~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Onnea pienistä pojista ja tytöistä :flower: Millaihan on et mahdanko jaksaa odottaa synnytyssaliin asti et kumpi tulee.. :D Mies toivois näin, mut on kuulemma mun päätettävis et kysytäänkö rakenne ultras sukupuolta. Mulla ei ole minkäännäköistä hajuakaan et kumpiko olis tulossa. :D Äidin vaisto..tosiaan :LOL: :LOL:
Maha alkaa totisesti oleen suuri, äitiysvaatteita lukuunottamatta ainoastaan yhdet isot verrarit enää mahtuu jalkaan, mut kummiski miehen vaatteet on vielä suuria. :D Mä kun tuppaan siirtyyn sinne kun oma garteroopi käypi pieneksi. :saint: :saint:

Viime yö meni taas painajaisten parissa, heräsin puoli yhden aikaan siihen et meillä oli tulipalo...siis oli todella karmeeta, pelastettiin muksuja savun seassa. :eek:
Tänään sit oonki ollu väsyny mut onkos mikään ihme.. :kieh:

Hope08+NyytiTyllerö 15+6
 
Heips vaan ja harmi kun monet aikeissa jättää palstan moisen typeryksen takia! Itse en ole edes viitsinyt ottaa kantaa keskusteluun enkä tule ottamaan jatkossakaan :LOL:

Täytyy selvittää se la, mutta omien laskujen mukaan sain myös sen 11.3! Ei kait se niin pvän päälle ole, mutta jos vaikuttaa äippärahaan ja muihin etuuksiin niin sitä vaan!

Tänään eka kertaa kävin lastentarvikeliikkeessä ja olihan siellä kaikkee kivaa! Sängyn ajattelin ostaa ikeasta ja muut vehkeet lastentarvikkesta.Ainakin sellasen kasaan taittuvan hoitopöydän ja varmaankin Herculeksen tai emmaljungan hyökkäysvaunut! Saa veronpalautukset hyvin kulumaan :)
 
Muutan tiedot etusivulle LOE ja Tutteli! Ja Malla laitan teille tytön tulevaksi.

Ja höh.. Ei mun äiti ehtinykään leikkaa mun tukkaa ni päätin ite sit leikkii kampaajaa, ostin värinkin ja kohta alkaa sakset suhiseen... Tuun myöhemmin kertoon et menikö hiukset entisestään pilalle vai sainko jotain huippuhienoa aikaan =)

Ai niin Pikkuvaemo annoit mulle hyvän idean mitä pyytää ens vuonna mieheltä kun tulee 30 täyteen =) kiitsa!

Nyt meen leikkiin kampaajaa, palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+3 :heart: :heart:
 
Noin... Nyt on hiukset leikattu ja väri päässä. Toistaiseksi hyvältä näyttää! Pituudesta lähti yli 10cm, ja sit vielä ohensin ihan reilulla kädellä kun noita hiuksia mun päässä riittää...
Oon sitte huomenna fiininä lääkärissä =)
 
Ehkäpä miekin voisin jatkaa kirjoittelua, kun näyttää tilanne ihan ok:lta. En vaan voi pysyä täältä pois!!! Maailmaan mahtuu...

No, täällä masu on nyt pullahtanut esiin ja omat farkut alkaa ahdistaa. Ylänappi auki ja ponnarilenkki siihen, niin vielä menee! Jos vielä ens viikon oon normaalipöksyissä ja sitten vaihdan mammalinjalle. En sikskään oo halunnut vaihtaa mammafarkkuihin, ettei tartte kertoo oppilaille. Ne vaan sit pohtii sijaisia ja muuta, kun mulla on monta herkempää tapausta ja sellasta, jotka menee "sekaisin" muutoksista. Vkot 42 ja 43 oonkin pois töistä, työmatkalla ja lomalla, niin sit 44 viikolla viikkoja on jo sen verran, et ei haittaa, jos lapset saa tietää.

