*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

tervetuloa apollo
ihanaa pikkuruinen kun niin pian saat jo pienokaisen syliin :heart:
jennyli mulla samanlaisia ajatuksia vauvan asennon vaihdosta,kaksi kertaa ultran mukaan tässä raskaudessa ollut jo perätilassa ja nyt on taas sellanen tunne että isoimmat liikkeet,ehkä potkut, vois tuntua ihan tuola alhaalla reiällä :eek:
täälä myös yksi joulu ihminen,viime jouluna oikeastaan vasta innostuin kun oli esikoisen eka joulu,että kyllä täälä ainakin niin että kyllä se joulukin on joulu kun on lapsia :heart: uskonnollisista syistä ei mekään joulua vietetä vaan se tunnelma,tuoksut,rauhallisuus,lahjat... =)
rv 34+3
 
Ainiin mä oon unohtanu toivottaa apollon tervetulleeksi :wave:

Samoin tsempit pikkuruiselle :hug: Ihanaa kohta pinomme kasvaa taas yhdellä karhunpennulla :heart:
Laittakaahan kuvia nyyteistänne tänne meidän ihasteltaviksi :heart:

Tuli muuten mieleen että meinaako monikin pitää ristiäiset jo tämän vuoden puolella vai vasta ensivuonna?!
Meille on tulossa nimiäiset ja sikäli helppoa ettei tarttis välttämättä pitää mitään tilaisuutta mutta tokihan me ainakin kahvitellaan jos ei muuta ;)
Ajankohdasta en tiedä vielä, rippuu ihan vauvasta ja omasta jaksamisesta. Toisaalta jos tekee jotain joulusiivousta niin siinä samalla sitä vois sitten ne nimiäisetkin pitää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Tuli muuten mieleen että meinaako monikin pitää ristiäiset jo tämän vuoden puolella vai vasta ensivuonna?!
me ajateltiin pitää ristiäiset tammikuussa esikon synttäreiden kanssa samaan aikaan niin ei tarvi joka kuussa olla juhlia järkkäämässä :D
 
Huomenet

Jennyli kyseli ristiäisistä, ja oon ajatellut tammikuun puolelle niitä, sikäli jos vaavi syntyy laskettuun aikaan... mutta jos päättääkin syntyä jo aiemmin, sitten varmaan aikaisemmin, eli jo tän vuoden puolella... mut mieluummin ne jättäis sinne tammikuun puolelle.

Joulusta ollut puhetta, en ole koskaan ollut mikään varsinainen jouluihminen, enkä odota joulua malttamattomana... lasten juhlahan se on, ja niille sitä järjestetään mahdollisuuksien mukaan. Vaavillekin on oma tonttupukunsa hankittuna, 50cm. :xmas:

Kuiskaten 33+4
 
neuvolakuulumiset (suluissa edellinen käynti):

paino 73,1kg (72kg) +1,1kg/vko (-600g/vko)
turvotus - (+/-)
RR 126/79 (113/74)
sf- mitta 28,7 (27)
syke 162 (140)
liikkeet ++
pissa puhdas muuten mut leukkarit plussalla ja verta löyty ---> viljelyyn, mahdollinen pissatulehdus

viikon päästä olis sit lääkärineuvola (toivottavasti jo viimeinen sellainen)... juilimiset johtuu todennäköisesti mahdollisesta tulehduksesta
 
Tervetuloa apollo :wave:

Jepu jee,oli tänään lääkärineuvola ja vauva on rt,kääntynyt ilmeisesti joskus 32vk.Kohdunkaulaa 3cm ja vähän pehmennyt.Vauva korkeella vielä.Et toivottavasti tila pysyvä.Epäilen et yli taas mennään niinku edellisetkin mut se jää nähtäväksi.Paineet hyvät,painoa tullu 1kg/vk ja hb noussu 136(2vk sit 105) :eek: sf oli 33cm

Eipä tässä muuta.Kaikkien kuulumiset luettu :wave:

norjanangervo rv35+1
 
Joulu meillä osuu noita tyttöjen synttäreitä tuohon joulun lähelle niin että jouluksi hankitaan sitte enemmän lahjoja ja synttäripäivänä saa jonku pienen paketin.Kun meillähän on nuo tytöt syntyneet nii lähekkäin ettei jaksa 2-3 viikon välein olla järjestämässä toisia synttäreitä ni siksi pidetään kaikille yhteiset.

