~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Mulla on maanantaina neuvola ja on ihana taas kuulla sydänäänet! vähä huolestuttaa kun minkäänlaisia potkuja ei vielä tunnu..Rakenneultra on kans pian toki sillon alkaa viikko 19 mutta toivottavasti sais sillon jo nähtyä et kaikki on kunnos jne..sukupuoli halutaan tietää etukäteen et jos vaikka näkis senki sitten samalla! :) Oma tunne on että se vois olla tyttö mutta saas nähä sitte..Eka lapsi on poika ja silloin "tunsin" alusta asti että poika on tulos toki se selvitettiin että saatiin varmuus..
Onko teillä kellään ollusellasta "ongelmaa" että kun käytte vessassa niin pissan jälkeen tulee hirveen kipeetä tonne alapäähän, siis sellanen pistävä kipu..?!ja sitten sellanen juttu että kun toi maha ja selkä tulee välillä älyttömän kipeiksi että se "sätii" välillä jalkoihin et onkahan aivan normaalia.. No onneksi se neuvola on pian! =) Nyt on toki toisaalta ihanaa kun on noita oireita vaikka millä mitalla, tuntee olevansa raskaana :D kun ekas odotukses ei ollut mitään ihan kun ei olisi raskaana ollutkaan..Mulla on kans tota väsymystä ollu kauheesti ja sitte huimausta, pää kipee melki joka päivä :( ja sitte toi että itkettämään voi ruveta pieniki asia se kyl huvittaa joskus itteeki miten noi hormonit jyllää.. :)
 
Kauheesti kirjoitettu taas tässä kuussa, rehellisesti, en jaksa nyt lukea toistaiseksi niitä :ashamed:

Eilen tuli täyteen rv 18.
Paino tippunut kilon ja olo on tosi väsynyt ja heikko..
Ensi viikolla neuvola ja saisivat nyt alkaa tekemään jotain tälle mun ololleni!!
Raitis ilma kyllä piristää, ollaan joka päivä rymytty perheen kanssa jossain ja nyt oottelen et toi raksu tulisi ja pääsisi täältä ulos =)
Sitä ennen pitää vähän siivoilla, ei kai mulla nyt muuta ollutkaan, voisin valittaa samat asiat kun aina :whistle:
Sipu ja Aino rv 18+1
 
Kylläpäs mää itteni nopsaa koukutin, pitää tuon tuostakin tulla kattoon josko jotain uutta juttua olis ilmaantunu.. :)

Haluista.. Mun kyllä täytyy myöntää että tällä mammalla hyrrrääää hormoonit SILLÄKIN saralla ;) Väsymys hieman rajoittaa tätä harrastusta, välistä väsyttää niin pirusti että taju lähtee heti ku vähänkään maate pistää :LOL: Ja sit noi ykkönen ja kakkonen nukkunu viime aikoina hirveen huonosti, nii ei sit yölläkään pysty, saati päivällä. Mies ehottiki että hommataan lukko tohon makkarin oveen, eipähän tarvi pelätä yllättäviä keskeytyksiä :D Että pittäisköhän se lukkoseppä soittaa meille kylään?! :LOL: *kikattaa makkarat hytkyen*

Hormooneista lisää.. Pinna on kyllä välistä niiiiin kireellä että hyvä ku ei suonet napsu otta lohkossa! |O Ja tippa tulee tuon tuostaki linssiin ihan naurettavista jutuista, lauluista, ohjelmista, kuvista.. :'( Noi hellyyttävät eläin julisteet on pahimpia, märy tulee just kaupan hyllyllä niitä plaaraillessa.. :'( Hullun paperit tässä vielä saa kaupan päällisenä :LOL:

Vatsan toiminnasta kyseli Ninni78.. Guarem hoitaa tän mamman suoliston tyhjennyksestä :LOL: Multa nääs tarkkaillaan nuita sokereita, nii tuota ku nappailee 3 pussia päivässä, niin eipä ole tulostus ongelmia :LOL:

Marmeladi + Masuasukki 18+2
 
Tervetuloa uusille! Teitä taisikin olla useampia!! :flower:

Viikon päästä olisi seuraava neuvola! Mulla on ollut noita neuvoloita jo kaksi (rv 8 ja rv 16) ja sitten neuvola lääkäri oli sillon rv 12! Nyt siis kolmas neuvola ja rv on sillon 20! Neuvolatäti on ultrannut molemmilla kerroille ja kysyn myös ensi kerralla, että jos sais nähdä pikkuisen!! Meidän neuvolassa oma ultra, joten sen takia voidaan ultrata vaikka joka kerta!
Noista sykkeistä, niin esikoisen (tyttö) sykkeet oli siinä 140 ja sitten loppu aikana allekkin!! Tällä vauvalla oli sykkeet 140 myös!

