietti nyt niin kova. Nytkin toisella silmällä lukasin teidän kuulumiset läpi. Piti jollekin jotain kommentoidakin, mutten enää muista mitä. Koitan parantaa tapani ja vierailla täälläkin useammin :)

-iitu 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
Aamulla tuli verta paperiin ku kävin vessassa. :( eiiii...! :( pienesti vaa ja loppu heti mut pelästytti silti. On aikasemmissa raskauksissaki tullu ja ne sit johtanu siihe keskenmenoo.. pelottaa mut jospa kaikki oliski kunnossa..

verppu ja jyvä 6+0 *poks* <3
 
verppu :hug: Toivon todella kovasti että kaikki on hyvin! Onneksi ei pitempään kestänyt. Mie meen synnyttämää EKKS jos nyt sinne saakka päästään.

Marlin Välillä tulee sama mieleen että avioliittokin kokee kolauksia kun stressaan ja pelkään. Raskaushan pitäis olla iloinen asia mutta nyt ei vaan irtoa..

ON. Tuntuu turhalta kun aina pitää odottaa. Pessimisti on nyt vallalla tässä vaiheessa. ajattelin ottaa aamukamman varhaisultraan eli 6 yötä vielä..

Equus 6+1
 
equus Kiva että sait sittenkin aikaisemman ultra-ajan! :)

Ammiina Onnea hyvistä vu-tuloksista! :heart: Seuraavaksi jännitettävänä onkin sitten se nt-ultra, joka on samana päivänä kuin minun rakenneultra. :) Jännätään siis yhdessä!

Marlin Vaikka tuo sinun pelkosi vauvan liiskaamisesta kuulostaakin hassulta, on se vain yksi näitä pelkoja jota keskenmenon kokenut, raskaana oleva keksii. Muissa ketjuissa varmaan naurettaisiinkin, mutta täällä ymmärretään jokainen älytön pelko. Onnea sykkeiden löytymisestä ja lasten mukanaolosta! Voin kuvitella miten ihanaa on katsoa ilmeitä sykkeitä kuunnellessa. :heart: Tulethan heti kertomaan ultrakuulumiset!

Whisky Peat Onnea pienestä tytöstä! :heart:

tillukas uskon hyvin että nuo pelot eivät lähde mihinkään koko raskausaikana, ne vain vaihtavat aihetta. :( Sinänsä sääli ettei oikein missään vaiheessa uskalla nauttia huoletta raskaudesta. Syöpä meidänkin puolesta sitten lakua ja salmiakkia! :)

Tervetuloa verppu! Toivotaan että tuo pikku vuoto olisi vain harmitonta alkutuhruttelua ja loppuisi kokonaan pian! Malttia ja jaksamista piinaviin alkuviikkoihin! :hug: Meillä mies oli alkuvaiheen myös aika hiljainen eikä selkeästikään osannut iloita raskaudesta ennen nt-ultraa. Niin ne kaksi keskenmenoa jättävät jälkensä myös juroon suomalaismieheen. Sitten nt-ultrassa itkikin ilosta, edellisen kerran joutui tekemään samaa surusta. Nyt on enemmän mukana odotuksessa ja malttamattomana odottaa että tuntisi liikkeitä. :)

p.ö.m.p.p.i.s Onnea paniikkiultran kuulumisista! Ihanaa että teillä pääsee ultraan neuvolassa, mitä luksusta!

Simpu83 kurja että lääkäri ei osannut käyttää 4D-laitetta. :( Onneksi kuitenkin saitte pikkuisesta söpön naamakuvan. :)

Stellinille myös onnittelut paniikkiultran tuloksista! :)

Evya toivottavasti pikkuinen malttaa touhuilusta huolimatta pysyä masussa vielä hyvän aikaa ja kasvaa. Toivottavasti mammaloma muuten menee mallikkaasti eikä tule liikaa huolta ja murhetta touhuilusta.

Taike80 :hug: Malttia sinnekin ja hyvä että pääsitä lääkäriin! Miten meni, toivottavasti kaikki kunnossa?