Täällä on ihmiset innostuneet hiusten uudelleen muotoiluun. Miulla on vakiokampaaja, äiti, ehkä sit syyslomalla taas leikataan. Ja raitoja vois laittaa. Mun mies laittoi kerran, niin musta tuli melkein blondi!!! Ja onhan meillä naisilla oikeus olla kauniita raskausaikanakin! :saint:

Oma napa on ennallaan. Vointi oikeastaan loistava. Rinnoista tihkuttaa jotain, koska joka ilta on sellaista kuivunutta siinä nänneissä. Jos puristaa hiukan, tulee sellaista heran näköistä. Mitä lie? Tahtoisin vain tuntea liikkeitä useammin. Välillä joku kutittelee masun sisältä, mutta sit kun ei pariin päivään kutita, niin huolestun. Huomenna onneksi taas neuvolaan niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

Nyt karjalanpiirakoiden kimppuun!!! Nam. Omatekoisia vielä.

Misupai ja Helmis 18+4
 
Terveisiä neuvolasta! Edelleen siellä kaksi sydäntä pompotti (toisen syke 140 ja toisen 155), olin siitä tosi helpottunut koska olen nähnyt kahtena yönä kauheita painajaisia että toinen vaavi on "sulanut pois" -näin voi käydä aivan alkuraskaudesta. Mieskin ehti kuuntelemaan. Hb oli 132 eli ei ollut kuitenkaan laskenut, ja sokerit ja valkuaiset normaalit, terkka sanoi että vaikka kaksosraskauksissa tulee herkemmin ongelmia, niin minulla on edelliset sujuneet niin hyvin, ettei tarvitse nytkään mitenkään pelätä. Seurataan toki tiheämmin varmuuden vuoksi. Maha on pullahtanut, vastaa rv 20, joka on ihan normaalia. Yltää siis melkein napaan. Sitten kun ollaan viikolla 32, niin mahani on yhtä iso kuin yhden kanssa ihan vikoilla viikoilla! Eli jos minusta ei sitten mitään kuulu, niin en yletä enää mahani takaa tähän näppäimistöön :LOL:

Nukkumisesta, tykkään kans nukkua mahallaan, ja laitan toisen jalkani koukkuun tueksi, tai sitten käsken miehen mennä kans mahalleen ja käyn puoliksi kyljelleen häntä vasten, eli mahalle jää siihen mukava kolo. Selällään en voi olla, koska entisistä raskauksista tuttu vaiva on taas tullut (tietysti sekin aikaisemmin kuin yleensä ) eli kohtu painaa isoja verisuonia ja tulee huono olo ja oksennan.

Tyttö on sanonut jo pari kertaa, että äiti sulla on iso maha kun housun nappi ei mahdu kiinni (siinä on kuminauha napinläven jatkona) :D

Kauniita unia :wave:
 
Huomenta!

Tulin tänne jakamaan jännitykseni, kun ensinnäkin tänään pitäisi kertoa töissä kaikille työkavereille vauvasta (esimies ja muutama muu on tiennyt jo aiemmin). Tuo menee varmaan ihan hyvin ilman ihmeellisyyksiä, mutta sitten illalla pitäisi kertoa oppilaiden vanhemmille ja oppilaille yhteisen illanvieton yhteydessä. Etenkin jännittää oppilaiden reaktiot, kun ovat olleet jo kauhean huolissaan siitä, opetanko heitä ensi syksynä. Täytyy vaan tsempata itsensä...

Kävin eilen neuvolassa ylimääräisellä kuuntelukerralla, ihan vain varmuuden vuoksi. Siellä se vauva köllötteli ja pakoili dobbleria. Syke oli 140 hujakoilla.

Ai niin, sitä pitä vielä kysyä, että onko teillä mitattu jo kohdunpohjankorkeutta? Eilen neuvolassa mitattiin ja oli 10 cm, mikä menee siellä käyrän alaviivalla. Mutta kyllä se maha varmaan pullahtaa kohta isommin esiin.

Zussu ja masuvauva 18+0
 
Täällä ollaan vielä ihan väsyjä, kello ois ollu soittaas taas vasta ysiltä mut nousin jo kasilta ku ei uni enää tullu...
Tänään on taas se lekuri edessä


Eilinen omaparturointi meni hienosti, leikkaisin ehkä vieläkin lyhyemmäks jos raaskisin, nyt saan vielä ponnarin kuitenki. Polkkatukkaa mun niin kauheesti tekis mieli mut haluan et on helpot hiukset sit kun vauva tulee et saa äkkii vaan sutastuu ponnarille.
ihan tollasta tukkaa ei siis tullu.
Oon niin monet hiukset leikannu vuosien varrella et uskalsin sen takia omanikin leikata. Ehkä voisin vielä ohentaa lisää tänään vaikka on nyt jo niin paljon kevyemmät hiukset, ihanaa!

Nyt taas neiti koulukuntoon ja sit kaffelle!


:Ninni ja Kirppu 16+4
 
Valvatti, oiskohan teille tulossa tyttö ja poika..? Ois aika ihanaa. Tiedän parit kaksospojat, jotka on kyllä tosi villejä :D . Hienoa, että kaikki oli hyvin neuvolassa.

Zussu, mulla mitattiin kohdun korkeus viikko sitten neuvolassa, kun oli tasan 15 vkoa kasassa. Th kokeili ensin vatsaa ja kysyi, että oliskohan kuitenkin kyseessä kaksosraskaus.
Mitta oli hurjat 14 cm, yleensä tollaset mitat on joskus viikolla 19-20 |O .
Mutta oon vaan 157 cm pitkä ja johonkin päin sen vatsan on kasvettava.

Hyvä Ninni, että kampaus on onnistunut. Ja oikeesti hyvä, ettet leikannut "äitiyspolkkaa". Polkkakampaukset on tällä hetkellä munkin mielestä tosi makeen näkösiä, mutta vaatii aika paljon tököttejä ja laittamista, että näyttää hyvältä.
Aattele nyt miltä näyttää laittamaton päätä myöten menevä polkka, kun usein ei ehdi peiliin katella vauva-aikana :LOL:

Eipä silti, ei ulkonäköasiat jaksa itseäkään mammalomalla niin kamalasti kiinnostaa, mutta tulee sitä sentään ponnari, ripsari ja huulikiilto sipastua ennen ovesta ulosastumista.

Kivaa päivää kaikille!
 
Jospa minäkin uskaltaudun tänne laittamaan neuvolakuulumiset. Eli siellä oli kaikki ok. Sydänäänet siinä 145:n kieppeillä ja muutenkin kaikki arvot ok. Sain rakenneultraan ajan, ja se on sitten lokakuun lopulla. Kyllä kovasti kiinnostaisi tietää, kumpi sieltä on tulossa :)

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan, että tämä syysymyrksy laantui, ja ihmiset voivat palailla tänne kirjoittamaan kuulumisia normaaliin tapaan.

funny + masuasukki 17+1 :heart:
 
Loka
En edes viitsiny kaikkia lukea, kun ei tuo kiivas keskustelu jotensakin innosta.
Mutta heips siis tänne Lokakuun pinoonkin toivottaa Loka :D :wave:

Neuvolassa kävin maanantaina ja sykkeet kuulu hyvin ja löytykin helposti :heart: 140-150 merkittiin luvuksi neuvolakorttiin =) Mein tytykin tarkkaan kuunteli ääniä ja alko hymyilemään vaikka tuskin ihan tarkkaan tiesi mistä kyse vaikka asiasta etukäteen "varottelin" ettei pelästy kun äiskä köllähtääkin pöydälle :D

Tänään menen sitten lääkärille. S.loma alkais olla vietetty, maanantaina alkais työt. Olenkin ottanu tosi paljon rauhallisemmin nyt kuin normaalisti mutta eilen "kokeilin" että kuinkas käy jos palailisin normaaliin arkeen. =) Mies on neidin laittanu iltasin nukkumaan mutta nyt tein sen itse kun tuli ukkelille mieleistä ohjelmaa telkusta ja niin vaan alko supistukset kun puin rimpuilevan tytön, ja kannoin kerta toisensa jälkeen sänkyyn :/
Eli työkyky ei ole tainnut vielä palata.

Meillä on rakenneultra 24.päivä ja odotan niiiiiin innoissani :D Siellä en taida sukupuolta saada selville mutta joulukuussa käyn yksityisellä lääkärintarkastuksessa niin siellä sitten saadaan jo selville että kumpi tulee.
Hassua kun esikoisesta en edes halunnut tietää, nyt kiinnostaa kovastikin :D
Liikkeitä tuntuu jo ihan päivittäin,selkeesti ja hurjasti. Ihanaa mylläämistä :heart:

Jokos olette hankkineet vauvalle tavaroita ? Myö ei mitään suurempaa, appiukkoa pyydettiin että joskos kävis katsomassa sitteriä Jysk:istä kun täällä mein Jyskissä niitä ei enää ollu. Muuta isoa ei olla vielä ostettu. Joulun aikaan sitten varmaan =)

Äh, jotain muutakin piti kysyä mut nyt oon jo unohtanu :ashamed:

Eilen tuli sellanen pursitava kipu selkään. Toisen kankun yläpuolelle, ihan ku hermo ois ollu puristuksissa. Selkä kumarassa käppäilin :D

Nukutteko muut levottomasti ? Mie oon tän viikon nukkunu jotenki toooosi huonosti. Yöllä herään pieneenkin napsahdukseen :snotty:
Onkohan tää ollu vaan sitä että on flunssa tulossa ( toissa yönä alko kurkkukipu ) vai johtuiskohan siitä että sitä jotenki herkistyy heräämään pieneenkin ääneen ?
Esikoisen vaaviaikana ainakin olin sellanen että ku vauva tuhahti vähän äänekkäämmin ni ponkasin tarkistamaan tilannetta :whistle:

Mutta nyt... nautiskelen hetkestä yksin. Ukko töissä ja pimu kerhossa.

Jaksamisia kaikille masuasukeille ja massun kantajille :wave: =)

Loka ja Tirriäinen 17+6 :heart:
 
pikkuvaemo älä pelottele minua kahdella vilkkaalla pojalla, kun tuosta yhdestäkin taaperosta on ihan tarpeeksi :D Äsken huuteli kirjahyllyn huipulta katonrajasta "kato äiti" :eek: :ashamed: Sykkeet on tähän mennessä vaihdelleet 140-170, ja terkan mukaan ennemminkin on niin että matalilla sykkeillä vaavi nukkuu ja korkeilla heittelee kuperkeikkoja.

Mutta ultra on 2.11. eli rv 20 ja risat, jospa sitten jotain näkisi, lääkäri ei kyllä kerro, mutta kone on aika uusi ja hyvä kuva, joten on toivoa että itse huomaisin (kahdesta edellisestä huomasin varmasti) =)

Pirteitä syyspäiviä kaikille ja hyvää oloa :wave:
 
Ihanaa syystorstaita kaikille :wave:

Mä tulin just koulusta ja 11 neuvola! Yritän tässä koko ajan olla menemättä vessaan mut ihan varmaan käyn niinku aina ni just ennen ku lähen ovesta ulos :|
No tolkutan vaan koko ajan että älä käy ni enköhän muista :D

Ihanaa, vihdoin se toinen neuvola tuli! Sitä on odoteltuki! Pääsee kuulemaan sen ihanan sydämen jumputuksen :heart:

Unohdin miehen kanssa keskustella tuberkuloosi-rokotteesta mut eiköhän me oteta se tälle tulokkaalle myös.

Eilen muutes keksittiin pojalle nimi!! Tuli meiän mielestä ihan mielettömän hyvä :D
Piti vaan heti lähettää viestiä veljen vaimolle et minkä nimen he on antamassa ettei vaan innostuta miehen kanssa nimestä jonka ne meinaa antaa mut eri nimet tulee lapsille =)

Musta ihana syysilma, kosteeta ja hämärää, oikeen odotan et neuvolan jälkeen tuun himaan keittää kahvit ja syömään aamupalaa. Hirvee nälkäki on mut ajattelin syödä ja juoda mahollisimman vähän et paino olis mahollisimman alhanen :LOL:

Tuun kohta kertoo kuulumisia :wave:

Suvitus+poika 16+5
 
Lokalla on kyllä niin tutun kuuloiset oireet että! Toi kuvailemasi selkävaiva on varmaan sullakin surullisen kuuluisa iskias johon ei oikein muu tepsi kuin lepo hyvässä asennossa. Löytyy myös allekirjoittaneelta. Mulla se on tossa oikean kankun yläpuolella, just semmonen ku puukon tökkäis ku kumartuu, kääntyy kyljelleen tai nousee esim. sohvalta.

Nukkuminen on mullakin levotonta, nään ihme painajaisia, viime yönä viimeks sellasta että mun vanha tuttu syytti mua MURHASTA, siis itsensä murhaamisesta vaik kovin hengissä olevalta se siinä näytti :LOL: Kamalaa... Mut ihan paniikissa kyllä siinä unessa olin. Mielenkiintosta... Mitäköhän kamalaa murhasarjaa oon kattonu telkkarista :$

Miks kaikki muut pääsee nyt jo 2. neuvolaan ja täällä vasta n. rvk 20. Epistäääää. Nojoo, valivali. Mamma vois nyt mennä ottaa kakkosaamiaista, moro!

mama-L & Onni jo 17+0
:heart:
 
moikka kaikille! =) Oon lueskellu teiän viestejä ja päätin sitte tulla mukaan! Nyt jos saisin oikein kirjotettua tänne =) eilen kun vähän mokailin! :D Eli mut voi kans laittaa sinne pinoon..eli nimi tessa82, ikä 25, 2 lapsi tulos ja synnäri Epshp..la on 10.3. tosiaan tämä raskaus on aivan erilainen kun ensimmäinen, ekas ei ollut minkäänlaisia oireita ja nyt tuntuu että on kaikki mitä vain voi olla! :) maha ja selkä on hirveen kipeet ja huimausta on melki päivittäin..pystyn kuitenki olemaan töis, onneksi! saa vain nähä pystyykö oleen loppun asti. :( mutta tosiaan oon saanu täältä kyllä paljon vinkkejä eri asioihin ja on kiva sit iteki kertoilla huolia ja iloja! :)
 
Mama-L mäkään en oo ollu omalla neuvolatädillä ku kerran, ois pitäny olla huomenna aika mitä siirrettiin viikolla ku olin vko siten lekurilla, ja nyt se ens viikonki aika peruttiin ku meen tänään taas sinne lääkäriin. Mut pääsenpähän taas kuunteleen
:n jumputuksen. Ihanaa! Ja meen kyllä neuvolatädin kautta, mut en oman neuvolatädin vaan sellasen mikä ei mun mielestä ollenkaan niin kiva kun oma.

Kyllä on käyny tuskaseksi mun istumiset.
Varsinki jos pidempään jossain istuu ni tuntuu kyllä kivasti tuolla takapuolessa. Tarvii varmaan kohta oikeesti mennä ostaan se istumarengas...

Eipä taas muuta, meenpä tästä suoristaan hiukset...

:Ninni ja Kirppu 16+4

 
Eli toka neuvolakäynti on nyt ohi, harmi olisin voinu istuskella siellä vaikka kuinka kauan juttelemassa raskaudesta ku kerranki joku kuuntelis :LOL:

Painoo oli tullu vähän yli 4kg eli jotain reilu 600g/vko, mut yhtään ei huolestuta ku on kuitenki edelleen vähemmän ku mikä oli esikoista odottaessa lähtöpaino ja muutenki ku tosiaan tiesin et painoo tulee nopee ku ruokailutottumukset oli ennen raskautta niin erilaiset =)

Hemoglobiini oli sama 117 eli ei onneks tarvii alottaa raudan syöntiä, mut mikähän piru mua sit oikeen väsyttää :eek:

Paineet oli ekaks 145/80 ja säikähdin kauheesti mut ku mittas heti perään ni oliki 122/74. Ja ihmettelinki ku sanoin et yhtään ei jännitä ja ehin istuaki vartin verran ni olis ollu outoa jos olis ollu niin korkea.

Ja se tärkein eli löytyi se ihana syke :heart: Oli hankalaa löytää ku istukka edessä ja vauva piileksi siellä takana :D Mut lopuksi sai esiin tosi vahvan 'poikasykkeen' eli 138 :heart: Meinas itku tulla mut en vaan kehannu :LOL:

Seuraava käynti viikoilla 22 tai jotain eli marraskuun alussa ja sillon saan sitte ne kelan paperit. Onpas sinne aikaa taas :/ Mut onneks ultra tässä välissä!

Käyn myös hakee apteekista vitamiineja.

Nyt tää megahyperonnellinen äiti jatkaa kahvin juontia ja leivän syöntiä :D

Suvitus+poika 16+5
 
Suvitus.. No mutta, millasia unia sie oikein näet? Hyiiii.. ;) Toi menkka ossuus ei vaan kyllä yhtään naurata :x pitäs vissiin rauhottua, että saa yöllä nukkua ilman painajaisia?

