*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Jennulalla kipeän näköiset jalat. Ihan hyvä muistutus meille muillekin (tai minulle), että jokaisella taitaa olla omat hankaluutensa kannettavanaan. Usein kun sitä ajattelee, että muilla on ruusuisempaa. Minun taakkani on närästysongelmat ja todella huonot hampaat, joiden takia on monet itkut itketty.

Ammatista... Olen KTM ja taloushallinnon töitä teen eli koneella istun lähes koko ajan ja todella tukalaksi on tämän vatsan kanssa käynyt. "Kiva", että muillakin tuntuu jo vatsa painavan. Ehkäpä tämä on ihan normaalia, vaikka en näin ikävää painamista aiemmista raskauksista muista. Vielä neljä viikkoa pitäisi jaksaa töissä istua.

Sukupuolta me ei tiedeta. Kysyttiin, mutta ei selvinnyt. Tyttöpoikaolo vaihtelee ihan päivittäin ellei tunneittain.

Raskausarpia on tullut molemmissa raskauksissa vähän. Koko komeus on minulla paljastunut aina vasta synnytyksen jälkeen, kun vatsa on hurjan näköinen. Onneksi arvet haalistuu eivätkä ainakaan minua ole pahemmin haitannut.

Liikkeitä tuntuu vaihtelevasti. Pari hiljaisempaa päivää oli juuri, mutta nyt taas ollut vilkkaampaa. Sen kymmenen olen aina saanut helposti kasaan, tosin en kauheasti ole tuntenut tarvetta laskeskeluun. Minullakin on mielikuva, että vasta lähempänä rv 30:ntä tarvitsee liikkeitä alkaa enemmän seurailemaan, mutta en tästä kyllä varma ole.

Nyt vielä iltapalat ja masun kanssa sänkyyn :)

Emmama 28+5
 
Heipä hei.

Siis paljonko yksi ihminen joutuu kestämään? :'( En ymmärrä miksei minun vain anneta nauttia tästä tulevasta vauvasta ja raskaudesta. On ollut kyllä niin paska kesä ettei toista!

Olen aiemminkin täällä kirjoitellut kuinka olen kesän aikana menettänyt ensin hyvän tuttavan, sitten appiukon ja nyt vielä tässä kuussa rakkaan lapsuuskodin koiramme. Huoh. :attn:

No, jos ei tässä nyt ollut riittävästi surua tälle kesälle, niin mieheni, tai sanotaan nyt lasteni isä, kävi täällä tänään kännissä julistamassa kuinka hän ei halua nähdä meitä enää (minua ja lapsia) ja että antaa minulle huoltajuuden pojasta ja että pojan nimen voi vaihtaa minun sukunimeeni. :'(

Oli tosi ilkeä. Emme siis asu yhdessä miehen kanssa, koska meille tuli ero keväällä, mutta olemme yrittäneet korjailla suhdettamme nyt kesän aikana. Tuo mies vain meni ihan totaalisen sekaisin isänsä kuoleman jälkeen. Tuntuu etten edes enää tunne koko ihmistä. Ei pilkahdustakaan siitä miehestä johon vielä kesäkuussa tunsin olevani korviani myöten rakastunut. :'(

En oikeasti jaksa edes miettiä nyt tulevaa. Tuntuu niin pahalta ajatus ettei minun kanssani ole ketään iloitsemassa esim kun tämä pieni prinsessa syntyy. Ja esikoinenkin on ollut tähän asti niin isänsä poika :'( Ja poika on aina ollut todella tärkeä miehelle. :'(

Huoh... En viitsi valittaa enempää... Oli vain pakko johonkin purkaa tuntoja.. :(

Vointi raskauden kannalta ihan ok, vauva melskaa ja potkii välillä niin lujaa että ottaa oikein kipeää:)

Hyviä vointeja kaikille :heart:

söpöjooseppi ja neiti salamatkustaja 26+5
 
iltaa täältäkin päin

ammateista oli kyselyä, olen ollu koko kesän raytakaupan kassalla ja pisimmät päivät kestää 10,5 tuntia istumista, pääsee kerran pikasesti syömään ja kerran kahville... lauantaina on lyhyempi päivä ja olin kassalla sen viis tuntia ja yhtään en päässy ees vessassa käymään. ei siis tuu ikävä sitä työtä. lisäksi miehellä on iso lypsykarja ja työpäivän päälle vielä navetassa ja kotona en ehdikkään sitte tehdä mitään tai käytännössä tunnin päivässä noin saisin huushollata mutta ei oo virtaa enää siihen. meillä on niiiiin likasta.
otinki äippäloman sitte varhennettuna ja alkaa jo 5.9.

raskausarvista: mulla oli jo ennen esikoista (lihomisesta) joten tiesin että mun iho on vaan semmonen että niitä tulee. toisilla on semmonen ihotyyppi että kestää venyä eikä mitään (epäreilua) no esikoiselta raskausarvet paukahti ihan viimesen kuukauden aikana vasta. ja nyt toivon että pääsis ees vähällä ettei tulis ihan niin paljoa lisää.

liikkeistä: olin tuosa joku päivä sitte huolissaan kun en tuntunu kuuluvan, mutta oon sitä mieltä että välillä on semmosesti päin että potsii jonnekki tuonne sisälle ja kun on tuota vararavintoaki niin ei ne kaikki tunnu, monet liikkeet vaan näkee. nyt on taas vaihtanu asentoa ja välillä jumppaa oikein olan takaa. mulla on vaan päivät niiin kiireisiä että ei oo aikaa vastako illalla sängyssä kunnolla kuulostella. esikoiselta sain neuvolasta oikein lomakkeet mihin olis pitäny kirjata liikkeitä mutta hei haloo, en aijo ottaa asiasta stressiä, sitte laskeskelee jos tuntuu että mahassa on ollu hiljasempaa pidempään. en siis nytkään aijo mihinkään taulukkoon alkaa kirjaamaan liikkeitä... mutta jokainen tavallaan.

söpöjooseppi :hug: voimia sinne

Etna rv 28+4 jos laskin oikein
 
Hei vaan hei kaikille! :wave:

Söpöjooseppi, :hug: en oikein löydä mitään lohduttavia sanoja, mutta paljon voimia sinne ja tsemppiä!

Tuntuu aika pinnalliselta nyt kehuskella perään :ashamed: mutta meillä oli niin ihana viikonloppu Tallinnassa miehen kanssa yksvuotishääpäivän kunniaksi, että ei olisi parempaa voinut toivoa. :heart: Jalat, selkä, maha ja nivukset vaan ovat AIVAN p...ana - rumasti sanottuna - kaikesta siitä kävelemisestä ja shoppailusta. :/ Olen muutenkin tosi huonossa kunnossa, mutta aika kipiä kyllä nyt.

Varasin viime viikolla huomiseksi ylimääräisen yksityisen lääkärikäynnin, jossa haluan tsekattavan kaikki asiat alkaen SF mitasta, kohdunkaulan tilanteesta ja vauvan asennosta, sekä lapsiveden määrästä. Meillä on niin hyvä tilanne, että työpaikan sairaskassa maksaa nämä käynnit pientä omavastuuta lukuun ottamatta, niin käytän sitä nyt täysin hyväkseni. Viime kertainen lääkärikäynti neuvolassa oli niin turha ja pettymys, että haluan vielä kuulla kaiken olevan hyvin. :snotty:

Ammatista oli kysytty, olen ravintolatoimenjohtaja ja johdan viiden ravintolan toimintaa. Tällä hetkellä olen periaattessa vanhempainvapaalla vielä esikosta, mutta oikeasti jo töissä pari kuukautta ollut ihan lepuuttamassa hermojani. = Työnarkomaani :ashamed:

Sukupuolesta me tiedetään! :saint:

Uusille tervetuloa, yritän vielä muistaa lisätä teidät listaan. :flower:

Raskausarpia ei ole onneksi tullut ei tästä, eikä edellisestä. Rasvailen joka päivä suihkun yhteydessä tarkoitukseen soveltuvalla voiteella.

Jennulalle täältäkin kauhistelut ja :hug: kestää moiset kivut!

Liikkeistä rumbaa ja sambaa harrastetaan täällä monta kertaa päivässä ja erittäin aktiivisesti! :LOL:

Voikaahan hyvin taas! :wave:

thor ja rinsessa 29+2
 
Kiitos ja onpahan tämä aktiivinen porukka :) Söpöjoosepille paljon voimia, toivottavasti tuo menisi hetkelliseen kännipurkaukseen ja ymmärtäisi itse tulla selvittämään asiaa :hug:

Raskausarvista: Öljysin ahkerasti ekan kohdalla, mutta kyllä se nahka silti repesi vatsan ja kylkien alueelta, mutta lohdutuksena ne on kyllä vaalentuneet ja "pienentyneet" ihan hyvin. Näkyy kyllä, mutta ei mitenkään pahasti...kehtasin ihan bikineissäkin tätä pömppöä esitellä tänä kesänä ja synnytyksestä oli n.1,5v aikaa... Nyt ei ole vielä uusia tullut, mutta varmaan tossa loppupuolella sitten taas :headwall: Viimeksikin kerkesin hihkumaan, että eipä tuu, mutta tulihan niitä ja kerralla tosiaan kaikki eli joskus rv 34-> Varsinainen karttapallo olikin synntyksen alkaessa :LOL:

Sukupuolesta: Kysyttiin, mutta täysillä en luota ennen kuin näen ;) Semmonen olo oli kyllä ihan jo ennen ultraa, mitä lupailivat, mutta katsotaan...Viimeksi olo+ultra pitivät paikkansa ;)

Liikelaskentaa mulle ohjeistettiin jo viime neuvolakäynnillä (pari viikkoa sitten), en nyt muista varmaksi, mutta oisko ollu rv28-> aina, jos tuntuu, että on ollut pidempäään hiljaista. Eipähän ole tarvinnut laskea, kun aikamoinen meno on ja taitaa nimenomaan yöllä olla rauhallisempi, ettei kerkeä huolestua :heart:

Hemoglobiinin kanssa mulla tuntuu nyt olevan ainoat ongelmat tällä hetkellä eli väsy/saamattomuus painaa ja pahasti, pitkin päivää. Kokeilen nyt jo toista rautavalmistetta, kun eka veti vatsan parissa päivässä ripulille ja nyt on tämä toinenkin tehnyt samaa. Nyt oon ottanut sen surutta aamupalan yhteydessä enkä siis edes yritä enää tyhjään vatsaan, mutta silti on vatsanväänteitä :( Eipähän se varmasti niin hyvin sitten tehoakaan, kun just maidon ja kahvin yms.kielletyn kanssa sitä syön... Mä en tajua, miten musta on tullut näin herkkävatsainen. Ekan aikana sopi kyllä just se valmiste, mitä nyt ekaksikin kokeilin. Muistaakseni Obsidan oli liian vahva, joten sitä en uskalla enää kokeilla ollenkaan... Magnesiumiakin huutaa keho suonenvedoilla välillä muistuttaen. Olenkin ottanut Multitabsin raskausvitamiineja nyt sen kaksi päivässä, jos auttaisi yhtään.

Okei, vaivaa mua myös mielialanvaihtelut/kärsimättömyys :headwall: Aivan järjetön tuska tulee, kun en saa asioita tehtyä ja tosiaan alkaa taas aika loppumaan... Edellinen meni sen 10 päivää lasketun ajan yli ja mä olin vaan tyytyväinen B) Sainpahan vähän lisäaikaa valmistautua kaaokseen =) Pitää alkaa muistuttelemaan, ettei se elämä siihen kaadu, jos jokin on tekemättä, mutta mä oon näköjään ihan mahdoton näissä asioissa :ashamed:
 
Kuulumisia luettu... tääl on kyllä aktiivista porukkaa =)

Söpöjoosepille jaksuja kovasti, mutta edelleen toistan tätä samaa, mitä muillekin vastaavissa tilanteissa, että parempi yksin kuin h u o n o s s a suhteessa.

Aamuyöstä taas suonenveto herätti mut, eli ei se magnex puolikas riittänyt... jonkunaikaa taas kokeillut mennä puolikkaalla, mutta nyt sitten suonenveto taas yllätti, ja Aaaarrrgh sitä tuskaa :kieh:

Massussa möyritään tavalliseen tapaan... nyt aamupalaa itselle sekä pikkuiselle :heart:

Kuiskaten 26+2 (täytyy aina hetki miettiä, monesko vko olikaan menossa)
 
:wave:

nyt sitten sain viikonloppuna kärsiä siitä kun takana hullu 9päivän työputki :ashamed: Hirveät supistukset jotka sattuivat jo ihan kunnolla,unet jääneet tosi vähiin viikonlopun aikana :| Tänään meen sitten lääkäriin aamupäivällä ja sairaslomalle joudun,toivottavasti ei kuitenkaan ihan loppuun asti kirjoita. Ihan selvästi työuupumus mulla,pelkkää itkua koko viikonloppu :(

Söpöjooseppi: :hug: Oletko nyt puhunut miehen kanssa? Toivon todella että saatte asiat vielä järjestykseen!

Jennulalla on kyllä kipeen näköiset jalat :hug: Mullahan tuli vaan yksi edellisessä raskaudessa jalkaan joka hävisi sitten synnytyksen jälkeen,nyt se alkuraskaudesta paukahti uusiks samaan paikkaan,saa nähdä häviääkö taas vai ei! Ei onneksi vaivaa mitenkään,ainakaa vielä!

Raskausarvista:ekassa ei tullut lainkaan ja nyt ei vielä ole tullut mitään,saa nähdä tuleeko nyttenkään!

liikkeet tuntuu kyllä hyvin joka päivä.Ammuyöstä herään aina potkuihin,melkeen aina säännöllisesti klo:5.00 :D

Tytön haettiin eilen kotiin ja kyllä on taas mukavaa kun typykkä on kotona,koko ajan vaan pussailee ja halailee meitä,oli silläkin ikävä meitä

niina

palaan varmaan lääkärin jälkeen kertomaan tuomion
 
Kaikkien kuulumiset taas lueskeltu, mutta kirjoittelu on jäänyt kun niin tasaista tuo oma oleminen... Jennula ja söpöjooseppi: :hug:

Täällä taas huonosti nukuttu yö takana..:( Jotenkin kummasti iltaisin iskee levottomuus, jota jatkuu tuonne aamuyöhön asti, ei vaan yksinkertaisesti pysty olemaan paikallaan!! :/ Se on niin kurjaa kun väsyttää ihan tolkuttomasti, mutta kroppa ei anna rauhaa.. No, ei auta muu kuin kestää....

Tänään olisi se kauan odotettu 4d-ultra!!!!! Tulen kertomaan uutiset kunhan pääsen jossain koneelle..mennään tänään mökille pariksi päiväksi vielä viimeisen kesälomaviikon kunniaksi rentoutumaan :) :heart:

Mukavaa viikon alkua kaikille marraskuisille!!! :wave:

Milliz + toukka 26+4
 
Söpöjoosepille jaksamista ja voimia..Siskolla vähän samankaltainen tilanne..Pieni vauva talossa ja mies tulee baarireissulta aamuyöstä kotiin, joutu vielä taksinkin maksamaan kun oli dokannut kaikki rahansa,eikä ollut edes eka kerta..ei tommosta kyllä tarvis kenenkään sietää. :headwall:

Pojalla menopuhti jatkuu :D Ihanaa kun tuntee monta kertaa päivässä potkuja ja möyrimistä :heart:

Viikonloppuna tein inventaariota tytön vaatteista,yllättävän paljon löytyikin ihan neutraaleja vaatteita mitä voi pojallakin käyttää,ihan niin moderni en ole että vaaleanpunaisia bodeja ja potkuhousuja viitsisin pojalle pistää..

Hannanmamma 26+2 :heart:
 
söpöjoosepille iso jaksu :hug: . Todella kurja tilanne ja kovasti on murheita sinun odotuksesi varrelle laitettu. :(

thor, hyvää paperihääpäivää ilmeisesti näin jälkikäteen! :heart: Meillä tulee ensimmäinen vuosi naimisissa täyteen ensi sunnuntaina. Kovasti olen koittanut keksiä, mitä puuhattaisiin. Musta olis ihanaa luoda jo nyt heti jonkinlaiset traditiot siitä, että aina hääpäivänä tehtäisiin jotain spesiaalia kahdestaan... :heart: Vaikka onhan toivottavasti tänä vuonna vielä jälkikasvukin menossa mukana. ;)


 
Heips :)

Kuulumiset luettu ja söpöjoosepille halitukset :hug:

Eilen tuli ikää 24 vuotta, sen voi tuonne etusivullekkin päivitellä kun ehtii B)

Thorille kanssa toivottelen jälkikäteen hyvää 1-vuotis hääpäivää :)

Saya ja tyty(?) 25+3

muoks. siitä ammatista niin toimistoassarina olen :)
 
söpöjoosepille voimia :hug:


sukupuolesta, me tiedetään kumpi tulossa, tosin voihan noi ultrat kyllä väärinkin näyttää :D

raskausarvista, ei oo tullu vielä ainakaan. ei tullut esikoiseltakaan muutakun synnytyksen aikana yks ihan pieni.

liikelaskennasta mulle ei oo mitään sanottu, mut ei oo ollu kyllä tarvettakaan kun neiti potkii kaiken aikaa niin kovasti :D
 
W09
Hui kun viikonlopun aikana oli tullut paljon tekstiä... kaikki luettu.

Sukupuolesta: me tiedetään myös. Näin ensikertalaisena tuntui tärkeältä miehelle saada tietää kumpi on tulossa, näin ollen odotuksesta ja vauvasta tuli niiiiin paljon konkreettisempaa.

Raskausarvista: vielä ei ole tullut, ja kovasti joka ilta rasvaan mahaani ettei tulisikaan. itse kun tiedän että minulle kovin helpostikin niitä tulee... :kieh:

Ammatista: valmistuin alkuvuodesta KTM:ksi, ja markkinointi ollut pääaineena jo vuosia... joten toimistohommissa sitä ollaan...

Muuten täällä kovin hiljaista, mahassa möyrii välillä paljonkin ja välillä taas ei yhtään. Mistään liikkeiden laskemisesta ei ole mulle mitään neuvolassa sanottu, joten en ole siihen kauheasti huomiota kiinnittänyt (vielä ainakaan...)

W09 rv 28+3
 
Me ei tiedetä kumpi on tulossa Rakenneultrassa kysyttiin, mutta vauvalla oli jalat ristissä ja ei näyttänyt. Tuota 4D ultraakin harkittiin, mutta saa jäädä yllätykseksi loppuun saakka, ellei päästä jostain syystä ylimääräiseen ultraan.

Täällä on varmaan joku syysflunssa iskenyt minuun. :/ Lauantaista asti on ollut päänsärkyä, kamala kurkkukipu, limaa ja räkää röörit täynnä. Kiva kun alkaa oksettamaankin tuon liman takia. Ei jaksa oikein mitään tehdä. Yökin menee osin valvoessa kun kurkku on niin kuiva. Kuume vielä puuttuu, sitten voi alkaa epäilemään sikainfluenssaa.

 
Kaikkien kuulumiset taas luettu.. :)

:hug: kaikille joilla on sille tarvetta..

Jennula :'( kipeän näköiset.. :hug:

:attn: Kuinka moni täällä meinaa kestoilla/osakestoilla? Kiinnostais tietää, mitä kaikkee olette hankkineet jne.. :)

Huomenna olis käynti diabeteshoitajan luona ja sit illalla laajennettuun synnytysvalmennukseen..:)

TB 28+0 *POKSPOKS*

muoks. Niin ja sukupuolesta, sitä emme tiedä.. :) yllätys loppuun saakka.. :)
 
Lääkärissä käyty ja tuli kyllä hieman sanomista noista mun työvuoroista :ashamed: kyllä hävetti!!

viikon kirjoitti heti saikkua ja sano vaan jos supistukset jatkuu yhtä kipeenä tai niitä alkaa taas tulemaan säännöllisesti niin heti Tayssiin :/ Noh,nyt pitää sitten yrittää rentoutua kotona ja toivottavasti saan nämä hermot kuntoon myös!

ainakin piristi kun postista hain iki-ihanan didrikssonin ulkoilutakin itselle,ostin sen kokoa 36 että mahtuu sitten synnytyksen jälkeen päälle talvella,niin se mahtuikin vielä ihan hyvin :D just mietein että mitä ihmettä mä kohta puen päälle?? Mulla oli 3 takkia ja ne menee ihan just ja just enään päälle,niin kiva kun nyt tuli tuo takki niin mahtuu vielä pitkään!

Kestoilusta:meillä ei harrastettu esikon aikana ja tuskin tälläkään kertaa :ashamed:

nyt katsoo tytön kanssa peukalo-liisaa :D
 
Lääkärissä käyty täälläkin ja vähän ristiriitaisin tuntein... :|

Kaikki oli hyvin siinä mielessä, että pikkuinen kasvoi käyrällään, liikkui aktiivisesti, istukka näytti hyvältä ja virtaukset, sekä lapsivettä oli normaalisti.

Mutta... Kohdunsuu lyhentynyt 1,5 cm (3,0 cm viimeksi), se oli myös pehmeä ja auki 0,3 cm ja vauva oli jo raivotarjonnassa alhaalla lantiossa... :eek: :x Eli niin sanotusti lähtökuopissaan! Olen itsekin tuntenut että jotain tapahtuu, mutta nyt pitää vaan sitten kerta kaikkiaan rauhoittaa tahtia - pikkuinen saisi ainakin sen kuusi viikkoa vielä viihtyä yksiössään.

Muuten oli hyvä käynti, lääkäri oli tosi perusteellinen (tietysti kun yksityisellä mennään tuntitaksalla...) ja muut kuulumiset ihan kivoja. Lukuja:

Kokoarvio 1364 g (laskettuna aikana n. 3800 g)
Syke 146
SF 28

Jep, mutta se siitä omasta navasta tai oikeammin sen alapuolelta... :ashamed:

niina22 koetahan rentoutua nyt saikulla!

TB me ei olla kestoiltu, eikä aiota... :whistle: :ashamed:

Sayalle onnittelut myös jälkikäteen vanhenemisesta!

Valkolilja kiitos! Teilläkin sitten samoissa mennään. :heart: On se ihana huomioida se päivä jotenkin erityisesti, meille se oli pikku breikki pojastamme ja kahdenkeskistä aikaa hyvän ruuan ja shoppailun merkeissä.

thor ja rinsessa 29+3
 
moikka vaan täältäkin

kovasti oli taas tullut tekstiä mutta kaikki luettu.

Sukupuolesta : me tiedetään 100% kumpi tulee .

Vaatteita on meille kanssa kerääntynyt ja aina löytyy jotain mikä on pakko saada :LOL: :LOL: :LOL: .Karhupukua ei meille ostettu kun haalareita on riittävästi mutta kaikkea muuta tilasin h&m ja nekin tulivat viime viikolla.

Ammatiltani olen elektroniikka-asentaja

Meillä oli ihana reissu lauantaina kun mies päätti yllättää koko porukan ja vietimme päivän linnanmäellä ja 6 aamulla heräsimme ja kotona olimme 23.30 joten päivä oli rankka kaikille ,eilinen menikin sitten lepäillessä mutta kivaa oli ja tytöt nautti reissusta tosi paljon.Eli nyt tänä vuonna on tullut käytyä linnanmäellä ja powerparkissa ja ranuan eläintarhassa ja nyt sanoin miehelle että ei enään mihinkään mun kunto ei kestä
:LOL: :LOL: :LOL: ,mulla kun se on istumista koko reissu kun en laitteisiin pääse/mene.Mutta ruoka oli tosi hyvää ja se oli pääasia :LOL: :LOL: .

HeidiS23 + pikkumies rv 29+1 POKS POKS :LOL: :LOL: :D :D
 
Neuvolakuulumiset

Rv 26+1
hb 114
pissa puhdas
RR 110/60
liikkeet ++
sykkeet 142
sf-mitta 27

neuvolantäti luuli että mä haluun vaihtaa ainoastaan hänen takiaan neuvolaa,no ei se nyt ihan niinkään ole vaan senhä takia se vaihtuu kun muutetaan vähän eri paikkaan.

Pojalla oli taas kova jumppatuokio päällä kun täti kuunteli niitä ääniä.Paikoillaan ei meinannu pysyä olleskaan
 
söpöjooseppi :hug: tsemppiä, ei varmasti ole helppo tilanne :'( toivottavasti oli tosiaan kännisen jorinoita (vaikka ei sun tarttis missään nimessä tommosia kuunnella) ja saisitte asianne järjestykseen :hug:

thor nyt tosiaankin koitat vaan levätä että pikkunen pysyy siellä vielä :hug:

omaan napaan ei kummempaa, tää viikko ainakin vielä siis saikkua ja alkaa käydä aika piiitkäääksii kun ei ole tekemistä eikä saa rehkiä.. vaikka supistukset huomattavasti vähentyneet mutta silti.. jei kelan sivuille oli tänään ilmestynyt vanhempainrahan lisäksi äitiysavustus ja lapsilisä, joissa kylläkin vaan luki että asiakirja saapunut mutta kai ne siellä töitään tekee ja meikä saa kohta postia jiiiih :D

tupuna ja pokken 27+1 :heart:
 
minä oon kans miettiny tuota takki juttua, hmm.. kun ei viittis kovin kallistakaan ostaa kun niin ison sais ostaa kuitenki ettei sitä voi pitää sitte tän jälkeen.
pitänee kysyä kavereilta oiskos niillä jtn vähän isompia takkeja lainata :p
 
söpöjooseppi, voimia tilanteeseenne!

niina22, koitahan levätä nyt saikulla kunnolla!

thor, toivottavasti vaavi viihtyisi vielä hetken yksiössään! Koitahan sinäkin nyt lepäillä!

Sukupuoli miellä on periaatteessa selvillä, mutta en kyllä luota siihen 100 %:sti.

Sitten vähän omaa napaa... Ensimmäinen työpäivä loman jälkeen takana ja hyvin sitä näytti jaksavan. Olin sit töissä ekaa kertaa kireä paita päällä ja komeasti pikkuinen masu näkyi, mutta yhtään kommenttia ei kuulunut. Johtuneeko siitä, että meillä on pääasiassa miehiä talo täynnä eikä ne kehtaa kommentoida asiaa? Täytynee jotenkin virallisesti asia varmaan ilmoittaa, niin ei jää kenellekään epäselväksi olenko lihonut vai mitä. :LOL:

Minäkin olen miettinyt tuota takki juttua, mutta toivottavasti löydän omasta kaapista jonkun vähän löysemmän version, joka ainakin hetken mahtuu päälle. Sen jälkeen on alettava käyttämään yhtä toppatakkia, joka on reilua kokoa (jotta alle mahtuisi normaalisti lämmintä vaatetta). Voi kyllä olla vähän hassun näköistä kulkea toppatakissa syys-lokakuussa, jos lämpötila on edelleen reilusti plussan puolella. ;)

Esikko77 ja Möhköfantti 26+3
 
:wave:

thor: auts,nyt vaan sitten lepoa,vai onko mahdollista? :hug:

Vaatetuksesta: Mä oon haalinut kavereilta pari hupparia ja sit aattelin laittaa vaikka toppaliivin siihen päälle myös. Niillä mennään! Toisaalta hyvä ettei oo la. tammikuussa,olis paljon vaikeempi miettiä mitä päälle laittaa!

Mies tuli töistä ja otti tytön ja lähti mummua katsomaan,mä meen sohvalle röhnöttään :D

 
Ihan ensinnä osanotot ja tsemppaukset Söpöjoosepille. Pelkäsin vähän itse, että meillä olisi voinut alkoholista poikia riesaa odotusaikana, mutta miehen kunniaksi täytyy sanoa, ettei olisi voinut yhtään hienommin tätä odotusaikaa elellä.

Lisäksi thorille pieni HUI ja lepotoivotuksia. Onneksi oot kuitenkin jo noinkin pitkällä, ja eikös se niin ole, että uudelleensynnyttäjällä tuo pehmiäminen ym. ei välttämättä onneksi tarkoita mitään välitöntä synnytysvaaraa? Uskotaan, että rinsessa majailee siellä vielä tarpeelliset viikot!

Jennulalle jaksuja kipeiden jalkojen kanssa.

Tänne päin kuuluu ihan hyvää. Tullut kyllä joku ihme hermopinneriesa oikeaan käteen, keskisormi ja nimetön puutuvat ja välillä käsi on kipeä ja jotenkin kramppaa. Vika lienee medianus-hermossa. Liittynee tähän raskauteen? Onko kellään kokemuksia vastaavasta, ei kai tämä sentään pysyväksi voi jäädä?

Viime neuvolakäyntiä en ollutkaan tainnut vielä raportoida, tuolloin siis viikot 26+4:

Paino +600 g/vk (paisuminen jatkuu)
RR 127/73, mittasi heti kun kävelin kiireellä huoneeseen, joten varmaan siksi yläkantissa
Hb 123
Liikkeet ++
Poikasen syke 140
Tarjonta RT
SF-mitta 26, eli olisi muka kasvanut 5 sentillä 2 viikossa ja 4 päivässä? En ihan kerralla usko.

Tänään palattu viiden viikon lomalta töihin. Oli aika tervan juontia. Ajatukset on jo muualla. Lisäksi tää käsi häiritsee työtekoa ja maha alkaa olla tiellä. Saa nähdä kauanko kykenee tuolla keikkumaan, 7 viikkoa pitäisi jaksaa vielä...

Hyviin uutisiin lisättäköön vielä äitiyspakkauksen saapuminen, ihania pikku vaatteita ja tavaroita :heart: HM:lta tuli sitten myös karhupuku ja jotain muuta pientä, lisäksi hiljattain hankittu hypisteltäväksi ja ihmeteltäväksi mm. pinnasänky, kohtuamme, kaukalolämpöpussi, äp-laatikon pehmusteita ja thorilta vielä oikein hyväkuntoisia ja söpöjä vaatteita. Kiitos!

Lispu ja Neiti Poikanen 27+4 :heart:
 

Yhteistyössä