~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Heippa pitkästä aikaa!

Mä olen totaalisesti laiskistunut tän kirjoittelun suhteen, lukemassa käyn kyllä juttuja.

Täällä taitaa jo kaikki tuntea liikkeitä. Mä tunsin ekat liikkeet pari viikkoa sitten ja sen jälkeen ei mitään vaikka kuinka olen yrittänyt kuulostella. Välillä ihan pelottaa että onko siellä mahassa kaikki kunnossa. Neuvolakin on vasta ens viikolla. No on mulla maha ainakin kasvanut ja rinnat on kipeämmät kun oli alkuun ja kuvotus senkun yltyy. Pojan kakkavaippojen vaihto on yhtä tuskaa kun yrjö meinaa lentää nykyään joka kerta. Tänään meinasin oksentaa kun heitin yhden kukkakimpun menemään ja hyi että se vesi haisi kaamealle.

Väsymys välillä vähän hellitti mutta nyt se vaivaa taas. Tosin osasyy siihen taitaa olla se että poika on ruvennut heräämään klo 6 :headwall:

Pikkuvaemo kyseli Reimatecin välikausihanskoista. Mä ostin pojalle sellaset keväällä. Ne on ollut ainakin meidän 1 v. pojalle ihan susi ostos kun niissä on niin leveä se hanskanvarsi että ne lähtee tosi helposti kädestä pois eikä tota mallia saa edes kiristettyä. Kätevät ne on laittaa kun niissä on vetoketju sivulla niin saa hyvin auki ja käden sinne mutta mitä hyötyä niistä sitten on kun saa korjailla niitä vähän väliä käteen vaikka kuinka olen yrittänyt laittaa haalarin hihansuun alle. Mä olen muutenkin ekakertalaisen äitinä onnistunut ostamaan ihan susi vaatteita. Keväällä ostin välikausihaalarin mikä ei ole vedenpitävä :headwall: on siis aina pakko laittaa kurahousut :headwall: kun poika pelkästään konttaa/on polvillaan hiekkalaatikossa ja maassa. Uutta en ole viitsinyt ostaa kun toi menee varmaan tän syksyn ja keväällä joudun ostamaan uuden. No ehkä olen silloin vähän viisaampi.
 
angel08 kysyi tupakoinnista. Minä olen kanssasi "samaa kaliiperia", eli lopetin tupakoinnin tultuani raskaaksi. En tiedä, mitä haittaa olisi yhdestä tai kahdesta päivässä, ja olen kuullut tuon saman, että parempi polttaa se yksi tai kaksi, kuin stressata hirmusti siitä että tekee mieli, en saa polttaa, tekee mieli... Itse olen kyllä onnistunut lopettamisessani hyvin, mieli tekee ajoittain, mutta ei niin paljoa, että olisi pitänyt repsahtaa. Minä näkisin sinun kohdalla sen niin, että maailma ei varmasti kaadu, jos käyt sen yhden polttamassa, otat vain sitten taas itseäsi niskasta kiinni. Eihän se yksi tarkoita sitä, että alkaisit tupakoida taas entiseen tapaan. Ja eiköhän raskaus kestä näitä repsahduksiakin ihan useammankin. Tietysti on turvallisinta ja varminta, kun ei polta ollenkaan, mutta saahan täysin normaalisti tupakoivatkin ihan terveitä lapsia, joten... Tee itsellesi mittari: 1 = pieni mieliteko, 5 = keskisuuri, josta pääsee vielä yli, ja 10 = armoton mieliteko, joka ei katoa kuin polttamalla. Yritä aina arvioida sillä hetkellä se mieliteon suuruus, ja jos tuntuu kympiltä niin mene ja polta, ja ryhdistäydyt sit taas. Tsemppiä!


Omaa napaa sen verran, että supistukset tuossa aiemmin päivällä minua säikyttelivät, taas... Mies leikki pojan kanssa olohuoneessa lelu-jalkapallolla, ja meinasin siinä leikin tuoksinassa saada kerran jos toisenkin pallosta päin pläsiä, ja lisäksi
pallohullu kissamme otti pallon perässä spurtteja ylitseni, kun sohvalla makailin. Säikähdin siis useampaan kertaan, ja jokaista säikähdystä seurasi supistus. Kolmannen kohdalla älysin rääkäistä pelin poikki, mutta supistukset eivät siihen vielä loppuneetkaan. Muutamia niitä vielä tuli, ja meinasi jo hätä tulla että eivätkö lopukaan, mutta kyllä ne sitten lopulta hellittivät. Ei siis parane säikkyä mitään!


Nyt makoilemaan ja lepäilemään, kun on kaupasta ostettu lehti ja pussi karkkia kaveriksi! Tämmöinen hassu ukonpötkylä vielä iloksenne:
Heh! =)

Carin ja ? 16+5
 
Kiva Myymä, kun kävit meitä moikkaamassa! Miten oot pärjäillyt?

