Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Hellurei!
Tääl kävästii aamulenkillä,koira kiinni flexillä rattaisiin ni ei hihnaa tarvinnu käissä pitää,Minni käveli ja Emppu pötkötti matkarattaissa. Lähettii välillä niillä liikenteeseen. On sit myös yhistelmävaunut ja tuplamatkarattaat,ja löytyy seisomalautakii. Ja olihan viel semmoset oikee vanhan aikaset rattaat. Yhet yhistelmät annettiin miun vanhemmille.
Lenkin jälkeen naapuriin hoito lasten kans leikkii ja sit tyssit pääs serkkujen luona käymää ja mie sain kaffetta =)
Pyykkiä oon tänään peseskelly.

15 päivä on miun miehellä synttärit =) pääsee Minni askartelee korttia.

Mitenkäs,siit oliki jo vähä puhetta,et mite suihku tilanne? missä vaavit o sillo ku suihkussa käytte? Entä onko pikkuset käyny jo saunomassa?

Meillä koira on kyl oikee kaveria Empun kans :) ne aina köllii lattialla ja Empusta on oikeen kiva saaha kiini Sannin kielestä :LOL: niil on kyl välilä iha omat jutut!!
 
Tervehdys taas! Paljon on ehtinyt kertyä juttua.

MarsuJaSiskitille tervetuloa!

Painoa pudottaneille onnea ja painonsa kanssa taisteleville tsemppiä! Mä syön niin hirveästi (ja niin epäterveellisesti) tällä hetkellä, että olisin pulassa, jos poika ei imisi maitoa niin paljoa kuin imee.

Kipeinä oleville paranemisia! Mekin ollaan oltu vuoron perään flunssassa. Itsellä alkaa mennä ohi, mutta Velmolla alkoi eilen nenä valumaan ja oli koko päivän aika surkeana. Toivottavasti menee pian ohi.

Minillalle hyvää matkaa ja onnea asuntokaupoista! Meillä on edelleen asunto etsinnässä, mutta päädyttiin siihen toiseen vaihtoehtoon eli rivariin/paritaloon kauempana pääkaupunkiseudusta. Vanha kämppä pitää olla tyhjänä lokakuun, joten saisi pian löytyä uusi.

Maraisille mukavaa Savon reissua! Toi juna on kyllä varmasti hyvä vaihtoehto varsinkin, jos on vaan yksi aikuinen mukana.

Eilen käytiin 6 kk neuvolassa. Viime kerralla luultiin, että kasvuvauhti on tasaantumassa, mutta vielä mitä, melkein kilo oli taas tullut. :eek: Tässä mitat:
72,4 cm
11 290 g
46,2 cm

Hampaitakin nousee kuin sieniä sateella. Alhaalla on kaksi täydessä mitassa ja kolmas kasvamassa. Ylhäällä on myös kulmahammas puhjennut. Varsinainen vampyyri. :)

Ensi keskiikkona mennään Kiasmaan vauvojen värileikkiin http://www.kiasma.fi/index.php?id=452. Onko kellään kokemusta noista?

Misstra + Velmo 6 kk
 
heh, Zoehan innostuit :D Tommoset ostosreissut on hauskoja ja ihania kun jotain tarpeellista ja suurta tarttuu mukaan ikään kuin vahingossa ;)

Itse käyn yleensä suihkussa kun lapset nukkumassa illalla.. siis miehen iltavuoron aikaan. Jos miehellä aamuvuoro niin sitten ei mitään robleemaa. Joskus on esikoisen aikaan käyty pesulla Jennan vikojen unien aikaan.. ja räkätaudin aikaan käytiin porukalla.. sauna päälle ja ovi auki pesuhuoneeseen ja vesihanat auki.. tuli höyryä. Jenna oli sitterissä sen aikaan kun itse peseydyin.. nyt on vaan alkanut ikään kuin vierastaa minua suihkussa :| en tiedä mikä siinä sitten on.. ehkä oon vaan niin pelottava kun hiukset jää ihan pystyyn :LOL:

meillä ollut iavan ihana ilta :heart: lapset olleet hyväntuulisia ja muutenkin niin rento meininki ollut :)

nyt viinilasillisen ääreen :)
 
Yötä! ;)

Mies on humputtelemassa työkekkereissä, enkä ikinä saa unta yksin ollessani, joten tulin sit koneelle vähän istuskeleen. Täytyy toivoa ettei lapset aamulla herää vielä kuudelta....

Misstra; mä oon ollut esikoisen kanssa tuommoisessa värileikissä. Tai täällä se oli värikylpy nimeltään. Lattialle levitettiin iso paperi, jossa vauvat oli vaippasiltaan ja niille annettiin maalisudit ja eri värejä joilla vauvat sai maalailla. Värit oli tehty mm. vehnäjauhoista johon oli sekoitettu elintarvikevärejä. Ei siis haitannut vaikka värejä vähän meni suuhun. Ohjaajalla oli myös mukana mm. punajuurta, jolla myös maalailtiin paperiin. Ihan hauska kokemus oli ja vauvat oli aika innoissaan siitä touhusta ja toisista vauvoista.

Mä käyn aika usein suihkussa lasten kanssa, mutta silloin harvoin kun meen yksin, eikä mies ole kotona, laitan likan istumaan sitteriin ja sitterin kylppärin ovelle jolloin likka näkee mut koko ajan. Tai joskus teen niinkin et meen suihkuun likan ollessa päikkäreillä, otan vaan itkuhälyttimen mukaan et kuulen jos tyttö herää.

Kai sitä pitää mennä koittaan, jos sais unen päästä kii.

marza
 
Huomenta!

Meillä meni yö ihan päin hel*****ä. Laitoin illalla puuron joukkoon vähän kaurapuuroainesta. Teen siis puurot niistä muksun jauhoista. Aattelin et pikkuhiljaa pistän maissi-riisijauheen sekaan kauraa niin päästään pian oikeeseen puuroon, mut kuinkas kävi. Jatkuvalla syötöllä (tiheempi kuin tunnin välein) ja jos omaan sänkyyn ees aattelin siirtää ni jo alko itku ja vääntö. Vatsaan ilmesesti koski, koska piereskeli ihan hirmuisesti :(

Kaiken päälle kun aattelin et no pidetään neiti viekussa niin putosi hän sängystä :'( No onneks olin laittanu neidin selän taa tyynyjä, jotka hän sit potki lattialle ja tömähti niiden päälle. On tää niin tätä. Mähän en sit nukkunu enää kunnolla loppuyönä kun varmistelin et neiti pysyy sängyssä. Mä oon niin väsy |O

No uimassa käytiin aamutuimaan ja nyt neiti nukkuu rattaissa, toivottavasti ei änkee sieltäkin alas. Käntää ittensä kyllä vatsalleen ja katselee kuin pöllö sieltä luukusta et eikö äiti tuu jo hakee mua :heart:
 
päksy79: :hug: Meil kans aiheuttaa mahavaivoja yöllä tuo kaurapuuro. Ja neuvolassa siitä sanoin niin tuumas täti vaan että ei se oo mahdollista ku se on miedoin puuro. jatkakaa vaan kaurapuuron antamista. :headwall: Illalla ku antaa riisipuuroa sekotettuna jollain hedelmällä niin tosi hyvin nukkuu yön. toivottavasti ens yö menee sit paremmin.
 
Heips!
Tääl Emppu taas 7 aikaa hereillä =) sit pikkukakkosta ja aamupalukkaa. Seuraavax koko konkkaronkka kauppaan,Minni pääs autokärryihi =)

päksy79 :hug:

Mie käväsen sillee suihkussa et Emppu köllii pyyhkeen päällä kylppärin lattialla ja oottelee siinä,ja käytän Empunkii suihkussa siin samalla. Ja saunaan ala lauteelle on päässy iha pienestä asti.
Puhistuspyyhkeet on ahkerasti käytössä molemmilla tysseillä ja käteviä itelläänki.

Viime yönä ei tullu hirveesti nukuttuu,,mikä lie Emppuu valvotti ku itkusti ja tuntu et koko aja imutti tisusta.. Pitäsköhän koittaa omaan sänkyyn siirtämistä,,ku nukkuu nyt viekussa.. Siin se on vaa nii helppo ku ei tartte nousta mihkää,antaa vaa tisun suuhu et imuta sitä :) kai se vaa pitäs koittaa jaxaa.. Nukutaan kaikki samassa huoneessa. Empulle ois oma pinnasänky :) Minnillä on oma semmonen jatkettava sänky ja meillä miehen kans levee sänky.

Nyt on molemmat tyssit päikäreillä jote leipomaan :p porkkanasämpylöitä ja omenapiirakkaa!!!
 
Aamulla reippaana käytiin jo vauvauinnissa. Kahdeksalta kun alkaa niin herätys on aikainen:)

Eilen maisteltiin ensimmäistä kertaa perunaa ja porkkanaa. Otettiin kumppakin kun ajattelin että tuota ikää on jo, niin otetaan kerralla. Ja niinkuin arvasin, nii´n puistatukset olivat valtaisat eikä tänään tuo syöminen sujunut sen paremmin. Nyt maistellaan useampaan kertaan päivässä niin josko se tästä alkaa luistaa. Sormiruokaa tein ja niin neiti oli toisessa kädessä porkkana ja toisessa peruna. Ja minä annoin lusikasta sosetta. Raukka kun tykkää laittaa sormet suuhun niin nyt ne ei jotenkaan maistunut:) Yleensä kaikki on suussa mutta ei ruoka:)

päksy: Jaksamista sinulle! Yritä jossain vaiheessa ottaa päikkärit.

Lotta ja neiti 6kk
 
Hellurei!
Tuosta sormiruokailusta =) ni mitä kaikkee vois antaa? ja tarviiko olla pitempää keitettyjä? ja mites jos vaikka porkkanasta lähtee pala,ni saako sen ilman tukehtumista alas? :) tahtoo tietee =) ois mukava kokeilla. Oon kyl Empulle antanu naksuja ja banaania ihan omaan kätöseen :p

Minni läx iskän kans ulos leikkimään :heart: Emppu tääl imuttelee maituu.
 
Zoe: oot niin oikeessa et pitäs aamulla maistattaa uutta, mutku mä aattelin et jos ihan vähän :ashamed: no en aattele enää ja nyt jatkettiin tänä illalla taas samalla päärynäpuurolla jossa maissii ja riisii. Katotaan kuinkas yö menee. Toivottavasti loistavasti ja nukkus vaikka aamuun ilman heräämisiä :D
 
Zoe-F
päksy Toivottavast teil nukutaa ens yönä :) Ja tosiaa jos ihan pikkusen sit puuroo antaa ja sit kiukuttaa, ni voit kokeilla jotaa muuta, vaik oppaitten mukaa pitäiski mennä aakkosjärjestykses kotimaiset viljat, ni jos yks ei sovi ni sen voi jättää ihan hyvin vähän myöhemmäks.
 
Hyvää syksyä kaikille!!

Miulla jääny kirjoittelu viime aikoina aika vähälle ku on tapahtunu kaikkea niin paljon, eikä mitenkään erityisen hyvää :'(

Mikaelin kans menny tosi hyvin, 6kk neuvolassa mitat oli:
Pituus: 70,8cm
Paino: 9,525g
Päänympärys: 46,5

Jalkoja poika ei suostu vielläkään käyttämään seisomiseen ja siitä oli puhetta neuvolassa. 15.päivä uusi aika ja jos ei mitään edistystä niin sit mennään fysioterapeutille. Muuten kaikki tosi hyvin,kääntyy molempiin suuntiin ja peruuttaminen onnistuu, eteenpäin menoa opetellaan hirveästi. Hampaita ei oo ilmestynyt viel ensimmäistäkään mut alaikenet on tosi kovat eli eiköhän niitä sieltä kohta ala tulemaan.

Mutta sitten niitä huonoja kuulumisia...Meille tuli miehen kans ero reilu viikko sitten, ja nyt sit taistellaan tapaamisista. Oli minun itseni päätös erota koska ei ollu hyvä olla ja se välittyi myös Mikaeliin. Mieheni oli sairaan mustasukkainen, enkä olisi oikeastaan missään käydä. Hän ei auttanut pojan hoidossa ja joi melko paljon..Luulin että kun poika syntyy että juominen vähenee, mutta ei, puoli vuotta jaksoin sitä kattoa ja sit loppui voimat..Nyt asutaan mikaelin kans väliaikaisesti miun äidin luona. Mutta kyllä tämä tästä, hiljaa hyvä tulee..

luen jossain vaiheessa lisää teidän kirjoituksia niin pääsen paremmin perille mitä on tapahtunut.. :)
 
Pikkunen89 :hug:

Päivee kaikille!
Huh huh,yöllä ei tullu paljoo taaskaa nukuttuu,Emppu heräili ja sit 4 aikaa heräs imuttaa ja vartin yli 5 nukahti,,hetkex,,4jstä eteenpäin sit vaan torkahtelin,,Emppu imutti vähä väliä,,ja sit enne 7 oikee pirteenä ku peippone... |O

Aamulenkillä ollaa jo koiran kans käyty ja pihalla leikitty. Grillikatoksessa grillattiin makkarat ja maissit =) ja syötii ulkona. Sit Minni pääs päikkäreille. Emppu ottikii rattaissa semmoset 3 tunnin unet!!! :LOL: wow!!! nukkuukoha se enää sit olleskaa..

Pyykki päivä on tänäänki ja peti vaatteitten vaihto.

Onko muilla ollu semmosta? Ku Emppu ku hermostuu ni se aina räpeltää korvaasa.

Nyt porkkanoitten keittoon =)

Iloiset päivän jatkot kaikille! :flower:
 
Pikkunen: Voimia ja sitkeyttä! Ison ja varmasti viisaan ratkaisun teit, ja toimit todellakin pojan parhaaksi. Aikaa myöten varmasti kaikki tuntuu valoisammalta! Aurinkoista syksyä! Asusteletko muuten jossain Savossa, kun murre viittaa sinne?

MarsuJaSiskit: Miä räpellän hermostuessa korvaani.... =)

T.Iisalmen kävijät
 
moikka

Päksy: Kuis teidän yö meni??

Marais: tehän ootte olleet sitten ihan kotikontujen lähellä :D
Osasivatko sukulaiset pitää päänsä kiinni?

Marza tais edellisellä sivulla tuskailla kun siellä ollaan kiukkusia... Meillä oli joku viikko sitten sama vaihe.. mikään ei ollut ja päivät oli yhtä nitinää ja natinaa. syli oli ainut missä viihtyi kun kanteli ympäriinsä |O
Meillä tais syynä olla hamaat.. maanantaina puhkes toinen, eka noin viikkoa aikasemmin.
:hug: ja voimia!!

Pikkunen: :hug: ja pirteää mieltä syksyyn!! Vaikeita ja suuria päätöksiä olet joutunut tekemään. Muista pitää itsestäs huolta ja mieli virkeänä niin jaksat sitten Mikaelinkin kanssa hyvin.

Vihville kans jaksu :hug:

Meillä meni yö paremmin miltä iltayöstä näytti... Heräili ennen puolta yötä muutamia kertoja ja ajattelin että mitähän tästäkin tulee. Mutta heräs sitten kahden maita syömään, nukkui 5.30 asti ja kumma kyllä, JATKOI UNIAAN :D :eek: Nukuttiin 7.30 asti :whistle: =)

Mies oli yöelämää katsomassa kaverinsa kanssa ja hiukan vedotonta sakkia olleet tämän päivän ;)
Mutta me lasten kanssa tosiaan nukuttiin =) sanoin vaan että yläkertaan ei oo yöllä tulemisa että saadaan nukkua rauhassa. Yleensä en osaa nukkua jos mies ei ole kotona, mutta nyt en kuullut edes kun tulivat.. sen kuuliin kun alarappu narahti, ilmeisesti siinä on mietitty että uskaltaako viereen kömpiä vai ei :LOL:

Meillä jenna huitas ekat unet nukkua yli 3 tuntia!! on nyt toisilla unilla ja niitäkin tunnin nukkunut. Toista väsyttää.

On alkanut paljon enemmän pyöriä lattialla ja peppu nousee kokoajan vaan useemmin pystyyn.. hassu näköistä kun punnertaa itsensä ekaks käsillä niin ylös lattiasta kun vaan voi (ts. niin ylös kun kädet riittää) ja sitten heittäytyy alas ja ponkasee jaloilla :LOL: tuo tylli vaan ei oo vielä eteenpäin vienyt.. taaksepäin menee välillä.

Ja ei voi kun ihmetellä miten innoissaan on isoveljestä =) ei tartte kuin nähdä veli niin naama leviää hymyyn ja alkaa "jutella" :heart:

danjuska ja jenna 5kk1vk+
 
Voi Pikkunen! Teillä on sit asiat mennyt aika huonoon jamaan. Hurjasti tsemppiä sulle ja paljon jaksamista. Onneks sulla on nyt äiti apuna, niin ei tarvi ihan yksin hoitaa noin pientä vauvaa.

Me oltiin aamulla taas uimassa ja hyin meni. Ekaa kertaa likka sukelsi ja poikakin oli vähän uskaliaampi kun aikasemmilla kerroilla. Uinnin jälkeen äiskälle maistuikin sit hyvät unet. :LOL: Nukuin parin tunnin päikkärit ja mies leikki lasten kanssa. Teki kyllä niin hyvää saada nukkui kunnolla.

Muutaman tunnin päästä viedään lapset mummulaan ja mennään kavereiden kanssa syömään. =) Ihanaa kun saa pitkäsät aikaa olla ees hetki miehen kanssa kahestaan. :heart:

marza
 
pikkunen89 :hug: voimia sinne
ja tässä viime viikon neuvolakuulumisia 6kk. suluissa edelliset
10 900 (9 810) 72 (70) 46,2 (45) meillä on jättiläinen :D
hyvä ruokahalu jerellä on ja sen huomaa. suu auki odottelee ruokaa ja kaikki menee yhtä hyvin. puurot, kasvikset,lihat ja hedelmäsoseet.
saunominen ja suihku suihkussa tulee useinmiten käytyä kun mies tulee kotiin ja jere on jo nukumassa mutta muutaman kerran on tullut käytyä niin että jere on sitterissä katselemassa. saunaan ajattelin jeren kanssa mennä varmaan jouluna.
ne päivät alkoi reilu viikko sitten ja nyt pari päivää ollut vuotamatta. ihmeen helpolla näyttäis nyt noiden pillereiden aloittaminen tai siis niiden sopiminen kun vuotoa oli vain viikon. viimeksi sopisi vasta kolmannet. olin jo ajatellut että jos ei muutaman päivän päästä ala kuulua niin teen testin mutta eipä tarvinnut :D
mie taidan olla ainut kuka todellakin toivoi ettei olla raskaana. kyllä nää nyt riittää. kauhea vauvakuume on kun ystävillä on melkein kahden viikon välein syntynyt vauvoja mutta siltikään en omaa halua. hassua.
mä en ymmärrä mikä jereä on viikon nyt vaivanut kun ei vaan kunnolla nuku öitä. rupee ite olee aika väsynyt.
hampaita ei ole tulossa vieläkään eli siitä tuskin johtuu.
kaipa hänelle vaan jää se meno päälle nukkumaan mentäessä :/
nyt sohvalle loikoilee :wave:
 
Zoe-F
pikkunen89 Voimia vaikeeseen tilanteeseen :hug: Onneks lapsen kaa on menny ainaki hyvin :) Ja toivotaa, et alkais jalkojaanki käyttämään ilman mitään suurempaa ongelmaa.

MarsuJaSiskit Korvaa on poika räpeltäny, sillei läpytelly sitä korvanlehteä. Epäilin jo korvatulehdusta mutta luulen et se jotenki liittyy väsymyksee meijän pojal.

vihvi Toivottavast ens yönä paremmin :hug:

cadillac Et o ainoa, miä oon vähän väliä hermona etten vaa o raskaana.
 
Heips!

Pikkunen :hug: voimia ja jaksuja.

Täällä ei kyllä nukuttu viime yönäkään, mut ketään ei tippunu sängystä. Mahdanko mennä ens yönä nukkumaan ollenkaan?

:kieh:

Tiedä häntä sit mikä vaivaa. Ei saanu illalla kaurapuuroa, mut jotain vaivaa selvästi on. Ens yöks annan kyllä supon jos se vaikka vaikuttas yöuneen positiivisesti. Vai olisko laittamatta ja antas miehen valvoo kun mä oon täällä kotona tuskaillu perjantaista lähtien itsekseen noiden mukeloiden kanssa ja oon niin väskä kun ei ees yöllä saa nukkua.

Meillä nuo isommat 5 ja 7 tappelee ihan joka asiasta ja kaikki on huonosti ja äitikin on ihan tyhmä. Oisko iskää vähän ikävä?

Saunassa ollaan käyty vauvauinnin yhteydessä muutaman kerran, mut kotona ei vielä. Muutenkin ollaan tosi huonoja saunojia.

Kalaa meillä nyt tosiaan syöty muutama päivä ja se maistuu neidille tosi hyvin. No enkös tänään sit huomannu et on kaula taas aivan helakan punanen. Et kai me nyt sit jätetään se kala hetkeks ja koitetaan vaikka broilerii. Pakastin täs viikonlopun aikana broilerii ja possuu valmiina soseena pienimpiin minigrip-pusseihin.

Tiistaina ois sit 6kk nla josko vaan muistais mennä :) Päivät on nykyään ihan sekasin, viime keskiviikkonakin olin ihan tiistaissa ja niin vaan jäi äiti-vauva-tapaaminen väliin.
 
Iltoja! ja jaxamisia kaikille! :hug:

Tänää laitettiin lastenhuonetta,muksunurkkaa =) Minni sai sinne oman parvisängyn ja säkkituolin,johon muute sano et miulla on oma mökki!!! :heart: Empulle sinne tulee kehto. Huomenna pitää lelulaatikoita viiä alakertaan ja muuteskii valkata et mitä jättää olkkariin yläkertaan ja mitä lastenhuoneeseen,alakertaan. Ja huomennahan Minnin täytyy keritä se kortti iskälle askarrella :heart:

Emppu on tällä hetkellä unilla,nukkuhan se viel :LOL: Nyt ottaa vähä sämpylää,Moicca!!!
 

Yhteistyössä