**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

Huomenta!

Hepatoosista on ollut puhetta: mulla esikoisen kanssa todettiin hepatoosin puhkeaminen jo rv 29, ja sit jouduinkin samantien sairaalaan..lääkkeet ei lähteneet tehoomaan ollenkaan niin en sitten päässyt enää kotiin. En tiedä(eikä lääkäritkään) että aiheuttiko hepatoosi mulla supistuksetkin, jouduin estotippaan myös. Lääkitykset lopetettiin rv 32+0 klo 9 aamulla, ja poika oli maailmassa vajaa 12 tuntia myöhemmin.

Ei ole tarkoitus pelotella tällä ketään!! mulle lääkäri totesi silloin, että seuraava lapsi syntyy myös ennenaikaisesti ja hepatoosi uusii n.70% todennäköisyydellä.. Saas nähdä miten käy, toivon vaan että noille viikoille edes pääsen millä esikoinen syntyi. Pikkumies painoi reilun kilon ja oli 42 cm pitkä, mutta mitään komplikaatioita ei tullut. Yhden infektion sai, mutta se meni nopeaan antibiooteilla ohi. Hengitti itse, keuhkoja saatiin kypsyteltyä ajoissa, mulle annettiin kaks kertaa kortisoonipiikkiä jo sillon rv 30.

Täällä on taas herätty kuudelta, mä en näköjään osaa nukkua vaikka saisinkin :D
 
Huomenta kaikille!

Kärppis jaksamisia koko perheelle. On varmaan rankkaa antaa noin pieni leikattavaksi. Leikkaus menee varmasti hyvin!

EM oliko sulla se tukivyö? Eikö se auta siihen iskiakseen vai onko vaan mennyt niin pahaksi? Toivottavasti on jo helpottanut.

Danjuska toivottavasti ei ole hepatoosista kyse ja sun ei tarvitsisi jäädä sairaalaan!

Mun pitäis aloittaa kaappien siivous jos tänne haluaa vauvan saada mahtumaan. Mun pitäisi heittää vaatteita pois eikä ostaa lisää niinkuin olen tehnyt. Ennen siivouksen aloitusta lähden kyllä hierontaan!

Hauskaa päivää kaikille!

Päksäkkä 19+1
 
Heipatus! :wave:

Viime viikon lomailin ja nyt taas vähitellen päässyt töihin kiinni. Netissä en juurikaan ole ehtinyt käymään.

Mutta Unicon uutiset saivat kyllä kyyneleen silmään. Myös tinttamaarian kuulumiset olivat surullisia. VOI EI! Kyllä tuli niin paha olo, että ei ole tosikaan. Molemmille teille paljon voimia ja jaksamisia.

Oma vaavi on pikkuhiljaa alkanut liikuskelemaan enemmän, mutta edelleen saattaa mennä koko päivä että en tunne yhtään mitään. Eilen ekaa kertaa potkaisi vähän kovemmin ja illalla kutitteli masua niin kovasti, että piti ihan rapsuttaa mahanahkaa, vaikka eihän se sisäpuoliseen kutinaan mitään auta! :LOL:

Täällä kaikki siis ok, liitoskipuja on jonkinverran, kuitenkin ihan siedettävissä.

Sini, rv 19+1
 
päksäkkä no onhan mulla se tukivyö mutta kun en oikein pysty sitä enää käyttämään... :ashamed: VAikka se tulee tuohon masun alle niin se painaa sen verran paljon että tuntuu tosi inhottavalta. :/ Et ei kai tässä auta kuin kärsiä.

Just tänä aamuna heräsin vauvan möyrintään, käänsin kylkeä ja AU!!! |O |O Kaamee kipu taas tuolla si-nivelen tienoilla. :'( voi KAKKA!! Ja tässä oon yrittäny vähän köpötellä kotosalla niin pienikin kumarrus ja ihan kuin joku iskisi puukolla selkään. Ei oo kivaa... :( Eilinen meni ihan hyvin mut tänään taas sattu... *huokaus*

EM ja Dodoliina 32+1 :heart:
 
huomenet!