Mimmi, kiitos hanskatiedoista. Haluisin siks noi Reimatecit, kun ne pitää vettä.
Täytyy käydä kysymässä maanantaina Stockalta, oisko siellä. Siellä on varmaan myös tosi rauhallista, kun keskiviikkona alkaa Hullut Päivät.

Carin, mullakin tulee supisteluja. Hain äsken pojan kaverin synttäreiltä ja kotimatkalla vatsaan alkoi koskea oikein kunnolla.
Ekasta ei tullu tollasia kertaakaan. Ja kun oli suunniteltu sektio, en koko raskausaikana tiennyt, miltä supistelut tuntuu.
No, tässä raskaudessa aletaan kärvistellä näköjään ennen puolta väliä. Oon jotenkin vihanen itselleni tästä kurjasta voinnista, eikä huvittais ollenkaan vaan lepäillä.

t.vaemo
 
Nyt on sit työpäivä takana... En oo istunu melkeen koko päivänä ja nyt onki sitte alaselkä jumissa...

Oon nyt kuitenki päättäny jaksaa ens viikon töissä, sit on viikon talviloma ja jos sit oisin jo päässy sinne äippäpolille vähän saamaan selvyyttä noihin kipuihin. Töissä istuin tyhjien kaljakorien tai tankkien päällä, ei sattunu yhtään kun nousin ku peppu oli tyhjän päällä.

Mua kans vähän supisteli kun nostelin juomakoreja ja tiskejä koneestä, masu meni ihan kivikovaks ja sellaseks pinkeeks. Mut ei mitenkään kivuliaasti.

Voi kun ois kiva istua sohvalla ja juoda vähän vaikka kylmää olutta...

En oo oikeen innostunu mistään alkoholittomasta juomasta, tarkotan siis olutta, sidua tai viiniä. Mul ois yks alkosta ostettu holiton kuohuviinipullo mut ei sekään innosta. Tyydyn juomaan sitä samaa kun tähänkin asti joka aamu, päivä ja ilta, eli ihan vaan soodavettä. Se maistuu raikkaalle ja hyvälle.

Nyt meen kattoo huumaa ja odottaan et selviytyjät alkaa. En muistanu ostaa edes mitään hyvyyksiä illaksi, katkarapuja mulla on sulamassa jos niitä vähän napsis.. Oikeestaan ihan hyvä etten sit loppuraskaudesta muistuta tollasta :


Eipä muuta, palaan asiaan huomenna.

Hui kun tuli taas pelkkää omaa napaa :ashamed: :ashamed: anteeksi!
Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

:Ninni ja Kirppu 16+6
 
Ekaksi Pikkuvaemolle: Kyllä Reimalla on olemassa välikausihanskoja. Äitini osti itselleen sellaiset Sokokselta tai Stockalta, kun niillä on kätevä ajella pyörällä sadekelilläkin. Kun niitähän on ollut ainakin kokoon 11 tai jtn. Prismastakin on mun mielestä saanut joskus.

Miun päivä vierähti mukavasti Helsingissä. Miehen kaverit on kylässä, niin vietiin maalaisia kaupunkiin... heh. Löysin Benettonilta ihanat unisex-collaripöksyt, vaaleanvihertävät, vain 5,90!

Nyt vauvaa odottaa kaapissa kolmet 60 cm collarit (kahdet itetehdyt), kolme 62 bodyä, kolme 50-56 bodyä ja niihin on vaan yhden puolipotkarit. Sit on yhet 62 potkarit, yks 56 yökkäripotkari. Pitäs saada valmiiksi kaksi trikooyökkäriä 60 cm, vetskarit puuttuu. Sit kaivoin mun vauvavaatteista pari potkupukua ja muita ihania froteekankaisia 80-luvun retroja!! Ne on aika.... kivoja. Mietin vain, että pitää ostaa vielä jotkut 56 potkarit tms. housut. Haluaisin sukkahousuja, mut niitä on tosi vaikea löytää 50-60 senttisiä!! Ajattelin, että jos ois kolme bodya ja kolmet housut sekä 50 että 60 senttisiä, niin niillä varmaan pääsee alkuun. Sitten kun tietää, kumpi on, niin ostan sitten enemmän tyttö/poikavärejä. Ja äippäpakkauksessa on vasta niitä 60 senttisistä ylöspäin. Ja toinen mummo on tehnyt "villapuvun" ja ostaa kuulemma sairaalasta kotiintulovaatteet (mun äiti on vähän ihana!).

No joo, tää vauva on meidän eka ja vähän hössöilen odotan. Mut yllättävän vähän olen ostellut mitään. Mut ajattelin, että meneepähän samat neutraalit seuraavallekin.

Nyt saunaan ja sit nauttimaan toivottavasti herkullista broileri-parsakaali-feta-piirakkaa ja mamman marjapiirasta. Niin, ja tietty glögiä!!

Misupai ja Helmis 19+0 (ohhoh)
 
Lauantai iltaa!

Kävin tossa saunassa ja tulin sitten lukemaan teidän kuulumisia. Ihanaa kun on kerrankin ihan vapaa lauantai ilta, että saa rentoutua ja nukkua huomenna aamulla oikein pitkään.

