**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

Vainoharhaisena piti vielä yksi testi tehdä..Ja on se nyt vaan uskottava että kiinnittynyt on..


Mä en jaksa iltaisin enää valvoa :D miestä harmittaa kun nukahdan heti kun aletaan katsomaan telkkaria :LOL: minusta ei kuulemma ole enää seuraa :p Ja lisäksi oon saanut ihania raivareita, itkukohtauksia ym..Muissa raskauksissa en ole ollut näin "sekaisin" ja mies sanoikin että ei ole koskaan nähnyt mua tälläisenä..Hävettää pikkasen, mut onneks toi rakas kuitenkin ymmärtää ( ainakin kovasti yrittää). Eli hormonit hyrrää....Olisko tyttö tulossa kun kiukuttaa :D eikös ne niin sano, että tulee tuplasti naishormonia, ja sit kiukuttaa ja kovasti..
 
Terkut tänne! :flower: Jotenkin tähän pinoon kirjoittelu jäänyt, anteeksi. :ashamed:
Meille syntyi poika maanataina 9.3 klo 21.49. Painoa 3670g ja pituutta 50cm. Hyvin isänsä näköinen tapaus. =)

Onnea kaikille uusille plussanneille ja ihanaa odotusta ihan kaikille!! :heart:

Riine ja Rokkitukka 5vrk
 
Hei!

Kiitos hyvästä vastaanotosta !

Pisti hiljaseks luettuani Uniccon kertomuksen, mutta onneksi sieltä silti siintää hieman toivoa rivien välistä. Hirveästi jaksamista sinne :hug:

Onnea Riinelle Hienon kokoisesta poitsusta :flower: :flower:

Ja mun piti täydentää niitä tietojani eli ikää mulla 27v , synnäri on TYKS LA oli 1.11...olikohan siinä kaikki puuttuva..

Ihana kamala olo päälllä, yrjöttää aamusta iltaan ja maa tärisee alla...Mutta sitähän mä oon tässä kiihkeesti toivonut joten en valita!!!

Hyvää lauantaita kaikille!!
 
Sen verran tulin kirjoittelemaan, että meidän pieni neiti syntyi keskiviikkona 11.3 :heart: . Aarteellamme oli syntyessään painoa 3370g ja pituutta 50cm :heart: . Tyttö vei heti äidin ja isin sydämet. Synnytyksestä koitan tulla kirjoittelemaan joku toinen päivä, kunhan ensin saan kotona arjen pyörimään.
 
Moro!!

Onnea vauvoille ja plussille. :flower:

Tinttilläkin kävi kurjasti, kovasti pahoittelut, tämähän taisi sinullekin olla jo toinen? Kyllä se toinen mulla ainakin kirpas aika paljon pahemmin ku eka, mutta siitä eteenpäin.... TSEMPPIÄ ja haleja!!

Unicco: ihanailtavalla asenteella menet eteenpäin, rankkaa aikaa. Kuitenkin kun tekstiäsi luin tuli jotenkin rauhallinen olo, kyllä olen tässä ehtinyt miettiä, että miten voi tapahtua yhdelle kaksi kertaa samoilla viikoilla.. Että mikä selittää? Mutta tuo selitys, joka tälle pienelle ihanalle pojalle olikin tarjolla, sehän onkin luonnollinen. Se ei ole mikään mysteeri, että MIKSI (eikä varmastikaan mikään periytyvä ja "toistuva juttu" ), vaan se on tragedia, jonka ihmismieli jotenkin ymmärtää. Toivottavasti kukaan, etenkään tietty Unicco, ei loukkaannu, mutta tarkoitan siis tälle, että tuli jollain tasolla parmpi mieli, kun sai selityksen asioille. Minä jään odottamaan, ja toivomaan, että saamme Uniccoltakin pian taas hyviä uutisia!!! Tsemmpiä ja onnea ja iloa sinulle tulevaisuuteen!!! :heart:


Nyt sitten vielä kerron teille, että kävin tänään varaamassa kirpparilta pöydän, tarttis vähän tyhjentää kaappeja. Ni arvatkaa, siellä oli tarjolla samalaiset rattaat 10 v takaa, kuin minun esikoisella ja kuopuksella oli! Sellaset mahtavat yhdistelmät, hyvässä kunnossa, sis hoitolaukku, lämpöpussi jne ylim osat. Ja hinta 55 ?. Enkös mä täälläkin maininnut, että haluisin käytetyt? Niin, siis kun mulla on tollaset jo kerran ollu 4v käytössä, ni teidän, että ne ovat hyvät! Tiedän miten ne toimii. Ja nuo tuolla myynnissä olleet ovat paremmassa kunnossa kuin omani kun myin ne, noissa esim renkaat on ehjät, mulla kun oli kaksi lasta parhaimmillaan rattaissa pari vuotta (ja liikuttiin paljon) ni renkaatkin oli "imenyt" itseensä kiviä niin, että oli rengas enemmän kiveä ku kumia. Reikiä vaan näky. Ni siis noissa renkaatkin ovat kunnossa.. Ni arvatkaa siis, jos ekalla kierroksella pari viikkoa ennen laskettua ostin pakolla rattaat, ni nyt mulla on tässä noin rv 12 + rattaat valmiina... Hitto jos vielä menee kesken ni kyllä nyppii, mutta en noista kyllä luovu, vaikka vasta vuosien päästä lisääntyisin ni noilla ajelen vauvani kanssa.

Hyvä mieli tuli, mulla on nyt JUST sellaset rattaat ku halusin, eikä maksanu paljon!! Toivotaan nyt että tulis käyttöäkin...



Morjens, ja hyviä vointeja!!!!


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
moro

hyvä Woodoo että löysit mieleiset vaunut jo tässä vaiheessa :D ei tartte sitten tuonnempana enää miettiä ;)
Meillä oli pojalla vähän samanmoiset emmaljungat ja oli ihan hyvät.. olivat kyllä tosi vanhat ja sitten alko olemaan jo vikaa niin ostettiin "uudet käytetyt".

Tauskille ja Riinelle onnittelut
tätäkin kautta! en muista joko maalismasuissa olen onnitellut..

Annuli-nannulille
jaksuja pahanolonkanssa, :hug:

Heinämassulla
hieno plussa :D

Omaan oloon ei uutta. Se toissa yön tais olla vähän niin kuin poikkeus joka vahvistaa säännön että enää ei nukuta yhtenäisiä yö unia |O
paksusti voidaan. kuvan voisin illemmalla koittaa laittaa..
oon yksin kotona niin on aikaa netin äärellä istua ;) mies lähti hakemaan puukuormaa ja vie pojan samalla mummolaan pariksi yötä. Huomenna palailee itse kotia. Eli koiran kanssa täällä oelilen.

danjuska ja vilma 38
 
Kiitos kaikille taas tsempeistä!

Ja woodoo, en todellakaan loukkaannu, mulla on nyt paljon parempi olo kun mun ei tarvitse kysellä MIKSI? Tällä kertaa mä tasan tiedän, että miksi.
Ja toisaalta se tuskainen kysymys, että miksi meille? Ei ole juurikaan hiipinyt mieleeni, se on niin kuluttava sekin kysymys joten mieli on keveämpi senkin ansiosta.


Itseasiassa mä olen alkanut miettimään, että meneekö tämä mulle nyt liian iisisti ja helposti? Ikävä tulee ja menee, välein jään tuijottamaan jotain ja kaipaan niin kovasti että tulee itku mutta nyt vain mikään ei myrkytä mieltäni. On vain ikävä ja suru.
Olenko mä nyt liian jotain? Pehmennyt päästäni vai johtuuko tämä veren vähyydestä? Hekhek, tällä erää olen verta vuotanut sen verran, että helposti alkaa huippaamaan, mutta enköhän parin päivän päästä ala olla sen suhteen voitolla.

Mun oma diagnoosi on, että mä olen hyväksynyt asian, ja sen, että sille ei kukaan tässä maailmassa olisi voinut yhtään mitään. Tiedän että elämän on jatkuttava ja että suru on minussa noin suurinpiirtein elämäni loppuun asti mutta sen ei tarvitse antaa katkeroittaa mieltäni ja antaa sen kuluttaa mua loppuun.