KattiKoo :hug: Toivottavasti on vain tiehyt tukossa eikä mitään vakavampaa. Minulla myös on vihlonut silloin tällöin oikeaa nänniä enkä ole asiaa sen enempää miettinyt, paitsi nyt kun luin viestisi. Pitää kysyä neuvolasta jos ei mene ohi. Olen ajatellut sen olevan juurikin tukos ja suihkutellut sitten lämpimässä suihkussa sitä.

iitu85 Kivaa pesänrakennusta! :) Toivottavasti itseenikin iskee jossain vaiheessa tuo vaihe, en ole koskaan ollut mikään kodinhengetär. :whistle:

Oli myös keskustelua noista kk-ketjuista. Itse en ole liittynyt sinne, lähinnä käynyt lueskelemassa. Jotenkin siellä on aika nopeatempoista tuo meno eikä oikeaa keskustelua tunnu olevan ollenkaan. Ja tuo Marlinin kk-kommentti sieltä kuvaa myös aika hyvin meininkiä, mitään ikävää ei haluta kuulla. Siksi pysyttelen mielummin täällä, kaikki kuitenkin olemme enemmän tai vähemmän samassa tilanteessa, pelko persiissä 24/7. :)

(.) Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu selkeämmin. Silti juoksin tällä viikolla paniikkikäynnille avoneuvolaan sykkeitä kuuntelemaan, jotenkin olin ihan varma että pikkuinen on kuollut ja olen vain kuvitellut kaikki liikkeet. Pikkuinen paniikki siellä sitten tulikin kun ei meinannut löytyä kaverin sykettä. Syynä se että oli paljon ylempänä mistä etittiin. :) Neukkutäti vertailun vuoksi etsi myös minun sykkeen joka siinä vaiheessa oli aika melkoinen. :) Nyt voin olla toivottavasti tämän reilun viikon hyvillä mielin rakenneultraan asti, joka tosiaan on 29.4. Jee!

zapata 18+5
 
Kattikoo Toivottavasti ois vaan sitä rintatulehdusta, eikä mitään vakavampaa :hug:

verppu Voi ei. Toivotaan toivotaan kovasti, että ois ihan vaaratonta vuotelua :hug:

Equus Just tuolta minustakin tuntu, ja välillä ajattelin että enpä olisi edes raskaana. Mutta sitten toki heti rupes kaduttaan, ja pelkäsin että saan sen takia km:n. Mutta vu:n jälkeen onneksi rupes helpottaan. Toivotaan että näin sullakin :)

zapata Näinhän se on, ja kyllä se itestäkin nyt tuntuu aika koomiselta että jos oisin vauvan saanu liiskattua :D Ja aika lujaa tänään ultrassakin kyllä paino sillä anturilla. Mutta tosiaan, km:n kokeneena sitä pelkää ihan kaikkea : / Ihanaa kun tunnet jo liikkeet, kovasti ootan että itekkin rupeaisin ne tuntemaan. Kyllähän se säikäyttää jos niitä sykkeitä ei heti kuulu, mutta onneksi olikin "väärä hälytys". Ei oo enään pitkä aika ru:hun sulla :)

(.) :heart: Ultrassa kaikki hyvin. Tippahan siinä tuli linssiin. Ultras tosi tarkkaan ja huolella kaikki. Pienellä näky jo selkärankakin tosi selvästi, ja kylkiluut :heart: Aluksi vauva oli aika rauhallinen, mutta rupes sitten liikkumaan kyllä. Oli se vaan niin ihana näky. Miten niin pieni voikin näyttää jo niin oikeelta vauvalta :heart: Kyllä nyt rupeaa pikkuhiljaa uskomaan että lokakuussa meille tulee vauva. Viikkoja vastas päivälleen, ja nt oli 1.5mm. Pää-peppumitta oli muistaakseni 7.1cm ja painoa 74g. Rakenneultraankin sain ajan, ja se on 12.6 :) Mies sano ultran jälkeen että kyllä se hänen mielestään on tyttö, ja siltä mustakin on tuntunu jo ties miten kauan. Saas nähä.tulihan varmasti tarpeeksi sydämiä :D

