Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

kwaidan Sinulla on aika mukavuudenhaluisia vauvoja ollut, kun ei oo suostuntu "helpolla" tuleen :D Vitsit ku asuttas lähempänä, niin oisin sulta voinut sen dopplerin ostaa :)

Ammiinalle tsemppiä ultraan :)

).( Täällä taas tällä viikolla pelko ja huoli nostanu päätään : / Pientä öklötystä ja yökkimistä on kyllä edelleen, ja väsyttääkin ihan ruhtinaallisesti. Mutta sitä kun ei uskalla vaan luottaa että kaikki on kunnossa. Pääsin tänää jo 12.30 koulusta, ja mun neuvola on ihan koulun vieressä, oisko 200m matkaa, niin kävin sitten kuuntelemassa josko syke kuulus. Ja kuuluhan se :heart: Siellä se pieni sydän pamppaili 180krt/min. Nyt voi hyvillä mielin oottaa maanantain ekaa neuvolaa, jossa pääsee taas kuunteleen pientä jumputusta. Ja oli ihan huippu kiva terkka, kun mun omani oli lomalla, niin toinen sitten kuunteli, vaikka hälle oli oma asiakas tulossa. Tai siis hänen opiskelija kuunteli, mutta siis anyway...kiittelin heitä varmaan sata kertaa ku kuuntelivat sen sykkeen :D

Marlin ja murunen 10+6
 
starhope tsemppiä ekoihin viikkoihin! Kyllä se aika kuluu, hitaasti mutta kuitenkin. Eiköhän kaikki ole niinkuin pitääkin.

Ammiina, tsempit ultraan, toivottavasti mieli kevenee sen jälkeen.

Marlin, sulla on kyllä hyvä systeemi ton neuvolan kanssa, kun pääset niin helposti kuunteluttaa sydänäänet. Kohtahan sulla on np-ultrakin.

Kwaidan mukava kuulla, että kaikki meni hyvin. Aina kun lukee näitä synnytyskertomuksia, tulee olo, että haluan synnyttämään heti! :D Noh, kukin vuorollaan.

Evyalle mukavia ja aurinkoisia mammalomapäiviä. :)

Täältä kuuluu POKS rv 22+0! En vielä ihan osaa olla hermoilematta, mutta siihen pyritään. Mies osaa olla todella tyyni tän raskauden suhteen, mutta helppohan sen on ollakin.
Sain pienelle ensimmäiset vaatteet viikonloppuna ja katselin pinnasänkyä ullakolla ja tuli mieleen, että kesällä sen saa tuoda makuuhuoneeseen. Ultrassa annettiin tyttölupaus joten kuopus saa leikkikaverin prinsessaleikkeihinsä. <3 Tuntuu ihan uskomattoman ihanalta tämä kaikki. Oon kyllä onneni kukkuloilla jos/kun tämä vauva syntyy.

no menipäs pehmoiseksi tämä viesti, mutta välillä näinkin. :)

KattiKoo ja tyyppi 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
Kiitos tsempeistä kaikille! Huomenna tähän aikaan se on sitten jo ultra takana.. tuntuu kyllä siltä että kaikki olisi hyvin, oireitakin on hyvin piisannut. Mutta onneksi huomenna saa ihan oikeasti varmistuksen asiaan!
 
pömppis Hyvin se ultra menee :hug: Vaan kyllä muistan sen tunteen kun itekkin ekaan vu:hun menin...ei paljo hymyilyttäny :D

Pakko poksua erikseen, eli 11+0 jo täynnä. Hurjaa vauhtia nää viikot menee. Nt-ultraankaan ei oo enään ku kaks viikkoa :heart:
 
Ammiina ja pömppis miten meni ultrat?

Marlin ymmärrän tosi hyvin tuon sinun pelon. Minulla oli myös ennen neuvolaa olo että ei oo kaikki kunnossa. Silti kova jumputus kuului masusta. Kiva että teillä pääsee noin helposti kuuntelemaan sydänääniä. Meillä avoneuvola on kerran viikossa ja sekin keskellä päivää, ei ole kauheesti toivoa päästä töistä käymään siellä.

