Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Soittelin tänään neuvolaan, käskivät vaan yrittää rauhoittua ja rentoutua, olla stressaamatta. Jos tiputtelu jatkuu yli viikon tai tulee kipuja, niin sitte päivystykseen. Eivät suostuneet ultraamaan eivätkä aikaistamaan tuota lääkärineuvolan aikaa, joten pitää odotella sinne 23.4. asti. Edessä siis kaksi todellista piinaviikkoa :(
 
Tervetuloa Miirabell! Laitatko vielä yhteenvedon tiedoistasi, että saan ne tuonne aloitussivulle :)

Heinis ja Taru, huoli pois! Olen päättänyt, etten joudu kevään aikana kertaakaan päivittämään km-tietoja listalle. Nih!

Mies saunoi kavereidensa kanssa lauantai-iltana nelikymppisiään. Alkoholia kului enemmän kuin mies olisi kestänyt, vaikka määrä oli vain kolmeen pekkaan 2/3 rommipulloa ja alle viisi mietoa (eivät siis yleensä juo kuin annoksen, kaksi illassa ja senkin harvoin). Vielä oli tästä mammasta miestä hoitamaan sammunutta oksentajaa ja jopa pesemään sänky sen jälkeen. Loppujen lopuksi on aika voittaja-fiilis, kun sain miehen vessaan ja myöhemmin vessan ovisuuhun patjalle, pestyä koko sängyn patjoineen kaikkineen ja ennenkaikkea sain pidettyä miehen hengissä. Reppana ei edes ymmärtänyt sängyssä kääntyä (saati sihdata vatiin), kun kroppa tuli miestä viisaammaksi.

Oli muutenkin aika puhutteleva ilta. Läsnä oli miehen lapsuudenaikaisia ystäviä kolme vaimoineen. Yksi mies kertoi, että heille ei taida lapsia tulla, kun hänen hormonitoimintansa on niin olematonta, ettei siittiöitä muodostu (enpä olisi kropasta arvannut). Toinen pariskunta kertoi olevansa tarkoituksellisesti lapsettomia. Kolmannella oli kaksi kertaa annettu lapsen lupa tulla ja samantien oli lapsi tullut. Meillä takana on 8 keskenmenoa, kaksi synnytystä ja nyt tämä raskaus. Että oli sitten koko kirjo paikalla neljällä pariskunnalla. Minusta on ihanaa, että näistäkin asioista saa nykyään puhua suoraan ja salaamatta. Toisen lapsen syntymän jälkeen olemme melko avoimesti kertoneet, että meille ei lapsia niin vaan tule. Raskaaksi en ole tullut kahdesta tai kolmesta mahdollisesta kierrosta, mutta kyydissä on pysynyt vain kolme, joista kaksi jälkimmäistä vaativat alkuun hormonituen. Meistä on loukkaavaa, kun ihmiset kommentoivat vaikka lastemme ikäeroa tyyliin "olettepas te tasaiseen tahtiin lapset tehneet." Ikäihmisiä lukuunottamatta laitamme stereotyyppisiä kommentteja laukoville jauhot suuhun toteamalla, että kahden ekan välissä on kyllä viisi km vuodessa, toisen ja kolmannen väliin keskenmenoja tuli kolme. Kommentoija yleensä venäyttää naamansa, menee hiljaiseksi ja toteaa lopuksi, ettei hänelle tullut mieleenkään, että taustalla voi olla noinkin kipeitä kokemuksia. Sanomme siksi ääneen, että ihmiset oppisivat ajattelemaan, että lapsiasiat eivät ole itsestäänselvyyksiä, vaan ne voivat olla jollekin todella kipeitä. Me olemme päässeet sentään helpolla, meillä on jo kaksi (ja puoli, kuten mies sanoo) lasta.
 
tillukas: kiitos ja anteeksi, oli mennyt ihan ohi tuo esittelysivu :) tässä siis tiedot tiivistetysti: 7.12 -- Miirabell -- 30v -- kkm rv 17+ -- 3. lapsi -- JS

tarulle voimahalaus, on tuo niin raastavaa vuodella ja odotella... Toivotaan nyt kuitein, että kaikki olisi hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
miirabel ja equus onnea plussista:heart: nyt paljon tarrasukkia matkalle mukaan :)