Aivan ihanaa kun tuntee potkuja! Nyt tulee jo oikein nasevia potkuja monta peräjälkeen. Useimmiten kahvin juonnin tai makean syönnin tai lenkin jälkeen.Odotan jo niin rakenneultraa. Vielä pitäisi vähän yli viikko odotella.

Mulla ei kanssa siskoa ole, mutta hyviä kavereita joiden kanssa voi jutustella. Hyvä ystäväni on kanssa nyt raskaana, joten on kiva jutella toisen samassa tilanteessa olevan kanssa. Sitten on vielä kummipojan äiti, joka mielellään juttelee vauva jutuista. Ei kaikki jaksakaan kuunnella vauva juttuja jos ei asia ole niin läheinen, mutta sen kyllä sitten huomaa jos toista ei yhtään kiinnosta. Ainiin ja serkkuni on aivan innoissaan tulokkaasta ja hänen kanssaan jutellaan melkein päivittäin. Käytiin jo hautausmaallakin katselemassa kaikkia nimiä vaaville. Tykkään niin vanhoista nimistä. Oletteko te miettineet jo nimeä?

Eipä muuta taas tällä kertaa. Jaksmisia!

Jennah ja pikkuinen 18+2
 
Huoh, meillä on ollut joku epäonninen viikko nyt, maanantaina oltiin päivystyksessä kun poika löi suunsa patteriin, selvittiin säikäyksellä mut sitten eilen hän alkoi yskiä ja hengitys vaikeutui. Huomasin että uloshengitys oli todella vaivalloista ja koko rintakehä meni kuopalle hengittäessä, hän myös oksensi ja yski limaa. Vein päivystykseen, ajattelin että pitävät hysteerisenä mammana, mut otin sen riskin. Ja onneksi vein, happisaturaatio arvot oli matalat ja selvästi henkeä ahdisti. Hän sai heti hengittää spiiralla lääkettä ja meidät otettiin lasten akuuttiosastolle, oltiin siel yö seurannassa ja poika hengitteli spiiraa parin tunnin välein, kuumekin nousi ja hengitys oli vaikeaa. Tänään olo koheni iltaa kohden sen verran et päästiin kotiin äsken yöksi. Keuhkokuvista näkyi et keuhkoissa on jotain epämääräistä, limaa? selvinnee myöhemmin, mut lääkkeet saatiin keuhkokuumeeseen. Olen aivan poikki väsynyt valvomisesta ja huolesta. Oli sanoin kuvailemattoman ihana päästä kotiin ja nyt mennä nukkumaan omaan sänkyyn ja ennen kaikkea saada poika omaan sänkyynsä.

Oli tuossa välissä taas 3 päivää että en tuntenut yhtään liikettä masusta mutta sairaalassa eilen illalla Aarre yllätti iloisesti taas potkimalla kovasti ja tänään pitkin päivää (ajatteli varmaan et ei nyt huolestuteta mammaa enempää kerralla) :)

Tunteet meni vuoristorataa siellä osastolla, itkin joka ikisestä pikkuasiastakin, se riitti et joku laitto viestin "miten jaksat?". En voinut puhua puhelimessa kun se sai mut itkemään eikä sille näkynyt loppua. Yritin pysyä kasassa ettei poika hätääntynyt, hän olikin hurjan urhea ja reipas puolitoistavuotias. :heart:

Nyt sänkyä kohti, pakko saada unta.

enne ja aarre 18+2

ps. en jaksanut lukea nyt sivuja taaksepäin, mut myymä oli lohduttavaa lukea sinun kuulumisiasi. :hug:
 
Aamu valkenee harmaana jälleen vaan siitä viis! Aamukahvia nautiskellaan ja viereises huonees kuopuksella 3.v on kovat autoleikit meneillään. :heart:

Myymä Ihanaa et voit jo hieman paremmin! Olet ollut ajatuksissani useasti. :hug:

Eilen koettiin säikähdyksen hetkiä täälläkin, ruokaa laittaessani tuli pari todella napakkaa supistusta johon liittyi kipua kohdunsuulla. :eek: :eek:
Toivottavasti eivät enää jatku!

Mies alkaa pikkuhiljaa muuttaan mieltä siitä et haluaako tietää et kumpi tulee, rakenne ultra on joskus loppukuusta. Olishan se helpompi tehdä valmisteluja kun tietäis et kummansorttinen on tulos....

Hope08+NyytiTyllerö 16+3
 
...siis ulkona on ihan sumusta ja harmaata...

Hirveen tylsää ku taas oon noussu jo kasin jälkeen vaikka oisin saanu nukkuu tänään niin pitkään ku oisin vaan jaksanu..

