**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

Heippa!

Onnea uusille plussanneille ja jaksuja kaikille raskausvaivoista kärsiville :hug:

tuolla oli puhetta aiemmin hepatoosista ja siitä johdannaisesti ennenaikasista synnytyksistä. Aihe kovin lähellä sydäntä vaikka mulla ei siis hepatoosia ollutkaan. Kuitenkin jostain tuntemattomasta syystä synnytin esikon rv 27+2. Poitsu on kuitenkin mainio menijä ja ainakin 1 vuodesta jääny päällimäiseksi hyvät muistot Keskolasta lähtien. Tästä syystä mua ei ainakaan vielä pelota masuasukin mahdollinen ennenaikaisuus...siis ainakaan vielä...Mulla ei tosin löydetty minkäänlaista syytäkään siihen miks näin kävi joten ei kai ainakaan mitään rakenteellista vikaa oo. Lisäks mä siirryn aika ajoissa neuvolasta sairaalan asiakkaaks ja mulle tehdään riskisynnyttäjille tavanomaisia tutkimuksia raskauden edetessä enenevissä määrin...Enemmän oon nyt vaan näin aluks huolissani siitä et vauva pysyy masussa. Edellisessä pikaraskaudessa en ollu edes ajatellu et vois mennä kesken kunnes se sitten meni ja nyt varmaan kaikille täälläolijoille tuttu pelkoajatus seurailee mukana toisinaan.

Ajatukset arjessa on kuitenkin hyvin pitänyt tää vessanpyntyn ahkera halailu. Välillä tuntuu ettei voimat riitä tältä oksentamiselta mihinkään muuhun ku sängyssä makaamiseen. kaikki usein syödyt pienet välipalat tulee pienellä viiveellä ylös joten sekään ei helpota oloa kuin hetkeksi. Kaiken kukkuraksi sain tähän päälle vielä pissatulehduksenkin ....Tuntuupa hyvältä vuodattaa ja valittaa. Eikös täällä saa hiukan rutistakin... Kaiken kaikkiaan olen siis onnellinen onnellinen onnellinen kun täällä olen ja saan potea pahaa oloa ja tuntea olevani oikeesti taas raskaana!!!.....mutta jos jollai jotain hyviä pahanolon karkoitus vinkkejä olis niin otan ne kyllä avosylin vastaan :D Huomenna on perjantai jippii!!!
 
onnea uusille plussille ja hyville ultrauutisille :flower:

(.) ei kummempaa... tänään lähdetään Tampereen kylpylään viikonlopun viettoon :D uimaan en uskalla enään mennä, mutta pääsen syömään muiden valmistamaa ruokaa :D

hauskaa viikonloppua & voikaahan paksusti!

iltsu & beibe 35+0 ( 36+5 )
 
Heinis, siitä hepatoosin seurannasta vielä... Miten sulla seurataan, mulla oli varsinkin kakkosen kohdalla (ja taispa olla kolmosenkin) että lähes joka viikko piti mennä sinne labraan jonottamaan, kun olivat niiiin varmoja, että pahempana tulee :xmas: Nyt on eri neuvola, ja täti aiko joskus 34 viikolla pistää varulta verikokeisiin (jos muistaa...) että on sitten jotain vähän seurattu. Meidän yhdellä sukulaisella oli kanssa hepatoosi (asui silloin ulkomailla) ja siellä seurattiin hepatoosin toteamisen jälkeen kolmesti viikossa käyriä. Mulla oli sillon osastolla kolmesti päivässä käyrähommelit...

Pikkuihralle onnea ja tervetuloa mukaan :flower:

Tänään muksut mummolaan yökylään, jee B) Pääsen YKSIN kauppareissulle jne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Kärppis Mitkä palauttavat liitoskivut? :eek: Esikoisesta kun ei ollu mitään kipuja ja nyt kamalaa könkkäämistä.. paheneeko tää siis synnytyksen jälkeen?? :eek:

kleo ja sara 27+0
Tänä aamuna heräsin h...moisiin häpyluukipuihin, jotta joo. Palauttavat voi olla kivempia kuin ennen synnytystä. :xmas: Kuulemma ihan normaaleja.. Meidän terkan mukaan. =)
 
herkkupeppu: ymmärsin näin että ultralla seuraavat vauvan kehitystä, verikokeilla kontrolloivat maksa-arvoja ja sappihappojuttuja ym mitkä hepatoosiin liittyy. kohdunkaulalle mietittiin esikoisen syntymän jälkeen, että seuraavan raskauden kohdalla laitettais tukilanka, näin siis KYS.illä vuonna 2004. Nyt ei tosta tukilangasta ollut puhetta.

Mulla on unohtunu mitä kätilö sillon keskenmenneen raskauden nt-ultraa ennen näistä selitti, koska se käynti päättyi kyyneliin.. Mutta äippäpolin seurantaan ja sillon rv 24 alkaen.


Heinis ja toukka rv 5+0 JES, eka poks :heart:

:muoks* mulla ei tosiaan noi lääkkeet tehonneet hepatoosin esikoisen kanssa, ja sillon noita käyriä otettiin just toi kolme kertaa päivässä.. Ne oli kyllä mun päivien piristyksiä :D aika tylsää oli olla vuodelevossa niiden supistusten takia, edes vessaan mulla ei ollu lupa kävellä..Suihkuunkin sängyllä kuskasivat..
 
Tääl on saavutettu täysaikaisuus!!!


Mie oon kyl nyt niiiiiiin ilonen!! Mies oli ihana aamulla ku hyökkäs masun viereen ja höpis, et mitäs se täysikäinen tietää :D Se ol nii söpö :heart:


SS/ mytty 37+0 POOOOOOOOKSIIIIIIIIS!!


ps. anteeks omanapaisuus, mut ku oon nii innoissani :ashamed:
 
Tervehdys!

Onnittelut kaikille uusille

Tänään kävin ultraäänessä. Pieni sydän siellä sykki. Koko vastasi viikkoja 6+0. Kohdusta löytyi myös pieni polyyppi, josta ei pitäisi olla haittaa, mutta seurataan kuitenkin. Laskettuaika on 13.11.2009. Pitkä matka vielä edessä ja monta piinaviikkoa vielä elettävänä.

Rintti + Öittiäinen 6+0
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja onnitteluista! :flower:

Eilen oli eka neuvola, ei tullut mitään ihmeempää uutta tietoa, kun kerkesin silloin lokakuussa käymään myös. Uusi neuvolantäti oli ihan ok, vähän menee vielä totutellessa kun olin sillä edellisellä käynyt jo vuosia...

EM kaipaili lisätietoja eli tässäpä: oon 28 ja mies 30, ensimmäinen lapsi olisi tuloillaan ehkä 26.10. ja synnäri on SKS. Km oli 10/08 viikoilla 6+6, kohdunulkoista epäilivät kun ei ultrassa näkynyt oikein mitään raskauteen viittaavaa. Kaikki tuli ulos ihan itsestään eli pääsin helpommalla kuin monet täällä.

Onnea kaikille raskauteen :heart:

Piki ja katkis 8+4
 
Tervetuloa joukkoon pikkuihra ja muut uudet :flower:

Riturille onnittelut hienoista varhaisultrakuulumisista ja heinikselle poksuista!

Suukkis, hitsi sulla raskaus jo täysiaikainen! Odotan innolla keskiviikkoa, silloin poksuu täälläkin taas ja koko ajan ollaan lähempänä synnytystä =)

Oma napa: Voin jotenkin älyttömän hyvin, rennieiden kanssa nukkuminenkin on mukavaa ja päivisin jaksaa ulkoilla. En voi valittaa. Vähän särkee selkää harkkasuppareiden tahdissa, mut se on aika pientä verrattuna siihen, millaisissa kivuissa monet joutuu kärvistelemään. Mut vappuun asti tämä vauva varmaan masussa viihtyykin, ei ole lainkaan sellainen olo, että olisin vielä viikkokausiin synnärille lähdössä...

