Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Moikkamoi!
Tervetuloa uusille! On kyllä kiva lukea kokemuksianne. Esimerkiksi juuri tuo, että ei uskalla täällä kirjoitella, ettei tule kmää. Löydän itseni niiiiin tuosta. Mulla alkaa kaikki vähäisetkin oireet olla hävinneet. Vatsan turvotus on laskenut kokonaan ja väsymys alkanut kans hellittään. Välillä sitä alkaa miettiä, että onko häikkää jossakin. Olen kuitenki just siinä onnellisessa asemassa, että pääsin neuvolan kautta kahteen VUaan, edellinen oli viikolla 9. No ensi viikolla np ultra 4.4 niin josko silloin saisi varmuutta, että kaikki (toivottavasti) kunnossa :)
Stelliini hurjasti tsemppiä epävarmuuteen. Hyvä kun kävit siellä yksityisellä niin olo varmasti rauhoittui.
Kwaidan sulla tosi rankkaa aikaa odotella ja pelkää lähtemistä, mutta ei että toivoisi että olisi itsekin jo tuossa vaiheessa :) Pidetään peukkuja, että kaikki sujuu hyvin.
Pömppistoivotaan hurjasti että kaikki olis kunnossa :)
Tuntuu niin oudolta kun suurimmalla osalla kavereista kaikki sujuu loistavasti ei mitään kmiä eikä ongelmia...
Toisaalta tällainen palsta on hyvä että kuulee muillakin olleen vaikeuksia raskauksissa.
Heinis 10+ 5
 
stellini ja heinis1 tänään siis käviin ultrassa ja kohdusta löytyi sikiöpussi mutta kaikki vastasi viikkoa pienempää joten täti siellä sanoi että näillä mitoilla ei pysty edes kuulemaan vielä sykettä. Varattiin ens perjantaille uusi aika ja neuvola heti perään. Meillä on täällä niin ihanat neuvolan tädit kun saa käydä ultrassa ja ovat oikeasti kiinnostuneita ja huolessa mukana :heart: Mie vaan joudun piinailemaan ja toivomaan vielä perjantaihin asti... mutta vahvasti oli sitä mieltä että kaikki on ok. Mut jännittää silti... aaOireet ainakin edelleen tallella kun tänä aamuna ei kyennyt edes syömään aamupalqa kun oli niin paha olo. ..
 
Kiva pömppis että teillä on neuvolassa noin hyvä palvelu :) Paljon sulla olisi nyt viikkoja? Siis tuon Ultran mukaan? Mä siis tänään tihrustin sitä mun eilistä ultrakuvaa, niin kyllä siellä sikiöpussissa näkyy tosiaan joku pieni piste ja sen lisäksi myöskin joku rinkula. On tää hullua että ensin pitää tihrustaa silmät kierossa raskaustestejä ja sit vielä ultrakuvia :D Mutta nyt taas omasta olosta sellainen fiilis että kaikki on hyvin :)
 
stellini jos menkkojen mukaan olis 7+2 niin siitä se puhu että ainakin viikon pienempi.. ei ollut viikoista tarkemmin puhetta. No toivotaan et selviää sit ensviikon perjantaina. Tottahan se on millasta piinailua tämä on kun ensin ootellaan että voi testata ja sit tihrustellaan tikkuja ja sit piinaillaan näitten alkuviikkojen kanssa :) Mutta hyvä että sulla on jo parempi olo ja fiilis. Onko sulla millon nvla tai seuraava ultra...?
 
Taike80 Ainakin muilla sairaalareissuilla Mäntsälästä mennään Hyvinkäälle, en sitten tiedä synnäripuolesta sen enempää. Olen niiltä nurkilta kotoisin, vaikka nykyään asunkin täällä Satakunnassa :)

Tervetuloa uudet ja onnittelut plussasta :flower:

Tillukas
Kiitos vinkistä niiden maitohappojen kanssa. Kävin eilen hakemassa, toivottavasti auttaa.

(.) Tänään olis seurantaultra sen klexanen takia. Onneksi pääsin näihin kokoarvioihin, vaikka en enää klexanea pistä. Koko viime yön näin unia keskenmenoista ja vauvan menettämisistä. Kai se ultra jännittää, vaikka vauva potkiikin. Tosin nyt on pari päivää ollut vähän vaisu. Yritän puhua itselleni järkeä, että se on vaan kääntynyt eikä ne potkut tunnu siksi niin voimakkaina. Tuntuu kuitenkin ja eikös se ole pääasia :)
Pitäis myös muistaa soittaa sokerirasituksen tulokset. Nekin vähän huolettaa, vaikka yritän suhtautua asiaan positiivisesti. Ainakin mun keho on ennestään tottunut käsittelemään sokeria, ku oon semmonen makean ystävä, eikös se vois olla avuksi tässä asiassa :p No ehkei sentään.
Tuun sitten illemmalla kertomaan ultrakuulumisia.

-iitu 27+1 (mihin nää viikot menee?!)
 
  • Tykkää
Reactions: Taike80
Kiitos kaikille onnitteluista :)) Kyllä nyt on sellanen homma että aion jonnekin ykstyiselle mennä aikasemmin ultraan tai sitten soitan neuvolaan että laittavat mulle lähetteen,.. mulla kun ensimmäisen lapsen kanssa kävi niin että olin 3 kk raskaanan ennenkuin kk tulo loppui, ja söin kaikenlisäksi pillereitä. Eli ei ne viikot tosiaankaan pitäneet paikkansa ja se huomattiin vasta ultrassa kun hoitaja sanoi että ei tässä enää mitää turvotuksia kattellakkaan,. viikkoja kilisi lisää. Ja kyllä se ois kiva tietää että se kasvu ei ole pysähtynyt viikolle 6 niin kuin viimeksi vaan ehkä n 7 viikolla voisi jo jotain sykettä nähdäkin.
ja toisin kuin ekassa, tai toisessa raskaudessa, alavatsa turvoksissa, rasvaa kertyntyt vatsalle, rinna turvoksissa ja arat, nipistelee alavatsaa,.. välillä hengenahdistusta, meinaan itkuu tirskahtaa , kuten tuossa kun aamusella poikaa kouluun ja snaoin että hyvää koulupäivää ja että rakastan sua niin joahn meinas lähtee,. :D
 
pömppis Eiköhän siellä vuikon päästä näy jo pieni ihmisenalku :heart: Onneks tässä on pääsiäinen välissä, niin jospa aika menis nopeempaa.

iitu85 Miksi sun on tuota klexanea pitäny pistää? Onko sulla ollu jostain syystä isompi riski veren hyytymiseen?

Taike80 Kannattaahan se soittaa sinne nla:aan ja kysyä. Mutta voi olla että eivät sitä lähetettä laita. Meillä ainakin pitää olla erittäin pätevä syy, ja esim minä pääsin siksi kun edellinen oli ku. Mutta näissäkin asioissa on yleensä paikkakuntakohtasia eroja :)

).( Voi että mun niin tekis mieli tilata semmonen kotidoppleri. Mulla on vielä 1.5 viikkoa ekaan neuvolaan, enkä osaa olla murehtimatta : / Ajatukset tän raskauden suhteen heittelee kyllä niin laidasta laitaan.

Marlin ja murunen 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Taike80
pömppis, odottelen ultra-aikaa ä-polilta, jonne yksityinen lääkäri laittoi lähetteen. Toivottavasti tulisi pian se aika! Neuvolaa en ole vielä edes varannut, varmaan ensi viikolla sinne soittelen. Meillä kun ei tosiaan neuvolassa ole ultrausmahdollisuutta ja tosi nihkeästi mitään lähetteitäkään ultriin kirjoittavat... Edelleen pysyneet kivut ja vuodot pois ja kyllä niissä mun saamissa ultrakuvissa tosiaan jotain siellä sikiöpussissa näkyy :heart:

iitu, tulehan tosiaans itten kertomaan ultrakuulumiset! Ai että kun sulla on jo pitkällä tuo raskaus, voi kun täälläkin viikot kuluisi vähän nopeammin!

Taike, tuota itkuherkkyyttä liikkeellä täälläkin suunnassa... :)

Marlin, ihan samanlailla mulla seilaa ajatukset tämän raskauden suhteen laidasta laitaan... Ymmärrettäväähän se onkin aiempien kokemustemme perusteella..

Jokos kwaidan on saanut vauvan syliin?

stellini, eikä vieläkään sen enempä kuin rv 5+6 :headwall:
 
Enhän mä malttanut pysyä poissa, kun soittelin sokru+kilppariarvoja vielä aamulla:
TSH 1,1
T4V 11

Se sijaistätsy luki papruista, että menee normaalin sisään, joskin T4V on alarajalla (viitearvo 10-21). Täällähän on useita kilppariarvojen kanssa taistelleita: onko toi mun arvoni nyt ihan ok? Mä luulen että toi sijainen katsoi taas normaali ihmisen rajoja, eikä suinkaan raskauden aikaisia.
Sokrut hyvät:
paasto 4,7, 1h 7,7 ja 2h 5,9

Tunnin päästä voikin jo suunnitella sitä ultraan lähtemistä :p

Marlin: Takana kolme keskenmenoa (rv18, rv8 ja rv10). Kokeissa ei selvinnyt mitään syytä, joten lääkäri veikkasi että mun vereni tukkii istukan pienet verisuonet -> alkio/sikiö menehtyy. Ja siis arvalla kokeiltiin toimisko toi mulle. Ja näytti toimivan, kun nyt mennään näin pitkällä. Tai mistäs sitä tietää olisko tämä onnistunut muutenkin, mutta itse luotan klexaneen. Pistin sitä plussatestistä rakenneultraan asti.
Tuon ekan km:n istukan patologisessa lausunnossa lukee jotain "istukan verisuonet huonosti kehittyneet", joten sekin oli syynä tähän epäilyyn. Tosin mun nykyinen lekuri on asiasta erimieltä, mutta kuka näistä oikeesti tietää. Ei lääkärit ainakaan.

Tuun sit illalla kirjoittelee enämpi :)
 
heh joo, soitin neuvolaan, se tekee lähetteen ultraan muta sano että et ei oikein tiiä miten helposti hyvinkään antaa ajan näin,. ensi viikkoon odottaa ja perjantaina soitto neuvolaan jos ei tu puhelua tai postia mulle.. ns.Imurointi kielto tuli muutamaks viikoks ku kyselin miten nyt tuntuu menevän raskaus, ja sanoin nippailusta ja että imuroides vähän juimii,.. heti sano että seis ja antaa villakoirien oottaa ja ei yhtään seuraavien viikkojen aikana.
soitin mun miehelle,. se jo maansa myyny että jos se onkin jo kesken ja jos tää mun aikasiempi imurointi yms rasitus on jo tehnyt pahaan,. ja yms yms,. hermostuin itkun jälkeen että miksi nyt etukäteen murehtia kunj pitääs olla onnellinen tärpistä 13kuukauteen ja sit ehtii kiroon ja murehtii jos todetaan lääkärissä jotan vialla olevaan,. huokaus
 
Marlin, jäit niin mun mieleen kuumeilupuolelta, että olin iloinen kun näin sut tällä puolella myös! Tämä piti siis sanoa jo aikaa sitten, mutta kun en oo kirjoitellut tänne muutenkaan niin se jäi. Eli onnea kovasti, sen olet ansainnut kaiken kokemasi jälkeen. :) Tuosta dopplerista, mulla on se kaverilta lainassa ja vaikka en ensin meinannut sitä ottaa, on se ollut todella hyvä olemassa. Monta kertaa olin jo varma, ettei pieni ole enää matkassa, mutta olihan se, hyvin kuului sykkeet. Nyt tuntuu liikkeet jo niin hyvin, etten ole hetkeen kuunnellut. Mutta minä ainakin suosittelen.

Taike, vau, taisi olla aikamoinen yllätys esikoisen kanssa kun olikin niin paljon pidemmällä. Nuo käytännöt ultralähetteestä tosiaan vaihtelee hurjasti paikkakunnittain, itselläni oli myöhäinen keskenmeno rv 19, mutta se ei ainakaan auttanut saamaan lähetettä. Yksityiselle en mennyt vaan kärvistelin np-ultraan. Toivottavasti omalla paikkakunnallasi se olisi mahdollista. :)

Whisky Peatille tsemppiä vikoihin päiviin! Nythän voi laskea päivissä. :)

Ja Kwaidanille myös vai lieneekö jo valmista...?

Teitä onkin nyt monta, jotka paineilevat alun epävarmuuden kanssa. Jaksamista teille! Keskenmenon kokeneille koko odotus on odotusta ihan uudella lailla. Ensin odotetaan plussaa, sitten ekoja oireita, ekaa ultraa, liikkeitä, toista ultraa ja loppuajasta se kai(?) vähän tasoittuu, mutta aikamoisen henkisen prässin läpi tässä mennään. :whistle:

Miten Iitun ultrassa meni? Varmaan kaikki ihan kunnossa.

Sain äsken tulokset virtsanäytteestä, jossa katsottiin olisiko supistukset virtsatietulehduksen aiheuttamia. Tulos oli valitettavasti epämääräinen, monta eri bakteeria. Pöh, ei siis varmuutta siihen. Alavatsaa kivistää iltaisin, mutta kipeät supistukset ovat nyt onneksi loppuneet. Päänsärkykin vaivaa ajoittain. Voi kun nyt osaisin olla stressaamatta, pitäisi tehdä gradua ja se ei valmistu itsekseen. :D
Muuten olo on ihan jees, vauva potkiskelee kivasti, että muistan sen olemassa ja elossa olon. Ja aurinko paistaa, taidan keskittyä hyviin asioihin loppupäiväksi. :cool:
 
Voin kertoa kattikoo että se juurikin ylläri oli. Olin viikon ajan mennyt nukkumaan jo klo 22, enkä klo 02 kuten normaalisti ja sitten päätinkin mennä lääkäriin..en kuitenkaan odottanut tai epäillyt että raskaana olisin,. ja taisi muuten silloinkin olla että viikon päästä ekasta tk:lla tehdystä testistä kävin tekemässä toisen vielä. ihme etteivät jo verikokeelle suoraan passittaneet .) Mut joo tällästä.. katsotaan mitä tuleva tuo. En himmaile hankintoja, toiveissa on suuri perhe, joten tarvetta niille toivottavasti tulee vielä jossakin vaiheessa jos ei nyt . Tämä tunne ja ajatus tästä onnesta, muistot kyynelistä , pettymyksistä, alan vaan enemmän ja enemmän nauttimaan olosta ja ajatuksesta vaikka pelko istuu olkapäälllä :)
 
stellini No näimpä : / Vaan jospa me saatas nää ajatuksen joskus kasaan :D Kyllä ne viikot siitä lähtee juokseen. Tuntuu että vastahan tuota itekkin olin samoilla viikoilla kuin sinä nyt, ajattelin että ei nää viikot kulu. Huomenna tuleekin JO 10 viikkoa täyteen :)

WP Toivotaan kovasti että ei pöpö iskis.

iitu85 Hyvät arvot oot rasituksessa saanu, jes. Mulla kans tässä varmaan kk:n sisään eka rasitus. Toivottavasti ainaki siitä selviän puhtain tuloksin. Osaan jo oottaa narahusta sitten myöhemmillä viikoilla, kun kaks kertaa rd jo ollut. Aivan. Mutta onneksi tuo klexane autto tämän raskauden jatkumisessa.

Taike80 Toivotaan että sen ultra-ajan saisit.

