**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Tulin tänne vähän vanhoja verestelemään, menneitä muistelemaan!

Minulla 12.04.2008 syntynyt Tyttönen, ja laskettu aika oli maaliskuun viimeinen.
Tällä samoisella palstalla tuli silloin turistua päivittäin ja keskustelua jatkettu mammojen kesken suljetussa kerhossa =)

Voi teitä, tsemppiä ihan joka ikiselle! Nämä viimeiset päivät ovat niiin Piiitkiä eikä aika kulu millään! Tehkää kaikkea kivaa, nauttikaa rauhasta, nukkukaa! Me olemme tänään mieheni kanssa lähdössä eka kertaa ulos yhdessä, niin vaan se aika vierähtää ettei ole aikaisemmin edes malttanut lähteä!

Ps. Itse olin viimeinen maaliskuisista joka sai pienokaisen maailmaan ! Lyökääs vetoa, kuka se on teistä =)

kaikkea hyvää, pian teillä kaikilla on oma nyytti kainalossa!!

Terkuin, Nellan 11kk äiti =)
 
hei pitkästä aikaa :wave:
nyt tuli rauhallinen hetki joten ajattelin kirjoittaa vähän synnytyksestä.
eli perjantain koko päivän tuli epäsäännöllisesti kipeitä supistuksia kahteentoista asti ja sitten tuli pitkä tauko jolloin ajattelin koittaa nukkumista.
tunnin sain nukutuks niin sitten alkoi tulla noin viiden minutin välein.
ei muuta kun potkimaan mies ylös ja soittamaan lapsenvahdille. tuli aika kiireellä tuo lähtö kun supistuksia tuli niin usein mutta sanoin miehelle että ei se nyt ainaskaan vielä ulos tule kun ei lapsivedetkään ole tullut.
kolmen aikoihin oltiin sairaalassa ja supistuksia tuli jo useammin ja oli todella kivuliaita.
siinä hetken kuunneltiin sydänääniä ennen huoneeseen menoa.
huoneeseen kun päästiin käski kätilö koittaa helpotusta suihkun kanssa mutta ei se mitään auttanut joten sain epiduraalin.
kivut hellittivät noin tunniksi kunnes taas pikkuhiljaa alkoi.
soitin kätilön paikalle lisälääkitystä varten mutta oli kuulemma toisen potilaan luona eli eikun odottamaan. tovin siinä odottelin ja kivut rupesivat vain pahenemaan.
soitto uudestaan ja sieltä tuli joku toinen kätilö. oli vissiin vuoro vaihtunut eikä sitten olleet muistanut minua.
sitten sain lisää lääkettä mutta liian myöhään. ei enään auttanut kipuihin ja nuo kivut olivat jo helvetilliset suoraan sanottuna. mitään taukoa ei juuri enään ollut.
sitten tuli lääkäri tarkistamaan joko olisin valmis ponnistamaan ja siinä samassa tuli lapsivedet ja kivut hieman hellitti ja ruvettiin tositoimiin.
en ollut täysin auki joten kätilö joutui hieman avittelemaan.
33 minuuttia kesti ponnistusvaihe ja poju se sieltä tuli kaikkien mahdollisten kirosanojen saattelemana :whistle:
sanoin siinä ponnistuvaiheen aikana kätilöllekkin että kaikken sitä ihminen ittes järjestääkin ja ihan omasta tahdosta. kyllä hymyili ;)
noh tuon synnytyksen jälkeen sitten sanoin miehelle että tämä tosiaan oli viimeinen. ei tollasta kipua kestä kukaan :ashamed:
ja minun kohdalla piti hyvin paikkaansa se että jokainen synnytys puolittui. tämä viimeinen kesti kaikkineen 6 tuntia.
kaikki kun oli ohi ja pääsin suihkuun ja takaisin petiin ihmettelin vuodon määrää. sitä meinaan tuli todella paljon. sitä sitten ruvettiin seuraamaan osastolla kun joka kerta kun liikkusin niin usein jopa lattialla oli lammikko :headwall:
syynä taisi olla että siellä oli istukan krämmäleitä ja se aiheutti vuodon.
sain jotain lääkettä mikä auttoi vielä tuohon kohdun supistamiseen.
seuraavana päivänä oli jo paljon parempi ja ajattelin että päästään maanantaina kotiin.
eipäs päästykkään kun poju veti ketaseks ja joutui lampun alle.
keskiviikkona vihdoin päästiin kotiin =)
kaikki mennyt ihan hyvin. pientä rähinää on välillä tissille mutta se kuuluu asiaan.
itelläni on jalat turvonneet ja juuri odottelen lääkärin soittoa mistä johtuu.
ei muuta kun hyviä loppuodotuksia teille kenellä vielä vauva masussa ja onnea kaikille ketä en vielä ole onnitellut vaavista :heart:
yritän käydä lukemassa aina kun mahdollista =)

cadillac ja toukka 6vrk

kuvassa kotiin lähdössä
 
Moro!

Kotiuduttiin juuri sairaalasta. 8 yötä siellä hurahtikin kun vauva oli aika keltainen.. 2 kertaa kävi sinivalossa. Aiheuttajana vasta-aineet :(

5.3. klo 9.00 tuli puhelu tosiaan, että vasta-aine arvot on noussu ja tuunko heti vai seuraava päivänä niin käynnistetään. Päätettiin että lähdetään heti. Pappa spoitettiin 90km päästä lapsen vahdiksi ja 11.00 päästiin sairaalaan.

Synnytys käynnistettiin siis rv 40+0. Sain ensimmäisen tabletin puolikkaan klo 12.00 ja toisen klo 16.00. Ei tapahtunut juuri mitään. Muutama supistus tuli ja se siinä. Menin nukahtamislääkkeen avulla nukkumaan klo 22.00 ja heräsin 22.30 kamaliin supistuksiin jotka selvästi olivat koko ajan kipeämpiä ja kipeämpiä. Kätilöltä sain komennon kuumaan suihkuun että helpottaisi, mutta en pystyny seisomaan suorassa enkä istumaan vaan oli pakko nojata johonkin että sai lantiota keikutettua.. Sitte soitinki miehelle että alahan tulla vaikka ei ollu vielä tietoa päästäänkö saliin, mutta sanoin että kuolen jos en pääse :D
Mies tuli ja saliin päästiin. Ilokaasua sain heti ja epiduraalin tuli anestesialääkäri laittamaan joskus 00.00. Täysin se alkoi vaikuttaa klo 00.45. Samoihin aikoihin puhkaistiin kalvot ja vauvan sydänäänet hävisi. Sain happiviikset ja komennon kontilleen ja sydänäänet palasi heti. Kalvojen puhkaisu tipautti vauvan niin vauhdilla alas että siitä kuulemma johtu. Sitte olinki jo täysin auki ja sain luvan ponnistaa. 3 supistusta ja 4 minuuttia ponnistin ja vauva oli ulkona 00.54. 2 tikkiä tuli ja toinen lähinnä ulkonäön vuoksi kuulemma :D
Tytön mitat oli 3510g ja 49cm.
Kestoksi kirjattiin 1 vaihe 2h22min, 2 vaihe 4min ja 3 vaihe 14min.

Synnytyksestä jäi hyvät muistot ja sairaala-ajasta myös vaikkakin oli ihan kamalaa joka kerta kun sanoivat että bilirubiiniarvot on taas nousussa eikä päästä kotiin..

Imetys sujuu hyvin ja maitoa tulee kuin saavista.

En kyllä nyt jaksa lukea viikon kirjoituksia, mutta myöhemmin sitte!

Että semmosta.

Ja..Niille jotka eivät tähän pinoon kuulu ja ovat täällä vaan urkkimassa sukulaisten henkilökohtaisia asioita niin semmosia terveisiä että mitä ei teille kerrota, niin ei teille kuulu. Todella alhaista hakea keskustelupalstoilta iän, synnärin, laketunajan ym perusteella..

Eeeva ja mimmi 1viikon :heart: :heart: :heart: :heart:
 
äiti78Kerava, jossu84 ja Eeeva tasapuolisen valtavasti vauvaonnea teille ja perheillenne!

Eilen illalla oli ekan kerran edes jotain kipeähkön tuntuista toimintaa elavatsalla, ehkä kaks minuuttia... Joten suuria ei edelleenkään lupaile vielä.

Ens viikolla rupee oleen neukkakäynnit 2 krt/ vko, ma ja to. Vaavi liikkuu aikas ahkerasti ja nyt on mullakin ruennu kuulumaan sellasta napsuntaa masusta. Ainakin Zoe taisit joskus muutama vko sitten kirjotella samasta? Arvelit silloin varmaan, että kalvot poksuu?

Onko kellä tuota Philipsin perushäläriä, SCD361 tai SCD463? Kokemuksia? Sitä tossa aamupäivällä kattelin kaupoissa ja huomenna vais käydä hintavertailun jälkeen ostamas, jos on OK.

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

Kaatjuska ja Kunto 39+5
 
Hei,

Vaikka niin povasin vauvaa yliajalle niin nyt täytyy ilmoittaa että suloinen tyttö syntyi juuri laskettuna päivänä eli 11.3 klo 7.36. Painoa oli 3110g ja pituutta 48 senttiä. Pipon ympärys 35.5 cm.

Päästiin juuri kotiin ja nyt sylitellään vauvaa tässä koko perheen voimin:) Pitempi tarina tulee hieman myöhemmin.

Lotta ja 2 päivää vanha käärö
 
Kaa
Onnea kaikille vauvaantuneille! :heart:

Itse olen yhä osastolla. Lepoa, lepoa ja lepoa. Aina välillä käyrällä ollaan, mitatan verenpainetta ja otetaan verikokeita. Sitä normaalia. Eli huomiseen asti ainakin olen vielä täällä, huomenna sitten katsotaan labrakokeiden perusteella mitä tehdään. Jos arvot ovat samaa tasoa kuin tänään tai laskeneet, lähden kotiin. Jos ovat nousseet, väläyteltiin jopa vaihtoehtoa käynnistys. En oikein tiedä kumpiko olisi mieluisampi...

Huomisaamuna siis uudet tuulet ja palaan sitten kertomaan uusimmat käänteet. Päivitykset tulee sitten kotiuduttua.
 
Jälleen kerrran uusille vauvaantuneille onnea!!! :heart: :heart:

Puuh, käytiinpä nyt sitten hakemassa se Primo kaukalo musta/vihreä. Miehen lempivärillä tietty. B) Ylpeänä kantoi kapistusta kotiin asti.

Päätin liikkua tänään kunnolla ja huh teki taas hyvää. Kohta vuorossa sauna, oijoi kun pääsee lämpimään rentoutumaan. Uu, huomenna sit ois 39+0. :eek: Jännäksi menee.
 
Onnea kaikille pikkunyyttinsä saaneille :flower:
Kiitokset kaikille synnytystarinoista. Niitä on mukava lukea. Kuten jokainen raskaus niin myös jokainen synnytys on erilainen =) .

Täällä ollaan pikkuneidin kanssa aamu 6:15 lähtien touhuttu. Ei suostunut päikyille taaskaan, mutta nyt nukkuu. Meni 10 minsaa ja nukahti. Toivotaan, että nukkuu yön hyvin, ettei mikään vaivaa ja malttaisi aamulla nukkua edes 7:00 tai mielellään lähemmäksi kahdeksaan. Koko päivä ollaan touhuttu ja ulkoiltu yhteensä sellaiset 4,5 tuntia. Ulkona on ollut aivan sairaan makea aurinkoinen keväinen ilma. IHANAA :flower: . Kohta on kunnolla kevät ja kesä. Ei jaksaisi odottaa, että saa pukea neidin / siis itse osittain jo pukee :D vähempiin vaatteisiin.

Meidän neiti sitten jes jes keksi tänään kuinka liutaan liukurilla ja siitä vallan kiinnostui. Ihanaa. :wave: Äiti on ihan otettu ja onnellinen. Uusi taito ja elämä helpottaa, kun neiti saa purkaa energiaansa. Huomiseksikin on luvattu aurinkoa ja plussaa, joten tulee mahtava ulkoilupäivä. Pitänee varmaan laittaa oikein välipala ulos ja lähteä pienelle retkelle metsään nauttimaan päivästä.

Nyt sitten on masu pitkin iltaa nippaillut, jaloissa tuntunut säkäreitä, pepussa painontunnetta ;) , ja vähän väliä joku puukottaa alapäätä. Luut on alhaalta kipeät. Mahtavaa, kun on jotain tuntemuksia, kun esikosta en tuntenut mittään ennen kuin käynnistettiin. Kun menee ulkona kyykkyyn ja nostelee esikkoa, niin mahaa aika makeasti kiristää ja sen todellakin tuntee.
Olen tässä muutamina päivinä rampannut vessassa ja urakalla tehtaillut "isoa". ;)
Muutamina päivinä olen :attn: bongannut pyyhkiessäni sellaisia muutamia punaisia pieniä langanpätkän näköisiä naarmuja. Ilmeisesti tulpasta lähteviä verinoroja. Kyllä sitä kaikkea tarkkaan tutkii. Ja jännitys alkaa tiivistymään, kun viikot käy vähiin.

Jadekettu+masuasukki 37+6 :heart:
 
myymä
mökin muija: Ah niin tuttu tunne! ei täälläkään MITÄÄN tekemistä!

Mulla ollut touhukas päivä.
Koko päivä oltiin mun mummon luona _syömässä_ (mitään muuta siellä ei yleensä tehdäkkään kun syödään koko päivä!)
Sen jälkeen lähdettiin jumboon pyöreille päiville shoppailemaan jossa mun aivot jäi jonnekkin narikkaan. Löysin (tai no sisko sen kyllä hoksasi :D ) yhden satukirjan joka kertoo "pikkuveljestä" ja päätin ostaa tytölle. Kuitenkin tovin päästä mä kävelin se kirja kädessä Vero Modassa ILMAN että olin maksanut sitä!??
Pieni paniikki iski ja hirvee rikollisen tunne :D Äkkiä sitten anttilaan takas maksamaan kyseinen kirja :D
Samaan aikaan mies oli hälytetty lapsiparkkiin esikoisen luokse kun esikoisella oli taas mahaongelmia :( Oli suoli taas antanut "ohivuotoja" ja kakkaa oli tullut housuihin. (Kärsii pahasta ummetuksesta ja lääke aiheuttaa sitten näitä sivuongelmia). Mies sitten oli käynyt ostamassa uudet pikkarit ja sukkahousut, käynyt vaihtamassa ja palannut takaisin shoppailemaan :)

Nyt mies lähti iltaa istumaan kavereidensa kanssa toiseen kaupunkiin mutta autolla toki meni että jos lähtö tulee niin on sitten valmiudessa posottamassa kotiin :)
Mä otin siskon tytön yöksi hoitoon, jotta olis vähän seuraa tuolle meidän neidille, ja nyt kun sain tytöt petiin niin ajatteln nauttia tässä vähän herkuista joita haalin kaupasta! :)

Mitään uusia tuntemuksia ei ole. Supistelee aika-ajoin edelleen mutta yhtään niissä ei ole ytyä! :)

myymä ja pikkuveli 39+1
 
onnea uusille vauvoille :) saas nähdä mitä tämä yö tuo tullessaan, viime yöstä klo 2 asti on supistellu, mut tosi epäsäännöllisesti, nyt alkaa pikkuhiljaa säännöllistymään. noin 10min väleillä... kun on tunnin ajomatka, ja oon ensisynnyttäjä, osaisko kukaan sanoa millon pitäis lähteä ajelemaan? :D kun oon ihan paniikis et jos ne sit loppuukin matkalla :p

tiinahuu ja peipi 41+4 :heart:
 
Onnea jälleen kerran uusista vauvoista! :flower:

Onko multa mennyt ohi jotain vai olisiko perhe on paras päässyt toimiin? Ketäs muita 41+ viikkoisia täällä tällä hetkellä pyörii?

Sairaalassa käytiin taas aamulla. Käyrälle ei piirtynyt yhtään supistusta, mikä ei kyllä yllätä, koska jonnekin ne on nyt mystisesti kadonneet. Vauva vaikuttaisi kuitenkin voivan hyvin, mikä on pääasia. Tiistaita odotellessa mennään eteenpäin. Kiva kun alkaa viikonloppu ja sitten on enää yksi arkipäivä jäljellä :)

Eilen iltaisella lenkillä vierähti puolitoista tuntia. Kumma juttu, että mulla ei iltaisin ole oikein nälkä enää ja ruokailua pitää erikseen muistaa miettiä, että tulee syötyä. En sitten ilmeisestikään lenkin jälkeen muistanut syödä tarpeeksi, koska pitkin yötä heräsin mahakipuun, jonka vasta aamulla hoksasin näläksi. Sen verran väsynyt yöllä olin, etten tajunnut syömään lähteä. Otin parin tunnin aamupäiväpäikkärit sairaalasta tulon jälkeen ja nyt taas elämä voittaa.

nipsunapsu 41+2
 
tiinahuu Kuinkas kipeitä supistelut on nyt ollut??
Sit kun on oikein kipeitä ja säännöllisiä niin soita synnärille... ne osaa parhaiten auttaa sinua :)

Täällä ollut koko päivän epäsäännöllisiä supisteluja... Nyt illalla oikein kipeitä mut ei säännöllisesti.... Aina jotain... syntyis jo... Mut taitaa vauva vain kiusata :(
 
Heippa! Pikaisesti vain ilmoitan että poika syntyi maanantaina 9.3 klo 21.49. Pituutta 50cm ja painoa 3670g. Kotiuduttiin vasta tänään, kun paino tippui sen 10% ja jouduttiin sitten tankkaamaan lisämaidolla paino taas nousuun. Synnytys oli nopea ja helppo, kokonaiskestoksi merkittiin 6 tuntia. Yritän jossain vaiheessa kertoilla vähän lisää.

Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: Ja tsemppiä vielä "kokonaisille".

:)

Riine ja Rokkitukka 4vrk
 
Jep, iltasanomien kautta menin pelisivuille... Löytyi taas peli mikä koukuttaa.... :D . Kiitos jadekettu vinkistä.

Katotaan, lähdetäänkö yrittämään tänä yönä. Nyt on supistellut n. tunnin ajan kipeästi. Tosin nyt kun istun koneella niin supat ei tunnu niin kovilta. Lähden kuunteleen näitä tonne sänkyyn. Katotaan nukahdanko.... :kieh: :kieh: .

Muija ja kevätmyrsky 39+6 eiku 40 poks!
 

Yhteistyössä