HP: Oliko sulla mitään muita oireita tuon kutinan lisäksi??
Varulti laitto neuvolasta noihin verikokeisiin kun tässä nyt on ollut vähän kaikenlaista... verenpaineet vähän koholla (nyt kotona mitattaessa onneksi matalammalla taas) turvotusta ja jalat ihan tajuttoman kpeät sen myötä, huonoa oloa ja ihme valopisteitä näkökentässä kera aika ajoittaisen päänsäryn.. sen tiimoilta myös tuo huominen poli käynti.
Jospa en sairaalaan joutuis.. inhoan olla siellä :|

Itsellä tuo kutina alkoi sunnuntaina ihan yks kaks ja kutiaa aivan kamalasti.. toisaalta mulla myös lievä atooppineniho joka aika ajoin kutisee mutta ei nyt tämmöstä masun alueella ole koskaan ollut.

muuten ei mitään uutta tälle rintamalle.. eilis ilta meni hätkähdellessä kun pikkuinen painaa hermoja ja aina kun liikkuu niin itsestä tuntuu että tökittäs jollain sähköpiiskalla pitkin kankkuja ja reisiä... |O

danjuska ja vilma 38+4
 
mä vielä luulin, et ne kivut loppuu synnytykseen. mut palauttavat liitos- ja nivuskivut on vielä kivempia... :xmas:

meillä ei uutta. vähän enemmän ilmavaivoja ollut pienellä.. tulis ne tutkimustulokset, niin vois kenties lopettaa tuon varultaolevan lääkityksen. luulen, et se on se, joka pistää vauvan mahan sekaisin. :(

mutta muuten kaikki hyvin. ei ollu tarkoitus valittaa rankkuudesta, kun ei tämä niiiiiiiiin kamalaa ole ja tätähän sen kuuluukin olla. :snotty: ja kun tyttö on niin yli-ihana, että mikäs tässä on hoitaessa. :D ...toisaalta kohta vois tämä tämänkertainen tissirumba jo riittää, siksi siis puuttuu isot kirjaimet. :D

onnellista loppuraskautta kaikille ja danjuska, toivotaan, ettei ole kuitenkaan hepatoosia. :)
 
EM enhän mä tajunnu että sen käyttö on varmaan ikävää kun vatsaon oikein iso! Toi selkäkipu on kyllä perseestä kun ei voi juuri särkylääkettä ottaa eikä ne hirveesti helpotakaan. Mitään ei voi oikein tehdä. Koita jaksaa! :hug:

Päksäkkä 19+1
 
:wave: Moi kaikille! Jos joukkoonne mahtuu niin voisin pinoutua =) .

Olin ennen vastaavassa kuumeilupinossa, mutta plussaamisen jälkeen olen viihtynyt lähinnä tuolla lähes kolmekymppisten pinossa. Keskenmeno tuli viime lokakuussa rv 6+6 ja oli sieltä "helpommasta" päästä, kun hoitui ilman erityisiä toimenpiteitä tai lääkitystä. Nyt on menossa rv 8+2 ja takana jo toinen ultra... vuotoja on ollut ja siksi on pitänyt tarkkailla tilannetta. Tänään juuri kävin uudestaan ja onneksi kaikki näytti olevan kunnossa :whistle: . LA olisi 26.10. ja synnäri SKS. Paha olo on ollut jo muutaman viikon, mutta näyttäisi olevan jo helpottumaan päin :whistle:

(Toistaiseksi) helpottunut Piki ja katkis :heart:
 
Tylsänä ja laiskana kopioiden kerron kuulumiset:

Neuvolakuulumiset:
36+5

Paino 74,8kg eli +1960/vko turvotusta siis on tullu TOSI paljon ja nopeasti. Nyt painoa tullu yhteensä 8,1kg. Sain kehotuksen ananaskuuriin ku se poistaa sitä nestettä.

Turvotus +


Paineet 143/99 MUTTA odottelun jälkeen 131/91 eli siin rajoilla taas, mut oli jo hituse parempi ku viimeks oli 132/93. Ton ekan mittauksen aikaan ehk jännitin sitä alitajuisesti, et entä jos on kovin korkeet.

Pissa puhdas

Sf -mitta 31cm eli noussu 2cm sitten viime perjantain =) Ku sillonha se oli laskenu sentin. Eli varmaan vaavin asento sillo sai sen notkahduksen aikaa

RT

Pienen syke +160

Liikkeet ++

Eli kaikki oikein hyvin :) Ny sit vaa juomaan kauhiasti vettä ja syömään ananasta.
Käytiin kaupoilla siis samalla ja ostettiin vihreänsävynen amme, brion sadesuoja vaunuihin sekä myllymyksujen bambuhampputaittoimuja 3kpl. (aiemmin oon hankkinu jo yhe) Ostin myös tukisukat.

Katseltiin myös niit hoitopöytiä ja komeroita ja varmaa ostetaa semmone kaksovinen kaapisto/hyllykkö =) Pitää vaan ny roudata jossai vaihees tää tiettaripöytä olkkariin ja samal tuua sit pinnasänky tänne miehen porukoilta ja katsoa mahtuuko myös yks mun pieni lipasto tänne makkariin myös. Jos mahtuu, ni sit vois ostaa esim hoitoalustan, joka laitetaa aina pinniksen päälle. Jossai vaihees olin aina semmost vastaa ku mu mielest oli nii ahistava ja ois painava jne mut eihä se sit ookaa nii painava ku luulin ni senhä voi sit ain nostaa siit pois ni pikkune näkis vähä laajemmalle.

Jäi kyl tosi hyvä mieli koko pvästä ku saatii kateltua noit juttuja ja ostettuuki jo jotain :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
mulle lääkäri totesi silloin, että seuraava lapsi syntyy myös ennenaikaisesti ja hepatoosi uusii n.70% todennäköisyydellä..
Mulle oli neuvolassa seuraavan (ja sitä seuraavan) kanssa kauheesti verikokeita jne jo viikolta 24 asti, koska "seuraavan kanssa hepatoosi on pahempi kuin edellisen". Kas kummaa, muilla ei kyseistä vaivaa ole näkynyt, eikä tuntunut :kieh:

Danjuska, mulla ei ollut mitään muuta kuin se kamala kutina, jota en edes itse oikein huomannut. Mies vain alkoi puhumaan, että raavin koko ajan itseäni :xmas: Se oli jotain viikolla 36 tms...

HP & Pikkuinen 27+0 *POKS*
 
Huomenta!

herkkupeppu: ihana kuulla että noinkin hyvin voi käydä! mulle sanottiin myös että seuranta alkaa rv 24..Toisaalta todella hyvä että seuraavat, jos ei hyvin käykkään. Loistavaahan se olisi jos saisi tämän raskauden menemään loppuun asti ilman mitään ylimääräisiä stressin aiheita ja sairauksia.

Mulla alkaa olla melkoisen huono olo! Nyt on jotain rv 4+6 tai 5+ menossa.Oksentamaan en ole vielä ainakaan joutunut, saas nähdä millon..tuntuu että ajan kysymys vain :x

Edellisessä raskaudessa mahaa jomotteli oikealta puolelta, nyt vasemmalta..Mahtaako olla keltarauhanen nyt vasemmalla puolella. Huimaakin aika tavalla, välillä ihan istuessa..Mutta ihan ilolla otan nämä oireet vastaan :D alkaa tuntua todelta tämä raskaus.
 
mahtuukohan mukaan joukkoon kahden testin avulla plussannut, joka ei kyllä vieläkään usko koko juttua..
Vuosi sitten keskenmeno ja nyt toivotaan että niitä tarrasukkia riittää tännekin päin :xmas:
oon ehk vähän pihalla, mut meinaa yk? tai siis miten se lasketaan :ashamed:
 
Onnea Piki ja pikkuihra plussista! Tervetuloa mukaan. :heart:

SS onko kuitenkin nyt niin ettei vaaraa sille raskausmyrkytykselle olisi? Sehän olisi mahtavaa!

Tänään luvassa armotonta shoppailua koko päivän. Harmi vaan et just ois aurinkoinen päivä.

Hauskaa torstaita!

Päksäkkä 19+2
 
huomenia!

Ihanaa että uusia plussanneita tulee mukaan! :D ONNEA pikkuihra ja piki!!
Kertokaahan sitten mulle vähän tietoja niin laitan teidät listalle. Eli ikä, synnäri, milloin oli KM ja naperon laskettu aika. :)

heinämassulle jaksuja pahan olon kanssa!

hienoa että suukkiksella kaikki hyvin. Ja eikun ananasostoksille. :D

Herkkupeppu onne poksuista!! =)

(.) Sain äitiltä vinkin kokeilla kaalinlehtiä tuohon iskiakseen. Virittelin illalla ne tuonne selkään ja ei kyllä ole ihan yhtä kipeä tänä aamuna kuin mitä oli eilen... tiedä sitten oliko niistä mitään hyötyä. :LOL: Mut ennen vanhaan kaalilla on hoidettu aina kaikkia niveltulehduksia ja monet käyttää edelleenkin rintatulehduksen hoitoon tms. :) Testaan vielä ens yönä jos tarvii.. hih. :D

Viimeinen perhevalmennus takana. :)

EM ja Dodoliina 32+2 :heart:
 
TERPPA!

Kaikille tasapuolinen rutistu, teen vaan pikavisiitin nyt..

Mites pinkkimielen ultra meni? En bongannut tietoja. Toivottavasti hyvin.

Tosta epävarmuudesta yms, tais EM todeta että sitä se on seuraavat 25v noin, täytyy sanoa että itselläni se epävarmuus ja pelko oli aikoinaan päällä koko raskauden ja kas kun vauva synty ni sithän se on sitä, että jos oli kaks h nukkuu päivällä putkeen ni eiku taas kattomaan, että hengittääkö se... Tavallaan varmaan siitä 1v --> on helpottanut. Nyt on lapset koululaisia, välillä miettii ja suree sitä, mitä kaikkea kamalaa maailmassa on, mutta ei se ole sellasta pelkoa kuitenkaan..

Mutta tän raskauden suhteen mä oon varmaan hullu, nyt on paino laskenu, väsymys vähentyny, pissatakaan ei tartte joka yö ni jooh, sehän on tietty kuollu. Ja sitä sitten märehdin. Voivoi, ens viikolla sit eka neuvola, et jos sillä olis jotain sydänääniä ni ehkä pari viikkoa taas menis rauhallisemmin..


Hyviä vointeja ja haleja kaikille!!!

w rv 12-13 jotain.


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
torstaita pinoon :wave:

jos laittais ekaks omat kuulumiset.. tulee sitten vali valia että loikkikaa yli kuka ei jaksa lukea :ashamed:
kopsaan kun en kehtaa useaan kertaan kirjottaa..

"oli siis tänään se poli käynti..
laittoivat käyrälle eikä siinä mitään kummempaa.. verenpaine oli 133/93 eli vähän alapaine yläkantissa.. itsellä ollut siinä 120/73 hujakoilla suunnilleen koko raskauden ajan, aina viime viikkoon asti.
Sitten kun pääsin lääkärin vastaanotolle niin sanoi että ultrataan ja katotaan kohdunsuun tilanne... aloin kenkiä heittämään niin pyörsikin puheensa ja sanoi että eipäs sittenkään katsota kun näin lähellä synytystä kuitenkin olet.
vauva voi hyvin ja tällä hetkellä painoarvio on 3800g...
Minuun oloon ei puuttunut mitenkään. ei kuulemma ole mitenkään ihmeelliset nuo verenpaineet, muut oireet voi kuulemma johtua mahdollisesta myrkytyksestä tai sitten ei. mutta sitä diagnoosia ei kuulemma anna nyt.
olin niin turhautunut että ois tehnyt mieli tintata lääkäriä... :headwall: 1,5 tuntia istuin ja odotin siellä että sain tuommosen "-voi-olla-mutta-voi-myös-olla-olematta"-arvion.
niin turhautunut ja pahamieli nyt.. yöllä heräsin neljän aikaan enkä sen jälkeen ole nukkunut kun olo oli niin huono ja jalat kivuilla.
Pitää neuvolaan soittaa kuulumiset ja varata aika ensiviikolle.
tulipas valitusta :ashamed: "

mutta onneksi vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. sehän tässä pääasia.

Pikille ja Pikkuihralle
tervetuloa mukaan! kiva kun saadaan lisää tänne porukkaa :D

täällä aivan ihana ilma.. taidan lähteä koiran kanssa ulos, jos vähän mieli paranis. poika tais simahtaa päikyille. Olivatkin ulkoilleet koko aamupäivän miehen kanssa kun itse olin siellä polilla.
sori tuli nyt vaan omanapainen teksti :ashamed:

danjuska ja vilma 38+5
 
Eikä ne kivut mihinkään lähteny. :'( Pari tuntia edellisen viestin jälkeen ne palasi... :( Koko päivän ollu niin kamala tuska ettei tosikaan. Makasin sohvalla ja vollotin kun ulkona on niin nätti ilma ja mä en pysty kävelemään kunnolla... just ja just selviän täällä kotona vessan, keittiön ja olkkarin välillä. :'( :'(
 
Voi EM :hug: :hug: Paljon voimarutistuksia siulle! Kumpa ne kivut helpottais!

Tervetuloa myös pikkuihralle! :heart: :hug: :flower: Paljon vaaviliimaa mukaan matkalle!

dada oi ihanaa! Onnea!! :heart: :hug: :flower: :heart:

Päksäkkä niin siis eihän se vaara tietty sinällään oo mihinkään haihtunu ku kyllähä noi paineet oli kummiski 131/91 ja raja, minkä alapuolella kai raskaana olevan paineet pitäs olla on 140/90. Mutta se on nii rajoilla ja hitusen laski edellisestä kerrasta (sillo alin oli 132/93) et ny uskalsin ees vähä huokasta helpotuksesta. Varsinkaa ku päänsärkyy ei oo ollu ku sillo sunnuntaina ja muutenki ny vähä parempi olo ollu =)

EM ja juu mie meninki aiemmi jo ostaa ananasta ja tänää lähti mukaan taas 6 purkkia :LOL:

Mut tukisukat ainaki tuntuu toimivan! Ostin semmoset lentosukat -nimellä olevat tukisukat Prismasta, makso 6,90? pari. Ja heti kipu hellitti! Ainaki siis aamulla. Eikä nytkää satu kovinkaan. Tietty en ny tiiä et kui paljon se ananaski o auttanu ku oon vetäny sitä kolmisen purkkia. Mut kummiski :) Sen eron huomas heti ku oli pitäny näit jotain viitisen minuuttia :heart:
 

Yhteistyössä