Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Se tunne on Hanne aivan mahtava :heart: Edellistä edelsi tosiaan viisi km ja kun sitten vihdoin Lugejen turvin saatin tipunen pysymään kyydissä, oli kohdunkaula tekemässä oharit 25. viikolla. Sitten pelättin todella varhaista keskosuutta. Kun siitä pahimmasta päästiin yli, alettiin olla huolissaan vauvan pienestä koosta. Tyttö nousi käyrästölle jossain 30-34 viikkojen aikana. Kun typy sitten meni yli aikansa, olin vain kiitollinen yli 400 grammaisesta lapsesta. Kun tyttö sitten syntyi 41+0 3520g olin kiitollistakin kiitollisempi, että tyttö oli myös kasvanut hyvin.

Tällä kertaa raskaus on mennyt hyvin (Luget toki alussa tarvittiin). Istukan sijainti parisen viikkoa sitten järkytti mielenrauhaa aika pahasti, mutta nyt kun eilen typy oli oikeinpäin ja istukka riittävän kaukana, olen aivan fiiliksissäni siitä, että saan sittenkin synnyttää viimeisenkin lapsemme alateitse. Tällä kertaa haaveilen haluavani kokeilla jakkaraa poikkipöydän sijaan. Ja haaveilen uudesta luomusynnytyksestä, siinä onnistumisen tuomasta euforiasta.
 
Kiitos tsempeistä, ei tilanne todellakaan toivoton ole, mutta pistihän tuo miettimään... Mutta ainakin oireita on vaikka muille jakaa: pahoinvointi on ihan jatkuvaa ja oksu lentänyt useamman kerran. Ihan hirveää tämä on, vihaan oksentamista yli kaiken, mutta samalla pelkään, että oireeet häviäisivät. Väsymys on myös aika armotonta, nukuin viime yönä 10h ihan helposti ja voisin saman tien mennä takaisin nukkumaan. Ruoka on jatkuvasti ajatuksissa vaikka ei mitään oikeastaan tekään mieli, mutta jaktuvasti pitäis jotain laittaa suuhun... Huhheijaa tätä naisen elämää :)

Equus: onnea onnea hyvistä ultrauutisista! :)

mamuska7: onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!

Jaahas, taas pitäis varmaan jotain syödä...

Miirabell ja rv 8+1 (tai mitä lie, vähemmän ainakin)
 
Miirabel, mä uskon että kaikki on hyvin :) Mulla ultrassa 5+4 ei näkynyt sikiökaikua ollenkaan ja tuolloin pitäisi kuulemma jo jotain näkyä vaikkei sykettä näkyisikään, mutta sikiöpussissa ei siis näkynyt mitään. Seuraavassa ultrassa 7+6 näkyi, mutta sikiö oli liian pieni, vastasi 7+1. Sitten jo 8+4 kaikki oli niin kuin pitkin ja sikiökin vastasi justiinsa viikkoa :) Mutta kyllä toi odottelu on tympeetä, tsmepit odotteluun!

Omaa napaa pikaisesti (anteeksi olen tosi huono kommentoimaan : / ): kotidopplerin hommasin paniikkiani lieventämänä ja sykkeet isllä saatu kuuluviin.Myös neuvolassa sykkeet kuultu, joten toivottavasti kaikki on hyvin :heart: Pahoinvointi ja väsymys jatkuu... Nt-ultra-aikaa vielä odotellaan!

Stellini 10+4
 
Hyviä kuulumisia np-ultrasta!! Meidän pikkuinen voi oikein hyvin ja esitteli meille aamujumppaansa, heilutteli käsiään ja teki kuperkeikkoja :heart: Maailman ihanin näky!! Ihan hilkulla oli ettei LA:ta siirretty, kun kaveri vastasi jo 11+1 ja useaan kertaan mitattiin, neuvolan mukaan tänään 10+4. Saatiin onneksi ihana kätilö tänään ja hän esitteli vauvelia joka kuvakulmasta ja kertoi koko ajan mitä näkyy missäkin. Ihan itkun kanssa kiittelin häntä lähtiessä. Niskaturvotuskin oli aivan normaali, 0,9mm eli tismalleen sama kuin esikoisesta aikanaan. Kyllä on helpottunut olo nyt ja hymyilyttää kummasti :heart: Ei tätä onnea voi edes käsittää, ja te jos ketkä tiedätte miten paljon tätä todella arvostaa kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Meille taitaa ihan oikeasti tulla vauva!!! LA 21.11. :heart: :) Muutetaan se nyt listaankin, kun on se ns. virallinen.

Maailman onnellisin Ammiina ja pikkupeikko 10+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tillukas
Moikka!

En vielä uskalla ilmottautua plussanneisiin, mutta pakko oli päästä kirjoittamaan johonkin ja kun en oikein tiennyt mihin "osastoon" sitä purkaisi, niin päädyin sitten tänne...

Keskeytynyt keskenmeno on ollut viime vuonna jouluvauvan-12 kohdalla. Joulun jälkeen päädyttiin taas yrittämään ja eilen tein testin. Viikon verran on ollut sellainen turvonnut olo menkkamaisten alavatsakipujen kera ja menkkoja olen näiden johdosta odotellut melko varmana ja perjantaina kuvittelin niiden jo alkaneenkin... Mutta ei... Ajattelin, että teen testin vasta viikon päästä, mutta miehen toiveesta teinkin sitten jo eilen ja positiivinenhan sieltä tuli!

Mulla on -08 ja -10 syntyneet pojat. Heitä odottaessa rinnat olivat tosi kipeät ja turvonneet... Keskeytyneessä keskenmenossa ei ollut kovin voimakkaita oireita ja ne vähätkin loppuivat ennen sitä kkm toteamista. Tieto tuli ailaslailla puuntakaa... Ei mulla tuota turvotusoloa lukuunottamatta ole nytkään oireita. Sillä en oikein suostu uskomaan testiin... Tai siis pelkään samaa lopputulosta kuin viimeksikin...

Miten teillä on ollut noittein oireitten kanssa? Tiedän, että kumpikin on yhtä todennäköistä odotuksessa, mutta silti haluaisi kuulla kokemuksia... Mahdollisesti tässä pinkassa on jo juttua tästäkin asiasta, mutta nyt oli akuutimpi tarve päästä kirjoittamaan, tulen kyllä lukemaan hyvällä hetkellä...

Tässä ei kait auta kuin vain odottaa... Mietin onko miten paljon jo iällä merkitystä... täytin tänä keväänä 38....
 
tillukas onnittelut istukan siirtymisestä! Toivottavasti pääset synnyttämään haluamallasi tavalla. :)

Miirabel ymmärrän niin hyvin tunteesi, vaikka kuinka tekee pahaa oksentaa enemmän pelottaa se ettei seurravana päivänä olisikaan enää paha olo. Toivottavasti olo kuitenkin kohta helpottaisi ja saisit tilalle vähemmän ikäviä raskausoireita. :)

stellinille tsemppiä myös oloihin, ja ihanaa kun saitte sykkeet kuuluviin. :heart:

Ammiina Ihanaa! Arvasin että saatte hyviä uutisia! Onnittelut kovasti koko perheelle! :heart:

kattikoo Tervetuloa joukkoon! Tämä on juurikin oikea pino tulla panikoimaan, koska jokainen meistä on ollut samassa tilanteessa ja ymmärtää jokaisen typerältäkin tuntuvan pelonaiheen. Tervetuloa pinoon sitten kun siltä tuntuu. :)

(.) Täällä onnellisesti palattu rakenneultrassa, jossa kaikki loistavasti! :heart: Kaveri on edelleen hyvin täsmällinen ja jatkaa päivälleen samoja viikkoja. :) Hieman jouduttiin tökkimään että saadaan kaikki mitat ja hän sitten osoitti mieltään potkimalla minua rakkoon. :) Haaroväliäkin kurkattiin mutta ei kysytty asiantuntijan mielipidettä. Itse en saanut selvää että kumpi on kyseessä, eikä sillä ole väliäkään. Tärkeintä että sydän jyskyttää ja kaikki rakenteet ovat kunnossa. :heart: Nyt voi taas vähän hengähtää...

zapata 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: tillukas
zapata, kiitos :) Ihana kuulla hyviä uutisia myös teidän suunnalta! Tuo vauvan liikkeiden katselu on vaan jotain niin ihanaa.. olisin voinut loppu päivän tuijotella sitä show:ta kun pikkuinen heilui joka suuntaan, välillä näytti kasvojaankin :heart: Nyt voidaan tosiaan molemmat hengähtää vähän.. tämä helpotuksen tunne on jotain aivan uskomatonta!