Töissä kerroin eilen raskaudesta kun tuli niin sopivasti puheeksi ja en minä sitä salaamaan kun tiesivät tuosta keskenmenostakin ja meillä ollaan aika avoimia töissä :)
Lapsille ei uskalla vielä kertoa elleivät itse kysy tässä vaiheessa kun on tuota asuakin tuliut tuohon.
Pari viikkoa ja sais käydä verikoken antamassa ja sit odotellaan sitä ultra aikaa. Onneks tässä alkas olla joka päivälle ja viikonlopulle jotain niin menee nää viikot aika vauhdilla eikä kerkeä miettiä kauheasti ylimääräsiä juttuja :)
p.ö.m.p.p.i.s rv 9+1
 
heinis Toivotaan että olisi jotain harmitonta vuotoa vain. Minäkin huomasin tuolta lokauisten pinosta, että olit rakkaudesta äidille laittanut että elokuisissa 2010 kirjottelitte yhtäaikaa. Sitten itekkin vasta huomasin että niinhän tosiaan sinäkin siellä sillon kirjottelit :)

(.) Eilen käyty ekassa neuvolassa. Kauheeta ajanvarausta :D Varattiin aika lääkärinlaan joka on kahen viikon päästä, sokerirasitus on sitten reilun kahen viikon päästä ja seuraava neuvola 13.5. Ens perjantaina on se nt-ultrakin. Joka viikolle tuntuu nyt olevan jotain, mutta ei haittaa :) Meinas jo paniikki iskee eilen siellä neuvolassa. Th rupes sydänääniä kuunteleen, ja etti ja etti eikä mitään kuulunu. Istukan viuhunta kuulu ja ajattelin että kaitpa se on etes hyvä merkki. Sitten viimein ne pienet sydänäänetkin kuulu :heart: Vaimeana vielä, mutta hyvä syke oli pienellä.

Marlin ja murunen 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
ON. huoh miten voi olla näin vaikeeta saada varhaisuä sopivaan aikaan?? Soitin tänään Mehiläiseen ja siellä seuraava vapaa aika on 16.5. Tuolloin viikkoja olis 10. Eli sehän on sama vaikka oottais sitten sen 1,5 viikkoa np-ultraan. Sain onneks lauantaille lääkärille soittopyynnön jos onnistuis saada ultraa aikasemmin. Mutta jos en saa, niin en mie kyllä sitten viitti sillon 16.5 mennäkään. Voi rähmä, tosi harmillista. Aattelin soittaa tänää neuvolatätille ja kysyy onko mahollista päästä kunnalliselta puolelta aikasemmin ultraan (epäilen suuresti mutta ainahan kannattaa yrittää..) Mie niin toivoisin että saisin ultran johonkin 8-9 viikoille, kun viimeeks maha-asukki lopetti kasvunsa 8+2. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!! voihan vihannes ku kiukuttaa!! :mad:
 
Terveisiä istukkakontrolliultrasta. Ei mennyt niinkuin Strömsössä. Rakenneultrassa marginaaliseksi todettu istukka oli kahdeksassa viikossa kasvanut reunaltaan etiseksi. Uusi kontrolli 35+0, josta erittäin todennäköisesti syystä tai toisesta kontrolli TYKSiin. Jos on edelleen etinen, tulee Turun keikka ja jos ei ole etinen, on erittäin todennäköisesti kuitenkin niin marginaalinen, että synnäri vielä itse arvioi tilanteen. Ja jos vauva on edelleen perätilassa, sittenkin mennään Turkuun. Viimeinen asia on kuitenkin huolista pienin. Jos alatiesynnytys on kuitenkin mahdollinen, synnytys on riskisynnytys, koska marginaalinen istukka saattaa alkaa repeytyä reunastaan irti kohdunsuun avautuessa. Ja täältähän siis pelkästään ajaa Turkuun sen tunnin eikä ambulanssilla ole perillä ainakaan sen nopeammin, kun ensin pitää saada se lanssi tänne. Viimeksi synnytyksessä olin tunnissa kuitenkin avautunut neljä senttiä ihan vaan keinutuolissa istuessa.

En olisi ihan näin todennäköiseksi välittänyt sektiota saada viimeiseen raskauteeni.

29+5

Ps. Ihan ilmeinen pikkuprinsessa se oli :heart: Tarvii siis pestä isosiskojen kaikki ihanuudet odottamaan pikkusiskoa :)
 
Viimeksi muokattu:
Equus No voi harmi kun menee niin kauas : /

tillukas Ymmärrän että harmittaa, mutta hyvä että asia on kuitenkin tiedossa, jottei sitten synnytyksessä tule yllätyksenä :) Mullakin mitä todennäköisin synnytystapa on sektio, vaikka sitä en haluaisi, koska nuorempaa en saanut alakautta synnyttä, ja harmittaa vieläkin kovasti :(

Ei tää paniikki ja pelko hellitä :mad: Miksi ei voi vaan olla raskaana ja nauttia siitä, miksi pitää koko ajan miettiä että onko kaikki varmasti kunnossa. Nyt kun pahoinvointi on helpottanut, niin oireita ei juurikaan ole. Repäisykipuja kylläkin, mutta eipä juuri muuta. Tänään onneksi saan dopplerin, kun satuin huomaamaan että tori.fi:ssä joku sellaista myy :) Katotaan tuoko sekään sitten sitä mielenrauhaa :D Tein tänään päätöksen, että käyn koulun neljässä vuodessa. Mun pitäs valmistua vuoden päästä, ja tarkotus oli käydä koulussa mahdollisimman pitkään syksylläkin. Valmistuminen kuitenkin väistämättä siirtyisi puolella vuodella, joten se on sama siirtää suoraan vuodella sitten eteenpäin. Hieman toki harmittaa, mutta kylläpä minä ja vauva ollaan tärkeämpiä tällä hetkellä.

Marlin ja murunen 11+6
 
(.) Huh, täällä on oltu aikas etovissa ja väsyneissä oloissa niin ei ole jaksanut/ ehtinyt kirjoitellakaan viime päivinä.. Työreissuakin pukkasi alkuviikosta ja sekös vei mehut mammasta! Tänään oli eka neuvola ja terkan mukaan tänään olisi vasta 7+6. Perjantaisen ultran mukaan kuitenkin pe oli jo 7+5, joten menen mieluummin sillä koska sitten tänään on jo 8+3. :) Sain ajan äitipolille ultraan kkm-taustan takia ja pääsen sinne ultrattavaksi ensi viikon tiistaina. APUVA! Tuohan osuu juuri niille päiville milloin molemmat kkm:t on sattuneet, joten voitte uskoa että jännittää... Sain jo ajan np-ultraankin, joka onkin ihanan pian tuon ensiviikkoisen jälkeen eli 29.4. Täytyy vaan jaksaa uskoa että sinne asti päästään!

Marlin, on se vaan vähän liiankin jännää tämä alkuraskaus, mutta kohtahan sinä alat olla jo tosi hyvillä viikoilla. Olen itsekin miettinyt dopplerin hankintaa ensi viikon ultran jälkeen.. Kuinkahan aikaisin voisi sydänäänet kuulla kotidopplerilla? Se jos mikä rauhoittaisi oloa!

tillukas, onnea tyttöuutisista! Harmillista tuo istukan tilanne.. toivottavasti kontrolliin mennessä tilanne olisi muuttunut paremmaksi.

Taru, todellakin on raastavaa tuo odottaminen.. Minullakin ekassa raskaudessani oli alkuun turhuvuotoa, mutta kaikki oli kuitenkin koko ajan hyvin. Jos ei muutu runsaammaksi niin todennäköisesti kaikki on hyvin. Tsemppiä!

Nyt pannarin syöntiin ettei pääse kovin pahaksi taas tämä olo!

Ammiina ja pikkupeikko 8+3 (?)
 
Ammiina Niimpä, ja kun maanantaina kuului neuvolassa sydänäänet. Sitä vaan on niin stressaajaluonne muutenkin : /

Eilen illalla meinas tulla pahamielii, kun en saanut ääniä kuulumaan. Neuvolassakin ne on kyllä vielä tosi vaimeesti kuuluneet, kun on kuunneltu nyt kahesti...10+6 ja 11+4. No, tänään aamulla sitten oli pakko yrittää kuunnella uudestaan, ja löytyhän ne. Vissiin 2 sekuntia kerkesin kuunnella ja sitten vauva piiloutu :D Mutta kummasti jo tuokin rauhotti mieltä.

Marlin ja murunen POKS POKS 12+0 :heart:
 
Mä joudun todennäkösesti poistumaan pinosta.

Tein eilen testin ja viiva oli huomattavasti heikompi ku sunnuntaina tehdyssä. Soitin neuvolaan, josta kehottivat käymään päivystyksessä. Päivystyksestä sain lähetteen gynepolille tälle päivälle. Polilla ultrasvat ja löytyi tyhjä raskauspussi, ei sikiökaikua, ei ruskuaispussia. Ottivat vielä hcg:n, jonka tuloksia nyt odottelen. Ultraaja epäili raskauspussin koon perusteella, että viikkoja olisi max 5+5, eikä 6+1 kuten omien laskujen mukaan. Mikäli hcg on normaalitasolla, niin alkuviikosta uus mittaus ja jos on liian matalalla, niin sitten uuteen tyhjennykseen.
 