KattiKoo Oi, kiitos nuista sanoista. Ihan tippa tuli linssiin :) Ei sitä kahen onnistuneen raskauden jälkeen ois voinu kuvitellakkaan, että kaks kertaa peräkkäin sattuu jotain kamalaa. Mutta jospa tämä nyt sitten sais jatkua loppuun asti ilman mitään ongelmia. Minäkin oisin jo eilen tilannut raskauskeijulta sen dopplerin, mutta sen toimitushan menee varmaan ens viikon loppuun näitten pyhien takia. Mun koulu on onneks ihan neuvolan vieressä, niin ajattelin että jos kävis jo ens viikolla pyytämässä että voisko kuunnella. Tsemppiä kovasti gradun tekoon :)
 
Heissan!
Kiva kuulla Pömppis että kaikki oli kunnossa, vaikka sikiö olikin "nuorempi". Positiivista, että siellä näkyi asukki :)
Taike80 kiva että sait ajan ultraan. Itsellä se ainakin helpotti, että näki elämää olevan, vaikka lääkäri ei mitään luvannutkaan, että kaikki menisi hyvin. Itse en jaksa tuota kotidoppleria hankkia. Luulen että olisi ihan liian stressaavaa...
Äitiyspakkausta olen kans arponut, että ottaisiko, kun esikoiselle se otettiin. Toisaalta se tunne, kun hakee paketin kotiin on niin hieno! Vaikka meillä kyllä vaatteista jäi suurin osa käyttämättä.
Mä en neuvolan tätin mukaan joudu sokerirasitukseen vaikka iän puolesta ilmeisesti olisi pitänyt :eek:. NP ultraa odotellessa, joka on 4.4
Heinis ja pikkuinen 10+6
 
Olettepas te kirjoitelleet päivän aikana :)
Useammallekin vois jotain kirjoittaa, mutta tässä pääasiat:

Taike80: Ei se sun tähänastinen imurointi ole voinut aiheuttaa keskenmenoa, joten huolet pois! Sekä sinulta että mieheltä! Siinä ne oli kyllä oikeassa, että ei kannata itseä rasittaa, etenkin jos tuntuu ikävälle. Mullekin lääkärit hoki, että liikunta ei voi aiheuttaa keskenmenoa, mutta silti alkuraskaudesta jäi kaikki harrastamatta kun juili ja alkoi painaa. Ilmeisesti ne oli sittenkin vaan kasvukipuja tms. Eihän se kohtu siellä muutenkaan kivutta kasva, joten erilaiset tuntemukset kuuluu asiaan :)

WP Tsemppiä viimeisiin odotuksiin :heart:

Mites Kwaidan? Jännityksellä odottelen kuulumisia :)

(.) Ultrassa kaikki hienosti! Masumatkaaja kellii siellä poikittain, että ilmankos tuntuu välillä molempien lonkkaluiden alla liikehdintää :D
Näemmä mahtuu vielä pyörimään.

Koko vastasi muuten viikkoja, mutta pään koko vastasi viikkoa pienempää. Lääkärin mukaan sekin aivan normaalia, mutta itseä tietysti jäi mietityttämään. Ero oli niin pieni, että ei "päästy" sen takia edes seurantaan. Tosin, onhan mullakin pienehkö pää, eikä tuo ukkokaan mikään isopäinen ole. Tässä mitat:
BM 64
HC 240
AC 245
FL 48
Painoarvio 1080g

Seuraava klexane-ultra rv36. Noista kilppariarvoista lääkäri oli sitä mieltä, että normaalia näyttää. Tosin hänkin katsoi jostain taulukosta... Ehkä mä silti luotan, että kaikki on kunnossa :)

-iitu 27+1
 
Neuvolakuulumisia 38+0:
Pissa puhdas
Verenpaine 128/86
Paino pudonnut -400g/vko, yht. tullut 6,2kg
Turvotus +-
SF-mitta 31,5, joskin tämä terkka mittasi alempaa kuin oma
Vauvan syke 127-135, liikkeet ++, syvällä lantiossa pää alaspäin, vettä N.
Saga-testi negatiivinen.

Pampersin pakkauksen sain mukaan, näkyi olevan sitä sun tätä siinä. Supisti juuri kun menin terkan huoneeseen, että alkaa näemmä päivisinkin olemaan moisia. Viikon päästä taas uusi aika.
 

Yhteistyössä