Täällä on taas koko aamun supistellut ihan kiitettävästi ja 15.00 ois neuvola ja sitä ennen on se turkulaisten möhömahojen tapaaminen jonne aattelin kans mennä vaikka ilma onkin aivan kamala.
 
En tiedä vielä koska ristiäiset, itse olisin vain niemeämisen kannalla mutta minkäs voit tuon jääräpää iskän kanssa B)

Ei supistukset ota loppuakseen aamusta iltaan välillä enemmän välillä vähemmän supistaa vaikka ei tekis mitään mutta tähän tottuun. Tosin kun tänään poksuu rv 34 niin ajattelin että tähän ne sitten loppuu ja mennään sinne rv 42 :D
 
Väsyttävää tämä supistelu :|
Viime yö meni supistuksitta, tänään jouduin olosuhteiden pakosta istumaan bussissa 45min.mutkaista ja kuoppaista metsätietä ja supistuksia tuli koko bussimatkan ajan. Sitten kun kävin veskissä niin jälleen sitä punertavaa limaa tullut. Taitaa siellä kohdunsuulla jotain tapahtua kuitenkin, mutta eipä sitä kannata stressata. Lisäksi tuo bussin keinuminen sai niin kauhean pahoinvoinnin aikaan, että 20min.istuttuani jouduin kaivamaan varmuudeksi pussin syliini, onneksi selvisin juuri ja juuri matkan oksentamatta, oksennus tuli sitten hetki bussista nousun jälkeen. Mutta saisi silti nuo supparit jättää rauhaan vielä hetkeksi!
Mutta nyt ansaitulle levolle, kuopuskin kaipaa lepoa.

PP+pikkupupu 33+5
 
Täällä tänään poksutaan 36+0!

Neuvolassa on myös käyty.
pissa puhdas
hb ei katottu
rr 125/75
paino +875g/vk :whistle:
sf 28,5cm
turvotus +, nyt ekaa kertaa...
ja rt

Pikkuruinen, kohta teillä on jo nyytti sylissä :heart:

ristiäisistä on ollu puhetta. Jos vaavi tulee suht ajallaan, niin sitten kyllä aateltiin pitää jo tän vuoden puolella. Mutta saa nyt nähdä miten käy...
 
Painon noususta joku kyseli... Mulla tullu alusta 12 kiloa, mutta eivät oo neuvolassa mitään tuumanneet... Muutenkin taitaa kaikki kilot olla kertyny tohon vatsan seudulle, muuten en oo itsessäni lihomista huomannut. Kummallista miten yksilöllinen asia tuokin on: Mieheni sisar odottaa toista lastaan ja laskettuaika on parin viikon päästä. Hänellä paino on noussut vaan 2 kiloa koko aikana ja sama juttu oli ensimmäisestään. Mulla on noussut tasaista tahtia vaikka olen syönyt ihan samallal tavalla kun ennen raskautta, oikeastaan jopa hivenen vähemmän.... No, en kyllä jaksa stressata, eiköhän ne lähde siitä sitten pikkuhiljaa...

Ristiäiset ajateltiin pitää vasta ensi vuoden puolella... Ei jaksa alkaa stressata moisista joulun alla. On se mukava tutustua vauvaan rauhassa ja aloitella arkea ja viettää rauhallinen joulu. Joulua odotan kyllä ristiriitaisin mielin...en ole oikeastaan mikään sen suurempi jouluihminen, mutta nyt kun vauva on tulossa niin sitä odottaa jotenkin seesteisemmin :) On joulun tunnelma kyllä ihana hyvine ruokineen ja rentoine ilmapiireineen..

ON: Täällä on kahtena yönä nukuttu sentään muutama tunti, mutta olo on aivan kamala!! Päätä särkee ja tuntuu kuin olisi valtava krapula. Varmaan mennyt tuo univaje niin pitkälle, että nyt kun viimein nukkui niin se ei oikein riittänytkään. :/ Kaupassa kävin säätä uhmaten äsken ja kyllä se reissu kesti vaikka kauppa ihan vieressä :D Päässä ei liiku mitään, joten oli ostosten teko hieman hankalaa :D

Eilen saatiin kaikki isommat tavarat muutettua uuteen kotiin ja remontti siis vihdoin viimein valmis. Nyt olisi enää kaikkea pientä laitettavaa ja tavaroiden järjestelyä. Vihdoinkin mokoma urakka on ohi, kyllä se aikaa ja hermoja vaatikin :D Ei vaan oikein jaksaisi edes laatikoita purkaa saatika mitään muutakaan tehdä..Jotenkin tuntee vielä kaiken kuykkuraksi huonoa omatuntoa siitä, että on niin väsynyt, eikä jaksa.. :ashamed: Onko muilla tällaisia tuntemuksia?

Tulipas avauduttua, vissiin liian kauan ollut omissa oloissaan :D:D

Tsemppiä kaikille supistusten kanssa kärvisteleville ja muiden vaivojen kanssa sinnittelijöille!! Lopppusuoralla ollaan jo :)

Milliz + toukka 33+6
 
Hieno juttu norjanangervo että vauva kääntynyt rt!! =) Ja muutenki kaikki masussa hyvin :heart:

Minä kans kotiuduin justiinsa neuvolasta ja tässäpä olis kuulumiset...

Rv 35+1 (32+6 )
Rr 118/80 (120/74 )
Hb - (137 )
Pissa puhdas
Paino +600/vko (+400/vko ) Nyt rupee menemään +10kg rikki
Sf 32 (31 )
Rt (rt )
Syke 124-150 (124-143 )
Liikkeet ++ (++ )

Kaikki hyvin siis masussa :heart: Käski levätä ja nauttia niistä päivistä kun pojat ovat hoidossa. Tuli nimittäin hieman avauduttua tästä mun rakkaasta päänupista ja perheelle kohdistuvista raivo-itkukohtauksista :ashamed:
Ensiviikolla olis sitten labra (vasta-aineet ) ja viimeinen neuvolalääkäri. Olen huojentunut siitä että vauva oli edelleen rt. Kovasti sitten vaan takoo tätänykyä myös päällä ja käsillään :whistle: :D
Pää ei tosin ole mitenkään kiinnittynyt vaan ylhäällä on edelleen mutta olen kuullut että pää saattaa kiinnittyä uudelleen synnyttäjällä vasta synnytyksessä eli ei mitään hätää ;)

Jennyli+nappula 35+1 :heart:
 
Huh,huh kun alkoi jännittämään!!! :eek:
Juniorin syntymäpäivä on laitettu kansiin...
Äitipolilta juuri kotiuduin. :saint:
23.10 Junior näkee päivänvalon. :heart: painoarvio tällä hetkellä on 3,1kg
Kaksi viikkoa jäljellä....tuntuu hurjalta...mutta ihanaa.
=)
Ei ehdotettu muuten ulkokäännöstäkään kun istukka tuossa etuseinämässä.
Perätilassa kun oltiin edelleen.

Kastajaisista oli kirjoituksia...tämän vuoden puolella pidetään...näillä näkymin 5.12 kun monilla tärkeillä ihmisillä vapaa päivä juuri silloin.
Voihan sitä pappia jo varata... :LOL:
Halutaan tietty pappi niin harmittaahan se jos olis kalenteri täynnä silloin.
Täytynee katsoa josko kehtaa varata aikaa.
Kovasti lääkäri yritti puhua ympäri perätila synnytykseen...hui kamala...ei ikinä!!
Jos asukki kääntyy,niin ilman muuta ala kautta,mutta ei perätila synnytystä.
Ei ollut mukava kokemus kun oli mies puoleinen lääkäri opiskelija paikalla lääkärin kans ja sisätutkimus kävi niin kipeetä että yäk. :(
Yleensä mies lekurit on olleet hellempiä,ainakin mun mielestä....
No,onneks ei pitäis tulla enää ainuttakaan sisätutkimusta.
Tällaista tällä kertaa.. =)
Niin juu..painoa tullut hurjat 13 kiloa....

Marihoi+Junior 36+3
 
Onnea kaikille hyvistä neuvolakuulumisista.. :)

:hug: supistelijoille..