Täällä toka neuvola takana, ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Syytä ei löytynyt mun väsymykselle, muuta kuin raskaus. :D Virtsakokeen tuloksia odottelen vielä kun haluttiin ottaa tarkempi viljely siitä. Sen verran virtsatietulehduksia taustalla. Painoa oli tullut puoli kiloa, alun pahoinvointi siis vaikuttanut aika tavalla. Luulen että tuota painoa ehtii kyllä vielä tulla ihan tarpeeksi. :)

zapata 16+5
 
Mites tosiaan Ammiinalla ja pömppiksellä on ultrat menny? :)

zapata Meilläkin on tuo avoneuvolla aina joka päivä 12-13, ja kun sopivasti satuin koulusta pääseen, niin en voinu olla käymättä :D Mutta jospa sitä nyt pystys oleen rauhallisin mielin, kun maanantaina on tosiaan se oma neuvola, ja sitten seuraavan viikon pe on ultra. Ja kaitpa mulla se lääkärinla:kin on jonkun viikon päästä.

Marlin ja murunen 11+1
 
Varovasti kurkkaan tälle puolelle. Plussa saatu jo 3,5 viikkoa sitten, mutta pientä tuhruvuotoa on ollut plussaamisesta asti, joten en ole uskaltanut ajatellakaan olevani raskaana. Tänään kuitenkin ultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio, jolla oli vahva syke. Pieni hematooma myös näkyi alkion alapuolella, mutta gynekologin mukaan näytti vaarattomalta. Lähdetään kuulemma siitä, että kyseessä on normaali raskaus. Mun historialla vielä pitkään varsin vaikea uskoa. Päivä kerrallaan pelko perseessä. Listalle voi laittaa 22.11. kanella kkm 5/08, kkm 3/11, kkm+tm 12/11, tm 10/12 toinen lapsi KOS

kanella + toistaiseksi nimetön 7+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tillukas ja woodoo
zapata ja marlin täällä hyviä ultrakuulumisia :) Syke näkyi vahvana ja kaikki on kunnossa. Viikot nyt näyttäis olevan kuulemma melkeen 2 vähemmän mikä ei miun laskujen mukaan voi oikeen edes pitää paikkaansa :O Mutta itse pysyn tässä samassa viikoissa ainakin sinne 12vkon ultraan asti. Eiköhän se siellä selviä kuinka pitkällä menossa jos sinne asti pääsen :) KYllä oli ihana tunne nähdä se syke ja pieni siellä hui kamala :heart: NYt on kerrottu jo omalle äitille ja parille ystävälle :)
Paha olo ja väsy on aika kamalaa, ruoka ei maistu sitten ollenkaan :s Noh kyllä tämän kestää aivan hyvin on kuitenkin hieno syy siihen :)

Viikonloppuja kaikille!
T: Iloinen p.ö.m.p.p.i.s ja pikkane 8+4 (?)
 
pömppis onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Pääasia että syke näkyi, on se vaan niin ihana näky :heart:

Täältä myös hyviä ultrakuulumisia kerrottavana. :) Pikkuinen vastasikin jo viikkoja 7+5, vaikka epäilin että olisi pienempi tai ihan max. 7+3, mutta kaveri olikin kasvanut tosi hyvin! Sydän sykki aivan vimmatusti ja itkuhan siinä tuli kun sitä ihasteli :heart: Nyt enää reilu viikko siihen 9 viikon maagiseen rajaan! Ensi viikon ke on neuvola, ehkäpä sielläkin pääseen kurkkaamaan pikkuista! Paha olo, väsy ja jatkuva nälkä on edelleen seuranani, ja toivottavasti jatkuvatkin ainakin ysiviikon yli niin ei tarvisi ainakaan oireiden häviämistä panikoida! Kaikkea sitä ihminen toivookin :cool:

kanella paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! Kaikki on hyvin niin kauan kunnes toisin todistetaan. Tsemppiä! Pelottaa mullakin ihan hirveästi edes ajatella np-ultraa, missä aiemmat kkm:t on todettu.. mutta yritän olla ajattelematta sitä ja mennä päivä kerrallaan. Ei tässä muukaan auta.
 