Myymä ihana kuulla että voit jo hyvin! Muista tulla jatkossakin kertomaan kuulumisias meille!!! Hali sulle


Nimiasioista oon jo varmaan kertonukin et meillä on pojalle valmiiksi nimi, mut tytölle ois sit hankalampaa... Ollaan koitettu miettiä sellasta nimeä mikä sopis meiän tyttöjen nimien seuraksi, vaikeeta!
Hautausmaalle mun siskokin on mua pyytäny käveleen ja nimiä kattoon, tarvii varmaan mennä jos ultrassa kerrotaan et tyttö tulis.

Enne teillä onki ollu tapahtumarikas viikko, hui! Ja nyt poika ihan toipilaana
:hug: :hug:

Hope08 meillä vähän sama juttu et mies ei tahtois tietää tuleeko
vai
ja mä haluisin kans sen takia tietää et osais jotain ostaa.. Ku en haluis pelkkiä neutraalin värisiä vaatteitä ainakaan tytölle pukea. Katotaan nyt jos saisin sen mielen käännettyä.

Eipä mulla muuta, sunnuntain jatkoja kaikille!

:Ninni ja Kirppu 17+0 tasan!
 
Huomenta.

Aikaa taas vierähtänyt ja huomasin että jokin myllerrys oli palstalla jolloin katsoin parhaammaksi jättäytyä taka-alalle.
Onneksi nyt tyyntä.

Mä sain varattua rakenneultra ajan sille ajalle kun miehenikin on suomessa, joten ihanaa päästä yhdessä vakoileen vauvaa. Liikkeitä olen jo jonkin aikaa tuntenut, tosin aika hontoja sellasia.
Supistuksetkin ovat alkaneet vaivaamaan ajoittain. Iahn niinkuin esikoisenkin aikaan. Silloin olinkin liikkumiskiellossa välillä ja mitään raskasta en saanut tehdä. Mietin että mitenköhän sitten mä pärjään jos nytkin sellainen tulee...
:|
Harmaata on täälläkin ja tenttiin pitäisi luka. Tuntuu muutenkin tuo koulu vielän mehut kokonaan. Aamulla heräsin 5.30 ja aloin kirjoittaa esseetä, joka on ollut hieman hakusessa ja nyt sain vihdoin paperille. Nyt sitten väsyttääkin...
:eek:
No, tämä oli taas tämmöinen valivali-viesti. Koittakaa kestää.

Ihanaa että on enää viikko koulua ja sitten alkaa syysloma!! Paitsi että meillä se tarkoittaa itsenäisen opiskelun viikkoa. Mutta yritän tehdä mahdollisemman paljon jo etukäteen jotta voi lamaillakin. Tarkoitus olisi mennä eteläsuomeen sukuloimaan. Ja haen mieheni lentokentältä! :heart:

Voikaahan paksusti!

viivi ja vagner
 
Myymä: Oli ihana kuulla sinusta, hyvä, että voit jo paremmin :heart:

Tupakoinnista: Itse lopetin plussan saatuani. Pari kertaa olen sortunut puoli tupakkaa polttamaan ja ihan oikeasti, EI ole sen arvoista! Hyvällä haluan sanoa sen, että se on HIENO asia, että on pystynyt lopettaan tupakan polton, joten ÄLKÄÄ pilatko sitä edes yhdillä savuilla! Mulla ainakin alkoi kauheat tuskat sitten taas, ois tehnyt mieli aloittaa taas polttaminen, mutta ONNEKSI pidin pintani:) Tupakan kaa pitää sanonta:" Annat pikkusormen, se vie koko käden:("

Mulle tuli eilen ihme oireita : Ensinnäkin mulla on ollut viikon jo pää kauhean kipeä(tulee aivan yht'äkkiä:() ja sellainen paineen tunne. Sitten eilen alkoi ensin kutina mahassa ja sitten käsissä! Kesti varmaan viisi tuntia, meinasin rääpiä käteni aivan verille:( Yhtä tuskaa. Alkoi jo pelottaan, että onko maksassa vikaa ja yks tuttu pelotteli raskausmyrkytyksellä:( HYI! Onneksi meni ohi! Soitin äitipolille, niin siellä käskivät mennä yhteispäivystykseen(en mennyt jonottaan, koska ne lääkärit ei tajua kuitenkaan mitään, eikä niillä ole aikaa:(). Viikkoja ei vielä ole tarpeeksi äitipolille(pitää olla rv 20-> ) , siis ihan oikeasti PARISTA päivästä oli kiinni :kieh: :kieh: Jos joku tietää, mihin viittais, niin olisin kiitollinen tiedosta:) Vähän pelottaa, että liittyy jotenkin raskauteen, koska allergioita tms. ei ole. Ja apua, painokin on jo nyt noussut yli 10kg:(

Nyt taidan lähteä päiväunille, koska lapsetkin nukkuu:) Kauhea väsymys iskenyt taas, siis pahentunut vain:( Varmaan hemppa laskenut:(.

LOE ja Toivo 19+4(elän nyt noiden menkkaviikkojen, eli la:n mukaan:))
 
Tänään jo vähän selkeämpi mieli, poikakin on jo reipas iloinen itsensä. Vaavi Aarre on potkiskellut kovasti, tuntuu selkeästi ulospäinkin kun pitää käsiä vatsalla. Tuntuu vielä niin kovin kaukaiselle, vaikka laskeskelin et kohta ollaan puolivälissä raskautta.

Näin siellä sairaalassa ollessani toisen "poika unen", jokohan se tarkottaisi jotain? ;) Katselin tuossa pientä vaaleanpunaista villatakkia, jonka anoppi on neulonut ja mietin että niinköhän jää käyttämättä.. saa nähdä. Me ei saada tietää sukupuolta etukäteen enkä sitä niin tahdokaan, onpa sitten yllätyksenä :D

Tänään on hyvä tv-päivä, mietin pitäiskö lähtee kävelee huoltsikalle ostaa jotain herkkua illaksi kun tulee tosiaan vaikka mitä kivaa tänään.. HAuskaa sunnuntai-iltaa kaikille !

enne ja aarre 18+3
 
Täällä odotellaan kuumeisena tiistain neuvolaa. En oo nyt muutamaan päivään tuntenu liikkeitä niin on niin pelokas olo. Toisaalta 2onnistunutta raskautta takana ja aina sama juttu, mutta kai se vaan on tää äidin hätä ja huoli tällästä.
Oon tässä alotellu syys siivousta ja vielä ois parihuonetta jälellä. Kyllä siivous hetkellä iso talo ei oo hyvä, tai kun oon niin pirun laiska siivoomaan ja sittenkun alotan niin se on sellasta hammasharjalla nyhräystä, että kaikki on sit tiptop. Kukkapenkitkin sain laitetuks ja piha on siinä kunnossa että lumet saa tulla.

Ninni mulle vois vaihtaaiäks 23.

ja ennelle jaksamisia pojan hoidossa. Meidän esikoisellakin on muutamaan otteeseen ollu noita hengenahdistuksia, niin kyllä mulla on menny useempi yö valvoessa, kun ei oo uskaltanu kunnolla nukkuakkaan jos henki alkaa udelleen vinkumaan.

Amalia 15+6
 
Angelille tuosta tupakoinnista...

Mä tupakoin vielä viime vuonna ennen esikoisen tuloa ja mulla ei onnistunu se lopettaminen ihan kertaheitolla :/ Heti plussan jälkeen tupakointi väheni kyllä pariin tupakkaan päivässä ja siitä jo muutaman viikon päästä meni enää vain 1 tai 2 päivässä. Mulla teki tosi tiukkaa päästä eroon juuri siitä iltatupakasta jonka polttelin yksikseni parvekkeella, mutta sitten taas parin viikon päästä meni enää pari tupakkaa per viikko. Joskus rv 16 kohdalla meni jo niin hyvin että olin ollu jo pari viikkoa ilman tupakkaa, mutta sitten taas piti repsahtaa kun käytiin kavereilla ja jokainen veti röökiä. Se yksi repsahdus sitten riittikin. Maistui nimittäin tosi kauhealta ja olo ei tosiaankaan parantunu :x Päätä rupes särkemään ja tuli tosi huono olo siitä nikotiinimäärästä ja mieli meni tosi maihin kun mietin sitä kuinka vauva joutui taas kärsimään äidin mielitekojen vuoksi :( Kyllä sä varmasti tiedät sen että vauvalle olis tosiaan parhaaksi että et polttais enää tippaakaan, mutta jos tosissaan tekee mieli ja et pysty millään ajattelemaan mitään muuta niin ei se 1 tupakka ole täysi katastrofi. Minäkin kun sanoin ensimmäisellä neuvolakäynnillä että poltan 1-2 tupakkaa päivässä niin neuvolantäti merkkas lappuihin että "ei tupakoi", että hän ainakaan ei katsonut sitä mitenkään vaaralliseksi määräksi.
Mä kehotan myös miettimään aina kun tekee mieli, että kuinka tosissaan sitä haluat. Mulla teki mieli melkein joka ilta jossain vaiheessa, mutta kun keksin 10 minuutiksi muuta puuhaa niin koko tupakanhimo unohtui kokonaan :)
Ja mulla tuo yksi repsahdus toimi kyllä sitten monen kuukauden ajan hyvänä muistutuksena siitä että ei se olo välttämättä parane vaikka sen tupakan sytyttääkin :)

Sitten vielä LOElle tuosta raskausmyrkytyksestä, että mulla tais lukea tuossa odotuskirjassa että oireiden pitäis ilmetä vasta 20. rv:n jälkeen, että sulla on tuossa vähän hilkulla... Mullakin tuli ensimmäisenä mieleen maksa-jutut kun oon kuullu että tuommonen kutina viittais ongelmiin maksassa :/

Ennellä on ollu rankka viikko... Toivottavasti poika toipuu pian eikä tule enää ongelmia :hug:

Oli mukava kuulla myymänkin kuulumisia :)

Uuh... Mitä vielä...

Liikkeistä ei hajuakaan vaikka toista odotellaankin, mutta eiköhän ne joskus tunnu :D

Ja nimiä ei olla mietitty vieläkään enkä usko että mietitäänkään vielä vähään aikaan kun tuon esikoisenkin nimi päätettiin vasta 2 päivää ennen ristiäisiä :) Karsittiin kyllä nimiehdokkaat reiluun kymmeneen jo ennen synnytystä, mutta mulla on semmonen periaate, että ei lapselle voi päättää nimeä ennen kuin sen on nähnyt kun mun mielestä nimen pitää "sopia" vauvalle :D Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkotin :whistle:

Jahas... Ukko meni nukuttaan poikaa jo melkein tunti sitten ja sinne tais taas jäädä :) Taidanpa maistella vähän sipsejä ja painua itsekin unten maille...

Pimmi 15+4
 
Moi!

Kirjotin illalla pitkän pätkän ja sit se teksti hävis johonki bittiavaruuteen enkä jaksanu enää kirjottaa uudestaan...
Raivostuttavaa! Yleensä kopioin tekstin enen lähetystä just tollasn varalta mut unohdin eilen tietysti...

Uusi yritys... Nyt oltiin niin paljon jo pudottu et pakko nostaa vähän!

Amalia vaihdoin sulle sen iän. Onko sulla ollu synttärit just? Jos on, niin


LOE kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä siltä neuvoja. Miten teillä voi olla äippäpolille 20rv rajana, mulla on sinne lähete ja rv17+1 menossa vasta. Omistuista miten tolleen vaihtelee eri paikoissa. Tuu kertoon sit mitä sulle sanottiin!

Viivi ja Vagner
koita ottaa rauhassa jos vaan mahdollista ettei supparit pahene! Ihanaa kun pääsette ultraan sit kun miehes on Suomessa!

Missäs kaikki on kun on taas hiljasta maalismasuissa? Ihanaa, pitäis to, pe ja la jaksaa töissä ja sit onkin lomaa koko seuraava viikko! Ens viikon keskiviikkona lähetään vähän risteilemään
ja sitten torstaina ku tullaan laivalta ni ollaan aateltu ajaa loppuviikoksi mökille kun ei olla pitkään aikaan oltu.

Eipä mulla muuta, mukavaa alkanutta viikkoa!

Ai niin, moniko kattoi eilen BB:n? Siis voi herre gud, miks se Martina Aitolehti piti sinne änkee...

:Ninni ja Kirppu 17+1
 
Sateista maanantaita!

Joo, Ninni - me katottiin eilen BB:tä ja veikkaan kyllä että Martina on ens viikon äänestyksessä.... piti väijyy sitä jonnekin puolille öin, joten aamulla sit taas väsytti |O
Mut jaksettiin nousta, kun oli neuvola-aamu :D
Kaikki hyvin, syke löytyi heti ja oli 149 eli onkohan se taas poika? Tai sitten nukkuva tyttö? :heart:
Paineet mulla oli 118/76 ja hemppa 125 eli ihan OK kaikki.
Painoo oon saanu pari kiloo lisää, johtuen varmaan niistä laivalta tuoduista herkuistakin.. varo vaan Ninni niitä paholaisia siellä laivan putiikissa!! :whistle:

Ke-aamuna se rakenneultra, joten sitten ollaan taas viisaampia.........

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Yritän käydä töiden kimppuun... ;)

Hexodus ja masumöyrijä 18+5
(niin ja mulle voi päivittää ikään vuoden lissää... 37 -> ikuinen 27 siis :LOL: )
 
Huomenta maalismasuset!


Nyt olikin monta tärkeetä ja mullekkin ajankohtasta aihetta ollu jutskailtuna viikonlopun aikana... Mä en paljon koneella viihtynyt, vietettiin omaa laatuaikaa miehen kanssa ja eilinen päivä meni Mikkelissä kun äitini vihittiin papiksi !
Hyvät pippalot oli ja ihanaa ruokaa. Minä kyllä sitten ehtoollisellakin kävin kun kuitenkin vihityn tytär oon ja sen hurjat 1cl viiniä maistoin, annettakoon tuo anteeksi. Eihän jumalallinen viini voi pahaa tehdä. :D

Eli tuosta tupakoinnista ensiksi... Minä myös ex-tupakoitsija. Positiivisen testin kun tein niin päätin että nyt käyn polttamassa viimeisen sauhun ja sen tein, sen jälkeen sorruin kerran samana päivänä vielä ruokatupakkaan (joka on ollu mulle vaikein kanssa ton iltasauhun lisäks) ja se jäi sit todella viimeseks. Himotus on ollut hirvittävä ja alussa oli tosi vaikeeta, mieheni lopetti samaan aikaan joten se on varmasti helpottanut, repsahdus ois saattanu muuten tapahtua monta kertaa... Mutta oikeasti, ei se maistu hyvältä jos siitä ei voi hyvällä omallatunnolla nauttia, luulisin näin. Ootko kokeillut angel nikotiinikorvaustuotteita? Mulla vei siinä ihan alkuraskaudessa 2mg Nicorette pahimman kärjen pois... Eihän siitä lähellekkään sama vaikutus tule mut kyl se ainakin mulla semmosen tietyn placebovaikutuksen sai aikaan. Oot kuitenkin nyt jo selvinnyt _näin pitkälle_ ilman röökiä, mieti muutaman kerran kannattaako aloittaa uudestaan, edes se 1-2x päivässä! En tuomitse ketään polttamisesta, tiiän ite miten vaikeeta se on, varsinki tässä tilanteessa ku pinna tiukilla ja huolestuttaa joka pikku kipu yms. Mut kannattaa miettiä, onko se oikeesti sen arvosta ja jos kerran se 1/pv sulle riittää, niin mun henkilökohtanen mielipide on ettet tarvitse sitäkään. Tsemppiä!


Johan toi Martina Aitolehtiki nyt tunkee joka ohjelmaan... Sarjassamme Suomen Turhin Julkkis! Hyi, must se on niin ellottava tyyppi. Varmaan hirveen ylpeä siitä että on päässyt julkisuuteen toimimalla toisen naisen miehen irtosuhteena. JES!

Meillä on ollu nimet valmiina jo kauan, sekä tytölle että pojalle. Toki pidetään vaihtoehdot avoimena jos jostain pölähtääkin eteen joku uusi mielenkiintoinen ehdokas. Mutta varsinkin pojan nimi on nyt erittäin pitävissä kannattimissa, etunimeen mulla ei ollut oikeastaan vaikuttamista, se oli miehen pitkäaikainen haave, mutta tytönnimeä sainkin mä sit huseerata ihan ittekseni. ;) Mutta yhdessä nuo lopulliset kuitenkin päätettiin. :heart:

Mekin päätettiin varata miehen kanssa risteily Tukholmaan, lähetään ihan kahelleen kun vielä päästään! Täältä Jyväskylästä saa tosi edullisia pakettimatkoja kuljetuksella Helsinkiin ja siitä paattiin. Pääsee buffettiin ja Tukholmaan köpöttelemään, tuonne joulukuulle ajateltiin sitä lähtöä kun veronpalautuksia tulee ihan mukavasti. Ja tukholmahan on tosi kaunis joulukaupunki. :) Tahtoo jo!! Laivalla on niin mukavaa musta, Siljalle mennään nyt mekin pitkästä aikaa, mä oon ollu aina niin Viikkari-ihmisiä. :eek:

Syksyistä viikonalkua toivottelee
mama-L
Onni 17+4
 
Hei!

Vieläkö mahtuu mukaan? Teidän keskustelujanne enemmän ja vähemmän seuranneena uskallaudun avata sanaisen arkkuni. Täällä siis masua kasvattaa 24-vuotias rovaniemeläinen. Esikoista odotan, LA 9.3.
Nyt jo vihdoin ja viimein alkaa ymmärtää olevansa raskaana, kun maha on aikamoinen pallo ja joku siellä sisuksissa äiti parkaansa jatkuvasti potkii =)
 
Mama-L oon ihan kade kun pääset Tukholmaan... Oon asunu siellä melkeen 2 vuotta ja kaupunki mulle tosi rakas!!! Mä ootan kans laivamatkalla sitä ihanaa ruokaa buffassa ja tietysti shoppailua, vähän meikkejä ja muuta kivaa mitä käteen vois tarttua =)

Rusina83 tervetuloa joukkoon, lisään sut listaan.

Eipä mulla muuta taas!

-Ninni ja Kirppu 17+1-
 
Heips!

Tervetuloa rusina83 + muut uudet, joita en vielä ole toivotellut. Meitä on aikamoinen sakki!

Hexodus: Minullakin on rakenneultra keskiviikkona. Iiks taas jännittää!

Voinnissa ei uutta päänsärkyä ja oksentamista :) Vihdoin ja viimein sain varattua hierojalle ajan ja pääsenkin heti keskiviikkona. Lauantaina olin oikein baarissa joraamassa! Piti päästä viimestä kertaa ennen kun masu alkaa näkyä.. Puol yks iski jo väsy ja mamma lähti nukkumaan

:LOL: Raskausuutisesta tuli nyt julkista, kun ystävillemme se kerrottiin ja juoruthan tuppaavat leviämään pikku kylässä niin pian tietävät kaikki. Pelottaa, jos sitten jotain tapahtuukin.. Mutta EI tapahdu, siihen pitää uskoa.

Te, jotka tunnetta potkuja niin tuntuuko ne aina samassa paikassa? Minulla tuntuu aina oikealla puolella.

riksu + lätty rv 17+6
 
Moi kaikille!

Ihanaa piristystä päivälle, kun kävin aamulla shoppailemassa, ukki oli esikoista hoitamassa. Kävin etsimässä kenkiä, niitä en löytänyt, mutta muuta kivaa kyllä. H&M:lta ihania alushousuja, hiusvärin, ja tavallaan vaatettakin, kun kangaskaupasta kävin ostamassa kaksi pätkää putkiresoria, mikä toimii masutuubina. Toisen renkulan jo kokeeksi sujautin ylleni, ja toimii kyllä ihan näinkin, mutta paremmaksi muuttunee kun yläreunaan ompelen kuminauhakujan, kunhan käymme vanhempieni luona ja pääsen ompelukoneen kimppuun.
Mammahousujakin kävin kokeilemassa, mutta en ostanut, kun en löytänyt mieleisiä, tai yhdet mieluisat olisi ollut mutta niissä ei ollut tarpeeksi pientä kokoa että olisivat istuneet päällä.
Toinen ihana piristävä juttu on se, että varasin vihdoin ajan lääkärille, leikkautan kasvoistani pois kaksi isohkoa luomea/näppyä. Olen halunnut niistä eroon viimeiset viisi vuotta, mutta en ole koskaan raskinut. Nyt minä sen vihdoin teen! =) =) =)

riksu82, minulla liikkeet tuntuu ympäri kohdunseutua, melko eläväinen pipana taitaa meillä olla.

rusina83, tervetuloa mukaan minunkin puolestani, vaikka itsekin aika uusi vielä olen :wave:

Big Brother ja Aitolehti... Mur sanon minä. Tosi tylsää. En ylipäätään ole ollenkaan tykännyt kun menee uusia, saati sitten että julkkiksia, varsinkaan näin Turhaa Julkkista. Höh!! :kieh:

Nyt lepäilemään ostosreissun jäljiltä!

Carin ja ? 17+0 ???
 
Hyvää alkanutta viikkoa :wave:

Myymälle halit, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia :)

Täällä kans yks tupakoinnin lopettanut. Esikoisesta ku tein ekan positiivisen testin ni siitä meni varmaan pari viikkoa ennen ku lopetin kokonaan. Nyt taisi mennä noin viikko kunnes lopetin kokonaan, itse ajattelin niin että kunhan saan rauhassa itse lopettaa tupakoinnin eikä kukaan pakota tai morkkaa ni pääsen siitä kyllä hyvin irti ja niin pääsinkin =) Jossain vaiheessa mietin myös tota jos yhen polttais ja eihän siitä taida olla vauvalle niin paljoa haittaa mutta kuitenkin tämä vauva polttaa aina sen samaisen yhden tupakan ja se ajatus mua ahistaa ni en pysty edes sitä yhtä polttamaan..

Mulla ei oo ollu supistuksia, eli johtuivat siis luultavasti niistä farkuista :|

Ja meillä tosiaan on jo pojalle nimi, se on ollu mulle aina se hankalampi. Että jos täältä tuleekin tyttö niin keksin varmasti tosi nopeasti kauniin tytönkin nimen :heart: Mutta ollaan niin ilosia ja ylpeitä ku keksittiin niin hieno nimi meiän jäpikälle :D

Unista taas.. Mulla koulussa tällä hetkellä ensiapukurssi menossa ja heti näin painajaisia ku perjantaina oli elvytyskoe. Siivooja löysi kaapista elottoman ihmisen jota mun piti alkaa elvyttää ja ku menin polvilleen siihen maahan ni oliki yhtäkkiä mun pikkunen tyttö siinä :'( Suusta löyty jotain ja kaivoin sen ulos ja kyl sit avas silmänsäki mut kamalaa oli ja tuli taas yöllä itkettyä :ashamed:

Mä kans katoin BB:tä ja vähän olin äimänä :eek: Mut katotaas ny miten hän parantaa julkista imagoaan. Mä oikeen odotan et humalapäissään puhuu lööperiä ohi suunsa :kieh: Mies tosin on aivan innoissaan ja odottelee suihku- ja saunakuvia :whistle:

ON:
Eilen ajettiin seurasaareen kävelylle ja automatkalla tuli kamala olo ja kyökkäilin siellä puskissa. Pakotin itteni kävelemään ja olo kohenikin lopuksi. Tultiin himaan ja syötiin ja mentiin päikkäreille ja ku heräsin ni sama olo vaivas taas ja jopa niin pahasti et oksut tuli :x Pelkäsin mahatautia mut tais olla vaan rasvanen öllöruoka jota söin..
Väsymystä edelleen.

Nyt kahvia lisää ja sit kouluhommien pariin :snotty:

Suvitus+poika 17+2
 
Tänään olin neuvolassa eikä mulle ollu tullu onneksi painoa lisää. Sitä kun on jo valmiiksi ihan liikaa. Sydänäänet kuului ja kaikki oli muutenkin ihan hyvin. Verenpaine oli 130/68. Hb:tä ei taaskaan otettu. Seuraava neuvola mulla on 6.11.

Onko joku muu rh- äiti? Minä olen ja multa otetaankin ylimääräisiä kertoja verta ja synnytyksen jälkeen saan sen piikin.

Pojalle meillä on nimi valmiina mutta tytölle on vielä hieman epäselvä. Etunimeksi on 2 vaihtoehtoa, toinen nimi puuttuu mutta kolmas nimi on selvä kun se tulee suvusta.
 

Yhteistyössä