ON: paino/kokoarvioissa käyty.. sydänkäyrässä oltiin jonkin aikaa, siin pieniä notkahduksia välillä, niin ma uudestaa..
kokonsa puolesta beibi on normi kokoinen viikkoihin nähden, ehkä hiukan sirompi.. :) painoa tällä hetkellä 2,5kg.. :) kohdunsuun tilanne kiinni ja kiinteä,kaulaa 2-3cm..
sokereiden takia ku tuolla käytiin, niin lääkäri mielestä kaikki ok ja neuvolassa seuraavat tästä eteenpäin.
Huomenna neuvola.. :)
TB 35+2:heart:
 
Ristiäisistä: me koitetaan järkätä viel tän vuoden puolella. Ollaan lähdössä ulkomaanmatkalle helmikuun lopussa, joten tarttee saada bebelle hankittua passi. Koitetaan siis ajoissa hoitaa isyydentunnustus ja nää nimiasiat, jotta sen passin hankintaan ei sit tuhraannu enempiä aikoja tai liian tiukille mene. Passinhan saa nykyään jo vissiinkin viikossa, mut ton muun byrokratian rattaiden kanssa ei tiedä kauanko kestää. Joulun ja uuden vuoden pyhätkin siinä sit tulossa vielä...

ON: Aikas samoissa mennään teddybear 82 =) . Mä siis kävin äippäpolilla kans tänään rdm:n takia. Eli kokokontrollissa siis. Painoarvio oli nyt rv 35+1 2521g. Aivan liki keskikäyrää siis. Tais vastata viikkoja 34+1, mut sehän nyt on yks ja sama. Seuraavakin aika viel annettiin ja se osuis sit rv 38+1... jos sillon vielä yhdessä kasassa olen. Tarkistivat myös kohdunsuun ja -kaulan tilanteen, mitä ei ennen ole tehty. Kaulaa jäljellä ~3cm. Kohdunsuu jnk-verran pehmeä, sormelle auki. Mikä normaalia uudelleen synnyttäjälle. Napukka myös edelleen ylhäällä. Eli ei siis näillä näkymin oo ihan just syntymässä.

Sain myös kuulla, että vaikka bebe ei oo mitenkään isokokoinen (todellakaan), ei raskautta päästetä yliaikaiseksi. Elikkä viimeistään siis käynnistetään laskettuna päivänä =) =) =) IHANAA! Eli mulla siis jäljellä maksimissaan 4 vkoa ja 6 päivää, et jotain alkaa tapahtumaan =) =) =)
 
EDTA juu, niin mennää.. :) mä en kylläkään mene uudestaa, ku lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvii muuta kun se sydänkäyrän uusinta.. sokerit pysyneet kuosissa ja painoakaan ei ole tullut kun yhteensä se 5kiloa.. :)
Loppu lähenee... :D

Tervetuloa apollo.. :hug:
 
Hui kun täällä on paljon tapahtunut, paljon onnea kaikille jotka jo tietävät vauvansa syntymäpäivän! :) <3
Pakko myöntää että pientä kateutta kyllä on, kumpa itsekkin saisi jo käärön syliin tai edes tietäisi milloin se tapahtuu :D itsellä kun vasta marraskuun loppupuolella LA on niin pitkä aika tuntuu olevan.. Tietääkö joku että kun esim äitini synnytti minut yliaikaisuudella ja sektioon lopuksi joutui, niin onko noissa jutuissa mitään perinnöllisyyttä tms? Meinasi kuukauden jo etukäteen synnyttää mutta pysyinkin sitten yli.. Mietin vain että meneeköhän itsellä mahdollisesti jo joulukuun puolelle..

Uusille tervetuloa joukkoon! :)

Joulusta on ollut puhetta, sitä myös itse tänä vuonna odotan enemmän kun on tuo pikkuinenkin sitten paikalla :) tosin että hieman jännittää että missä sitä vietetään ja millä kokoonpanoolla, toivottavasti ei nyt ihan kahden vain kotona..hmm..

Joku puhuikin huimauksesta enkä ole ihan varma olenko itsekkin asiasta aiemmin maininnut mutta täällä se on kyllä ollut todellinen riesa.. :( rautaa syön ja kaikki on aika ok vaikka hb kyllä välillä on vähän alhainen ollut.. Ikinä ei oikein tiedä pääseekö kotoa mihinkään lähtemään vai ei. Se onkin oikeastaan ainut kunnon vaiva mitä on..

Nyt kun viimeksi muistaakseni kerkesin mainitsemaan että yöt nukun hyvin putkeen niin sekin meni sitten siinä.. Siinä 5-6 aikoihin yleensä herään mutta luojan kiitos uni tulee nopeasti uudelleen. Tosin sitten heräilenkin puolen-tunnin välein mutta välillä ylös saatan nousta vasta puolenpäivän kieppeillä.