Mä olen ehkä hullu mutta puhuttiin miehen kanssa, ettei toistaiseksi aloiteta mitään järeää ehkäisyä vaan mietitään rauhassa mitä me halutaan vai onko meillä jo sittenkin kaikki. Kun hormonaalinen ehkäisyhän lamaa mun oman hormonitoiminnan ja sen jälkeen se uinuu kauan. Ja kun ongelma ilman tuotakin on ovuloimattomuus. Näin meille jää oikeastaan kaikki ovet avoimiksi.


Kovin nopeaan paluuseen en usko, sillä on olemassa nuo perusongelmat vaikka toimittaisiin kuin kanit niin lisääntymistahti ei yllä silti lähellekään kanimaista tasoa.

Mulla on sellainen olo, että mä haluaisin nauraa ja olenkin erään ystäväni kanssa viljellyt parina päivänä mustaa huumoria reilusti, tänään meillä muuten siemennettiin lehmä jonka semmari sanoi poikivan sitten jouluaattona meidän jouluruuan jälkeen, joskus mä toivoisin olevani yhtä helppo kuin nuo meidän kantturat!
Toivottavasti, ette pidä mua ihan kamalana kun haluan nauraa, elää ja nauraa, vaan pystyisitte nauramaan mun kanssani koska ilo ja toivo tekevät elämästä elämisen arvoisen!

Ja woodis kivat kärrit nuissa ei ole vikaa lainkaan, varsinkaan jos ne on sulle just ne oikeat, olit kääkkä tai et ;)

Mä en oikein osaa muualla vielä kirjoitella, toivottavasti teitä ei haittaa, että tänne änkeen. Mutta täällä on niin moni tuttu ja niin kotoisa olo...

Unicco
 
Unicco Elä ja naura jos/kun pystyt. Varsinkin naura. Se ei kaikille helppoa ole muutenkaan. Nauru on tervettä. On itkukin tervettä, ja sekin pitää sallia itselleen. Salli itsellesi koko tunteiden kirjo ilosta suruun.
:hug:
 
Onnea vauvaantuneille kovasti!! :heart: :heart: :hug: :flower:

Unicco niin sen kuuluu ollakin, että iloa elämään vain jos siihen pystyy :) Itse pääsin km:stä yli (ei tokikaan ole mitään verrattuna sun kokemuksees) parissa vkossa miltei täysin ja tuntui kuin olisin jotenkin epäkelpo.. Aivan kuin pitäisi surra, et muutoin ei olis ollu mulle rakas vaavin alku.. Tai siis siltä tuntui vaikka kuinka tiesin sen olevan soopaa. Iloita saa aina! Sitä varten elämä on :) Hienoa että olet päässyt jo jaloillesi noinkin hyvin! Ihana seurata elämäniloasi ja selviytymiskykyäsi! :heart: :hug:
 
Kopioiden kerron kuulumiset tähän pinoon, kun pitäs olla jo nukkumas..

Ihana pvä oli! Nii upee ilmakin! Käytiin pikkuväen hulinoissa miehen kanssa :heart: :heart: Eli sain suostuteltua sen lähteen, vaikka ne olikin pääasiassa kestovaippahulinat. Mut mieskin oli sitä mieltä, et väärin markkinoitu ku siel oli paljon mukavempaa kuin oli ajatellu. Aatteli olevansa kenties ainoa mies ja et kaikki keskittyis kestovaippojen ympärille. No mut oli siel edullinen kahvilakin, lasten vaatteita jne :) Eli kuulema voisin saada miehen lähtee toisenki kerran :heart: Olin nii otettu, et se läks miu mukkaan! Merkkas tosi paljon!