Nukkumisasennoista ollut puhetta. Itse en oo mahallaan nukkunut aikoihin, ainoastaan sillei puolittaan mahallaan. Kyljellään nukkumisesta tulee selkä kipeeksi, joten siksi nukun joko selällään tai puolittain mahallaan! Ja kun aikaa kuluu ja maha kasvaa niin seuraksi sänkyyn tulee tyyny!! =)

Tosta tuberkuloosi rokotteesta, niin se laitettiin kaikille vastasyntyneille (paitsi jos vanhemmat ei halunneet) veillä 2006 vuoden loppuun asti. Sitten tämän vuoden alusta ei oo enää laitettu, kun vain sellaisille jotka riskiryhmässä!! Syynä oli muistaakseni se, että ei enää katsottu tarpeelliseksi rokottaa kaikkia!! Toisin sanoen tautia ei esiinny suomessa siinä määrin, että olisi tarpeen rokottaa kaikkia!!

Vauvalle ei olla viellä hankittu mitään, toisaalta ei hirveesti mitään tarvitakkaan. Esikoinen vasta puolitoista vuotias, hänen vauva tavarat tallessa. Ja jos poika tulee niin saan siskolta pojan vaatteita lainaksi!!

Taidan lähteä päiväkahvin keittoon ja lehtiä selailemaan, ennen kun tyttö herää päivä unilta!!

Muumi82 ja eppu 19+2
 
Joo meillekkään ei tuota tuberkuloosirokotusta tule. Ilmeisesti just säästösyistä on käytäntöä muutettu ja turhaahan se tavallaan onkaan jokaista lasta rokottaa kun kuitenkin harvinainen sairaus täällä meillä kyseessä. Mutta just nää ulkomaalaistaustaiset jotka tulee maista jossa esiintyy paljon tuberkuloosia rokotetaan ja sitten myös ihan pienenä matkustavat / ulkomaille muuttavat vauvat.

Ninni, kaikkee tommost ihanaa mahapöpöö esiintyy täälläkin päässä. Nimenomaan pää punasena saa istua
hehehehhe kiva toi linkki kans jonka laitoit!

Tääl on tämmösiiki kaikkii söpöyksii, mitä meitsi aikoo tänään tehdä:


ja sitku mies menee poikien monopoli-iltaan aion tasan
yksikseni !
 
Haudi hou mammat!

Tosta tuberkuloosirokotuksesta piti mainita, mutta muumi jo oli faktat esittänytkin. Syyskuussa 2006 muistaakseni lopetettiin rutiinisti pistämästä.

Mitäköhän muuta piti kommentoida... Must on tullu niin hajamielinen! Ai niin.. Vähän on työmurheita ton hoitajien lakkouhan takia. Teen suojelutyötä, joten ei pitäis hirveesti vaikuttaa, mutta jos lakko jatkuu pitkään multa menee marraskuun loma sivu suun ja sit joutuu maksaa lakkomaksuja, jotka vaikuttaa taas äippärahaan.. Ja työsopimuskin on vaan vuoden loppuun, joten en tiä uusitaanko sitä jos lakko jatkuu sinne asti. No ei paree stressata etukäteen! Onneks on vähän rahaa säästössä niin eiköhän pärjätä.

riksu + lätty rv 17+2
 



Jotain hauskaa pitää minunkin kokeilla, kun tämä ketju kerta kaikkiaan näyttä höpsähtäneen näihin hymiöihin ja kuvakkeisiin =)

Hurjasti tekstiä olette saaneet aikaan, en jaksanut ihan täydellisesti kaikkea edes lukea!


Levottomia unia on näkynyt täälläkin; viime yönä tapoin naisen lasten vesipyssyllä ampuen!!


Poika heräsi päikkäreiltään joten jatkan myöhemmin paremmin!