Painosta, itsellä tullut nyt n. 12kg!! Huh huh.. Suurin osa varmaankin vatsassa mutta kyllä sitä pientä lihomista on muuallakin havaittavissa. Mutta omapa on syyni kun on herkut maistunut välillä vähän liiankin hyvin :D :(

Kovasti oli kaikkea mihin piti kommentoida..toivottavasti ainakin suurimman osan muistin. Palailen varmaan myöhemmin vielä lisäilemään.
 
tervetuloa apollo :flower:

marihoi79 ihanan lähellä teilläkin jo vauvan saaminen, mä ihan kateudesta vihreänä kun itsekin haluaisin jo omani sylkkyyn :heart:

pääkaupunkiseudun mammojen kanssa kahviteltu, kiva oli nähdä ihan kasvotusten teitä =)

voi tätä mun armotonta väsymystä 24'7 |O ei tähän mikään auta..

neuvolassa kävin aamulla, siellä kaikki ihan ok.. paitsi pissassa prot 1+ ja siksi vien virtsanäytteen joku aamu sinne, mut th sanoi et luultavasti ei ole mitään..
ja se kirottu vaaka näytti taas enempi mut ei tullu noottia tällä kertaa :)

jee tänään saan yhen kaverin pohjosesta kylään, tuo näytille vauvansa samalla, ihanaa :hug:

ristiäiset ajateltiin pitää tammikuussa, ellei nyt sit joulun aikaan ku miehen sukulaiset asuu lapissa niin ois kiva et heistäkin joku osallistuis ja noita lomia kun ei ihmisillä jatkuvasti ole nii täytyy ihan kysellä koska heille sopisi.

tupuna ja pokken 34+3 :heart:
 
:wave: Mukana ollaan vaikka en ole ehtinyt kirjoittelemaan.

Oliko täällä jollain muulla vielä niitä anti-d vasta-aineita rh-negatiivisuuden takia?

Itsellä oli vasta-aineet heikot alusta saakka (titteri 1) ja elokuun lopun verikokeessa titteri oli noussut kakkoseen. Sen jälkeekin nousua on ilmeisesti tapahtunut enemmänkin kun ensiviikoksi tuli kutsu ultraan TAYSiin. Vähän huolettaa mitä mahtaa tapahtua jatkossa ja joudutaanko synnytystä käynnistelemään etuajassa ettei enempää pääse nousemaan. Harmittaa kun neuvolasta eivät noita tuloksia mulle ikinä ilmoittele, nytkin vähän jännityksessä joutuu elämään.. :/

 
mulla on tänään supistellu kipeesti melko tiuhaan ja maha on ihan löysällä, limatulppaakin tuntuu tulevan. pikkusen alkaa jo jännittää et näinköhän on lähtö lähellä. :eek: toivoisin kyllä et ei ihan vielä kun ei oo kaikki tarvikkeet edes valmiina :D
 
Viimeisessä neuvolalääkärissä käyty. Kohdunsuu ei ole muuttunut mihinkään eli vauvaa ei ole odotettavissa muutamaan viikkoon ainakaan. Ensisynnyttäjillä kuulemma ei vielä tarvii ollakaa muutosta tapahtunut. Eli tuskin etuajassa syntyy ja laskettuun aikaan on vielä 4 viikkoa. Kaikki ok, paino tasaisesti noussut yht 18 kiloa nyt eli ei kannata siitä 10 kilon rikkimenemisestä panikoida, jos muhun vertaa :whistle:
 
Mä oon miettinyt noita ristiäisiä kans et koska ne pidetään kun kaikilla oon pitänyt n.5vkon iässä ja tahtoisin tämänkin kanssa mutta se ois sit ihan alku vuos jos tämä sen kaks viikkoa yli menee, muutoin se ois aikalailla joulun tietämillä, tosi hankala ku kummit ja mummit tulee n300km:n päästä niin ei kumpikaan vaihtoehto rahallisesti hyvä.. Ellei me sit mentäis joulun jälkeen käymään keskisuomessa ja pidettäis siellä mutta hankalaks tekee se ettei meillä ole tarpeeksi isoa autoa meidän perheelle.. