*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Ninni-74, aika uskomatonta touhua tuollainen. Mulle sillon rakenneultrassa mieslääkäri selosti todella tarkkaan kaikki yksityiskohdat. Aivoista, sydämestä, jne. Ku mulla oli tytär (13v) siinä mukana, niin varsinkin sille selitti tarkasti ja tenttasi samalla tyttöäni näistä ihmisen rakenteista yleisesti, että mikä merkitys oli milläkin, jne. :D
 
Moi taas!

Huomasin tänään, että mun masu on kasvanut ihan yhtäkkiä kauheesti. Siis nyt ollaan sitten ihan "maha pystyssä" jatkuvasti :LOL: Rupesin miettimään nyt tavaroidenkin hankintaa ihan tosissaan. Olin ajatellut, että ehtiihän sitä, katellaan vaikka äippälomalla. Tänä aamuna sitten tuli uutisia, että kaveri oli synnyttänyt pienen pojan :heart: kuukautta etuajassa. Äippäloma alkoi vasta perjantaina heillä, joten ehkä munkin pitää ruveta valmistautumaan vähän aiemmin ku ajattelin :D. Vitsi meinaa koko ajan olla kyyneleet silmissä, kun ajattelen sitä pientä nyyttiä, joka heidän perheeseensä on nyt tullut. VOIH miten ihanaa! Päätinpä sitten heti mennä viikonloppuna katsomaan vaunuja, kaukaloa ja hoitopöytää sekä pinnasänkyä käytettyinä tutuilta. Äitiyspakkauksen tilailu jää sitten ainakin joulukuulle, kun mulla on seuraava neuvola vasta kuun lopussa.

Ei sitten muuta, lumisia terkkuja!

NinaRinsessa ja Poikanen 22+4
 
Pikaisesti tulin lukaisemaan viestejänne. Paljon kerkiää tulemaan, jos ei pariin päivään koneelle kerkiä. Eilen nuorimmainen oli ti-ti nallen konsertissa kumminsa kanssa ja itse pääsin sillä aikaa kaupassa pyörähtää. Parin kaupan jälkeen olinkin sitten ihan naatti ja tuumasin, ettei shoppailu sovi enää minulle.
Tänään on sitten nuorimmainen saanut aamulla rokotuksen, eikä vielä ainakaan ole kipuillut tai muuta.
Liitoskivut on hiukan helpottaneet, joten pikkaisen pääsee liikkumaan. Painonousee kyllä niin, että humina kuuluu. N.10kg on varmaan nyt tullut...On ens kesälle tekemistä! No se on sen ajan murhe.
Alkoholista ja tupakasta on ollut puhetta. Ei ole himoittanut kumpikaan. En varsinaisesti ole ikinä polttanutkaan. Lähinnä kaverin kanssa tai baarireissulla. Pari holitonta siideriä on saunan kera tullut maistettua.
Täällä vauva potkuttaa jonnekkin sisuskaluihin päin, kun välillä tuntuu, että suolet oikein muljahtelee..ja suurin osa potkuista tulee alaspäin edelleen.
Ensi viikolla on sitten neuvola. Sitä odotellessa.
Miiru 22+5
 
Pitkästä aikaa linjoilla.

Tekstiä on tullut hurjasti ja olen täydellisen tipahtanut ketjun asioista. Pitää illalla ajankanssa lueskella kuulumiset ajatuksella.

(.) Raskaus on edennyt ihan kivasti. Pieniä vaivoja ilmestynyt kuvioihin, mutta kuulunee taudinkuvaan. Rakenneultrassa on käyty ja lääkäri oli ilmeisen vaihdevuosivaivainen naisihminen. Ultraus kesti max. 5 min, jonka aikana lääkäri ei puhunut mitään. Lopuksi totesi hoitajalle mitat ja rakenteen silleesti, että kaikki vaikuttaa normaalilta. Minut huomioi senverran, että lääkäri kysyi: onko kysyttävää. :eek: ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ meitä on moneksi.

Sukuopuolikin jäi arvoitukseksi.

Sitten tämä pohjoisen sikaflunssapiikki-farssi. Olen edelleen ilman rokotetta. Jo kolme kertaa olen jonottanut rokotusta, mutta aina huono-onnisesti poistunut jonosta. Yleensä rokote loppunut kesken. Nyt sain ajanvarauksen kautta rokoteajan maanantaille. Todella kivaa, kun työpaikallani tauti jyllää täydellä teholla.

Eiköhän tämä tästä. Maaliskuuta odotellessa :flower:

Elli ja pikkunen 21+2
 
Neuvolassa käyty!

Paineet oli ok. Painoa tullut yhteensä 4 kiloa. Paastosokerin tuloksen kuulen huomenna kun menen sinne raskausdiabetes-tutkimuksn hoitajan juttusille. Sydänäänet kuulu hienosti ja sikarokotteen sain. Päätin ottaa sen oikeeseen käteen että saan yöllä nukuttua kunnolla. Nyt on pistokohta arka ja käden liikuttaminen hieman vaivalloista. Muita oireita ei vielä ole. Kelan laput sain mukaan ja seuraava neuvola olis sit joulukuun puolenvälin jälkeen ja sillon olis eka lääkärineuvola samalla.

Fantaihana 22+2
 
Hei mussukoiden odottajat! Kun olette puhuneet alkoholista ja tupakasta, niin tuli mieleeni, että alkoholiton olut on hyvä nostattamaan maitoa rintoihin. Joten kaljaa vaan sairaalkassii mukaan :LOL:

Onnittelut hyvistä ultrauutisista ja neuvolakäynneistä! Ihania tyttöpaljastuksiakin oli tullut ultrassa :heart: Meille olisi poika iloinen yllätys. Olisin eka ihan peukalo keskellä kämmentä ja hämmennyksissä, jos tulisi poika. Tytölle olisi valmiiksi prinsessahuone ja kaikkea prinsessa-kamaa+vaaleanpunaisia vaatteita yllin kyllin...

DoubleTroubleMom olen hankkinut aika läjän newborn vaippoja. Ainakin on kova yritys, mutta jos ei luonnistu, niin otamme kestot käyttöön. Tilanteen mukaan mennään :)

En yhtään muista olenko jo kommentoinut alkoholi+tupakka-asiaa. Meillä ei käytetä tupakkaa ollenkaan ja alkoholia todella vähän. Olen miltei absolutisti, mutten tarkoituksella
:) Se vain ei ole napannut minulla. Inhoan kaljan makua ja myös viinin. Olisihan se ieno homma, jos menisi edes viini alas (muulloin kuin raskaana), niin voisi osallistua illallisiin ilman "nirsoilijan" leimaa.

Sikarokote otettu eilen. Illalla alkoi käsi kipeytyä. Aamuyöstä niska-hartia niin niin kipeä. Mies sai hieroa selkää heti herättyään. Tän päivän olen nukkunut ja makoillut. Pää kipeä ja armoton väsymys. Jospa tämä valitus nyt riittäisi tällä kertaa ;)

Eilen käyty myös neuvolassa. Muuten kaikki ok:sydänäänet+kohdunpohjankorkeus+paino (400g/vk, yht jotain 6kg tullut).Paitsi Hb on taas laskenut rautalisästä huolimatta :( Ei ihme että puuskutan vähästäkin enkä jaska liikkua ollenkaan, en siivota ja nukuttais koko ajan. Hb oli 104. Katsoin netistä vinkkejä alhaisen Hb:seen:
Hyviä raudanlähteitä:
liha, kala, sisäelimet ja veriruoat. Kasvisruokavaliossa kohtuullisen hyviä raudan lähteitä ovat muun muassa palkokasvit, täysjyväviljavalmisteet, vihreät lehtivihannekset ja kuivatut hedelmät. Nokkonen.

c-vitamiini ja B12-vitamiini lisää raudan imeytymistä.
Loppuyhteenvetona voin omasta puolesta laittaa ruokalistaani seuraavat hyvät rautaruuat:veriohukainen, poronkäristys, mustamakkara, paistettu kananmunan keltuainen ja hernekeitto.
 
No kylläpäs täällä on nyt ollu vähän kaikilla huonoja kokemuxia! Joku oli valittanu, miten huonoa palvelua oli saanu ultrassa ja ettei ollu lääkäri oikee mitää sanonu. Noh mut sehän on erittäin ikävää tuo tuommonen :( Mun kohdalla taas kyllä täällä pk-seudulla ollaan oltu TOSI ystävällisiä ja välillä tuntuu, jotta tietoa tulee vähän liikaakin, niin ettei meinaa pysyä perässä :LOL:

Parisuhde niin sanotusti meillä ei oikeen "kukoista", ettei ainakaan voi hehkuttaa, miten mies ymmärtäis taikka olis joka päivä tukena! Kun näin EI meillä ole! Jotta olkaa te muut jumakekka ONNELLISIA siitä, jos ja kun teillä niissä asioissa menee mallikkaasti! Mää kun olen tään elämän tarponu aina vähän kimuranteissa olosuhteissa, mm parisuhteen kannalta! Nii olen ns kaiken kokenut ja nähnyt MIESTEN MAAILMASTA, joka ei varmaa kellekkää jää epäselväx, mitä tarkoitan?! Siis lähinnä sitä, mitä se on käytännössä! Eli kun ei mistään yleensä puhuta eikä kerrota ja sitteku itse yrität jotain puheen aihetta aloittaa, niin yleensä se kääntyy riidax! Noh, en kylläkään voi tietenkään yleistää tätä sanomaani, mutta SUURI KUNNIOITUS niille, joiden miehet ovat täys järkisiä, puhuvat asioista kun asioista ilman riitaa ja kunniottavat puolison mielipiteitä! Täytyy vaan ihmetellä, että mistä moisia miehiä löytyy? Eikä miehen pidäkkään olla , niinku nainen on! Vaan se on hyvä, ku on se vasta kohta! Mutta tuntuu kyllä pahasti siltä että olen ainoa täällä joka avautuu näissä asioissa! Vai ettekö vaan viitsi puhua totta miehistänne, vai onko tosissaan näin päässy käymään, että muilla on ns lotto voitto mies!?

Painonnousu asioista täällä kans jutellaan tiuhaan tahtiin.. Ja onko se nyt hei niin hirveetä, jos paino nousee? Eiköhän se oo ihan normaalia ja siitähän pitäis olla vaan tyytyväinen! Ja onnelinen siitä että masu kasvaa ja se pieni elämä sielä sisällä :heart: ! Mulla lähtö paino oli 66 ja nyt ei oo tullu ku ehkä yx kilo lisää ja neuvola täti on huolissaan mun kohdalla siitä, ettei paino nouse! Ja mäku en koskaa oo ollu kovin painava, enkä tikkukaan, nii mua ei haittaa paino asiat, sais vaikka tulla helposti 15 kiloo lisää!

Alkoholi ja tupakka : Alkoholia en ole käyttänyt juurikaan raskauden aikana.. Mitä nyt holitonta olutta & siideriä! Ja sehän on täysin sallitua! Noh, mutta tupakasta en ole vieläkään täysin päässyt eroon! Kun on tullu sillo joskus 14 veenä aloitettua tämä typerä sauhuttelu, niin se on helpommin sanottu ku tehty sen stumppaamisen kannalta!
TÄYSI KUNNIOITUS niile, jotka eivät ole röökiä ikinä ees maistaneet ja jotka ovat jo lopettaneet! Itse en pysty, ainakaan vielä mm kauhean stressin vuox, jota koko ajan koen! Noh, mutta eiköhän tämä stoori ollu tässä tällä kertaa!

Ainii .. Sikarokote otettu tänään ja ei toistasex oireita =)

===lana-muikku & Pikku- Martti=== 20+1 :heart: :heart: :heart:
 
Mutterikahdelle onpa ikävää! Onko mahdollista jäädä hoitmaan poikaa hetkeksi kotiin? Voisitko saada saikkua? Inhottavaa joutua pelkämään kokoajan sairauksien takia.. :hug: Jaksamisia!!

Parisuhteista on myös puhuttu täällä.. Mulla on kyllä varmaankin sitten tämmönen "lottovoitto-mies" mistä lana-muikku puhui :) 6 vuotta ollaan oltu yhdessä ja ei se aina niin auvoista ole ollut, toki ylä- ja alamäkiä matkaan mahtuu, mutta kyllä mies jaksaa huomioida ja auttaa siivoamisessa ja ruoanlaitossa, sekä pojan hoidossa.. Jotenki koen että olen laiskistunu ja "teen vähemmän", koska on tommonen mies.. :heart:
Mutta ainakin tällä hetkellä aika tasaista on.. ´

Toisilla oli ollu tosi törppöjä ultra-lääkäreitä.. :hug: Olen itsekkin huomannut saman että toiset lääkärit ei osaa huomioida "asiakkaitaan" ja niiden käytös tuntuu todella oudolta..
 
Noh jaa.. Vielä lisätäxeni siihen parisuhteeseen , joka ei mulla oo ollu herkkua! Nii jotta tuntuu pahasti siltä ettei nää suomalais naiset tunnu oikee pärjäävän ilman miestä! Muttah mun tätyykin olla ONNELLINEN, siitä, jotta olen aina pärjännyt näissä elämän ylä sekä ala mäjissä ja vaikka on mies ollutkin mukana, niin itse olen päätöxeni tehnyt, joka asiassa, mikä minua koskee! enkä ole koskaan puhunut asioita kenenkään toisen suulla, niinkun tässä nyky maailmassa olen ikäväxeni huomannut, miten ihmiset kohtelevat toisiaan, puhuen toisen suulla asioita, jotka eivät tule omasta suusta!
Ja tottahan varmasti kaikki naiset ajattelevat, että ensin kihloihin ja sitte naimisiin ja sitte se lapsi! Noh niinhän se minäki unelmoin! Mutta ei ihan niin käyny.. ollaan kyllä edelleen kihloissa ja oltu reilu 3 vuotta ja tunnettu n 4 vuotta! Mutta meillä ei kylläkään ole kiire ns "paperi avioliittoon" :LOL: Noh, niin sitä tässä vain haen takaa, ettei sitä elämää kuitenkaan "MIEHEN VARAAN" kannata laskea! Eihän sitä koskaan tiedä, millon yxin jää ja sillon on pakko tulla itse toimeen omillaan! Onko maailmasta hävinneet itsevarmat ja omillaan toimeen tulevat naiset ISOLLA N:llä :p :wave:

=== ONNEA ON ODOTTAA 20+1=== And i´m happy whit my self :heart:
 
Ellille ja muille, joilla tympeitä ultrakokemuksia, täältä :hug:
Mutterikahdelle, toivotaan kovasti, että pysytte terveenä :hug:

Omat vaivat tuntuu niin vähäsiltä verrattuna toisiin :ashamed: Mua siis vaan vaivaa krooninen univaje :/ Viime yönäkään tarvinu paljoa silmää ummistaa enää kolmen jälkeen, kun esikoinen juoksutti mua sen verta tiuhaan tahtiin (milloin peitto lähteny, milloin öllimöllikät kadoksissa.. :) ) Tänään ois kouluaki 8-16, joten saa nähä missä vaiheessa pitää panna tikut silmiin. Jostain syystä en pysty nukahtaan enää tavalliseen tapaan. :/ Melkeinpä odotan sitä synnytyksen jälkeistä hormonihuurua, kun pärjää tunnin-kahen unilla :LOL:

Huomenna rakenneultra, vähä jännittää :p Pikkuinen tuntuu olevan aika hyvin poikittain masussa, sen verta kylkipuolilla tuntuu liikkeet. Käyn sitten varmasti huomenna ostamassa tällekin pikkuiselle ekan unikaverin, kun ollaan ultrasta tultu :)
Nii,joo. Kyl mullaki on ns. lottovoitto-mies :heart: Ei paremmasta väliä, vaikka onhan sitä lähes 9v yhteiseloon mahtunu niitä alamäkiäki. Ootan tätä iltaaki taas aivan maha täynnä perhosia ku mies palaa Oulusta, uijui.. :heart:

Voikaa paksusti ja hyvästi, mussukoiden kasvattajat :hug:

mobic ja pikkuinen 21+1 (vai onko nyt jo torstai.. *vähä sekasi?*)
 
nopeesti vaan tulin eilisen neuvola kuulumisia kertoilemaan. luen myöehemmin tarkemmin ja kommentoin sitte enenpi.

21+6
paino:+678g/vko eli noussu raskauden alusta 6 kg
RR: 109/69
turvotus: (+)
pissa ok
sf: 29cm
sykkeet ja liikkeet ++
kaikki siis ihan ok vähän kyseli et mistä vois matala verenpaine johtua mutta eipä mulla koskaan se mikään korkee oo ollu joten en tiiä. kelan paperit sain täyteltäväks ja siitä tulikin mieleen ku joku kyseli aiemmin niistä... HAKEMUS TÄYTYY JÄTTÄÄ SILLON 2KK ENNEN LASKETTUA, MUTTA PALKKATODISTUKSEN VOI VIEDÄ VASTA SITTEN KUN JÄÄ TÖISTÄ POIS ELI SEN EI OLE PAKKO OLLA HAKEMUKSESSA MUKANA. näin tein itse edellisessä raskaudessa eli tosin päätöstähän ei voi antaa ennen sitä mutta mulle ainakin tuli sitten tosi nopeesti se päätös ku olin toimittanu tulotodistukset. olikoha riittävän sekavasti kirjotettu

:D

donoro+muruset 22+0 POKS
 
MLL
Täytyy lana-muikun esille nostamista asiosta kommentoida vähän :) Et kyllä suomessa aika itsenäisiä naisia on ja uskoisin, että aika moni pärjää vallan mainiosti omillaan (myös minä), mutten ikinä oisi tätä lasta ruvennut yksin silti tekemään. Pitäähän sitä perusluottamusta olla sen verran jäljellä, että uskot siihen mieheen sun rinnalla ja liittoon, että pysytte yhdessä. En sitten tiedä mitä tolla kihloihin, naimisiin ja lapsia litanialla tarkotit, se ei taida enää olla mikään oletus arvo onnistuneelle perheelle :)

Parisuhteesta niin vaikka on tosiaan ylä- ja alamäkiä, välillä tuntuu että aikasta aaltoliikettäkin :D Kinastellaan pikkuasioista jne. Silti koen että mieheni on lottovoitto, ei tarvi aikuista miestä passata, no nyt teen enemmn kotitöitä kun olen vaan kotona ja toinen töissä, mutta en siltikään yksin kaikkea. Moni näyttää tuola mitäs nyt puolella ihmettelevän, että pitäiskö miestä komentaa kun ei pysy kotona ja elää vaan omaa elämäänsä, niin ei ole sitäkään ongelmaa, ihan yhdessä tätä kotia pidetään pystyssä ja viikonloput & illat toistemme seurana. Tämmönen aamuvuodatus, mistä lie tuli :LOL: Varmaan jo etukäteis ikävää, kun olen lähdössä viikoksi reissuun ilman rakasta ukkoani :)

MLL :heart: 22+1
 
Salli79 Tervetuloa. Kiva saada uusia KOKSilaisia tänne :flower:

Parisuhde, mäkin tunnen löytäneeni lottovoittomiehen, vaikka omat vikansahan tuossakin on. Kukaan ei ole täydellinen, vaikka ehkä täydellinen kumppani minulle ainakin tällä hetkellä. Todella kultainen mies, vaikka vähän laiska onkin ;). Ala- ja ylämäet meilläkin koettu reilun seitsemän vuoden aikana, mutta suurimmat ongelmat ovat varmaan johtuneet siitä, että mä olen kuvitellut saavani elämältä enemmän. Ja nyt en tarkoita miestä, vaan kaikkea maallista mammonaa, uraa jne. Miehen romunkeräyksestä ollaan myös saatu monen riidat aikaiseksi :LOL:

Voimia sairastuneille ja muille nuhaisille!

NinaRinsessa 22+5
 
Heissan :)

MLL:n kanssa samoilla linjoilla, että itsenäisiä naisia löytyy ilman muuta! Varmaan enempi kun aiemmin on ikinä ollut. Parisuhde on nykyisin enempi valinnan asia, enää ei olla miehestä riippuvaisia henkisesti eikä taloudellisesti kuten joskus ennen aikaan. Yhdessä ollaan rakkaudesta, näin ainakin omalla kohdalla :heart: Toki poikkeuksiakin löytyy..

Ja lottovoittomies löytyy täältäkin =) Yhdessä on oltu 10 vuotta. Ylämäkiä ja alamäkiä on ollut tasaisen tappavasti, mutta kaikesta on yhdessä selvitty, talon rakennus mukaan lukien..vaikka omalla kohdalla se oli enempi yhdistävä kuin erottava projekti. Mikäs sen mukavampaa kuin paiskia niska limassa töitä sen yhteisen unelman eteen!!! Yhdessä pyöritetään tätä nykyistäkin organisaatiota (me, koirat, talo ja tuleva vauva) sulassa sovussa kotityöt mukaan lukien :heart:

Omaa napaa..käytiin eilen perhevalmennuksessa. Aiheena oli vauvahieronta/vuorovaikutus ja imetys. Vähän oli turhan imelää omaan makuun, mutta mies yllätti positiivisesti. Olin varma että senkin asenne on negatiivinen valmennuksen jälkeen, mutta sen sijaan se herättikin hänessä paljon ajatuksia. Ei raukka uskaltanut valmennuksessa kysellä mitään vaikka tilaisuus olisi ollut. Kertoi miettineensä esim. että mistä sen tietää miten usein vauvan peppu pitää pestä vaipan vaihdon yhteydessä...tai miten sitä vauvaa pidellään pestessä...ja kun harjoiteltiin vauvanukeilla vaipan vaihtoa niin tokaisi että onhan se hyvä että kerran tuli treenattua kun vauvan synnyttyä se pitää varmaan jo osata ihan oikeesti :LOL: :LOL: Rauhoittelin häntä että kyllä ne kätilöt laitoksella sitten neuvovat häntä ens alkuun =)

Itse piti noitakin asioita itsestäänselvyytenä, mutta hyvä ilmeisesti muistaa että miehet voivat olla ensi kertaa näiden asioiden edessä :) Ja ihana että miestä nämäkin asiat mietityttää..ehkä se on sitä isäksi kasvamista :heart:

Äsken tarjosin myös huuto.netissä pinnasängystä. Odottelen kuumeisesti huutoajan päättymistä jahka minun huutoni voittaisi. Oli se niin IHANA :heart: :heart:

IntoOlivia 22+5

P.s tälle nimimerkille pitäis varmaan tehdä jotain kun sitä Intoa ei kerran ole tulossa :LOL:
 
Moikka kaikille tasapuolisesti.
En ole aikoihin kerinnyt/kyennyt käydä täällä.Olen kaks viikkoa ollut kipeenä...kaikilla muilla sikalunssassa mainituilla oireilla paitsi kuume.Joten läääkärin mukaan mulla sitä ei sitten ole.
Rokotetta en ottanut viimeviikolla.ja lääkäri siihen tuumasikin..etää jos tää nyt sitten oiskin sikalunssaa ei tuo rokote minua enää oisi auttanut...olinhan jo viikon sairastanut sitä.Eikä tamiflukaan oisi tän viikon alussa alotettuna auttanut minua juurikaan..muuta kun uusien patkeerejen tappamisella mutta ne vanhat oisi minun pitänyt silti sairastaa samaan malliin mitä siihenkin asti.Että niin...jos tämä nyt on sitä...ni ilman mitää apuja on tähän asti menty..tosin särkylääkkeitä ja maitohappobakteereja veetty pahimpaan oloon.

Ma oli rakenneultra..siellä kaikki oikeen hyvin.Ihana pieni "eemeli" siellä...Sukupuolesta ei tietoa.EIkä haluttu.Isäntä ei päässyt mukaan ultraan ku meillä oli meijä kuopus 10kk mukana...vaikka aikasemmilla kerroilla on saanut olla mukana ultrissa siellä.Tuumasinki et olipas kumma veto!!Melkein suutuin ja rupesin räyhäämään!!Perkl...Se ois nii ollu isille tärkeä homma.Meinasin sanoa että etehkä ultranne yksinää jos isi ei pääse mukaan.Mistä me siihen aamu kiireeseen oltas vielä lapselikka keritty saaha ku ensi 100 km piti polille matkustaa...perhana et suututti.Mutta ultrassa kaikki hyvin. :heart: :heart: :heart:

Tämmöstä tänne...
Kaikille tarvitseville voima :hug: rutistus!! Ja kaikille ihania ultra tuloksia saaneille onnittelut.Mahat kasvaa ja sillee... :D ei oo enää kauaa kun meillä on nyytit sylissä... ;) Kaikki puolen välin tietämillä ja ylikin jo kun ollaan...Hui...näin äkkiä mennyt tää eka puolikas...mites nopeesti tää toinen ku on jouluki tuossa... :snotty: Hui....Mutta uuden vuoden jälkeen alkaa tietty hidastuu viikkojen kulku ku ei kummempia tekemisiä oo...tosin mulla on siinä kahen muksun synttärit tammikuussa yhet 1 vee ja helmikuussa yhet 8v synttärit...et on etes jotain..ja itelläki o helmikuun lopussa synttärit...ettää nii...omia tosin ei tuu juhlittua mitenkää... :D sit onki jo maaliskuu...huh huh...

Mut mä lähen huilaa viel ennen ku pitää ruteta ruuan laittoon ja tuo meijä pikku neiti murunen herää uniltaan...

Jaksuja kaikille... :D

Daizz ja "eemeli" 20+3
 
Moik. Keskustelua on täällä taas käyty - mm. miehistä.. :D oma tuntuu välillä olevan vähän turhan passattava tapaus, mut nyt viimisen vuoden aikana (oman kämpän oston jälkeen) on osallistunu kotiaskareisiin huomattavasti enempi. ruokaakin on jopa muutaman kerran täs vuoden aikana laittanu. meil tämän hetken suurin ongelma on se, et joudun tekee töitä kotosalla, kun toimisto remontissa. ja ukko tekee yötyötä ja nukkuu päivät. herää TOSI helposti ja suuttuu siitä sit ihan älyttömästi. kaikki maholliset puhelut olen kuitannu tekstiviestillä ("olen paikassa jossa ei voi puhua, hoidetaanko asia tekstiviestillä/sähköpostilla). Mut äsken oli taas pakko puhua yks puhelu ja herätin sit ukon. Argh.. Ei oo aina helppoa, ei..

Oon paljo miettiny et mihin ihmeeseen me vauvan kanssa mennään "meluamaan" jos toi tekee keväällä vielä samaa duunia. Asiasta on keskusteltu monta kertaa ja jo siinä vaiheessa kun vauvaa alettiin yrittämään. Ei oo kuitenkaan pahemmin asialle mitään tehny ja alkaa jänskättää, ehtiikö enää vaihtaa työpaikkaa tms. Nykysessä firmassakin olis päivätyömahdollisuus, mut ilmeisesti ukon pomo ei suostu siirtämään ukkoa tämmösiin hommiin. kivakiva..

Kävin tänään aamulla neuvolassakin :) Tarkempaa selostusta täällä:http://mahankasvatusprojekti.blogspot.com/2009/11/kolmas-neuvola-12112009-221-kelan.html, muuten tulis kamalan pitkä teksti täällä :D

Kaikki siis muuten ok, mut itteä jäi huolestuttaa toi iso sf-mitta. Mulla on maha kasvanu parin viikon aikana tooooooosi paljon ja nyt todettiin etten ookaan vaan kuvitellu sitä. Tänään siis viikkoja 22+1 ja sf-mitta 24. Neuvolatäti kyseli, et oliko rakenneultrassa vaavi ihan normaalikokonen jne. Rakenneultrassa oli mun mielestä kyllä kaikki ookoo, vesimäärä normaali ja vaavi suht oikeen kokonen (19+6 & 330g), joten kait nyt sit vaan joku kohdun kasvupyrähdys menossa.. Kuukauden päästä onneks lääkäri + ultra, joten sielä sit varmaan selviää taas vaavin koko. Mimmosia sf-mittoja teil on ollu tässä vaiheessa? Viimesimmissä teksteissä oli vaan donoron mitta ja se ei jostain kumman syystä taida olla ihan vertailukelponen :D

Sain myös Kelan paperit ja kiikutinkin ne saman tien Kelaan & täytin ne osittain yhdessä virkailijan kanssa. Tänään täällä päin käsitellään viime perjantaina jätettyjä hakemuksia, joten uskals virkailija luvata, et saan pakkauksen vielä ennen joulua :) jipii!

Niin ja tupakista vielä piti sanoa, en muista oonko aiemmin jo puhunu.. Lopetin sillon plussa-aamuna enkä ole raskauden aikana kertaakaan sortunut polttamaan. Tiukkaa kyllä on tehny eikä oikein vieläkään ole helpottanu, nyt kuitenki 4kk lakkoa takana. Melkeinpä joka päivä tekis mieli tupakkia, etenkin jos stressaa tai vituttaa.. Mut toivottavasti tää tästä helpottais niin, ettei tartteis enää imetyksen jälkeen alottaa uudelleen. Tsemppiä kaikille jotka taistelee myös tupakin kanssa <3

Hali87 & Pähkinä 22+1
 
MLL
Hali mulla mitattiin eilen sf 22+0 ja se oli 20,5 cm. Sekin käyrän yläreunoilla. Neuvolan täti mulla sanoi, että aluksi kun maha kasvaa voimakkaasti niin se voi olla suurempikin mitta ja sitten alkaa siitä tasaantua. Vasta vähän myöhemmin alkaa kertoa siitä vauvan kasvusta, jos kuitenkin on isoja lukemia niin tulee ylimäärästä seurantaa, ultraa tms.
 
Mulla oli tiistaina (rv 22+4) sf-mitta 23cm.

Niin ja parisuhteesta on ollut täällä juttua. Eipä oo miestä, joten ei tarvi kellekään nalkuttaa ja saa olla ihan mitenpäin haluaa ja millon haluaa. :p

Nyt menossa rv 22+6. Huomenna alkaa 23+ :heart:
 
Mulla oli viime perjantaina neuvola rv 22+3 ja siellä sf-mitta oli 19,5cm. Kuulemma keskirajan ylätuntumassa..Muuta ei sitten asiasta kommentoinut.

parisuhde asioista näköjään ollut puhetta. Kyllä minäkin koen sen lottovoitto-miehen saaneeni, jos ei hommat natsais niin ei me kyllä lastakaan oltais yhdessä ruvettu väsäämään
:LOL: Kinoja ja isompia riitoja, niinkuin jokaisessa suhteessa :heart:

IntoOlivia: teillä alkoi jo siis perhevalmennus, koskakohan meillä otetaan asia edes puheeksi. Kait siitä neuvolassa jotenkin ilmotetaan..vai?

Kiitos kela vastauksista. Eli mä en voi laittaa nyt menemään palkkatodistusta vaan sitten vasta myöhemminkö..

Abello 23+2

Muoks. Joo en tietenkään voi laittaa niitä palkkalappuja vielä kun haen 6 viimeisen kuukauden perustella eniveis.
 
Mä tulin juuri neuvolasta. Taisin hehkuttaa etten ole paljoa lihonut raskauden aikana ja nyt oli tullut kuukaudessa 3kiloa :whistle: Mutta en valita, tyytyväisenä kävin ostamassa kaupasta vähän suklaata ja hankin lisäkiloja :saint: Neuvolassa oli kaikki hyvin, kohdunpohjankorkeus oli 18cm ja näyttää menevän vähän keskikäyrän alapuolella. Vauvan sykkeet olleet aina muttean 150 tai yli :eek:

Liikkeet näkyivät eilen mahan ulkopuolellekkin! Mites teillä muilla?

Miehestä en valita :) Mentiin viime kesänä naimisiin ja parempaa miestä en voisi saada. Olen kyllä tarvittaessa itsenäinen nainen, mutta on ihanaa jakaa odotus ja koko elämä toisen kanssa! Mies tukee ja urheana kuuntelee kiukutteluani.

Mysti 22+3
 
Pikaisesti

montoo poroa ei raskausikana suositella syötävän kun ne syö jäkälää joka voi olla radoiaktiivista :attn: Tai näin muistan lukeneeni

sf mullahan sitä ei oo vielä mitattu mut varmaan ens neuvolassa 19.pv mitataan

hali sun ukkos joutuu kyllä paljon sopeutumaan tai hankkimaan ainakin korvatulpat koska pienet vauvathan on hiljaisia jos ei sit ole itkeväistä sorttia ja kaikkihan joskus itkevät mut sit kun lapset kasvaa niin kyllä iistä ääntä lähtee ihan normaalistikkin ja pitäähän lapsen saada omassa kodissaan elää ja olla.

iina-muikku me ollaan oltu yhdessä jo 10v mut avioliitosta ei oo juuri puhuttukkaan ja kuitenkin kolmas lapsi jo tulossa:)

Tänne ei kummempia, alavatsasta välillä vihloo, liekko normaalia en tiedä kun ei oo ennen tällästä ollut eikä supistele joten ei liity siihen oisko jotain liitosjutskia en tiedä kun en tiedä siitäkään asiasta eli ihan ulalla oon vaikka kolmatta odotan:)

metsätähti ja onnenjyvä 22+1
 
njooh, en tiiä miten toi ukko on suunnitellu toimivansa jos meinaa yötöitä viel tehdä, se on varmaan mentävä mun porukoille nukkumaan sit (on tehny tätä ennenki, jos mulla on ollu jotain sovittua ohjelmaa kotona).. Sen näkee sit keväällä :)

liikkeet näkyy joo mahan päälle, hyvinkin :D meidän pähkinä tuntuu olevan oikein kunnon monottaja niin et välillä oikein pelästyn ku tulee kunnon iskuja :D

meidän neuvolan valmennusryhmä alkaa kuulema tammikuussa, joulukuussa pitäis tulla kirjeellä ajat kun ovat saaneet ne päätettyä.

enpäs tiennykään tosta porosta ja radioaktiivisuudesta.. meillä on jouluna meinaa kinkun lisäks aina "porokinkku" myös ja se on mun suurta herkkua!

tänään muutes neuvolassa sain varmistuksen, eli graavilohta saa syödä sittenkin! kunhan ei ole vakuumipakattua. Meillä isä tekee jouluna itse graavilohen, joten se on sallittua (ottaen kuitenkin huomioon suolamäärän, joka on aika valtava suolakalassa..)
 
oh hoh..mä söin isänpäivänä ja parina sen jälkeisenä päivänä poronkäristystä..enkä kyllä ikinä oo kuullut että sitä ei muka saisi syödä. :eek: Hmm...

Niin tuohon Lottovoittomieheen....mulla taitaa olla semmonen kanssa. ;)
On aivan ihanan reilu ja kiltti mulle.Auttaa kotona.On muuten kotona....mut käy töissä.Hoitaa lapsia.Ruokkii.Siivoo keittiötä.On mulle niin kultanen tapaus.Omaa hirveen ihanan mutta härskin huumorintajun(mun kanssa ei tulis toimeen semmonen jolla ei ois härskiä huumorin tajua :whistle: )...On niin kiltti mutta osaa pitää kyllä oman puolesa!!On jääräpäinen junttura,mutta vain joissain asioissa.Sen sydän on puhdasta kultaa.
Mekin menimme viime kesänä vihille. =) :heart: :heart: :heart:
Mä oon ihan hulluna...vielä monen vuoden jälkeenkin. :whistle:

daizz

Pikku nuppu heräilee unilta.Palataan.
 
Hali sun miehen kannataa varmaan opetella nukkumaan korvatulppien kanssa. Mun mielestä tuntuu tosi oudolta, ettet saisi hisahtaakaan kotona kun mies on nukkumassa :/ Mun mies on kans tehnyt aika paljon yötöitä, mutta hän kyllä väsyneenä nukkuu vaikka seinät romahtais ympäriltä, eli ei pahemmin tarvitse varoa ääniä. Itseasiassa mä usein oon hyssytellyt lapsia ihan turhaankin, kun mies itse saattaa jättää makkarin ovenkin auki kun kaatuu punkkaan :D
Mulla ei ole tietoa sf-mitasta, kun kävin viimeksi neuvolassa joskus viikon 10 kieppeillä, mutta maha on kyllä tosi iso, eli saattaa tulla kelpo lukemat kun parin viikon päästä taas neuvolaan menen...(tosin epäilen kovasti sen terkkarin mittauksen luotettavuutta, koska ainakin ennen hällä oli tapana ensin katsoa käyrältä paljon pitäis olla ja ottaa se senttimäärä esiin nauhasta, sitä sitten sovitteli mahalle... tosi vakuuttavaa... :whistle: )
 

Yhteistyössä