Onnea kanella, pömppis ja Ammiina hyvistä ultrauutisista! kanellalle myös tervetulotoivotukset odottajien puolelle! Toivottavasti tuo hematooma ei enää vaivaisi ja ei enää tarvitsisi pelätä koko ajan.

zapata 16+6, sanon jo poks huomiselle kun en silloin kerkiä tänne. Huomenna jo 17+0, sieltä se puoliväli häämöttää!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kanella, pömppis ja Ammiina! :heart:

(.) Haettiin eilen äitiyspakkaus ja nyt pyörii ensimmäinen koneellinen vauvanvaatteita koneessa. Viikolla käytiin ostamassa hoitopöytä; tukeva, laatikostot ja valkoinen ni kyllä nyt passaa! Juuri sellainen mistä olin haaveillutkin. Vaunut ja turvakaukalo pitäis käydä hakemassa sieltä tuttavan luota, toisaalta ne on kotona vaan edessä, mutku mä haluaisin jo hypistellä niitä enempi.
Neuvolassakin tuli taas pyörähdettyä, kaikki kohdillaan, mutta painoa on tullut nyt 7kg, UPS!

Miehen kanssa aamulla juteltiin, että taitaa meidän menneisyys vieläkin painaa mieltä, kun joskus on tosi vaikea kuvitella meille vauvaa. Töissä kaikki hehkuttaa mun ovella kolkuttavaa mammalomaa ja sijaistakin pitäisi kohta alkaa opettamaan. Itsestä ajatus mammalomasta tuntuu vielä jotenkin kaukaiselle, vaikka eihän siihen ole enää kuin viisi viikkoa. Ja vaikka masussa potkii melko vilkas tapaus, niin jotenkin takaraivossa tuntuu ajatus meidän vauvasta vielä tosi vieraalle. Vauva on todella odotettu ja kaivattu, mutta ei sitä jotenkaan vaan osaa vielä sisäistää. Voisko meille tällä kertaa käydä niin hyvin, että saadaan vauva syliin asti? Tuntuu aivan sanoinkuvaamattoman onnelliselle, mutta samalla pelottaa luottaa siihen tunteeseen. Täytyis vaan osata haudata se menneisyys ja uskaltaa luottaa, mutta kun se pelko on tuolla luuytimessä, niin minkäs sille voi.

Nyt mä taidan taas alkaa siivoamaan. Mussa on herännyt joku siivouspiru ja mies jopa sanoi ettei hänkään osaa enää rentoutua, kun mä vaan kokoajan häärään. Noooh, niin kauan kun riittää siivottavaa niin eikös tämmönen oo vaan ihan hyväksi! :)

-iitu 28+4
 
Ihania uutisia täällä!

Itsellä taas ei, saa nähdä kauanko vielä täällä ketjussa ollaan. Tultiin kaupasta kotiin ja vessassa käydessä paperiin jäi ruskeanpunanen viiru :( uusintapyyhkäsyllä sama. Sen enempää ei oo vuotanu, mutta menkkamaista jomotusta on tuntunu. Oon jo asennoitunu siihen, että kesken meni. Kävin suihkussa rauhottumassa ja nyt seurataan tilannetta. Jos vuoto ja kipuilu jatkuu, niin lähetään käymään päivystyksessä, josko siellä ultraisvat.

Taru 5+3
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!! :) Oon täällä käynyt seurailemassa ja jännäilemässä teidän puolesta vaikken oo kirjotellutkaan.

Taru, toivotaan nyt vielä että olis väärä hälytys. Pidän peukkuja.

Löysin tänään kirpparilta pari söpöä bodya ja pipon. Lisäks ostin kolmet pienet sukat :) Niin söpöjä pikku vaatteita.

