*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Abello, meillä perhevalmennukset on keskitetysti syys- ja kevätkaudella. Infoa saatiin neuvolan WC:n seinältä (kuulemma paras infopaikka :-D). Toki siitä mainittiin jo heti ekassa neuvolassa kun päivät ja aiheet olivat kuitenkin jo selvillä. Pikaisen laskutoimituksen jälkeen pareja oli varmaan yli kymmenkunta paikalla..ikärakenne tuntui olevan TOSI nuorta. Tunnettiin ittemme miehen kanssa ikälopuiksi!

SF-mitasta oli puhetta. Miulla se oli maanantaina (22+2) 18 senttiä. Terkkari kommentoi että ihan kivasti kasvaa, mutta muiden lukemiin nähden taitaa olla aika alarajoilla.

Neuvolakuulumiset oli muutoinkin oikein hyvät. Hemppari nyt oli alakanttiin 106, kuten koko ajan mutta kuulemma ihan ok. Syke oli 145 ja paineetkin normit. Paino oli noussut 556 grammaa/vko. Terkkari arvioi tällä vauhdilla painoa kertyvät loppuun mennessä 17-18 kiloa.

Liikkeet näkyy ja tuntuu :LOL: Mies ei ole vielä jaksanut niin intensiivisesti tuijottaa että olisi potkut masun päältä bongannut, mutta itse olen nähnyt ne useasti..

Käyn tässä samalla hermojaraastavaa huutokilpailua jo aiemmin mainitsemastani pinnasängystä tekstiileineen...ARGH...vastapuoli, pliis..hellitä jo!!! Virallinen huutoaika on jo päättynyt mut tarjousta pukkaa koko ajan.
 
pippa3 Voi, pikaista paranemista teille kaikille!! Toivottavasti ei iske pahana tuo si ja että et itse sairastu!

Onnittelut kaikille hyvistä nla- ja ultrakuulumisista! :flower:

Mötkylä, nystymuikio Onnittelut tyttölupauksista! :flower:

Ninni-74, Elli75 Ihme tapauksia nuo tuollaiset kätilöt/lääkärit ()

Mutterikahdelle :hug:

Salli79 Tervetuloa! :flower:

Täälläkin aivan ihana mies :heart: En osaa parempaa toivoakaan... Edelleen ollaan kuin vastarakastuneita 8 vuoden yhdessäolon jälkeen. ;) Emme silti ole toisistamme riippuvaisia, vaan yhdessä itsenäisiä.

Sf-mittaa ei ole multa ollenkaan mitattu... Olen itse tunnustellut, että kohtu menee just ja just navan yläpuolelle nyt.

Niin on ollut menoa koko viikko, mutta huomenna on tiedossa rauhallisempi päivä.

Minna ja 23+5
 
Ikävää että joudun tällaisia uutisia teille kertomaan, mutta meidän tarina saikin surullisen lopun.
Maanantaina kärsin selkäsärystä koko iltapäivän. Yritin venytellä yms, ajattelin että menee ohi. Mutta kun kävin vessassa ja pyyhin, sain paperiini ison limaklöntin (limatulpan?). Soitin sairaalaan, sinne pyydettiin näytille, lääkäri tutki ja huomasi lapsivettä tulleen ja määräsi osastolle. Selkäsärkyni olivat supistuksia. Eli maanantaista keskiviikkoon makasin sängyssä kärsien supistuksista. Koska viikkoja oli vielä niin vähän, eivät lääkärit halunneet estää lasten syntymää. Loppujen lopuksi viime yönä syntyivät meidän täydelliset, kauniit kaksospojat. Autuus syntyi elävänä ja Onni tunnin päästä kuolleena. Raskausviikkoja oli 22+1, joten pojat eivät tässä maailmassa kauaa jaksaneet sinnitellä vaan heistä tuli enkelivauvoja.
Synnytys oli tosi raskas kokemus, supistukset tuskaisia, varsinkin kun niitä oli kestänyt jo 24 h eikä avautumista ollut tapahtunut. Sain kaiken mahdollisen avun eli hyvät lääkkeet ja epiduraalinkin, lisäksi kätilö teki syntymästä mahdollisen rauhallisen ja kauniin tilaisuuden. Saatiin pitää vauvoja sylissä niin kauan kuin haluttiin ja hyvästeltiin heidät vielä aamulla.
Olen tosi kiitollinen saamastani hyvästä hoidosta ja tuesta, mitä hoitohenkilökunta on osoittanut minua kohtaan. Se on tuntunut hyvältä. Nyt vaan odotan verinäytteiden vastauksia ja toivon, että pääsen jo illalla kotiin.

Suru on niin valtava että pakahdun siihen! Ikävoin vauvoja valtavasti enkä pysty käsittämään etten enää koskaa saa heitä nähdä, paijata tai pitää sylissä. Nyt olen virallisesti äiti, mutta ilman lapsia.

Toivon todella ettei kukaan teistä joudu kokemaan vastaavaa. Hyvää odotusta teille.
 
Sunburned voi kauheaa...

Niin hellä on enkelin kosketus
mutta niin paljon se sattuu
kun elämästä viedään läheinen.
Niin sumuisalta elo näyttää,
miettii murtunut sydän...
Miten jaksan tästä eteenpäin?

Kaksi niin pientä enkeli lasta
lähti enkelin matkaan.
Joukkoon monien pienten enkelien.
Kauniit muistot ja rakkaus
meitä kantaa.
Ja lohduttaa.

Voimia...niin paljon voimia. :heart:

Pienet enkelipojat...Itkekää naurakaa...purkakaa tavallanne.
Olkaa miehenne kanssa lähekkäin rutistakaa.Olkaa hiljaa taikka puhukaa.
Mutta älkää unohtako toistenne surua ja ikävää.Vähätelkö toisen tunteita.
Elämä on niin epäreilua!!!Mutta kaiken kanssa oisi vain opeteltava elmään..siinä ei muu auta.
Älkää jääkö yksin.Ette ole yksin.
On monia jotka on sen hirveyden kokenut.
Minäkin..vaikka paljon aikasemmilla viikoilla..mutta kolme kertaa.
Olen menettänyt omat vanhempani...monta rakasta läheistä,mutta silti on elettävä...
Vaikka valoa ei näkyiskään.

Voimia... :heart: :heart: :heart:

Itse tunsin viillon sydämessä..ja mieleeni tuli minun enkeli lapset...ikävä on. :'(

Ajatuskin Daizz
 
:hug: sunburned :'( Haluan ottaa myös osaa teidän suruunne ja toivon teille PALJON voimia! Tässä teille tämmönen iltarukous, joka on kiertänyt meidän suvussa ja jonka joka ilta lausun ääneen: Iltaisin kun menen nukkumaan, kaksitoista enkeliä luoksein saan. Kaksi puoleen oikeaan, kaksi puoleen vasempaan, kaksi ylle pääni pään, kaksi alle jakopään, kaksi minut peittää, kaksi minut herättää, kaksi minut johdattaa taivaan kotiin oikeaan :heart:
 
ANTEEXI, juuri huomasin tuossa textissä virheitä, siis jalkopään piti siinä lukea! Ja en nyt mustanut tuota rukousta ihan oikein, ku oonki aina ihmetelly et siinähän onki 14 enkeliä, vaikka siinä alussa sanotaan, 12. Ja siitä unohtui se tärkeä loppu, eli AAMEN :hug:
 
Sunburned Kauheasti voimia suureen suruunne :hug: . Eipä tässä oikein sanat riitä kertomaan myötätunnosta, jota teitä kohtaan tunnen. Onneksi saitte miellyttävän tilaisuuden saatella enkelivauvanne matkaan. Oikein kovasti jaksamista ja voimia teille.
 
Sunburned Osaanotto suuressa surussanne :'(

Itse en ole toviin mitään jaksanut käydä kirjoittelemassa. MEillä kaikki lapset olleet kipeänä ja tänään on menossa jo 9päivä :/ Testejä ei ole tehty mutta iankin yhdellä sen epäillään olevan sikainfluenssaa. (päivän aikana käytettiin poikaa 4 kertaa lääkärissä :( Tää on ollu tosi uuvuttavaa ku on mennyt yöt valvoessa kauhean yskän takia.

Tupakkaa en käytä, ikinä käyttänytkään. Alkoholia en juurikaan juo ja nyt kun näitä muksuja on siunaanutunut tiheään ei paljon ole kerinnyt ryypiskelyä harrastamaan. Kerran elämässä olen kännit ottanut ja viimeseks kerraks saa jäädäkin!

Neuvola oli tiistaina ja kaikki oli ok! Sf-mitta oli 18cm ja kohtu ei vielä ollut napaan asti vaikka yleensä näillä viikoilla on. Ei se mua tietenkää haittaa vaikka tuliski hieman pienempi lapsukainen :saint:

Eipä nyt kummempia seuraavalla kerralla lisää...

zasu84 ja "Lyyli" 22+5

 

Yhteistyössä