Voiiih Taru81 olen niin pahoillani puolestasi ;( Voimia kovasti sinulle.
Tillukalle onnea tyttölupauksesta ja toivottavasti tuo istukan tilanne menee parhaalla mahdollisella tavalla. Sulla on kyllä ollu nopea synnytys.
Marlin sepäse osaisikin vain nauttia ja olla raskaana, mutta aina välillä tuo pelko niin nostaa päätään. Ei sille mitään voi.
Mulla ei vuotanut sitten enempää. En edes neuvolaa varaillut. Toivottavasti nyt ei enää vuotele.
Töissäkin olen aika monelle kertonut.
Heinis ja nyytti 13+1
 
Se on sitten varmistunut, eli poistun tästä pinosta, tai ainakin mulle voisi päivittää Taru81, tm 12/12, tm 4/13.

Hcg 51000, eli olisi pitänyt muutakin näkyä kuin raskauspussi. Huomenna soittelevat mihin aikaan maanantaina menen kaavittavaksi. Tää on jo niin paskaa tuuria, että kaks kertaa peräkkäin on tuulimuna. Täytyy miehen kanssa jutella jatketaanko vielä yrittämistä. Tällä hetkellä oma fiilis on, että ehkä ei ihan heti... Ehkä se mieli vielä siitä muuttuu, kun saa asian käsiteltyä.
 
heinis Hyvä että vuotelu loppu :)

Taru81 Voi ei. Todella huonoa tuuria kyllä : / Se on kyllä raskasta kokea kaksi menetystä peräkkäin. Toivotaan kovasti että kun joskus tulet raskaaksi, se kestäisi loppuun asti, ja saisitte sen oman vauvan syliin :hug:
 
Taru isot pahoittelut ja :hug:
Jaksamista sinulle ja miehellesi, pieni tuumaustauko voi tehdä hyvää ja ainahan voi muuttaa mielensä jos siltä tuntuu ja aloittaa taas. Toivottavasti näemme sinut täällä taas pian :hug:
 
Anteeksi kun tunkeilen tänne..mutta kun oon seurannut tätä odotusketjua siitä lähtien, kun tipuin täältä pois viime marraskuussa. Satun muistamaan, että stellinillä olisi ollut eilen kontrolliultra. Mitenköhän se lie mennyt? :heart: :heart:
 
Moi pitkästä aikaa! Silloin tällöin olen käynyt täällä lukemassa, mutta kirjoitettua en ole saanut eikä ole ollut kirjoiteltavaakaan...

Tarulle isot pahoittelut! :hug: Niin epäreilua!!!!

pömppikselle puolestaan onnittelut ultrakuulumista :)

Tillukkaalla ei olekaan enää pitkä aika! 10 viikkoa tuntuu lyhyeltä ainakin näistä omista viikoista katsottuna :D

MiNalo, kiitos kysymästä, onkin pitänyt käydä tänen ultrakuulumiset kertomassa. Tosiaan toissapäivänä oli ultra ja voi sitä jännityksen ja ihan silkan pelon määrää! Mutta ultrassa löytyi sikiö sekä syke :heart: Viikot ei ihan täsmännyt, sikiö (tai alkiohan se vielä on) oli 5 päivää pienempi mitä piti ja siinä tapauksessa olisin saanut plussan raskaustestiin jo rv 3+1 (mikä ei siis mitenkään voi olla mahdollista). Lääkäri kyllä sanoi heti, että varhaisultrat on aina +/- viikko, joten ei huolta. Kaikki näytti olevan hyvin :) Pelottaa kyllä silti, koska viimeksikin vu:ssa oli kaikki hyvin ja silti meni kesken... No eipä auta kuin odotella!

Anteeksi taas hyvin omanapainen kirjoitus, jospa ehtisin joku päivä tänen lukemaan ihan ajan kanssa ja kommentoimaankin sitten!

Stellini 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Voi Taru, paljon jaksamisia!

Onnea stellinille kivoista ultrakuulumisista! Ja kaikille muillekkin, en nyt enää muista, mitä kaikkea piti kommentoida.. Mulla on ihan varmasti joku raskausajan dementia!

iitu tarkistin mun tk-lääkäriltä, ni sen mukaan kilpparirajat raskauden aikana ois TSH 1-2 ja T4V yli 14. Mun TSH oli vaihteeksi päälle 3, joten lääkitystä nostettiin taas kerran. Saa nähä mikä show sen takassäätö sitte synnytyksen jälkeen on.. Vaikka tuttuahan se alkaa jo olla, kun ei tuo mun vajaatoiminta oo koskaan vielä ollu hallinnassa lääkityksellä.

