~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Olin tänään taas neuvolassa,viikkoja siis 19+1 ja mulla se oli neljäs käynti ja sit kaks ultrakäyntiä päälle viä.
Painoo ei oo tähän asti tullukaan,vaan on onneks ollu sen suunta alaspäin,onneks! :) Mutta nyt oli kuukauden aikana tullu jopa 700g lisää. Eli ny se kai sit alkaa nousta puolesta välin.... :eek: Toivotaan,ettei paljoo,kun sitä on jo muutenkin ihan tarpeeks... :ashamed:
Sydänäänet kuulu :heart: ,hyvinkin. Nyt maltto masukki olla ees hetken paikallaan sen aikaa. =)
Justiinsa terkkari huomas ettei mun rh-testin tulokset oo vieläkään tullu :eek: vaikka kävin niissä kokeissa kuitenkin jo 31.7...mutta on kuulemma ollu jotain häikkää siä,ku jotkut koejutut on muuttunu jne. :| en sit tiä...
Varattiin myös se kontrolliaika siihen kolmanteen ultraan,kun se istukka ei oo noussu... :( ja se ois sit 28.11. Että siihen asti joudun pohtiin asiaa,ennenkö saan varmuuden asiasta,et noussu on...siis toivottavasti on siks noussu! :/ Nyt vaan mietin ja mietin asiaa... :headwall:
Seuraava neuvolakäynti olis sit jo ennen sitä eli 12.11.

Meillä on varmaan ihan maalainen tää neuvola,kun ei se puhu koskaan paljonkon vauvan syke on,eikä merkkaa korttiinkaan... :( Enkä hölömö minä :ashamed: sitä koskaan tajua/muista kysyäkään....
Te muut kun tunnutte sen tietävän.

Tervetuloa uusille! =) Meittiä onkin jo vinopino. Kivaa! =)

Tupakoinnista Mä kuulun myös niihin ketkä on polttanut... Lopetin heti kun olin tehnyt positiivisen testin,eli aivan seinään. Eikä liiemmin oo tehny mieli. Tottakai toisinaan,mutta en oo kun kerran ees harkinnu ja se jäi sille asteelle. :)
Samanlailla lopetin esikoisesta,heti positiivisentestin jälkeen.
Mutta tosiaan retkahdin uudelleen polttaan n.3kuukautta synnytyksen jälkeen,kun maidon tulo loppu ja olin eka kertaa viihteellä. :ashamed:
Oon kylläkin aina ollu sellanen "seurassa polttaja" (aski kesti yleensä melkein viikon..)ja viihteellä ollessa meni sit aina enempi...
Joo,mut se siitä...Saapi nähdä retkahdanko taas uudelleen ens vuonna... :whistle:

Nimiasiaa Tytölle on melkein valmis nimi,etunimi on aivan varma, sama mikä esikoisesta olisi tullut,jos olisi ollut tyttö. :) Toinen nimi ja ehkäpä kolmaskin viä(jos tulee...) on hiukan auki,mutta muutamat vaihtoehdot on. Pojalle ei oo ollu niin helppoo keksiä nimee kun ekalle oli, mutta vaihtoehtoja on siihenkin muutama. =)
Ohan täs viä aikaa... =)

Mistähän viä on ollu puhetta... hmmm... Hitto ku ei muista.. :ashamed:
Mutta eiköös tässäkin nyt ollu jo tätä tekstiä kerrakseen,seuraavalla kerralla sit lisää... Lukee ken jaksaa...

Mamuliini ja masukki 19+2...kohta ollaan puolessa välissä. :heart:
 
Zussu Oletko varma ettei kyse ole mahan kovettumisesta eli ns. harjoitussupistuksista? oireet kuulostaa tutulle. Mä huomaan että jos käyn vaik koiran kaa lenkillä ja sit siivoon aikalailla reippaasti niin vatsaa kivistää, tai juuri tuollei kuten kuvailit tuntuu painontunnetta, huomaan sillon myös kohdun olevan "kova". Olen ajatellut että ne on suppareita. Tiedä sitten varmaksi.. Mut varmaankin vaaratonta, varmaan vaan merkki hidastaa vauhtia vähäsen ja levätä hetki. :hug:

mä olen mietiskellyt vauvalle nimeä, tytölle on etunimi olemassa mut pojulle ei tietoa vielä.. ihana kun saa taas miettiä nimeä =) se on tärkeä tehtävä ja vaatii paljon pohdintaa..
 