Marlin ja Vimma 13+1
 
Viimeksi muokattu:
huomenia! aattelin ihan nopsaan ennen töihin menoo tulla huikkaamaan että eilen posti toi doplerin jaillalla sitä kokeiltiin mutta en saanut kun sitä viuh viuh ääntä. Äsken ajattelin vielä kokeilla ja sieltähän se vauvan sydänääni löyty ja miten ihanan kuulosta :heart: NYt vasta ehk' pikkasen alkaa itekkin oikeesti uskomaan kun kuulee :) Omien laskujen mukaan tänään ois 10+5 mut neuvolan mukaan 9+5. No muutaman viikon päästähä'n sekin selviää missä mennään oikeesti :) Pääasia että kaikki näyttäis nyt olevan hyvin.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

p.ö.m.p.p.i.s =)
 
Tulin pikaisesti raapustamaan ihan samaa mitä Marlin oli mieltä tuosta kuukausipinoista. En ole listautunut mutta käynyt joulukuisia lukemassa. Hirveesti tekstiä (siellä on myös km kokeneita) mutta suurin osa näyttää olevan vaan sitä onnellista odotusta. Ei paljoo tee mieli mennä sinne panikoimaan sitä että mie pelkään saavani uuden keskenmenon, kun toiset kirjottaa siitä miten ovat kertoneet jo tässä vaiheessa raskaudesta ihmisille ja miten ovat suunnitelleet vaunuja jne jne jne. Täällä pinossa on väkeä vähemmän ja tää on paljon tiiviimpi pino. :heart:

pömppis ihanaa kuulla syke :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
Ihanaa, että sait sykkeet kuulumaan p.ö.m.p.p.i.s! Se kyllä aina helpottaa mieltä.

Ja marlinillakin oli hyviä ultrakuulumisia, hienoa hienoa!

Verppu, toivotaan kovasti, että vuoto ei tarkoita mitään kummempaa! Eihän sitä ole tullut enää enempää?

Vau, Iitu on siirtynyt jo kolmellekympille! Kiva kuulla, että siellä menee kaikki hienosti, pesän rakentaminen on kyllä kivaa ja myös tarpeellista. :)

zapata, mulla on kanssa jouduttu joka kerta neuvolassa etsimällä etsimään sydänääniä. Aloin jopa epäilemään, että niiden laitteet on niin vanhoja, että niillä ei meinaa löytää niitä. :) Kotona samana aamuna silti oon löytänyt dopplerilla äänet heti.

Noista kk-pinoista, mä en ole kirjoitellut nyt muihin pinoihin kuin tähän. Käyn lukemassa elokuisten juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa sinne. Täällä kirjoittelu on mielekkäämpää, kun porukkaa on vähemmän ja lisäksi on hauska seurata muiden eri vaiheessa olevia raskauksia. Eli pitäydyn tässä pinossa. Onpa kurjaa, minkälaisia kommentteja km-keskustelu on saanut... Noh, tavallaan sen ymmärtää, mutta silti.

Omassa navassa alkaa pelot hälventyä tältä erää. Kiitos kun kommentoitte mun tissikipuja! :D Aloin nimittäin sitten epäillä juuri tuota rintatulehduksen tai tukoksen mahdollisuutta. Eilen ja tänään ei onneksi ole ollut mitään tuntemuksia eli olisiko jo menossa pois koko kipu. Mulla on tullut aikaisemmissa raskauksissa maitotippoja jo melko varhain eli jospa siellä maito vaan on jumissa.

Muuten kaikki ok, jännä olo tosta ajankulumisesta, toisaalta tuntuu, että elokuuhun on vielä sata vuotta, toisaalta tiedän kyllä, että se tulee sieltä kuitenkin yllättävän nopeasti. :)

KattiKoo ja muhkea maha 24+3
 
Pitkästä aikaa kirjoitan jotain. Käyn kyllä päivittäin lukemassa, mutta olen tosi huono kirjoittamaan.

