Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Onnea kaikille uusille, ihana kun joukko kasvaa! :)

On niin paljon kirjoteltu täällä mun loman aikana, etten millään jaksa muistaa ja selata mitä mihinkin olis sanottavaa.. Mukava oli lukea taas paljon asiaa ja ajatuksia :)

Terkkarin kanssa sähköpostittelin, ja 6.3 kun on eka nla niin kuulemma jos uä-laite paikalla niin kuulostellaan ja katellaan mitä (toivon mukaan) näkyy ja kuuluu :D ..laitteen pitäis olla paikalla, mutta ellei niin koittaa kuulemma dopplerilla -ja sanoi, että pitäisi kuulua pumputusta jos kaikki niin kuin pitääkin... Ihanaa, enää viikon odotus!! :) Alussa tuntui, ettei aika kulu millään mut kai nää päivät tästä pikkuhiljaa... Etova olo on lähes jatkuvaa, pötköttely ja nukkuminen on kivaa, alamahaa toisinaan jomottelee vähän ja rinnat edelleen aristaa. Oksentanu oon yhtenä aamuna.. Mut kun jotkut oli kirjottanu et pelottaa onko kaikki hyvin, niin kyllä itelläkin tulee edelleen hetkiä et panikoi "mitä jos" jne jne... :( Oireet on niin olemattomia kuitenkin, että miettii tekeekö ne vaan itelleen (no joo, kaukaa haettua).. Toki välillä miettii, et jos ei testiin ois tullu kahta viivaa niin kuulostelisko sitä edes oloaan näin..vai olisko sitä elämänsä kunnossa :D

Joku totesikin hyvin, stressin ja murehtimisen olevan sisäänrakennettua...ehkä näin :)

Aurinkoista viikkoa kaikille, pian vaihtuukin kuukausi!! :)

-Piiti ja Tiuku (7+6)
 
Viimeksi muokattu:
Vilpoisaa huomenta!
Tämä aamu alkoi näköjään palelemisen merkeissä ja väsyttääkin, vaikka hyvin tuli nukuttua. Pahoinvointi koittaa nostaa päätään, toivottavasti ei oksentamaan joudu kuitenkaan. :/
Joku kyseli edellisellä sivulla ummetuksesta, niin kyllä sitä on minullakin. Tai ei nyt suoraa ummetusta, mutta vatsa toimii huomattavasti aiempaa hitaammin ja olo on ehkä senkin takia kovin turvonnut koko ajan.
Itse kyselisin sitä, että onko kenelläkään muulla tullut ilmavaivoja raskauden myötä? Itselläni nimittäin tuntuu, että vatsa on ihan koko ajan täynnä ilmaa ja sitä pitäisi sitten päästellä pois. Inhottavaa varsinkin, jos johonkin lähtee kyläilemään. :/

Lievää jännitystä ja murehtimista on itsellänikin, mutta tällä hetkellä oireet on kuitenkin varsin selkeitä ja olo on hyvin "raskas", joten mennään siinä uskossa, että kaikki on pienokaisella hyvin .

-BloodyEnd & Hyyry 6+0
 
Tervetuloa uusille, joita tullut iso joukko:flower:

Yhdessä olosta..kimpassa oltu reilut 13 vuotta ja naimisissa kohta 9 vuotta. Ei siis ihan tuore tapaus :)

Lapsivapaata meilläkin niukasti. Nyt kun neiti täyttää 2-vee ja on huomattavasti helpompi, niin varsinkin anoppi ottaisi sitä mielellään yökylään. On ollutkin mahdollisuuksien mukaan..koko syksy meni niin, että aina kun meillä oli miehen kanssa yhteinen meno sovittuna, neiti tuli kipeäksi ja toinen joutui jäämään kotiin.

Aiemmassa raskaudessa kärsin huonosta ihosta ja sama vaiva ollut ollut pitkään muutoinkin PCO:n takia. Synnytyksen jälkeen tilanne korjaantui. Sain säännölliset kuukautiskierrot ja iho-ongelmat helpottivat. Pikkukakkonenkin ilmoitti tulostaan yllätyksenä (ensimmäista tehtiin hoitojen avulla), joten on näköjään mahdollista että nämäkin vaivat ajan mittaan!

Meillä myös lähipiirissä lapsettomuushoidoissa oleva pariskunta, joille kertominen oli minun listan ensimmäisten joukossa. En tosiaan halunnut että he kuulevat asiasta muilta sukulaisilta vaan suoraan meiltä, vaikka se tiukkaa tekikin.

Sukupuoli halutaan tietää ehdottomasti rakenneultrassa mikäli vauva sen suostuu näyttämään!

Raskausarvistakin ollut puhetta. Atooppisen ihon omaavana joudun rasvaamaan ihoa aina suihkun jälkeen, eli joka ilta. Aiemmassa raskaudessa rasvasin mahaa perusvoiteella joka ilta ja se säilyi ilman arpia. Sen sijaan rinnat jäivät rasvaamatta ja niihin tuli hirvittävät arvet. Aion testata tällä kertaa säilyisikö ne ilman arpia jos rasvaisin niitäkin joka ilta :) Tosin, vanhat arvet varmaan helposti sieltä tulevat esiin jossain vaiheessa..sekin oli jännä juttu kun arvet tulivat ihan yhtäkkiä pari viikkoa ennen synnytystä ja olivat siis aivan hirveät.

Hajuherkkyyttä täälläkin..yleensä nautin hevostallin tuoksuista, mut toin eilen oman tammani harjat kotiin pestäväksi ja niiden tuoksu sai voimaan pahoin. Ei yhtään kiva juttu :/

Alan olla pikkuhiljaa aika väsynyt tähän jatkuvaan pahaanoloon. Tää on tällä kertaa erilaista kun aiemmin. Tuolloin pahin jakso sijoittui klo 12.00-18.00 väliseen aikaan jolloin olin käytännössä sohvapotilaana koko kesäloman ajan. Nyt on pakko käydä töissä ja pahoinvointia kestää aamusta iltaan. Tämä tekee miusta erityisen kiukkuisen ja mies eilen valitti että ei halua tehdä miun kanssa yhtään mitään. Tuntuu että kaikki mitä mies tekee/jättää tekemättä saa raivon valtaan.

Tänään on neuvola iltapäivällä töiden jälkeen. Kiva päästä sinne juttelemaan. En tiedä viitsisinkö pyytää neukkatädiltä vähän saikkua että sais levätä vähäsen.

LumiLinnea ja pikkukakkonen 8+6
 
ail
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille :) Täällä tutkaillaan oireita vähän liiankin hysteerisesti.Viikonlopun voin todella pahoin ja äsken pystyin syömään kaksi leipää.Heti miettimässä että loppuuko oireet.Näillä viikoilla vuosin hieman edellisessä raskaudessa ja nyt pelkään että sama tapahtuu taas.Vaikka lujasti pitäisi uskoa siihen että raskaana ollaan niin kauan kunnes toisin todistetaan.yhdessäolostaollaan oltu yhdessä 8 vuotta josta naimisissa 6v. Minulla siis edellisestä liitosta kolme lasta ja tämä tulokas olisi mieheni ja minun toinen yhteinen.AR-ultratäällä yritetään saaha aikaa siihen ens viikolle tai sitä seuraavalle mutta en vieläkään tiedä helsingistä hyviä paikkoja minne mennä???Menkkamaisiakipuja on vieläkin välillä mutta kaipa ne kuuluu asiaan??En taas muista mitään mitä miun piti kirjottaa.Sori kaikille että tuli näin omanapainen kirjotus.Yritän tsempata.


ail ja saaga 6+0 POKS
 
No niin, juuri kun kehuin ettei raskausoireita ole, niin tajusin että rintoja on kyllä aristanut jo 2 viikkoa ja eilen alkoi paha olo, joka ei ole laantunut vieläkään. Ei ole oksu tullut, mutta eipä ole vuorokauteen ruokakaan maistunut. Miten te muut, oletteko vain soittaneet töihin että olette kipeitä vai kertoneet että kyse on raskaudesta? Jos tämä tästä pahenee niin en minä kyllä asiakaspalvelussa voi istua...

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä jo kohta 8 vuotta, joista kihloissa miltei koko aika ;) Ja naimisissa 4 vuotta.

Olen ihan ummikko näissä raskausjutuissa, hoksasin että plussaus tarkoittaa positiivista testiä ;) Mites sitten nuo viikot oikein lasketaan kun kaikki ilmoittaa esim 6+2 mitä ne on??

Hieman huolestuttaa kun parina päivänä on tullut pari pisaraa verta pissan mukana. Kaipa se vain tulee herkistä limakalvoista ja seksistä...?? Eka ultrakin vasta 15.3. On tämä esikoisen odottaminen outoa puuhaa!!
 
Viimeksi muokattu:
ail Itse kävin Femedassa Fredrika Forsskåhlilla ja voin suositella! Hintaa jäi kelakorvauksen jälkeen ~83€, joten ei paha sekään. Tässä linkki sivuille: FEMEDA - Gynekologi, mammografia, 4-d ultra

Täällä sairastetaan. Poika oli kovassa kuumeessa pe-la ja itselleni nousi 39°C kuume eilen. Kurkku on kipeä, yskiminen sattuu ja koko rinta tulessa. :( Toivottavasti menee nopeasti ohi. Tietääkö joku saako strepsilsiä syödä raskauden aikana?

Tanyaz & Mini 8+4
 
IMN
Anime kyseli raskausviikkojen laskemisesta :) Tuo ensimmäinen numero tarkoittaa siis viikkoja, toinen päiviä, eli viikot+päivät. Eli siis, ajatellaan vaikka että viimeiset menkkasi alkoivat eräänä maanantaina (kuulostaapa lastensadulta). Viikko tuon maanantain jälkeen raskausviikkoja on 1+0, eli yksi viikko ja nolla päivää, seuraavana maanantaina 2+0, viikko eteenpäin 3+0 jne. Ja joka päivä toki kertyy nuo päivät aina siihen asti että päiviä on kuusi, kunnes viikko taas vaihtuu :) Tätä on hirveen hankala selittää! :D Esimerkiksi itselläni oli eilen 6+6, tänään 7+0 (Jipii!) ja huomenna 7+1 :) Saikohan tästä nyt mitään tolkkua..
 
Heips!

Josko mäkin nyt sitten uskaltautuisin liittyä teidän joukkoon.. :)

Elikkäs.. Laskureiden mukaan LA olisi 26.10. eli viikkoja tällä hetkellä 5+3, pikkukakkosta odottelen ja synnytyssairaalana toivottavasti NKL. Ikää mulla on 30-v.
 
Ai niin sellaista mun piti vielä kysästä, että kun soitin äsken neuvolaan niin pyysivät, että täyttäisin valmiiksi esitietolomakkeen synnytyssairaalaa varten, joka pitäisi ottaa mukaan kun ekan kerran menen neuvolaan. Netistä se kuulemma pitäis löytyä, mutta ei sitten millään osunut silmään kun sitä yritin etsiä..
Onko täällä muita helsinkiläisiä jotka olis jo em. kaavakkeen löytänyt ja täyttänyt?
 
Bloodyend, samassa veneessä ollaan...vatsa on hitaanpitoiminen ja ilmaa kerääntyy ihan törkeesti. Onneksi olen vielä kuopuksen kanssa kotona hoitovapaalla, joten voi rauhassa kotona töristä vaivaansa vähemmäksi...Luin jostain että ilmavaivat ja muutenkin vatsan toiminnan muuttuminen johtuisi keltarauhashormonista, joka nyt koettaa omaa määräänsä lisäämällä pitää raskautta yllä. Jos siis tajusin sen oikein. Tämän ilmavuuden pitäisi viikkojen kerääntyessä helpottaa(toivon todella)!

Anime, raskausviikkosi on ihan helppo laskea itse tai netti on pullollaan raskauslaskureita! Ensimmäinen viikko (0+) alkaa kun viimeiset kuukautisesi oli. Hedelmöitys tapahtuu noin 2+0. Kun 4+0 on täynnä, väännetään yleensä raskaustestiä. Eli lukema 6+2 tarkoittaa, että viimeisistä kuukautisista on 6 täyttä viikkoa ja 2 päivää, eli elät silloin seitsemättä raskausviikkoa, vaikka alkio onkin vasta noin 4 viikon ikäinen. Osasinkohan selittää...
verenvuotosi on varmaan ihan seksin jälkeistä pientä tiputtelua, tai herkistyneistä limakalvoista muuten vaan. Useimmiten on ihan harmitonta, ainakin kun verta tulee vain vähän!

Täällä myös lievä pahoinvointi nostaa päätään, tuskin se on enää reilun viikon takaista ruokamyrkytystäkään. kahvi jää näköjään pois ihan itsestään, kun ei vaan tee mieli. Kuten ei tee mieli mitään muutakaan...en sentään oksentele, mutta sellaisia "möyrähdyksiä" tulee aina välillä. Hedelmän tms. syöminen vie pahimman ällötysterän. Pakkokin skarpata huonoinakin hetkinä, kun tuo taapero on täynnä virtaa siitäkin huolimatta, etten minä nyt joka hetki ole.

Mietin juuri äskettäin huvikseni lasketun ajan kohtaa, vaikka onhan tuonne vielä matkaa:p Vauva syntyy just talven alla, pimeään aikaan. Toivottavasti kunto kestää vielä ennen synnytystä piipahtaa sienimetsässä, ja puolukoita &mustikoita olisi ihana päästä keräämään. Nytkin syksyllä keräsin kolmatta sataa litraa metsämarjoja: kun omiin tarpeisiin oli riittävästi, keräsin sitten huvin vuoksi naapureille ja sukulaisille.

Mietin sitäkin , olisikohan helpompaa rytmittää vauvan unta, kun edes yöllä on selkeästi pimeää? Kuopus syntyi kesällä valoisimpaan aikaan, ja kukkui kyllä helposti myöhään iltaan ja aamullakin oli ylhäällä enne kuutta: /.esikoinen taas syntyi keväällä, ja aina oli myös ylhäällä kun aurinko nousi...luulisi valon määrällä olevan vaikutusta vireystasoon vauvoillakin, ainakin aikuisille selvästi on?

Nyt onkin ihanan hiljainen hetki kotona, pienin nukkuu, kissat nukkuu... taidanpa seurata esimerkkiä kun kerrankin voin!

ruuvih ja vaavilla kasassa kaiketi 6+4
 
Täällä pää myös yhtä tyhjä kuin muillakin:) En muista ketä kysyi linkkiä neuvolan lomakkeisiin..en tiedä käykö nämä Vantaan linkit..jos asut muualla mutta tässä olisi.
Vantaan kaupunki - Lapsiperheiden Nettineuvola

Sukupuolesta: Me haluttais tietää sukupuoli jos mahdollista, en malta oottaa kun halaun kuitenkin vaatteita ostella valmiiksi:)

Yhessäolo: Me ollaan seurusteltu kohta 2vuotta. Alusta asti oli selvillä että molemmat tahtoo lapsia ja suhteellisen pian.

Vatsakipuilut: Mulla päivittäin menkkamaisia kipuiluja ja olen ajatellut että kohtu vain kasvaa ja kuuluvat asiaan.

Pahaolo ja väsymys senkun jatkuu..kohta pakko varmaan pitää pari pv saikkua töistä..kun ei viikonlopun levotkaan auttaneet. Yhtä tuskaa tämä töissä olo.

Viikko ekaan neuvolaan, voikun täti kuuntelisi sydänäänet niin saisi edes jotain todistusaineistoa:)

Onnellinen84 + Tirriäinen 7+5
 
Moikka kaikille ja tervetuloa plussanneille !


BloodyEnd: Täällä on myös ilmavaivoja todella paljon, joka päivä ja välillä ne haisee kyl tosi ällöiltä :D Välillä tekee vaikeeta töissä, ku yrittää pidätellä :D

LumiLinnea: Mitä perusvoiteita sulla on atooppiseen ihottumaan? Itte käytän Ceralan nimistä ja se on ollu kasvoille tosi hyvää. Mulla siis lähinnä atooppinen ihottuma kasvoilla ja kaulassa. Toi oli kyllä hyvä vinkki, että voin sillä perusvoiteella yrittää kans ehkästä sit raskausarpia.

Mezzzy82: Meillä täällä päin tuli toi esitietolomake kotiin postissa. Neuvolatäti pyysi ottaan sen mukaan täytettynä sit ensimmäisellä kerralla. Tosin en tiedä onko toi synnytyssairaalaa varten vai sinne neuvolaan.

Soittelin tänää sille neuvolatädille ja sanoin, että on tosi kovia kipuja ja toi valkovuotokin haisee tosi pahalla, nii ei sanonu mitään. Sano vaan et seuraava lääkäriaika olis vasta maaliskuun lopussa. Mietin vaan siinä ittekseni sit, et enhän mä sinne asti voi odottaa tän vaivan kanssa jos tää oliski joku tulehdus? No sit se käski mun soittaa tavalliseen terveyskeskukseen lääkäriaikoja. Eihän sielläkää ollu aikoja ku vasta 15.3. Kummatkin vaan epäili et tää on hiivatulehdus, siis neuvolatäti ja terveyskeskuksen ajanvaraus muikkeli. Mulla ei kyllä oo mitään kutinaa, kirvelyä, kokkareista valkovuotoo eikä pissatessa satu. Ainut oire on toi haju ja valkovuoto kellertää, mut ei ainakaa netissä lukenu hiivatulehduksen oireina sellasia. Hain nyt kuitenki apteekista hiivatulehdukseen lääkkeet. Ei kai niistä ny kuitenkaa haittaa oo, vaikka söisinki ne turhaan? Ajanvaraus muikkeli kyllä sano että voin mennä päivystykseen istuun, mutta sano myös että tänään ei kannata koska päivystys on ihan täynnä.
Tuntu ettei tätä otettu yhtään tosissaan. Eiks mulla voi tulla km, jos mulla onki joku muu tulehdus?
Nyt tuli kauhee vuodatus, mut jotenki pistää ärsyttään. Ei tiedä mikä vaivaa, ku kukaan ei suostu edes tutkiin.

Janzku & pikkune 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Oireista: Tänne on pahoinvointi löytänyt kunnolla! Pahaolo on 24/7, oksennus tuli eilen vaikka kuinka yritin sen välttää. Tänään on ollu taas todella huono olo, oksennuksen vältin ihmeen kaupalla. Rannekkeet on ollu yötä päivää torstaista alkaen, en tiiä mikä olo ois ilman niitä, ku ainaki viimes se vei ihan pahimman olon. En tiiä mutta musta tuntuu että tällä kertaa tää olo on alkanu aiemmin muihin raskauksiin nähden..Miten tähän ei totu koskaan???
Aiemmin pelkäsin sitä sahara-oloa alakerrassa, noh siitä ei enää oo pelkoa...

Huomenna meen alkur.ultraan, eihän siellä taida vielä mitään näkyä mutta ku me to lähetään sinne lomalle niin pakko käydä etukäteen tarkistamassa mitään masuun kuuluu..

Yhdessä me ollaan oltu 19v josta naimisissa 18v, eli ei mekään olla mikään tuore tapaus..

Ai niin sinne neuvolaan ois varmaan pitäny soittaa..

Tiinu: Ihanaa lomaa teillekin!

Sukupuolista: Löysin hauskan testin netistä:
Punakaalitesti
-Punakaali silputaan pieneksi silpuksi
-Keitetään 10min kiehuvassa vedessä
-Kipossa sekotetaaan aamupissaa 50/50 verran
tuohon punakaalin keitinvettä. Pieni määrä riittää kumpaakin.

Tulos:
Jos väri ei muutu eli pysyy tummanlilana tai muuttuu tummansiniseksi tulos =TYTTÖ
Jos muuttuu vaaleanpunaiseksi tai punaiseksi = POIKA.

En oo koskaan kokeillu mutta jos muistan kaupasta napata punakaalta, niin pakkohan se on kokeilla :LOL:


Pakko mennä, joku tuoksahtaa...vaipan vaihtoon siis :| (tekee niin pahaa tuo vaipanvaihtoki) :x

Crocus ja "Lahja-Toivo" 5+6
 
Heippa!

Nyt on käyty sitten siellä ultrassa ja voi kuinka onnellinen ihminen voi olla! :) Siellä näkyi pienen pieni alkio (3,6mm) ja sydämen läpätys. :heart: Olo on kyllä niin helppottunut! Vastasi kuulemma viikkoja eikä ollut mitään normaalista poikkeavaa.

Tietenkinhän vielä voi sattua jotain ikävääkin, mutta nyt en jaksa enkä halua ajatella sitä yhtään. Jännitys ja pelko olivat nimittäin aika kovat, kun odottelin lääkäriin pääsyä.

Tällainen pikainen omanapa-juttu...Kaikille aurinkoista viikkoa!
Jiiii 6+2
 
ail
jiiii ihania ultra kuulumisia.Itelläkin olis kova hinku mennä jo ultraan.Femedan sivut jo auki ja aattelin huomenna varailla aikaa ens viikolle.Täällä on/off pahoinvointia tänään.Pelottaa että näinkö ne oireet häipyy pikkuhiljaa :( syödä pystyn vaikka viikonloppuna siitä ei tullut mitään.Pelottaa oikeesti.

ail ja saaga 6+0


Tervetuloa uusille ja oonittelut plussista!
 
Viimeksi muokattu:
Hellou!

Ihania ultra uutisia.. Jiiii, mahtavaa että näin aikaisin näit/kuulit sydämen sykkeet! Jospa minäkin sitten ehkä kenties ens viikolla uskaltautuisin... Ke on eka neuvola, joten siitä kai tää rumba alkaa :)

Oireista, ei pissata tiuhaan, ei kuvota, mutta väsyttää, ummettaa, rupsuttaa = kiukuttaa...

Ihanaista auringonpaistetta kaikille uusille ja vanhoille - tiukentukoon housut ja kasvakoon massu!

Pakkastyttö ja murupapunen 6+2
 
Viimeksi muokattu:
onnea plussanneille! kivaa, että liityitte mukaan :)

Jiiii, ihania ultrakuulumisia!
ail, suosittelen myös tämän päiväisellä kokemuksella femedaa!
mezzzy 82, täällä ollaan myös helsingistä. googlasin oman alueen neuvolan ja samalla sivulla, jossa kerrotaan neuvolakäynneistä on myös linkit kolmeen eri lomakkeeseen, jotka pitäs ottaa ekalla kerralla mukaan. jos ei vielä tällä löydy niin voin ensi kerralla etsiä sulle linkin.

pakko jakaa tämän aamuista... mulla oli ollut jo eilen virtsarakontulehdus oireita ja varasinkin heti tänään aamulla ajan lääkärille, jonka sain vasta iltapäivälle. sen verta kipeä olo oli, että ilmoitin töihin, että jään lepäämään kunnes saan lääkkeet. ei siinä sitten kauaa lepäilty, kun virtsatessa tulikin verta. ihan kauhuissaan yritettiin miehen kanssa saada sitten aikaisempaa lääkäriaikaa eri paikoista, kunnes saatiin aika femedasta. saataisiin siis samalla kertaa mulle lääkkeet ja varmuus missä mennään. lääkärissä onneksi suru ja pelko muuttui onneksi. voi tätä tunteiden vuoristorataa! masussa pikkuisella on kaikki hyvin ja kuultiin vahvat ja rytmikkäät sydänäänet :heart: ja tällä mammalla oli kuin olikin virtsarakontulhedus, josta kaikki johtui. olipahan päivä! pakko oli mennä apteekkireissulla hakemaan vauvalankaa. pikkuset sukat on puikoilla :)

hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Joka päivä tulee täällä useaan otteeseen käytyä lukemassa, ei kuitenkaan kirjoittelemassa. Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille plussanneille! :) Ja ihana oli lukea ultrassa käyneiden kuulumisia :)

Oireista sen verran, että viime viikon väsymys hieman rauhoittui viikonloppuna. Ei tarvinnut vapailla mennä nukkumaan sentään seitsemältä ;) Pientä etovaa oloa on päivittäin, varsinkin jos tulee noustua liian vauhdilla ylös sängystä. Nippailee ja nappailee päivittäin vatsasta, turvottaa todella paljon, vatsassa paljon ilmaa ja yöllä täytyy käydä muutaman kerran vessassa.. Ja vessassa käydessä tuntee selvästi jännää tunnetta vatsassa, aivan kuin siellä joku olis "tilaa viemässä" :)

Parisuhteesta taasen sen verran, että yhdessä omassa kodissa asutaan ja reilun vuoden verran ollaan yhtä pidetty. Kihloissa ei olla, mutta tullaan varmasti olemaan muutaman vuoden sisään kihloissa sekä naimisissa :)

Kovasti itseänikin kiinnostaisi tuo dopplerin hankkiminen, mutta täytynee tässä nyt ainakin viikon verran odotella. Varasin nimittäin yksityiseltä ensi viikon tiistaille ajan ar-ultraan! :) Pakko saada nyt selvyyttä tähän epätietoisuuteen, että ollaanko siellä massussa vai ei ja ollaanko oikeassa paikassa - ja kuuluuko sydämen äänet :) Ultrassa ollaan 7+4.

Toivottavasti aurinkoisella säällä alkanut viikko jatkuu yhtä ihanaisena :)

- Ann-ie + 6+3
 
Varovainen ilmoittautuminen mukaan... Onnea kaikille lokakuisille! :)

Ikää 27v, esikoista odotellaan, sairaala TYKS, la 29.10.

Takana kaksi keskenmenoa, ensimmäinen 9/10 huomattiin vko 12 ultrassa, ei ollut sikiötä ollenkaan, vain istukka, joka näytti epänormaalilta ja raskaus osoittautuikin molaksi eli rypäleraskaudeksi. Tuli yli puolen vuoden karenssi, jonka seurauksena ravasin verikokeissa sen ajan seuraamassa hcg:n laskua.

Raskauduin onneksi pian uudelleen kun saimme taas luvan yrittää viime syksynä. Pääsimme tuon aiemman molan vuoksi varhaisultraan, jossa kaikki oli mainiosti ja sikiö vastasi silloin viikkoja 7 + 4. Nt-ultrassa viikolla 11 + 5 sikiö ei sitten ollutkaan enää elossa, koko vastasi noin viikkoa 9 :( Tämä oli viime marraskuussa, raskaus oli muuten ollut normaali.

Nyt on jälleen uusi yritys, toivottavasti paremmalla menestyksellä tällä kertaa! Tunteet vaihtelevat hyvästä olosta ja onnesta välillä totaaliseen paniikkiin, koska nuo aiemmat kokemukset pyörivät väkisinkin mielessä. Olen silti positiivinen ja uskon, että enemmintai myöhemmin se kuitenkin onnistuu, huonoa tuuria ollut matkassa.

Viime viikolla ollut yökötystä ja etovaa oloa, tänään ensimmäinen kunnon aamupahoinvointi. Rinnat ovat olleet kipeät plussaamisesta asti ja se on voimistunut koko ajan. Muuten on vielä suhteellisen siedettävä olo :)

minbebis 5 + 0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä