+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
valdemaria, ei oikein löydy sanoja, kamala tilanne:(

Minun esikoinen syntyi 41+6, ei haittaa jos hiukan aikaisemmin syntyisi tämä toinen..
hiukan rakenneultra jo jännitää, tieto kyllä lisää tuskaa:(

poppeli 15+6
 
Iltaa.

Tänään tuli käytyä neuvolassa, pääsin taas ultraan kurkkaa vauveleita ja sydänäänet kuuntelimme ym :) Esikoinenkin oli ekan kerran mukana ja oli innoissaan kun ultrattiin ja vauvelit näkyi :heart:

Kehottivat mua lopettamaan pitkät lenkit :| Eli ei enää kivuta ylämäkiä harjulle ja metsän keskellä lenkkeilyä :(
Täytyy siis tyytyä "katulenkkeilyyn" ja lyhyempiä lenkkejä.
Painoni tulee siis nousemaan nyt törkeesti kun lenkillä käynnit vähenee ja lyhenee ainakin puolella.
Ei voi mittään, nyt alkaa röhnötys sitten :D
Ruokahalunikin on mahtava :) Äskönkin ahtasin vatsani täyteen kaikkea :ashamed:

Taidampa mennä rasvaamaan mahaa, iho venyy ja paukkuu joka aiheuttaa sen että välillä kutisee vatsan iho, pakko olla rasvaamassa koko ajan kun muuten on kireä tunne masun ihossa.

Vitamiineista Juuri tänään hain raskaana oleville tarkotetun multitabs purkin :) Neuvolasta suosittelivat et mun kannattais jo nyt aloittaa ja ottaa sen 2päivässä. Olivat sitä mieltä että tarviin 2/pv.




 
Valdemari :hug:
Solmussa Auuuuu!!! Mikä kokemus! :hug:

Aloitin taas vitamiinien syönnin. Multitabs raskaus monivita.

Niin väsy että pakko luovuttaa ja mennä mammimaan! Kaikille hyviä vointeja ja isot halit!

Harakanhattu ja ipana 15+2 :heart:
 
Mie en oo viellä alottanu masun rasvausta, ku jotenkii sitä ei vaa muista. Iho on kyllä muutamaan otteeseen kutissu aika paljon, samalla tavalla siis ku esikoistakii oottaessa.. Sillon ei tullu yhtäkään raskausarpee masuun, toivottavasti ei tulis nytkään.. tosin sillon niitä arpia tuli takamukseen sitte senkin eestä :|

Sitte noista vitamiineista, niin miulla on viellä tallella just niitä multitabseja, kun esikoista odottaessa niitä ostin neuvolatädin suosituksesta.. Ja perjantaina miullekkii neuvolassa sanottiin, että voisin alkaakki niitä jo syömään ja myöskin kaks kertaa päivässä..

Metukka & Möhkis 15+4 :heart:
 
solmussa hui mikä kokemus :hug:

päätä särkee vaan :'( Saattaa olla, että jos pystyn ajamaan, niin käväsen tänään yhdellä kaverilla hakemassa panacodia. Sai reseptin kanssa raskauden aikana, niin voisin selvitä paremmin viikonlopun ylitse! Toivotaan, et jaksaisin lähteä ;) Mä oon taas vähän päivistä sekasin. Eilen laskeskelin 15+1, mut tänään pitäs kaiken järjen mukaan olla 15+3. Mä en pyy näissä enää mukana, kun alussa ne päivät meni eri aikaan ennenkun LA muutettiin taaksepäin. Ärsyttävää :LOL:

Tänään yritän myös lähteä vähän Pentikille shoppaamaan, kun saan synttärilahjaks sieltä käydä vähän kattelemassa jotain :p Voisin jo pikkuhiljaa katsoa jos sieltä löytyis vaikka joululahjoja. Meinattiin äitin kanssa tehdä tässä syksyn aikana niin, että leivotaan tosi paljon erilaisia keksejä ja laitetaan niitä nätteihin jouluisiin peltipurkkeihin ja annetaan joillekin joululahjaksi. Tulis varmaan halvemmaksikin ;)

Nyt lepäämään! Ihanaa alkavaa viikonloppua :wave:

Jemppi & unikko 15+3
 
NÄRÄSTÄÄ!!!!!! ihan kokoajan ja mitä' vaan koittaa ni närästää. ihan ku ois tulitikku kurkussa palamassa kokoajan. voi luoja että on ärsyttävää!!! renniee oon koittanu ottaa, mut ei se auta ku hetkeks.. hitto sentää!!!

vitamiineistä.. syön raskaus multi-sitä jotain :D ja kalsiumia ja foolia..yks päivässä niit kaikkia..en käytä maitotuotteita juurikaan ni siks tota kalsiumia..

tuli tässä mieleen, että voisin kertoa mun tähän raskauteen liittyvästä "mukavasta" alusta..
eli menin 7+ viikolla neuvolaan ja sanoin et ollu alaselkä kauhian kipee ja tietty ku keskenmenoja takana ni heti huoletti et taasko se on edessä, pääsin sitte seuraavasksi päiväksi neuvolalääkärille ultraan ja kappas kappas, se sano (ihan kamala eläkeiän ylittäny vanha tunteeton haahka, HUONOSTI suomea puhuva (virolainen) lääkäri) että ei löydy sydänääniä ja pitää pistää mies tutkimuksiin ja on sikiöpussi ihan vääränmallinen ym ym kauhee paapatus josta en puoliakaan ymmärtäny. ajattelin jo tietty et noni, se oli siinä, no sitten just ku oli lopettamassa ulttraamista ni löysiki jotku sydän äänet mut ei sen enempää kattoni tai miettiny sitä, määräs vaan kasan lääkkeitä ja sairaslomaa ja sano että kyllä tosi pahalta näyttää..

no olin ihan hajalla ja itkin ja raivosin miehelle, soitin sitte tammisaareen ja selitin itkien tilanteen ja sanoin et haluun jotai varmuutta ni ne anto mulle ajan sinne ja siellä ultrattiin ja kaikki oli oikein hyvin ja ne ehottomasti sano et ei mitää lääkkeitä nyt ja ihan normaalia elämää.. siis mitä VIT?????? kuin joku lääkäri voi olla noin HUONO ja KAMALA että sanoo jotai tollasta ja jättää aivan epätietoisuuteen..samalla kielsi kävelyn, kantamisen ja pyöräilyn ym ym ja tammisaaressa noistaki sano et ei mitää syytä tommosiin..

en sitte mennykkää enää sinne neuvolalääkärille sen "kahen viikon sairasloman jälkeen", vaan hoidin asiani tammisaaressa, ja nyt asunki siis jo helsingissä ja kaikki hoidetaan täällä..jälkeenpäin oon kuullu PALJON samanmoisia kokemuksia tosta neuvolalääkäristä ja kuulemma 2/3 sen määräämistä sairaslomista aivan turhia, ja määrää simmosia lääkkeitä mitä ei suomessa suositella, vaikka ne virossa käyttääkin niitä ym ym..aivan kamalaa...

no tulipa vuodatus. nyt syömään nam nam nam kaurapuuroa :p

 
Huomenta kaikille!

IHANAA! Eilen illalla, kun olin jo sängyssä ja yritin tunnustella liikkeitä, tuli yhtäkkiä 3 kunnon potkua tosi alhaalla vatsassa! :heart: Ne tuntu jo käteenkin vatsan päälle!
Sellasta möyrimistä on kyllä ollu, mutta noita potkuja ei enää voinu erehtyä pitämään vatsan toimintana. Esikoisesta olin kirjottanu ylös, että 19+1 tuntu ekat potkut.

3 potkun jälkeen ei tuntunu vatsan päälle enää mitään, mutta virtsarakossa senkin edestä! Vauva päätti alkaa monottamaan sinne ja yhtäkkiä tuli aina olo, et nyt tulee pissat. No ei se vielä ollu mitään verrattuna niihin loppuraskauden monotuksiin! :)

Mäkin oon ruvennu jo piristymään ja huono olo on taas kaikonnu. Viime perjantainahan kävin neuvolassa ja määräsivät syömään rautatabletteja. Eli ne on nyt sitten alkanu auttamaan.

Koko raskauden ajan oon syöny Multitabsin raskausvitamiinia. Ja tossa välillä, kun oli tosi surkee olo popsin niitä pari päivässä ja vieläkin jos muistan.

Tänään pääsee pitkästä aikaa mökillekin ja sienimetsään! Odotan innolla tota hyötyliikuntaa, kun muuten ei tuu paljoa liikuttua.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :D

Ja :hug: niitä tarvitseville!

T:Latsis ja monottaja 17+4 :heart:
 
Valdemaria :'( en osaa sanoa mitään. Jaksamista teille. :hug:

Oli muitakin joilla murheita ja ikäviä kokemuksia, :hug: teille kaikille.

Vitamiinit, viime viikolla aloitin monivitamiinit ja kalkin, kun vaan nyt muistaisi noita ottaakin.

(.), energiapiikki jatkuu. =) Siispä lähden tästä siivoamaan vielä lisää kun viikonloppuna tulee vieraita. Olo on kaikenkaikkiaan aika hyvä, jalat ovat pirun kipeät, onko tämä sitten suonenvetoa en tiedä mutta inhottavaa. Jalkojen ylösnostaminen auttaa mutta kun ei malttais. :D

Ihanaa viikonloppua kaikille ja hyvää vointia,
toivottelee Alina ja 17+6 :heart: =)
 
Terkut neuvolasta! Sydän siellä sykki (150), verenpaine 114/60, Hb 155 (noussut viime kerrasta!) ja pissakin normaali. Kyllä se huomattavasti helpotti, kun kuuli ne terhakat sydänäänet. Nyt vain jännitetään keskiviikon 4D:tä...

vitamiineja en ole syönyt, ei kukaan ole mitään ehdottanut/suositellut, joten olen olettanut, että normaaliruokavalio riittää. Ainakin nyt tuota rautaa näyttää tulevan tarpeeksi :)

äitiyspakkaus
: taidetaan ottaa, jos niin pitkälle päästään.

Viikonloppuna mökille saaristoon sienestämään :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ninni & vaavi 14+5 (tai jotain sinnepäin ainakin :))
 
Hei taas kaikille.Olen lähinnä lueskellut, mutta ei ole tullut kirjoitettua, kun ei oikeastaan ole mitään kirjoitettavaa ollut...johtuneeko siitä, kun kuudetta odotan ja jos ei erikoisempaa, niin menee rutiinilla, eikä kiinnitä niin kauheesti edes huomiota.

Eilen kävin vaihteeksi Porissa sisätautilääkärillä ja kaikki ok.Kolesteroli oli kyllä korkea, mutta raskauskin sitä nostattaa.Sitten synnytyksen jälkeen katsotaan jossain vaiheessa uudestaan, miltä se näyttää.Verenpaine on aina lääkäri ja neuvola käynneillä korkealla, mutta lääkityksen kanssa ja kotimittaus, siihen luotamme.

Hemppa oli noussut 132:sta 140:een.Siihen mitä todennäköisemmin syynä se, että syön aika-ajoin raakaa sipulia.Ravintolisänä syön kalsiumvalmistetta.

Rakenneultra on äippäpolilla lokakuun 22 päivä.Nyt rv 16+5

Valdemaria olen todella pahoillani puolestasi.Kovasti voimia teille :hug:
 
Heippa!

Jemppi Toivottavasti saat apua päänsärkyyn! Ja onnea, jotta löydät ostosreissulla sitä, mitä toivot.

katariina00 No jo on... :eek: Ei voi muuta kuin ihmetellä minkäläisiä lääkärisihmisiä löytyy! Jos puuttuu tarvittava ammattitaito, niin pitäisi heidänkin se myöntää ja lähettää asiakas toiselle lääkärille, joka tuntee ko. asiat.

Latsis :flower: Ihanaa, varmasti, nuo ensimmäiset liikkeet!

Ninni-74 Onnittelut hyvistä nla-uutisista! :flower:

Se yksi yhteenmenoon nukuttu yö taisi jäädä yksittäiseksi ihmeeksi... Tänäyönä taas heräsin pissalle ja syömään. Mutta, mutta, yritän olla valittamatta, ennen kaikkea toivon, että pikkuisella on kaikki hyvin.

Siivouspäivä oli täälläkin. Just sain imuroitua ja pestyä lattiat. Jippii! Nyt voi ottaa rennosti loppupäivän :D
 
valdemaria: täällä myös surraan teidän puolestanne :'( Todella surullista :hug: Kovasti voimia!

solmussa: huh huh, mikä kokemus sulla! :eek: Sinnekin kovasti tsemppi :hug:

katariinalle: jaksamista närästyksen kanssa :/ Ite en oo koskaan eläessäni kärsiny närästyksestä (tai sit en vain tiedä kokeneeni sitä), joten voin vain sympatiseerata. Ja ihme tyyppi se sun lekuris!! :O

Jaksamisia kaikille muillekin :hug: (erityisesti sille, jolla oksentelu jatkuu aina vaan; anteeks en muista nimimerkkiä :ashamed: )

Äitiyspakkausta tuskin otetaan, kun kaikkea löytyy ennestään mut voihan sillä rahalla sitten ostaa jotain uuttakin jos tarvii. Eilen ostin ekan vaatteen vauvalle kirppikseltä, kun oli niin halvalla söpö yöpuku, 56cm :heart:

Vitamiineja en aio purkista ottaa (muutako D:tä ja foolihappoa + rautaa). Luotan siihen tälläkin kertaa, et ruuasta saa kaiken tarvittavan :)

Lapsivakuutus
otetaan Pohjolasta, missä meillä muutkin vakuutukset. Siellä se hyvä systeemi, et asuntolainan bonuksia voi käyttää vakuutusmaksuihin (selviä säästöjä tullu, ja muutenkin Pohjolassa meillä ny halvimmat vakuutukset missä koskaan aiemmin).

Olin eilen bongaavinani ekat liikkeet :heart: Semmosia sipasuja tuossa navan alapuolella, mut en uskalla viel varmaks sanoa. Ehkä parin viikon sisällä saan varmuuden :hug: Olo on selvästi parantunu raudan alotuksen jälkeen, jaksaa ihan eri tavalla eikä niin "hengästytä". Maha alkaa tulla yhä selvemmin näkyviin vaikka edelleen se välillä on ihan littana. Seuraava neuvolakäynti, lääkärineuvola, on 7.10. joten sitä odotellessa.

Nyt ulkoileen miehen ja pojan kans, ihana pikkupakkanen näyttäs olevan :p

Hyvää päivänjatkoa kaikille :wave:

mobic ja pikkuinen 14+2 :heart:
 
Krokodiili kolme kuukautta ennen LA.ta se kannattaa ottaa niin kattaa ihan melkeenpä kaiken..jos sen ottaa myöhemmin, vaikka kun lapsi jo syntynyt ja todetaan joku "vika" vauvassa, niin sitten ne ei enää anna niin kattavaa vakuutusta,,näin ainaki monessa paikassa, ihan jokaisen yhtiön toimintatapaaa en tiedä :)
 
ja ihan ensiksi voimia surun keskelle valdemarian perheelle :hug: todella ikäviä uutisia olette saaneet :'( siunausta teidän perheellenne :heart:

äitiyspakkauksesta: varmaan nyt otamme kun edelleisestä ei otettu ja pojan pakkauksesta on jäljellä vain muutamia parempana säilyneitä ja se makuupussi, mutta nyt tarvitsemme sitten vielä sitä makuupussia tytölläkin kun sen verran pieni ikäero tulee, joten ajateltiin sit ottaa.

liikkeistä:voi olla että jotain pientä kuplimista olen havainnut, mutta mulla kohtu taaksepäin kallellaan joten se vähän rajoittaa liikkeiden tuntemista..

paljon olitte kirjoitelleet mutta en ehtinyt kunnolla syventyä tällä kertaa joten en sen enempää sitten turise
=)

ilo ja masu 15+1
 
Vakuutuksista otetaan taas tälle Tapiolasta vakuutus sekä sairaskulu-, että tapaturmavakuutukset. Viimeeksi, kun näitä selvittelin, eivät kaikki vakuutusyhtiöt tarjonneet lapsivakuutusta syntymättömälle lapselle (eli raskauden ja synnytyksen aikaiset sairaudet yms. jäävät sitten vakuutuksen ulkopuolelle). Ne, joista saa tämän syntymättömälle lapselle, taitavat vaatia kaikki vakuutuksen ottamista viim. 3 kk ennen laskettua aikaa. Jos ottaa sen jälkeen, astuu vakuutus voimaan vasta jonkin ajan kuluttua synnytyksestä. Mielestäni hyvin kannattavaa, koska ei tiedä, että mitä tässä vielä voi tapahtua ja mitä esim. synnytyksessä tai hieman sen jälkeen.

valdemaria :hug: :hug: Olen todella pahoillani ja suruissani teidän saamien huonojen uutisten takia. :'(

(.) Pahoinvointi on ollut vieläkin todella rankkaa. Nyt vielä on vatsassakin jotain outoa, kun kivistää useasti kovin ja sitten on vatsa aivan löysänä. Tiistaina olisi lääkäriaika varattuna, jos ei mene nyt viikonlopun aikana ohi. Hieman parempi olo on nyt tänään ja eilen ollut pahoinvoinnin kanssa, mutta toi vatsa vaivaa vieläkin. Mietin, että olenkohan saanut jonkin pöpön... liesterioosikin jo pyöri kovimpien kipujen aikana mielessä... Toivottavasti on hyvä viikonloppu, että pahoinvoinnit ja kivut jäävät. Pääsisi vihdoin nauttimaan tästä raskaudesta. Paljon tsemppiä teille muillekin pahoinvoiville!
Neuvolassa oli kaikki ok. Oli se ihana taas kuulla sydänäänet, kun joteskin tässä on nyt pelännyt sitten tämän vatsakivunkin kanssa. Vuoto sentään tuntuu minulla loppuneen, joten ehkä yhdestä vaivasta päästy. Hassua, että aivan raskauden alussa, sanoin miehelleni, että tästä tulee varmaan vaikea raskaus. Silloin ei vielä mitään vaivoja. Jännä miten osasin aavistaa. Toivottavasti olin vain väärässä ja vaikeudet ovat vain tässä alussa...

Äitiyspakkaus taidan sittenkin tällä kertaa jättää väliin. On vielä suht hyvässä kuosissa esikoisen tavarat. Lisäksi sukulainen saa vauvan muutamia kuukausia ennen eli ehkä saan sielä sitten tarvittaessa vielä lisävaatetta. Näin ollen tässä kohtaa taidan ottaa rahana.

Vitamiini olen ostanut aikoja sitten raskausvitamiineja, mutta en ole niitä pahoinvoinnin takia pystynyt syömään. Nyt yritän syödä b-vitamiinia, kun pitäisi auttaa tähän pahoinvointiin... ehkä... Palaan sitten taas jossain vaiheessa niihin raskausvitamiineihin.

Muuta en sitten muistakaan, että olisi pitänyt kommentoida.

Floora ja papu 15+5
 
MLL
Heipsan ja hyvää alkavaa viikoloppua kaikille!! :)
[/b]Vitamiineista/ravintolisistä[/b], olen ottanu raskausajan multitabsia yhen tabletin päivässä, siinä kun on vähän rautaa ja en syö punaista lihaa niin aattelin sen kattavan vähän jne. ei aina jaksa miettiä että syö tarpeeksi kaiken värisiä ja muotosia vihanneksia ;). Oon myös ootanu omega-3 2 kapselia päivässä, oon huomannu sen auttavan mun atooppiseen ihoon ja sen takia söin viime talvenkin, kivasti pysyi nahka kuosissa. Mulla on myös maitohappoja ostettuna, pitäisi popsia kun on niin heikko vastustuskyky yleensä ollu, mutta ostin pureskeltavia tabletteja niin ne on vähän jääny.. Pääpainon kuitenkin laitan monipuoliselle ruualle, vaikka noita nappeja tuleekin popsittua. Ne lähinnä parantaa omaa tuntoa niinä päivänä kun roskaruoka vie voiton.

Hei sellasta galluppia haluisin herätellä, että paljon teillä on paino noussut nyt alkuraskauden aikana ja paljon BMI ennen raskautta? Itellä oli BMI 24 ennen raskautta ja siksi vähän huolestuttaa, ettei nousisi paino kovin paljoa. Miten se silti on niin vaikea vastustaa noita mielihaluja?? :D Mulla vielä yleensä kohdistuu johonkin suolaseen, niinku hampparit tai sipsit nää mun himot, eikä hedelmiin niinkun monella muulla tuntuu :ashamed: Paino oli siis noussu 200g/vk tokaan neuvolaan, vaikka yritin ettei nousisi yhtään. Ei kai pitäisi tästäkään niin kovin ottaa ressiä, mutta kun sitä tuntee ittensä välillä niin tankiksi, varsinkin kun maha ei ole vielä sellanen selkeä pallo vaan lähinnä miesten kaljakessiä muistuttava :D

Nyt päikkäreille, muuten olo on ollu ihan ok, päänsäryt on pysyny loitolla kun on kitannu vettä pari litraa väh. päivässä, mutta nukuttaa ihan julmetusti!

MLL :heart: 15+2

*muoks* otin musteenusta pois, outoa, että se lähti nyt kokonaan, vaikka laitoin merkit oikeille paikoille..Aina ei voi tajuta :) Thänks marcelina kun huomautit, en oikeen aina tajua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Aaargh..anteeksi :x
Jos tarkoitat tuolla tekstiäsi, niin mikset vaan muokkaa sitä uudelleen. Se on ihan helppoa korjata, jos hoksaa virheitä. :D

BMI:stä.. Itseasiassa mulla on luku pienempi kuin ennen raskautta. Vaikka maha on kasvanut, niin paino on tippunut muutaman kilon. Vieläkin painan vähemmän kuin ennen raskautta. Tosin olen alunperinkin ylipainoinen, joten siksi olen tyytyväinen, ettei paino ole noussut.

Vitamiineista
, jne. Mä syön kalaöljykapseleita, foolihappoa, maitohappobakteeria ja sinkkitabletteja.

Mun pitää kans lähtee nyt päikkäreille. Aina työvuoron jälkeen oon niin poikki, ettei oo tosikaan. :)

 
Valdemaria: :hug:
Äitiyspakkaus:Ajattelin etten ota, koska viimeksi olivat tosi huonolaatuisia verrattuna itseostettuihin. Esikoiselta jäänyt vaatteita, osa neutraalin värisiä, joten passaa molemmille. ÄP:n vaatteet oli kyllä ihan kivan näköisiä tänä vuonna.
Vitamiineista:Mä en pysty kunnolla nielemään edes ihan pikkuriikkisiä pillereitä alas, vaan oksennan ne ulos heti ja musta nuo oli julmetun kokosia nuo multitabsit. Tietääkö kukaan onko niitä jotain veteen liuotettavia raskausajanvitamiineja?
(.):Omasta mielestä vauvavatsa on kasvanut valtavaksi, mutta työpaikalla ei oo kukaan kyllä mitään kysellyt (tosin meillä on kaikki työkaverit miehiä yhtä lukuunottamatta ja hän tietää raskaudesta). Kävin neuvolalääkärillä eilen ja kaikki oli hyvin. Syke 150-160. Ainoa ongelma mulla on että selkä on kipeytynyt eli kaikki ratsastukset tms. saa unohtaa ja lääkäri olisi antanut lähetteen fysioterapeutille ja luultavammin siellä käynkin. Pahaaoloa vieläkin on ja väsymystä, mutta ei enää jatkuvaa. Kaikki menee samallalailla kuin esikoista odottaessa eli kyllä tämä tästä kun ei paremmasta tiedä.

- Miltsu 14+0
 
Äitiyspakkauksesta oli ollu puhetta; itse en ajatellut ottaa.. mulla on esikoiselta jäljellä vielä haalari ja jotain muuta, mitkä on hyväkuntosia.. Ja käytän sen rahan sitten kaikkiin vauvanvaatteisiin ja tavaroihin.. Haluisin semmosen brion/stokken syöttötuolin ja sitten uuden pinnasängyn (kun esikoisellta oli lainassa), hoitopöydästä en tiedä vielä :)

:hug: kaikille pahoinvoinnista kärsiville.. Täällä yks :wave: En vaan ymmärrä, mulla alko pahoinvointi vasta joskus rv12-13! :x ja nyt viimepäivinä on ollut kaikista "pahimmillaan".. Onkohan tää tyttö kun on niin erilainen raskaus kun edellinen? no kaikki raskaudethan kuulemma on erilaisia.. onko kellään kokemuksia myöhään alkaneesta pahoinvoinnista, kestikö sitten raskauden loppuun asti? :eek:

Mä oon syöny koko raskauden ajan multitabseja ja itseasias jo silloin kun alettiin yrittää vauvaa niin aloitin.. Ku niissä jos ottaa sen 2kpl/päivässä saa tarpeeksi foolihappoa mitä siinä alussa on saantisuositus, sen lisäks syön maitohappobakteereita (jotain probiootti?) ja sitten yritän ottaa ainakin melkein jokapäivä lisärautaa, kun mulla hemppa alhainen.. Mutta joo ennenkaikkea terveellinen ruokavalio olis tärkee.. Ja arkena sujuukin hyvin, mut viikonloppuna tulee herkuteltua, sallittakoon :) :kieh:

Meillä pohjantähdestä hankittu vauvavakuutus esikoiselle 3kk ennen syntymää ja on tosiaan hyvä kun on korvakierre ollut niin voi huoletta käyttää mehiläisessä ja korvaa kaiken, lisäksi on atooppinen iho niin kuin mulla, niin saadaan ilmaiseksi kaikki rasvat ja muut. Suosittelen! Otamme nyt myös tälle tulokkalle sen.. Sehän tarviikin ottaa jo joulukuussa, ohhoh, ei oo enää pitkä aika :D

Hauskaa viikonloppua kaikille!! B)

Siiruli + maha-asukki 16+2 :flower:
 
Moi kaikille! :wave:

Eipä oo piiiiiitkään aikaan tullu tääl turistua, ku on ollut nettikatkos päällä. Tänne on tullu mun poissaoloaikana ihan kauhiast tekstiä, niin en ihan kaikkee jaksa ees käydä läpi :ashamed:

Äitiyspakkauksesta passataan tällä kertaa, ku minust se oli aivan kauhee sisällöltään se, jonka saatais ja muutenkin tuo äippäpakkaus 2008 on vielä tallessa.

valdemaria jaksamisia :hug:

(.) Täällä voitu hyvin. Aina en edes muista, että oon raskaana ku niin oireeton ollu..! :LOL: Energiaa riittää. Masu on kyl jo kivan kokoinen pallukka. Mutta ei menoa haittaa. Lenkkeilen ja käyn jumpassa/spinningissä ja sit lisäks tuon 1-vuotiaan kanssa tulee peuhattua paljon :LOL: pysyy kunto hyvänä. Tarkkailen myös vähän syömisiäni ja pyrin syömään terveellisesti, jotta paino pysyis kuosissa. Tähän mennessä tullut pari kiloa.

Vauvan liikkeet tuntuu! =) Miten muilla, tunnetteko liikkeitä jo? Mulla menny ohi, jos tästä ollut puhetta aikaisemmin... :ashamed:

Rakenneultra ois 15.10. ja sitä oottelen kovasti...! =)

H1N1-rokotteesta mitä mieltä ootte? Onkohan hyvä ottaa näin raskaana ollessa? Jokin mua siinä vähän epäilyttää... En tiiä miks. :( Mut noh...yritän kerätä siitä tarpeeks tietoa ennenku teen mitään päätöksiä, että otanko sen vai en. Ois kiva kuulla muiden aatoksia aiheesta.

Prinpressa & Pikkuinen rv 17+5
 
Iltasta kaikille!

Mun paino on nyt aika liki lähtöpainossa. Ruoka ei ole oikein maistunut, vaikka pahoinvointi on melkein kokonaan loppunut. Lienee jonkinmoista stressiä. Masu on kyllä kasvanut ja on usein turvoksissa kuin pahempikin kaljakessi :LOL: Lähtö BMI 22 eli vähän vatsamakkaraa oli olemassa ;)

Mä alan oleen valmis varaamaan ajan yksityiselle tän vuodon kanssa. Kävin tänään miehen kanssa kaupassa, nojailin pikkukaupassa vain kärryihin, en nostellut mitään suklaavanukasta painavampaa. Reissu kesti tunnin matkoineen ja sinä aikana vuoto oli tosi voimakasta. Aina kun teen jotain muuta kuin makaan, sama juttu. Mua alkaa huolestuttamaan se, miten mun elimistö reagoi jatkuvaan voimakkaaseen vuotoon. Lääkäri siis sanoi, ettei veri tule istukasta tms. eli vauvalla pitäisi olla kaikki hyvin. Jostainhan sen veren pitää tulla. Ja vaikken olis muuten vuodosta huolissani, en uskalla kohta enää lähteä senkään takia mihkään kun siteet ei meinaa riittää :headwall: Anteeksi taas raivoni, :ashamed:, mutta ärsyttää kun lääkäri katsoo mua aina kuin mä valehtelisin vuodon määrän :(.

Lapsivakuutus on ajatustasolla meillä vielä jäissä. Alunperin ajattelin sen ottaa, mutta kun mun neuvolakortista otetaan kopio, voi olla ettei mitään vakuutuksia anneta. Sen verta paljon on tullut merkintöjä korttiin. Muut vakuutukset on meillä Tapiolassa, joten sieltä otetaan jos saadaan.

Viikonlopuksi on luvattu aurinkoista! Hauskaa viikonloppua siis!

NinaRinsessa 15+6

 

Yhteistyössä