Verppu Toivotaan, että vuoto on lakannut. Mä vuosin melkein 5 viikkoa, mutta ainakin viimeksi ultrassa sissi oli hengissä ja kasvanut niin kuin pitääkin.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

ON: Kävin torstaina ultrassa, silloin oviksesta laskettuna 8+5 tai 8+6. Alkio oli kasvanut edellisestä ultrasta hyvin ja syke oli vahva. Koko vastasi paria päivää pienempää, mutta lääkäri ei ollut huolissaan. Teki useita mittauksia, ja niissä oli jopa 2mm erot pituudessa, joten kovin tarkka se ultra ei ollut. Esikoisestakin katsoin, että oli ollut varhaisultrassa päivän pienempi, mutta ottanut kiinni niskapoimu-ultraan mennessä. Yritän rauhoitella itseäni, että eiköhän kaikki ole hyvin. Dopplerin tilasin ultran jälkeen, vaikka tuskin sillä vielä mitään kuuluu, vaikka alkio olisikin elossa. Vuoto loppui onneksi reilu viikko sitten. Ekassa neuvolassakin kävin ja nyt pitäisi varata aika niskapoimu-ultraan ja käydä verikokeissa. Sokereita olen mitannut, ja ne paukkuu iloisesti nyt jo yli. Jos raskaus jatkuu, niin pääsen varmaan parin viikon sisällä pistelemään insuliinia. Reseptit mulla jo on. Mutta pieni paha pisteleminenkin on, jos vain vauvalla on kaikki hyvin.

kanella ja sissi 9+1
 
Marlin ja kanella onnea hyvistä ultra kuulumisista!

p.ö.m.p.p.i.k.s.e.l.l.e onnea sykkeiden löytämisestä. :) voi ku viikot täälläkin kuluis ja pääsis tuota dopplerii testaa!

Jotenki on niin surullista lukee tätä palstaa ku kaikkien teksteistä huokuu niin se pelko ja huoli. Osais ollaki pelkäämätön ja nauttia täysillä. :)

Ei tääl oo vuotoa tullut enempää. En tiedä mitä se tekee ku vatsa on niin kovalla että joutuu kovaan ponnistaa vessas käydes. Et johtuisko jotenki siitä? Muuten ei oo nyt tullut tippaakaa. Tässä siivoilin niin löysin pienen pienen potkupuvun minkä mies oli nyytille ostanut joululahjaksi ennen joulukuun keskenmenoo. Tippahan siin taas tuli linssii mutta sit mietin että nyt se voi päästä käyttöön asti ja kyyneleet vaihtu hymyks. Kyl se nyt maailmaan asti saa luvan tulla!! :heart:

KattiKoo sähä oot jo hyvin voiton puolel, viikot vierii niin vikkelää että kohta teil on jo se pikkanen sylis. :heart:
 
Huomenta!

On jäänyt kirjoittelut kun pahoinvointi ottanut vallan täällä... Onhan se hyvä että oireita löytyy mutta vähän vähempikin riittäis. Pahoinvointi on ympärivuorokautista, onneksi en ole joutunut oksentamaan kuin kerran... Koko ajan pitäis syödä mutta ei oikein tee mitään mieli. Onhan tämä sen arvoista, jos tietäis että saa sen palkinnon sitten... Ja väsymys! Huh, voisin nukkua koko ajan!

Nevolaankin uskalsin soittaa ja kehoittivat jo soittamaan np-ultraaikaa kun kuulemma on ryysistä. Hieman kyllä ahdisti mutta soitin kuitenkin. Mutta sitten se täti meinas että kakkosultra varataan saman tien! Huh, kun pisti ahdistamaaan, olin vähällä kysyä että tästäkö numerosta sen voi sitten perua myös? Ei ihan taida usko vielä riittää niin pitkälle...

Jaahas, nyt pitäis varmaan taas jotain syödä, ehkä jaksais raahautua ulos sitten...