Täällä poksutaan myös tänään...15+0 POKS!!! Hui, enää 5vkoa ja ollaan puolivälissä...Mitäh?:D

serenade 15+0
 
taru toivotaan että on jotain muuta.. pidetään kovasti peukkuja täällä ja jaksuja sulle :hug:

Me tilattiin miehen kanssa eilen doplleri tuolta ebaystä, angelsound merkkinen ja makso 17 € geelineen :) en malta oottaa et pääsee sit kokeilemaan:)
Täällä pahq olo on kyllä noussu väsymyksen rinnalta kovasti. Ei meinaa maistua mikään ruoka ja pakkosyön aamupalan tai muuten on niin huono olo ettei voi tehä mitään. Vähän väliä pitää yrittää jotain pientä syödä. Ja sit kolme päivää on ollu tässä sellanen jysäri että oksat pois. Mutta siltiioon töissä ollu ja vielä 6 pvää jälellä huhhuijjaa.... noh levätään sit ens viikonloppuna.
P.ö.m.p.p.i.s 8+6
 
Taru hurjasti tsemppiä. Toivotaan, että on vaan jotakin harmitonta. Mulla oli kasn just tuollaista vuotoa, mutta ei ollut mitään vaarallista. Menkkamaista jomotusta on myös monella. Noi ekat viikot on niiiiin pelottavia...
Iitu85 ihanan pitkällä olet jo. Voi kun tuntuu niin pitkältä tämä aika. Uskon, että kaikilla ennen ekaa lasta on varmasti aika epätodellinen olo. Toisaalta tuntuu, että siitä voi osata nauttia enemmän, kun on ollut vaikeuksia matkassa :)
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
MUlla oli kans tiistaina np ultra ja kaikki oli hyvin. Sen jälkeen tuntunut, että on osannut olla vähän rauhallisempi.
Heinis ja nyyti 12+3
 
stellini, pömppis ja taru perästä tullaan! Stellini ja pömppis, onnea teille ultrakuulumisista ja sykkeistä. Tarulle :hug:

Plussaa testi näytti tänä aamuna. Hailakkaamman viivan testasin muutama päivä sitten. 12.12.13 Equus 27v kkm1/13 1.lapsi
Siksikin uskaltaudun tänne jo listautumaan, että työ ymmärrätte hyvin jos joutuu palaamaan takaisin tuonne kuumeilijoihin ja kaipaan kovasti tukea tähän alun paniikkiin. Taustasta sen verran, että meillä oli meijän ensimmäinen yhteinen ja miun ensimmäinen (miehellä jo 2lasta) tulossa ja LA oli elokuussa. Np ultrassa saatiin tietää että kehitys oli pysähtynyt 8+viikolla ja tyhjennysrumba huipentui kaavintaan. Yhdet menkat odoteltiin, jälkitarkastuksessa oli kaikki hyvin ja heti perään kävi tää tärppi.

Myö nyt lähdetään uudelle rundille miehen kanssa ja toivotaan että saadaan tää jouluvauva syliin asti :heart:

muoks. nii ja viikkoja menkoista laskien (oviksesta ei hajua) tänään 4+4
 
Viimeksi muokattu:
iitu, nuo epäuskon tunteet taitaa jatkua ihan hamaan loppuun saakka. Ainakaan minä en edelleenkään ole sisäistänyt että meille oikeasti voisi tulla vauva, vaikka tässä jo ollaan äitiyslomalla ja viikkojakin on jo melko reilusti kasassa :) Juuri jollekin sanoin, että en mitenkään koe olevani "viimeisilläni raskaana" vaan vieläkin tavallaan odotan, että hetkellä millä hyvänsä joku herättää mut ja palauttaa siihen tavalliseen arkeen, johon mikään raskaus ja vauvan tulo ei kuulu millään tavalla. Toisaalta tämä on vähän pelottavaakin, koska tuntuu että mitä lähemmäs LA tulee, sitä enemmän myös pelkää, että vieläkin jotain ikävää sattuu - ja ainakin, jos nyt alan iloita asiasta ja suorastaan odottaa saavani vauvan syliin, niin sitä varmemmin jotain vielä käy. Toivottavasti päänuppi pysyy näistä mietteistä huolimatta kasassa synnytykseen asti ja toivottavasti kaikki menisi kuitenkin hyvin. Joku hassu taustaääni aina joskus sanoo, että me ei olla vieläkään "ansaittu" vauvaa - mutta hei, jos joku nyt ylipäätään on vauvan ansainnut, niin eikö sellainen ihminen jolla on taustalla lapsettomuushoitoja ja keskenmeno, kysyn vaan??

