*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

kiitos pippa3 uudesta ketjusta tosi ihanan olit malttanut tehdä.. ja minulle voit päivittää listaan iäksi 29v.

hevoskuumeesta oli kans ollu puhetta. juuri möin oman hevoseni pois ja kaduttaa ihan hirveästi mutta kun oli nuori hevonen ja olisi jäänyt kokonaan ilman liikuttajaa raskausajaksi niin katsoin et hepalle parempi kun pääsee uuteen kotiin ja raskauden jälkeenkään ei varmaan sitä aikaa niin paljon nuilta pieniltä jää että kerkeis kovin usein ratsaille... mutta oon jo päättäny että sitte ku lapset on isompia nii ostetaan sellainen koko perheen heppa meille.

possurokotteet täällä jaetaan raskaana oleville tällä viikolla mutta jäin miettimään sitä kun poikien koulussa se jo jonkun verran jyllää et kerkeeköhän se tauti tulla meille kuitenkin ennen kun se rokotuksen suoja on alkanu..inhottaa koko ajan miettiä tuota possuflunssaa ja rokotetta ku ei tunnu selvemmäks tulevan vaikka miten miettis.

tervetuloa uusille :flower:

donoro+ pikku muruset 20+4
 
Hieno uusi ketju =) Mulla oli viimeks la 27.7 ja sain ed. vuoden pakkauksen silloinkin. Nyt en ehkä ota pakkasta koska vanhat haalarit, makuupussit yms. on vielä kuin uusia, eihän esikoinen ole kuin vuoden. Eli Minna77 jos haluat sen pakkauksen 140 eurolla, mä voin sen tilata kyllä. En tiedä mitä maksais jos joutus ostamaan. Omaan napaan ei uutta, kovasti Leksa potkiskelee, tuntuu jo masumakkaroiden päällekin.
Poppeli 21+3
 
Heipsan! Tosi hieno ketju meillä! Voisikos se arvon päivittäjä Pippa lisätä mulle tyttöolon sinne perään..? :D

Täällä meinataan olla kipeenä.. Esikko oli vkonlopun kuumeessa ja itsellä iski aivan järkyn flunssan lauantaina. Ei voi ymmärtää mistä tätä räkää voi riittää näin paljon?!? |O :snotty:

Ja kylläpä rupesi taas mietityttämään tuo sikaflunssa rokote. Päätin jo etten sitä ota, mutta mulla on astma perussairautena (hoito on kylläkin hyvässä tasapainossa), niin jouduin eilen ottamaan avaavaa lääkettä ekan kerran helmikuun jälkeen. Siis tuntui ettei oikein meinaa ilma kulkee mitään kautta. Kyllä se sitten auttoi. Ja hirveen helposti rupee henki vinkumaan kun liikkuu. Terveenä ollessa ei ahista yhtään, mutta flunssan aikaan aika herkästi tulee ahistusta. Niin mitähän sitten jos se sikaflunssa tulee, niin millaiset astmakohtaukset sitä sitten saa..? Siis ärsytää tälläinen pähkäily tuon rokotteen suhteen...

Masussa tuntuisi kaikki olevan ok. Myllerrystä tuntuu joka päivä ja melkoinen pallo on jo kannettavana. :D Perjantaina ois rakenneultra. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Ja sukupuoli saa jäädä salaisuudeksi :) Jotain jännitettävää loppuun asti.
Sitten pitää käydä ostamassa pienelle "kotiintulo" vaatteet. Kävin jo viime viikolla hypistelemässä ja voi että ne vaatteet osaa olla pieniä! Kyllä se äkkiä unohtuu, miten pientä kaikki on. :whistle:

Mut nyt pitää lähtee vaihtamaan koneeseen likaiset vaatteet ja puhtaat ripustaa kuivumaan. Hyviä vointeja kaikille masun kasvattajille!