Alkuviikon neuvolassa kaikki hyvin, hemoglobiini pysyny päälle 120 ilman lisäravinteita, vauva raivotarjonnassa, tarkistettiin se ultralla.

Mut passitettiin äitiyslomaan asti sairaslomalle alkuviikosta, selkä ei vaan kestä sitä istumatyötä. Kotona on ollu ihan jees, kun voi käydä semmosia lyhkäsiä täsmäiskuja koirien kans pihalla ja muutenki koittaa vähän puuhastella, ettei mee istumiseksi. Onneks ei oo lepopakkoa, vaan ihan käskyn kans saa liikkua ja touhuta! Jos sitä sitte nyt jo uskaltais alkaa noita pieniä vaatteita pesemään.. Ens viikolla vois hakea pinnasängyn.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

kodehu 31+0 *POKS*
 
Taru81 Otan osaa.

Tervetuloa uusille ketjuun liittyneille.

Kukaan ei kertonut kokemuksia 3/4D ultrasta, ehkä niissä ei moni käy. Mä ajattelin kuitenkin mennä testaamaan millainen se on. Ja se on maanantaina! Jännittää =) Ensimmäinen ostos vauvalle on nyt tehty, vaikkei se olekaan vielä saapunut. Huutonetistä ostin kantoliinan, toivottavasti vauva tykkää siinä olla.

Hyvää viikonloppua!

Simpu83 24+6
 
Taru81 :hug: Kurjaa että jouduit kokemaan toisen tuulimunan heti ensimmäisen perään. Toivottavasti näemme sinut pian täällä pysyvän plussan kanssa.

Equus Kurjaa jos vu menee noin myöhään. Oletko kokeillut kaikki lähiseudun yksityiset? Malttia toivottelen kuitenkin sinne piinalliseen alkuodotukseen!

tillukas Onnittelut tyttölupauksesta ja viimeisen kympin alkamisesta!

miirabel Tervetuloa odottajien puolelle! Mukavaa kun meitä tulee koko ajan lisää.

kodehu Tsemppiä viimeisiin viikkoihin selän kanssa! Noista kilppariarvoista, itsellä nyt neuvolassa oli TSH 2,16 ja T4V taisi olla niinkin alhainen kuin 11. Neukkutädin ja lääkärin mielestä ihan ok. :| Itse en oikein tiedä mitä noista ajatella. Tietty voi olla että muistan toisen arvon väärin, muisti on nykyään maailman huonoin. :ashamed:

stellini onnea hyvistä ultrakuulumisista! Alussa tosiaan koko voi heittää rajustikin, muistelen että itsellä kaveri oli 3 päivää puenempi vu:ssa mutta oli kirinyt sitten nt-ultraan.

heinis hyvä että tuhruttelu loppui, ja toivottavasti pysyykin nyt poissa. :)

(.) Vti löytyi virtsakokeesta joten olen tämän viikon syönyt sitten antibiootteja. Ei sinänsä yllättänyt, jossain vaiheessa raskautta oletin kuitenkin tulevan. Liikkeet tuntuvat edelleen aika hentoina mutta lähes joka päivä jotain merkkiä mahasta tulee. :) Silti huomaan aika ajoin miettiväni että onko kaikki kunnossa. Jos olenkin kuvitellut liikkeet ja vauvalla onkin jokin huonosti. Onneksi parin viikon päästä on rakenneultra, jos sinne asti säilyisin täysjärkisenä. :ashamed:

zapata 17+6 ja ennakkopoks huomiselle!
 
Moikka!
Voi että osa teistä on jo pitkällä :) Ihanaa että on menny hyvin. Kodehu
Pömppikselle onnea hyvistä ultrakuulumisista :hug:
otahan rauhallisesti sairaslomalla. Kiva että saat liikkua kuitenkin. Onhan sulla vielä pitkä aika odotella LAta. Toisaalta itse ihan kateellisena, et "ku olis noin pitkällä jo" :D Kummasti nää päivät vaan menee eteenpäin. Omalla kohdalla tuntuu vaan kamalalta et odotan SYKSYÄ siis lokakuun puoliväliä... ja ku tää kevät on ollu niiiiiiiiin tätä ittiään. Onneksi ei itse voi niin vaikuttaa tähän ajan kulkuun...
Heinis ja nyytti 13+3
 

Yhteistyössä