*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Lottovoittomies Njaa, ei nyt niin täydellinen mutta kelpaa minulle, "vaihtaisi" en koskaan. Vaikka olenkin todella itsenäinen ym. niin en kyllä lapsia ala "tekemään" yksinäni. Kaikki muut asiat hoituu ja teen kyllä yksinänikin mutta tietoisesti en ala lapsia "hankkimaan" yksin, miten sen nyt selittäisi.
Ylä ja alamäkiä on kyllä ollut meilläkin ja paljonkin, nykyään kyllä suht rauhallinen ja tasainen liitto, "rutiinilla" mennään jos niinkin sanoisi :LOL: Yli 6 vuotta olemme yhdessä olleet ja naimisissakin nykyään, kyllähän tuo jaksaa minua huomioida ym. ei tosin niin paljoa kuin alussa mutta varsinkin nyt taas kun olen raskaana :heart: Tuo minulle kaikkea ihanaa ja viettää nyt vielä enemmän isä ja tytär-aikaa , nytkin otti tyttären mukaan ja lähtivät Espoossa käymään, mamma saa vähän rauhaa ja lepoa :D

 
Sunburned otan osaa perheenne suureen suruun! :'( En osaa kuvitellakkaan miltä teistä nyt tuntuu, mutta olen todella pahoillani! Voimia! :hug:

Olen polttanut tupakkaa 17 vuotta, ja lopetin kun tulin raskaaksi. Lipsumisia on tapahtunut, silloin kun mies on tehnyt jotain tosi tyhmää.. tai sitten jos olen juonut lasillisen punaviiniä. :ashamed: Näilläkin kerroilla on palanut yksi tupakka jonka jälkeen on aivan kauhea morkkis.. Mies kun polttaa tupakkaa niin sen askista on helppo ottaa se tupakka..
Tupakan tuskaan on auttanut syöminen, enää on psykologinen jäänne "tupakka himoon", ei enää niinkään fyysinen. Kyllä sitä voi valehdella vaikka kuinka paljon että oikeuttaa itselleen sen tupakan, ihan uskomatonta. Taistelua pään sisällä, ei missään muualla.

Alkoholia olen raskaus aikana juonut vähän, alkoholittomia oluita lähinnä mutta välillä on tehnyt punaviiniä mieli, että olehkohan 4 lasillista juonut raskauden aikana, eri kertoina tosin. Alkoholitonta punaviiniä en ole maistanut, en ole kenenkään koskaan kuullut sanovan sitä hyväksi joten en ole maistanut. Alkoholiton olut maistuu väljälle kaljalle, joten en ole sitäkään pitkään aikaan saunan jälkeen nauttinut.

Parisuhteesta ollaan oltu yhdessä kolme vuotta, ei olla kihloissa eikä naimisissa. Haluaisin kyllä naimisiin, mutta mieheni ei halua. Tämä on ollut tiedossa koko parisuhteen ajan, joten en voi toista pakottaa, mutta en myöskään peittele sitä asiaa että haluan naimisiin. Meillä menee hyvin, ja nyt varsinkin raskausaikana mies ottaa ihan eri tavalla huomioon ja on hellä. Vaikkakin alkuraskaudessa sain raivarin asiasta kuin asiata..
Nyt tuntuu kuin olisi vastarakastunut.. :heart: Joten unelmoin siitä jos sitä vaikka pääsisikin naimisiin.. =) Olisi helpompaa jos meillä kolmella olisi sama sukunimi ja muutenkin avioliitossa on taloudellinen turva. En ole mikään rahan ahne hirviö, mutta realistisesti ajateltuna niin avioliitto on turvallisin vaihtoehto kun on lapsia. Jos vaikka toinen sattuisi kupsahtamaan ennenaikojaan niin ei tarvitsi kummankaan myydä asuntoa sen takia ym.. (mulla on tosi rakkaudellinen lähestymistapa avioliittoa kohtaan.. ;) )

Raskauden suhteen vointi on paksu! =) Vauveli viihtyy poikittain joka tekee olon TOOSI paksuksi! Kai hän joskus kääntyy! Onhan tässä vielä aikaa..
Huomenna kasassa 24 viikkoa ja pääsee aktiivihoidon piiriin! Vaikkakin toivon sydämestäni että vauveli viihtyy tuolla vielä pitkään, vaikka 42+1 jos siltä tuntuu..

T. nalle1puh + "op" 23+6
 
Moi!

Nyt pääsin Suomeen ja tänne foorumillekin vihdoin. Ollaan asuttu ulkomailla ja ei ole oikein netti toiminut siellä, rajoituksia että mihin pääse keskustelemaan yms. Kuten nimimerkistä näkee, on meille kolmoset tulossa, ultrakokeitten mukaan (tänään käytiin 3D/4D ultrassa) identtiset kaksostytöt ja poika. Tytöt on samassa säkissä päät alaspäin yhteisellä istukalla ja poika sitten siinä päällä omilla varusteillaan. Maha on jo melko iso ja täys. Laskettu aika on vasta kyllä 1.5 mutta niin pitkään nämä ei pysy sisällä, se on varma. Lääkäri meinasi, että syntyvät noin 2kk ennen laskettua keskimäärin.

Isompia ongelmia ei ole ollut raskaudessa, ainoa järkytys oli kyllä se, että tulokkaita on kolme. Kaksi alkiota kun laitettiin kerralla hoidon jälkeen, toinen sitten oli jakautunut kahtia laiton jälkeen, varmaan se, jolle tehtiin alkionkuoren avaus. Toinen alkio oli huonompaa luokkaa, mutta oli sekin sitten tarrannut kiinni ja lähtenyt kasvuun.

Synnytyssairaala on muuten Naistenklinikka ja pääkaupunkiseudulla vaikutan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Triplamamma-74:
Kuten nimimerkistä näkee, on meille kolmoset tulossa, ultrakokeitten mukaan (tänään käytiin 3D/4D ultrassa) identtiset kaksostytöt ja poika.
Voi vitsit, vähänkö hienoa :D :flower: :heart:
Triplasti onnea sinulle :heart: :heart: :heart:
Ja tervetuloa maaliskuisten ketjuun =)
Minulla identtiset kaksoset masussa, vieläkään en tiedä sukupuolia mutta ehkäpä taas vajaan parin viikon päästä selviää :)
 
Tervetuloa triplamamma! Vai että kolmoset.. mahtaa siinä sitten olla menoa kun syntyvät. :) Onneks olkoon! Ja erityisesti onnittelut siitä että ilmeisesti jonkunlaisen yrittämisen ja hoitojen jälkeen hyviä tuloksia olette saaneet.

Täällä on menossa vähän huonompi vaihe raskaudessa. Koko ajan vaan itkettäs ja muutenki on uupunut olo. Mutta ehkä se taas tästä, kun hieman töissä kiire vähäks aikaa helpottaa. Laskin tässä yks päivä jäljellä olevia työpäiviäkin niin sillon oli niitä noin 50 että ehkä tuon nyt vielä jaksaa. En vaan oikein viihdy tällä hetkellä töissä niin tuntuu päivät tooosi pitkiltä.

minjoh 24+3
 
Triplamammalle tervetuloa!

Tupakka maistui ennen raskautta. Oli maistunut esikoisen synnyttämisestä lähtien :whistle: Tai ei ihan. Esikon raskausajan ja imetysjan olin tottakai polttamatta, sitten jotenkin repsahdin..kerkesin taas 4 vuotta kärytellä ja nyt lopetin muutamaa päivää ennen plussaa. Kertaakaan ei ole edes mieli tehnyt, vatsassa jotain niin arvokasta jota haluan suojella :heart:

Mun miehelle menee varmaan kohta hermo muhun :saint: Oon IHAN KAMALA ollu viimeset pari viikkoa. Kait nää hormoonit vähän heittelee? Kiukuttelen joka asiasta ja tajuan vasta myöhemmin mitä onkaan tullut sanottua..

Mysti 22+4
 
Triplamammalle hurjan paljosti onnea triplaonnen johdosta :D :hug: Toivottavasti kaikki menee yhtä hyvin kuin tähänkin asti :) Wau, on teillä sitten vilinää ja vilskettä ja kirjaimellisesti sylin täydeltä työtä (mutta myös iloa) :)

Jos nyt viitsis eilisiä rakenneultrakuulumisia kertoa.. (tuntuu pahalta hehkuttaa omaa onneaan, kun tietää miten sunburnedille kävi :'( ) Masussa näky siis kaikin puolin terve pikkuinen, vastasi viikkoja ja painoarvio n. 420g. :heart: Istukka onki mulla ETUSEINÄSSÄ vaikka neuvolalääkärin mukaan takaseinässä :LOL: Eli luotapa sitten lääkärin sanomaan :whistle: Siinä varmasti yks syy, miksen sittenkään tuntenu liikkeitä niin aikasin kuin esikoista odottaessa. Nyt kyllä jo käy semmonen ryminä, että liikkeet tuntuu ja näkyy selvästi :D Nii, ja minun silmään näytti vahvasti TYTÖLTÄ (sivuprofiilissa ainakaan näkyny mitään jalkovälistä), mut varmahan ei voi olla vastako maaliskuussa :D

Nyt katonmaalausprojektiin. B)

mobic ja pikkuinen 21+3

Sf-mitasta viel: Tässä raskaudessa 19+6 17cm ja esikoisesta mitattu ekan kerran 22+6, jolloin sf 20cm. Kumpikin eka mitta asettuu pikkasen keskiviivan yläpuolelle, mut katotaan mihin se lähtee tästä asettuun :)
 
Triplamamma tervetuloa mukaan :flower: ja hurjasti onnea =) ,lisäsin sinutkin tuonne listalle.

Sikaflunssa on nyt kodissamme melkein selätetty, 2 viikkoa yhteensä sairastelua ja itse selviydyin ilman tartuntaa! Tästä saa olla jo ylpeä! Onneksi pojatkin olivat kuitenkin siinä kunnossa, ettei sairaalahoitoa tarvittu, olisi ollut huomattavasti raskaampaa..

Tänään lähdössä kaupingille ostelemaan vauvatavaraa, ihanaa.
Hyvää viikonloppua!

poks
 
MLL
Merks :)

Tervetuloa Triplamamma, oli niin huisi juttu teillä, että oli ihan miehelle pakko kertoa mitä palstalla tapahtuu :) Onnea hurjasti! :heart:

MLL :heart: poju (joka pyrkii peruuttamaan nahan läpi ulos yksiöstään) 22+3
 
triplamammalle onnittelut kolmosista :flower:
itse en ole nyt ehtinyt täällä kirjoittelemaan nuorimmaisella on ollut korvatulehduskierre koko syksyn :'( no kuulumisianne olen onneksi ehtinyt sillontällöin lukemaan :)

ultrassa mekin jo käyty ja saimme kuulla että poikaa odotellaan ja vastasi rviikkoja, neuvolassa mittailtin jo sf mittaa ja meillä se oli 18cm ja keskikäyrällä vauva nyt sitten kasvaa, potkut ovat jo voimistuneet ja jokapv saa niistä jo nauttia =)

possurokotteesta: meidänperheessä minä ja nuorimmainen 1v on jo rokotteen saanut mutta mies ja poika 6v ei vielä ole sitä saanut joten saapi nähdä ehtivätkö sitten saamaan rokotteen ennen tautia jos sellainen on tullakseen..

alkoholista ja tupakasta: itse en ole käyttänyt kumpaakaan kohta kolmeenvuoteen, sain tulla uskoon ja sitä kautta molemmat asiat jäivät elämästäni pois enkä ole niitä senkoommin takaisin kaivannut, Kiitos Jeesuksen joka antoi elämälleni aivan uuden suunnan ja tarkoituksen, ilon ja rauhan sydämmeen jollaista ei mistään muualta saa, ja sen rauhan toivoisin saavuttavan monen muunkin sydämmen
:heart:

ihanaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille ja eritoten siunausta jokaiselle odotukseen ja masuvauvojen hyvinvointiin
:heart:
ilo ja pojanpullero rv22+2
 
Tervetuloa Triplamamma-74 :flower: Kolmoset tulossa, onnittelut!

pippa3 , hienoa, että olette terveempiä!

Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet hyviä ultra-kuulumisia!

Mä jäin eilen autolla tielle ja jouduin kävelemään kotio. Matka ei ollut pitkä, mutta siltä se tuntu tietokone-reppu selässä. Vielä kun ei ollut mitkään lenkkivaatteet ja -kengät päällä. Kävely oli todella hidasta ja kyllä olen sen jälkeen tiennyt kävelleeni. Selkä tuli tosi kipeeksi ja illalla en päässyt edes sängystä ylös (mullahan on ollut selän kanssa ongelmia jo ennen raskautta). Lisäksi mua on nipistellyt ilkeesti masusta vielä tänäänkin :(. Tänään Poikanen on ollut vähän normaalia hiljasempi, mutta liikkunut kuitenkin. Toivottavasti nää nipistelyt johtuu vain normaalia kovemmasta ponnistelusta. Ehkä en olisi näin huolissani ilman alkuraskauden ongelmia ja Sunburnedin suurta surua!

Viikot taas vaihtuu, viikon kun jaksaa vielä odottaa niin on tuo maaginen 24 viikkoa täynnä!

NinaRinsessa 23+0

 
Voi Sunburned suuri osanottoni teiän koko perheelle :( :hug: :'(

Triplamamma Tripalsti teille sitten onnea, vähän huisia :)

Voisi tännekkin kommentoida pitkästä aikaa :p

Masussa on elämää, hyväkun ei oo puhkassu virtsarakkoo pieni vielä :D Liikkeitä näkyy jo aika paljon mahan päälle ja muutaman kerran oo saanu tunnustella et onkohan peppu päässyt näkyville pienellä :) :heart:
Vaunutki saadaan sit varmaan ennen joulua ku kuulin ettei noilla lastentarvike liikkeillä oo joulualea ni pitää videä äite kaupoille aikasemmin :D
Äp:n pitäis tulla kahen viikon sisää, ihanaa räpälätä taas pieniä vaatteita ja tavatoita :D

Viikot menee lujaa vauhtia ohi, hyvä ku mukana pysyy :D

murgu ja möhkis rv 24+2 :heart:
 
Triplamamma tervetuloa joukkoon mukaan :flower: Vilinää riittää sitten ku pienokaiset syntyy :) Täällä meillä päin on yhdet kolmoset jotka tunnen...

Tänään poksuu täydet viikot

zasu84 ja "Lyyli" 23+0

 
Triplamammalle ja muille uusille: TERVETULOA :flower:

mobic ja muut ultrassa käyneet: Onnittelut hyvistä uutisista. Toivotaan, ettei kenellekään meistä enää tulisi niitä huonoja uutisia vaan saisimme jatkaa eteenpäin reippaina ja ilomielin. Vieläkin mietityttää tuo sunburnedin juttu. Niin se vain näytti elämä taas raadollisuutensa ja huomattiin, että tämä homma on jonkun korkeamman päätettävissä. Voimia heille edelleen surutyöhön :hug:

Omaan massukkaan: Veijari potkii päivittäin ja kovaa! Maha vaan kuplii ja heilahtelee. Eipä meinaa tulla töistäkään välillä mitään, kun suupielet kääntyy hymyyn :LOL:. Ihanaa kun tuntee vauvan liikkeet, niin saa aina "varmuuden", että siellä ollaan edelleen kasvamassa =).

Sf-mitasta: Melko "pieniä" mittoja on monilla ollut. Mulla mitattiin viime neuvolakäynnillä (n. rv 19) ekaa kertaa sf-mitta ja se meni jo käyriltä ylitte. Oli silloin 19cm. Nyt on masu kyllä kasvanu taas muutamassa viikossa ihan hirviästi. Paino ei onneksi kuitenkaan ole noussut ihan samaa tahtia, vaikka sitäkin on tullut. Seuraava neuvolakäynti ois ens viikon perjantaina (20.11.), joten katellaampa siellä sit, paljonko näyttää nyt mitaksi.. :D. Neuvolatäti ei ollut ollenkaan huolissaan minun suuresta sf-mitasta, vaan sanoi että lyhyillä naisilla se voi helpommin nousta korkeaksi. Lisäksihän siihen vaikuttaa mittaajan mittaustapa, mitenpäin vauva on masussa jne. En tiiä kuinka paljon tuolla sf-mitalla sitten loppuunsa saa luotettavaa tietoa vauvan koosta..

Mulla on varmaan alkanu rauta tepsimään ihan kunnolla, kun olo on ainakin ollut paljon virkeämpi. Liikuntaa olen taas tällä viikolla harrastanut useampaan kertaan ja se yhdistettynä veden juontiin ainakin ehkäisee mulla tehokkaasti ummetusta. Siitäkin tais joku muutaman sanan jossain kohtaa mainita.. Muutenkin fiilikset on tosi korkealla ja hymy korvissa. Laskeskelin, että mulla ois enää n. kymmenisen viikkoa töitä ja joulut & uudet vuodet vielä siinä välissä, joten aika loppusuorallahan me pian aletaan olemaan ;)

Tänään ois tiedossa kaverin tapaaminen kiinalaisen ruuan merkeissä (vinksvinks mobic ;) ). Illan jos vaan ottais rauhassa ja nautiskelis viikonlopusta.

Mukavan rentouttavaa viikonloppua kaikille maalismassuille, voikaa paksusti :hug: !

Mimmurainen & ötikkä 23+1

 
Tervetuloa uusille!

Torstaina kävin neuvolassa tuolloin viikkoja 24+3. Hb oli 111 eli laskenut edelliskerrasta, jolloin se oli 127. Nyt sain sit maksusitoumuksella rautalääkkeitä apteekista. Tää on vissiin joku uusi juttu et kunta maksaa rautalääkkeet odottajille, kun 10v sitten esikoista odottaessani sen joutui itse maksamaan.
Painoa oli tullut lisää +425g/vko edelliskerrasta. Kaiken kaikkiaan paino noussut 11,5kg.
Sf-mitta oli 24cm, nyt on jopa yläkäyrällä kun aiemmin se on huidellut reippaasti yläkäyrän yläpuolella.

Parin viikon päästä on sitten sokerirasitus. Esikoisesta jouduin käymään koska tuolloin oli usein pissassa glukoosia. Mutta nyt ei ole ollut eikä mitään muitakaan syitä...ainoastaan se että olen yli 25v. Ikää on muka niin paljon että täytyy mennä. :|

Tupakasta... En ole polttanut muutenkin kuin joskus baarissa. Ja sitäkään ei pariin vuoteen kun tuli sen jälkeen aina hirvee krapula. Mies polttaa, mutta on huomattavasti vähentänyt kun muutti meille asumaan. Mutta sitävastoin suupielessä onkin vähän väliä nuuska...

Alkoholista... Ennen raskautta saatoin ottaa alkoholia max kerran kuussa tai joskus harvemminkin. Ei tuota mitään ongelmia olla pidempiä aikoja ilman alkoholia. Mies ottaa kunnon nollaukset kerran pari kuussa ja iltakaljan melkein joka ilta. Minua tuo ei haittaa ja olen sanonut että saa ottaa mun puolesta nyt, mutta kun vauva syntyy niin sekin saa vähentyä. Jos sanoisin että asia häiritsee, hän ei ottaisi ollenkaan.
 

Yhteistyössä