Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Meillä lähestyy 8kk neuvola kovaa vauhtia ja saapas nähdä mitä sanovat pojan syömisestä yöllä.. Nimittäin kun menee nukkumaan klo 19, herää syömään klo n. 22-23 aikaan, seuraavaksi 02-03 aikaan ja sit aamulla klo 4-6 aikaan..
Toivois kyllä että vähentäis, oli jo niin että nukkui koko yön klo 24 jälkeen syömättä ja heräs 7 syömään aamupalaa, mutta nyt ei sit millään enää nuku jos ei saa velliä.

Itse olen väsynyt, tahtois välillä karata jonnekin pakoon, varsinkin kun mies oli sairaslomalla 3 viikkoa ja kotona makas kuumeessa. Silloin tuntui että ei jaksa.
Nyt alkaa elämä taas normalisoitumaan kun mies meni töihin.

Koiranpentu Väpä kasvaa kovaa vauhtia Weetin kanssa. Ystävykset ovat. Koira kiikuttaa weetille lelua että leikkis häneen kanssaan. söpöjä ovat yhdessä. kissakin hyväksyi koiran ja olivat niin hassun näköisiä toistensa turkkeja nuollessa ja peräpäätä haistellessa :LOL: http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=497694695&albumID=628463&imageID=4570194

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=497694695&albumID=628463&imageID=6264185


Nyt alkaa väsymys/ahdistus/masis/yksinäisyys jotenkin helpottamaan ja alkaa taas näkee kaikki positiivisemmin.
Eilen koiran kanssa illalla kävellessä nautin suunnattomasti ihanan kirpeästä syys hämärästä. Mikä tunnelma oli ilmassa. Nyt tässä takkatulen ääressä olen lukenut viltin alla kirjaa kun molemmat pojat, karvainen ja ihmislapsi ovat ottaneet torkkujaan:flower:

Työhön paluukin lähestyy...joulukuun alku! Hyi olkoon! En tahdo töihin! Tai tunteet ristiriitaiset. En halua entiseen työpaikkaan, mutta toisaalta loppuu tää 4 seinän sisällä kyykkääminen ja pääsen taas aikuisten ihmisten pariin ja jutella jollekin joka vastaa takaisin muutenkin kuin päristelemällä. =)
Loppuu tää yksinäisyyden tunne, jippii!!
[url]
 
Fasu on lyhentänyt nimeään! :flower: Siis aivan mielettömän suloinen ihana lutumuttulaiiskoiranpentu! :D Ihana! :heart:

Kaa
Hep!

Misa75
Meillä taas neuvolantäti sanoi, että klo 5 on jo sitten aamu ja saa nälkä jo ollakkin. Eli jos nukkuu siihen saakka, niin olkaa vain onnellisia. Ja ollaanhan me.

Ja nukkumisesta sitten nukkumisongelmiin. Saatiin sitten miehen kanssa valvoa su-ma välinen yö pojan kanssa, joka vain huusi ja itki. Ei auttanut maidot, ei sylit, ei kävely, laulu, herätteleminen, vaipanvaihto, ei mikään. Neljä tuntia nukuttiin pätkissä. Sitten mies lähti muutamaksi viikoksi työmatkalle ja odotin ihan innolla seuraavaa yötä. :kieh: Poika oli itkuinen eilisenkin. Illalla olin jo ihan hermoraunio, joten soitin kaverille, joka tuli pikapikaa hätiin. Laittoi pojan kylpyyn ja nukkumaan ja nukuttiin sitten koko yö 20-06.30-08.30. Toivottavasti ei jatkossa tule varsinkaan näin yksinollessa tuollaisia.

Isä pitää isäkuukauden joulukuussa. Olen silloin työtön ja ilmottaudun keikkoja tekemään. Entiseen en palaa, kun sillat on sieltäpäin poltettu. Hieman harmittaa, mutta tuleepahan vaihdettua työpaikkaa. Ja saanhan itse sitten päättää, koska jaksa keikalle ja koska en. Joulukuun alussa menemme etelään viikoksi rentoutumaan! B)

Danjuska
Kokeilin muumeja, mutta siitä on jo aikaa. Enemmän pidän Lidlin vaipoista, joita käymme varta vasten ostamassa. En tykkää liberoista enkä pampersseita ollenkaan.

Hermina Hauska tuo pallopaitatarina! :LOL: Miksipä turhaan ruveta oikomaan uskomuksia, kun turhaan siitä mummo nolostuu. Sehän on aivan sama kumpi vauva on loppujen lopuksi.. Ainakin tuntemattomalle.

Eipä tässä muuta. Voiku tuo ilma kirkastuisi hieman. Jaksaisi paremmin vaikka lähteä ulos.
 
Hep, hep, mukana ollaan.
Näköjänä ehdin kauhean huonosti kirjoittelemaan kuulumisia, mutta on tosi mukava seurata mitä muille kuuluu. Meillä yöt on (edelleen) hankalia. Ensin flunssa ja sen jälkeen tullut korvatulehdus hankaloittivat poitsun nukkumista. Silloin heräiltiin puolen tunnin- puolentoista tunnin välein. Sitten oli kolme yötä jotka meni kuin unelma ja poika heräs vaan kolmesti. Nyt on taas muutama yö ollut levottomampaa (5 heräämistä) ja mietinkin että onko korvatulehdus voinut uusia. Eka tulehdus ei nimittäin oireillut mitenkään muuten kuin huonoina unina. Yöllä poitsu kyllä useimmiten rauhoittuu pelkkään hyssyttämiseen sylissä, mutta välillä vaatii päästä rinnalle. Välillä vaikuttaa ihan nälkäiseltä ja välillä ottaa vaan muutaman imun ja jatkaa unia. En ole vielä jaksanut ajatella tosissaan unikoulua tai vierottamista yösyötöistä kun toistaiseksi oon jaksanut heräillä. Saa nähdä mitä tän kuun lopussa neuvolassa sanotaan meidän yörutiinista. Tai voihan se siihen mennessä helpottaakin, toivotaan!

Mukavaa syksyä kaikille!

Cattitude+ poitsu melkein 7 ja puoli kk
 
HEP, HEP! :wave:

Odottelen tässä töihinlähtöä. Pitäisi tuossa puolen tunnin päästä lähtä. Vähän jänskättää.

Hermina: Mua rupes naurattaa ku luin ton "Anna" jutun :LOL:

Danjuska: 160 litranen on mulla. Siellä uiskentelee rihmakaloja, monnisia, ottoja ja iso parvi kiilakylkiä.

Misa75: Ihme terkkatäti teillä. Mä oon sitä mieltä, että ite tietää parhaiten mitä oma lapsi tarvii. Työtähän ne vaan tekee ja yrittää neuvoa mutta mun mielestä tollaset kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Kun käyttää ite maalaisjärkeä ni sen avulla pääsee aika pitkälle.
Pitää muutens kokeilla tota että laittaa sinne sänkyyn enemmän niitä tutteja, jospa ei tarvis sit koko ajan olla ite laittamassa sitä takaisin suuhun!

Marais: Paranemisia teille!

Fasu: Ihan maailman suloisin berninpentu teillä! Meidän vanha bernimummukka jouduttiin muutama kuukausi takaperin viedä lopetettavaksi :'(
Nyt meidän porukat meinaa hommata uuden bernin. Marraskuussa kuulemma syntyy pentue, että saa nähdä meinaako kohtapuoliin jo ottaa. On se vaan niin ihana koirarotu!!!

Jees. Nyt likan syöttöön ja sit nokka kohti työmaata :wave:
 
Hermina: :LOL: Huippu sekoilu, mitäs sitä syyttä suotta mummo parkaa nolostuttamaan :)

Marais: Pikaista paranemista pikku potilaalle!

Aplo(kohan): sie taisit kysellä tulvista vauva kuvioista. Meillä on käyty kekustelua tulevaisuuesta ja silti tuntuu et vanhemapainvapaan jälkeen kaikki on yhtä isoa mustaa aukkoa töiden ja asuinpaikankin suhteen. Päätimme kuitenkin että odottelemme nyt ainakin pari vuotta ennenkuin pikku kakkosta suunnittelemme. Itse haluan käydä hieman työelämässä, kun en valmistumiseni jälkeen ehtinyt kuin pari kuukautta tehdä oman alan töitä. Ja toisekseen luulen että omalle kehollenikin tekee hyvää saada vähän "rauhoittua" kun mulla oli raskausaikana hepatogetoosi(maksa-arvot liian korkealla), hydronefroosi (munuainen pinteessä :) ) ja sit viel umpparikin jouduttiin poistaan :D Kolmanneksi odottamista puoltaa vielä sekin, et haluan hieman huilata Saagan jälkeen ennenkuin aloitan uuden imetysruliannsin ja saada hieman vatsan seutua ja muutakin roppaa reenattua "entiseen" kuosiin ennen uutta venytystä :D Tämä viimeisin ihan siitä syystä että olemme puhuneet kesähäistä 2011 :p niin silloin pitää mahtua maailman hienoimpaan rinsessa mekkoon ;) Eli meille pikkukakkosta aletaan tilata sit häiden maissa/jälkeen, jolloin elämän tilannekkin on toivottavasti vähän tasaantunut! hirvee vauva kuume on jo nyt mut, eiköhän 1,5v. mene nopeasti, hope so ;)

mut nyt itkuhälytin antas sellasia koodeja et uni ei tänää maistunut Saagalle 3tuntia niinku eilen.

-Viola&Saaga
 
Hep hei, mukana ollaan!

Kiisselinteko-ohje on siinä äitiyspakkauksen mukana tulleessa oppaassa (imeväisikäisen ravinto). Se tehdään siis ihan kuten kiisseli yleensä, mutta sokeri jätetään pois kokonaan. Ja marjat soseutetaan esim. sauvasekoittimella. Onko kukaan kokeillut vielä mansikkaa missään muodossa? Uskaltaisikohan sitä.. sehän on aika allergisoiva..

Yritin antaa eilen kaupasta ostettua sosetta (pikkukalastajan herkku), kun oltiin reissun päällä, mutta ei kelvannut. Ei ole koskaan siis saanut muita kaupan soseita kuin makeita. Omasta mielestäni se kyllä haisi ihan hyvälle. Mutta siksipä taas sosetalkoisiin: jääkaapissa on kalaa, kanaa, nautaa ja possua keittämistä odottamassa. Jääviileäkaapissa bataatit, kukkakaalit, parsat, perunat, porkkanat, kesäkurpitsat.. plaah. Se on aikamoinen työ, mutta kuten Zoe sanoi, kannattaa. :)

Meillä poika narskuttaa kahta alahammastaan yläientä vasten. Kuuluu kova ääni, aivan kuin olis kivi suussa. Eilen sen aloitti, ja illalla tuli kaksi viiltoakin yläikeneen. Hammas sieltä siis aivan varmasti tulossa. Tulis vaan pian, niin loppuis pienen kipu.

Viola: meilläkin on jo toppapuku käytössä ja paljon tungen rattaisiin. Ulkopäiväunet nukutan vaununkopassa, vaikka ratasosa onkin ollut jo pitkään käytössä. Ostin palkkapäivänä Reiman, ja lauantaina törsäsin itsellenikin uuden toppiksen. Nyt minultakin puuttuu enää kengät. :)

Töistä: Itse olen tehnyt pitkin syksyä pieniä pätkiä, viimeisin kesti reilun kuukauden (iltatyöt). Mutta töihin palaan joskus hamassa tulevaisuudessa, kunhan hoidan nämä lapse(t) ensin. Ei ole kiire, kun olen kuitenkin vielä tosi nuori. Ja tähän asti oon paahtanut elämässä eteenpäin tukka putkella, nyt on rauhoittumisen aika.

Hermina, vitsi että nauroin tuolle sattumukselle. Ihana moka:). Meiltäkin aina kysytään, että onko tyttö vai poika. Ja vaatteista yleensäkin, että melkein kaikki on "sukupuolineutraaleja" värejä. Ei tiedetty varmasti, kumpi tulee, joten ostettiin paljon valkeaa, ruskeaa, beigeä jne. Mutta mekin käytetään myös punaista, näyttää kivalta.

Mutta nyt äitini synttärikahveille ja sen jälkeen niiden soseiden kimppuun! :)

Terkuin Minea, joka taistelee parhaillaan pahoinvointia vastaan (ja söi aamupalaksi mausteisia nuudeleita, koska puuro ja kahvi meinas nousta ylös).
 
hermiina :LOL: mulla ei varmaan olis pokka pitänyt.
silloin kun meidän tyttö oli noin 3kk ja nähtiin entinen naapuri kaupan edessä niin kysyi kumpi on. vähän ihmetytti kun tyttö oli mun sylissä ja vaatteet oli aivan vaaleanpunaiset siis kaikki päästä varpaisiin.
muumivaipoista oli juttua. on tullut kokeiltua kaikilla kolmella mutta ei vaan ole pissat pysyneet sisällä. en sitten myöhemminkään ole niitä koittanut kun nuo liberot on sopinut kaikille.
 
Zoe-F
Marais Paljon paranemisia :hug:

Fasu Syökös teijän poitsi miten illalla? Annatko puuroa? Ihana pikku turre ja poju :heart:

Cattitude Hyviä yöunia sinne päin :whistle: :)

Tänää Roni on istunu lattialla selkä suorana jo monta kertaa :)
 
Moi!

Mäkin täällä repeilin Herminan "Anna"-jutulle. :LOL: Ja samoin on mulle käynyt kun cadillacille; likka puettu kokonaan pinkkiin, niin joku mummu kysyy kumpi se on? :eek: Mä oon niin kauan ihastellut kaikkia vaalenpunaisia vauvan vaatteita että nyt kun mulla on tyttö en käytä sillä mitään muuta kun mekkoja ja vaaleanpunaista. :LOL: Voi tyttö parkaa... :p Ja mun mielestä pojalle on paljon vaikeampi löytää vaatteita kun tytölle, mä kun en tykkää mistään puuhapete-spiderman-cars-tyylisistä vaatteista, vaan mielummin ostan ihan perusvaatteen ilman mitään kuvia. Enkä tykkäää kauheesti pojalla sinisestä, vaan ostan mielummin vihreää ja ruskeaa.

Onko tosta muuten joku laki olemassa, et työnantajan pitää ottaa työntekijä töihin isäkuukauden ajaksi? Eli siis ilmoitin pomolle et olisin tulossa töihin joulukuussa kun mies on isäkuukaudella, niin pomo sanoi ettei näe siinä mitään järkeä, et ole mielummin kotona. Eli olisko pomon pitänyt ottaa mut töihin kun itse pyysin? Tietääkö kukaan miten se menee?

Yösyömisestä; mä lasken yösyömiseksi jos likka syö kuuden aikaan. Ei ikinä herää niin aikaisin, mutta saattaa herätä syömään, jos on syönyt illalla aikasemmin. Meillä on siis pari kertaa tytöllä mennyt niin et on nukahtanut ysin aikaan illalla, herännyt syömään kuuden aikaan ja nukkunu ysiin aamulla.

Muumivaippoja meillä oli käytössä muutama kuukausi sitten, kun olivat s-marketissa poistomyynnissä puoleen hintaan. Olivat mun mielestä ihan hyviä vaippoja mutta eivät läheskään niin joustavia kun liberot. Nyt käytössä liberon 3 -koko ja tän paketin jälkeen vaihdetaan 4-kokoon.

Minealle tsemppiä pahoinvointiin. :flower:

Täällä pukkaa likalle jo kuudetta hammasta. :eek: Eilen illalla laitoin supon kun niin kovasti tyttö itkeskeli ja kun kokeílin suuta, pieni hammas on tulossa oikealle alas. Kova vauhti tuon meidän tytön hampaiden puhkemisella. Onneks tänään meni ihan kiltisti nukkumaan ja oli muutenkin paremmalla tuulella.

Laihdutuskin alkaa tuottaa hieman tulosta. 5 kiloa pudonnut kuukaudessa. :D =) Välillä on päiviä kun tekee ihan sairaasti mieli karkkia ja makeeta, mutta oon tyydyttänyt makeanhimoani sokerittomilla sisuilla ja sokerittomilla leijonilla. :D Ja viikonloput on aina paljon vaikempia kun arki. Viikonloppusin sitä tuli ennen aina ostettua jotain hyvää ruokaa ( =rasvasta ja epäterveellistä ) ja viiniä sen seuraks, nyt oon ne jättänyt kokonaan pois. Mutta eiköhän tämä tästä ala sujumaan.

Lapsimäärästä oon vissiin kirjoittanutkin tuolla aiemmin eikä se mihinkään ole muuttunut; 4-5 lasta toivoisin saavani. =) Mutta olen erittäin kiitollinen myös näistä kahdesta, sillä mulle on teininä sanottu että mulla tulee olemaan vaikeuksia saada lapsia. Molemmat lapset ovat silti tulleet heti kun "lupa" on annettu. =) Mutta eihän sitä tiedä mitä tuleman pitää.

Kai pitäis mennä nukkumaan et jaksaa taas aamulla nousta lasten kanssa. Tällä viikolla meillä ei olekaan mitään menoja, kun muskarit ja temppukoulut on syyslomalla. :(

marza
 
Myönnetään, en ole kauhean koiraihminen, mutta bernit on saaneet mut ihan sekaisin. Aivan ihana mussukka koiranpentu!! Ja päivä päivältä muuttuu ihanemmaksi!! Luonne on mahtava ja ovat kuin paita ja peppu Weetin kanssa. :heart:

Viime yö oli ensimmäinen kun meikäläinen päätti että EN enää syötä pojalle velliä yöllä.
Kitinäähän se oli kun sai pelkkää vettä, mutta sitten kello 5.20 nousin ylös antamaan ruokaa pojulle.
Nyt nukkuu niin vallan mainiosti ja me saadaan koiran kanssa viettää laatuaikaa yhdessä.
Sitten myöhemmin aamupuurojen jälkeen lähdetään ulkoilemaan koko konkkaronkka taas, ihanaa! Syksy on niin kaunista väreineen ja raittiineen ilmoineen..
Onhan se nyt vähän inhottavaa vaan se, kun ulkoilemaan lähtö on aika hässäkkää kun pitää lähteä, mutta sitten Weeti nukkuu lenkin jälkeen hyvin ja koirakin väsähtää eteisen lattialle kuorsaamaan. Joten siitä hyödyn minä kun saan skräpätä rauhassa, lukea kirjaa kahvin kera tai vaan olla koneella :whistle:

Niin ja...Kyllä meillä illalla syödään tuhdit iltapuuro annokset ennen petiä menoa. Se riisi-pastapuuro on ihan suosikki täällä!!

fasu, Weeti ja Väpä (nimi tosiaan lyhentyi, samasta syystä kuin Marzalla...liian paljon tuttuja jotka tunnistaa nimimerkin jo vuosien takaa :D )
 
Huomenta

Marza, kyselit tuosta työjutusta niin minä olen menossa töihin joulukuuksi, kun isä pitää isäkuukauden niin minun työnantajani sanoi, että minulla on lainmukaan oikeus palata töihin. Eli menen töihin joulukuuksi, ja jään tammikuussa kotiin kotihoidontuelle.

Lapsimäärä on yksi. Toistaiseksi nautitaan tästä ainokaisesta, ja omasta hyvästä voinnista, kun raskausaika oli vaikea. Mutta ei sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tulleessaan

Muumivaipoista ei ole kokemusta. Käytetään Pamperseja, kun todettu, että ne istuu parhaiten.

Misa75
 
Minea: Pitääkin käydä lunttaamassa tuo kiisselinteko-ohje, meilläkin olisi lakkoja vähän pakkasessa. Perunajauhoilla suurustamisessa on meillä vaan se kysymysmerkki, kun allergialääkäri sanoi, että refluksilapsilla perunaa kannattaisi kokeilla vasta 10kk iässä :/ Mut kun tahtoo antaa pojalle kiisseliä :p

Fasu: Ihana koira!

Marzalle töihinpaluusta: Hyvän kysymyksen pistit, että onko työnantajan pakko ottaa työntekijä isäkuukauden ajaksi pariksi viikoksi töihin. Kävi ihan kiinnostamaan, sillä nykyisin kun monilla on esim. projektitöitä tms, niin työntantajan voi olla haasteellista sijoittaa työntekijää pariksi viikoksi. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että pitää päästä töihin. Mutta mitä sanookaan laki tai Kela? Kelasta tuo varmaan selviäisi.

Marzalla myös älyttömän hieno laihdutustulos! Imetätkö muuten? Huomasitko, että olisi ollut mitään vaikutusta maidon määrään?`Toi on nimittäin mun tekosyy syödä herkkuja.....

PALJASTUS: Aluksi tunnistautumisen pelossa aloin kutsumaan poikaa täällä sen 3. nimellä, eli Ilarilla. Nyt alkaa tulla liian outo olo kun käyttää täällä jotain muuta kuin kutsumanimeä, eli jatkossa käytän pojasta sen "oikeaa" nimeä: LEO. Muutaman kerran on meinannut jo lipsahtaakin ;)

Meillä ei ole enää kuumetta ja nuhakin vähän parempi, yskä tosin meinaa näköjään tulla. Yökin meni 3 syötöllä, ja virtaa tuntuu myös olevan eilistä enemmän. Mitä mieltä olette: Meidän oli viikonlopuksi tarkoitus lähteä isovanhempien luo 200km päähän, uskaltaako toipilaan kanssa lähteä? Reissuun lähdettäisiin perjantai-iltana ja tultaisiin sunnuntaina.

Muumivaipoista tykättiin, mut niitä ei enää myydä lähikaupassa. Nyt uusi suosikki on Pampersin Active Fit, ne ei prakanneet meillä öisin toisin kuin perus-pampersit.

---------------------------

Pikkujouluäänestyksestä:Nyt meillä on tasatilanteessa paljon eri vaihtoehtoja! Eli nyt joku, joka ei ole käynyt äänestämässä, niin käypä tekemässä ratkaiseva ero! Muuten menee arvontalaulun puolelle :xmas:

Linkki alla:

http://www.doodle.com/6k65kbwhea8df8vn


Sitten kun paikka ja aika on selvillä, niin täytyy suunnitella ainakin seuraavat:

- Tila
- Tarjottavat (joku voisi olla joulutorttu-vastaava ja joku pipari-vastaava)
- Musiikki (joululaulut)

Ja jos päädytään jonnekin kahvioon/ravintolaan, niin sitten syödään joulutortut vähän niin kuin salassa ;)

---------------------------

Lapsimäärä ainakin nyt 3 ekaa vuotta 1. En taitais selvitä useamman kanssa :D Ja töihin olen ilmoittanut palaavani huhtikuun alusta. Mies jää tämän jälkeen kesän loppuun asti vanhempainvapaalle, ja sit pidetään vielä kesälomat.


T.Marais ja LEO 7kk 1vko
 
HUomenta kaikille!

Marais: Kiva nimi tuo Leo :) Teän viikonloppu reissusta, itse varmaan katsoisin ainakin huomiseen pojan vointia. Jos virkku ja hyväntuulinen niin uskosin et hyvinki voitte mennä vaikka vähän yskää/nuhaa oiskin. Mut jos toinen on väsyny ja selvästi kipeän oloinen niin jäisin ehkä kotiin ja antaisin toisen levätä ja toipua kunnolla! Automatkakin kipeänä voi olla melko rankka teille kaikille!

Mie tein maanantaina Saagalle mustikkakiisseliä ja se oli meilläkin tosi herkkua, olisi varmaan syöny jos kuinka paljon. Eilen oli kyl sitte ilmavaivoja ja selvästi vähän vatsanpuruja, niin oiskohan voinu johtua perunajauhoista ku kuitenin aika paljon kiisseliä syötiin?

Fasu Aivan super ihana koira teillä. Olisin itse halunnut kans aikanaan bernin, mut miehen toiveena oli et koira ois metsästyskäyttönen niin meillä on nyt sitte Novascotiannoutaja :)

Vihvi: Kiva et apealle mielelle löyty syy!!! Kaverillani myös ko.rengas aiheutti hirveää väsymystä ja voimakasta mielialan vaihtelua. Pois otto, vaikutti heti vointiinkin.

Minea: nytkö pahoinvointi on tullu kuvioihin? :| Voimia! Mulla kans itselle toppatakki haussa, sopivanlaista ei viel ole tullut vastaan :) saaga sai serkku tytöltä tosi vähän pidetyn kiva näköisen Tutan toppahaalarin, jolla aateltiin tää talvi yrittää selvitä. Meillä menee vielä se äp:n haalariki ni onpahan mistä vaihdella ;)

Tuli mieleen et kaikki joilla huono syöntisiä (kiinteiden suhteen) tai hitaammin kasvaneita vauveleita ni lukaskaapa uusimman KAKS PLUSSAN juttu "Katso, kun minä kasvan" (s.86-87). Mun mielestä oli tosi hyvää juttua ja ainakin itsellä helpotti huolta siitä et meneekö kiinteitä tarpeeksi ja onko kasvua riittävästi jne.

Mut nyt neiti heräsi ja tarvii leikkikaveria, meillä ei enää lattialla juuri viihdy jos äiti ei ole metrin päässä :/ Heti ku häviän kauemmas alkaa hirvee kitinä.... Reppana :snotty:

Saaga lähettää päriseviä terkkuja kaikille muille vauvoille!!!!

-Viola-
 
Hep hep, mukana oon minäkin vaikka nyt taas väliä kirjoittelussa on ollutkin :)

Ihan ensin, joku kyseli mansikasta.. Meillä poika sai mansikkakiisseliä sillon jo mansikka-aikaan eli 4 kk ikäisenä, eikä oo mitään tullu. Ja vinkkinä ihan, että Hippin 6kk ikäselle tarkotettu mansikka-vadelma-omenasose on kuin mansikkahilloa (mä en tajua miten siitä on saatu niin hyvää ilman lisättyä sokeria) ja meillä sitä menee niin välipalana kuin puuron joukossakin

Mites muilla, joko punkeroidaan ahkerasti pystyyn? Meillä on reilun viikon verran noustu ylös, jonka takia ostoslistalle tuli konttauskypärä (jota ennen pidin ihan turhakkeena) ja nytkin kirjoittelen sängyllä kun toinen tuhkaa tossa vieressä pinnasängyssä ylös alas ylös alas... ei jaksa koko päivää juosta perässä pelastamassa millon mistäkin :D

Töihin paluusta olitte myös jutelleet, meilläkin mies jää runsaaks kuukaudeks kotiin vanhempainrahalle ens kuun alusta, jotta mä saan rauhas keskittyä koulus tenttikauteen ja palata töihin pikkujoulusesongiks :) ja tämä kaikki onnistuu huomattavasti paremmin nyt kun poika vihdoin suostui pulloruokintaan :) sit totesin hyvin pian, et koska mun syömiset vaikutti toisen mahaan niin herkästi, ni jätin imetyksen nyt kokonaan pois.. Vähän haiku olo on ollu kumminki vaikka jossain vaihees ootin et koska se loppuis.. Osaako joku muuten sanoa et koska tää rintojen piukotus helpottaa, kuinka kauan menee? En imettäny viime aikoina enää ku 2 krt/vrk eli paljoa maitoa ei enää muutenka menny, mut vähän kipeetä tekee silti..

Hampaiden nirskutusta harrastetaan meilläkin ja hyi että, on se kamala ääni. Toinen melkein yhtä mahtava on toi sahausääni puiseen pinnasängyn laitaan.. Pojalla on nyt kolme hammasta esillä ja kaks tuloillaan..

Vaatetus aiheuttaa välillä toisissa ihmisissä hämmästystä, meillä kun pojan isäkin käyttää aika laajasti värejä, niin poikakin on tullu puettua punasiin, vaaleanpunaisiin, liiloihin ym väreihin. Kesällä ihan huippu oli H&M:ltä ostettu vaaleanpunanen pikeepaita!:) mut se on kyllä kumma, et joitain syö ihan suunnattomasti jos pojalla on punasta päällä. Välillä sitten tulee ihan härsyks laitettua jätkälle päälle jotain vaaleenpunasta jos tietää et ollaa esim menossa kyläileen ahdasmielisten ihmisten luo.. :D Mutta vaikka mitä laittais päälle, ni kyllä meillä tietää et miespuolisesta on kyse: pieruhuumori on parasta huumoria, ja luu on aina ulkona jo rattaissa istuskellessa :LOL:
 
Hip hei!

Marais, en imetä enää. Likka ei suostunut ottaan tissiä enää, joten en jaksanut tapella asian kanssa. Imetys loppui kokonaan likan ollessa 5 kk.

Meillä meni viime yö ihan pipariksi. Likka oli hereillä taas lähes pari tuntia keskellä yötä ja tällä kertaa piti aika kitinää. Meinas todella palaa hermo ja lopulta herätin miehen apuun. Mies vei likan vaunuihin ja sinne se nukahti lähes samantien. Itselle ei tullut edes mieleen kokeilla vaunuhin nukuttamista. :eek: Posiotiivista oli se ettei esikoinen herännyt siskonsa kitinöihin vaan nukkui kun tukki aamuun asti.

Agda, täällä jo noustaan pystyyn ja lähes joka päivä likka lyö päänsä lattiaan. :( Tyttö yrittää niin kovasti päästä eteenpäin ja pysyä veikan mukana, mutta kun toinen on vielä niin pieni niin kaatumisiahan siinä tulee.

Nyt pitää mennä antaan esikoiselle sapuskaa.

marza
 

Yhteistyössä