Tervetuloa joukkoon! :flower:
Haluatko listaan vielä jotain muita tietoja kuten synnärin, iän ja monesko lapsi on tulossa?

Tänään tuli kutsu äippäpolillekin, pääsen jo ens viikon perjantaina, ihan kiva jos saisin jotain selvyyttä noihin kipuihin. Neuvolaan meen seuraavaks vasta kun rv 22+3. Rakenneultrahan mulla 31.10 mut äippäpolillaki luultavasti jo ultrataan, ihana päästä kurkkiin masuun!
Nyt oon ihan väsy enkä jaksa kirjottaa enempää, palailen aamulla ku oon pirteempi.

:heart: :Ninni ja Kirppu 17+2 :heart: :heart:
 
Ai niin Pikkuvaemo en tiedä mikä ihmeen väsymys mulle on tänään iskeny ku en oo hymiöitä jaksanu käyttää... Ehkä huomenna. =)

Kääk! Huomenna alkaa hullut päivät, mitenköhän sitä pystyis pysyyn pois sieltä :ashamed:

:heart: :Ninni ja Kirppu 17+2
 
Pikakuulumisia..

Tervetuloa miiu :flower:

Me käytiin ostaa moccamaster :D Heti kiirehdin kotiin keittää hyvät kahvit ja kyllä makoisat sumpit tuliki :p Tein kyytipojaks pari hasselpähkinävoileipää,nam.
Tytölle ostettiin myös uus amme ku toi vauva-amme alkaa käymään pieneks ku vettä vaan napaan asti ku istuu :)
Ja mä oon menossa hulluttelemaan!! Siitä lehdestä katoin et joka päivä olis jotain ostettavaa ni kai yritän sinne sit joka päivä päästäki, huh :eek:
Mut ainaki mennään miehen kans torstaina ku pääsen jo 10 koulusta ja mies sano ottavansa puol päivää vapaaks ni päästään shoppaa :D

Omaan vointiin ei erikoista :wave:

Suvitus+poika 17+3
 
Täälläpäs on ollu reipasta porukkaa! Tarinaa on tullu niin mahottomasti että en kyllä jaksanu kaikkia lukea. Sorry..

Uusille tervetuloa! Kiva ku tullee lissää porukkaa :D

Väsymystä on täälläkin taas liikenteessä ja päänsärkyä. En sitten tiiä mistä minun päänsärky johtuu, mutta tuo hemppa on kyllä ollu koko aika hyvä, samoten verenpaineet ja meillä ne mitataan aina. Samoin noi sydän äänet ja merkitään ristillisesti sinne korttiin.

Joku kyseli noista sykkeistä.. sydän äänistähän ne jotka on korkeemmat ois muka tytön ja jotka matalemmat niin ne ois pojan. Ja no omalla kohalla kyllä pitänyt paikkansa.

Harjotus suppareita löytyy kans täältä, mut ne kuuluu ihan asiaan. Elekää siis hätäilkö :)

Onko muilla häpyluu kipeenä? Mulla nyt ollu parisen päivää toi vasen puoli iha todella, vähän väliä pitää istua ales. Au-uu-u! |O Ja tiedän että mitä luultavimmin se jatkuu tuonne loppuun asti.. :'(

Juu ja muillakin näytti masu pullahtaneen esille :D Mulla kans! Voi että on kiva kun on tollanen oma pikku kumpu! :D Kohta se ei sitä oo, ni pitää nauttia vielä ku se on tommonen ihana :heart:

Ja ne potkut, ne on nyt ilmestyny meillekki! :heart: Nyt ei enää huoleta :)

Sitten mie palaan hieman tohon edelliseen aiheeseen, elikkäs ne siskot. Mie niinku tarkotin että yleensäki aina jää vaille jotain ku ei oo sitä siskoo. On kyllä kavereita ja miehen veljen vaimo odottaa kanssa, mut meinasin että nyt on huomannu mikä puutos se on omassa elämässä. :)

Jahas ja mitä muuta..? *vilkuilee välillä textiä* Niin täällä taitaa olla aika moni hesasta? :) oonko mie ainoa täältä lapin läänistä? :whistle:

Marmeladi + Masuasukki 19
 
HEIPÄ HEI!

Enpä ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella viime aikoina. On ollut hieman ikäviä asioita, kun miehen äiti kuoli yllättäen,vaikka kyllä onkin sairstanut koko vuoden. Ei sitä kuitenkaan osaa koskaan valmistautua läheisen kuolemaan :'( . Olen sitten yrittänyt olla vahva ja jaksaa arkiset asiat, mutta kyllä sitä on myös itketty.

Raskaus muuten sujuu ihan hyvin. Päänsärkyä on kyllä ollut kovasti, tiedä sitten johtuuko stressistä vai mistä.

Ninni päivitätkö mun tietojani, kun omat synttäritkin meni (2.10) tuli 25v. täyteen.

Nipu ja möykky 18
 
Täällä herätty jo 7:n jälkeen ku yläkerrasta kuului
ääniä... Vähän liian aikasin mun mielestä... Mut suurin osa meiän talon asukeista on
vanhuksia ni kai ne sitten hereillä jo viidestä asti...
Mulla on masua vähän poltellu eilisillasta lähtien, varsinki jos oon pystyssä kauemmin tai kävelen pidempään. Oli oikeen tuskanen olo ku koiran kanssa olin eilen iltalenkillä
ja puuskutin sit kotiin. Mies kun ei oo voinu kipeen kylkensä takia koiraa ulos viedä ni on nyt sit ollu yksin mun harteilla sekin homma.

Kävin hakees pyykkejä kuivaushuoneeta kauheen kasan ilman mitään pyykkikoria
ja nyt tarvis viikkaa nekin vielä. Ja vähän varmaan siivotakin.
tuntuu et se homma ei tuu koskaan loppuun. Ku saa jonkun pään kämppää siivottu ni toinen pää on jo ihan räjähtäny. Pitäis saada lapset pariks viikkoo johonki ni vois pysyyki paljon vähemmällä työllä koti kunnossa.

Siellä ne hullut päivät odottais mut koitan pysyy pois. Ku suurin osa tavaroista siellä on kuitenki aika krääsää. Ruokapuolella on hyviä tarjouksia, jos sinne pääsis käymään...

Eipä taas muuta!

:Ninni ja Kirppu 17+3
 
Tervetuloa uusille ja nipulle synttärionnittelut! :flower:

Täällä kans yks ex-bodypumpin harrastaja. Se oli kyllä niin ihanaa ja tiuhaan kävin! SATSilla sitä harrastin, missäs te muut? Järjestääkö pumpia monet kuntosalit? Tuo SATS vaan oli aika hinnakas, 60? kuussa, niin omilleen kun muutin niin on tuo rahatilanne hippasen suppeampi ettei pysty tommosia summia maksamaan. Kertokaa ihmeessä jos jossain pääsis sitä edullisemmin reenaamaan, varsinkin täällä jyväskylän seudulla! :)

Sykkeistä on yleinen sanonta että tytöllä korkeat ja pojalla matalat. Korkealla tarkoitetaan siinä 150 kieppeillä pyöriviä, 160 asti. Tietysti mitä pienempi vauva, sen korkeammat sykkeet. Eli ihan alkuviikoilla ei kovin kannata noista ennustella. :D Mutta niin, ei mikään jeesusteipinpitävä sääntö tämäkään, etten ihan huonetta vielä rupeis sisustelemaan. Meidän paaperon sykkeet on taas madaltuneet, eli eilen mitatessa pyöri siinä 138-142 eikä ollut leposyke edes kun kokoajan yritti karkuun dopplerin alta :p Että oiskohan toi pieni prinssi sitten... :heart:

suvitus, mäkin haluun moccamasterin !! meil on duunissa semmonen ja parhaat kahvit ikuna! *kade*.