Ninni78.. Mie kans tykkään raksia hiuksia. Yleensä iteltä leikkaan etutukan ja ukko tasottaa takkaa. Ohentaa en kyllä ossaa, mutta kun on tämmönen vähän pidempi, niin se on aika anteeksi antava :D Pojan hiukset leikkaan aina ite jos jaksan näpertää ja joskus sit mies vetasee koneella, niinku omanki päänsä. Tytön latvoja tasotan tarpeen mukaan ja etutukka sille piti tuossa alku kesästä leikata, mut nyt se kuulemma haluaan sen pois. Kasvatetaan sitä sit taas jonku aikaa. Mutta nyt mulla olis sellanen kauhee hinku leikkauttaa ihan lyhkäseksi ja siihen ei omat taidot riitä, eikä varsinkaan ukon. Ellen kalju luukkia halua :LOL: Jotta kampaajalle pitäis nyt sitten raskia mennä ;)

Niin ja nytpä sitten selvis syy siihen miksi tää rakenne ultra vaihtelee niin paljon, joillakin oli jo viikoilla 17 ja mulla sit taas on vasta viikolla 22. Kysyin siittä perjantaina neuvolassa käynnin yhteydessä ja täti sano, että se riippuu maksaako kunta sen. Meijän kunta maksaa ja itelle ei tule muuta ku vaan se poli maksu. Näin mie siis asian käsitin. Kysykääs te muutkin vasiten mitä teijän neuvolan täti asiasta sanoo. Ihan mielenkiinnosta siis :)

Sit täälä juteltu noitten neuvola käyntien määristä. Mie kävin ekan kerran neuvolassa jo viikolla 8, toisen kerran lääkäri neuvolassa vko:lla 13 ja nyt sit oli kolmas käynti vko:lla 17+3. Nääki taitaa mennä paikka kunnittain? Luulisin. Sit noita ultra käyntejä on mulla tällä kertaa ollu jo useempi. Eka käynti oli jo 6+3, toka 8+3, kolmas 12+2(niskaturvoke uä), neljäs 16(jos olis tossa niskaturvoke uä ollu jotain ni ois otettu se näyte, nyt vaan tarkistettiin että sikiöpussi oli tarttunu reunoihin) ja sit viides on 22+1(rakenne uä) Syy miks mää noin usein oon käyny uä:ssä on se, että mie hieman varkain tulin raskaaksi, mulla ei kerenny edes menkat tulla kierukan poiston jälkeen, niin täyty selvittää vko:t tarkalleen. Muilta raskauksilta uä:niä on vissiin ollu vaa 2? en muista ku niistä on niiiiiiiin kauan :)

Jahas ja mitä siten vielä juoruis? Ajatus katkes.

Niin ne masu karvat! Mullaki on niitä :) Karvaisia mammoja ollaan :LOL:

Niin ja sit toi tuperkuloosi juttu. Meillä vastattiin neuvolassa kolmeen kysymykseen ja jos niihin kaikkiin vastas ei, niin tuota rokotetta ei sitten lapselle suositella. Tais olla kyssärit jottain tämmösiä, että onko lapsen sisarukset sellaisista maista joissa tautia ilmenee? Onko mies ulkomailta? onko aikomus mennä ulkomaille lapsen ollessa alle kuukauden? Meille ei sit sitä tuu. :/ En sit tiiä onko se hyvä vai huono? Tällanen käytäntö on tullu siis ihan vasta..

Sit toi kohdunpohja mittaus. Sitä ei vieläkään tehty, tehään vissiin sit seuraavalla käynnillä?

Juu mut tästä tuli taas tämmönen romaani, eihän tätä jaksa kukkaan lukkee.. :D

Marmeladi + Masuasukki 18+2
 
Suvitus, hienoa, että kaikki oli niinkuin pitääkin.
Itseäkin jännitti toka neuvola, kun ei oo enää niin kauheasti oireita, mutta ei vielä kunnolla tunne potkujakaan.

Ja alko muakin itkettää vähän ne sydänäänet ja sitten varsinkin, kun yllättäen myös pikaisesti ultrattiin. Ne on ne hormonit :D

Tessa, tervetuloa mukaan!
 
Suvitus..
Mieki aina voisin siellä sille tätille höpistä vaikka ja kuin kauan, hyvä ettei ne jouvu pihalle nakkaan! :LOL:
Onnittelut :heart: sykkeestä :)

Miulla oli se 148 että siinä on kiikun kaakun kumpiinko tää syke kuuluu? Entisiä kortteja lukiessa tuota sykettä oli kummallaki parin kertaa. Pittää hullua jännityksessä loppuun asti :LOL:

Marmeladi + Masuasukki 18+2
 
Marmelaati:
Juu, eihän tuota seksiä enää tuppaa haluta, ku on jo saatu mitä on haluttu :ashamed: :LOL: Ei vaineskaan, mulla halut siis aika hukassa ja yritän et viikonloppuna kaks kertaa hommailis ku viikolla oon niin yliväsyny et ei toivookaan. Ja arki-iltoina tarjoilen miehelle sillon tällön selän ja masun rasvauksen mistä tykkää ihan mielettömästi ni pysyypähän ainakin tyytyväisenä ;) Mut hyi mua noiden unieni kanssa :D Ja menkkaunet pysykää poissa :attn:

Ja tuberkuloosista:
Meiän tyttö, syntynyt marraskuussa -05, sai tän rokotteen automaattisesti synnärillä mut nyt tosiaan käytäntö on muuttunu, en muista minkä takia, säästökuluja? Ja nyt saatiin monisteet, jotka luetaan ja äitiyskorttiin laitetaan rokotteen kohdalle joko kyllä tai ei. Ei se neukkis sitä onneks vielä kyselly ni voin ottaa vähän enemmän selvää :whistle:

Mullakaan ei mitattu kohdunpohjaa, mut olis kyl nolottanuki jos olis ruvennu mittailee nuita läsöjä :LOL:

Ja pikkuvaemolle siitä itkusta et mä oon ihan yyyyyliherkällä päällä ollu nyt. Mä saisin itteni itkeä vollottamaan ihan millon vaan ku rupeen vaan ajattelee kaikkea surullista. Koulussa on kauheesti kasvatukseen, lapsiin ja ensiapuun liittyviä juttuja ja monilta joudun korvani peittämään etten ala vollottaa tai voimaan pahoin :ashamed: Ja se myös nolottaa ku nään veljen 14.9. syntynyttä poikaa ku alan aina vetistelee ku nään sen :snotty:

Hahhah, joo mulla kans! Lörpöttelen kaiken mahollisen maan ja taivaan väliltä ja terkkari alkaa vihjailee et ruokiksen aika alkais olemaan :LOL: Ja mä aina vaan ajattelen et 'ei, pliis vielä! Mittaa ny vielä jotain tai kysy nyt vielä jotain' Säälittävää? :LOL:

148 on musta tytön sykkeet :heart: Mutta täähän on sitä kuuluisaa hölynpölyä, mutta siis pojalla taitaa olla lähinnä 130-140 ja tytöllä siitä ylöspäin, ehkä? Meiän tytöllä oli 140-145 ja kerran 160 ja mun kummipojalla oli täysin samat, joten ;)
Mutta jos ei ultrassa olis vahvistunu meiän vauvan sukupuoli ni kyllä noiden mun sykkeiden perusteella veikkaisin poikaa :D

Ja mä kyllä luen nuita romaaneja ku iteki kirjottelen niitä useasti :LOL:

Suvitus+poika 16+5
 
Heipsu taas...

Suvitus kiva et oli mukava neuvolakäynti!!

Miten on muuten neidot teiän masut toiminu? Mulla oli pitkään sitä ummetusta, sit joku viikon verran maha ihan sekasin ja nyt taas sellanen olo et naama punasena sais vessassa istuu
Ei kiva ollenkaan!

Mä en kans oikeen usko noihin tyttö- tai poikasykkeisiin, kun tuntuu niin monella niin paljon vaihtelevan. Luulen et nekin riippuu vähän siitäki et jos äiti jännittää ni luulen et vauvanki syke sillonb vähän nopeempi. Mut en sit tiedä. Sen näkee sitten kun näkee kumpi tulee.

Hormonit on täälläki saanu välillä pään ihan sekasin, välillä vois itkee ihan tyhmistä asioista
ja välillä taas naurattaa ihan hölmöissä paikoissa
.

KArvoista puheenollen, toivottavasti ei sentään ihan tällasiksi
tulla:


Oon menny ihan sekasin näistä ihanista hymiöistä, menkää kattoon:
http://www.cosgan.de/index.php

Palataan taas...

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+4
 

Yhteistyössä