Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Heippa vain kaikille :wave: ! Ihan uutena haluaisin liittyä mukaan monenkirjavaan joukkoonne. Pitkään olen keskustelua täällä taustalla seurannut, mutta nyt uteliasuus vei voiton ja päätin ihan kirjoittelemaan rueta, sen verran mielenkiitoisia juttuja täällä on :) Ikinä en ole kirjoittelut vastaavanlaisille palstoille, niin ihan varma en ole et osaisin käyttää/käyttäytyä oikein täällä, mut viisampina varmaan voitte neuvoa aloittelijaa? :LOL:

Perheeseemme kuuluu minun ja avomieheni lisäksi 20.3.2009 syntynyt Saaga tyttö sekä koira. Saaga on ihanan iloinen ja touhukas pikku tyttö. Vajaa 6kk mitat olivat 68cm ja 7580g, eli pitkä ja hoikka tyttö kyseessä. Täällä monien vauvelit jo liikkuu täyttä päätä... Meillä Saaga oppi vasta paripäivää sitten kääntymään selälleen (vatsalleen osannut jo noin kuukauen) ja eilen bonjas et pyrimällä erisuuntiin voi päästä lelujen/äipän tykö, mistä riemastuneena neiti pyöriin nyt pitkin olohuoneen lattioita ihan mielissään :LOL: noh, jospa se eteenpäin liikkumistaito sieltä hiljalleen tulis... Nää taidot tuntuu muutenki tulevan ihan yllättäin, ensin tuntuu et ei meän tyttö varmaan ikinä opi kääntyyn selälleen niin ykskaks se sit pyörähtääkin :D ja äippä on taas ihmeissään!!! Onko täällä muita joilla ei ole kiirettä liikkeelle? Jos en ihan väärin muista ni oliko Kaatjuskan Siiri ainakin näitä hitaasti lämpeneviä lapsia? Muuten Saaga on kyllä tosi touhukas ja seurallinen. Juttelee, murisee, naksuttelee, pörisee ja ties mitä pitkin päivää ja nyt on kovasti alkanut apinoimaan meän ääniä.. Iskällä oli vähän yskää tuossa ja naurettiin ihan kippurassa ku iskä yski ni kohta lattialta kuului sellasta "herras yskää" ku neiti yritti iskää matkia :LOL:

Jep, mut kiva jos pääsen mukaan keskusteluun. Aina on kiva saada vertaistukea samanikäisten vauveleiden äiteistä!!!

Ollaan muuten kotoisin täältä "Lapista" ja meillä oli aamulla satanut ensi lumi maaha!!!!!! =) Muutenkin oli kyllä oikein kunnon kirpakka pakkasaamu.. Pitää lähteä kaiveleen äippäpakkauksen talvihaalaria esiin ja koittaan oisko se vielä sopiva neitille vai tarviiko lähteä uuden ostoon Oispa kiva jos oikee talviki tulis tänä vuonna vähän aikasemmin kuin viimeaikoina(jouluna)... :)

Hyvää alkavaa tiistai päivää kaikille ;)

Viola-85 ja Saaga 6,5kk
 
Oikein lämpimästi tervetuloa viola-85! Mieki oon lapista. Mut harmi ku meillä ei satanu lunta. Aamulla ku luin facebookkia niin tuntu että joka puolella muualla oli satanu lunta. Ihan epäreilua. Noh kaippa se meillekki joku aamu sit satais. :/
 
Marais: Meillä samanlainen kävelytuoli. Se taitaakin olla sukellusvene? Olisko? :) Ja kovat äänet on. Mutta suosittelen kyllä kaikille, joiden vauvat tykkää olla pystyssä. Saa äidin kädet olla välillä vapaina. :)

Danjuska: Kiitos vinkeistä. Pitää kokeilla silittelyä. Ja itse asiassa tänäkin aamuna poika oli tosi räkäinen, joten varmaan ne yöheräilyt siitä johtuu. Sitä on kestänyt nyt jo yli viikon, pitäisköhän kohta viedä lääkäriin? Siis sitä nuhaa. Niistäjä käytössä, niin ja ne suolatipat. Viime yönä annoin taas maitopullon, mutta silloin olikin selvä nälkä, kun nukahti iltapuurolle, eikä jaksanut enää syödä. Mutta useimmiten ei ole kyllä nälkää, varmaan tuon flunssan ja liikkumisen yhteistulos tai jotain.

Niin ja Danjuska, kyllä meillä kuumeillaan <3 Mieskin sanoi eilen, että oishan se tosi hienoa. Päätettiin joskus kesän alussa, että annetaan mahdollisuus toiselle. Tulee sitten kun on tullakseen. Mutta nyt tosiaan menkat reilut kaksi viikkoa myöhässä. Kun ei ole omissa käsissä, niin jännittää vähäsen. :) Mutta hirmuisen realistinen suhtautuminen asiaan ensimmäisen lapsen jälkeen. Ei siis stressata asiasta vaan katsotaan mitä tapahtuu. En laske ovulaatioita tms. Niin järjestelmälliseksi en jaksa alkaa, kun mikään kiire ei ole.

Niin ja tervetuloa Violalle! Kiva kun liityit joukkoon. :)
 
Huomenta!

Tervetuloa viola-85! :flower: Meilläkin on hieman motorisesti hitaammin kehittyvää tyyppiä tämä poika. Taputtelee maata ja kurkottelee, mutta ei pääse eteempäin ryömimään. Eikä edes yritä olla konttausasennossa. Täällähän jotkut jo konttaavat tuhatta ja sataa! =)

Meillä on taas perhe koossa koiraa myöten. Ihan väsynyt raukka, kun tuli hotellista. Viola mainitsi sanan joulu, josta tuli mieleen, että ostin eilen kassillisen joulukoristeita, kun ne oli Prismassa -50%. :LOL: Meillä ei ole niitä hirveästi entuudestaan, koska en ole järjestellyt jouluja mitenkään erityisesti. Nyt kun on vauva, niin voisihan sitä ehkä jonkun pienen kuusen ostaa tai laittaa koristeita esille.

En muista, kirjotinko siitä täällä vai facebookissa, mutta Hesarissa oli viime viikolla aivan ihana banoffee-kakun ohje! Kävin nyt ostamassa kondensoitua maitoa, jotta voisin tehdä kakkua joku juhlapäivä. Siinä on varmaan triljoona kaloria, joten en voi ihan muuten vain sitä kokeilla. Kondensoitu maito oli ihan herkkua lapsena, kun asuimme neuvostoliitossa. :p

Yksi vanha koulukaveri ilmoitti olevansa raskaana. Sellainen ihminen, josta ei ikinä uskois, että haluaisi mitään lapsia. Kun ilmoitin koulussa aikoinaan, että teen sitten heti lapsia, kun päästään täältä ulos, niin ystävä oli sitä mieltä, että hän haluaa matkustella ja nauttia elämästä. Mutta aika ihanaa, että tulee vauva, niin pysymme varmaan helpommin läheisinä, kun on samat elämäntilanteet! :heart:

Minea24 Meillä poika heräsi useaan otteeseen silloin, kun oli flunssassa ja teki hampaita. Molemmat tapahtuivat samoihin aikoihin. Meilläkin on nukuttu ihan ruhtinaallisen hyvin, ja yöheräämiset tuntuivat aivan ylitsepääsemättömän vaikeilta. Ajattelin, niinkuin danjuska tuossa kertoi esikoisajastaan, että nyt se tottuu siihen, että otan syliin tai annan maitoa! =) No ei tottunut, kun poika tervehtyi ja alahampaat puhkesivat, alkoi poika taas nukkua yönsä paremmin. Aina välillä tulee öitä, että pitää mennä laittamaan sata kertaa tuttia, mutta pääasiassa nukutaan öisin hyvin ja heräämättä (klo 20-05).

Kaatjuska
Ihanan pieni tirriäinen teillä! Onnea 6kk johdosta! :flower: Meillä poika oli tuon kokoinen varmaan joskus 3-4 kuisena.. :D

Jep, eipä muuta tällä kertaa! Hyviä ensilumia sinne lappiin ja joulunodotusta kaikille! :xmas:
 
Zoe-F
Tuun lukemaan teidän kuulumisia myöhemmin, on ollut aika kiirettä tässä.
Oli vain ihan pakko tulla kertomaan teillekkin, että Roni nousi tänään istumaan, eikä se ollut vahinko :heart:
 
Heipä hei!

Tervetuloa Viola kirjavaan joukkoomme!! :flower:

Juuri kun eilen kirjoittelen tuosta rytmistä ja siitä että likka on mennyt ekoille päikkäreille vasta 12 aikaan, niin eikös tänään heti rytmi heittänyt häränpyllyä. :( :eek: Likka heräs jo seiskan jälkeen ja on nyt nukkunut päikkäreitä vajaan puoli tuntia. Meillä olis ollut muskari klo 11.15, mutten raaski herättää likkaa, joten jätetään se nyt tänään väliin. Ja juuri viime viikolla manailin, kun en saa tyttöä nukkumaan päikkäreitä ulkona niin sekin asia muuttui taas. Nytkin vaan laitoin tytön ulos vaunuihin ja sinne se heti simahti. :LOL: Ei tarvinnut edes vaunuja heilutella. Tuntuu et asiat aina muuttuu kun just on ehtinyt tottuun uuteen muutokseen.

Onpa hassua lukea et Lapissa on satanut lunta... :D Vaikka mä en kyllä tykkää syksystä, joten lunta tänne Tampereellekin toivoisin. Missä päin Lappia muuten te lappilaiset asustelette? =) Ihan mielenkiinnosta kyselen, itse kun olen viettänyt lapsuuden kaikki talvi-ja kesälomat Ivalossa. Mun isovanhemmat asuu siellä edelleen.

Aloin tuossa miettimään, kun olen käyttänyt täällä likasta aina nimeä likka, tyttö tai neiti ihan sen vuoksi etten halua et kukaan mun kaveri tai tuttu tunnistaa mua. Kaikki muut täällä käyttää vissiin vauvojen oikeita nimiä, niin kai mäkin voisin alkaa kirjoitteleen likan oikeella nimellä. Ehkä voisin vaihtaa tuon oman nimimerkin, se kun on mun lempinimi, niin siitä ainakin kamut mut tunnistaa. No harkitsen asiaa vielä.... =)

Meillä muuten meni pakastin rikki. :kieh: Tai siinä toimii ainoastaan se pakastus-toiminto, joka taitaa viedä aika paljon sähköä. Jouduin jo heittään aika paljon ruokaa sieltä roskiin, kun ne oli ihan sulaneita. Pitäis tänään muistaa soittaa huoltomiehelle siitä, et tuoko ne uuden vai korjataanko vanha.

marza
 
Onnea Ronille uudesta taidosta Zoe. Teillä on kyllä menevä poika. :)

Ja Mimmukka: Kiitos, hyvä ettei välttämättä totu. Helpotti pikkuisen. Meillä on kyllä jo kaksi alahammasta, mutta eihän sitä tiedä, jos tekee lisää.

Marza, tiedän tunteen tuosta rytmistä. Tsemppiä sinne. Mekin jätettiin perhekerho väliin tänään nuhan takia, ja viime lauantaina ei menty uimaankaan. Jospa tästä paranis pian.

Nyt hampilääkäriin!

Minea, joka roikkuu taas täällä, vaikka tehokkaat minuutit olisi pitänyt käyttää illan tuntien suunnitteluun. ;)
 
marza: Sanotaan että tää paikka on lapin sydän eli keski-lapista. :) mie en ressaa siitä jos joku tuttu käy lukemassa mun juttuja. aika harva itseasiassa tietää että kirjottelen täälä. Mies tietenki tietää ja tietty se saa käydä lukemassaki täälä välillä jos haluaa. Ei oo kyl yleensä kiinnostunu.
 
Heissulivei!!
Viola-85 Tervetuloa mukaan :flower:
Tääl molemmat tyssit on nukkumassa. Perunalaatikon tekoon pitäs ruveta.
Neuloin tänään myssyn Empulle,melkein valmis :heart: nyt tuossa silityslaudan päällä kuivumassa. Sit saiski ommella saumat kiini. Mitähä sitä seuraavax sit tekis? hirmunen on into :)
Eilen oli oikee mukava päivä,kävästiin siel serkun ja poitsujen luona =)
 
Mäkin täällä roikun... :LOL: Odottelen et likka herää päikkäreiltä, niin lähdetään moikkaan mun mummia. Likka nukkunut kohta jo 3 h...

Kävetuolia meillä ei ole mutta hyppykiikku löytyy. Ja se on nyt ihan IN. =) Molemmistahan sanotaan että saattavat aiheuttaa varvastusta, mutta mä en usko vähäisen käytön aiheuttavan mitään ongelmia. Pidän likkaa kerralla korkeintaan vartin verran hyppykiikussa, eikä se siinä varmaan pidempään viihtyiskään. =)

Onko tiellä kellään Bumboa? Oon miettinyt et se vois olla hyvä uimahallissa ja ajattelin semmoisen hankkia.
 
heipat kaikille!

Tervetuloa Viola!

Onnea kaikille uusista taidoista!

Meillä on neiti ilmeisesti lattiarajan kolunnu, koska nousi edellisiltana seisomaan :eek: Istuin koneella ja kun vilkasin neidin menoa oli hän seisomassa lelulaatikkoa vasten. Kyllä vaan aika menee vauhdilla ja pian vissiin jo kävellään vauhdilla. Meillä nuorempi pojista myös ajoissa noussu ja kävelly puita pitkin, mut tää on kyl jo vauhdikas. Istumaan nousee toiselle kankulle sillai naismaisesti ;)

Mä olin eilen ahkera ja sulatin pakastimen kun mies oli edellisiltana mettällä ja toi kotiin peuran. No oon sitä sulattamista suunnitellu jo useemman kuukauden et onneks sen sain nyt tehtyä.

Unet on meillä vieläkin ihan hirmu rikkonaisia yöllä, eikä tilannetta ainakaan rauhota nuo menohalut. Viime yönäkin taputtelin neidin uneen varmaan kymmenen kertaa. Alkaa käydä selän päälle tuo pinnasängyn laidalla roikkuminen.

Meillä on bumbo, mut en kyl oo ottanu uimahalliin kun mietityttää miten ihmeessä kiedon tytön pyyheeseen ja sit asetan siihen jakkaraan istumaan niin ettei siitä tippuis. Meillä käytössä lähinnä mun suihkun ajan kun oon yksin kotona lasten kanssa, silloin otan tytön bumboon kylppäriin ja sen aikaa siinä viihtyy. Muuten kinkee siitä kyllä pois. No täytyy vissiin kotona testailla josko se ois kätsy siellä uimassa...

Olin aamupäivän kaverin luona kylässä ja hällä oli uusin Novita-lehti. Sitä siinä selailin ja nyt sit sormet syyhyn lankakauppaan ja puikkoja kilistelemään. Mistä sitä vaan löytäs sen ajan et kerkeis alotaan eikä heti tarttis käsistä laskee. Niin ja kai se uusin lehtikin sit myös täytys ostaa :D

 
Vielä tuli mieleen, et meen on neiti nyt tehnyt lakon kasvis- ja lihasoseille. Onko muilla vastaavaa? Hedelmät ja puurot kelpaa. Kauhee huuto kun istutan syöttötuoliin ja ruokalapun laitan kaulalle ennen kuin saan ees maistattaa mitä on tulossa. Mietinkin annanko vaan niitä puuroja ja hedelmää vai annanko väkisin myös niitä liha-kasvis-juttuja? Onko kellään kokemusta nyt tai aiemmin? Mä en muista et meillä ois pojat tällasta tehny.

Päksy ja kranttu neiti 6½kk
 
Kiitoksia kaikille tervetulo toivotuksista :heart:

Toppapuku sopi hyvin päälle, eikä ollut yhtään liikaa tuolla ulkona päikkäreillä. Hirmu kylmä ilma vaikka lämmintä oliki (huikeat) 5astetta. Täällä taisi aiemminkin olla juttua äp:n toppapuvuta, mut kysynpä viel et vieläkö te muut meinaatte äippäpakkauksen pukua käyttää vai menaatteko uuen hankkia? Mie suunnittelin et ainaki nyt alkuunsa mennään tuolla, mut sit joululahjaks voisi uuven puvun ostaa jos sit ois tarkempaa tietoa siitäkin mitä kokoa sen pitäis olla ettei heti käviks pieneks, eikä toisaalta neiti hukkuisi siihen.

Marza: Asustamme Rovaniemellä, minkä vuoksi lappi ""-hipsuissa, mielestäni lappi alkaa jostain Rovaniemen yläpuolelta, enkä tunne asuvani lapissa, vaikkakin Lapin lääniähän tämä on ;) , hirveen selkeesti selitetty :LOL: itse kans mietin et laitanko Saagan nimen ihan omana vai en, mut tulin siihen tulokseen et samahan se kun en usko et mun tuttuja täällä hirveästi on ja jos on niin ei mua haittaa vaikka tunnistaisivatkin :)

Outius: Kiitos, olen itsekkin (vieläkin) tyytyväinen nimivalintaan :) Mitimme et haluaisimme antaa vauvallemme nimen jolla olisi ainakin meille jokin merkitys. Saaga nimen kuulin sitten sairaalassa olo aikana ja olin heti myyty nimelle. Miestä piti nimestä vähän lämmitellä ku sitä pelotti et nimi on liian ulkomaalainen :LOL: Noh, lopulta molemmat ollaan tyytyväisiä nimeen ja se muistuttaa Saagaa aina siitä et on täällä lapissa syntynyt, kun molemmat olemme kotoisin pohjois-pohjanmaalta, jonne luultavsti vielä miehen koulun jälkeen palaamme!

Mimmukka81: Täällä tosiaan osa tuntuu kehittyvän ja liikkuvan niin hurjaa vauhtia et välillä jo itsekkin kauhistelin et onko meijän neiti jo jotenkin poikkeavan hitaasti kehittynyt. Saaga synty pari viikkoa ennen la.:a ja kärsi heti synnyttyään hengityskatkoksista, joiden vuoksi joutui olemaan keskolassa lähes pari viikkoa keräämässä voimia. Syynä oli ilmeisesti hengityksen säätelyn kehittymättömyys ja tilanne korjaantui kun ikää tuli lisää. No mut siis takaisin asiaan, Saaga kävi pari viikkoa sitten keskussairaalassa lasten neurologilla ja ft:llä kontrollissa niin ne olivat oikein tyytyväisiä kehitykseen ja kehuivat et hienosti on kehittynyt, aivan "normaalin" vauvan lailla. No se helpotti kummasti itteäkin ja nyt taas maltan odotella rauhassa et Saaga kehittyy omaan hitaaseen mut varmaan tahtiinsa ;) Meillä Saaga siis kans mahallaan kovasti kurottelee ja touhuaa lelujen kanssa, mut ei yleensä viihy kovin kauaa. Nyt tilannetta helpotti kummasti et oppi itse kääntyyn selälleen ni ei tarvii aina äitiä kääntämään :) Ei meän neitikään konttausasentoon juurikaan es yritä vielä. Nouseeko teän poitsu suorille käsille vatsallaan? Meillä ei vielä, mut jospa seki sieltä aikanaan tulis...

Onnea vaan kaikille uusista hienoista taidoista :flower:

Päksy 79: Kuulostaa NIIIIIIN tutulta tuo liha-kasvissose lakko. Meilläkin juuri hedelmä soseet ja puuro on ainoat mitkä maistuu muitasö lusikans kaks ja siinä se... :| Ihan samaa mietin et minkä täs nyt tekis... Eihän sitä väkisinkään voi syöttää, mut jotenkihan niihin pitäis totuttautua... Lihasoseita en tosin ole tarjonnutkaan ku vasta viikon, mut tosi huonolla menestyksellä :/

Nyt kuuluu pinnasängystä kutsuhuuto joten, pakko mennä

Moikka!

Viola-85 ja Saaga
 
:heart: onnea uusista taidoista!!!! :flower:
Täällä viel paikallaa napotetaan :) ei oo kiirus minnekkään. Istuttanu oon iha pikkuse ja hienosti istuuki sen hetken ennen ku kallistuu johonkii suuntaa :) Leluja on kova tavottelemaan ja kaikkea mahollista,on oikee liimanäppi!!! :LOL:
Selältä masulleen käännytään aina sillon tällön,ei edes joka päivä.
 
Heippa kaikille! Kävin tänään kaverin kanssa kirpparilla ja siellä oli tosi paljon kaikkea lastenvaatetta! Ostin varmaan 20 vaatetta ja reima-talvipuvun ja muutaman lelun ja ne kaikki maksoi yhteensä 33?. En osta enää yhtään rättiä uutena! housut ja bodyt olivat usein 1? tai vähemmän. Ja vaatteet oli kuin uusia. En siis mitään lumppuja pidäkkään pojalla. Hienoja, ehkä parilta viime vuodelta oli ne vaatteet! Kaikki kirpparit ei ikävä kyllä ole tollasia ja jotkut osaa pyytää aika kamalia hintoja.

Viola Meillä poika syntyi viikko lasketun ajan jälkeen ja oli ihan normaalisynnytys. Ei nouse vielä käsilleen. Vähän nostelee pyllyä ylös ja kiertää ympyrää lattialla. En ole kuitenkaan huolissani vielä. Ehtiihän tuota sitten juosta lapsen perässä, kun rupeaa liikkumaan. Hyvä, että sait varmuuden sairaalassa, että tyttö kehittyy normaalisti! Varmasti helpotti stressi siitä, onko kaikki hyvin!

Onnea kaikille uusien taitojen meneville kavereille! Nopeasti aika menee, kun eka nousee jo seisomaan! Ohhoh! :D
 
Zoe-F
Kirpparilla pitäis kans käydä, siällä on välillä tosi ihania vaatteita. Mut sitte jotenkin, kun sinne menee, niin ei yhtään muista mitä pitikään ostaa :ashamed:
Sato tänää todella paljon rakeita ja tosi kovaa, en uskaltanu Ronin kanssa lähtä juoksemaan autosta sisälle kaikkinen tavaroineni, niin ajeltiin sitte hetki hurua :whistle:
Oli jotenkin tosi hassua, vaikka onhan rakeita tullut kesälläkin.

vihvi Hyvät kuulumiset kontrollista tulleet, hieno juttu :)
 
Iltaa mammat!

Viola tervetuloa mukaan vaan! Aivan oikein muistelit: meidän Siirillä ei tunnu olevan suurempi kiire liikekannalle - eipähän höntyillä me mammatkaan! Kyllä ne sieltä lähtee aikanaan. Siiri kyllä vetää hyvää jumppaa lattialla selällä ollessaan, ja jotenkin kiehnää itteensä. Nyt illalla oikein huvitti, kun laitoin leikkimään lelukaaren alle ja kohta oli poikittain todellakin sen kaaren alla :LOL: Meillä sellanen Brio-tyyppinen puinen Ikean lelukaari ja Siiri piskuisena mahtuu melkein vielä poikittain jalasten väliin. Tänään taas käännyttiin massulta selälleen - ei oo kiinnostunnu kääntyilystä, mutta välillä vaan koittaa, että osaako vielä. Selältä massulle ei vielä mene, joskin hyviä yrityksiä muutaman kerran ollu. Käsi vaan ryökäles edessä! Jalkoja aina välillä koittaa vetää massun alle ja siinä onnistuessaan eilen pääsi hitusen eteenpäinkin. Enimmäkseen vaan kyllä suututtaa, kun lelut karkaa kauas niitä huitoessaan eikä pääse perässä.
Niin ja meidän Siirin historiahan on se, että maailmaantulo oli aika dramaattinen ja epikriisissä lukee: "Syntynyt huonokuntoinen, veltto, hengittämätön lapsi. Jo 2-3 minuutin iässä alkanut hengittämään itse."
Teholla tehtiin pään ultraäänikuva ja muut testit oli normaaleja, joten uskon siihen, että Siirin kehitys vaan on enemmän verbaalisella puolella enkä ole ollu huolissani. On muuten niin tomera, jäntevä ja toiminnallinen typy.

Mimmukka piskuinen on meidän Siiri joo. Pienin taitaa olla "normaalipainoisena" syntyneistä vauvoista (3265 g). En kyllä yhtään ihmettele, kun löysin oman neuvolakorttini: itse olen ollut vuoden ja kuuden päivän ikäisenä tasan 7000 g ja 72 cm! Aivan keiju siis! Mieheni on pienikokoinen myös.

Upupa nautinnollista matkaa teille! Kyllä kateeks käy. Nauti auringosta ja lämmöstä meidän muidenkin puolesta.

Miehellä vielä ens viikko töitä ja sitten viikon syysloma ja siihen päälle pitää vielä loput isyyspäivät eli toisen kokonaisen viikon - lomalla siis 16 päivää, JEE! Saas nähdä päästäiskö edes Ouluun asti kavereita moikkaamaan. Matkaahan täältä Kokkolasta tulee 200 km, joten pitäis olla ihan OK. Lisäks lomaprojektina yritettäis saada jotein tolkkua tuohon meidän yörutiiniin ja jatkuvaan tissittelyyn. Nyt 2 kk menty jo tällä yhden-kahden tunnin välein heräilyllä ja tissittelyllä. Toivois jo saavansa nukkua pitempiäkin pätkiä :kieh: Ajatuksena olis koittaa saada yötissittely vähennettyä mielellään yhteen syöttöön (korkeintaan kahteen) ja rauhotella tutilla muuten. Tuohon rumbaan ei ole voimia nyt, kun helpoin on nukuttaa viereen uudelleen tissille. Ei jaksa kesken yötä muuta :ashamed:

Nyt tekstin siirto, että tämäkin ei häviä, kuten kävi edelliselle romaanille tänä iltana :kieh:

Öitä!

Kaatjuska ja Siiri 6 kk 1 pvä
 
Huomenta kaikille! |O

Olipas pitkä yö. Neiti heräs yöllä kahden aikaan ja kovasti yritin tuttia tarjota jotta olisi uniaan jatkanut, mut siitäkös se vasta hermostu ja virkustu ja meillä sit valvottiin melkeen kaks tuntia yöllä putkeen... Itse nuokuin Saaga kainalossa, mut toinen vain hyöri ja pyöri ja räpelsi kokoajan kaikkea mihin ylsi :/ Ei kai pitäis valittaa kun yöt pääsääntöisesti menee ihan hyvin ja tällaset yöt on melkoharvinaisia. Syömäänki neiti herää yleensä vain kerran yössä...MUT mie oon heti ihan sippi aamulla jos enemmän joudun yöllä valvoon, varsinki ku meillä herätään aamulla jo 6-6.30 välillä |O Noh, toivotaan kovasti ettei nämä yöheräilyt ole tullut jäädäkseen :)

Kaatjuska ja mimmukka: Niinhän se on et turhaa tässä murehtii kehitystä, kaikki omalla vauhdillaan :) Itsekkin olen päättänyt olla stressaamatta ku mitään syytä ei ole, mut noiden alun vaikeuksien vuoksi välillä vähän unohdan sen ressittömyyden ja alan TAAS miettiä et entä jos sitteki..... Mut nyt oon vakaasti päättänyt uskoa neuvolantätiä ja muita ettei syytä huoleen ole ;) Kaatjuska, meillä myös Saaga tais syntyessään saada vain 4pistettä ja joutui suoraan sinne keskolaan hapikaappiin :/ Mut onneksi kaikki nyt näyttäis olevan kunnossa. Itselle jäi vain noista synnytyksen jälkeisistä tapahtumista sen verran traumoja et välillä hirvittää et jos joskus toinenkin lapsi tulee niin mitenköhän sitä ikinä uskaltaa synnyttää enää :/ Mut jospa se aika helpottais pelkoa...

Vihvi: Tiedän tasan tunteen miten helpottavaa on kuulla et kaikki on kunnossa nuiden alun ongelmien jälkeen. Millä vähän eritilanne, mut kumminkin... Vaikka itsekkin tietää ettei huolta ole niin silti mielikuvitus tuntuu tekevän tepposet ja sitä pelkää ties mitä, ennenku saa varmistuksen ettei oo syytä huoleen :) Ihana et teillä oli kaikki hyvin!

Meillä ois tänää semmonen vauveli kerho iltapäivällä, nuo on ihan mukavia ku pääsee vähäksi aikaa pois kotoa näkeen vähän muitakin ihmisiä. Nyt lähemmä käymään vähän vaateostoksilla prismassa ku siel asiakasomistaja päivä ja kaikki -15%. Tuntuu et Saagan vaatteet alkaa kaikki käymään pian pieniksi ku neiti kasvaa kokoajan pituutta niin vauhdilla :D

Mut oikein syksyistä keskiviikkopäivää kaikille,

Toivotteleepi Viola ja Saaga
 
Huomenta!

Viime yönä oikein kattelin kellosta kaikki heräilyt (ja siis syötöt). 5-10 minuutin tarkkuudella yö oli seuraavanlainen: nukahti 21, syöttö 22.30, 24.00, 02.00, 04.00, 06.00, ylös noustiin 07.15. Siis viis kertaa söi taas yöllä! Ja kyllä ihan oikeesti söi eikä pelkästään imassu muutamaa kertaa. Voiko meidän piskuisella olla edelleen nälkä noin usein?! Vai heräileekö sen takia niin säännöllisin välein, että on joku tietty vaihe unisyklissä? Vaiko sen takia, että on täsmällisen matemaatikon tytär? :LOL:
Siiri syö edelleen pääsääntöisesti päiväsaikaankin vain toisesta rinnasta ja yöllä ei koskaan molemmista. Liekö mahalaukku edelleen niin pieni vai tuleeko maitoa yhdestä rinnasta reilusti? Syödäänkö muilla vielä imettävillä molemmista rinnoista kerralla?

Viola haluatko yhtään valaista tuota synnytystä - mikä siinä meni "pieleen"? Muistatko mistä osaalueista Saaga sai nuo ekat pisteet (4)? Siirin ekat pisteet oli 2 ja ne tuli sykkeestä - onneksi tärkein toiminto säilyi! toiset pistet oli sitten jo 6. Siiri oli myös keskolassa happikaapissa (lisähapen tarve suurimmillan aluksi 30 %), mutta vain vuorokauden verran. Toinen vuorokausi meni vielä tarkkailussa. Tehtiinkö Saagalle millasia tutkimuksia keskolassaolon aikana? Siirille tehtiin aivojen ultraäänitutkimus, jossa normaali löydös. Napaverinäytteen pH oli myös hyvä (7,29), joten kaikki lääkärien mukaan oli tältäkin osin OK eikä siis synnytyksen aikana kärsinyt hapenpuutteesta. Tietty tuo hengittämättömyysaika oli 2-3 minuuttia, mutta säikähdyksellä selvittiin.

Mulla tuntuu, että kaikesta dramatiikasta huolimatta synnytyksestä ei jääny traumoja, mutta lopullisesti sen näkee, jos on joskus uudestaan raskaana ja uusi synnytys lähestyy. Sulla ilmeisesti kuitenkin kans ajatus, että toinenkin raskaus myöhemmin olisi toiveissa? Mä olisin ollu heti valmis uuteen yritykseen, mutta mies ei vieläkään. Mulla ikää jo sen verran (35, helmikuussa 36), että ei oo välttämättä aikaa odotella mahdottoman kauan. Pakastealkioita Oulussa kaksi jäljellä ja pakastussopimus umpeutuu vuoden päästä. haluaisin yrittää ensin jonkin aikaa luomuna, mutta käyttää tarpeen tullen pakastealkiot, jos ei tärppää puolessa vuodessa-vuodessa. En jaksa yhtään "ylimäärästä2 sitä yritysrumbaa enää - tarpeeks meille jo sitä lajia (neljä vuotta ennen raskautta). No, katsotaan jääkö Siiri ainokaiseksi, jos miehen mieli ei muutu.

Nyt tuli taas omaa napaa - mulla paha tapa, sorry siskot :ashamed:

Siiri päikkäreillä. Eilen nukku 3 tuntia, toivottavast maistuu tänään yhtä hyvin. yritän ottaa itsekin nyt tirsat.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!!

Kaatjuska ja Siiri 6 kk
 
Hellurei!!!
Huih ku siel ulkona on kylymä!!! Mietin jo mitä sitä pukee kellekkii pääle!!
Tuos äske tultii sisälle. Emppu viel jatkaa unia ulkona. Minnin kummi tulee kohta käymään =)
Seuraavax sit perunalaatikon natustelua ja Minni päikkäreille,jossai vaiheessa =)
Tekee kauhiasti miel suklaata... :p
 
Viola ja kaikki muut valvojat. Tsemppiä meille edelleen. Minulle oli taas vähän samanlainen yö, mutta jospa se tästä. Ekoille päiväunillekin sai taivutella vaikka kuinka pitkään, vaikka poika oli selvästi tosi väsynyt.

Mutta semmoista teille korvikkeiden käyttäjille: Onko joku jo siirtynyt Tuttelin vieroitusmaitoon? Sehän on 6-12 kk:n ikäisille. Onko tullut oireita? Meillä siitä jotenkin vatsa kipeytyy. Onko siihen pakko siirtyä vielä? Siis saako käyttää sitä 0-6 kk:n maitoa vielä, vaikka seitsemää lähennellään... Olen kyllä yrittänyt totuttaa pikkuhiljaa, sekoittanut kahta maitoa sekaisin. Mutta jotenkin tuo vieroitusmaito kuulostaakin niin pahalta. :)
 
Tänne on luvattu lumisadetta. JEE!! Sielä on kyllä kylmä ilma ja piti munki aamulla vähän miettiä että mitäs sitä laittas ulos Ninnille, mut en vieläkään laittanu toppapukua. Oon kyllä villavaatteet lisänny sisävaatteitten lisäksi. siis tällä hetkellä on äippäpakkauksen makuupussi, sukkikset, body, housut, tumput, villakerrasto ja paksu fleecepuku. Kyllä kohta voi ottaa jo toppikset käyttöön.
 
Zoe-F
kaatjuska En oikein tiedä, mitä tarkoitit tuolla "Pienin taitaa olla "normaalipainoisena" syntyneistä vauvoista (3265 g)" Että tarkoititko sinun lapsista vai tämän pinon lapsista. Roni oli syntyessään 3220g, eli himpun verran pienempi :)
Kiva että sun miehellä on lomaa :)

Ulkona on tosiaan aika napakan oloinen ilma, ei sentään vielä kirpase, kun hengittää :)

Vieroitusmaito Ostin viime kauppareissulla, en ajatellut ollenkaan, että siihen pitäisi totuttaa sekoittamalla niitä :ashamed: No, onneks oon tänään menossa kauppaan, niin ostan pari purkkia "ykkösmaitoa" vielä.

Ei olla paljoa oltu ulkona Ronin kanssa, mutta jos mennään ihan vaunujen kanssa, niin Ronilla on ollut parina viimeisenä päivänä päällä pitkähihainen body, housut, sukat, ohut haalari, kengät ja pipo ja tumput ja vaunuissa makuupussi päällä. Kohta voisi varmaankin laittaa sen lämpöpussin vaunuihin. Pohjan siitä laitoinkin jo.
 

Yhteistyössä