kattikati, tervetuloa mukaan kun siltä tuntuu! Oireista omalta osaltani sen verran että mullakin tässä raskaudessa oireet alkoivat ihan pikku hiljaa.. esikoisesta sen sijaan oli heti rinnat tosi kipeät ja turvonneet ja alavatsakivut tosi kovia, arvasin plussan jo ennen kuin tein sen. Tässä raskaudessa olin varma että menkat alkaa kun tiputteluvuotoa tuli ja tein testin lähinnä varmistaakseni oman negaoloni, mutta se osoittautuikin plussaksi! :D Pelkäsin itsekin pitkään kolmatta kkm, mutta pikku hiljaa niitä oireita alkoi tulla lisää ja ne vahvistuivat, varhaisultrat ennen tämän aamuista np-ultraa rauhoitti mieltä aina hetkeksi. Ei ne oireet tosiaan kerro mitään sinänsä, eka kkm-raskaudessa mulla oireet kesti ehkä viikon ja loppuivat kuin seinään.. toisessa kestivät ihan sinne np-ultraan saakka ja lopputulos oli silti sama.. Ymmärrän kyllä että silti niitä oireitaan tarkkailee, niin minäkin tein etenkin ihan alussa. Toivottavasti nyt kaikki olisi hyvin ja ihan mielenrauhan vuoksi niitä oireitakin alkaisi ilmaantua :heart:
 
Kattikati Minulla on takana 11 alkuraskautta ja ihan eri oireet ovat olleet kaikista. Esikoisesta oireet olivat voimakkaimmat ja kerta kerralta ovat oireet vähentyneet. Tämä meni jo todella vähin oirein, jos paniikkia ei lasketa ;) Tule porukkaan, kun uskallat :)
 
Mulla oli HCG noussut viime viikon reilusta tonnista melkein viiteen tuhanteen. Hyvin on joo noussut, mutta voikohan olla joku häikkä kun on noinkin korkea, kun viikot vielä niin alhaiset. Hitto kun ärsyttää, kun saa elää pelossa....
 
kattikati Tervetuloa joukkoon!

zapata ja ammiina ihania kuulumisia ultrasta :heart:

stellini ihana kun löysitte sykkeen! Mietin itsekin että pitäiskö hankkia kotidoppler..

Örp, tuntuu että mie oon turvonnu ku ilmapallo, mahakin on karmea pallo. Ei miul edellisestä keskenmenneestä raskaudesta tällasta ilmapalloa ollu. Kummallista toisaalta, että nyt ei tissitkään ole kipeät. Viimeeksi en pystynyt kunnolla nukkumaankaan kun koski niin paljon. Mutta ainakin tuolla on todistetusti elämää :heart: Nyt mie meen miun järkyttävän ison mahan kanssa sohvalle kattoo telkkuu :D

Equus ja tyyppi (jolle mies ei vielä ole keksinyt tekonimeä) 7+4
 
Se on vappu nyt! :)

Kattikati, onnea ja tervetuloa joukkoon, mukava saada toinenkin "katti" tänne. :D Ja onnea myös mamuska7, minusta tilanteesi vaikuttaa oikein hyvältä.Tsemppiä joka tapauksessa, tottakai kaikki "normaalista" poikkeava jännittää.

Onnea Ammiinalle hyvistä ultrakuulumisista! :)

Ja Stellinille sydänäänistä! Se doppler on kyllä rauhoittava, ainakin minulla oli. Olisi ollut pitkät pari kuukautta vain toivoa, että kaikki on kunnossa.

Zapatalle myös onnet ultrasta! Sulla onkin jo viikkoja hienosti kasassa! :)

Tillukas mukava kuulla, että istukka on nyt "poissa tieltä", varmasti helpottaa mieltä. Mulla on kanssa luomusynnytyshaaveita, kakkonen syntyi luomusti ja se meni kaikin puolin nappiin se synnytys, olo oli sen jälkeen loistava. Saa nähdä miten käy, olen kyllä varautunut siihenkin, ettei kaikki mene suunnitelmieni mukaisesti.

Equus
, jos sun mahasi onkin vapun kunniaksi kunnon vappupallo! :D Mullakin hormonit teki aluksi mahan turpeaksi, mutta se laski sitten...kunnes alkoi kasvaa taas. :)

Täällä on menty tunteiden vuoristorataa, nyt taas fiilis parempi. Kävin viime viikolla lääkärissä niistä supistuksista ja kummallisesta vuodosta, mutta eivät onneksi olleet tehneet mitään kohdunsuulle. :whistle: puuh. Nyt on sitten otettu rauhallisesti ja kuulosteltu oloja. Eilen neuvolassa kaikki kohdillaan ja maha kasvaa tismalleen keskikäyrällä eikä painokaan ollut noussut kuin 300g/vk, mikä on mun vähyysennätys. Kaikenlaista kolotusta kuitenkin on, kuulunee asiaan.

Meillä on illalla naamiaiset tiedossa enkä tiedä vielä mikä olisin, ehkä muumi? :D

Hauskaa vappua toivottaa Kattikoo 25+6
 
kattikati Rohkeasti vaan tänne meidän joukkoon :)

zapata Oi ihanaa että vauvalla on kaikki rakenteellisesti hyvin :) Hurjaa vauhtia menee nää viikot, kun tuntuu että vastahan sinäkin plussasit.

mamuska7 Hcg:hän nousee joka toinen tai kolmas päivä, eli mun mielestä se on ihan oikein noussut. Jos sulla on kaks kyytiläistä mukana. Ymmärrän kyllä toki, että huolettaa.

KattiKoo Muumi vois olla aika kova sana illan naamiaisiin :D

(.) Enään ei tarvi etsiä vauvan sydänääniä, senkus laittaa dopplerin mahalle, niin heti melkein löytyy syke :heart: Ja melkein aina se löytyy vieläpä samasta kohti. Ja kuuluu vieläpä tosi selvästi. Mulla on nyt kahtena päivänä vaivannu päänsärky. Yleensä mulla on tosi harvoin pää kipee. Inhottava olla. Ja kun tuntuu että 1g Panadolkaan ei auta. Ja sitten vielä sekin, että en meinaa yöllä saaha millään unenpäästä uudestaan kiinni, kun herään vessassa käymään. Viime yönäkin pyörin ainakin tunnin, ennen ku uni taas tuli.

Marlin ja Vimma 14+5
 
Kattikati: Tiedän tuon tunteen, kun tarkkailee itseään eikä oikein uskalla iloita vielä mistään.
Itselläni takana kkm ja tarkkailen oireita taukoamatta. Aiemmissa raskauksissa on ollut kovasti pahoinvointia, mutta tuossa kkm:ssa eikä tässäkään raskaudessa sitä ole. Rinnat on kyllä olleet arat kaikissa. Nyt on lisäksi ollut vähän vuotoakin. Kävin tänään ekassa neuvolassa ja lupasivat, että pääsisin ensi viikolla ultraan tarkistamaan tilanteen. Toivottavasti saavat sen järjestymään!
Tule vaan mukaan tänne jännäämään, samassa tilanteessa ollaan kaikki!

Rosamunda 8+0
 
No nyt on sit ultrattu....aamulla alko menkkamainen kipuilu ja vihlonta vasemmalla puolella (sitä oli jo eilenkin), sit veskissä käydessä tuli paperiin verta. Ja sitä oli ihan reilusti. No olin ihan että tää oli sit tässä. No verta ei sen jälkeen esiintynyt, mutta kipuilu jatkui. Pääsin sairaalaan päivystykseen, jossa otettiin taas HCG (en tiedä vielä vastausta). Lääkäri kysyi että olenko varma etten olisi pidemmällä (viikkoa/kahta) raskaana (HCG arvo viittaisi siihen). No sit kerroin millon bongasin ovulaation, sen oireet ja siitä viikko tuli sitä veristä limaa.
No ultrassa löytyi kohdun sisältä jotain, jonka sisällä oli jokin pienen pieni valkoinen (kaksi lääkäriä tutki ja olivat sitä mieltä että olisi ruskuaispussi). Koska viikot niin pienet niin ei näkynyt enempää. Lääkärin mielestä huomenna jo saattais näkyä paremmin. Sain uuden ajan ensi keskiviikolle, jolloin olisi 6+0 ja sillon pitää jo näkyä enemmän. Vasemman puolen munasarjassakin löyty jotain, mutta epäilivät että olisi keltarauhanen, mutta kohdunulkoistakaan ei voi vielä sulkea pois. Arvot viittaa kuulemma kuitenkin kohdunsisäiseen raskauteen. Jos vuotoa vielä tulee tai kivut kovenee, niin sit takas. Hoitaja lupasi vielä ilmoittaa HCG arvon, niin tiedän onko se esim lähtenyt laskuun vuodosta johtuen (verta tuli kerralla ihan reippaasti), niin osaan jo varautua tulevaan....että tällästä....taidan vetää ton nakkipaketin kylmiltään ja mennä pehkuihin.
No ei tosi, kyllä täällä toivoa pidetään yllä ja uskotaan parempaan. Pelottaa vaan jos on taas sekä kohdusa että ulkopuolella raskaudet ja jos kohdunsisäinen epäonnistuu sen takia.

Nyt siis 4+6
 
Viimeksi muokattu:
mamuska7 tsemppiä ja toivottavasti seuraavassa ultrassa tilanne selkeämpi ja että kyytiläinen vahvasti mukana :heart: toivotaan parasta!!! ja tsemppiviesti: mulla oli varhaisultra jossa kaveri oli "liian" pieni - kontrolli oli puolentoista vkon kuluttua ja siinä kaikki hyvin..eli toivotaan, että siellä kaikki hyvin!!!
tsemppiä kovasti - odottaminen on tuskaista:kieh:

starhope 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
mamuska Toivotaan kovasti että viikon päästä ultrassa näkyis jo jotain :hug: Mulla tuli heti ku mieleen nuista sun vuodoista ja kivuista, mutta toivotaan kovasti että ois ihan harmitonta. En siis halua mitenkään "pelotella" :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Moikkamoi!
Tillukasihania uutisia, kiva juttu, että istukas oli siirtynyt :)
Mamuska7hurjasti tsemppiä ja voimia sulle! Toivotaan, että kaikki olisi hyvin. Voimia odotukseen, toi on niiiiin raastavaa :(
Ihanaa Marlin että sydänäänet kuuluu noin hyvin jo :)
Zapataja Ammiina onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Ihanaa että kaikki oli hyvin!
Kattikatitervetuloa! Täällä tosiaan ymmärretään tuo pelko ja odotus ja varovainen toivo. Toivotaan, että kaikki meneee hyvin. Paaaljon tarrasukkia matkaan :hug:
Itsellä on alkanut helpottamaan alun pelot ja jännitykset. Nyt tuntuu jo varovaisia liikkeitäkin välillä. Väsymys on vielä kyllä tosi kova. Esikoisen heräilyt yöllä ja aamuherätykset klo 5, aiheuttavat osittain tuota väsymystä ja lisäksi pitää töissäkin käydä :)
Kesää odottelen kovasti. 3.6 olisi rakenneultra, jota vielä jännitän tosi kovasti.
Hyvää vappua kaikille!

Heinis ja nyytti 15+6

Ihanaa, kun kohta tulee kesä
 
Kiitos stemppauksista! Hyviä uutisia sairaalasta, sain juuri tietää...HCG ei ainakaan laskenut vuodosta. Se oli tänään 8300...jospas pikkuinen ois nyt tarrautunut kuiteskin hyvin kiinni ja lähtis kehittymään. Ihanaa vappua kaikille!!!!:heart:
 
Huomennii ja hyvät vaput kaikille! Ja kohasti tervetuloa uusille! :wave:Nyt ei oo kerenny ollenkaan käydä täällä kun on semmosta työputkee ollu että. Täällä oon yrittäny joka päivä sykkeitä kuunnella välillä kuuluu hyvin ja välillä vähän huonommn. Mut ens viikolla ois np ultra sitä jånnittäessä. Näin ihan kauheetq untaki viime yönä, siinä pikkanen ei ollut enää elossa ja arvatkaa oliko paniikki nyt aamulla :| No se oli vaan uni mut silti alkoi pelottaa. No toivottavasti kaikki on hyvin ens viikon ultrassa.

P.ö.m.p.p.i.s rv 12+2
 
upitan tätä nyt muuten vaan kun tipahtanut tuonne toiselle sivulle. Mitään ihmeitä täällä päin ei oo, tyhmää ja tylsää odottelua. Viikon kuluttua eka nla. Sillon viikkoja 9+1, voiskohan sillon kuulua dopplerilla jo sydänäänet?
 
Iltaa kaikille!
Löytyihän se oma ketju myös minulle! Olen notkunut tuolla km:n jälkeen kuumeilevissa vaikka plussasin jo 15.4. Joulukuisten ketjua olen lueskellut (ja sinne tänään liittynyt), mutta tämä tuntuu paremmalta ja onhan täällä paljon "tuttujakin"!!

Tietoni:
LA 23.12 / Alexa / 40v. / km -92, -96, 06/06, 10/12 / 4.lapsi / KOS

Km:ja löytyy siis taustalta ja yhteistä niille kaikille on vuodon spontaani alku viikoilla 10-12. Ultrissa on todettu sikiön menehtyminen muutamia viikoja aiemmin. Kaavinta on tehty noissa aikaisemmissa km:ssa, kaksi viimeisintä on hoidettu lääkkeellisesti loppuun.
Vain kerran aiemmin, kun minulla on ollut vuotoa raskauden aikana, ei kyseessä ole ollut km. Silloin vuodon aiheutti tuplaylläri. Tuplani täyttävät kohta 12-vee, joten iltatähteä tässä väsätään.

Luin ketjun pikaisesti läpi ja täysin samat stressin aiheet minultakin löytyvät! Joka vessareissulla paperin tarkistaminen, oireet hävinneet (tänään taas täysin kamala olo), tänään alaselkää särki=keskenmeno! (ei parin päivän sohvalla makaaminen voi sitä aiheuttaa...:LOL:).
Luen myös sikiöseulonnoissa kärähtäneiden ketjua, koska olen varma, että vaikka raskaus jatkuisikin, niin joudumme itse tekemään keskeytyspäätöksen... ym. ym.
Summa summarum: eli aikamoinen pelko persiissä tässä menään!

Eka neuvola on vasta 20.5. ja np-ultraa odotellessa!!

Hyvää viikonloppua kaikille!

T: Alexa ja Olio 6+5
 
Alexa, ihan samat fiilikset! Nyt minäkin pelkään että joudutaan tekemään keskeytyspäätös sikiön vakavien kehityshäiriöiden vuoksi tai jotain.. Huoh. Kunpa osaisi vaan nauttia tästä! Mä olen monena päivänä ajatellut että voi kun saisi tämän lapsen elävän maailmaan niin sitten ei enää koskaan tätä pelkoa ja jännitystä vaan meidän lapsiluku on sitten siinä... Mutta tsempit sulle Alexa alkuun, se on niiiin piinaavaa! Niin kuin joku täällä vai missä se nyt olikaan, sanoi, että keskenmenon kokeneiden piinaviikot on ihan jotain muuta kuin oviksen jälkeiset viikot!

ON: Kotidoppler kovassa käytössä, joka ilta olen varmistanut sydänäänien kuuluvan ja kuuluhan ne :heart: Väsymys on edelleen valtaisia, pahoinvointi ei enää kokoaikaista vaan vaihtelee päivien mukaan. Menkkamaiset jomotukset jatkuneet muutamina ketoina viikossa, mutta nyt niihin on jo tottunut, mitä lie kasvukipuja sitten ovatkaan...

stellini 11+2
 
Tervetuloa alexa tänne piinailemaan meidän kanssa. Vieläkin itsellä välilä käy mielessä jos ei kaikki olekkaan hyvin. Mutta onneksi on tuo dopller niin voi ainakin sydänäänet tarkistaa :) jq hyvin ne kuulukin ^^
Siitä pitikin sanoo equus voi kuulua jo tuolloin... itsellä samoja aikoja niin sain heti kuuluviin :)

Tänään on maalattu ja tapetoitu ja vapailla siivoiltu kaappeja kesää varten. Mut paha olo on tullut takasin yök... on nälkä mut mikään ei maistu ja paha olo ja sit kun syö niin vielä pahempi... noo mehua täytyy juoda vaan. ...

P.ö.m.p.p.i.s rv12+5
 
Tännekään napaan ei mitään ihmeempiä kuulu. Oireina enään repäsykivut ja kasvukivut aina välillä. Liikkeitä tuntuu sillon tällön, päivittäin kyllä, mutta silti saa olla miettimässä että onko nyt varmasti pienen liikkeet kyseessä. Viikon takasesta sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein. Nyt vaan pitäs saaha itteensä niskasta kiinni, ja alottaa kuitenkin rd-ruokavalio, ja käydä liikkumassa päivittäin. On vaan jostain syystä niin vaikeeta :ashamed:

Marlin ja Vimma 15+2
 
Lauantaita... On kirjoittelu jäänyt kun olo on vaan niin karsea. Edelleen pahoinvointia ihan jatkuvasti ja oksentaa saa lähes joka päivä. Vaikka se onkin inhottavaa niin yleensä helpottaa oloa ainakin hetkeksi ja saan jotain syötyä. Kauheinta on, kun vain yökkää eikä saa oksennettua, silloin olo on kauheimmillaan. Kyllä on ihme, jos ei näillä oloilla olisikaan elävää oliota vatsassa... Keskiviikkona olis ultra, ei voi kuin toivoa parasta. Huomaan kyllä itsestäni, etten uskalla ajatella raskautta kovin paljon, näitä oloja vain voivottelen.
 

Yhteistyössä