Lääkäri käski varautua pahimpaan...

Meikä
Tarinasi on surullista luettavaa :( Toivon voimia koko perheellee!

Saanko vielä kysyä mikä on syy siihen ettei lapsivettä kehity? Minulla otettiin lapsivesipunktio, jonka seurauksena kaikki vedet tulivat pois. Naistenklinikalla sanottiiin, että synnytys käynnistyy pian eikä mitään ole tehtävissä, koska vettä ei enää tule lisää.
Myöhemmin oma lääkärimme kertoi kuitenkin, että vettä muodostuu lähes koko ajan lisää. Meidän onneksi näin kävi ja vauva selvisi koettelemuksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Ei... Lääkäri sanoi että menehtyy pian syntymän jälkeen, keuhkojen tilanne on niin paha eikä muuksi muutu... :'(

Mä olen varmaan turhan optimistinen, mutta ottaisit vielä toisenkin lääkärin mielipiteen asiasta. Ja menisit synnyttämään Tampereelle tai Lastenklinikalle. Niin kauan kun on elämää on toivoa. Se tapaus mistä aiemmin mainitsin, oli myös niin sanotusti tuhoon tuomittu ja perustui moniin kokeisiin ja seurantaan, ja aina vaan oli suolistossa vikaa ja vilauteltiin jopa kehitysvamman olemassa oloa ja radikaaleja leikkauksia heti syntymän jälkeen... Ja nyt kuitenkin asiat on suhteellisesti katsoen hyvin.

Itse varmaan haluaisin viettää vauvan kanssa aikaa vaikka sitten vaan masuvauvana, ja jossain vaiheessa kun olisin valmis voisin suostua synnytykseen, jos lapselle luvataan kaikki kohtuulliset tukitoimet ja hoidot heti syntymän jälkeen.

Jaksamista vaikean päätöksen tekoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meikä:
Tarinasi on surullista luettavaa :( Toivon voimia koko perheellee!

Saanko vielä kysyä mikä on syy siihen ettei lapsivettä kehity? Minulla otettiin lapsivesipunktio, jonka seurauksena kaikki vedet tulivat pois. Naistenklinikalla sanottiiin, että synnytys käynnistyy pian eikä mitään ole tehtävissä, koska vettä ei enää tule lisää.
Myöhemmin oma lääkärimme kertoi kuitenkin, että vettä muodostuu lähes koko ajan lisää. Meidän onneksi näin kävi ja vauva selvisi koettelemuksesta.
Munuaisaltaat on laajentuneet ja virtsateissä on joku paha tukos, lapsivettä ei pääse muodostumaan... Tämä tilanne ollut ilmeisesti jo alusta alkaen, mutta vielä rv12 ultrassa sitä ei pystytä näkemään... Pitkä vedettömyys on mitä ilmeisemmin aiheuttanut sen, että keuhkot ei ole päässeet kehittymään... Siltä kuulema ultrassa näyttävätkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Ei... Lääkäri sanoi että menehtyy pian syntymän jälkeen, keuhkojen tilanne on niin paha eikä muuksi muutu... :'(

Mä olen varmaan turhan optimistinen, mutta ottaisit vielä toisenkin lääkärin mielipiteen asiasta. Ja menisit synnyttämään Tampereelle tai Lastenklinikalle. Niin kauan kun on elämää on toivoa. Se tapaus mistä aiemmin mainitsin, oli myös niin sanotusti tuhoon tuomittu ja perustui moniin kokeisiin ja seurantaan, ja aina vaan oli suolistossa vikaa ja vilauteltiin jopa kehitysvamman olemassa oloa ja radikaaleja leikkauksia heti syntymän jälkeen... Ja nyt kuitenkin asiat on suhteellisesti katsoen hyvin.

Itse varmaan haluaisin viettää vauvan kanssa aikaa vaikka sitten vaan masuvauvana, ja jossain vaiheessa kun olisin valmis voisin suostua synnytykseen, jos lapselle luvataan kaikki kohtuulliset tukitoimet ja hoidot heti syntymän jälkeen.

Jaksamista vaikean päätöksen tekoon.
Tämä oli toisen lääkärin mielipide... Heillä on TO joku palaveri tms. jossa puhuvat tästä vielä... Leikkauksesta lääkäri mainitsi, mutta ei pitänyt sitä mitenkään todennäköisenä vaihtoehtona, kun ongelmia on useampia ja kuulema vauva ei selviäisi sinnekään asti... :'(
Tietysti ihmettä toivotaan, mutta ei niiden kommenttien jälkeen kovin toiveikkaana pysty olemaan :'(
 
Tuntuu niin pahalta, ihan sydäntä riipasee ja kyyneleet tulee silmiin :'( Enkä osaa edes sanoja tälläistä varten, kun en osaa kuvitellakaan tuskaasi.

Voimia oikein kovasti, oli sitten edessä mitä tahansa. :hug:
 
Iso kiitos teille...! Tässä ei edes ajatus tunnu kulkevan... Pitää kuulema miettiä vaihtoehtoja, mitä tehdään ja missä vaiheessa... Synnytys mietityttää, pikkuinen on perätilassa eikä kuulema vedettömässä tilassa edes ala kääntymään... Sitten kun vielä reppana ei ole ollenkaan kunnossa :'( mutta sektiota eivät suosittele... Pitäisi päättää sekin kuinka pitkälle mennään, taisin jo laittaakin että lääkärin mielestä ihan hyvä päätös käynnistää jo vaikka lähiviikkoina... Kun ei ne keuhkot kehity, vaikka menisi täysiaikaiseksi... :'( ja munuaiset on jo toimimattomat...
 

Yhteistyössä