***Maaliskuussa ministyvät***

Noni nyt ne oli vastannu sieltä salilta mun valitukseen..
Pahoittelivat kovasti, että näin on käynyt ja ovat kuulema jo viime vuoden lopulla alkaneet myymään lyhyemmän ajan kortteja, jottei tällaista tapahtuisi.. myös yksittäiset ohjaajat eivät ole tienneet milloin sali menee kiinni kokonaan, siksi on mulle myyty 5 kk kortti helmikuussa vielä..
Vaihtoehtoina on joko mennä sali82:lle tai LeafAreenalle sillä salikortilla, jos jompikumpi sopii paremmin. Mutta kun alunperin halusin tuonne, koska se on kodin lähellä eikä tarvi lähteä montaa kilsaa kulkeen salille töitten jälkeen! Törkeää touhua. Myös jumppakorttiin sen voin vaihtaa ja saisin tuossa länkkärillä käydä jumpassa.. hyvitykseksi saisin 1 h kerran personal trainerin kanssa, joka suunnittelisi mulle vaikka jumpat missä käydä.. MUTTA jumpat alkaa vasta 19.3, joten mulla menee siitä mun kortista kuitenkin 2 viikkoa hukkaan.. :headwall:
Pitää laittaa tosta 2 viikosta jokin vastine sinne kunhan pääsen kotiin.. en pääse töistä mailiin ja puhelimella on vaikea kirjottaa :)
Kiva, että hyvittävät :)

Sali 82 on ihan paras. Mä tykkään siitä paikasta ihan hirmuisesti ja sen paikan omistaja on aivan sairaan mukava ja sympaattinen tyyppi.
Ja jos siellä on edelleen M-kirjaimella alkava nainen (en tiedä saako täällä puhua nimistä) töissä, niin hän on TODELLA mukava ja hyvä tsemppari.

Ja tuolta saa jokainen itselleen ohjelman, jonka he tekevät ottaen huomioon ne ongelmakohdat, joihin haluat puuttua, eli sieltä saa apua ja tukea.

Joten jos et päädykään jumppiin, vaan salilla käyntiin, niin lämpimästi voin suositella Sali 82:sta uudeksi treenipaikaksesi :D
 
  • Tykkää
Reactions: teisu
Viikko harjoiteltu oikeita otteita ja asentoja ja tänään nostin jo painoja noihin sarjoihin. Ja johan alkoi tuntua että jotain teenkin. Muutamassa laitteessa tosin vedettiin viimenen sarja sisulla ja hampaat irvessä :LOL: Vaan kaikki tein. :kieh:

Mutta kyllä on energinen olo vieläkin :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="hippo";25813999]Mitä sä olet syönyt?

Mua alkaa palella, kun kroppa menee ketoosiin, kun on syönyt vain niukasti hiilareita. Tosin juuri nyt ei palele, kun risoo niin, että lämpenen ihan vain ärsytyksen voimalla. Tein niitä kalapiffejä ja olin viittä vaille aikeissa alkaa lounastaa, kun pudotin annoksen tiskialtaaseen.

En mä niitä olisi halunnutkaan. Pyh. :|[/QUOTE]

Ketoosissa en ole. :D Valitettavasti. Syön sen verran runsaasti marjoja, hedelmiä yms. ettei toivoakaan ketoosista. Tänään vielä iltaruoan korvasi nutrilett-patukka, joten ketoosit on ihan kaukana minusta.

Oisko se sitten enempi se, että kcal per päivä mitä syön on 700-900 suunnilleen ja olen nyt esim. neljänä peräkkäisenä päivänä käynyt salilla 8 kertaa yhteensä eli kaksi jumppaa per päivä. Ilmeisesti tuollainen spinning mitä eilen ja tänään vetänyt vie jotain 400-500 kcal per tunti ja kaks tuntia tullut tehtyä ma ja ti. Salilla nollaan kalorit? Eli tavallaan "en syö mitään".
 
Hyvää iltaa!

