*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Huomenta!

sef, IntoOlivia Onnittelut tyttölupauksista ja että pikkuiset voivat hyvin! :flower:

solmussa Ehdottomasti kannattaa tehdä valitus tai ainakin antaa palautetta tuosta lääkäristä!

MLL Epäonninen olet sinäkin, kun on sama lääkäri. Ei siellä ole muita lääkäreitä, että voitte pyytää (vaatia) toista?

(.) Ei tullut oikein hyvin nukuttua tämä yö. :( Luultavasti koska nälkä iski, eikä meinannut keksit ja omena auttaa, ja olin hereillä kaksi tuntia... Pikkuinen siihen aikaan oikein kunnolla myllersi ja potki mahassa, kun taas ei se ole päivisin niin vilkas. Mä kun jo ajattelin, että meinaako se, että meille on tulossa sopivan rauhallinen vauva esikoiseksi, mutta tuleeko siitä nyt sitten yökyöpeli :LOL:

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja paranemisia sairaille! :flower:

Minna ja 22+3
 
MLL
Minna en tiedä onko sielä toista ultraavaa lääkäriä. Ehkä tällä vanhalla jarrulla on paljon kokemusta laitteesta ja mitä sieltä näkyy, mutta on jämähtänyt siihen aikaan kun ultralla tutkittiin vaan sairauksia eikä äidin henkisellä hyvinvoinnilla ollut niin väliä. En rupea nyt vaihtamaan lääkäriä, koska halua mennä keskiviikkona, mutta jos sielä jää jotain epäselvää niin sitten nostan metelin. Voihan se olla, että sielä onkin toinen lääkäri joka sattuisi meille, mutta epäilen vahvasti.

Onnea rakenneultrassa käyneille jälleen kerran :) Hyviä uutisia putkahtelee kuin sieniä sateella :flower: :heart:

Lähden aamupäivällä ostoksille, josko etsisi äitiyspaidan tai ainakin sellasen mikä mahtuu päälle, vaikkei äitiysmallistoa olisikaan. Rennot kotihousut olisi myös hakusessa, sellaset korkea resoriset että pysyisi jalassa (mielellään niin siistit että voisin järkyttää niillä myös näitä sivistyneempi kanssasisaria jotka ei ymmärrä kuin verkkareissa voi mennä kauppaan :LOL: ). Vauvalle yritän olla ostamatta mitään, mutta käyn silti tsekkaamassa tarjontaa :) Illalla voisi jatkaa jouluilua ja tehdä torttuja, mies on niitä jo kovin toivonut :xmas: Eipä muuta, mukavaa tiistai päivää kaikille! :wave:

MLL :heart: 20+6
 
Huomenta!

Anteeks, nyt ihan vain omaa napaa :ashamed: Tulen sit myöhemmin kommentoimaan kun saan ensin itselleni varmuuden et kaikki ok :ashamed:
Täällä eilen takana kamala työpäivä vaikka olikin todella hiljainen mutta kun vähäänkään kumartelin nopeasti ottamaan milloin mitäkin mistä vetolaatikosta niin supisteli aivan jatkuvalla syötöllä sit :( Välillä tuntu et just tulee myös oksu, olo oli kyllä tosi kamala.... Sinnittelin 6 asti ja sit sovinkin tästä päivästä et joka tuli päästää eilen mut kotiin niin tulee tekee mun aamuvuoron, ja illaks sain meidän toisen kokin et nyt 8 aikaan soitan neuvolaan et josko saisin lekuriaikaa vaiko pitääk nyt sit tuonne äippäpolile lähtee...
Helpotti kyllä kotona kun pääsi lepäämään. Viimeyö menikin heikoilla unilla kun sit miettinyt tässä kaikkea, jotenkin niin pelottaa :'(

Ävm70 ja "pikkukakkonen" 21+3 :heart:
 
Glow
äiti vm70 :hug: toivotaan et kaikki hyvin. Mä en oo aikoihin kyenny kumartelee etteikö supistelis tai sattuis pahasti. On aika haasteellista toisinaan touhottaa kotona ton 8 kuisen kanssa... tuntuu välil kauheelle kun kokoajan pyytelen esikoista nostelee lattialta ym. tavaroita...

Huomenna pitänee munkin mennä ostaa jotain "mammapaitoja". Eipä tääl ole kun H&M joka myy mammavaatteita ja yleensä aina just mun koko loppu siitä mitä oisin ostanu. Mut meneehän ihan tavis paidatkin kun on vaan tarpeeks pitkiä! Huutiksesta huusin yhet kivan oloiset housut, toivottavasti ne on sitte sopivat ja hyvät...

23+0 :heart:
 
MLL,solmussa On siellä ainaki kaks muutaki lääkäriä,jotka tekee noita ultria,meillä ku ei nimittäin ollu tuo lääkäri(tiiän kyllä kenestä puhutaan,se oli mulla kerran ku esikoista odotin :) )
Eli voi sulla MLL olla joku toinenki,meillä ainaki oli siinä mielessä mukavamet kertoili,asioita ja nähtiin toki ihan koko ultraus ja kuviaki saatiin.Meillä oli vaan niin epävarma kaikesta,mut aktotaan mitä ne ens ke sanoo :D Saattaa olla meilläki eri sillon tai sit tuo sama sais olla vähän varmempi :whistle:

Meillä täällä pakkaus kovasti meneillään ja esikoisen kans tässä tapellaan ku sillä on taas niin ihana aamu ollu.Ja mahassa välillä muljuu,toisen potkuja tuntuu pitkin päivää,mut toinen on selkä mahaa vasten ja potkii sisälle,mut pyllyä eilen kovasti heilutti,et tuntu välillä :)

Kaikille hyviä vointeja ja onnea hyvistä ultratuloksista! :)

Nystis ja U&H 21+4
 
Pikasesti neuvolakuulumisia (luen juttunne myöhemmin, pitää ehtiä kohta kouluun) eli siellä kaikki ok. Pissa puhdas, verenpaineet ok, hb 124 ja paino nyt 57kg. Sf oli 17cm. Vauvan syke oli n.130-140 (aika rauhakseen pysytteli, ei liikkunu, joten tais nukkua vielä :heart: )

Kivaa päivää kaikille :wave:
 
Heipsan hei, tänään täynnä rv 22+0 :heart: :)
Räkätaudistakin oon näemmä selviytynyt kunnialla :)
Ens ma olisi neuvolakäynti edessä, pääsee kuuntelee taas sydänääniä ym. Ja sit tietenkin saa ne KELA-paprut täytettäväksi =) Meinaan ottaa vain sen 1 pakkauksen ja 2 rahana jotta saa ne rahat vaunukassaan, muuten ei toivoakaan että vaunuja voitas ostaa kun aina olemme joulun alla, joulukuu-helmikuu tiukilla... Jostain syystä se on melkeimpä aina näin. Saa vielä veropalautuksia sopivasti et riittää vaunujen ostoon =)

Torstaina olisi se "tuomion päivä" :kieh: eli rokotuspäivä, empä tiiä... Voi olla että unohdankin koko asian, ei olisi mikään ensimmäinen kerta jos unohdan isompiakin asioita. En olisi saanut edes tietää ko. rokotuspäivästä jos en olisi tajunnut itse kaivaa netistä infoa.
Naistenklinikallakaan mulle ei edelleenkään olla puhuttu mitään koko possutaudista. Kumma juttu. Unohdin itsekin sitten kysyä sieltä mielipiteitä rokotuksen suhteen mutta mitäpä se olisi edes auttanut, samaa suositus-asiaa he olisivat siellä jauhaneet. :whistle:
 
Onnea hyvistä rakenneultratuloksista niitä saaneille!

Solmussa: Ehdottomasti teet valituksen. Minäkin pohdin, teenkö siitä, kun kätilö sen np-ultran jälkeen sanoi, että "meneehän teidän elämä tästä väistämättä pilalle"... Katotaan nyt miten rakenneuä menee... Ensi viikkoon pitäisi jaksaa odottaa.

Lämmöstä olisi sellainen kysymys, että kun oon ymmärtänyt, että lämmön pitäisi koko raskauden ajan olla koholla, mutta mulla on nyt ollut 36,5 ja sellaista. Onkohan se kuitenkin ihan ok ja normaalia?

Rokotteesta oli pistoskohta kosketusarka 4 päivää, muuten ei mitään.

(.) Päätin pitää tänään etäpäivän töistä sillä vaikka kuumetta ei ole, niin pää on kipeä ja flunssainen olo on tosi pahoin. Miehellekään ei onneksi vielä ole tullut possuoireita, mutta ollaan kaiken varalta eri paikoissa tämä viikko.

edit: niin, tänään tuli rv 20 täyteen :)
 
Onnea kaikille rakenneultrassa olleille :)

Rokote
otettu eilen, käsi aikas kippee mut muuten ei oo olo mitenkään sellanen et nyt ois aivot muussia ja vauvakin kovasti touhuaa mahassa et en usko et hän pahalla rokotetta otti :)

Neuvolassa tänään käyty:
Hemppa 122
verenpaine 134/74 (oon jännittäjä ::D)
paino 78.9 8 tukka painaa varmaan kilon :S), pain omuutos +450g
turvotus -
sf-mitta 16cm
sydämen syke +
liikkeet ++
pissa proteiini +
glukoosi -

sain sitten heti käskyn et pitää pissata purkkiin ja viedä näytteet labraan :( toiv. ei nyt oo vakavaa..
Sokerirasitus ois 1.12, sitä kauhulla odottaessa :S
Vauva kovasti liikku sydämen kuuntelun aikan, kiltisti paikoillaan pysy, potki vaan niin kovasti sitä laitetta, ihana jumappri :heart:

pippa3 korjaatko mun tietoihin et se on tyttöVEIKKAUS :) saas ny nähä kumpi siel sit molskii :D

Saatiin myös näitä kelan lippusia ja lappusia mut ei osannu neuvola täti vastata noihin isyysloma juttuihin..pitää mennä huomenna kelaan kysyyn..

Murgu ja Möhkisrakkaus rv 22+5 :heart:


EDIT: iäksi mulla voi muuttaa 21 vuotta :p
 
mobic, murgu Onnittelut hyvistä nla-uutisista ja murgu, myös, tyttöveikkauksesta!

Poppeli Kiitos paljon tarjouksesta! Tässä selvisi kuitenkin, että asia järjestyy omalla painollaan. Äiti on nimittäin hankkimassa sen meille lahjaksi.

äitivm70 Toivottavasti kaikki on hyvin!

Kaikille sairaille pikaista paranemista!!

(.) Koko iltapävä tuli vietettyä ystävän kanssa shoppailemassa, kiertelemässä kaupunkia, kahvilla ja päivällisellä :whistle: Nyt kotona, ja aika väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen.

Lisäksi kuohuttaa, kun en vieläkään ole saanut pankista uutta visa-korttia. Pankki on Norjassa, ja mä täällä muualla. Elokuun alusta lähtien olen odottanut uutta korttia ja kolme kertaa ovat yrittäneet sen mulle lähettää, mutta aina häviää postissa. Tätä viimeisintä lähetystä olen jo odotellut 3 vkoa. Normaalisti posti Norjasta kestää 2 vkoa eli on hyvin tod. näk., ettei nytkään tule perille. Silti, tällä kertaa eivät vielä halunneet peruuttaa ja lähettää uutta, vaan mun pitää odottaa vielä 2,5 vkoa ennen kun voivat niin tehdä. Silloin on mennyt jo 5,5 vkoa sen lähetyksestä!!

 
Kiitos Glow ja Minna :hug:
hetki sitten kotiuduttu tuolta lekurineuvolasta ja turhaan mä viimeyön suht valvosin ja mietin :ashamed: Kyllä kaikki oli hyvin, ei ne supistelut olleet tonne mitään tehneet :)
Lekuri kirjoitti tästä tuonne 11pv.n saikkua kun ei voi kuulemma kirjoittaa enempää vaikka kuinka tietäisi ettei enää pysty töihin muttä kun viikkoja niin vähän :/ Haetaan sit uutta mut typerää ja tuskauttavaa tää on itselle että esimiehellekkin kun lyhyitä pätkiä ja tänään juuri aamulla puhuin esimieheni kanssa puhelimessa et musta ei ole enää töihin, kumpikin tietää sen :ashamed: Seuraava neuvola jo sit ensviikon perjantaina eli 13pv ;)

Palaillaan, jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pk" 21+3 :heart:
 
Voisin merkata itseni tähän ketjuun. Laskettuaika 20.3 ja kolmas lapsi on tulossa. Ikää 32-vuotta ja K-HKS tulee olemaan synnytyssairaala.

Ultra olis viikon päästä ja kovasti toivon, että saisin tietää vauvan sukupuolen. 2 poikaa löytyy talosta, joten tyttö tietysti olisi tosi kiva ylläri =) .
 
ompus Tervetuloa! :flower:

äiti vm70 Hienoa, että kaikki on kunnossa! Ja hyvä, että sait sairaslomaa, vaikkakin ymmärrän, että käytännön puolesta nuo lyhyet pätkät eivät ole parhaimpia.

Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille!
 
Ihan pika kommentti ettei taas unohdu mitä pitää kommentoida. Ootteko hankkineet masutuubeja? Tuli mieleen kun paitojen ostamisesta oli puhetta. Mä tilasin täältä kaks tuubia ja aivan ihania ovat.

https://www.meandmama.fi/shoplib/pomenu.php?mid=244&op=o

Lämmittää kivasti ja muuten liian lyhyet paidat käy vielä noiden kanssa oikein hyvin. Mä oonkin tässä miettiny mitä vaatteita mä oikein käytin esikkoa odottaessa kun ei mulla noita tuubeja ollu, mut toisaalta vatsa kasvo aivan eri tahtia kun nyt.
 
Onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille ja tyttö- ja poikalupauksia saaneille :heart: Täällä jännitellään sitä sukupuolta sitten syntymään saakka, kun niin jalat ristissä nukkui ;)

Välillä tulee huoli vauvan liikkeistä :eek: Yks tuttu on 2 viikkoa "jäljessä" mua ja sanoi, että tuntee potkuja ympäri vuorokauden ja että vauvalla on selkeä rytmi. On kuulema kovaa rytinää. Täällä on kyllä liikkeet tuntuneet jo useamman viikon, mutta edelleen hentoisina..tietty istukka edessä mulla ja liikkeet tuntuukin vaan ihan alhaalla tai ihan ylhäällä...mut silti tulee ihme huoli, vaikka pitäs vaan keskittyä omaan vauvaan ja sen rauhallisiin liikkeisiin =)

Jemppi & Aapo 21+0 *poks*
 
hiphei, piti tulla ihan sitä sanomaan että sainkin jo tänään KELA paprut kun kävin muissa asioissa neuvolassa! :) Se sit antoi mulle jo tänään ne kun mulla on täynnä nuo viikot siihen :)
Sitten veinkin kelaan laput heti tänään ja tiedustelin että mitenkähän kauan tästä päivästä lähtien kestää about että on äitiyspakkaus postissa niin sanoivat jotta kuukauden sisällä eli uskoisin et joulukuun ihan alkuun menee =) :) =) :)
Kohta pääsee hypistelee lisää vaavivaatteita ja joulukuussa vaunuhankintaa............ :heart:
 
Tässä mietiskelen äitiysraha-asiaa. Osaisko joku vastata..Kysyin kelalta enkä oikein saanut varmaa vastausta. Elikkäs kun nyt kuun alusta jäin työttömäks ja nyt sairaslomalla 8.11 asti, mutta kerkiän siis saamaan ansiosidonnaista ennen äitiyslomaa. Vuoden 07 verotuksen mukaan ei rahaa kannata laskea, koska olin osan vuodesta äitiyslomalla ja tähän asti olen ollut töissä, niin kannattaa laskea 6 kk:den tulojen mukaan, mutta mietinkin, että lasketaanhan se nimenomaan työtulojen mukaan ennen tämän työttämyyden alkua, ettei lasketa ansiosidonnaisen aikaa eli 6 kk ennen äitiysrahakauden alkua. Monimutkaisesti selitetty, mutta en nyt osannut helpomminkaan selittää. Nuorimmainen ei kerkiä täyttämään 3 vuotta ennen laskettua-aikaa, joten sen voisi myös ottaa hänen aikaisen rahan mukaan, mutta minulle kannattavin olisi juuri tuo 6 kk ennen työttömyyttä laskentaan.

