Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Täällä vuoto tänää lisääntyny ja tos pari tuntia sitte alko ensimmäiset kunnon menkkakivun tapaset kivut. Ei taida tämäkään pysyä matkassa.. Samanlaiset kivut oli viimekski ku keskenmeni, tosin silloin ryöpsähti kerralla yks kaks veret nilkkoihin, nyt sentää vuotaa muttei paljon. Pieni toivonkipinä ois et pysyis matkassa mutta kyl tääki taitaa kesken mennä. :ashamed:
 
Verppu :hug: Ikävää kun näitä vuotoja vieläkin meidän ketjussa ilmaantuu... Tulehan ilmottelemaan mikä tilanne kun tiedät paremmin ja jaksat, täällä ollaan hengessä mukana!

Sokerirasituksesta mulle tehdään kyllä sokerirasitus ja varmaan useampikin sillä ikää on 30v ja mun edelliset lapset on olleet syntyessään 4040g ja 4700g. Itse myös haluan että rasitukset tehdään niin usein kun on tarpeen jotta ite tietää missä mennään. Mulla ei ole koskaan ollut sokeria pissassa ja toivottavasti tämäkin raskaus menis sen suhteen hyvin. Tuota herkkujen syöntiä on pakko tarkkailla tässä odotuksessa jotta ei tulis enää näin isoja vauvoja, toivottavasti se auttais ja tuleva vauva olis pienempi...
 
Voi ei verppu :hug: Toivotaan kovasti että pieni pysyis vuodoista huolimatta mukana.

Minäkin joudun tuohon sokerirasitukseen heti viikolla 12-16, ja jos siitä selviän, niin toinen on sitten ennen viikkoa 30. Vaan se on jo tuttua puuhaa, kun niin monesti joutunu siinä käymään :D Harmi vaan ku viimeksi kun kävin, niin se litku oliki muuttunu, eikä ollu sitä agricolan makusta : /

Tänne on nyt sitten tuo pahoinvointi saapunu. Ei oo semmosta etovaa oloa, vaan semmosta öklöttävää. Ja se tulee aaltoilevasti pitkin päivää. Viime yönäkin kun heräsin, niin oli huono olo :x Uskalsin muuten tehä ensimmäisen hankinnan. Tilasin bolakorun, vaikka eihän sille oo tarvetta ku vasta viikolla 20 :D Tilasin ebaysta, ja hintaa sille tuli vajaa 7€. Ketjua siinä ei ollut mukana, mutta nepä ei paljoa maksa kun sen erikseen ostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Verppu: Toivottavasti vaaratonta kun vuotaa vain vähän!

ON: Olin aamulla verikokeissa. Testattiin varuiksi myös että löytyykö vasta-aineita vesirokolle, koska lapsena sairastin vesirokon käsittääkseni tosi lievänä. Esikoisen päiväkodissa on nyt vesirokkoa liikkeellä, joten toivottavasti minulta vasta-aineet jo löytyy.

Enää puoltoista viikkoa ekaan ultraan...

Lokakuinen
 
verppu Paljon jaksamisia. Toivottavasti olisi ohimenevää ja vaavin alku pysyy kyydissä.

Itse olen malttanut mieleni ja en mennyt sitten uudelleen ultraan tällä viikolla. Tulevalle maanantaille varasin kuitenkin sen lääkärin kehoittaman kontrollin, jotta selviää onko masussa enää asukkia. Oireet ovat viime viikon vuodon jälkeen siten hiipuneet, että oksentaa ei tarvitse, eikä tissikivut ole enää niin pahoja... Yritän kuitenkin ajatella, että jospa nuo oireet vain tuppaa muutenkin laantumaan hieman, eikä kyse olisi keskenmenosta. Äklö olo on 24/7 siten, että ruokaa en edelleenkään halua tehdä voimakkaiden hajujen vuoksi. Ruokakaupassa saatan kävellä ympäri hyllyjä, enkä pysty mitään poimimaan kyytiin :rolleyes: Kun ei mitään tee mieli. Minulla tuskin paino on noussut, kun niin huonosti syönkin. Ainoa, mikä menee alas on kaupan valmishampurilaiset (!!!) eli tosi terveellistä :) Siis jos ajattelee lämmintä ruokaa. Kylmä tuoremehu, marjakeitot ja hedelmät maistuu. Karkkia ja suklaata ei onneksi tee vielä mieli. Tulee varmaat himot sitten tuplana jossain vaiheessa takas. Pissalla rampataan paljon edelleen ja väsykohtauksia tulee milloin sattuu.

Vaikeinta on kuitenkin tällä hetkellä (anteeksi jo etukäteen) kovat seksihalut! Ääh, lääkäri antoi tosiaan yhdyntäkiellon kontrolliin asti, jotta minimoitaisiin kohdun supistelut. Vajaa kaksi viikkoa taukoa on tuntunut ihan liian kiduttavan pitkältä.

Mieli on muuten vielä toiveikas ja voi että NIIN toivon, että minusta tulisi vihdoin äiti. Onneksi mies tulee tällä kertaa mukaan ultraan, on siinä tukena ja turvana jos tulee huonoja uutisia. Toivotaan että ei. Neuvolan varaan sitten ensi viikon alussa, jos (ja toivottavasti kun) on siihen aihetta.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis82;28167028:
...Kahdessa jälkimmäisessä on ollut se dieettihoitoinen rd, rasituksessa meni viime raskaudessa keskimmäinen arvo 0.01 yli rajan ja se riitti diagnoosiin. Nytkin olen yrittänyt syödä mahd. vähän hiilareita, niin ihmettelen miten se sokeri sieltä munuaisista fuskaa läpi :(
Kääkkis: auttaako sulla yhtään rasvan yhdistäminen hiilareihin? Puuroon se voisilmä ja leivän päälle kunnolla voita/margista? Laktoosittomat ja rasvaiset maitotuotteet?

Mulla rasva auttaa pitämään sokereita selvästi matalammalla. Ainoa mikä sitten falskaa läpi on appelsiinimehu. Sitä kun tempaisi illalla lasillisen, ja toisen aamulla lähtiessä, kun muuta ei ehtinyt syödä, niin johan oli neuvolassa sokeria pissassa. Sitten kun tuon mehun jätti pois, ei enää ongelmia. Paitsi että sitten se appelsiinimehu alkoi vasta himottaakin... :D

verppu: nyt vasta huomasin sun viestin... voi surkeus! :hug: Toivottavasti ei sentään mene kesken, melkoisia vuotoja voi olla vaikka kaikki olisi ihan hyvinkin. Pääsetkö lääkäriin ultrattavaksi, näkisivät mistä vuotaa?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
verppu, toivottavasti kaikki on hyvin vuodosta huolimatta:hug:

Kokeilin doppleria illalla uudelleen ja löytyihän se vauvan syke, kun osasin oikeasta kohtaa etsiä :)
Että siltä osin kaikki on hyvin, 5 yötä vielä ultraan. Iik! :D

Kohta on monilla muillakin jännät paikat, toivottavasti kaikilla np.t menisi hyvin, eikä tulisi turhia sekä oikeita "kiinnijäämisiä". Mä annan Ultran yhteydessä labrassa verinäytteen ja pitää odottaa 2 vk tuleeko soitto vai ei. Jos soittoa ei kuulu, niin kaikki on ok. Pitkät viikot odottaa..
 
^ Meillä annetaan tuo verikoe kaks viikkoa ennen ultraa, niin saa jo ultrassa tietää, hälyttääkö seula. Jännä, miten eri systeemit on eri paikoissa.

Täällä varmaan olis jossain juttua niistä seabandrannekkeista, mutta koska olen laiska, en jaksa avata konetta sen takia, että alkaisin etsimään. Onko kenellekään niistä ollut oikeasti apua? Itse oon aika loppu tän oksentelun takia, niin ajattelin, että kokeilisin nyt sitten niitä.

).( Paha olo jatkuu ja huomenna pitäis lähteä reissuun heti aamusta :/
 
siirryn takas kuumeilijoihin. Illalla rupes tulee kudoskappaleita pihalle, kivut rauhottu samantien, toivon vaan että tulee taas kaikki kerralla pihalle ettei mihinkää toimenpiteisiin tartte ryhtyä. Olo on ihan turta. Tää oli nyt toinen keskenmeno, montakohan tässä joutuu vielä kokemaan. Päätettiin että pidetään pari kk taukoo yrityksestä että mieli ja kroppa kerkee palautuu.

Toivon teille kaikille onnistunutta ja hyvää raskautta! :heart:
 
verppu Voi surku, paljon voimia! <3

Tagzy Minulla nuo rannekkeet ovat jonkin verran auttaneet. Hommasin ne, kun oli 24/7 sellasta öllötystä koko ajan. Viikon verran se kesti ja pahimpina hetkinä laitoin ne rannekkeet käteen. Nyt ne kulkee aina mukana, jos tulee olot takaisin. Miulla on ollut tämä öllötys hyvin aaltoilevaa. Voi olla päiviä, kun ei ole mitään oireita. Seuraavana päivänä enemmän ja vähemmän huonoa oloa. Mutta kyllä mie suosittelen niitä kokeilemaan! :)

Noista hiilareista, itse olen huomannut saman. Eli oikein sellainen lihaisa/rasvainen ruoka ei mene oikein alas millään. Tulee syötyä vain leipää, herkkuja, viilejä, juotavia jogurtteja, jäätelöitä, hedelmiä, puuroja marjakeiton kanssa eli ei oikein mikään ruoka uppoo. Keitot nyt jotenkin. Kait tämä tästä tasottuu. Tosiaan kolmisen kiloa oli tullut painoa jo ekaan neuvolaan, joten koitan vaan syödä vähemmän. Vaikka vedänkin kaikkea, ei niiin terveellistä :D Mutta mielummin näin, kun kärsin siitä öllöys olosta koko ajan!
 
Voi ei Verppu, hirveästi voimia sinulle! Todella ikävä juttu!:hug:

Tagzy Seaband rannekkeet todellakin auttoivat!! Oksensin aivan hulluna ennen kun hankin rannekkeet. Kyllä edelleenkin voin pahoin mutta huomattavasti vähemmän ja siis todellakin varsinainen oksentaminen loppui vuorokausi sen jälkeen kun laitoin nämä rannekkeet. Nyt olen pitänyt koko ajan jo kaksi viikkoa.
Kävin myös muutama päivä sitten akupunktiossa jota varhaisultran tehnyt lääkärikin suositteli ja sekin auttoi selkeästi, nyt on olo miltei normaali!

Vinkkinä, huutonetissä on useampi sea band ranneke myynissä, ihan uuden veroisia ja maksaa 5-10e! Itse tyhmänä ostin apteekista 23 eurolla! Ja tajusin vasta sen jälkeen että hitsi miksen muistanut katsoa eka huutonetistä!

Mulle voi päivittää Np-ultran 28.3, neuvola 26.4 ja Rakenneultra 27.5

Ainiin tänään poks 9+0 :)
 
Voi Verppu, jaksamisia :flower:

Täällä pahoinvointi vaan pahenee! Kävin puntarilla niin painoa ei ole yhtään tullut lisää vielä vaikka joudunkin 1/2 tunnin välein syömään. Viime raskaudessa painoa tuli16kg mutta sain ne pois 3kk :)

Padmerine & Pampula 7+4
 
verppu, hurjasti jaksamista! Toivottavasti tää on nyt viimeinen keskenmeno kohdallasi.

Kävin ostamassa ne seabandit. En ees aatellu huutonettiä tai muita, kun oli pakko saada ne heti :) Ja olkoon psyykkistä tai mitä vaan, mutta mua ei enää kuvota niin paljon! Aivan sama, johtuu rannekkeista (uskon kyllä muutenkin näihin pistejuttuihin, kun tiedän niiden toimivan omassa kropassani) tai jostain muusta, niin tää pahoinvoinnin taka-alalle siirtyminen on iiso juttu!
 
Tagzy aivan mahtava juttu että sait heti apua seabandeista!! Nehän on ihan tutkittu ja todistettu juttu että ne suurella osalla ihmisistä toimii.
Itse pidän yötä päivää. Alussa kiristivät aikalailla ja tungin yöksi pumpulilappuja niiden alle kun ihoon jäi niin kauheet jäljet ja sattui mutta kai mun ranteet on jo sitten tottuneet kun enää ei niin pahasti kiristä. =)

Mites teidän muitten masujen koko?
Mun maha on ihan hirveä pallo! Heti aamusta alkaen, puhumattakaan iltaa kohden kun turvottaa. En voi mitenkään enää kauaa salailla kun kyllä hölmömpikin näkee mistä on kyse kun olen muuten ihan hoikka.
Esikoisesta (11kk ikäinen) näkyi rv13 mutta tänään alkoi siis rv10 ja just katselin tätä mahaa että saa kyllä kaivaa mammahousut nyt jo esiin.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, hävisin sitten tän taistelun :) Mä nimittäin päätin etten ennen tiistai aamun ultraa tule tänne, vaikkakin joka päivä (ja monta kertaa) käyn tarinoita lukemassa. Tauslalla kaksi keskeytynyttä keskenmenoa 07/12 ja 12/12 sitä ennen tyttö 07 ja poika 01. Nyt olisi kovasti toiveina pieni.. kävin 3vkoa sitten ultrassa, jolloin ei näkynyt MITÄÄN, siitä sitten lähete viikonpäähän kättärille, jolloin löytyi sikiöpussi ja nyt sitten tiistaina uudelleen tsekattavaksi. Tänä aamuna oli vielä olo et ei, en voi olla raskaana ja ei muuta kuin testin tekoon... kaksi vahvaa viivahan siihen tuli :) noh nyt taustailen täällä ja katsotaan jos tiistaina vaikka ilmoittautuisin ihan kunnolla mukaan!
 
Verpulle kovasti voimia ja jaksamista! Toivotaan että kunhan alatte taas uudestaan raskautta yrittämään menee kaikki sillä kertaa hyvin aina loppuun asti! :hug:

Vanessa tervetuloa mukaan! Sullahan on tuskaset odotettavat, toivottavasti raskaus on edennyt normaaliin malliin kun tiistaina ultraan menet! :)

Onko täällä porukassa muita kuin minä joka ei ole vielä käynyt kertaakaan utrassa tai kuunnellut vauvan sydänääniä? Mullahan on eka neuvolakäynti ens keskiviikkona ja sieltä sitten saan ajan ultraan. En mennyt yksityiselle kun ihan hyvin olen malttanut odotella ja raskausoireet on vahvat. Totta kai välillä mietityttää että jos tuolla masussa ei kukaan enää kasvaiskaan, joten ihan hyvä että se ultra kohta on tuloillaan. Tuntuu vaan että kaikki muut täällä on jo nähneet tai kuulleet vauvan sydämen sykkeen. :D

Vatsan koko mulla on tosi iso pallo tämä maha! Oon hoikkavatsanen normaalisti, mutta kuten Emskis aiemmin tuossa kirjoitti niin mullakin aamulla on jo turvonnut ja päivän mittaan vaan isonee ja isonee. Illalla mulla on väliin ihan tukala olokin kun vatsa on sen tuntonen kuin ois jalkapallo sisällä..|O Mullahan on nyt menossa vasta rv8 mutta ulkoiluhousut on kiristäneet jo muutana viikon ja äitiysfarkkuja oon käyttäny kans pari viikkoa jo. Eihän sitä vauvamahaa vielä ole, mutta turvotus on jotain järkyttävää! Mullahan on nyt kolmas raskaus joten se vaikuttaa osittain siihen että maha alkaa nopeampaa kasvamaan, esikoiselta oli vielä suht rauhallista pitkään :whistle:
 
Voi Verppu:hug:

Mahan koosta Mulla ei ole vielä kasvanut ollenkaan. Eikä painokaan ole noussut. Toisaalta taas mulla on niin paha olo, ettei tule syötyäkään juuri mitään päivässä. Yritän närppiä pieniä annoksia pitkin päivää. Ja eihän multa sitä sykettäkään viime ultrassa löytynyt eli en tiedä liekö osittain sitäkin. Toppahousut, jotka kirrasi vielä viikkoja sitten. Sujahtaa nyt
jalkaan :)

Tällä hetkellä 8 + 4.
 
Viimeksi muokattu:
Voi kauhia, onneksi muillakin maha pullottaa jo nyt :p Just mietin, että kauhea turvotus päällä ja ihan selvä möhömaha. Viikot poksui täyteen 8 tänään. Eli kyllä kiristää vyötäröltä. Sillai hauska, kun ei ole ennen ollut tällai "kunnolla" raskaana (kohdunulkoinen meni niin nopsaa kesken...), että millaiset ne masufiilikset oikein pitää olla missäkin vaiheessa ja milloin se maha alkaa näkyä. Noh, se turvotus näkyy ainakin.

Miten muilla ne mahan tuntemukset menee pitkin päivää? Eli siis tuntuuko painetta, painon tunnetta vai miltä siellä mahassa tuntuu? Pisteleekö, painaako vai puristaa? Kauheasti kiinnostaa ne muidenkin tuntemukset sen pahoinvoinnin ja äklötyksen lisäksi eli juuri ne merkit että jotain siellä masussa kasvaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Verppu: :( :hug:

Listan tietoja taas päivitetty.

Mahan koosta: melkoinen pallukka on ollut jo jonkun aikaa. Turvotustahan tämä varmasti. Portaita ylös/alas kipaistessa tulee kyllä sellainen todella selkeä painon tunne tuolta kohdun seutuvilta. Sellainen kovakuorinen vesi-ilmapallo olis varmaan lähinnä oikeaa kuvausta... :D

Tänään 8+0.
 
Mut voi myös poistaa listalta. Varhaisultra kertoi sen, mitä jo uumoilin täydellisen oireettomuuden ja niukan verenvuodon tähden: ei alkiota/sykettä kohdussa. Mennyt kesken tosi alussa, ekoilla viikoilla. Tänään vuotoa hiukan enemmänkin, toivottavasti se nyt tästä kunnolla runsastuis, muuten viimeistään parin viikon päästä tyhjennys lääkkeillä. :( Toinen keskenmeno putkeen, jouluna oli edellinen. Olo myös täällä jotenkin epäuskoinen; eihän tän näin pitäis (tilastojenkaan mukaan) mennä. Mutta menipä vain. :/ Ei voi mitään, uuteen yritykseen vain, kunhan kroppa on toipunut. Ens kerralla sitten pelot keskenmenosta tietysti entistä pahemmat. :(
 

Yhteistyössä