Carin 16+3
 
Puuh, mun selkä on jo ihan hajalla ku kävin pyykkiä pesee ja siivosin kämpän eli nostin kaikki ylimääräset lattialta |O
Nyt pieni lepotauko ennen imurointia. Oon niin ilonen et mulle tuli vihdoin se siivouspakko koska kämppä alko näyttää niin sikolätiltä :x Nyt päätin et vähintään joka toinen päivä keräilen kamoja lattialta ja imuroin koko kämpän, koska mitä sottasemmaks menee ni sitä vaikeempi sitä on alkaa siivota :whistle:

Mulla mahan toiminta vaihtelee lähes päivittäin! Välillä kulkee hyvin ja toisinaan taas vähän huonommin, mut nyt taas joka aamu pitäny käydä kakkosella ennen koulupäivää ja jos en kerkee ni on kidutusta koko loppupäivä :x Mutta tällä hetkellä ei siis ongelmia ja toivon tietty ettei jatkossakaan tule. Mut viimeistään sitten ku raudan syönnin alotan.

Enkä mäkään niinkään usko tyttö-poika-sykkeisiin tai muihinkaan uskomuksiin mutta musta niitä on hauskaa vertailla ja arvailla =) Se kiinalainen kalenteri sanoo et meille tulee tyttö mut vähän epäilen senkään uskovuutta :whistle:

Mä kyllä toivon että ne halut laukkaa pian takas. Ei tämmönen tilanne oo kummallekaan kiva :/ Ja halujahan mulla siis oikeestaan on ja villejä unia nään aina viikolla mut oon niin samperin väsyny et ei tee mieli muuta tehä ku maata vaan peiton alla ja tunnustella massua :)

Ja oikeen hävettää oma käytös sillon tällön :ashamed: Oon ku mikäki pirttihirmu ja sit yhtäkkiä alanki vollottaa :eek: Onneks mies kestää, kestää ja kestää... Kiitos hälle :heart:

Me ei myöskään olla vielä mitään ostettu ja ennen vauvan syntymää ostetaan vaan pari tärkeetä juttua niinku imetystyyny mut äitiltä pitää hakea rottinkisänky ja turvakaukalo, vaatteita oon hypistelly mut en ostanu :heart:

Me ollaan miehen kanssa ihan helisemässä ku meiän kämppä on niin kylmä talvisin. Muutettiin vasta helmikuussa ja sillon huomattiin et on pirun kylmä kämppä. Nyt mies on soittanu jo kahdesti huoltomiehelle et laittaa lämpöä mut hän sanoi että patterit menee sitten talvella automaattisesti päälle eikä hän aio tehdä asialle mitään :eek: Mä sitten soittelen kaupungille ja ties mihin yksiköihin et lämpöä saatais. Ei tässä muuten tarttis itkeä mut tyttö vilustuu koko ajan ku öisin niin kylmä ja on potkinu peiton pois :( Ja mitähän sit ku meille se vauva tulee?? Toppapuku päällä sisällä ollaan, just..

Kai se on pakko lähteä imuroimaan vaikka selkä sanooki muuta :wave:

Suvitus+poika 16+5
 
Pikapikaviesti!! Ja pelkää omaa napaa...
Olin lääkärissä, laittoi lähetteet äippäpolille ja fysioterapeutille kun ei ite keksiny mitään järkevää syytä mun kivuille. Lauantaina töihin kokeileen miten työ vaikuttaa kipuihin, lääkärin määräyksestä...
Verenpaine 120/80, painoa tullu 100g viime viikosta. Sydänääniä ei tällä kertaa kuunneltu eikä tehty sisätutkimusta kun just viime viikolla tehtiin. Äippäpolilla sit kuulemma ultrataan, jee!!!

Nyt vähän
siis koiran kanssa käveleen.
Palaan illalla kommentoimaan juttuja!

:Ninni ja Kirppu 16+4
 
Eilen tosiaan oli rakenneultra,vauvalla kaikki hyvin ja kohdallaan. :heart: Istukka vaan ei oo noussut,on hiukan vasemmalla ja kohdun edessä.
Oon niin ummikko tälläsissä,enkä aina tajua kysyä lääkärissä kaikkee...
Joudutaan lisätutkimuksiin eli vielä ultrataan kolmannen kerran,jotta nähdään onko se sieltä noussu ja Lääkäri sano,että että se sieltä yleensä nousee kyllä,mutta kontrolliin mennään joskus rv25. Mikä on ihan hyvä asia. :)
Hermoilen nyt jo....
Onko muilla ollu vastaavaa? Tai onko kuullu jollain olevan?
Ei kysytty kumpi tulossa,mieskin siis oli mukana. =)
Hiukan olin "paniikissa" kun lääkäri ultrasi niin kauan ja oli ihan hiljaa, mutta ei kuulemma ole mitään hätää. :)

Ens viikolla olis sit taas neuvolakäynti. Mullakaan ei oo mitattu sitä kohdunkorkeutta kertaakaan,mutta kaippa ny si ruvetaan mittaileen...

Tervetuloa uusille vaan minunkin puolestani! :flower: =)

Nyt meen kokkaan jotain ja sit ulkoileen! Palaan taas.

Mamuliini ja masukki 18+3
 
Mamuliini: Mulla sama juttu ku sulla. Istukka alhaalla kohdunsuulla ja kontrolliultra on 28-30 viikoilla. Ite pitää muistaa aika varata. Sanoivat, että hyvin usein nousee tässä puolenvälin kieppeillä. Toivotaan, että nousis, koska muuten leikataan suunnitellusti.

Neuvolakäynneistä oli gallupia. Mulla oli käynnit 9+6 viikolla, sit jotain 13 viikolla, nyt tänään 18+5 viikolla ja seuraava kuun lopussa. Tänään mittailtiin hemoglobiini 119, paineet 110/60 ja paino oli noussut vajaa 400 grammaa viikkoa kohden. Hoikilla kuulemma nousee alussa nopeammin, kun ei ole vararavintoa ennestään. Isompikokoisilla sitten voi jopa laskea. Mutta sanoi, että painoa pitää tulla odotusaikana! Syke oli 150+ ja kysyi, että kumpaakos veikkaan. Sanoin, että tyttöä sykkeen perusteella ja täti sanoi, että hänellä on "tunne", että voisi olla tyttö. Meillä on sykkeet olleet koko ajan 150+ merkinnällä. Kohdunpohjaa mittasi ja sai 15 cm. Mulla ei siis ole mahaa paljon yhtään. Pitkä tosin olen. D-vitamiinia suositteli ostamaan.

Tuberkuloosirokotteesta esitti kolme kysymystä, jotka oli kutakuinkin: onko lähipiirissä jollain ollut tautia, aiotaanko mennä yli kuukaudeksi ulkomaille vauvan kanssa ja sit sitä yhtä en muista. Mut sitä ei siis tuu. Ruotsikin on luopunut siitä jo aikaa sitten, kun ei siitä ole vastaavaa hyötyä näillä seuduilla. Äippäkorttiin tuli tarra merkinnäksi, että ei suositella rokotetta.

Ja uusia unohtamatta - tervetuloa!! Joku teistä taisi olla myös ope. Mie en oo kertonut kun kollegoille ja lapsille kerron, jos kerron syysloman jälkeen. Eivät nimittäin ole mtn kyselleetkään (ei näy niin selvästi) ja en anna heille turhaan aihetta ruveta pohtimaan sijaistouhuja. Onhan he toki kysyneet jo ekana päivänä, ootko ope meillä ens vuonna.

Nyt sadekelin vermeet ylle ja lenkille!!!

Misupai ja Helmis 18+5
 
Jaha, se on sitten huomenna taas perjantai.. Ihanaa! Kyllä sitä viikonloppua taas on odotettu, vaikka nopeesti tämäkin viikko on mennyt.

Tänään ollut taas vähän huonompi päivä. Päätä särkee ja kaikki hajut tekee todella pahaa. Ruokaa sentään sain perheelle tehtyä, mutta itse en kyllä saanut syötyä. Söin vain salattia ja hedelmiä.

Rakenneultrasta sen verran, että nykyisin täällä meillä päin tehdään viikolla 20+, aikaisemmista on ollut 18+. Syytä en tiedä, mutta olettaisin että noilla pidemmillä viikoilla sitten nähdään enemmän. Täällä se ei maksa mitään, jos menee kaupungin omaan ultraääniyksikköön, mutta äitiyspolilla maksaa sitten sen polimaksun.

Neuvolan terveydenhoitajalla olen käynyt vasta kerran, viikolla 14. Seuraavaksi sitten viikolla 22. Vanhoista korteista katsoin, että sillon kävin aluksi neljän viikon välein ja myöhemmin kahden viikon välein. Että on nekin käynnit harventuneet.

Nyt pitäisi jaksaa raahautua kauppaan, vaikka huono olo on edelleen.

Oonaliina 16+1
 
kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa! Olen tehnyt pieniä hankintoja vauvalle vaikka välillä pelottaakin että onko kaikki hyvin... eihän koskaan voi olla liian varma vai voiko?! Kaikki oireet alkaa jo olla onneksi takana päin Tervetuloa kaikille uusille ja hyvää syksyä ihan kaikille!!! Mulla on viikon 16 neuvola viikon päästä ja kyllähän se aina vähän jännittää!! Minä haluaisin toisaalta tietää sukupuolen mutta toisaalta en kun meille on aivan sama kumpi sieltä tulee kunhan kaikki menee vaan kunnialla loppuun saakka!!!!!! Mutta mä uskon että näin ajattelee moni muukin kun vain me Oletteko jo hankkineet jotakin pienelle? Mun pitäisi ostaa kaksosten vaunut kun toi meidän neiti on kuitenkin niin pieni vielä silloin (1v9kk) ettei jaksa kuitenkaan kävellä mahdottomia matkoja!!!


liian iso perhoseksi ja toukka 15+1
 

Herätys!!!

Onpa täällä hiljaista...

Mamuliinille onnea ultrakuulumisista!

Monella tuntuu olevan halut hakusessa... Ite en oo asiaa kauheesti miettiny, eli varmaan ne on täälläki sit vähän kadoksissa.. Jos sit talvilomalla jaksais vähän
, meillä kun on toi mies aina illat ja yöt töissä ni on muutenki kortilla meiän yhteinen aika. Mut en oo siitä stressiä ottanu.

Tuberkuloosirokotteesta
meiltä ei olla vielä mitään kysytty, molemmat tytöt on sen kyllä vastasyntyneinä saanu.

Liian iso perhoseksi meillä oli tytöillä sillon kun he oli pieniä ni Brion twinettet. Tykättiin kovasti. Selkänojat sai erikseen alas, ja molemmille puolille ois mahtunu kantokassit, sit niihin kuulus jalkapeite kans. Mut oli kyllä hyvät käytössä!

Mulla on taas orastava päänsärky,
just tollanen olo etjoku hakkais tasasesti päähän... Ja mua ärsyttää ku unohdin tosta päänsärystä eilen lääkärille sanoa. Mut koitan muistaa sanoo sitte ku meen sinne äippäpolille tutkiittavaksi. Kysyin eilen et miten pian sinne pääsee ni lääkäri sanoi vaan et viikon-kk:n sisällä... Eli voin joutuu odottaa vielä hetken et sinne pääsen. Ja jos työnteosta ei tuu mitään ni meen sit taas varmaan sinne neuvolalääkärille hakeen saikkua... Ihanaa pompotusta eestaas.
Sais nyt vaann jonkun selvyyden et mistä johtuu. Eilen multa lääkäri monta kertaa taas kysyi et ootko varma ettet oo loukannu sitä mihinkään, kai mä nyt tietäisin jos oisin sen joskus jossain loukannu!! Mä vähän luulen ite et se on vaurioitunu ku kuopus synty, siis jos siinä jjotain vaurioo joskus löydetään, kuopus kun oli yli 4-kilonen jötikkä...

No niin, nyt vaikenen taas, eihän kukaan tällasta romaania jaksa lukee...

:Ninni ja Kirppu 16+5
 
Mammuliini80 mulla oli edellisessä raskaudessa istukka kohdunsuun päällä, todettiin rv18, rv24 istukka alko siirtymään ja kun istukka oli enää kohdunsuun reunalla masussa alko tuntumaan sellasta poltteen tunnetta. Sitä ei kestäny kun muutamia päiviä, eikä siis vaarallista.Että tällänen kokemus mulla.

Karvoista sen verran että vielä en oo alkanu karvoittumaan. Edelisissä raskauksissa mulle on kasvanut rintakarvat, siis rintojen väliin sellasia tummia ohkasia karvoja. Onneksi ne hävisivät aika heti synnytyksen jälkeen

Amalia+ nro.3 15+4
 
Huomenta!

Huii rintakarvoja. Veikeetä! :D Mullakin on semmosta vaaleeta hahtuvaa mahassa. Oisko ne niit mieshormoonei sit, vai ihan vaan, ihokarvoja. :LOL: En tuota tiiä.

Tuo päänsärky tuntuu et on melkeen jokasen odottavan äidin vaiva, johtuu varmaan just siitä että paineet laskee yhtäkkiä, ja hemppa samoin, mutta niinhän niiden kuuluukin toisaalta tehdä. Mulla on tosiaan tuo kahvi auttanut aamuisin ja sitten oon sitä zappia napsinut välillä. Nyt on taas mennyt pari päivää ettei oo tarvinnu ottaa yhtään särkylääkettä, ei selkään eikä päähän :)

Mulla taas niin vaihtelee noi halukaudet.. Välillä oon ihanku ei ois vuoteen mitään tehty, vaikka just edellisenä päivänä esim.. Ja toisinaan on sit taas niin väsyny ettei jaksa ajatellakkaan mitään muuta ku nukkumista ja se verottaa, samoin ku nää jatkuvat vaivat. Mulla oli se alkuraskaus ilmeisesti kultaista aikaa ja nyt alkaa pukkaamaan jos jonkinlaista kiputilaa. Mut ei kai tästä pääse kuin eteenpäin.


Mun päivää vois oikeastaan kyllä tänään pilata hyvin harva asia, sillä sain vihdoin kerrottua omalle isälleni raskaudesta... Pelkäsin reaktiota ja... Sanotaanko nyt vaikka että taustaa löytyy. Mutta niin sanoi iskä että hän on ylpeä isoisä ja iloinen meidän puolesta. Mahtavaa!

Ai niin, ja mun pyörä nyysittiin eilen meidän pihasta, vähän vähemmän mahtavaa! Onneks en oo mikään himopyöräilijä, mutta harmittaa kun ihan toimiva se oli eikä edes mikään vanha.
Kuka juntti nyt on vieny odottavan mamman liikkumisvälineen!
Että kyllä mä siitä sen rikosilmotuksen teen, jos vaikka sattuis jostain hylättynä löytymään...

Tällaast tänään toivottelee
mama-L
Onni 17+1
 
mama-L.. voi juma mitä tyyppejä! miun pyörän jos joku veis niin mie saisin kyllä semmoset raivarit että kuuluis venäjälle asti! |O Tuunko lynkkaus avuksi? ;)

Toi Panadol Zapp on kyllä ainakin ollu meikän pelastus :) Kiitti siitä vinkistä, mun kolmen päivän mittanen päänsärky loppu ku seinään! Kahvii mie en hirveesti oo voinu juua ku tekkee pahhaa, mutta sillon tällön harvakseltaan kupposen voipi ottaa :)

Nukkumisesta. Mie nukun joko kylellään tai selällää, joskus huomaan unissani kääntyneen mahalleen ja sillon on hieman maha kipee :/ Mutta kohtapa tuo maha on semmone pallo ettei sen päälle tule kellahettua niin vain :D

Mut nyt tämä täti alkaa touhuumaan! Hauskaa päivän jatkoa kaikille! :D

Marmeladi + Masuasukki 18+3
 
Joo tuu vaan Marmeladi, pistetään tyyppi kanveesiin :D Kyl näil mahoil vois teilaa isommanki kylän verran porukkaa. :LOL: Täs tuppukaupungis kyl usein löytyy noi pyörät hylättynä jostain, en mä usko et minkään ammattirikollisuuden kohteeks oon joutunu. :D Tai siis että joku ottanu sen kännissä ku siin oli ihan paska lukko ja polkassu tosta johonki. Mut prkl sentään! Ois voinu kävellä! Mur.
 
Kiitokset kaikille mun kysymykseen vastanneille! :flower: =)
Hiukan helpotti mun olooni ja hermoiluja,kun sain vertaistukea.. . :)

Eipä tällä kertaa ihmeitä,nyt meen ruokkiin perheeni.

Sateista,mutta mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Mamuliini ja masukki 18+5
 
Mama-L lähetäänkö ettiin se pyörävaras
, raskaana olevia naisia ei kannattais ärsyttää, siellä se nyt polkee tyytyväisenä sun pyörälläs
.

Mullaki oli aamulla taas kauhee päänsärky ja ei kun panadol zappia taas naamaan ni johan helpotti. Kahvi ei tänään auttanu.


Nyt mä lähden pesutupaan
, meiän pesukoneessa jotain häikkää, tietysti...

Palataan!

-Ninni ja Kirppu 16+5-
 
Hahah, ihanaa ku te ootte noin messissä! :D Mut oikeesti, en oo pystyny enää pieneen hetkeen pahemmin pyöräilee ku pulssi nousee ja pyörryttää ja vapisuttaa yms yms. Hyvä kunto ja silleen! Mut siis oikeasti kun on niin alhaset verenpaineet, mulla pahimmillaan alapaine ollu 58 niin en kauheasti uskaltanu edes pyöräillä, ei sitä tiiä millon oisin kupsahtanu sinne keskelle valtatietä. |O

Mut kyllähän tuo nyt kismittää silti! Vähän kyllä omaa tyhmyyttä kun en ollut vieny pyörävarastoon mutta se oli niinku sisäpihaa ja kaikki siellä pitää pyöriä! Toivon et joku ois vaikka ees lainannu ja palauttais sen. Mut tuskinpa... Noh, tästä lähtien sit mennään bussilla ja välillä kävellen. Jos vaikka nyt sen ajokortinki hommais, tai sit talveks tämmösen



hehe.
 
Hello mammat!

Yritän täällä siivota silmäni äskeisen itkukohtauksen jäljiltä
, mihin ei edes ollut sen kummempaa syytä kuin eilinen Kotikatu, jonka katsoin tallennuksesta. Seuraako joku muu? Ensimmäiset itkut tuli kun "Kimmo kuolee, yhdessä rakastetaan, yhdessä surraan" ja myös kun siinä oli ne Lauran ja Kimmon häät. Rakastan häitä!, ja ne saa minut aina itkemään, tai lähinnä siis liikutusta noin normaalisti, mutta nyt raskaana näyttää että tulee ihan kunnon parku aina häiden kohdalla.

Päätä särkee täälläkin. Alkoi tuosta itkemisestä, toivottavasti menee nopeasti ohi, kun yleensä kestää koko illan ja pahenee vaan koko ajan. Jos ottaisi heti Zappia, auttaisikohan...

Halukkuudesta on täällä jutusteltu myös. Meillä on aika hiljaista sillä osastolla, minua kun ei kiinnosta tällä hetkellä moinen aktiviteetti alkuunkaan. En jotenkin ollenkaan osaa olla vaimo, olen tällä hetkellä vain äiti ja raskaana, eikä äidit harrasta seksiä, vaimot vain!
Ei vaan, alkaa jo itseäkin moinen haluttomuus harmittaa, kun haluaisin haluta! Aika ajoin onneksi tulee semmoinen olo että nyt tahtoisin, mutta ne on AINA semmoisia hetkiä, ettei silloin voi. Poika on hereillä tms.

mama-L, mukavaa että isältäsi tuli positiivinen kommentti raskaudestasi!


Minua huolettaa tuo Tehyn lakkouhka, kun jotenkin ajattelin koko ajan että eihän sitä mitään sen alan ihmisiä tarvitakaan tässä ennenkuin sitten maaliskuussa. Mutta sitten miehen äiti hoksasi valaista että tarvitsethan kätilöä rakenneultrassasi, ja kätilöt kuuluvat myös Tehyyn, ja menevät lakkoon jos se lakko nyt toteutuu. Olen ihan ohittanut koko jutun tähän asti, mutta nyt tulee varmasti aihetta seurattua, saavat luvan olla töissä ainakin marraskuulle asti, että ehditään käydä ultrissamme kaikki!


Reipasta ja raikasta viikonloppua kaikille!


Carin ja ? 16+4
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710056680867_uu.shtml

Jep, TEHY:n lakko näyttää aika todennäköiseltä nyt, tuo taitaa olla heidän viimeinen tarjous ennen lakkoilua... Anoppikin on kätilö, rupeekohan sekin sit lakkoileen, herre gud. :eek: Mut toisaalta ite ku oon neuvolassa töissä niin meidän terkoista ainakin kuuluu vain 1 TEHY:yn, joten uskoisin ettei välttämättä kaikki kätilötkään kuulu.

"Tehyn mukaan hoitohenkilöstön palkat ovat 17 prosenttia jäljessä teollisuusmaiden keskitasosta."

^ mut on toikin hei aika karseeta ja alentavaa, oikeesti !

vois mennä marssimaan tonne noitten hoitoalan ammattilaisten puolesta!
 

Yhteistyössä