Hyvää viikonloppua! B) Toivotaan aurinkokelejä ja kevätlämpöä meille kaikille eri kokoisten mahojen kantajille

Oxford 36+2 :heart:
 
Ultra oli joo maanantaina ja oon hoitanut tän viikon tota mahatautista ukkoa, niin en ole koneelle ehtinyt/jaksanut tulla kirjottamaan.

Ultrassa pieni :heart: sykki oikeassa paikassa. Ultran mukaan LA ois päivää myöhemmin ku mitä laskin, mut se nyt niin tarkkaa ole. Oli se taas hienoa :D :heart:

Neukussakin tuli käytyä torstaina ja päätin osallistua siihen sikiöseulontaan. Verenpaine oli 133/86, pissa puhdas ja veriarvo 150.
Eilen illalla tosin alkoi saunassa huimata tosi pahasti ja sit mittasinkin paineet, niin oli pudonnut 120/63. Pitkään ollut nyt kotona mitattaessa toi 120/60 pinnassa paineet, mut ihme pomppaus sit neukussa. Ja sit saunan jälkeen alko särkeen alamaha ja alaselkä tosi lujaa, oliskohan sauna vaikuttanut paineiden "romahtamiseen" ja sen seurauksena sit pikkunen tykänny pahaa..?? Ei voi tietää.

No mut tällasta tänään.

pinkkimieli ja "tammenterho" (ukko nimesi ultrakuvasta =) ) 8+0
 
SusSoo
Pinkkimieli :wave: Mun normaali verenpaine tässä raskaudessa on nyt toistaiseksi ollut näin iltaisin noin 105/64. Joka kerta saunan jälkeen paineet romahtaa vielä tuostakin. Saunassa ei siis saisi meikäläisen käydä ollenkaan, mutta kun mä niiiiiin tykkään siitä. Mun paineet siis toistaiseksi (viime raskauteen verrattuna) mahtavan korkeat. Muutama vuosi sitten se normaali verenpaine 95/60 meni jo vähän liiallisuuksiin :D

Suloisen nimi pitäisi ehkä tässä vaiheessa vaihtaa Vintiöksi :xmas: Kaveri on ihan mahdoton liikkuja. Opiskelijakin yritti kuunnella sydänääniäkin viimeksi, mutta kaveri vaan poukkoili sinne tänne, joten kuuntelu meni vähän vaikeaksi. Vielä kun se pötköttelee tuolla perätilassa, niin potkiminen tuonne rakkoon tuntuu tosi kivalta. En tiedä pitäiskö tässä alkaa seistä vähitellen päällään, että sais kaverin kääntymään vielä pää alaspäin... :saint:

terkuin Sussoo ja Suloinen Vintiö 22+6 :heart:
 
Suukkis onnea täysiaikaisuudesta!

pinkkimieli ja rituri kiva kuulla että ultrassa kaikki oli hyvin! :hug:

Oma napa: tuntuu isolta. Ihan kuin maha olisi kasvanut parissa yössä. Terkka sanoi mulle neuvolassa pari viikkoa sitten että parin viikon päästä maha näkyy kunnolla. Oikeassa se oli. Maanantaina on pakko kertoa työkavereille koska ne kuitenkin huomaa. Kivempi kuitenkin itse kertoa.