-Bluedrama ja Tirriäinen 19+5 :heart: :heart:
 
Heipähei! Taas on vähintäänki ikuisuus siitä kun oon viimeeks käyny ees juttuja lueskelemassa, täytyy sanoo että nyt ihan hävettää! :ashamed: mutta mukana vielä ollaan! Viikkoja kertyy koko ajan mukavasti lisää, masu kasvaa ja pikkunen on hirmunen monottaja, oikei vilkkaan olonen tapaus, ihan niinku isoveikkansakin oli masuaikoinaan :) saa nähä tuleeko tästäkii sellane vilpertti että pyörii vielä viimesilläkii viikoilla ympäriämpä masussa, kun esikoinenhan tosiaan pyöri vielä viikolla 37 ja oli useempaa otteesee perätilassa! Sitä piti käyä sitte aina äitipolilla ultrassa tarkistelemassa mitenkä päi sielä millonkii ollaa, mut ONNEKS lopulta käänty raivotarjontaan ja jäi kans siihe.. en ois perätilassa häntä suostunu synnyttämäänkää enkä varmaan suostuis nytkään jos tää lapsukaine päättäs olla samanlaine tapaus :)

Miunkii iän saapi listaan lisäillä elikkä oon nyt 21v, ikää kerkee tosin vuos tulemaa lisää helmikuussa eli ennen lapsukaisen syntymää. Ja mitäs muuta miun pitikään vielä sanoo.. niin, kävin rakenneultrassa 21.10. ja siellä veikkailtiin meille tyttöä eli senkin voipi sinne listaan sitte lisäillä! :) Kovin erilainen tää raskaus on ollukkii ku esikoispoikaa oottaessa, nyt on niin hirveet makeenhimot että joka päivä pitää jotai herkkuja saaha mussutella. Kauhistuttaa oikei mitenkä tuota painoo tulee sitte! Mutta selvinnee ens viikon ma miten on paino tähän mennessä noussu kun sillon olis seuraava neuvolareissu..

Muuten tänne suunnalle ei ainakaa mitää ihmeempiä kummempia kuulu, kaikki on oikein hyvin ollu ja liikkeet on näkynykki päälle päin jo jonkin aikaa :) ihanaa kun siitä ainakii pitäis tietää kaiken olevan kunnossa pikkusella neitokaisella :heart: sataprosenttiseks uskon sukupuolen toki vasta sitte ku nähhään ite mitä sielä jalkojen välissä mahtaa olla, mut aika varma olo on itelläkii tuon tytön suhteen. ;)

Metukka & Möhkis 21+2 :heart:
 
Se olis sitten tasan 4 kk laskettuun aikaan. Tänään kävin neuvolassa ja sieltä sitten poistuinkin apteekin kautta kun oli hemppa taas laskenut ja oli 109 nytte. Ekalla neuvolakerralla oli 140 ja siitä nousi seuraavaks kerraks 145:een. Mutta sen jälkeen onkin ollut tasasta alastuloa, mutta jospa nyt noilla rautatableteilla sais vähän nousemaan. Sykkeitten kuuntelusta ei oikein masussa tykätty vaan muutaman kerran vaikutti siltä, että yritti oikein tähdätä siihen kohtaan missä oli se anturi millä sitä mittaavat, kun tuli potkut ihan siihen viereen millä kohdilla se oli. Syketaso oli edelleen samaa tasoa mitä on koko ajan ollukki eli 150. Sf-mitta oli hypähtänyt yläkäyrälle mutta ei se täti muuta siihen sanonut kun että katotaan nyt miten etenee. Seuraavalla kerralla oliskin sitten lääkärintarkastus ja sitä ennen vielä pääsis nauttimaan sitä kaikkien kehumaa sokerilitkua. Sitä odotellessa..

Viikonloppuna ostin vähän vaatteita ja jonkun verran tuli ostettua myös vaaleenpunasia vaikka ei olekkaan sukupuolta meillä tiedossa, mutta ajattelin että jos ei niille itsellä ole käyttöä niin ehkä niitä tyttöjä vielä jollekkin syntyy, että otin ne silti kun sai niistä vielä 70% alennusta. Ja kyllähän minun kaveri näki unta että tyttö meille synty, että saa nyt sitten nähdä.

Huomenna aamulla sitten suuntaan piikkiä ottamaan.

minjoh 22+6
 
Rakenneultra käyty ja ketutuskäyrä IHAN tapissa :kieh:

Tutkimuksen teki lääkäri(vuodelta nappi ja kypärä ), ja otti kysymättä mukaan myös opiskelijan. Noh, eipä siinä muuten mitään, mutta koko aikana tämä lääkäri ei sanonut mulle mitään. Ei näyttänyt ruudulta mitään, ei selittänyt mitään.

Vauvalta siis elimet katsoi kyllä yksi kerrallaan, ei vikaa. Mutta ei edes yhtä selkeää kuvaa jossa olisi näkynyt edes puolikas vauva.

Mukaan ei saatu kuvia, ei mittoja, ei painoarviota. Eikä nähty vauvalta kasvoja, nenää, sivuprofiilia, ei mitään!!

Siinä se vaan selitti opiskelijalle (ei mulle) et joo, tämähän se nosti sitä veriseulaa (niin mikä????) aikani siinä tingattuani sain sen verran selvää että jossakin virtauksessa on häikkää vasemmalla puolella. Yritin useaan otteeseen kysyä et missä virtauksessa, niin se vaan selitti opiskelijalle menemään et joo, se näkyy olevan tiukka.

NIIN MIKÄ???

Nyt kiehuu ihan tosissaan. Laittoi seuranta käynnin 10 vkon päähän. |O
 
Noniin, tänään kävin siellä NKL:llä ja pää on vähän nyt pyörällä kaikesta.
Kaikki siis vauvoilla hyvin mutta sukupuoli-asia vieläkin pimennossa.
Kun siis tämä lääkäri oli katsovinaan että toinen olisi poika ja toinen muka tyttö, sanoin ettei voi olla kun tähän asti ovat sanoneet että ovat identtisiä joten samaa sukupuolta pitäisi olla. Noh toisenkin kerran tiiraili kumpaakin vauvaa ja edelleen b-vauva näytti hänestä pojalta mutta a-vauvalla oli sitten napanuora jalkojen välissä joten ei selvästi näkynyt. Minäkin olin näkevinäni b-vauvalla jotain siellä alapäässä mutta en osaa siihen kyllä sanoa itse varmaksi mitään :LOL:
Noh lääkäri totesi sitten että voihan olla että b-vauvalla vaan ois enemmän paikat 'turvoksissa' tms.
Joten päädyimme siihen tulokseen TAAS että jos sitten 3viikon päästä saisi tietää :whistle:
Että sellaista siellä.
 
Metukka ja ÄitiysLomaIainen Onnittelut hyvistä rak.ultrista ja tyttölupauksista! :flower:

minjoh, Kinder- Ja teille myös, :flower: . Hienoa, että kaikki on hyvin.

solmussa Missä oikein on noin tohelo lääkäri... Et millään saisi kysyttyä toista kontrollia tai ainakin saada konsultaatio, jossa selitettäisiin jälkeenpäin noi jutut?

Sain tehtyä hieman hyödyllistä tänään, pesin yhden koneellisen pyykkiä. Huomenna täytyy jatkaa, kun on pyykkikori ihan täys.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!


 
Kiitos uudesta ketjusta pippa3! Hieno!

Onneksi on muitakin "laiskoja", olen käynyt lukemassa mutta en ole kauheasti kommentoinut.
Nöfnöf- rokotteen sain viime viikon to, käteen tuli 10x10 punainen, kipeä ja kuumottava läiskä. Yöllä kun kääntyy käden päälle herää, mutta kyllä sen kanssa pärjää ilman kipulääkettä. Nyt alkaa punoitus helpottamaan, enää 4x4 cm kokoinen alue turvoksissa..