Masu on kovin pullahtanut ja yks työkaveri just eilen äimisteli että ei voi olla maaliskuussa LA kun on jo tommonen MÖHÖ! että joo, kiitos vaan... :ashamed: Painoa ei oo nyt onneks tullut, pikemminkin hiukan laskenut, yhteensä raskauskiloja tähän mennessä ~4. Ja minusta tuntuu et pikku jalkapalloilija on meille tulossa, siihen malliin monottaa jo äitiä! Monet monet kerrat päivässä, oiskohan huono nukkuja tulossa, toiv. ei :D

Tänään joogaamaan, ihanaaaa! Tuutko Rhea-aaaaooouuummmm myös? :LOL: ,
mama-L & Onnenhippu 17+6 :heart:
 
Malla29
Meidän tytöllä syke huitelee tuossa 140, tänään 135. Eli juuri samat kuin kahdella pojallani on olleet. joten en allekirjoita tätä.

Itselläni on kuitenkin aina ollut vahva poika/tyttötunne ja se on pitänyt paikkansa. Samoin kuin täällä jotkut muut, esikoisesta näin unta, jossa mahastani otettiin vauva jolla oli vaaleansiniset potkarit. Aikansa sitä tuijoteltiin jonka jälkeen vauva laitettiin takaisin mahaan... Kaupassa en osannut katsella muita kuin sinisiä vaatteita. Yhtään vaaleanpunaista ei tullut hankittua varmuuden varalle.

Toisesta olin varma että poika tulee ja nimeä tytölle en edes keksinyt, nyt oli päinvastainen tunne vaikka oli todella epätodennäköistä että mieheni sukuun tyttövauvoja tulisi. Alkuraskaudessa näin myös unen tyttövauvan syntymästä ja se siis pitää taas paikkansa. Joten luottakaa vaistoihinne, ne saattavat pitää paikkansa... :)
 
Tervetuloa uusille!!

Zussu: oon jonkun verran vähentänyt noita painoja. Esim. kyykystä ja selästä. Mutta haukkarit ja ojentajat teen samoilla kun ennen. Mullakin oli tossa kesän aikaan kaksi kuukautta väliä. Ensin oli reilun kuukauden mittainen kesätauko ja sitten meinasin että en syksyllä lähde sinne pumpiin, kun raskaana. Luin sitten netistä raskauden ajan liikunnasta, niin siellä sanottiin, että pumppia voi harrastaa raskauden aikana, mutta tarkoitus ei ole kasvattaa lihamassaa vaan pitää peruskuntoa yllä. Siksi en oo hirveen isoilla painoilla tehnyt, enkä meinaa niitä isontaakaan. Mutta yritän nyt käydä viellä jonkun aikaan, kun se tosiaan on ältsin hyvää liikuntaa! =)

Noista nimistä, niin meillä oli jossain vaiheessa pojalle varma nimi, mutta nyt en oo enää varma siitä. Tytölle on toinen ja kolmas nimi, mutta se etunimi puuttuu. Mutta kerkiihän noita viellä miettimään ja ei sitä nimeä voi kuitenkaan kokonaan päättää ennen kun vauva syntyy!!

Meillä täällä otetaan neuvolassa joka kerta toi hb. Tai ainakin tähän mennessä otettu ja esikon aikaankin otettiin. Sitten katotaan joka kerta pissa, paino ja verenpaine. Sekä tietysti kuunnellaan sydän ääneet.

Huomenna oiskin neuvola, pääsee kuuntelee vaavii ja toivottavasti myös näkemään. Nyt lähden päiväkahvin keittoon!! :heart: :heart:

Muumi82 ja eppu 20+1
 
Täällä taas käymässä :wave:

Jep, toiset kahvit masterilla nyt keitetty ja yhtä maukasta ku eilenki B) Mä oon kauan tosta koneesta haaveillu ja vihdoin sen sain, jee :D

Huomenna mulla loppuu koulu jo 10 ja mies ottaa puol päivää vapaaks ni päästään puolilta päivin kaksistaan hulluille kiertelemään!
Tänäänki haluisin mennä ja jos vaan kyyti järkkääntyy ni sinne siis! Musta siellä on kaikenlaista ja aina löytyy jotain tarpeellista. Mä kuitenkin mieluummin shoppailen stockalla ku esim. h&m tai tarjoustalo, äitiltä peritty :whistle:

5viikon päästä alkaa työharjottelu päiväkodissa, tänään jaettiin paikat ja hiukka alko jännittämään jo! Toivottavasti pärjään ipanoiden kanssa siellä..

Väsymys edelleen tosi pahaa täällä ja vie voimat :ashamed:

Ja täällä siis paljasjalkainen helsinkiläinen :D

Ja meillä otetaan kans joka kerta hb, verenpaine, paino ja pissa ja sydänäänet, eikä mullakaan vielä merkattu sykkeen nopeutta korttiin, luulen et vasta myöhemmin alkaa se.

Nyt lisää kahvetta :p

Suvitus+poika 17+4
 
mju
Iltaa taasen kaikki!

Eilen sitten alkoi seitsemältä illalla vatsatauti. Tässä mietiskelen, että miten pieneksi ruoan saisi tuolla tehosekottimella, että pystyisi vain makuultaan pillillä syömään. Mehukeitto on ainoa, josta tulee takaisin <50%. Toivottavasti ernestiä ei mahassa kamalasti haittaa.

Ninni78 Tays ja 20 ja 1., eiköhän se tiedoiksi riitä :)

suvitus Meidän perheessä taas toisin päin noi shoppailut; aina mieluummin kirppikselle tai sit halppishallit kiertämään, ku stokkalle. Tämäkin äitiltä perittyjä :D Minkä ikäisten ryhmään päiväkodissa pääset työharjoitteluun? Olin yläasteella tutustumassa työelämään 2 viikkoa päiväkodissa, esikouluun menevien ryhmässä ja olivat kertakaikkiaan ihania<3

miiu+ernesti 17+5
 
Heippa maalismammat! :wave:

suvitus, onnittelut hyvästä ostoksesta, eli moccamasterista! =) Minäkin sen haluaisin, mutta en ole toistaiseksi raskinut ostaa, niillä on kuitenkin hintaa. Ihan parhaat kahvit niillä kyllä tulee minun mielestäni, mutta hetken verran jos vielä kelpuuttaisimme tuon vanhan keittimemme.

mju, toipumisia vatsataudista! :hug: Anna olla ruoan ihan kokonaan ja tyydy vain siihen mehukeittoon ja vichyyn, huomenna ruoka varmaankin jo pysyy sisällä ja jaksat jo syödäkin muuten kuin pillillä imien. Tauti lähinnä pitkittyy, jos syöt jotain, kun vatsalla on koko ajan jotain työstettävää. Nestettä vain ja pienissä erissä.

Omaan napaan liittyen ei ole oikeastaan mitään kerrottavaa.. masulainen voinee hyvin kun potkii kovasti, ja värjäsin äsken hiukset, ja luntakin satoi tänään vähän aikaa mutta ei vielä maahan jäänyt. Siinä varmaan tärkeimmät! =)

Ai niin, onko muilla masulaisilla jo ollut hikkaa? Tämä meidän pikkuinen on nyt hikannut pariin kertaan eri päivinä, ja on se hassun tuntoista.

Niin ja alan tälläkin kerralla soittamaan pienelle soittorasia-pehmolelua masun edessä iltaisin, vauva tunnistaa melodian sitten synnyttyään.

Carin ja ? 17+2

MUOKKAUS: Kovasti aina yritän laittaa tuon sydämen tuohon rv:jen eteen, mutta jostain syystä se ajan kanssa muuttuu kysymysmerkiksi, outoa. No, kysymysmerkiksi en suinkaan tahdo vauvaani kutsua, vaan sydämellä häntä tarkoitan aina merkitä!
 
Moikka!

Aattelin tauon jälkeen palata kirjoittamaan - lukenut oon kyllä koko ajan. Ja kivaa on ollut, kiitosta vaan!

Oon siis jo listassa, mutta vaihdoin nikkiä, kun mua ton räkättirastasepisodin jälkeen rassaa vielä enemmän se ajatus, et joku vois mut täältä tunnistaa ja mun juttuja lukea, vaikka en oikeasti uskokaan, että kukaan mun kavereista/tutuista oikeesti tekis niin. (Mut yleensähän ne ei olekaan välttämättä mitenkään rationaalisia uhkia ne jutut jotka alkaa ahdistaa.) Eli sorry että tuun tälleen puun takaa takasin mukaan, mut ainakin mulle tää on parempi kuin ei mitään. Etenkin kun esikoistani odottelen.

Voi kyllä olla että lähinnä kommentoin irrallisia juttuja enkä kamalasti kerro itsestäni ja ehkä enimmäkseen vain lueskelen kuulumisia jatkossakin.

Erityisen hauskaa muuten on ollut karvaisen ja ajoittain hyvinkin vinon mahan omistajana lukea etten ole ainoa! Ehdin jo epäillä kuuppaanikin, että enkö muka oo aikaisemmin huomannut että mahani on noin karvainen!!! :LOL:

Oon myös ajatellut soittaa soittorasiaa ja laulaa jotakin mukavaa, rauhallista ja toivottavasti soinnukasta jo masuasukille. Jännä nähdä miten se menee ennen ja jälkeen syntymän. Kaveri kyllä sanoi että se toimii: hänen tyttönsä rauhoittui jo ihan vauvana kuuntelemaan masuaikoina laulettua laulua. Ja hikka oli kuulemma vauvalla ihan samanlainen kuin mitä se oli ollut masussa!

Pumpissa käyn minäkin, mutta aika pienillä painoilla. Pääasia että pysyy peruslihaskunto. Ja kun s eon niin kivaa! Siitä on vielä takuulla apua talven mittaan.

Meillä on kohta rakenneultra ja jännittää aika lailla. Että onko hyviä vai huonoja uutisia ja kumpi se on ja sattuuko olemaan miten hyvin hereillä. Vaikuttaa aika rauhalliselta tyypiltä, ei huomiota herättävästi vielä liikuskele, vaikka välillä kutitteleekin. Ekassa ultrassa kätilö tönikin sitä vähän, että sai mittoja mitattua. Toivottavasti on sentään jaksanut kasvaa ja kehittyä! Mun mahani ainakin on...

Terveellisiä ruokahimotuksia ja hyviä ulkoiluilmoja kaikille!

Mari ja masu (rv20)
 
Heippatirallaa maalismassusille!

Ja tervetuloa uusille :flower:

mju, koita jaksaa taudin kourissa... kiva raskaana sairastaa vielä jotain "ylimääräisiä" oksetustauteja.. :x

Meillä oli se odotettu rakenneultra tänään ja kaikki näyttää olevan hyvin :heart:
Rakenteet OK ja liikkeet kans, kauhee meuhkaaminen oli pienellä käynnissä... :D istukkaa tietty tutkittiin ja se on etuseinässä, niinku aattelinkin. Välillä on tuntunut liikkeet silleen vaimeilta, kun ne tulee vielä sen takaa. Eri juttu sitten myöhemmin, kun on tyypillä kokoa niin, ettei pääse istukan taakse piiloutuu :)
Tänäänhän oli muitakin rakenneultraan menijöitä? Riksu ja joku muukin? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
Mulla on seuraava äippäpolikäynti 4:n vkon päästä eli seuranta on nyt sitten jatkossa siellä ja neuvolassa.

Aika huisia, että puoliväli on hiipinyt vaivihkaa nurkille...! :eek:

Näihin tunnelmiin leppoisaa syysiltaa kaikille toivottelen! =)

Hexodus ja masumöyrijä 19+0
 
Terkkuja hulluilta päiviltä, hullu meno oli :kieh: Uskaltauduin ostamaan ensim.vauvan nuttuja ja leluja, sellasia neutraaleja jotka sopii sekä tytölle että pojalle!

Monet tuntee jo liikkeitä ja jopa vauvan hikkaakin, mutta vaikka minullakin jo vkoja 18+,tuntuu liikkeet vielä hentoina ja epäsään.potkuina! Niin, että mites teillä muilla, onko liikkeet oleellisesti viime vkona muuttuneet ja miltä se vauvan hikka tuntuukaan?
Eipä muuta kun jaksuja kaikille :)
 
Mari ja masu olikin samaan aikaan kirjoittelemassa kun minäkin, niin sen verran vielä, että Onnea sulle puolestavälistä!! :flower:

Ja tosiaan, sukupuolta ei kysytty eikä kysytä ellei sitten satu myöhemmissä ultrissa näkymään ;) mutta poikaolo meille kyllä tuli.... siispä ootellaan ja kattellaan... :whistle:

ja edelleen mukavaa illanjatkoa kaikille :)
 
Tänään oli rakenneultra, kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja 18+4, eli päivän jälessä. Käytiin kaikki tarkasti läpi ja sanoi että kaikki on tähän mennessä kehittynyt sikiöllä hyvin =) Siellä se pikkuinen vilkutteli äidille! :heart: Lääkäri sanoi lähtiessä että eikun mahaa vaan kasvattelemaan.
Saatiin kaksi kuvaa, niitä piti heti tulevalle mummolle näyttää =)
Äsken kyllä säikähin pikkusen kun huomasin että tisseistä vuotaa jotain nestettä..kaveri sitten valaisi että kuuluu asiaan ku keho valmistautuu maidon tuotantoon, ajoissa kyllä rupeaa valmistautumaan :D
Mutta tässä on pikaiset kuulumiset, paremmalla aikaa lisää!
En tiedä jännitinkö tuota ultraa kun en saanut viime yönä kun muutaman tunnin nukuttua, ja heräsin jo 6 jälkeen. Veikkaan että uni maistuu tänään ajoissa, nyt jo tuntuu vähän siltä.
Tää lähtee iltapalalle ja pikku hilijaa sängyn pohjalle!

:wave:

Heidi ja masuasukki 18+5 :heart:
 
Onnea hyvistä ultrauutisista siellä lähiaikoina käyneille! Nyt näyttää siltä, että moni on päässyt jo puolivälin ovelle, joten nyt sitten porskutellaan kovasti eteenpäin ja kasvatellaan vauveleita.

Masu tosiaan on nyt muuttunut vauvamasuksi, pallomainen jo. Liikkeitä tuntuu epäsäännöllisesti kovempina ja hiljaisempina. Välillä ihan ulospäin asti. Kutittelua tuntuu aina pitkin päivää ja aamuisin ennen kellon soimista olen herännyt ja huomannut, kuinka vauva myllää. Äitini sanoikin, että taitaa tulla aamuvirkku, niinkuin minäkin olin pienenä. Illalla kyllä rauhoittuu 9 aikoihin useimmiten, toivottavasti sitten täällä oikeassakin maailmassa. Mutta neuvolassa sanoi, että tuossa 22 viikon kieppeillä liikkeet alkavat olla enemmän laskettavissa.

Täällä jotkut olikin jo käyneet Hulluilla päivillä. Mie aattelin mennä loppuviikosta katsomaan, mitäköhän siellä olisi, itselle tai vauvalle. Ens viikolla pääsen reissuun ulkomaille, ehkäpä sieltä tarttuu vauvalle jotain kivaa. Soittorasian joko ostan tai sitten katselen porukoilta omia vanhojani, koska saattavat vielä toimia. Pääsen syyslomalla penkomaan äidin kans kaikkea mun ja veljen vauvakamaa, katsotaan, että mitä voidaan käyttä vieläkin. Ja vaunutkin saadaan kahden viikon päästä.

Oma olo on hyvä. Lenkillä oon jaksanut painella, viikonloppunakin tehtiin 10 km kävelylenkki. Välillä pakottaa tai supistelee hiukan, mutta pieni hidastus auttaa yleensä. Tänään ei ollut mitään oireita, kun reippailin. Punttejakin pystyy vielä kotona nostelemaan, kunhan ei reuhdo liikaa.

Nyt pitää ajastella CSI nauhalle miestä varten, kun jää tauolle. Itse taidan ottaa lämpimän suihkun. Aamulla onkin varmaan pakkasta tiedossa...

Misupai ja Helmis 19+4
 
tutteli, vauvan hikka tuntuu pieninä, selkeinä, terävinä nykäyksinä, joita tulee monta-monentuista samanlaista peräkkäin. Erotat sen sitten kyllä, jahka vauvasi ensimmäisen kerran hikkansa saa. Mukavan tuntoista se on, eikä tarvitse ajatella, että voi toista poloista, vauvalle hikka ei ole ollenkaan niin kurja kuin aikuiselle. Meillä vajaa 2-vuotias poikakin on vielä hikan kanssa vielä aika rento, siis ettei näytä haittaavan, kun voi jopa nukahtaa päiväunille vaikka on hikka. Hikka loppuu sitten siihen nukahtamiseen.

Vielä tuttelille liikkeistä; minusta ne ovat viime viikkoina muuttuneet selkeämmiksi potkuiksi ja möyrimisiksi, ja niitä tuntuu enemmän ja useammin, ja tuntuvat ilman että itse olen aloillani niitä kuulostelemassa. Tuntuvat kävellessä, istuessa, autossa, missä vain.

Hexodus ja Heidi1985, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!


Carin ja
17+2
 
Onko kellään käynyt niin, että vaikka on tuntenut liikkeitä jo joitain aikoja, niin sitten ei tunnukaan vähään aikaan mitään?

Kun itse tunsin jo viikolla 14+ ihan varmoja liikkeitä (neuvolan täti vahvisti, kun potku tuli suoraan dopleriin ja tunsin sen) ja nyt muutamaan päivään ei mitään tuntemuksia. :(

Tää on taas tätä äidin herkkyyttä, luulen. Mutta huolestuttaa silti.

Sitten mietin sitä, että jos vauvalle olisi käynyt jotain, niin tulisiko jotain muita oireita. Siis kipuja, vuotoja tms.

Meillä on vajaan kahden viikon päästä rakenneultra, en vaan tiedä jaksanko odottaa siihen asti. Mutta kuitenkin kaikki on luultavasti ok.

Tämmösiä mietteitä täällä, taitaa olla vähän liikaa ylimääräistä aikaa...
-pikkuvaemo ja -kakkonen 16+6
 
Pikkuvaemo mulla ihan sama juttu noiden liikkeiden kanssa!
Pari viikko sitten tuntu kunnolla monotuksia ja välillä tuntui että pikkunen ois uinu masussa, nyt ollu varmaan viikon verran tosi hiljasta. Mut välillä jos nousee esim. sohvalta vatsalihasten avulla ni tuntee selvä potkun, tai siltä se ainakin tuntuu. En vielä jaksa huolestua kun vauva on kuitenki vielä aika alhaalla ja sieltä ei noi liikkeet kuitenkaan kauheen hyvin tunnu. Meen vkon päästä sinne äippäpolille ja siellä kai ultrataanki ni sit näen paremmin. Mut jos sua kauheesti huolestuttaa ni soita ihmeessä neuvolaan ja kysy pääsisitkö jossain välissä kuunteleen sydänääniä.
:hug: sulle, eiköhän kaikki oo kuitenki ihan hyvin!

Palaan myöhemmin, nyt kiire viemään tyttö kouluun!

:heart: :Ninni ja Kirppu 17+4
 
Tänks Ninni, kyl mä uskon kanssa, että kaikki on ok. Sitä vaan huolestuu niin helposti noista vaaviin liittyvistä jutuista.

En viitti nyt varata ylimääräistä aikaa neuvolaan, kun käyn siellä yksityisellä, niin tietenkin käynti myös maksaa. Eihän se ole iso raha mielenrauhasta, mutta luulen, että huolehdin turhaan.

-pikkuvaemo
 

Yhteistyössä