Hauskaa viikonloppua kaikille! Ihanaa kun aurinko paistaa. =)

Päksäkkä 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Kärppis Mitkä palauttavat liitoskivut? :eek: Esikoisesta kun ei ollu mitään kipuja ja nyt kamalaa könkkäämistä.. paheneeko tää siis synnytyksen jälkeen?? :eek:

kleo ja sara 27+0
Tänä aamuna heräsin h...moisiin häpyluukipuihin, jotta joo. Palauttavat voi olla kivempia kuin ennen synnytystä. :xmas: Kuulemma ihan normaaleja.. Meidän terkan mukaan. =)
Sama täällä ollut nyt raskauden aikana.. Iltasin kamalaa jomotusta ja kipua nivusissa ja häpyluussa, oikein polttaa välillä :kieh: Kätilö sanoi että yleensä joka raskaudessa pahenee ja pahenee että ekassa vähän kipuja, tokassa enemmän jne..

kivempia?!? siis tarkoitatko että ei niin kivuliaita kuin raskausaikana?

kleo :heart: sara 27+2
 
lauantaita!

Ritulille ja Pinkkimielellle
onnea hyvistä ultra kuulumisista! =)

Mulla ei onneks ainakaan esikoisen aikaan olut noita Kärppiksen mainitsemia palauttavia
liitoskipuja.. toivottavasti ei tässäkään! Mutta kohdun supistelut synnytyksen jälkeen oli inhoja :|

Tänne ei taaskaan mitään uutta.. Viikko olis vielä laskettuun... oon ajatellu että 2viikkoa odottelen vielä ihan rauhassa vaikka välillä pieni levottomuuden ja hätäilyn-tulis-nyt-jo-tunne, nostaa päätään.. mutta rauhassa vielä odotellaan..
oma olo vaan meinaa aika ajoin hajottaa ihan kunnolla |O aamulla taas ei meinannut oikea jalka ottaa alle kun kipu säteili koko kintussa ja illat on ihan hirveää säpsähtelyä kun tuikkii pitkin kinttuja. mutta ei nyt joka tapauksessa enää paljon aikaa :)

ensi viikolla ajattelin vaihtaa petivaatteet ja laittaa samalla vauvan sängyn valmiksi. muutenpa kaikki oliskin valmista. No tuutuun ompelen vielä päiväpeiton mutta muutenpa valmista.

danjuska ja vilma 39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Kärppis Mitkä palauttavat liitoskivut? :eek: Esikoisesta kun ei ollu mitään kipuja ja nyt kamalaa könkkäämistä.. paheneeko tää siis synnytyksen jälkeen?? :eek:

kleo ja sara 27+0
Tänä aamuna heräsin h...moisiin häpyluukipuihin, jotta joo. Palauttavat voi olla kivempia kuin ennen synnytystä. :xmas: Kuulemma ihan normaaleja.. Meidän terkan mukaan. =)
Sama täällä ollut nyt raskauden aikana.. Iltasin kamalaa jomotusta ja kipua nivusissa ja häpyluussa, oikein polttaa välillä :kieh: Kätilö sanoi että yleensä joka raskaudessa pahenee ja pahenee että ekassa vähän kipuja, tokassa enemmän jne..

kivempia?!? siis tarkoitatko että ei niin kivuliaita kuin raskausaikana?

kleo :heart: sara 27+2
valitettavasti en... danjuska mulla taas kohtu palautui lähes kivuttomasti.

sukkikselle onnea! :D
 
SusSoo
Kysymystä heitän ilmaan :wave: ...

Eli onko teistä kenelläkään iho kutissut raskauden aikana? Mulla on ollut nyt kuukauden verran ihan kamalaa kutinaa sekä jaloissa että käsissä. Reidet, polvitaipeet, käsivarret ja kyynärtaipeet ihan kauhessa kutinassa. Vaikka ihoani rasvailen, niin kutina jatkuu. Sekä käsissä ja jaloissa on jo nyt mustelmia siitä, että raavin ihoani niin kovasti. Öisin siis herään siihen, että raavin itseäni. Mutta kutinaa on siis koko ajan. Mä vähän mietin, että onko tämä raskaus herkistänyt entisestään mun atooppista ihoani vai oonko mä yhtäkkiä tullut vaikka allergiseksi tuolle meidän kissalle?!?

