*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Huomenta! :flower:

Bluedrama Kiitos paljon :flower: :flower: Mitä kirjoitit tietäväsi veriseuloista näyttää pitävänsä ihan paikkansa. Mä vielä googlasin, ja samaa sain selville.

äiti vm70 Kurja, kun esimiehet/työnantajat ovat tuollaisia idiootteja. :hug:

Oikein hienoa viinkonalkua kaikille!

Minna ja pikkuhelmi 19+2
 
Muistaako kukaan minua? Olin tässä pinossa, mutta jouduin jättämään keskenmenon myötä...tulin vain kertomaan, että olen nyt onnellisesti kesäkuisten pinossa! :heart:
Tuntuu valtavan ihanalta.

Paljon voimia teille kaikille, olette jo hirmu pitkällä! :D :heart:

-Elettaria & Aslak 5+2-
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :) :flower:

(.) alkaa tuntumaan pikkuhiljaa liikkeitä taas, pieniä "pyrähdyksiä". Mutta en ole vielä niin helpottunut koska en ole niistä liikkeistä niiiin varma.
Huomenna olisi rakenneultra =) Vähän tai itseasiassa paljonkin alkaa jo jännittämään että onko siellä kaikki hyvin. Jokaiseen ultraan mennessä olen ollut aika paniikissa :ashamed: Voi kumpa siellä kaikki olisi hyvin.... Nyt en ole varma haluanko miestä sittenkään mukaan sinne........... Miksi tällainen tunne? :eek: Eka kerta kun mies pääsisi mukaan ultraan ja vielä rakenneultraan niin nyt minä olen sitä mieltä etten ehkä haluakkaan häntä mukaan... johtuukohan vaan paniikista...että jos kaikki ei ole hyvin tms....
:|

Elettaria Cardamomum:ille paljon onnea uudelleen 'raskautumisesta' :heart: :flower: & onnea odotukseen!!!! :)

äiti vm70 jaksuja ja voimia, ymmärrän fiiliksesi, minulla oli myös todella törkeä ja vieläpä sovinistinen pomo... & mitään ei ymmärtänyt. Onneksi en ole nyt siellä töissä enää, en olisi päivääkään jaksanut sitä menoa raskaana ollessani.. :( Pomo oli kaikista hirvein siellä mutta myös yhtiön sisäpiiritoiminta pisti ketuttamaan syvästi.

Kinder & t+v 18+6(!!)
 
Pitkästä aikaa ilmottelen itsestäni.. Usein olen täällä käynyt lukemassa teijän juttuja mutta on ollut itselle jotenkin stressaavaa raskaana olo kun ei ole oikeen minkäänlaisia tuntemuksia siitä että tuolla masussa ees mitään olisi, mutta ainakin viikko sitten 150:tä pomppaileva syke löyty joten nyt sitten vähän luottavaisemmin mielin odottelen perjantaista rakenneultraa. En ole minkäänlaisia liikkeitäkään vielä tunnistanut joten sekin on aiheuttanut jännitystä, että tapahtuuko siellä mitään. Mutta ehkä sitä pitäisi vaan olla onnellinen, että kuuluu niihin joilla ei paljon mitään vaivoja ole. Toisin kun osalla teistä on tuntunut olevan kaikenlaisia vaivoja ja jännitystä muutenkin ilmassa erilaisten koetulosten odottelussa. Melkeinpä ainoana ongelmana minulla on ollut väsymys, joka ei oikeen vieläkään tunnu hellittävän ja viime viikolla selviski että on hemppa laskenut kuukauden sisällä 145 -> 123. Että kaipa sitä tuossa jo jonkun verran on syytä.

Sitten jos muutamaan gallupiin vastais jotka täällä on ollut: itse olen 28 ja mies täyttää vielä tänä vuonna 30. Töissä olen toimistossa syyttämässä rahaa asiakkaille ja mukana maksujärjestelmän kehittämisessä. Ja sitten oli jotain puhetta hammaslääkäristä. Sellanen aika olis minulla varattuna huomiseks. Vähän jännittää pitääkö viisauden hampaita alkaa kiskomaan kun ovat tulleet nyt esiin..

Mutta mukavaa viikkoa kaikille ja jännityksen täyteisiä päiviä ultria odotellessa.

minjoh 19+6
 
Elettaria Cardamomum Onnittelut :hug: toivotaan että kaikki menee hyvin! :)

Ikägallup me ollaan molemmat miehen kanssa 23 vuotiaita. Mies täyttää tammikuussa 24 ja mä maaliskuussa.
Huomenna on rakenneultra , toivottavasti saadaan tietää kumpi on tulossa :)
Mulla on paino noussut vasta 3kg :eek:
Muilla tässä vaiheessa jo reilusti enemmän :ashamed:

Taas olis hirveesti asiaa, mutta aina kun mä tähän ketjuun pääsen, joku lapsista tulee vinkumaan jotain eikä koskaan ehdi kirjoittamaan :headwall:
Pitää kai tästä lähteä ulos, että lapset sais sielä purkaa energiaansa.

Aurinkoista viikkoa kaikille :wave:
mulla on enään 145 päivää laskettuun! :LOL:

hekla & pikkuinen 19+2 (mihin tää aika on mennyt? :eek: )
 
Mannahari Tuhannesti onnea ihanista kuulumisista :heart: :heart: Nyt ei muutakun odottelemaan ;)

Valdemaria Suurensuuri osanottoni täältä :hug: Jaksamista koko perheelle :'(

Krokodiili Huh, todella rankkaa! En osaa muuta sanoa, kuin että jaksamista :hug:

Elettaria Cardamomum Onnea odotukseen :heart:


Täällä voidaan melko hyvin. Oksentelen edelleen silloin tällöin, mutta se ei tunnu enää missään verrattuna alkuun :LOL: Päänsärkyjä on, mutta ovat vähenyneet runsaasti! Pieniä liikkeitä tuntuu silloin tällöin ja oon kanssa huomannut, että alkaa tulla paniikki jos on päivä ilman tuntemuksia :ashamed: Mut kyllä niitä sitten aina välistä tuntuu. 2 viikon päästä olis rakenneultra ja mietitään päämme puhki halutaanko tietoa sukupuolesta vai ei jos se on näkyäkseen :D

Ihanaa viikkoa kaikille :wave:

Jemppi & unikko 17+6
 
Elettaria Cardamomum onnea!!!! ihania uutisia heti aamusta :)

mä söin just lautasellisen kaurapuuroa ja kovin tekis mieli lisää vielä :p muutenki aika hyvä olo, tietoisesti yöllä välttelin pissalla juoksemista, enkä ainakaa muista että oisin käynyt ku vasta aamulla :D muuten siitä kai tullut niin "tapa" että sitä menee pissalle heti ku vähäkin siltä tuntuu.. tänää tulee miehen tyttö taas viikoksi meille, ihanaa ihanaa, kun on kaksi vuotta sen kanssa asunut ni kyllä tulee nyt noilla "ero viikoilla" IKÄVÄ!!!!

voiko olla mahdollista että masun päältä kokeilemalla tuntuis jo jotain liikkeitä, kun mä oon niin varma että välillä ihan niinku elohiiri naputtelis tuolla masussa..ja muuten sitte välillä ihan ku ilmakupla poksahtais,.. voih onko se meidän vauva siellä riehumassa <3<3<3 iiiiiih <3<3

ens viikolla pitäis kai töihin mennä, kivaa toisaalta, mutta toisaalta ahdistaa kaikki aikaiset herätykset aina... :/ no, ei oo montaa kuukautta onneksi ennen äippälomaa.. :)

hauskaa viikkoa kaikille :hug:

 
Kauhee, ku mä niin harvoin pääsen tääl sivuil käymään... :ashamed: Aina menee puolet jutuista ihan ohi. Pitäis yrittää päästä useammin. Yritän kyl täst edes!!

Meillä isikin tuntee masuvauvan potkut kun asettaa kätensä mun vatsalle :heart: Ihanaa, kun voi jakaa toisen kanssa nää ihanat pienet potkut... =)

Elettaria Cardamomum ONNEA KOVASTI! Ihanaa! :flower:

Ikägallupiin mie 23 ja mies 38 eli on jonninverran ikäeroo mut ei oo meidän eloo haitannut =) Yhdessä ollaan oltu 5 vuotta josta 2 naimisissa. Ja meidän molempien esikoinen syntyi vuosi sitten elokuussa. Sisaruksille tulee ikäeroo siis 1v 6kk (noin).

Rakenneultra on nyt torstaina :D Jänskättää..! Sukupuoli haluttais kyl tietää. Sitten se ehkä selviää.

Painonnoususta mulla oli lähtötilanne ennen raskautta 67 kg ja nyt painoa on 72 kg. Noin 5 kg siis jo tullut. Apuva. Onks se normaali kilomäärä täs vaiheessa raskautta ku en tiiä...? Tuntuu vaan 5 kiloo aika paljolta... Ei kyllä näy viel onneks oikeestaan missään ku oon aika pitkä ja varmaan se on kaikki tos mahassa :LOL: Toivottavasti noit raskauskiloi ei nyt ihan älyttömästi tulis. Viimeks selvisin 15 kilolla. Liikun ja syön terveellisesti niin eiköhän se taas siitä. =)

Hyvää syyspäivää kaikille! :wave:

Prinpressa & Piipiäinen 20+1
 
Enpäs ole pitkään aikaan jaksanut kommentoida mitään. Lueskelen kuitenkin päivittäin (joskus jopa useamman kerran) teidän kuulumisia. Josko siis tänään aktivoituisin.

Ensiksi Valdemaria oikein paljon jaksamista sinne. Olet kyllä uskomattoman vahva ihminen, kun jaksat vielä käydä täällä kiittelemässä ihmisiä myötäelämisestä. Oikein paljon haleja ja jaksamista teille molemmille :hug:

Krokodiili hurjaa, että sinun pahoinvointisi on noin kovaa vieläkin. Minulla on lähipiirissa henkilö, joka raskautensa alussa makasi monta viikkoa sairaalan tiputuksessa, kun oksensi tunnin välein. Hänellä kuitenkin loppui se näillä viikoilla. Toivottavasti sinunkin olosi pian helpottuisi. Koita jaksaa! :hug:

Itse olen nyt ollut viikon oksentamatta. Eli oma napani näyttää jo valoisammalta. Välillä heikottaa, mutta ei okseta niin paljoa. Olisi se mukavaa, kun pääsisi oikein kunnolla nauttimaan tästä raskudesta vuodon ja pahoinvoinnin jälkeen. Tietty vielä, kun saataisiin rakenneultrassa käytyä (kolmen viikon päästä), niin sitten ehkä helpottaa vielä enemmän.

Kiva huomata, että en ole ainut, joka stressaa liikkeistä ja elonmerkeistä masussa. Ikävää, kun ei vain voi olla ja nauttia, että vauva siellä masussa voi hyvin. No josko toi rakenneultra olisi käänteentekevä =)

Paljon hyviä vointeja ja ultrakuulumisia kaikille!

Floora + papu 18+1
 
äiti vm70 ikävää, että tollasia pomoja pitää olla olemassa! :hug: Kyllä täytyy onnitella itteensä hyvin suhtautuvasta pomosta!

Tänä aamuna ekan kerran mun paino on enemmän ku lähtöpaino. Pelottaa vähän, kun alussa oli niin huono olo, että nyt rupee nousemaan vauhdilla. Sitä kun on jankattu koko ajan, että pitää syödä enemmän ja enemmän. Varsinkin kun makea on ruvennut taas maistumaan. :kieh:

Oon ollut noin 8 viikkoa sairaslomalla. Nyt näyttäs siltä, että vuoto on loppunut ja uskoisin aloittavani taas maanantaina työt. Vähän jännittää...

NinaRinsessa 18+2


 
katariina00, eiköhän se pikkuinen siellä monottele, aivan mahdollista :)
Jaksuja pahoinvoiville :hug: On se kurjaa, kun ei voi kunnolla nauttia raskaudesta. :/

äitivm70, kurja pomo sulla. Halauksia.
Mie tunsin tänään selvän muljahduksen masussa :heart:
Katoin edellistä neuvolakorttia ja samassa painossa ollaan tismalleen ko viimeks näillä viikoilla :D Viimeks oli vaan lähtöpaino pari kiloa alempi joten nyt tullu vähemmän (vain 1kg, mikä ei haittaa yhtään, koska kiloja ehtii viel kerryttää :LOL: )

Väsyttää mut ei malttais levätä, ko pitäs kaupassa käydä ja kaverin tykönä ja uloski haluttaa ja ja.. :p

mobic ja pikkuinen muljahtelijainen 16+5
:heart:

ps. onnea uudesta raskautumisesta sille vaikea-nikkiselle :D pietään peukkuja, et kesäkuussa saatte nyytin syliin.
 
Elettaria Cardamomum, onnittelut, jee! :flower:

Samaa ihmettelen kuin solmussa -nikki. Eli pitääkö se loppuun tuleva raskauslaskuri"tikkeri" joka kerta erikseen lisätä vai saako sen automaattiseksi allekirjoitukseksi jotenkin?
 
MLL
Täälä on näköjään muutamalla muullakin alkanut paino nousta, aikasemmin kun tuskailin omaani niin ei vielä oikeen tullut vastakaikua :) Tääläkin paino alusta noussu sen viitisen kiloa (!), torstaina neuvola ja totuuden hetki. Oma vaaka on vähän kummallinen, suunnilleen oikein se varmaan näyttää, mutta saattaa olla että jos peräkkäin punnitset itsesi niin joka kerta tulos heittää 100-1000g :LOL:

Tosta tikkeristä, niin tein sellasen itselleni ja etsin pitkään paikkaa mihin sen saisi "liimattua", mutta kaksplussalla ei ole sellasta monella palstalla käytössä olevaa allekirjoitus laatikkoa tossa alareunassa, niin ei sitä saa mihinkään :( Ylläpidolle voisi joku laittaa viestiä :)

Mun olo on niin tukala, koko päivän kun istuin koulussa niin alkoi loppupäivästä olla sellanen ihme kestosupistus päällä ja tuolissa asentoa on aika vaikea vaihtaa. Kotiin sitten köpöttelin kuin vanhempikin mummeli ja nyt otan lukua sohvalla. Huomenna onneksi lyhyempi päivä, mutta alkaa olla aika selkeää, että mun työharjottelu päiväkodissa saa jäädä.

Tsemppiä ultrien odotteluun, aika monella näytti olevan jo ihan lähi aikoina :heart:

MLL :heart: 17+5
 
Kiitos kaikille :hug:
Hain tänään työterv.huollosta tän ja huomisen saikkuu kun ke-to vapaat :ashamed: Mä olen ollut tän päivän tosi poikki ja rikki, itkettää jatkuvasti, masuun sattuu, en oikein tiedä et oisko suppareita vaiko muuta kipuiluu, pakottanut itseni tekemään perheelle ruokaa ja muuta en sit ole kyennytkään :ashamed:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 18+1 :heart:
 
Äiti vm70: paljon jaksamista veemäisen pomon kanssa!! :hug:

Mie soittelin tänään neuvolaan noitten liikkeiden vähyyden takia, niin pääsin kuunetelemaan sydänäänet ja siellähän se jumpsutteli 150krt/min. :heart: :heart: Ja oikeestaan tunti ennen sitä neuvola-aikaa alkoi pieni sellaista melskettä pitämään, ettei voinut liikkeistä erehtyä. Toinen pitää äitiä vähän jännityksessä. :LOL: Ja oikeestaan eilen potkaisi pari kertaa silleen, että mies tunsi käteensä potkut. :heart: (ite en oo vielä käteen asti tuntenut liikkeitä kertaakaan.) Nepä oli sit eilisen ainoot liikkeet mitä voin varmaks sanoo. No nyt on mieli paljon parempi, kun tietää että kaikki on ok. :)

Iskipä sitten vielä hiivatulehuksen.. Montakohan kertaa kerkee vielä tulla tän raskauden aikana. :headwall: :headwall: Esikoista odottaessa ensimmäinen oli joskus rv 30 ja kaks niitä kerkes yhteensä olla. Ja nyt jo näin aikaseen tuli ensimmäinen, niin plaaaaaaah!!!

-Bluedrama ja tirriäinen 16+5 :heart:
 
Heip! Onko kellään muulla tullu oireeks hengenahdistus? Googlettelin ja lueskelin, että voisi olla oire alhasesta hemoglobiinista? Eilen illalla + tänään nyt ilta-aikaan tuntuu kovasti siltä, ettei saa "hengitettyä loppuun asti", jos tajuatte. Ahdistaa kyl jonkun verran. Onko ihan normia, vai kandeisko yrittää huomenna soittaa neuvolaan? Mulla oli viimeks 2 viikkoa sitte neuvolassa Hb ihan normi 136, joten voisko se muka näin nopsaan laskea? Vai voisko tää ahdistava olo johtua yksinkertasesti "kunnolla syömisestä", mitä en oo pitkään aikaan pystyny tekee? Eli nyt kun syön normaalisti, ni tuun niin ähkyyn et se aiheuttais ahdistusta? Tää on kyllä eri tyyppistä ahdistusta kun ähky..

Mielipiteitä? :)
 
MLL
Hali87 mulla tuli tollasta ihme ahditusta syyskuun alussa (muistaaksee..), kävin viikonloppuna päivystyksessä jossa mitattiin verenpaine hurjaksi kohonneena. Oli siis hengenahdistusta ja silmissä tuntu mustenevan jos hengitti enemmän. Se meni ohi parissa päivässä ja sen jälkeen alko ihan hurja räkätauti, en tiedä oliko noilla mitään tekemistä sitten keskenään :) Sain neuvolasta kotimittarin maanantaina kun ahdistusta ei oikeastaan enää ollut ja paineet oli laskenut normaaliksi. Toivottavasti sullakin menee pian ohi! :hug:
 
Elettarialla: :flower: :flower: Hienoa. Onnea odotukseen.

Voi, kyllä löytyy myötätuntoa inhottavissa työ-oloissa oleville. Se on todella raastavaa ja voimia viemää. :'(

Mun piti oikeestaan vaan kokeilla, onnistunko laittaa tota tickeriä:

 
Mulla oli myös hengenahdistustyyppistä oloa tuossa jokunen viikko takaperin. Tuntui, että ei saa vedetyksi keuhkoja täyteen ilmaa. Pian mulle tuli flunssa, joka tukki keuhkoja entisestään. En tiedä, oliko se ahdistelu jo flunssan ennakko-oire, kun näköjään MLL:lla oli samanlainen kokemus. Mä puhaltelin pef-mittariin lukemia silloin kun sitä ahdistusta oli (lapsella sattuu on pef-mittari astman takia) ja huonoja ne lukemat oli, mutta niin ne on normaalistikin mulla ollut. Siitä päätellen mulla ei järin suuret keuhkot ole. En käynyt asian takia lääkärissä mitenkään, kun se hengenahdistus loppui itsestään muutaman päivän jälkeen.

Myöhemmässä vaiheessa raskautta varmasti keuhkot voi olla koetuksella kohdun ja vauvan aiheuttaman painon/paineen vuoksi, mutta mulla tuo hengenahdistustyyppinen olo oli jo 15. viikon paikkeilla, joten en uskoisi että se olisi vielä sinällään raskauden tuomista muutoksista aiheutunut, joskin raskausaikana kaikki vaivat voi näköjään tulla tutuksi.

Mulla hengenahdistukseen ei kuitenkaan liittynyt mitään pihinää, vinkunaa, yskää eikä limaisuuttakaan, joten ei se sinällään mitään tyypillistä astmaan viittaavaakaan ollut. Siksi en oo siitä ollut sen kummemmin huolissani. Se olo vaan oli sellainen, että tuntui kuin ei saisi kunnolla hengitettyä vaan sisäänhengitys jäi ikään kuin vajaaksi.

LISÄYS: Hb mulla on ollut hyvä ja verenpaineet tosi matalat, joten omalla kohdallani en usko tuon niihin liittyvän.
 
mullakin ollu/on tota hengenahdistusta..tai olo että ei saa kunnolla vedettyä syvään henkeä..vaikea selittää, mutta tää ollu mulla jo ennenkin, ja liittynee paniikkihäiriöön..se vaan nyt jotenki raskausaikana voimistunu, ja sitten kun on olo ettei saa henkeä, niin alkaa panikoimaan että entä jos tukehdun ja oravanpyörä onkin valmis.. onneksi kumminkin tässä vuosien saatossa oon oppinut, että mä en kuole tähän paniikkikohtaukseen ja osaan jotenkuten järkeillä siinä tilanteessa ja rauhoittaa itteni, mutta on vaan toooodella rasittavaa kun sitä oloa nyt alkanut olemaan tosi paljon enemmän...

muuten ei mitään ihmeitä..rakenneultraa odotellessa, kolme viikkoa vielä...nopeesti tää aika vaan tuntuu menevän :D

haleja <3



 
Elettaria: :flower: :heart: Onnea, ihana kuulla hyviä uutisia.