Sit käytii ton jälkeen Amarillossa syömässäkin =) Iha naudan lehtipihvit ja jälkkäriks melonisorbettia, njamskis! Eli erittäin mukava pvä oli tällä suunnalla! Saatiin myös viimein pesutorni käyttöön ja sillä ekat vaavin vaatteet jo pesinkin :heart:

SS/mytty 36+1
 
AAM
Unicco.. :wave: musta huumori rocks :kieh: kaikille ei uppoo mutta tuntuu että se paras lääke omaan surkeaan oloon. sanoi muut mitä tahansa ;) tietysti sun tilassa pitää olla hieman delikaatimpi ko oli noi pitkällä mutta.. mä en ehkä osannut suhtautua siihen omaan tm:n 6+ viikolla niin "rankasti" ehkä ko ois pitänyt.. :whistle: mut moonki aina ollut semmoi vulgääri ihminen :LOL:
Parempaa vointia niin henkisesti kuin fyysisestikin ja kanitouhuille onnea :) jos vain pystyy tulemaan äkkiä niin ihana teillekin olisi jos suotaisiin vauvallinen onnea ! :heart: :hug:

am
 
SusSoo
Riinelle onnittelut poikavauvan syntymän johdosta!
Ihania vauvantuoksuisia päiviä teidän perheellenne.

Tauskille lähettelen vaaleanpunaisia virtuaali-onnittelukukkasia
Aivan mahtavaa lukea, että te ootte saaneet oman nyytin syliinne.

t. Sussoo ja Suloinen 22+2 :heart:
 
huomenet!

tai onhan tässä jo keretty käydä lenkillä koiran kanssa, lustuta pyykit ja käydä suihkussa :kieh:
heärsin 6.59.. eli samaan aikaan kun joka perhanan aamu, vaikka nukuttaa ihan tajuttomasti vielä tuohon aikaan |O :headwall:
miks ei pysty nukkuamana kun kerrankin sais???!!

Unicco: Ihana kuulla että sulla on halu nauraa ja jatkaa eteenpäin =) , :hug:
Sillon pitää nauraa kun siltä tuntuu ja puolestaan suru surra pois sitten kun siltä tuntuu.
Aikaa pitää itselleen antaa mutta ei pidä jäädä paikalleen polkemaan..
itsellä kun tehtiin tyhjennys rv12 niin menin jonkunlaiseen horrokseen pitkäksi aikaa. Olo oli niin tyhjä ja ontto.. Kuljin vaan päivästä toiseen ja piti itseä ihan potkia ajattelemaan hyviä asioita mitä minulla/meillä on. Oikeastaan vasta kunnolla heräsin tuosta olosta keskeytyneen raskauden la:n jälkeen, joka oli siis vuosi sitten.. itse asiassa päivälleen..

Elä hetki kerrallaan ja nauti niistä asioista mitä sinulla on. Toivon koko sydämestäni että kunhan olette valmiita niin teille iloinen uutinen pienestä masuasukkaasta suotaisiin! :hug:

Niin, ja meikäläisen tuurilla (jos siis ois lehmiä) niin se poikis just jouluruuan aikaan ja ruoka jäähtys jne.. :whistle:
oishan se eri helppoo jos asiat kävis yhtä mutkattomasti kun lehmän lisääntyminen. tai no onhan niissäkin toki poikkeuksia :whistle:
hitis vie sitä jännitystä penskana kun kytättiin että millon poikii ja päästään nimeä keksimään :D

mutta tuossa ois meikäläisen kummusta muutama kuva..





eka on otettu rv37+5 ja toinen vaan 2pv:ää myähemmin eli tasan rv38.. ja minusta näyttää että alemmassa kuvassa masu on paaaaljon isompi :eek:

lenkillä ollessa tuikkii hermoja ikävästi ja vessassa saa laukata solkenaan.. nyt lakaa tuntua että tulis jo.. tähän asti hyvin rauhallisilla fiiliksillä menty ja semmosella "tulle kun on tullakseen" meiningillä. Nyt odotan jo ihan tosissaan vaikka viikot ei edes täynnä periaatteessa.

danjuska ja vilma 38+1
 
AAM
Tauskille ja Riinelle sekä perheille isoooot Onskulit vihdoin vauvaantumisesta :D :flower: :heart: :hug: ihanaa....:)

Danjuska näyttäiskö se siksi koska sulla on tuossa alemmassa kuvassa toi käsi siinä selän edessä ? =) itse yritän usein välttää sitä että peittäis sitä selän kohtaa..
en tiä voi olla semmoi näköharhajuttukin :xmas:
komia maagero on kuite :)
 
Mä aloin täällä kopsahtelee... Jos mä oisin oikeasti lehmä mut olisi oikeasti laitettu lahtiin jo vuosia sitten... Huono tiinehtymään, maito nousee hitaasti ja lypsykausi loppuu kesken ja nyt siihen lisäksi kaksi luomista, hyvällä luonteella kun ei voi kuitenkaan kaikkea korvata nykypäivänä :D

Meillä oli aamulla taas toimintaa, anoppi soitti seitsemän jälkeen appiukko oli menny liukastumaan ja kaatumaan ennestään kränän olkansa päälle, siitä sitten piti suihkasta sinne anoppia rauhottelemaan, ukosta ei ole vielä tietoa mutta pitäähän ne sairaalassa huolta sitten, mutta lisätöitä tuo nyt meille ainakin teettää, ei se ukko heti traktorin pukille sieltä kyllä hyppää vaikkei luita olisi mennytkään rikki, meillä siis appi "harrastaa" puunajoa metsätraktorilla ja yksi ajo on kesken, toinen luvattu tehdä ja ilmeisesti kolmaskin kun anopilta haastattelin ja noi on isoja ajoja, että rahat on otettava irti. No mies metsään ja minä läävään, siinä se aika menee sitten näpsäkästi!

Unicco jolla vielä ilmeisesti liikaa aikaa
 
RIINElle, Rokkitukalle ja koko perheelle :flower: ! Ihanaa vauva-aikaa! Ja TAUSKIlle samat sanat
:heart: :heart:

PINKKIMIELI tsemppiä huomiselle! Oliskos kaksi haaveissa?

Olet kyllä UNICCO ihan uskomaton nainen! Haleja täältä läjä vielä sinne!

Olen tässä eilen ja tänään kuulostellut josko kaveri tuolla massussa antaisi jotakin merkkiä itsestään. Ihan kuin muutaman pienen, pienen sipaisun olisin eilen illalla ja taas uudelleen tänään aamulla tuntenut. Voi että kun olisikin!

Aurinkoista ja reipasta sunnutaita!
 
Rentouttava viikonloppu mökillä takana, ahh sitä takan äärellä makkaran käristelyä :p
Huomenna olis sitte taas pariksi päiväksi arkea eessä, ja sitten jännäilläänkin kovasti.
Torstaina olis se kauan ootettu nt-ultra. :eek: :/ :)
En okein tiiä mitä pitäs aatella.
No, tänään onkin mulle tärkeät poksut,

**12+0**
 
Riinelle ja Tauskille ONNEA!!! :heart: :heart: päivittelen listaa kun jaksan... ehkä huomenissa. :)

kerttu voi... ne ekat liikkeet on NIIN ihania!! :)

dada onnea tärkeistä poksuista!!! :flower:

Kopioin toisesta pinosta:

(.) ISKIAS perhana iski taas... :headwall: |O |O |O ihan kamala kipu tuolla selässä. :( Ihan ku puukolla iskis aina kun nousee tuolista tai seisoo jossain tietyssä asennossa. yhyy.. :'( ja just NYT kun muru lähtee koko viikoks toiseen kaupunkiin töihin ja oon ihan yksin kotona koko viikon. Jänskättää että miten mä pärjään jos tulee joku tilanne tai jotain.. :x :x

EM ja Dodoliina 31+5 :heart:
 
dadalle onnea poksuista! :hug: :heart:

Mie tääl pähkäilen, et ei kai oo raskausmyrkytys iskemässä.. Miullaha ne verenpaineet o koko ajan ollu nousemaan päin ja viimekshä oli alimmillaan 132/93. Nyt tänää sit on päätä särkeny harvase hetki. Joskus lähtee kokonaan pois ja hetken päästä särky alkaa taas. Nyt tosin taas hyvä olo eikä juuri tuntuis päätä jomottavan. Tosin viimeks ei proteiinia pissassa ollu ni jospa se tuo verenpaine muute vaan sais aikaan tota päänsärkyä.. Tiiä sit..

SS/ mytty 36+2
 
SusSoo
SuukkoS :wave: toivottavasti ei raskausmyrkytys olisi kyseessä. On sulla onneksi kuitenkin viikkoja jo ihan mukavasti kasassa, että sen vuoksi ei kannata kovin stressata.

(.) Mulla taas päinvastoin on tämä tilanne. Ilmeisesti mun paineet alkaa taas laskea. Olo on ollut koko viikonlopun tosi kummallinen. Pyörryttänyt ja heikottanut. Hb oli torstaina 118, joten sen ei pitäisi syynä olla. Paineet oli tänäänkin päivällä 105/65. Ihan hyväthän nuo ovat verrattuna edelliseen raskauteen. Silloin paineet oli normaalisti 95/60 ja alimmillaan käväisivät 86/48... tuona matalapaineaamuna en lähtenyt töihin :D Paineet kun nyt on olleet 115/75 tähän asti ja kuluneen viikonlopun alempana. No, toivotaan että heikotus on vaan jotakin ohimenevää flunssan- tai vatsataudin oiretta.

Mä hiippailen nyt sänkyyn. Huomenna edessä taas uusi alkava työviikko :/

Sussoo ja Suloinen 22+2 :heart:
 
kerttu Miksei sitten kaksi kerrallaan :D Oon nähnyt paljon unia, missä oon tosi pettynyt, jos ei kaksosia tulekaan. Voihan tietty johtua mun kilpailu vietistä, ettei veli voi aina olla mun edellä / mua parempi...Mun piti saada ens kesänä vauva, nii nyt niillä on la jo syyskuussa ja mulla vasta lokakuussa :( Niin ja kyseessä on pikkuveli. Nyt se on alkanu puhuun, et ne menis naimisiin ristiäisten yhteydessä...Vei siis mun idean :kieh: Ilkeyttää!!!

Onko kukaan pystynyt lopettaan huolehtimisen raskauden sujuvuudesta ja missä vaiheessa? Viime raskaus alkoi niin hyvin ja en edes ajatellut mahdollisuutta, et menis kesken ja niin tietty kävi. Nyt joka vessareissu on painajainen "onko pöksyssä jotain?" ja jokainen mahan nippaus on varmasti km-oire. Koska tää helpottaa?
No huomen on ultra niin se voi tietty hieman lievittää jännitystä, mut senkin jälkeen on 10% riski km. (viimeks kuuluin tohon 10% :( ) Tai no iloitsin viimeks kyllä silloin 12+0, et "nyt on riskiviikoista selvitty", mut vuotohan alkoi 12+3, vaikka Toukka oli kuollut jo 9+0 enkä ollut huomannut mitään erikoista itsessäni. Josko sitä uskaltaa sit np-ultran tulosten jälkeen ilota, tiedä häntä..??
Juteltiin tuossa ukon kanssa, et meen siihen veriseulaan ja jos näyttää siltä, et olis joku vamma tulokkaalla, niin varmaan abortoidaan. Tiedän, kuulostaa julmalta ja sydämettömältä, mut mein kummankaan henkinen kestävyys ei ole sitä luokkaa, et siitä tilanteesta selvittäis, vaikka on kummoinen tukiverkko ympärillä. Liikaa on tullut paskaa niskaan, joten enempää sitä ei kaivata mein perheeseen.

Tarvii varmaan mennä yrittään nukkuun jos ei tarvis taas koko yötä ravata vessassa, ja nukkumalla aika kuluu nopeempaa. Huomen kuitenkin vasta klo 11 ultra. Mitenköhän saan ajan kulumaan aamulla??? Tarvii varmaan mennä uimaan niin ei kyttää kelloo koko aamua. :D

pinkkimieli ja nimetön 7+2
 
Onnea ultraan pinkkimieli!! :hug:

Mulla taasen oli just toistepäin.. Eli ekas raskaudes oli outo tunne, et "ei musta äitiä marraskuussa tule" ja niin kävikin.. Tässä raskaudessa taas ollu tosi varma tunne alusta saakka. Ainoastaa np-ultraa noin 5min ennen mietitytti et onkohan kaik ok. Ja sillo oli ehk ainoo kunnollinen murehtimishetki. Mut muutoin oon ollu tosi luottavaisena. Nyt pelkona se raskausmyrkytys, mutta siltikin niin kepein mielin.. On niin vahva luotto Suomen terveydenhoitojärjestelmään, et en usko et se mua kauheesti stressais vaikka myrkytys oliskin. Mut ei auta ku ottaa päivä kerrallaan :heart:
 

Yhteistyössä