(.) Äitiyslomailu on alkanut ihan mukavasti, joskin vähän väsymys vaivaa eikä jaksakaan ihan niin energisenä puuhastella kuin mitä kuvitteli. Parin tunnin kauppareissu tai siivoilu uuvuttaa niin, että pitääkin jo melkein puoli päivää otta lepoa :) Vielä olisi työlistalla aika paljon siivoilua, sisustamista, vauvansängyn maalaus ja muutaman hankinnan teko, mutta eiköhän ne tässä reilussa kuukaudessa ehdi kaikki hoitaa, toivottavasti.

Scarleth 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Oi, kuinka hyviä ultrakuulumisia! Tervetuloa joukkoomme equus ja kanella!

Tuntuu olevan aika siirtyä odotusajasta raskausaikaan. Enää 2-3 kuukautta ja tämä on ohi; viimeinen kymppi paukahtaa päälle viikon sisällä. Mutta koska en ole vuodelepoon tai muutenkaan lepokomennukselle joutunut tässä raskaudessa, esimerkiksi liitoskivut ovat pysyneet järjellisissä mitoissa. Eli minulle sopii kohtuullinen liikkuminen paremmin kuin lepo. Kohtuullinen liikkuminen tarkoittaa minun kohdallani maksimissaan postilaatikolle (300m) kävelyä ja istumista kesken lasten ulkoilutusten. Silloin kivut pysyvät kurissa. Toivottavasti toppavaatteista ja eritoten talvikengistä päästäisiin kohta, niiden kanssa liikkuminen ja niiden pukeminen on todella hankalaa. Plus kaksivuotiaan pukeminen helpottaisi eikä äiti olisi hiessä jo siinä vaiheessa, kun lapset on puettu, ennenkun omaa pukemista on edes aloitettu.
 
iitu85 Oi, muistan niin sen tunteen kun esikoisen odotusaikana haettiin tuo pakkaus, ja kun sitä sai ruveta purkamaan :heart:

Taru Toivotaan kovasti että ois vaan jotain harmitonta tuo vuoto. Ruskea vuotohan on merkki vanhasta verestä.

heinis1 Taidettiin olla yhtäaikaa elokuisissa 2010 :)

Equus Onnea plussasta, ja tervetuloa joukkoon. Kovasti tarrasukkia pienelle matkaan.

Niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisita niitä saaneille!

(.) Täällä rupeaa vauvamaha pikkuhiljaa näyttäytyyn. Ihan mielissään hiplaan tuota alavattaa koko ajan. Ja aina kun peilin eestä meen, niin pakko kattoo omaa sivuprofiilia :LOL: Huomenna eka neuvola. Ootan jo niin kovasti että pääsee taas sitä ihanaa jumputusta kuunteleen. Onko muuten muille isille tehty jokin pieni terveystarkastus? Sillon kun th soitti ja varas sitä ekaa nla aikaa, niin sano että ois hyvä jos isä pääsis mukaan, kun nykyään tehdään heillekin jokin terveystarkastus. Ei kahen edellisen kohalla oo semmosta tehty.

Marlin ja murunen 11+3
 
Marlin kiva nähdä tuttuja :) Muistin vasta nyt nickin kun sanoit. Aika samoilla viikoilla nytkin mennään :)
Huiii onko huolestuttavaa, kun mulla tulee sellaista tosi ruskeaa tosi sellaista limaista vuotoa, ei paljon mutta pikkareihin on tullu. Menin hädissää taas vessaan kattoo ku tuntu märältä ja sit siel oliki veristä vuotoo tullu ja paperiin tuli sellasta venyvää ja vanuvaa. Nyt sitten kun alkaa miettii tuntuu, etä menkkamiasta kipuu vähän mut se varmaan kuvitteluu.
Pitäisköhä mun soittaa huomenna neuvolaan. Olin niin päässy tästä panikoimisesta. Onneksi huomenna on maanantai. En niiiiiiin kestä jos tulee tässä vaiheessa km :(
Heinis 12+3
 
onpa hyviä ultrakuulumisia täällä! :) JA tervetuloa uusille!