Rinnoista: Samat rintsikat mitkä ostin kun tultiin takasin Suomeen käy vielä oikein hyvin. Rinnat on kyllä pinkkeet ja välillä tosi kipeät mut ei ne ilmeisesti pahemmin ole kasvanu. Maito kun nousee niin sitten ne kyllä kasvaa parikin kokoa.

Lähteekö teillä hiukset päästä?
Mulla ei viimeks tätä ongelmaa ollu mut nyt hiuksia lähtee aivan järkyttäviä määriä joka kerta kun hiuksia uskaltaa harjata. Mulla on normaalisti todella paljon hiuksia, yksittäiset hiukset on hentoja mut niitä on sit vaikka muille jakaa. Nyt hiukset on jo selvästi ohentunu joten mielenkiinnolla seuraan miten ohuiks ne tässä vielä menee.

(.) Tänään huomasin että olo on pari päivää ollu tosi hyvä, väsymyskin on ainakin väliaikaisesti väistyny ja viime yönä töissä vauva piti oikein kunnon jumppatuokioita. :heart:
Rakenneultraan pääsen jo ens viikon perjantaina, yhtäkkiä on aika mennyt tosi nopeesti. Välillä tuntu että rakenneultraan on ikuisuus.

Fantaihana 18+0
 
MLL
Nii vielä mainita täytyy, että mullakin normisti verenpaineet pyörii 60/100 pintaan ja päivystyksessä mitattuna oli jotain 95/150. Että semmonen pikku pompsahdus tuli paineisiin, ei mikään ihme jos olo on vähintäänkin erikoinen :LOL:

Vauva on ollu eilen TOSI aktiivinen, tuntu että se heilu vähintään kerran tunnissa jonkun aikaa. Tänäänkin on jo heräänyt kun äskön veti jotain aamurallia :heart: Eilen ilta kävelyllä (siis sellanen korttelin ympäri, miehen mukana olin koiria viemässä), tuli sellasta ihan kauheeta pistävää kipua alapäähän, ihan kun joku oisi puukolla työntänyt. Olin jo ihan varma, että kohta alkaa supistamaan ja tulee lähtö sairaalaan. Könkkäsin suorin jaloin kotiin ja meni sitten ohi kun pääsi huilimaan. Nyt vähän hirvittää, että uskaltaako sitä mennä kouluun koko päiväksi taas, mutta ehkä sitä vielä tän ja huomisen uskaltaa, torstaina oisi neuvola+lekuri..

MLL :heart: 17+6
 
MLL Minulla myös ollut tuollaisia (tai siis kerran, yhtenä aamuna kun kävelin rivakasti bussipysäkille) kauheeta pistävää kipua alapäässä. Olin kanssa ihan varma, että lähtä tuli. Tuo kipu meni kuitenkin ohi kun istuin bussissa huilimassa ja yritin rauhoitella itseäni. :ashamed: Ilmeisesti paras hoitokeino tommosiin kiputiloihin on LEPO. =)

Hali 87 Minulla myös noita hengenahdistuksia. Tosin minulla on astma enkä saa syödä normilääkkeitäni raskauden aikana. Nämä sallitut lääkkeet eivät sitten ole aivan riittävät ja joudunkin usein puuskuttamaan. En myöskään voi olla kotona kun mies (tekee siis tällä hetkellä kaiken) imuroi tai pyyhkii pölyjä. No... minulle jää sitten kaikki pihahommat.

(.) En tunne vielä mitään liikkeitä. Tai sitten tunnen mutten osaa niitä yhdistää vauvaan. Nyyh! :'(

Alice 18+0 "POKS"
 

Yhteistyössä