Equus: neljä yötä ultraan! ;)

Miirabell ja rv 7+1
 
Viimeksi muokattu:
pömppis Ihanaa että sait sydänäänet kuuluviin :)

KattiKoo Meidän nuorempi lapsi on syntynyt elokuussa, ja nyt kun rupean muisteleen ajassa taaksepäin, niin nää viimeset 4kk suorastaan lensi eteenpäin. Tosin jäin kotiin jo toukokuun alussa, mikä varmaan jonkin verran vaikuttaa siihen ajan nopeaan kulumiseen. Mutta ei se 4kk loppujen lopuksi oo etes pitkä aika :)

verppu Onneksi vuotelu loppu :)

(.) Mulla on ihan kauhee nuha :snotty: Vaan onneks kokemuksesta tiiän että huomenna rupee jo helpottaan. Mulla ois huomenna nlalääkärikin, ja mietin että viittiinkö mennä sinne, mutta toisaalta kun tää on ihan perusnuhaa, eikä kuumetta ole, niin kaitpa kehtaan mennä. Tympeetä kun ei pääse etes lenkille nyt. Oon päättäny että tästä vauvasta ei tuu yli nelikilosta, ja että hänet synnytän alakautta, vaikka lääkäri sanokin nuoremman syntymän jälkeen, että seuraavissa raskauksissa todennäköisin synnytystapa on sektio. Mulla on suuri riski saada taas rd, koska edellisissäkin se on ollut, joten siksi ois tärkeetä että pääsisin liikkuun mahollisimman paljon. Tuntuu jotenkin niin hassulta nyt tää raskaus. Kokoajan oon ihan ihmeissään, että tuolla mun sisällä on ja kasvaa pieni ihmisenalku. Ihan niinku oisin ekaa kertaa raskaana :D

Marlin ja Vimma 13+3
 
Heipat!

Pitkästä aikaa taas vähän kuulumisiakin. Ahkerasti kyllä tätä pinoa luen, laiskuus ottaa vaan usein vallan eikä sitä sitten jaksa mitään rustailla...varsinkaan kännykällä jolla useimmiten selailen.

Täällä olo hyvä. Tuntuu että viikot menee nopsaan ja nautin tuosta keväästä niiiiin paljon! Ihanaa kun lumet on sulaneet. Päiviä lasketaan rakenneultraan...17.5. tule jo!
Masu on edelleen pienen pieni, mutta alkaa pikkuhiljaa muistuttamaan muodoltaan kuitenkin vauvamasua. Sydänäänet kuunnellaan miehen kanssa joka ilta ennen nukkumaanmenoa, kova jumpsutus ja liikehdintä sielä aina kuuluu. :heart:

Tsemppiä kaikille jotka vielä alussa piinailette ja kaikille joilla jotakin inhottavaa vuotelua tai tuhruttelua. Toivotaan kuitenkin että täysin harmitonta ja menee pian ohitse!

Marlinille onnea hyvistä ultrakuulumisista! Oon sun matkaa täällä taka-alalla seuraillut alusta asti, ihanaa että kaikki on mennyt hyvin ja koitahan parantua flunssasta! :)

Hyviä vointeja jokaiselle!!! :heart:

serenade ja mirjami 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
serenade Kiitos :) Olo rupee jo onneks helpottaan. Sulla ei kyllä enään oo pitkä aika rakenneultraan.

(.) Minä täällä taas höpisen :D Olipas mukava lääkärinla käynti. Muuten en kyllä perusta, mutta tänään oli kyllä kiva tosiaan käydä. Lääkäri sano että kunhan on toinen lääkärinla, laittaa hän äitipolille lähetteen synnytystapa-arvioita varten. Ehkä mulla sittenkin on mahollisuus alatiesynnytykseen. Ja sitten, tunsin tänään kun vauva potkas :heart: Lääkäri rupes kuunteleen sydänääniä, niin siinä tunsin pienen terävän potkun doppleria vasten, ja samalla myös dopplerista kuulu ääni kun vauva siihen potkas.

Marlin ja Vimma 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: tillukas
Ihanaa Marlin! Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla tuli jo tippa linssiin kun luin sun kirjoitusta, meinaa olla vähän herkillä nuo kyynelkanavat :)

zapata, oijoi todellakin jännätään nyt sitä ensi maanantaita yhdessä!! Moneltako sulla on ultra? Mulla on heti aamulla kasilta, onneksi! Mieskin pääsee mukaan, en varmaan yksin edes uskaltaisi mennä!

pömppis, oi ihanaa kuulla sydänäänet! Uskaltaisikohan sitä jo itsekin hankkia dopplerin.. Mulla tänään omien laskujen mukaan 10+0 POKS!! Neuvolan mukaan tosin vasta 9+5. Jokohan ne äänet kuuluisi..

verppu, hyvä ettei vuotoa ole tullut enempää. Mulla myös oli tuommoista tuhruttelua esikoista odottaessa ja tässäkin raskaudessa juuri ennen plussaa. Testasinkin vain siksi että saisin varmuuden negaololle kun menkat ei kunnolla kuitenkaan alkaneet. :D Onneksi nuo pienet vuodot on yleensä harmittomia!