Voi Scarleth ja Iitu, kyllä se vauva sieltä tulee. Vaikka kieltämättä itsekin oon epäuskoinen ja vaikka mennään jo 20 paremmalla puolella, ajattelen koko ajan olevani ihan alussa raskaudessa ja mitä vaan voi sattua... Mutta se on ainakin varmaa, että olette vauvanne ansainneet. Ja pyydä Scarleth apua valmisteluihin niin saat itse pötkötellä rauhassa. :)

Tillukas mullakin alkaa olemaan kivuliasta tämä meininki. Ensin oli ne supistukset ja nyt taas liitoskivut ja kohtuuton hengästyminen. Aiemmissa raskauksissa ei ole tullut näin pahoina ja jo nyt. Saa nähdä miten kevättä kohti menee vointi. Joudun kuitenkin välillä olemaan ilman autoa ja pitäisi käydä kävellen kaupassa ja lasten kanssa liikkumaan. Mutta jumpat sun muut olen joutunut suosiolla unohtamaan. :D

Taru ja Heinis toivon kovasti että teillä pysyy vuodot kurissa ja mieluiten poissa!

Mulla on maailman lihavin olo! Maha on yhtäkkiä tullut ihan valtavaksi ja kaksoisleukaakin pukkaa. Kiloja on tullut eniten koskaan tähän mennessä. Tänään on neuvola ja ajattelin pyytää päästä sokerirasitukseen ihan varmuuden vuoksi. En nimittäin pysty olla syömättä herkkuja (lähes joka päivä) ja olisi tosi kurjaa jos sen takia kehittyisi raskausdiabetes. :/ Mun vauvat on olleet yli nelikiloisia, mutta koska olen normaalipainoinen (tai no en nyt enää :D) niin ei tarjottu rasitusta automaattisesti.

Mukavaa viikkoa kaikille mammoille ja toivotaan, että tää takatalvi jäisi lyhyeen. :)

Kattikoo ja herkkumaha 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Jospa uskaltautuisin mukaan odottajien puolelle... Pieni esittely olisi varmaan paikallaan. Viime syksynä heräsi minulla ja miehellä toive kolmannesta lapsesta ja heti ekasta kierrosta ilman ehkäisyä sai raskaus alkunsa. Vaikka olo oli kovin epävarma ja epäuskoinen, näytti alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa kaikki hyvältä. Pieniä hentoja liikkeitäkin tunsin. Mutta neuvolakäynnillä rv 17+4 ei sydänääniä löytynyt ja ultrassa varmistui se pahin mahdollinen, sikiö oli kuollut. Seuraavana päivänä syntyi meidän pikkuinen ja minä jouduin vielä kaavintaan kun ei istukka irronnut ja vuosin yli litran verta. Onneksi toivuin fyysisesti aika nopeasti ja neljä viikkoa kaavinnasta alkoivat ekat kuukautiset. Ja sitten ei olekaan kuukautisia näkynyt :) eli plussaa näytti raskaustesti ja edellisistä kuukautisista laskettuna olisi viikkoja nyt 5+2 ja laskettu aika joulukuussa jos sinne asti päästään tällä kertaa. En oikeastaan pelkää tällä hetkellä ja olo on suorastaan zen-mäinen verrattuna edelliseen plussaukseen, toivottavasti olisi hyvä merkki... Päivä kerrallaan mennään ja sillä asenteella että jokaisesta päivästä kun raskaus jatkuu saa olla onnellinen, etukäteen ei kannata surra. Toki vähän pelottaakin, mutta paljon vähemmän kuin luulin että pelottaisi... Mutta sekin varmasti vielä muuttuu... Varasin jo ajan varhaisultraan, joka olisi reilun parin viikon kulutta. Sitä odotellessa.

Oikein paljon onnea kaikille odottajille ja toivottavasti ei kukaan joudu enää keskenmenoa kokemaan uudestaan! Yritän tässä lukea ketjua läpi ja tutustua teihin, ainakin pari tuttua nimimerkkiä osui jo silmään :)

Toivottavasti saatais jo pian nauttia ihan oikeasta keväästä!

Miirabell ja rv 5+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä