MAALISMASUT 2008

Huomenta *haaaaukotusss* No olipa se yö. Poju oli tosi levoton ja pyöri vaan kuuteen asti ja sitten kohta jo päättikin nousta ylös! että tämä päivä meneeki sitte enemmän tai vähemmän silmät ristissä. Menen ystävän luo kylään joka on kyl semmonen haukansilmä etten tiiä oikeen miten päin sen eessä olisin ettei se hoksaa raskautta.... :whistle: Joo, nyt puuron keittoon.

Gardenia ja Helmiäinen 7+6
 
Nennalle :hug: . Toivu rauhassa, ja toivottavasti palaat pian takaisin odotuspuolelle.

Rhea: Minäkin olen koiraihmisiä. Mitäs luulet, miten teidän hauva suhtautuu, kun masuasukki saapuu? Meidän spanieli on sellainen lellikki-vaavi, että toista saa hakea. Nukkuu sängyssä meidän välissään omalla tyynyllään :ashamed:
Tosin luonteeltaan koira on ystävällinen ja sopeutuva, joten eiköhän alun mustasukkaisuuden jälkeen, ota innolla uuden tulokkaan vastaan. Toivottavasti ei vaan tule mitään allergioita...

Me asutaan mieheni ja koiramme kanssa rivitalokolmiossa. Tilaa tavallaan on, mutta sitten kuitenkaan ei ole, joten kyllä omakotitalosta haaveillaan...ehkä muutaman vuoden sisään :heart:

Oma vointi on ollut ok. Mielialat vaihtelee, mutta sellainen olen tavallisestikkin...nyt ehkä vielä normaalia enemmän. :ashamed:
Mun iho on kuin teini-ikäisellä, mikä ei oo ollenkaan kiva juttu. Aamuisin ollut vähän etovaa oloa, mutta aamupala maistuu entiseen malliin.

Nimistä sen verran, että tytölle meille olisi jo aivan ihana etunimi valmiina, ja toinen nimikin jo melko varmana. Pojalle myös muutama sopiva nimi, mutta mitään yhtä ylitse muiden ei ole löytynyt. Luulen, että haluamme tietää myöhemmin ultrassa sukupuolen, mutta yritetään olla hiiskumatta siitä muille, mikä ei kyllä varmaan tule onnistumaan, kun olen tälläinen hölösuu :LOL:

funny + masuasukki 5+4
 
Huomenia..tulipas nukuttuakin pitkään. Me asustellaan rintamamiestalossa jossa siis remontti kesken. Tällä hetkellä käytössä 2 huonetta ja keittiö. Syksyllä yläkerta valmistuu lasten käyttöön. Nyt siis kauhun ja katastrofin rajamailla tää elely :LOL:
Mä oon vielä ollut ihan pirteä, onneksi kun tota puuhaa riittää :whistle: Pahoinvointiakaan ei vielä ole ollut. Vessassa joutuu kyllä ramppaan useammin.
Äsh..tänään on tyhjennettävä eteinen vaatteista ja romuista, sekin revitään auki :eek: mihin kummaan mä laitan kaiken tavaran :|
Remontoitavassa talossa asuminen lasten ja lemmikkien kanssa on yhtä tuskaa. No, joskushan tämäkin vaihe on ohi ja voidaan naureskella kaikille näille kommelluksille...

hope08 ja Sintti rv4?
 
Huomenta vaan kaikille!
Täällä voidaan melko hyvin, jos ei oteta huomioon väsymystä, pientä ällötystä, yökkäilty on, mutta ylös asti ei oo tullu. Ja vkonloppuna huomasin, että hame jonka ostin muutama viikko sitten ei mene päälle kuin ahtamalla. Tisuleissakin on pientä kipua havaittu. Niin ja mun selkä.. alaselkä ollu monta päivää kipeenä. Mutta muuten voin ihan hyvin. =) Mies on sanonut että nyt ei saa valittaa, kun itse halusin tätä.
Toivon että väsymys ainakin helpottaa ennen töihin paluuta. Toisaalta töissä ei ehdi välttämättä edes huomata koko väsymystä..

Me asutaan kerrostalokolmiossa ja aiotaan mahtua tähän vielä jokunen vuosi. Meitä siis tällä hetkellä 3henkilöä+koira+2kissaa. Lapset saa sitten yhteisen huoneen joksikin aikaa. Isompaa katsotaan sitten jossain vaiheessa. Mä olisin ihan valmis jo hakemaan isompaa, mutta mies jarruttelee, koska vuokrakin olis aika paljon korkeampi. Nyt on melko edullinen, mutta tää seutukin on täynnä kaikenlaisia menninkäisiä ja kiven alta ryömineitä mörköjä.
Jospas lähtis pyykkiä pesemään. Sitä taas riittää.

Veera ja nimetön 5+3
 
Huomenta :wave:

Voi nennalle pahoittelut :'( :hug:

Mä ostin tosiaan sillon esikkoa odotellessa yhet äitiyshousut ja yhen paidan ja yhet liivit. Sain veljeni vaimolta toiset housut ja jotain paitoja. Mutta tällä kertaa ajattelin kyllä ostaa jotkut uudet housut ja vaikka paidankin. =)

Ja meillä siis kans ongelmia nukutuksessa. :/ Ku sanonkin et nyt lähetään nukkumaan ni alkaa hirvee huuto. Ja huomaa että kannan pinnikseen päin ni vaan kovenee. Sit menee aikansa et ees rauhottuu ja vielä pidempään ennen ku alkaa nukkumaan. Mutta aina mä vaan ajattelen et kaipa tääki on vaan ohimenevä vaihe :)

Mä tykkään kans odotella unta vatsallaan mut saatan kyl nukahtaaki niin, yleensä kuitenki kyljelleen. Vielä ei tunnu kovin pahalta, rintoihin vaan koskee mut ku ne asettelee oikein ni hyvin pystyy massulleen olee :LOL:

Joo no mä oon se onnellinen kenelle ne vihreät omenat ja nektariinit maistuu :D Kohta lähetäänki kauppaan ostaa niitä lisää ku saatan syödä niitä montaki putkeen. Mut kyl mun tekee mieli salmiakkiaki, pakko kattoo kaupasta jos siellä olis semmonen ihana megamix-salmiakkipussi :p

Me asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, 3h+keittiö. Tilaa on tällä hetkellä tosi hyvin! En vaan tiedä miten toi lastenhuone sitte menee ku piti maalaa se ihanan vaaleenpunaseks mut jos tulokas on poika ni...
:whistle: Ja meitä on siis 3henkeä ja kissa :heart:
Funny: Ihana, nukkuu välissä omalla tyynyllään :LOL: Me mietittiin sillon alussa hirveesti miten meiän kissa ottaa asian ku nukku meiän tyynyllä ja oli kans aina huomion keskipiste.. Mut hyvinhän se nyt ainaki jo menee, ku alkujärkytyksestä selvitty :snotty:

Mutta nyt kauppaan ostaa omppuja :D

Suvitus+Yrsa 4+2
 
[/b]nenna80 voimahalit sulle!! :hug: saman läpikäyneenä 4/07 ymmärrän miltä susta tuntuu!! :'(

nukkumisesta niin vatsallaan. esikoista odoteltaessa nukuin loppuun saakka vatsalla, en muussa asenossa pystykään nukkumaan.

kodista niin me asutaan uudessa PT 5h + k + pieni piha. muutettiin vuoden alussa ja nyt jo etitään toista, OKT:a isolla omalla pihalla... tää pitää vaan eka saada myytyä ja aika mahoton tehtävä taitaa olla :headwall:

väsymyksestä niin väsyttää! iltaisin menen 20.30 maissa nukkumaan, mies tyytyväinen, ei...

äitiysvaatteista niin esikoisen kanssa käytin ihan omia vaatteita, Ä-housuja oli kuitenkin 2 kpl ja paita 1 kpl, katotaan meneekö omat nytkin.

pitää mennä ottaa ruoka uunista...
ruoista vielä niin kaikki maistuu mikä ennenkin, ei himoja.

maya rv 6
 
Ihan minikuulumiset täältä karmean pahoinvoinnin keskeltä. Koko ajan huono olo enkä oikein jaksa tehdä mitään. Kuitenkin jatkuva sängyssäolo kiristää pinnaa entisestään joten olen huonovointinen ja kiukkuinen. Jes :LOL: Tänään hain sairaslomaa ja aluksi lekuri kirjoitti viikon ja pitäisi neuvolasta hakea siitä eteenpäin jos tarvitsee. Mulla se melkein tarkoittaa "kun" tarvitsee. Viime viikollakin nimittäin joutui nukkumaan päiväunet kesken työpäivää ja nytkun oksentelu tulee mukaan niin enhän mä pysty mitään tekemään.

Nyt takas syömään ja nukkumaan, muutahan mä en nykyään teekkään :D

Oikukas + Karjaleena rv 5+6
 
Nenna: Todella ikävää! Uskon, että olo on surullinen. Mullahan oli vuoto viimeviikolla parin päivän ajan, eikä lääkäri paljo toivoa antanut. Ei kuitenkaan hanat auennu kunnolla, ja nyt vielä pientä toivoa pidän yllä. Ehdin kuitenkin itkeä asian takia monet itkut, joten sinulla on varmasti vielä tuhat kertaa hirveämpi olo! Paljon voimia ja toivottavasti päset odottajiin pian uudelleen! :hug:

Mä en koskaan nuku mahallaan, mutta nyt oon alkanu siirtyä kyljeltä paljon selälleen, kun sillon ei vatsaa kivistä niin paljoa. Mut sillon pitää toinen polvi olla ylhällä ja mielellään nojata sitä ukon pehvaan.. :D

Me asutaan tällä hetkellä ukon, 2 kissan ja koiran kanssa kaksiossa, jossa neliöitä on 39. Lämmöt näin kesällä on ollu sisällä +30 siitä asti ku oli eka hellepäivä, joten ei aiota olla tässä enää kun vauva syntyy. Muutenkin siis isompi ollut hakusessa. Miehellä kova talokuume, mutta ei ole vielä varaa omaa laittaa. :snotty:

funny: Meillä myös on koiralla sängyssä oma nimikoitu tyyny ja mä en voi alkaa nukkumaan enneku saan koiran mun viereen. Viimeaikoina myös kissat nukkuu samalla tyynyllä, joten karvoja riittää. Mitä ollaan koiran kans oltu kylässä ja lapsivieraita on käynyt meillä niin uskoan kaiken menevän hyvin. Ei tuo niin lapsista piittaa. Onhan se sellanen perheen vauva vielä ja varmasti yrittää syliin tukkia vaikka vauvaa sylittelisinkin, mutta täytyy vaan sitten antaa sille sitä omaa aikaa muuten. Kissojen suhteen pelkään sitä, että ne menee vauvan päälle nukkumaan. Pitää saada ovellinen makuuhuone, jonne kissat ei pääse. Koiran opetan siirtymään jalkopäähän jos vauva on sängyssä tissillä. Mä oon niin herkkäuninen, että en kyllä perhepetiä edes harkitse. Ukko taas ei herää mihinkään niin se pian nukkuu lapsen päällä jos en päivystä jatkuvasti. :eek:

Vessassakäynti on taas lisääntynyt ja aina pieni pelko perseessä, että vuotaako jotain vai ei. Eilen ei oo edes paperiin tullu mitään vereen viittaavaa. En silti saa mielenrauhaa ennen ekaa ultraa jos sittenkään. Paha olo on helpottanu ja nyt enää jäljellä näläntunne. Herkut maistuu tosi hyvin.

Tässä vielä kuva meidän ensimmäisestä vauvalahjasta, jonka mun äityli osti meille:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0062.jpg

Rhea ja masukki 5+5
 
http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?sid=0&cid=15&bid=0&m=c&g=a
Tuolta löytyy aivan älyttömiä bodeja ja t-paitoja. :LOL:
Pakko tilata heti ku selviää kumpi tulee tai sit ku on syntyny!!
Ku klikkaa ekaan paitaan ja sit painaa nästa ni voi selata isommilla kuvilla.
 
me asutaan rivitalo kolmiossa jossa on 75 neliöö. meitä on tällä hetkellä 2,mutta viikon päästä on pieni koiranpentu täällä seurana.ihanaa.no onneks voi lomailla kun on niin väsynyt ja huonovointinen. nytkin olen töistä sairaslomalla. olen nimittäin autonasentaja ammatiltani.mitäs kaikkea muut tekee..? =)
rv. 6+0
 
Mä aloitan elokuussa erityisavustajan työt. Ja toivon ettei tarvitse sairaslomalla paljoa olla. Mutta sen näkee sitten.

suvitus mä luulen että mennään naistenklinikalle synnyttämään, niinkuin esikoinenkin. Mulla on huonoja kokemuksia kättäristä. Tympeitä tätejä osunut mun kohdalle silloin kun olen siellä joutunut asioimaan.

Veera ja nimetön 5+3
 
Mä synnytin esikoisen kättärillä ja oli mulle tosi kiva kokemus =)
Joku syy mulla oli miksen naistenklinikalle haluu mut en muista mikä..
Meillä vielä matkaa kättärille noin kilometri ni jos hyvä sää sattuu ni sinnehän vaikka kävelee synnyttämään :LOL:

Mitäs mieltä ootte hiusten värjäyksestä tässä vaiheessa??
Uskaltaako..
Mulla niin kirjavat hiukset et kyl vaalentaa pitäis :ashamed:

Suvitus+Yrsa 4+2
 
Iltapäiviä kaikille! Ja Nennalle voimia! :hug:

Milloin varasitte tai aiotte varata ensimmäisen neuvolakäynnin? Mulla rv 5 + 1 ja tekis mieli jo soitella aikaa. Kuuluuko ensimmäiseen neuvolakäyntiin ultra vai onko erilaisia käytäntöjä? Untuvikkona kyselen.... :ashamed:
 
Päiviä :wave:

Taas nukuttu hyvät päikkärit ja silti takuulla illalla sammun ennen kymmentä.
Soittelin jo ekan äippäneuvola ajan kun ollaankin lähdössä tässä 3viikoksi reissuun niin heti reissun jälkeen pääsen neuvolaan B)
Ammattijutuista. Mulla on lähihoitajaopinnot kesken. Olen useamman vuoden siivoojan hommia tehnyt ja myös kotipalvelussa tuurauksia. Tulevaisuuden suunnitelmat vielä hakusessa. Opiskelemaan jossain välissä varmaan. Sitten kun on nää lapset tehty ;)

Mut ruoan laitto kutsuu ja pikkuherra.....

piutsuli ja masu 4+4
 
Juu, tosi kiva...tässä kun olen niin mainostanut olevani lähes oireeton, niin eiköhän ne oireet sitten tänään alkanut siellä töissä!!!Aamusta asti järkky olo ja sitten oli pakko painua (sala)öksylle! Ja nyt sitten rättiväsyneenä ja uupuneena kotona sain pikkuneidin päikkäreille ja itse äkkiä peiton alle niin PIM POM JÄTSKIAUTO ja täti tomera hereillä heti! Ja nyt on sitten turha ennen iltaa yrittää nukkua (mies töissä). Että näin meillä, pikku OMANAPAINEN välikommentti vaan. Nyt takaisin tytsyn seuraksi palikkatornia rakentamaan....

Olive 6+ jotain
 
Tervetuloa uusille ja onnittelu heille myös! Ite köllöttelin sängyssä pitkälle päivään, ku mies meni iltaan ja oli pakko saada kirja loppuun... Mulla työt kutsuu vasta elokuun alkupuolella, open hommien plussapuolia. Tosin voisin mennä aiemminkin töihin... nuoruuden innolla.

Tietääkö kukaan, saako odotusaikana fetaa syödä? Kun sinihometta ei kai suositella ja mun herkkua maksamakkaraakaan ei saa... Vakuumipakatut tuotteet on ainakin ei-suositeltujen listalla?!

Misupai ja Helmisuurimo 6+5
 
Mymma Itekin läiskin palloja ennen plussaamista ja sen jälkeenkin, mutta en kamalasti. En usko, että siitä mitään vaaraa on, jos ei ihan hulluna svingaile ja revittele lyönneissä. Ja varsinkin, jos on harrastanut liikuntaa aiemmin, niin en usko siitä vaaraa olevan. Mie ainaskin meinasin vielä syksyllä lyödä palloa. Ja olen rullaillu sauvojen kans ja tehnyt lihaskuntoa/punttia kotona. Syksyllä jatkan balettia. Hiihtokautta jo oikein odotan.
 
Tää olo on aivan karsea. Välillä tekee mieli hukuttaa pää sinne vessanpöntön veteen. Lääkäri käski "psyykata itseä ettei oksennus tulisi". Just joo :LOL: :kieh: :kieh: No mähän psyykkaan mutta olo pysyy kurjana. Ei saisi valittaa mutta edes koiran ulkoilutus ei onnistu nyt :(
 
Syömisistä en oo yhdessäkään raskaudessa liiemmälti rajoittanut, osaksi senkin syyn takia kun mulla on imeytymishäiriöitä suolessa ja nämä erilaiset mieliteot on mulle normaalia muutenkin. Vuosien myötä olen oppinut luottamaan siihen että kroppa tietää mitä se tarvitsee. Jostakin muistan lukeneeni että raskausajan pahoinvoinnilla on tarkoitus suojata sikiön herkintä vaihetta. Tällä hetkellä himolistalta löytyy just feta ja oliiveja oon syöny nyt paris päiväs purkillisen ihan pelkästään :ashamed: eikä oo pitkä aika kun inhosin niitä.. :whistle:

hope08 rv4+5?
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Olive-77:
Juu, tosi kiva...tässä kun olen niin mainostanut olevani lähes oireeton, niin eiköhän ne oireet sitten tänään alkanut siellä töissä!!!Aamusta asti järkky olo ja sitten oli pakko painua (sala)öksylle! Ja nyt sitten rättiväsyneenä ja uupuneena kotona sain pikkuneidin päikkäreille ja itse äkkiä peiton alle niin PIM POM JÄTSKIAUTO ja täti tomera hereillä heti! Ja nyt on sitten turha ennen iltaa yrittää nukkua (mies töissä). Että näin meillä, pikku OMANAPAINEN välikommentti vaan. Nyt takaisin tytsyn seuraksi palikkatornia rakentamaan....

Olive 6+ jotain


Minulla IHAN sama juttu :)

Tähän asti itkenyt kun ei mitään kuvotusta ole ja SKÄDÄM tänään pamahti aamusta lähtien sellaset äklöolot ettei mitään rajaa. En saanut ruokiksella syötyä kun vähän salaattia ja sit loppupäivän yritin tunkea suklaata :D Tässä sitä nyt ollaan ,sitä saa mitä tilaa ;)
 

Yhteistyössä