Mirabell, tsemppiä oloihin! Kuulostaa niin tutulta nuo sun fiilikset.. Minä kans ekassa neuvolassa kun varattiin varhaisultran kanssa heti samaan syssyyn np ja neuvolalääkärikin olin hieman epäuskoinen että noinokhan kannattaa sinne asti varailla vielä yhtään mitään.. No, nyt se np on jo ensi viikolla!

kanella, onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Tuo koko heitti vähän meilläkin siellä vu:ssa.. ekassa vu:ssa oli jo 7+5 ja toisessa vastasi 8+5 vaikka olisi tuon ekan ultran perusteella voinut olla jo 9+2. Olen kuitenkin myös itselleni yrittänyt tolkuttaa että mittaaja oli eri ja muutenkin se tulos voi heittää millin jos toisenkin, etenkin kun tuossa viimeisimmässä ultrassa mitta otettiin vain kerran. Olisihan sitä varmasti rauhallisempi mieli nyt jos mitta olisi vastannut vähän isompaa, mutta eihän tuo todellakaan vielä taroita että mitään olisi vialla.

(.) Ensi maanantaina 29.4. tosiaan np-ultra, ja sehän on ainakin minulle se kaikkein jännittävin ja pelottavin tilanne kaikista! Totuuden hetki suorastaan. Enimmäkseen on semmoinen olo että kaikki olisi hyvin, mutta toisinaan se epäusko sielä nostaa päätään enkä kyllä pysty vielä ihan 100% tähän raskauteen uskomaan. Itsesuojeluvaistoahan se varmaan on.. Jos tuleekin huonoja uutisia maanantaina niin ei ehkä putoa niin korkealta kuin jos olisi jo tuudittautunut siihen uskoon että kyllä meille vauva tulee. Jos taas maanantaina kaikki on hyvin, niin sitten voin kuvitellakin jo oikeasti uskovani tähän! Oireita on edelleen, ei ihan niin voimakkaina enää, mutta on kuitenkin. Se lienee hyvä merkki ja toisekseen masu on ihan selvästi kasvanut! Välilllä tuntuu jo että tätä kumpua on jo hankala peitellä.. Jospa siellä pikkuinen kasvattaa kohtua eikä ole vain pelkistä turvotuksista kyse! Aargh, nyt pitää vaan saada tämä viikko kulumaan nopeasti etten ehdi liikaa miettiä sitä maanantaita.. Jännittää jo valmiiksi!
 
Heippa kanssasisaret! Pitkästä aikaa pikapiipahdus tänne :)
Kiva huomata että uutta porukkaa tulee mukaan ja monilla on ollut iloisia ultrakuulumisia tai muuten vaan positiivista kerrottavaa. Niin ja Whisky Peatille tietysti vauvaonnittelut!

Täällä ei ole oikein ollut mitään mainittavia käänteitä, kaikki on mennyt ihan hyvin ja nyt ollaan jo loppusuoralla. Laskettuun aikaan enää kolmisen viikkoa, iik! Päivät täyttyy kodin siivoilusta ja laittelusta, kaverien tapaamisesta ja neuvolakäynneistä, siinäpä se :) Oma vointi on vielä varsin hyvä, joskin väsähdys tulee nopeasti jos jotain puuhastelee. Mutta onneksi on tämä ekan lapsen odottajan etu, että voi nukkua juuri silloin kun nukuttaa :) Mutta kuitenkin, henkisesti olisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään heti kun vauva vaan on ihan täysiaikainen, joten toivotaan nyt ettei ihan loputtomasti aio tuolla mahassa viihtyä...

Scarleth 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton

Yhteistyössä