~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Meillä ei kotona netti jostain syystä toimi (taloyhtiön netti, asutaan yksityisellä vuokralla, oliskohan vuokraemäntä, vanha mummeli, lopettanut netin maksun....) joten töissä vaan pääsee kurkkimaan (hyi hyi mua...).

Kotona ollaan juhannus. En halua lähtee Naantaliin kaveriporukan mökille, koska en kestä siellä niitä tyyppejä 4 päivää selvinpäin ( :LOL: ) ja saari nyt on vähän hankala olla, jos vaikka tuliskin jotain ja kaikki muut olis humalassa. Siskon perheen kanssa piti lähteä mökille tunnin ajomatkan päähän tästä kotikaupungista, mut siskon puoliso onkin juhannuksen töissä. Jos treffais kaverin perhettä ja kävis piknikillä ja kokon polttoa katsomassa. Olis hauska mennä johonkin vaikka juhannustansseihin :D
 
mua ei sinällään sokerirasitus kammota, en inhoa sairaalassa (tai tässä tapauksessa lähiterveyskeskuksen labrassa) hengailua enkä piikkejä ja se litkukin menee vaikka kamalaa onkin, mut se hirvee heikotusolo! mua pyörryttää muuteskin tosi helposti ja verensokerit kun on useesti alhaalla niin tulee oksetus-pyörrytysolo.mut kyllä sen kestää ja jos ei kestä niin pyörryn...ja oonpahan sit hyvässä paikassa,siinon niitä mummoja odotussali täynnä ja hoitajia ja lääkäreitä pyörii että eiköhän siellä joku huomaa kun kopsahdan tuolilta maahan :LOL: ei vais, selvisin viime raskaudenkin testin hyvin niin enköhän tämänkin

nyt tosiaan on taas sokerit näköjään alhaalla kun oksettaa ja heikottaa, pitänee siis mennä etsimään löytyskö kaapista muutakin kuin eilistä salaattia.mies laittoi sinne omenaa sekaan ja se aiheuttikin nyt niin hirveet allergiset reaktiot mussa että enpä syö enää toisena päivänä.harmi,se oli hyvää :|

juhannuksena mennään mitä ilmeisemminkin mun porukoiden luo, nähdään ehkä vähän kavereitakin ja visiteerataan mun veljen luona.

noonie+plikka 25+2
 
MUKSU1 menee City Crossit vastasyntyneelle kantokassilla, pehmällä tai kovalla käsittääkseni. KOlme vaihtoehtoahan niitä käsittääkseni on. Plus City-koppa. Ne mekin on nyt päätetty hankkia sillä puolikovalla kantokassilla. Eli vaunu-kriisi on ohi :LOL: Paitsi väri!!

Väsymystä joo. En yleensä ole ikinä väsynyt enkä ollut alkuraskaudestakaan mutta nyt tulee semmoisia ihan kummallisia väsymyskohtauksia.

Lara- ilon ja pelon sekaiset tunteet täälläkin. Tähän asti on ollut ihan pilvissä tanssimista poislukien ne muutamat huolenaiheet mitä on vastaan tullut :D Mutta siis ei pelkoa huomisesta, pääasia että sinne asti päästään. Mutta nyt on alkanut iskeä tajuntaan se tosiasia että meille taitaa olla vauva tulossa. Siis ihan aikuisten oikeasti säikähdin omia sekavia ajatuksia, jotka tuli ihan puun takaa :eek:

Emmabella mietin että varmasti kuuluu paniikki asiaan kun ensimmäistä odottaa mutta ilmeisesti se iskee joka kerta :D Toi oli osauvasti sanottu tuo "apua-meille-tulee-OIKEESTI-vauva-olo" :eek:

Huomenna neuvola. Liikkeet tuntuu jo useasti päivässä, joten sen puolesta ei paniikkia kuuntelemaan sydänääniä. Mutta silti tosi mukavaa mennä käymään. Saadaan varmaan Kelan paprut täytettäväksi ja päästään tilaamaan äitiyspakkaus.

Sofiia 21+6
 
Mie kävin tänään sokerirasituksessa, eikä siinä nyt mitään nii kamalaa ollu. Olin luullu et mun pittää litra tolkulla sitä litkua juua, mut eihä sitä tarvinu ku reippaat pari lasillista. Ei se kovin häävin makusta ollu ja varsinki ku olin lähtiessä just hampaat pessy, nii maku oli mitä mielenkiintosin. :LOL: Mulle oli moni varotellu et tulee huonoa oloa ja kaikkea mahollista, mut ei mulle kyllä tullu, väsytti vaan kauhiasti. Toivotaan nyt ettei niissä arvoissa ois mittää häikkää.

Jee, enää viikko rakenneultraan! En malta enää oottaa! :) Pääsee tämä hännän huippuki katteleen masukkia vai onko kaikki muut jo käyneet?

Juhannuksesta mennään varmaan yhden kaverin tykö viettään iltaa, saunomaan ja grillailemaan kun sinne kuulosti olevan menossa enemmänki kavereita. Ihan kiva kyllä! :)
 
Äippärahasta: Olin tänään KELAssa kyselemässä, että mitenkäs nyt oikein sitä äippärahaa haen, kun mulle on tullut tänä vuonna tuloja neljältä eri työnantajalta. Siis samanaikaisesti. =) Minulla alkaa äippäloma 13.9. eli toimitan palkkatodistukset ajalta 13.3.-12.9. KELAan sitten syksyllä. Eli hakemuksen tulee olla 2kk ennen EHDOTTOMASTI sisällä, mutta sitten ruksataan kohta, että liitteet toimitetaan myöhemmin. Saan kyllä oletettavasti kolmesta paikasta (sivutöistä ) todistukset mukaan jo tuohon elokuun hakuun, koska lopetan kaikki sivutyöt nyt tässä kuussa. Eli jälkikäteen lähetän vain päätyöstäni tuon palkkatodistuksen. Sanoivat, että käsittelyssä menee sitten 3-4 viikkoa.

Sokerirasituksesta: Itse en ainakaan jännitä sinne menemistä, ainoa inhottavuus on se odottelu aika. Tuskastun varmaan hulluuden partaalle siellä istuskellessani. :p

Juhannus tulee vietettyä nyt ihan vaan rauhallisesti ja tylsästi. Mies on työreissussa, eli kai vaan yritän löytää jonkun selvinpäin olevan frendin, jonka kanssa voisi kehitellä jotain ohjelmaa. Ei innosta eikä kiinnosta niin pätkääkään mennä katsomaan minnekään bileisiin kännisiä tyyppejä. Mua ei ole luotu siihen hommaan. :headwall:

Nautitaan aurinkoisesta viikosta ja masuistamme!!

Nappula-10 23+2
 
Sokerirasitus tehtiin mullekin nyt n. vko:lla 12. Aikaisemmissa raskauksissani (3kpl) tehtiin vasta n. vko:lla 26... mutta uusimpien linjausten mukaan aikaistettu.

Sf-mittaa ei oo vielä kertaakaan otettu. Tänään kysyin TH:lta, milloin alkaa mittaamaan (aikaisemmin on mitattu n. vko:lla 18 ekakerta). TH sanoi, että juuri jollain luennolla oli sanottu, että ennen vko:a 24 otetut mitat eivät kerro mitään sikiön koosta, koska kohtu on yleensä kuitenkin melko korkealla... Multa siis ei tänään(kään) otettu...

rakuuna 22+1
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Täällä tuli viikot 25 täyteen! Niin se aika mennee, ihan hurjaa vauhtia.

Sokerirasituksesta, kävin viikolla 16, missä kaikki oli ok. Ja nyt kävin viimeviikolla ja tarkalleen oli 24+2 viikot. Mulle th sano, että käydä 24-26 viikolla uudelleen ja mulla on jo huomenna keskiraskauden lääkäri ja ultra, niin oli toivottavaa sinne tuloksien jo oltavan.. Että toivottavasti en ennää kolmattta kertaa tässä raskaudessa rasitukseen joutuisi.. Ei se muuten mittään, ihan ok, mutta mä en kestä sitä paastoa. Mulle tulee joku psyykkinen juttu, että kun kello on ohittanut sen paaston alun, niin mun suuta alkaa ihan 100 varmasti kuivamaan ja kauhee nälkä iskee. Mutta siis nyt viimeviikolla arvot olivat edelleen ok. Ottivat samalla kilpparitestin, minkä tulokset saanen huomenna.

Autosta, meillä on kaksi autoa käytössä, kun asutaan maalla ja työt meillä on eri paikoissa eri aikoina. Tosin minähän olen nyt kotona hoitovapaalla. Meillä on Renault Laguna -05 ja GMC Suburban -95. Tilavat ovat ja mahtuu Relluunki vänkäri istumaan vaikka kaukalo/turvaistuin olis takana. Ennen oli Volvo V40 ja se teki tiukkaa vänkärille.. Kaukalona meillä oli esikoisella ja on tällä tulevallakin Gracon Logico S telakalla. Tytkättiin, vaikka ihan hiton painava se on.

Vaunuista, kun joku kysäs miten mahtuuvat sedaniin tai ei farkkuun, niin kun esikoiselle oltiin vaunuja ostamassa myyjä esitteli Brion runkoa, mikä taittui extra paljon, oli kuulemma suunniteltu nimenomaan sedaneihin tai jottain..

Arpia on edellisestä ja tuntuu ihoa kitraavan välillä, että kaippa niitä tullee taas. Ei auta ku rasvailla.. Linea Negra tuli esikoipojasta, tosin en muista millä viikoilla, mutta tästä ei oo vielä ainakaan mittään näkyny. Nimeä ollaan mietitty ja tytölle olis olli aivan ihana nimi jo olemassa. Mutta ollaan me jo jotain saatu mietittyä pojallekin, tosin kutsumanimi on vieläö pikkusen hakusessa. Kävin jo hautausmaallakin ihan sitä vasten käppäilemässä, jos sieltä joku pompsahtais. Ei pompsahtanu, kait sitä sitten on niin ranttu. Esikoisella on suht erikoinen, mutta silti suomalainen nimi ja jotenkin haluais ihan samantyylisesti tälle tulevallekin.

Kelalle oon paperit toimittanu ja pakkauksesta päätöksenki saanu, mutta on ennää työnantajasta kiinni että saan rahoista päätöksen. Tessin ja liiton mukaan työnantaja maksaa mulle palkan ekoilta 72 vuorokausilta (JEE!) ja sitä selvitystä nyt sitten ootellaan. Jään varhennetulle äippälomalle ja se alkaa jo 6.8.! Eli ihan kohta! Mittään ei oo valmisteltu (toki vaunut ja sängyt sun muut on olemassa, mutta vaatteet on kahtomatta ihan kokonaan.. mutta ennättäähän tuota vielä:)).

Nyt on lähettävä kauppaan, mutta ihanaa odotusta meille ja teille ja kaikille! <3

Miinuliini 25+0

P.S. Mä oon ollu ihan jatkuvaan älyttömän känkkänen, vihainen ja hirmu kiukkunen, siis ihan joka päivä nyt ainakin 3 viikon ajan. Onkohan tämä nyt jotakin hormoonien luomaa, vai ylireagoinkohan nyt turhaa kaikkeen ketutuksen aiheeseen? Onko muilla olemassa vastaavuutta?
 
Kiitos kaikille jotka vastasivat Emmaljunga-pohdintoihini!!! Menen huomenna ostamaan ne City Crossit JOS suinkin enää ovat kirppiksellä. Mun tuurilla joku nopeempi on ne jo ostanut. Ja ostan niihin Emman kantokassin,sehän käy niihin :)

Kummeista Typyllä on kolme kummia. Tälle tulokkaalle tulee 2 tai 3 kummia.

Mua on ruvennut ottaa päähän toi ukkeli.Kaikki mitä se tekee tai jättää tekemättä saa mut raivon partaalle :kieh: En vaan ota selvää onko vika mussa ja mun hormooneissa vai ainoastaan HÄNESSÄ!!!! Istuttiin joku aika sitten keittiön pöydän ääreen ja annoin hetken aikaa tulla kaiken mitä ajattelin,johan helpotti :D Noh,josko se tästä...

MUKSU ja Monni 25+1

P.S.Ens yönä on peitto katossa,tuli tänään HIUKAN syötyä herneitä... :snotty:

Miinuliini Sulla näköjään samoja kiukkukohtauksia kuin mulla,eli et ole ainoa.Kiva että on muitakin "nalkuttajia" :LOL:
 
Minä kävin jo yhden kerran tuossa sokerirasituksessa, kun oli aiemmassa raskaudessa RD. uusinta 1.7. Ei se tosiaan litku kauheaa ole v. 2006 verrattuna ja näytteenotto ei pelota. Huono olo tulee kyllä ja siihen kun ajat vielä tunnin töihin päälle. Yritin viimeksi syödä jotain autossa, mutta meinasin ihan pökrätä, kun niin heikotti. Ja sehän se paskamaisinta on, jos jää testissä kiinni ja alkaa se näytteenotto kotona ja piikittäminen, kun ei loppuaikana oikein tiedä mihin työntäs. Ja lasta vielä seurataan sairaalassa sokerien takia syntymän jälkeenkin. Ja jatkuvasti pitää ravata polilla. Kyttäillä siellä tuntikausia...


Linea negraa ei näy, mutta eiköhän se vielä ilmaannu, kun on ollut kaikissa aiemmisakin raskauksissa.

Jotenkin jurppii kaikki. Uni ei meinaa tulla ja alkaa päivä töissä olla aika rankkaa. Mulla on vielä sellainen työ, että pitäis olla ajatukset kasassa, ettei menetetä ihmishenkiä.

Voisin jo kohta synnyttää. Pah ! Viikkoja vielä ihan tolkuttomasti.

Discovery 24+1
 
Huomenta.. :flower:
Tää on jo neljästä lähtien miettiny, et mitähän tekis. Päätin sit nousta ylös ja keittää aamukahvit, kun miehen kahveista jäi ihanat tuoksut leijailemaan.
Näin unta virtsarakon toiminnasta ja siinä oli luennon tapaisesti anatomiasta ja että miten tärkeää olis rakon säännöllinen tyhjennys. Välillä havahduin hereille, kun meinas pisuhätää pukata, mut käänsin kylkeä ja aina vaan jatkoin ton saman unen kattomista :LOL: :LOL: Lopulta pomppasin ylös varmaan kolmannelle yöpisulle ja siitä sitten virkosin kokonaan... Mitä tästä opimme; pitää nousta heti, käydä nopea pisu ja nukahtaa tyytyväisenä uudelleen.

Tossa valvoessa pikkukaverikin möyräs seurallisena oikein kovasti ja nyt hän sitten päätti kääntyä taas pää alaspäin. Toivottavasti sitten tohon jääkin :p Nyt sitten tietysti kohta pännii kylkiin monottelu, mutta parempi se kuin rakko B)

Mienen kyllä enää tahtois käydä läpi tota sokerirasitusta. Tottakai se on äidin ja lapsen parhaaksi, mutta ensinnäkin omalla kohdalla en vain voinut edes uskoa että mulla mitään rd:tä voisi olla. En syö karkkia, en limuja, en mehuja, en vaaleeta leipää. Liikun, syön kasviksia, hedelmiä( aika paljon, et tosta vois saada aimo annoksen fruktoosia), ei oo aiemmin ollu rd:tä, mut sukurasitetta kakkostyypin diabetekseen kyl jonkin verran on.
Sitäpaitsi kahden tunnin (kolmen, kun oli niin iso jono) istuminen ahtaissa, huonoissa odotustilan penkeissä köhisevien ihmisten ympäröimänä ilman ruokaa.. ei kiitos!
Ja selvishän se syy mun tosi huonoon oloon ennen sitä viimestä verikoetta; verensokeri oli vain 3,3. Paastoarvo 4,7 ja se 1 h:n arvo 5,8. Eli arvot olivat erinomaiset.
Onpahan nyt tää yksi huolenpaikka sitten ohi. Ehkä me vaan tehdään isoja lapsia muuten vaan :saint: Toki oon huojentunut tosta tuloksesta :)

Eilen olin siis neuvolassa, sain kans Kelan paperit ja toki kiikutin ne heti Kelan laatikkoon ja nyt sit vaan ootellaan :) Ruksasin sit kuitenkin mammiksen alkavaksi 30 pv ennen la:ta. Välillä jo mietin, et ois varhentanut, mut se on sitten loppupäästä pois ja en todellakaan halua palata vielä kesällä töihin. Hoitorahalla ei oo hurraamista!!
Tässä muita neuvolaterkkui 24+6:

Paino + 3,5 kg edelliseen eli 700g/vko
Turvotus +
RR 107/74
Pissa OK
Hb 118
SF 23,5
syke +145
Liikkeet ++

Hän suositteli, et voisin alkaa ottaan pari rautatablettia viikossa. Hb oli vielä ihan hyvä, mutta ettei laskisi seuraavaan kertaan liian alas.
Painoo on nyt tullut 10 kiloa yhteensä, ihan fine. Tosin huomaa, että on tullut levättyä enempi.
Kohdunpohjankorkeudesta hänkin sanoi, että on tullu nyt uudet suositukset mittaamisesta. Nykyisin pitäisi alkaa mittaamaan vasta viikolta 24 eteenpäin, koska aiempien viikkojen tulokset voivat olla liian korkeita. Alussa joillakin kohtu kasvaa nopeasti jne.. No mullahan oli just viimeks toi reilusti yli käyrän, nyt tippui sitten tonne yläkäyrän alapuolelle
:)

Voi kamalaa, mitenhän sitä jaksaa tänään noita töitä.. Kauheen aikanen herätys ja sit ois kevyt iltahuki, 11-21. Onneksi oli tullut kahden tunnin peruutus suht keskelle päivää, niin voi sitten ihan heittäytyä vaikka pitkälleen vähäksi aikaa.
Huomenna ois kans lähes yhtä pitkä päivä, tosin pääsen ripsihuoltoon makoilemaan pariksi tunniksi.. :p
Nää onkin viimeset tälläset työpäivät, joskus huhtikuulla tuli annettua ajat näille päiville. Sillon aatteli, et kyl loman jälkeen jaksaa.
Juhannuksen jälkeen onkin sit noin kuutta tuntia päivässä. Toivottavasti kunto kestää. Eilen varailtiin asiakkaille viimosia aikoja ennen mun lomaa, mulois niinkun neljä viikkoa enää töitä.
Elokuun lopulle varatuille asiakkaille en vielä tiiä mitä teen, ehkä käyn tekemässä ne, jotka siellä on. Enempää en aio jokatapauksessa antaa aikoja

Tämmönen erittäin paljon omaan napaan keskittyvä jaarittelu tähän aamuun. Nyt on kyllä niin houkutteleva aurinkoinen keli, et taian lähtee koirien kanssa pikku happihypylle B)

:wave: Puskajussi ja NiinRakasOnni 25+0 (hitsi, enää 15 viikkoo laskettuun aikaan) :heart:

P.S. Tosta tuli vielä mieleen, et pitäis vissiin alkaa sen vakuutuksen suhteen toimimaan. Sehän pitäis ottaa 3 kk ennen la:ta, mikäli haluu olevan voimassa heti vauvan synnyttyä...
 
Huomenta,

Piti käydä jo eilen kirjoittelemassa mutta sivuille ei päässyt silloin ja sitten illemmalla ei enään jaksanut.

Kävin viime to neuvola lääkärissä ja nyt sitten jäätiin kesälomalle etuajassa. Tällä kertaa neuvola oli kauhean hätäinen verrattuna edellisiin kertoihin. Jälkeenpäin sain lukea SF mitat ja muut kortista. Mulla SF mittä oli jo 27, eikö se ole aika paljon?

Me vietetään juhannus kaverin mökillä niin kuin 4 edellistäkin juhannusta. Lähdetään sinne jo tänään illalla tai huomenna aamulla. Tosin tänä juhannuksena sinne tulee taas yksi pariskunta josta se nainen on todella rasittava. Kolme vuotta sitten kun se oli juhannuksena raskaana se ei voinut tehdä mitään, ongen koukkukin piti heittää sen puolesta veteen kun se onki :kieh: Se oli mun pojan kanssa rannassa kun pojantuoli keikkas rantakiviin niin se ei tehnyt mitään muuta kun katseli vierestä, onneksi olin juuri matkalle sinne ja vesi on kivien luona ihan matalaa. En löydä sopivia sanoja kuvaamaan sitä, mutta aina välillä tekis mieli vähän ravistella sitä. Siispä mukavaa juhannusta.....

Kai sitä pitäisi aloittaa hommat että saa kaiken tehtyä ennen juhannus reissua.... Siispä ruohoa leikkaamaan, imuroimaan, kaupaan ja sitten olenkin päikkäreiden tarpeessa.

synnytyksestä vielä piti pikaisesti kommentoida, mulla on kaikki ok niin kauan kun en ajattele koko asiaa mutta sitten kun rupean miettimään itsesynnytystä niin iskee ahdistus. Toisaalta taas en millään malttaisi odottaa että saan vauvan syliin.
Ja aarg telkkarista tulee vauva ohjelma ja nainen juuri synnyttää ahistaa!!! ännet pois.

uni ja poju 25+5
 
aurinkoista päivää leidit :D
täällä ei sitten näemmä enää nukuta,en saa unta kun pikkuinen jyllää vimmatusti yöt :D aamusta sitten torkun jokusen tunnin,huh.....kai tää tästä....

Multahan otettiin kokeita sen vihreän valkovuodon takia ja onneksi mitään ei ollut,ei tulehdusta ja muutenkin näyte puhdas vaikka vihreetä olikin,mutta oikein hyvä näin :D

pitäis ruveta miettiin ostoslistaa mökille,ruokia varten ettei jokainen tuo sitten samaa :D olishan se fantastista vetää makkaraa kilotolkulla koko juhannus.....

sutulii 22+6 :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Mihinköhän muistaisin vastailla..

Auto: Meillä on nyt Mazda 6 farmari, mutta kunhan jään mammikselle, se pitää palauttaa työnantajalle. Uutta emme ole aikoneet ostaa, luulisin että pärjäämme ilmankin.

Juhannus meidän on tarkoitus viettää veneillen ja telttaillen saaressa. Kyllä, ei muuta kuin lapset, 4 ja 5v, koira 10 kk, ankkaa taapertava valas ja ukko veneesen ja menoksi :heart: Pieni sadekuuro ei haittaisi, mutta toivottavasti ei tulisi jatkuvampaa sadetta/ tuulta/ myrskyä - koko perhe kun on odottanut tuota reissua niin malttamattomana!

Miinuliini: Minulla on valitettavasti sellainen kesto känkkis ollut koko raskauden ajan :ashamed: Luulin että se helpottaisi alun jälkeen, mutta ei..

Väymystä on täällä myöskin ilmassa. Syykin selvisi tänään lääkärineuvolassa; Hb oli 91 :eek: Etteipä tuo ole ihmekään. Tupla annosta rautaa olensyönyt jo edellisestä neuvolasta lähtien ja koska silläkään ei ole ollut tehoa, lääkäri laittoi minut saikulle kesälomaan asti (2 vkoa). Olen toisalta ihan älyttömän onnellinen että saa ottaa rauhassa ja levätä! Toisaalta omatunto soimaa koska juuri eilen kokouksessa pomo sanoi että nyt tekee tiukkaa rahan kanssa ja jokainen laskutettava tunti on arvokas ja tärkeä. :ashamed: Teen kuitenkin kotoa käsin muutaman tunnin päivässä ja ensi viikolla teen yhden päivän reissun.

Muutoin neuvolassa kaikki OK, Sf 23 ja poika oli vihdoin kääntynyt pää alaspäin :)

Terkuin,
P123 h 25 tasan :heart:

*muoks: väsymystä parempi sana kuvaamaan tätä olotilaa on (kokonaisvaltainen) uupumus*
 
Heipä hei, en ole aikaan taas kerennyt kirjotella joskus kyllä vilassut että missä jutut menee :)

Sokerirasituksesta Kävin juuri tänään, lähtö paasto arvo oli 4.4 joten hyvältä kuulemma näyttää sanoi varikokeiden ottaja. Taas sai kaivella suonia kun ovat niin piilossa, mutta kaikki saatiin otettua kädestä että ei tarvinut alkaa muualta etsimään. Huomenna sitten tuloksia kyselemään neuvolasta. Ja se litkukin oli kylmänä oikein hyvää sen 12h juoma kiellon jälkeen. Syömättä kun voi olla mutta tuo juomatta oleminen kovalle vedenlipittäjälle teki tiukkaa.

Nimistä ja kummeista Nimeä täälläkin ollaan hettu, ei vaan meinaa sopivaa löytyä. Tytölle olisi ollut aivan ihana nimi valmiina mutta nyt sitten pojalle ei mistään. Ja sitten nuo kummit on yksi murheen kryyni, kun esikoisella on kolme ja haluaisin myös tällä kakkosessa yhtämonta tasapuolisesti. Mutta on vähän epäkohteliasta ehkä pyytää ystävä pariskunnista vain toista. Niin sitten tulee pakostakin neljä. Joten tätä myös pähkätään.

Olen myös mittinyt että miten meillä nukutaa kun vauva syntyy. Makkareita on vain kaksi, ja sekä mies että esikko on huono unisia. Ja tähän kun lisätään vaikka koliikki jota niin odotan kun esikoisellakin oli niin soppa on valmis. Ja meidän makkariin ei mahdu pinnasänkyä niin voisiko sen laittaa esikoisen huoneeseen, vai onko ihan huono idea? onko kellään kokemusta? Jos meidän huoneeseen laittasi tuon kovan kopan joka on vaunuissa. Vai onko se epäturvallinen kun sisko on sen 2v9kk sitten kun vauva syntyy? Sitä voisi myös heivailla ylä ja alakerran väliä tarvittaessa. Jos saisi vaikka tulevan siskon päähän iskostettua että se on vauvan oma paikka, älä koske ;)

Ja tästä pikku neidistä tuli mieleen että hän kovasti odottaa vauvaa, miten muilla tulevat siskot ja veljet on suhtautuneet tulevaan tulokkaaseen? Täällä kuunnellaan joka ilta mahaa ja taputellaan että siellä vauva on. Vähän sydäntä riipäisee kun puhuu että "minun pikku sisko" ja joutuu korjaamaan että sinun mutta se on pikkuveli. Ehkä siksi kun itsellä on vain se yksi sisko ja meillä on läheiset välit. Ja nyt jotenkin kokee että sellaiset välit jää muodostumatta omille lapsille kun on sisko ja veli. Niinkun ne tyttöjen väliset jutut pois yms. Ja miten sitä osaa olla pojalle äiti, kun sitäkin tulee mietittyä vakka se niin hullulta varmaan tuntuu jostakin. Mutta itse en ole koskaan tullut hyvin toimeen poikalasten kanssa, siis niin hyvin kuin tyttöjen, heidän maailmansa ei ole oikein auennut. Joten sitä jotenkin jännittää. Vaikka nyt varmaan joku pitää epäkiitollisena ja kauheana kun tämmösiä kirjottaa. Mutta kaikkea sitä miettii vaikka ei luulisi miettivänsä.

Taikamyrsky ja Malakias rv25+0
 
Vielä tuosta sokerijutusta. Ei sen nouseminen ole ainakaan mulla makean syönnistä kiinni. Minäkään en tykkää makeasta ja niin se vaan kohosi ed. raskaudessa. Jospa nyt välttyisi kaikelta pahalta... Kylkikaaret on kyllä tosi kipeänä. En oikein ymmärrä mistä, kun ei tuo vauva mielestäni ihan sinne vielä ylety. Tänään on vähän parempi olla. Eilen tuntui illalla, ettei pysty ajamaan kotiin tuota tunnin työmatkaa.

Mutta jippii ! Mies oli käynyt tilaamassa meille uuden MB Sprinterin. Saadaan sopivasti syys-lokakuussa. Aika pitkät siis toimitusajat. Niin kuin vauvoillakin :).

Discovery 24+2

 
Heippa naiset!

Onkin vierähtänyt jo tovi mun edellisestä postauksesta..töissä on kiirettä pidellyt.
Tänään tuli riehuttua pahvilaatiokoiden kanssa töissä ja nyt minäkin voin sanoa, että tunnistan supistuksen, kun sitä tässä joskus pähkäilin, että miltäs ne harkkarit sitten tuntuukaan. Note to self: delegoi pahvilaatikkojen kanssa riehuminen. Muutenkin vähän rasittaa tuo töissä oleminen, kun osa porukasta on vähän nuorempaa ja kovasti tykkäisivät vain seisoskella vaikka töitä olis paljonkin ja itse kun en voi niitä kamalasti "kollegan" asemassa voi komennella...huooh.

Oon kyllä ihan pihalla siitä, mistä ootte nyt puhuneet :ashamed:
Sokerirasituksesta tyhmä ensiodottaja-kysymys: joutuuko siihen kaikki? Mulle ei ainakaan vielä kukaan oo sanallakaan maininnut asiasta.

Juhannus Myö mennään molempien vanhempien luokse kylään kaakkois-Suomeen :) ja yritetään taas muutaman päivän sisällä nähdä kaikki tutut ja ehtiä joka paikkaan pää kolmantena jalkana.

Mie nään jo melkein painajaisia noista kela-papereista, kun en yleensä tajua niistä mitään. Pitää varmaan marssia ihan kelaan ja pytää jotain täyttämään ne mun kanssa.. :ashamed:

Asukas tykkää nyt jostain syystä istuskella kohdussa; kauheasti tulee monotuksia rakkoon ja häntäluun kohdalle. Jännittää vaan, että saadaanko tietää huomisessa rakenneultrassa sukupuolta, jos menee vain istuskeluksi. Mua jännittää kyllä muutenkin vähän tuo ultra; edelliseen ultraan en osunnut jännittää mitään muuta kuin, että onhan siellä jotain ja että onko se hengissä ja nyt sitten kaiken maailman pelot siitä, että löydetään jotain poikkeavaa vaivaa mun mieltä. Np-ultrassa jo tosin lääkäri mainitsi, että rakenteet on ok ja että ei pitäisi tulla tässäkään ultrassa mitään ihmeellistä..Huomenna vihdoin sen sitten näkee ja kuulee. Oliko täällä vielä joku jolla on rakenneultra edessä vai olinko pinon viimeinen?? Kamalan myöhäseksi meni mulla tää aika...:/

Lavelyn 22+1
 
heips.
ultrakuulumisia vain. eli tyttö olo muuttui sit poika lupaukseksi :D kolmas poika siis myös tulos, muistaakseni jollain muulla oli sama juttu.
mutta kaikki ok, vastasi viikkoja ja liikuskeli hyvin.
oli jotenkin vaan outoa kun itse olin siis ihan satavarma et tyttö siel köllöttelee nähnyt siitä monia uniakin, mut jalkapallo joukkuetta tässä sitten ruvettiin tekemään =)

a ja 21+5
 
Hmm hukkasin jo kohdan, mutta joku oli nukkunu huonosti?
Itte olen nukkunu nyt kaks yötä aivan pikkupätkiä, ei löydä asentoa, kihisen ja pyörin...
Onkohan tää vaan jotain jännitystä?
Odotan vauvan tuloa nyt tosi kovin ja mietin ihan hassuja juttuja, kuten että käyttääkö kaikki ihmiset vauvoilla yövaatteita? :D

Eikös muita jännitä/ pelota tai jotain muuta kun Emmabellaa ja mua? :LOL:

Lara- rv26+5
 
Mulla on ihan herkkispäivä taas tänään, oon nyt tunnin itkeny tätä Eino Leinon runoa ;

Sua katson vaan, sua katson vaan,
sua katseelen silmät veessä.
Tää onneni on niin outo ja uus,
sen että mä vapisen eessä.

Kun sydän on auki, on kiinni suu,
mun syömein hehkuu ja halaa.
Sua katson ja säästän ja silitän vaan
kuin kerjuri leivänpalaa.

Minä joka en nauttinut onnestain
kuin sieltä täältä murun!
Tää pöytä mulleko katettu ois?
Ois tullutko loppu surun?


sniff...

Me käytiin tänään koko perheen voimin pyöräretkellä ja käytiin piknikillä keisarin kalastusmajalla. Siinä kosken äärellä mehua hörppiessäni, tuli kyllä niin onnelllinen olo taas, tai oikeastaan liikuttunut :) oli niin kaunista ja ihanaa siinä istuessa, lapsi potkiseli kovasti massussa, tyttö söi tyytyväisenä pullaa ja mies heitti jonku tosi hyvän vitsin ;)
huoh, elämä on. :heart: :heart: :heart: :heart:

yllättävän hyvin tuo pyöräilykin vielä sujuu vaikka vähän tuntui että maha on tiellä kun maastopyörällä poljin!

Meidän tyttö oottaa ja innolla tulevaa siskoa vaikka välillä puhuukin pikkuveljestä :) kovasti meinaa puheista päätellen touhuta vauvankaa, toivottavasti ei kauheesti pety kun ei saakaan syöttää sille heti jugurttia eikä pääse senkans kiikkumaan :)

joo ei mulla taas ihmeempää, taidan lähtä fiilistelemään vauvanvaatteilla ja pillittämään vähän lisää :LOL:

Emmabella ja tyttö 25+4
 
Neuvolalääkäri lähetti mut tänään Taysiin sen ruskehtavan vuodon ja supistusten takia. Niiden suhteen saatoin huokaista helpotuksesta, kaikki hyvin siis, mutta vauva onkin yli viikon isomman kokoinen kuin lasketun ajan mukaan pitäisi olla. Voi olla sokerivauva (toisaalta lääkäri sanoi, että sokerivauvoilla on tavallisesti isompi maha ja mun vauvalla kaikki mitat olivat isommat) ja sainkin kontrollikäyntiajan vähän yli kahden viikon päähän. Sokerirasitus on ensi tiistaina. Toivon niin, että olisi väärä hälytys, ajatus verensokerin jatkuvasta mittailusta ei innosta.

Taikamyrsky: Mulla on ihan samanlaiset mietteet kuin sinulla. Poikaa siis mitä todennäköisimmin odotan ja pojan kasvattaminen tuntuu ainakin vielä vieraalta maalta. Jotenkin tuntuu, että tyttö saa olla herkempi tai reippaampi, mutta pojan pitäisi olla vain se reipas. Mutta eiköhän se sitten tunnu erilaiselta, kun poika syntyy ja häntä hoivaa ja häneen tutustuu.

Cleopatra 24+0 (mitat sit taas vastaavat 25+3)
 
Voi Emmabella ihana tuo sun runo, itku tuli täälläkin :)

Lavelyn mä vein tänään Kelaan paperit ja täytin siellä yhdessä tädin kanssa, mulla oli ainakin ihan hepreaa jotkut kohdat...on niin kauan siitä, kun on tämmöisiä tarvinnut täytellä :) mutta ymmärsivät kovasti ja mielellään auttoivat! Eli ota hakemus ja neuvolan todistus mukaan ja marssi kelaan =)

T. Unna ja Toivo 22+4
 
Moi taas kaikille!

En ole taas pitkään aikaan kirjoitellut. Liikaa töitä, liian vähän vapaa-aikaa. Haluaa jo lomalle...vielä reilut 4 viikkoa töitä...plaah!

Eilen neuvolassa taas käyty pitkästä aikaa. Painoa on mammalle tullut reilu 500 g/vko, terkkari ei onneksi kommentoinut mitään. Vauvan sydänäänet kuului hyvin, syke reilusti yli 150. Muutenkin kaikki ok. Kelan paperit sain. Jos ens viikolla jaksais perehtyä asiaan. Pitäis vielä synnytyssairaalaa vartenkin täyttää ne paperit. Vaikea päättää mitkä nimet laittaa hätäkaste-kohtaan? Nyt saa mieskin jo alkaa miettimään asiaa! Mun yllätykseksi se jo ehdotti tytölle Sanni nimeä, mutta meillä on yksi tuttu Sanni-niminen, joten taidetaan siitä luopua. Olin vaan niin yllättynyt, kun se ei oo tähän asti osannut yhtään nimeä tosissaan ehdottaa...on siis täytynyt vähän mietiskellä itsekseen nimiasiaa:)

Onko muuten kellään tietoa voiko äitiysrahaa hakea vuoden 2008-2009 tuloista eikä 2009-2010? Olin nimittäin päivätöissä tässä välissä ja tulot tietenkin hieman pienemmät vuorotyöhön nähden.

Väsymyksestä: Nukun aina aamuvuoron jälkeen päikkärit ja tietty vapaa-päivinä. 12 h yöunetkaan ei tunnu millään riittävän. Hb oli kuitenkin 122 eli noussut viime kerrasta.
Vaikka väsyn tosi helposti niin en onneksi ole ollut kiukkuinen niinkuin monet täällä siitä "kärsii". Itseasissa olen ollut tavallista tasaisempi kuin normaalisti.

Juhannuksesta: Lähetään Kainuuseen mun vanhempien mökille/kesäpaikkaan, jonne tulee myös vanhempien lisäksi minun sisko perheineen. Muutenkin samalle seudulle tulee paljon sukulaisia niin kiva nähdä kaikkia pitkästä aikaa. Toivotaan vaan, että ilmat suosivat ja itikoita ei ois IHAN hirveesti (tiedän, niitä on ihan älyttömästi tänä vuonna).

Onko muuten kellään ollut vielä närästystä? Mulla korventaa inhottavasti joka päivä, mutta menee aika nopsaan aina ohi. En osaa yhdistää närästystä mihinkään ruokaan vaan se tulee milloin sattuu. Tympeä vaiva.

Rentouttavaa ja aurinkoista juhannusta kaikille! Voimia niille, jotka ovat töissä! Itse vietin esim. viime jussin töissä.

(Hassua ajatella, että nyt on viimeinen juhannus ennen kuin meistäkin tulee perheellisiä:) )

Maj10 ja pikkuinen 22+1
 

Yhteistyössä