Tulin juuri salilta...sinne jäi liki 400 kaloria...joskin palkkarista otin taas sen 200 kaloria takaisin :D

Palkkari on mulle ihanaa herkkua, koska se on niin hyvää. Salitreenien jälkeen saa siis aina palkaksi sekä hyvän olon, että hyvän pirtelön. Ja kaupanpäälle vielä painokin putoaa ja lihakset kasvaa...ainakin pitkällä tähtäimellä :D
 
IhanaValo
Ei-voi-olla-totta! Ihan hys hys, mut meijän vaaka on menny oikeesti rikki..se meni ja näytti 80,7kg tänä aamuna..Eka 80,9 mutta kun järkyttyneenä menin vielä uudelleen kun en uskonut ja sit vielä uudelleen niin näyttikin viel vähemmän.
Seuraavaksi se nousee taas, mut olipa iloinen näky sekin nolla :)
 
"hippo"
Ei-voi-olla-totta! Ihan hys hys, mut meijän vaaka on menny oikeesti rikki..se meni ja näytti 80,7kg tänä aamuna..Eka 80,9 mutta kun järkyttyneenä menin vielä uudelleen kun en uskonut ja sit vielä uudelleen niin näyttikin viel vähemmän.
Seuraavaksi se nousee taas, mut olipa iloinen näky sekin nolla :)
Nollat ovat kivoja :)

Ja kuten olin täältä oppivinani, vaaka on rikki vain, jos se näyttää aiempaa isompaa lukemaa. Tervetuloa siis ehjävaakaisten ja entistä kevyempien kerhoon. :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"MaMa"
Hiphei! Mä oon niin saanu energiaa tosta "kilo kerrallaan" ajattelusta!! :D Joka päivä tuntuu vaa'alla, että onnistun, sen sijaan, että tavoite olisi vielä kaukana! Suosittelen kyllä kaikille! :D Ja nyt kun se paino vielä tippuu suht nopeaa, niin ai että. :)

Lihastreeni mulla on taas jäänyt, mutta oon innostunut tuosta ulkoilmasta ja oon sit käyny lenkeillä. Mä ajattelen sen kuitenkin niin, että pääasia, että liikkuu edes jotenkin useimpina päivinä. Annan kuitenkin niitä nollapäiviäkin itselle, jolloin en mee edes lenkille. Saa laiska vaan maata. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Ketoosissa en ole. :D Valitettavasti. Syön sen verran runsaasti marjoja, hedelmiä yms. ettei toivoakaan ketoosista. Tänään vielä iltaruoan korvasi nutrilett-patukka, joten ketoosit on ihan kaukana minusta.

Oisko se sitten enempi se, että kcal per päivä mitä syön on 700-900 suunnilleen ja olen nyt esim. neljänä peräkkäisenä päivänä käynyt salilla 8 kertaa yhteensä eli kaksi jumppaa per päivä. Ilmeisesti tuollainen spinning mitä eilen ja tänään vetänyt vie jotain 400-500 kcal per tunti ja kaks tuntia tullut tehtyä ma ja ti. Salilla nollaan kalorit? Eli tavallaan "en syö mitään".
Hei, ketoosiin pääsee hiilareillakin! Mulle ravintoterapeutti sano että jos kalorit jaa 500 kieppeille niin ketoosi on lähellä...
 
Mun paino on taas paikoillaan :(

su ja ma 66,4 kg ti ja ke 66,5 kg.

Syönyt olen vährmmän, kuin mitä kuluttanut ja olen käynyt tässä väliin kahdesti salilla punttaamassa ja ottamassa vähän aerobistakin. Melkosen tiukasti on siis kilot kropassa kiinni.

Otin mittanauhan käyttöön...josko se sitten antaisi tuloksia vähän paremmin? Vyötärö on nyt 77 cm ja lantio 104 cm.
 
Heippa, mä meinasin jo etsiä tämän ketjun käsiini ja ilmoittaa, että en enää jatka, koska en ollut laihtunut yhtään helmikuussa.
Mutta sitten kävin vaa'alla tänä aamuna, ja jess!! 61,4 kg, kun olin ollut 62,4 kun edelliskerran punnitsin!

Siis en ole kertaakaan lastensaannin jälkeen painanut 61-alkuisesti!

Pakko kehua teille siis karppaamista, koska en edes "yritä" laihtua, vaan homman nimi on se, että aloitin karppaamisen TOIVEENA laihtua, ja katson, mitä tapahtuu. En laske kaloreita, en mielestäni ole vähentänyt syömistäni. Hitaastihan tämä menee, mutta kun mulla ei ole kiire.

Joku sanoikin jossain fiksusti, miksi laihtuu, vaikkei edes yritä, kun karppaaminen pitää nälän poissa niin pitkään, niin aina välillä jää jokin syöntikerta väliin. Niin sitä vähitellen laihtuu.

Ja siis vielä sekin hyvä puoli, että tämä on oikeasti ruokavalio, jota voin jatkaa vaikka lopun elämääni. Ei ehkä ihan 100% samalla tavalla, mutta ei paljon tarvitse muuttaakaan. Esim. nyt en syö ruisleipää, enkä muitakaan viljoja, täysjyvärukiin voisin ottaa takaisin, samoin syö en täysjyväriisiä, sen aion ottaa takaisin vähäisessä määrin, en syö perunaa, sitä en kaipaakaan, pastaa syön joskus vähän, sitä jatkossakin vähän.
 
Heippa, mä meinasin jo etsiä tämän ketjun käsiini ja ilmoittaa, että en enää jatka, koska en ollut laihtunut yhtään helmikuussa.
Mutta sitten kävin vaa'alla tänä aamuna, ja jess!! 61,4 kg, kun olin ollut 62,4 kun edelliskerran punnitsin!

Siis en ole kertaakaan lastensaannin jälkeen painanut 61-alkuisesti!

Pakko kehua teille siis karppaamista, koska en edes "yritä" laihtua, vaan homman nimi on se, että aloitin karppaamisen TOIVEENA laihtua, ja katson, mitä tapahtuu. En laske kaloreita, en mielestäni ole vähentänyt syömistäni. Hitaastihan tämä menee, mutta kun mulla ei ole kiire.

Joku sanoikin jossain fiksusti, miksi laihtuu, vaikkei edes yritä, kun karppaaminen pitää nälän poissa niin pitkään, niin aina välillä jää jokin syöntikerta väliin. Niin sitä vähitellen laihtuu.

Ja siis vielä sekin hyvä puoli, että tämä on oikeasti ruokavalio, jota voin jatkaa vaikka lopun elämääni. Ei ehkä ihan 100% samalla tavalla, mutta ei paljon tarvitse muuttaakaan. Esim. nyt en syö ruisleipää, enkä muitakaan viljoja, täysjyvärukiin voisin ottaa takaisin, samoin syö en täysjyväriisiä, sen aion ottaa takaisin vähäisessä määrin, en syö perunaa, sitä en kaipaakaan, pastaa syön joskus vähän, sitä jatkossakin vähän.
Ei se laihtumattomuus ole syy jäädä remmistä pois...kun ei sitä sitten AINAKAAN laihdu, jos meidät jättää kokonaan ja palaa entiseen :)

Mutta kiva kuulla, että miinusta on tullut :D
 
  • Tykkää
Reactions: Halikatti
Eilen jouduin pitämään kevyttoppatakkia sisällä, että kehoni lämpötila pysyisi yli 36 asteen. Normaali ruumiinlämpöni on kyllä matala, mutta jatkuva palelu hieman riepoo minua. Vai pitäskö vaan antaa palella ja se kuluttaisi enemmän kaloreita? Ruokailuvälit eilen 4,5 tuntia, 6,5 tuntia ja 3 tuntia; neljä ateriaa siis.
Onko kilpirauhasarvoja katsottu? Siinähän palelu on tyypillinen oire.
 
Aamupaino sai aikaan kirosanatulvan.

Mikä helvetti siinä nyt on, että se paino nousee?!

Eilen söin aamulla 2 pientä ruisleipää ja Nutriletin pirtelön. Lämpimänä ruokana söin kinkkukiusausta ja raejuustoa. Iltapalaksi 2 pientä ruisleipää.

Kävin salilla tekemässä tunnin aerobisen, jonka aikana paloi kaloreita yli 350.

Ja miten sitten kävikään...vaaka näytti aamusta 66,6 kg, eli paino senkun nousee. Voi tätä vitutuksen määrää. Mä en käsitä, että miten siihen vaakaan piirtyy koko ajan vaan isompaa ja isompaa lukemaa, kun olen kuitenkin koko ajan miinuskaloreilla.

Ja juu, tiedän kyllä että ennemmin tai myöhemmin se paino lähtee sitten laskuun, mutta millon helvetissä on se myöhemmin, kun ennemmin oli ja meni jo!!

Argh!
 
"MaMa"
Aamupaino sai aikaan kirosanatulvan.

Mikä helvetti siinä nyt on, että se paino nousee?!

Eilen söin aamulla 2 pientä ruisleipää ja Nutriletin pirtelön. Lämpimänä ruokana söin kinkkukiusausta ja raejuustoa. Iltapalaksi 2 pientä ruisleipää.

Kävin salilla tekemässä tunnin aerobisen, jonka aikana paloi kaloreita yli 350.

Ja miten sitten kävikään...vaaka näytti aamusta 66,6 kg, eli paino senkun nousee. Voi tätä vitutuksen määrää. Mä en käsitä, että miten siihen vaakaan piirtyy koko ajan vaan isompaa ja isompaa lukemaa, kun olen kuitenkin koko ajan miinuskaloreilla.

Ja juu, tiedän kyllä että ennemmin tai myöhemmin se paino lähtee sitten laskuun, mutta millon helvetissä on se myöhemmin, kun ennemmin oli ja meni jo!!

Argh!
Mä veikkaan, että sun kroppa kiukuttelee, kun olit niin pitkään tosi vähillä kaloreilla. Silloin siis paino tippui, mutta kun annatkin vähän enemmän sille, niin alkaa kerätä varastoa, jos tuleekin uusi kitukausi. Kroppa kun ei erota oletko dieetillä vai onko nälänhätä. Toinen mikä on tehokas kropan jumittaja on tuo liikunnan tehostaminen. Yleensä aina silloin paino tykkää junnata muutaman viikon ja välistä tosiaan jopa nousee. Suosittelisin sulle, että heität vesilintua sillä vaa'alla hetkeksi ja otat sen mittanauhan käyttöön. Keskityt siis sentteihin. Ja sit vaikka muutaman viikon päästä katsot sitä vaakaa (kun olet huomannut ensin senteissä tuloksia). Josko sitten olisikin kivemmat lukemat siinä?

Mulla kans paino hieman jumittaa. Menkat taas lähestyy ja siksi tiedän et jumi johtuu niistä. Mutta onneksi on paljon helpompaa olla totaalikiellossa kaikesta ja syödä noita pussiruokia kun yrittää hillitä himoja normiruuan yhteydessä. :) Oikeestaan näillä pusseilla ei ees mitään pahoja himoja ookaan. :)
 
[QUOTE="MaMa";25827512]Mä veikkaan, että sun kroppa kiukuttelee, kun olit niin pitkään tosi vähillä kaloreilla. Silloin siis paino tippui, mutta kun annatkin vähän enemmän sille, niin alkaa kerätä varastoa, jos tuleekin uusi kitukausi. Kroppa kun ei erota oletko dieetillä vai onko nälänhätä. Toinen mikä on tehokas kropan jumittaja on tuo liikunnan tehostaminen. Yleensä aina silloin paino tykkää junnata muutaman viikon ja välistä tosiaan jopa nousee. Suosittelisin sulle, että heität vesilintua sillä vaa'alla hetkeksi ja otat sen mittanauhan käyttöön. Keskityt siis sentteihin. Ja sit vaikka muutaman viikon päästä katsot sitä vaakaa (kun olet huomannut ensin senteissä tuloksia). Josko sitten olisikin kivemmat lukemat siinä?
[/QUOTE]