Neuvolassa en asiasta ole puhunut, joten täytynee varmaan seuraavalla kerralla mainita asiasta. Tosin meidän neuvolassa on kyllä ihan turha suutaan avata. Tähänkin asti on pitänyt itse osata hakea apua ja ymmärtää diagnoosit. Kovin tasokkaaksi en tuota meidän neuvolan tädin toimintaa voisi kutsua...

terkuin Sussoo ja Suloinen Vintiö 23+0 :heart:
 
pikaisesti..

sussoo: Kannattaahan tuosta kutinasta neuvolassa mainita..
Siis eikös kutina viittaa hepatoosiin?? vai miten se oli?? kertokaa viisaammat.. mutta itseltä otettiin just tuon kutinan takia maksa ja sappiarvot alkuviikosta.
Ne oli onneks ok, että minun kohdalla kyse on tosiaan vaan siitä että raskaus jotenkin herkistänyt ennestään lievää atooppista ihoa.
Koko raskauden on saanut taistella kun naamaan meinaa väkisin ihottumaa puskea ja nyt on sitten kamalaa kutinaa.
Mietinkin tuossa että vaikka pojalla tosi atooppinen iho niin enemmän saa omaa nahkaa rasvata kun pojan.. joka on ihanaa kyllä, on niin hyvänä että mielellään ihteä vaikka rasvailee kun ei pojua kutita =) meniköhän tuo lause niin kun piti :LOL: alkaa olla aika väsy ja nyt painunkin unten maille.

 
Mä herään joka aamu kymmenen yli kuusi :headwall: kun kerrankin olis saanut nukkua pidempään, niin miksi :headwall:

Illalla uni iski taas ennen yhdeksää ja kuukahdin sohvalle, josta mies hätisteli hereille. Jäi selviytyjät katsomatta kun sänkyyn päästyäni nukahdin melkein heti, vaikka yritin katsella ko.ohjelmaa :D

Nyt etoo kamalasti, ja kahvi alkaa pikkuhiljaa maistua melkoisen pahalle..Ihan hyvä, muuten tuota tulis juotua aivan liikaa, mua oikeestaan alkanu himottamaan toi kahvi koko ajan enemmän :eek:

Mutta joo, kaunista ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!!

heinis ja toukka rv 5+
 
Henis mua oksetti alussa pelkkä kahvin hajukin! :D Sitten jossain rv 15 tienoilla se alkoi taas maistumaan, mut ei kyllä samalla tavalla kun ennen raskautta. mikä on kyl ihan hyvä. :D Tsemppiä pahan olon kanssa!!

(.) kaveri tulee kylään aamupäivällä... ajattelin leipasta jotain hyvää. (TAAS, ylläri sinänsä ) kaurakeksit tulis nopeesti... hmm... nam. :p laitan vähän pääsiäisruohoa kasvamaan kans. :D Selkä on kipee edelleen mut olkoon. en jaksa enää valittaa siitä. :headwall: Kuitenkin muuten kaikki on hienosti! Dodoliina on jossain ihan ihme mykkyrässä tuolla masussa.... :LOL: köllöttelee vasemmalla puolella sillai että oikea puoli masusta on ihan tyhjä!! :D ja päätä en bongaa mistään... :whistle:

EM ja Dodoliina 32+5 :heart:
 
Danjuska hitsi säkin oot jo pitkällä! :eek: :flower: Minne aika rientääkään....... :whistle: Niin en oo kirjoitellut kun yllättäen on ollut muita kiireitä.... Pikku-ukolla alkaa olla nyt jonkinlaista rutiinia, joten kerkeen tehdä päivisin nyt juttuja. Tuleppas sit tonne kerhon puolelle, kun aika tulee. :heart:

SS on jo aikas pitkällä, samoin Oxford.... Ja EM ei sullakaan oo kauaa aikaa.

Noista kivuista ootte puhuneet.... Esikoisen kans mulla oli karmeet kohdun takaisin palautumis supistukset. |O |O |O En ollut vissiin tarpeeksi huumattu kun ne tulivat. :headwall: Niitä häpyluiden takaisin palautumis kipuja en tuntenut. Nyt taas meni toisin päin. Eli kävellessä varsinkin tuli noita salamaniskuja alas. :( Onneks eivät kestäneet kauaa. :whistle:

Laitan "Tirrin" kuvan linkin, joten näette pikku-ukkelin.http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=15777

NP ja Tirri 3kk
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille! B)

ON: Ei mitään uutta. Yölliset vessa heräämiset ei meinaa millään helpottaa, vaikka en nykyään juo juuri mitään klo18 jälkeen, korkeintaan kostutan suuta. :( Koska se kohtu oikein nousee ylemmäs, et edes vähän helpottais?

pinkkimieli ja tammenterho 8+2
 
AAM
NP ihqu pikkuTirri :heart: :)

pinkkimieli no noi vessaravailut on ihan semmoi että joillaki ei ollenkaan ja jotkut sit ravaa koko ajan.. :hug: mä kuuluin kans tuohon alkuajan ravaajiin ja siinä rv 12 alkoi olee iisimpää.. ei tartti vieläkään ravata vaikka 36+6 mennään nyt niin yökeikalle vessaa, eli se on niin henk.kohtaista ja just millai kohtu on, mihinkä suuntaan kallistunut :)

Sussoo äh kutinoita joo nehän voi viitata mutta toivotaan että sulla se ois just jotai turvotukseen liittyvää että iho vaan venyy.. mut kysy kuite

Heinis täällä kahvi kuvoi alussa mutta sit tuli siinö rv 20 oikea HIMOTUS :p siis monta kuppia ois mennut ? :/ olin ihan että mitä häh ? mutta sivuoireena KIVA närästys :headwall: :D ei kuite juomatta voinut olla... :whistle:

) . ) kirppiksellä käytiin 3 eur meni ja 4 vaatetta "rikkaampana" pojalle paitaa ja vaavalle semmoi haaleanpinkkifleecehaalari ja myssy ja neuletakki, jonkun itsetekemä tosi nätti :heart:.
Hitsi oli mun kaveri tosiaan mukana niin nappas just mun eestä smmoi ihanan kesämekon oikein värikäs ja söötti :kieh: no mut hyvä että se sai sen ettei yks mummeli joka hiplas sitä tosi kauan.. :whistle: :xmas: sit ko päästi sen käestä nii se nappas äkkiä talteen :D kevyt väijymeininki.. "emmä tätä oikeesti kuolannut" ei ollut ees kallis 2 eur oikein semmoi rintressa ja helmeä..

nyt kahvia ja sämpylää ja kaurakeksiä :p

am & hippunen 36+6
 
NP voi miten ihana hyvmypoika teillä siellä! :heart: :D Eihän tässä juu enää kauaa ole.. :) Ihan hyvä, alkaa jo vähän olemaan malttamaton! :LOL:

pinkkimieli mulla helpotti pissalla ravaaminen vasta tuossa rv 25-27 muistaakseni. :) Sitä ennen saatoin juosta pahimmillaan 5-6 kertaa yössä vessassa! Nyt se on ollu selkeesti helpompaa, paitsi että nyt vauva potkii virtsarakkoon!! :D Ja sit ku se laskeutuu niin sittenhän se kanssa alkaa taas painaa tuonne alas...

AM voi jehna... onneks ei mummo saanu mekkoa!! :LOL:

(.) hain muutaman koivunoksan sisälle maljakkoon... :D jospa ne vähän tekis lehtiä niin tulis ihan keväinen olo! :) Ajattelin myös vähän rairuohoa kylvää tässä... :p
 

Yhteistyössä