Solmussa, kyllä on ollut törkeä lääkäri! Hyvä, kun olet laittamassa asiaa eteenpäin.
Voimia supistusten kanssa painiville ja flunssaisille!

Tänne ei muuten mitään ihmeitä. Vauveli on taas ollut vilkkaamalla päällä ja ihan selvästi perätilassa. Nasakat potkut tulee alapäähän päin. Saattaahan olla jossain vaiheessa pidätyskyky koetuksella, jos vauva päättää jatkaa samaan suuntaan potkimista. Ensimmäinen lapsi oli joka ultrassa näistä ajoista asti perätilassa (sektio) ja toinen pää alas päin. Mietinkin, että jos tämä päättää jäädä perätilaan, niin ei ainakaan tarvii sitten miettiä tuota synnytystapaa sen enempää. Muutenkin kun se on puntarissa edellisessä synnytyksessä murtuneen häntäluun takia. Toisaalta olisi ihana synnyttää ihan perinteisesti, mutta kyllä tuo häntäluu on jättänyt vähän epäilystä asiaan.

Pitääpäs katsoa, onko kirjasto täällä vielä auki, jos saisi ittesä sinne liikenteeseen. Ihana päivä, kun liitoskivut on ollut siedettävät ja nukuin päikkäritkin.

Miiru 21+4
 
Masutuubeista tilasin jo raskauden alussa niitä pari kpl mutta ovat ainakin vielä osoittautunut turhiksi, esikoista odotellessa en hommannut sellaisia. Nyt vaikkakin maha on jo iso niin ei ole oikein ollut tarvetta tuubeille :whistle: Varmaankin kun mulla noita äitiyspaitoja on nyt kiitettävästi ja tykkään niitä käyttää kun on masun kohdalta pidempiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miiru80:
Tässä mietiskelen äitiysraha-asiaa. Osaisko joku vastata..Kysyin kelalta enkä oikein saanut varmaa vastausta. Elikkäs kun nyt kuun alusta jäin työttömäks ja nyt sairaslomalla 8.11 asti, mutta kerkiän siis saamaan ansiosidonnaista ennen äitiyslomaa. Vuoden 07 verotuksen mukaan ei rahaa kannata laskea, koska olin osan vuodesta äitiyslomalla ja tähän asti olen ollut töissä, niin kannattaa laskea 6 kk:den tulojen mukaan, mutta mietinkin, että lasketaanhan se nimenomaan työtulojen mukaan ennen tämän työttämyyden alkua, ettei lasketa ansiosidonnaisen aikaa eli 6 kk ennen äitiysrahakauden alkua. Monimutkaisesti selitetty, mutta en nyt osannut helpomminkaan selittää. Nuorimmainen ei kerkiä täyttämään 3 vuotta ennen laskettua-aikaa, joten sen voisi myös ottaa hänen aikaisen rahan mukaan, mutta minulle kannattavin olisi juuri tuo 6 kk ennen työttömyyttä laskentaan.
Juuri samaa kävimme tänään KELA:ssa läpi kun en itsekään asiaa tajunnut, täti sanoi että sitä voi tarpeen tullen "jouduttaa" niihin kuukausiin kun olin töissä joten näin teimme , muuten olisi mennyt jotenkin että 2007 mukaan laskisivat mutta vein kaikki tarvittavat laput, huomen viel pari jotta asia hoituu tuon työtulon mukaan ennen työttömyyttäni :)
 
Mä kävin tänään eka kertaa UFF:ssa ja löysin äitiysfarkut, virheettömät.. sellaiset haalarimalliset :heart: 3?! Koska kaikki tuotteet siellä tänään 3:lla eurolla.
Taidanpa käydä joskus uudestaankin.
 
Miiru mulle KELAsta sanoivat muutama vuos sit kun tuskailin noiden tulojen laskun kanssa et he voi laskea molempien tulojen mukaan ja sit voi valita sen kannattavamman.Mut siis korostan nyt et asun täällä korvikuusen kannon alla ja meillä on hyvin pikkuinen kela missä saa hyvää palvelua ja pakkauksenkin viikossa kotiin siitä kun on antanut paprun sinne mut siis mun mielestä sen voi lasketuttaa kummallakin tavalla.mut kun viet ne paperit niin varmista nyt vielä et laskisivat uon työssäolo ajan mukaan sen äippärahan.
 
hellou kaikki ja terrrrvetuloa uusille :heart:

ultra takana ja poika tulossa, kätilö oli melkoisen varma että poika siellä oli potkimassa :) hihih. kaikki oli muutenki oikein hyvin ja paaaaaljon saatiin kuvia, "koko suvulle oma kuva" :D istukka on kuulemma edessä ni liikkeitä ei sen takia paljon tunnu, ainoastaa tuolla ihan alhaalla :) hyvä että sekin selkis nyt :)

joku tossa kyseli lämmöistä, muuta en osaa sanoa, kuin että mulla on lämmöt normaalistikki jotai 35,3 ja samaa on edelleen,,

possupiikin kävin kans hakemassa aamulla, ja ei kyllä juuri missään se tunnu, ehkä ihan vähä just siinä pistokohdassa muttein kyllä muuten..vielä :D

nyt suihkuun, oon siivonnu hurjana tänää ni alkaa suihku tuntua ihanalta ajatukselta :D

 
Heipähei! Taasen pitkästä aikaa! Ekana ihanat uutiset, eli kromosomiuutiset tuli eilen ja ne oli ok :heart: Lisäks saatiin tietää että pieni prinsessa on tulossa eli meille voi päivittää sellaisen tiedon! Torstaina kontrolliultra aivokammioiden takia ja täytyy toivoa et ei ainakaan lisää olisi laajentumaa tullut!

äiti vm70 Täälläkin supistelee, polttaa selkää ja tuntuu et menkat alkaa. Yritän sinnitellä torstaihin kun vielä suht hyvin pärjäilen kivun kaa, mut vielä pitäis sinnitellä. Töissä laskeskelin pomon kaa et jouluun asti ku jaksan niin sit on niin paljon lomaa et voin jäädä kotiin. Mut supistelee joo ja äippäpolilta sanoivat et sinne heti jos siltä tuntuu. Yhden yön vietin jo sairaalassa.

liikkeistä, meillä vauva on porskutellu jo kauan, mut lääkäri totes et oon niin laiha et se auttaa liikkeiden tuntemisessa. Välillä kauhee myllerrys ja saatan yöllä herätä potkuihin, mies tuns kans jo liikkeet ekaa kertaa viikonloppuna.

Hankinnoista, , viikonloppuna meinattii lähtee itäsuomesta ikeaan :D Shoppaillaan pinnasänkyä jne..

kinder, musta kans masutuubit ollu aika turha hankinta. Ei ainakaan minulla ole pysyneet kunnolla vaik mahaa jo löytyy ja nykyään niin ihania tunikoita jne et ei oikein o ollu tarvetta :)

Varmaan pitäis nyt joku päivä käydä läpi kirjoituksia ja sais kommentoida enemmän ku vähä tää elämä alkaa rauhoittuu! Meilt katos kissakin pari viikkoa sitten ja itkin sitä varmaan viikon ja etsittiin kaikki eläinhoitolat jne :(

Mutta puoliväli poksahti!

LM & Pirpana 20+1
 
MLL
Hienoa LillaMy että oli hyviä uutisia tullut :heart:

Masutuubista niin meinasin eka tilata pari, mutta olivat niin kalliita että jäin harkitsemaan ja nyt tulin siihen tulokseen, että samalla hintaa tai halvemmalla saa ostettua pitkä helmasia toppeja jotka ajaa saman asian ja pysyy paikallaan hyvin. Menee topit sitten raskauden jälkeenkin.

Puntti tutisee kun jännittää huominen ultra niin kovasti =) :heart:
 

Yhteistyössä