Vauva on aloittanut sellaiset zumbat tuolla masussa, ihanaa! Aamulla klo 06 aloittaa ja illalla 22-23 käy nukkumaan. Miehenikin saa tuntea pienen liikkeet. Tällä hetkellä vauva pötköttää poikittain, vielä mahtuu. Maha alkaa olemaan jo komia, huominen neuvola pelottaa.. Tulee varmaan noottia ja lähete sokeri liemen juomiseen.. Sitten loppuukin herkuttelu...

Keskiraskauden hormoonit ovat ihania! Olen jatkuvasti hyvällä tuulella, mikään ei voisi pahoittaa mieltä! Mieskin on onnellinen, alkuraskauden räjähtämiset ja itku potku raivarit ovat taakse jäännyttä elämää! Loppuraskauden marinoita odotellessa..
;)

T. nalle1puh + "op" 22+2
 
Minna77 kiitoksia
solmussa Kauheaa kohtelua ihan oikeasti. :/ Mun mielestä sun kannattaa valittaa tosta. Rajansa kaikella. Mulla kiehui jo kun luin saamasi kohtelun. Mun mielestä odottavia äitejä tulisi kohdella niin ettei mitään epäselvyyksiä jäisi ja että ultrasta ym. voisi lähteä hyvillä mielin tai ainakin niin että olisi tyytyväinen saamansa tiedon määrän suhteen vaikka tieto olisi vähemmän mukavaa.
:( Kauheaa puolestasi että joudut lähtemään tuollaisen epävarmuuden saattelemana kotiin.
 
Mies olisi soittanut polille kun tuli töistä, mut se oli ehtinyt mennä kiinni. Teen valituksen huomenna potilasasiamiehelle,niin punktiosta kuin tosta ultrastakin. Katsotaanpa alkaako sitten homma toimimaan.

Mulla ei tähän hätään olis todellakaan varaa maksaa 200? yksityisenpuolen ultrasta. Jäi tosi paha mieli koko käynnistä, etenkin kun oli aiemmin jo ehtinyt iloita kromosomeista. :/
 
MLL
Solmussa ei se lekuri sattunu olee sellanen vanhempi vaalea nainen? Joka nyökyttelee tosi paljon? Mulla oisi kanssa keskiviikkona rakenneultra ja toivon ettei lääkäri oo tää mun edellä kuvaama, koska se teki mulle ultran jotain viikkoja takaperin ja oli just tollanen ettei kertoillu mulle mitään. Aloin keselemään niin sitte jotain vastaili.
 
Yritin eilen kirjotella tänne mut jostain syystä viestiä ei voitu lähettää.

Kiitos hienosta uudesta pinosta!

Solmussa, tosi pönttö lääkäri sulla on ollu. Ehdottomastihan sen pitäis sullekkin selittää mitä hän siellä kattelee.

Parisuhde Meillä menee oikein hyvin. Tosin mulla ei ole ollu oikeestaan mitään mielialanvaihteluita, ei kyllä ollu esikonkaan aikana, mut sillon oltiin oltu yhdessä vasta neljä kuukautta joten sillon oli kulttuurierojakin selvitettävänä ihan kaiken muun uuden seassa.

Opiskelu Mulla on tarkotus jatkaa koulua vauvan kanssa. Meillä tulee keväällä olemaan aika vähän lähiopetusta. Muutenkin lähiopetusta on vaan ma ja ti. Tosin riippuu onko vauva rauhallista tai vähemmän rauhallista sorttia sitten kun se tulee.

(.) Hiuksia lähtee ihan järkyttäviä määriä, tosin kampaajan mukaan ne vaan uusiutuu nopeammin raskauden aikana, mut kyl totuus vaan on se että pesun ja kuivaamisen jälkeen käteen jää kunnon hiustuppoja ja jokaisen harjauksen jälkeen vessanpönttö on täynnä hiuksia.
Mahan kasvaa vauhdilla ja potkuja alkaa tuntua enemmän ja enemmän aikasemman möyrinnän sijaan.

Fantaihana 21+0
 
Heippa kaikki! Täällä jo paremmilla fiiliksillä tänään =)

Solmussa tee ehdottomasti se valitus! Eihän siinä ole mitään järkeä, että odottava äiti jää epätietoisuuteen ja stressaa sen takia turhaan. Oikeista asioista stressaaminen sitten erikseen. Järkyttävä lääkäri! Toivottavasti saat jotain konsultointia sieltä lekurin papereista, ettei tarvitse miettiä mitä se kommenteillaan tarkoitti! :hug:

Onnittelut hyviä uutisia saaneille! :flower:

Poikanen on ollut tänään aika hiljaksiin ja kaivoin taas pitkästä aikaa dopplerin esille. Yleensä mahassa käy melske, mutta eilen ja tänään on ollut hiljasempaa. Ihan yksittäisiä hiljasia tuntemuksia on tullut. Sydänäänet kuuluivat hyvin, joten ehkä mä hermoilin suotta. Muillakin on vauva vissiin välillä vähän rauhallisemmin.

NinaRinsessa ja Poikanen


 
Glow
Ninarinsessa :hug: kyllä teistä tulee hyviä vanhempia. Noi tapahtuneet jutut lemmikkienkanssa varmaan tuntuu extra pahalta raskaushormonien takia. Kyllä se siitä taas =)

solmussa joo, mäkin kyllä laittaisin palautetta ehdottomasti tommosesta kohtelusta!! ehkä ne tajuaa seuraavalla kerralla kohdella paremmin.

omaan oloon ei ihmeitä. kauaa ei jaksa koneella istua kun alaselkään koskee niin kovasti. joten, sänkyyn telkkarin pariin kun muksutkin jo nukkuu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Solmussa ei se lekuri sattunu olee sellanen vanhempi vaalea nainen? Joka nyökyttelee tosi paljon? Mulla oisi kanssa keskiviikkona rakenneultra ja toivon ettei lääkäri oo tää mun edellä kuvaama, koska se teki mulle ultran jotain viikkoja takaperin ja oli just tollanen ettei kertoillu mulle mitään. Aloin keselemään niin sitte jotain vastaili.
No nimenomaa toi sama. :headwall:

Mä tosiaan siinäyritin kysellä, mutta ei ensimmäistäkään sanaa osottanut mulle. Soitan sinne huomenna ja kysyn mitä papereissa lukee.
:D
 
MLL
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Solmussa ei se lekuri sattunu olee sellanen vanhempi vaalea nainen? Joka nyökyttelee tosi paljon? Mulla oisi kanssa keskiviikkona rakenneultra ja toivon ettei lääkäri oo tää mun edellä kuvaama, koska se teki mulle ultran jotain viikkoja takaperin ja oli just tollanen ettei kertoillu mulle mitään. Aloin keselemään niin sitte jotain vastaili.
No nimenomaa toi sama. :headwall:

Mä tosiaan siinäyritin kysellä, mutta ei ensimmäistäkään sanaa osottanut mulle. Soitan sinne huomenna ja kysyn mitä papereissa lukee.
:D
Voi jee..Se oli tosiaan aika tapaus. Toivottavasti selviää mitä sielä on ollu ja tuskimpa mitään ihmeellisempää, kai se nyt siinä vaiheessa oisi jotain sanonu. Täytyy keskiviikkona laittaa se nainen puhumaan :D

 
Terveisiä ultrasta =) =)

Etusivulle voi päivittää tyttölupauksen :heart: :heart: :heart: Ihanaa!!! Painoarvio vauvalle oli 403 grammaa :heart: :heart: Kooltaan vastasi 20+4 viikkoja, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan.

Muutoinkin kaikki oli oikein hienosti, nähtiin miten pikkuinen haukotteli, heilutteli käsiään, ojenteli sormiaan ja ties mitä hassua :) Tärkeintä kaikesta, että kaikki tarkastettavat asiat olivat ok.

IntoOlivia 21+2
 

Yhteistyössä