Samma här. Jumi. Mutta siksi en käykään vaa'alla niin kovin usein. Eilen meni kaupassa tuumaa pienemmät farkut jalkaan, joten nou hätä minun puoleltani. Toinen ongelma on ummetus, joka varmaan edesauttaa tätä painonlaskemattomuutta. Kyllä se tulee taas sieltä alaspäin, kun jaksaa vaan olla tiukkana. Tänään olen juonut kupin kahvia ja lounaaksi otin pussikeiton, 100 kcal. Tällä viikolla olen käynyt jo 4 kertaa spinningissä ja kerran bodycombatissa, tänään vuorossa viikon hikisin tunti. Lepoa vasta sunnuntaina, jos silloinkaan. Lihasmassan epäilen kasvaneen tiukalla harjoittelulla ja paino junnaa. No mulla on aikaa. :D

Erona entiseen elämääni: jumi olisi tietänyt minulle aiemmin laihdutuksen epäonnistumista ja siksi repsahdusta leivoksiin, suklaaseen, jäätelöön yms. Nyt vain kovempi kuri itselle (tosin en ole repsahtanut). :)
 
[QUOTE="MaMa";25827512]Mä veikkaan, että sun kroppa kiukuttelee, kun olit niin pitkään tosi vähillä kaloreilla. Silloin siis paino tippui, mutta kun annatkin vähän enemmän sille, niin alkaa kerätä varastoa, jos tuleekin uusi kitukausi. Kroppa kun ei erota oletko dieetillä vai onko nälänhätä. Toinen mikä on tehokas kropan jumittaja on tuo liikunnan tehostaminen. Yleensä aina silloin paino tykkää junnata muutaman viikon ja välistä tosiaan jopa nousee. Suosittelisin sulle, että heität vesilintua sillä vaa'alla hetkeksi ja otat sen mittanauhan käyttöön. Keskityt siis sentteihin. Ja sit vaikka muutaman viikon päästä katsot sitä vaakaa (kun olet huomannut ensin senteissä tuloksia). Josko sitten olisikin kivemmat lukemat siinä?

Mulla kans paino hieman jumittaa. Menkat taas lähestyy ja siksi tiedän et jumi johtuu niistä. Mutta onneksi on paljon helpompaa olla totaalikiellossa kaikesta ja syödä noita pussiruokia kun yrittää hillitä himoja normiruuan yhteydessä. :) Oikeestaan näillä pusseilla ei ees mitään pahoja himoja ookaan. :)[/QUOTE]

Mä koen, että on suurempi paha saada sinne vaakaan vain minipieni miinus parin viikon päästä, kuin että pompin vaa-alla päivittäin ja kiroan sen tovin aamusta sitä lukemaa.

Meinaan, että nyt se vitutus kestää vartin, mutta jos 2 viikkoa panttaan vaa-alla käymistä eikä tulos tyydytä, on vitutus varmaan viikon kestävä. Näin siis siksi, että sitten on ehtinyt jo niin pitkään elättelemään toiveita ja pettymys on moninkertainen.

Miten noiden senttien kanssa...miten nopeasti niissä näkyy muutosta? Tai miten nopeasti PITÄISI näkyä muutosta?

Kävin salilla tekemässä treenin ja 30 min aerobisen siihen perään. Kulutin yhteensä 700 kaloria joten kovasti miinuksille menee tämäkin päivä.

Palkkarista ostin 200 kaloria heti takaisin ja kun pääsin kotiin, söin porkkanan ja pienen annoksen kinkkukiusausta. Tällä pärjäänkin sitten iltaan saakka :)
 
Samma här. Jumi. Mutta siksi en käykään vaa'alla niin kovin usein. Eilen meni kaupassa tuumaa pienemmät farkut jalkaan, joten nou hätä minun puoleltani. Toinen ongelma on ummetus, joka varmaan edesauttaa tätä painonlaskemattomuutta. Kyllä se tulee taas sieltä alaspäin, kun jaksaa vaan olla tiukkana. Tänään olen juonut kupin kahvia ja lounaaksi otin pussikeiton, 100 kcal. Tällä viikolla olen käynyt jo 4 kertaa spinningissä ja kerran bodycombatissa, tänään vuorossa viikon hikisin tunti. Lepoa vasta sunnuntaina, jos silloinkaan. Lihasmassan epäilen kasvaneen tiukalla harjoittelulla ja paino junnaa. No mulla on aikaa. :D

Erona entiseen elämääni: jumi olisi tietänyt minulle aiemmin laihdutuksen epäonnistumista ja siksi repsahdusta leivoksiin, suklaaseen, jäätelöön yms. Nyt vain kovempi kuri itselle (tosin en ole repsahtanut). :)
Mullakin ajattelumalli jumin suhteen on muuttunut. Ennen olisi hanskaat lentäneet tiskiin, koska "paskat mä mitään laihdu!".

Vaan nyt on tilanne toinen. Jos rasva ei tirise näillä syömisillä ja liikkumisilla, niin perkele sitten pusketaan vielä kovempaan ja syödään vielä vähemmän. Kyllä mä ne saakelin ihrat meinaan ittestäni repiä irti vaikka väkisin :D

Jokunen aika sitten kovasti haaveilin siitä ajasta, kun olen sen 62 kg ja kaikki on niin kovin kaunista. Toki se sama tavoite siellä edelleen siintää (tai oikeammin siintää alle 60 kg tavoitteena) mutta vaikka mä kiroapäräyttelenkin noita vaakalukemia, niin osaan kyllä jollakin sairaalla tavalla nauttia myös tästä.

Meinaan, että mitäs sitten, kun olen saavuttanut tavoitepainoni. Mitä mä sitten saavuttelen? Toki mulla on se 50 kg penkistä ylös-tavoite, mutta senkin pitäisi nousta kesän aikana. Mitä mä sitten keksin? Ne näkyvät habat on tavoitteena myös, mutta eiköhän ne tässä samalla ala tulemaan esiin, kun laihdun ja käyn salilla jossa siis niitä hauiksiakin treenaan.

Mitä sitten, kun tavoitteet on saavutettu?

En voi laihduttaa loppuelämääni. Enkä halua asettaa 100 kg penkistä-tavoitetta. Enkä halua tavoitella yhtä isoa hauista, kuin mitä miehelläni on. Ou nou.

Mä olen siis löytänyt sisäisen nautinnon tästä, nykyhetkestä. Kyllähän se aina välillä vatuttaa (lähinnä aamupaino) mutta kyllä mä siinä näen paljon positiivistakin :)
 
Luen ihan fiiliksissä tätä teidän ketjua, ihana tsemppi päällä kaikilla :D Onnea kovasti kaikille huikeista pudotuksista, itekkin samassa veneessä ;)

Saaks liittyä teidän muiden läskien joukkoon omieni kanssa?
 
Chef: miten sulla voi palaa 700 kaloria puolessa tunnissa? Mulla palaa capoeirassa puolessatoissa tunnissa sellanen 800 ja syke on koko ajan 160-180 ja paita hiestä märkä... Ja eiks läskimmällä pala enemmän ku normipainosella?

Aamulla jugurtti, koulussa jauheloha makaroonia salaatilla, kotona pitsapala. Paremminkin cois mennnä.
 
Chef: miten sulla voi palaa 700 kaloria puolessa tunnissa? Mulla palaa capoeirassa puolessatoissa tunnissa sellanen 800 ja syke on koko ajan 160-180 ja paita hiestä märkä... Ja eiks läskimmällä pala enemmän ku normipainosella?

Aamulla jugurtti, koulussa jauheloha makaroonia salaatilla, kotona pitsapala. Paremminkin cois mennnä.
Ei mitenkään. Mä kirjoitin näin:

"Kävin salilla tekemässä treenin ja 30 min aerobisen siihen perään. Kulutin yhteensä 700 kaloria..."

:D

Ja joo, läskimmällä palaa enemmän. Juuri päivitin sykemittariinkin pienemmän painon, jotta kulutus olisi paikkaansapitävä :)
 

Yhteistyössä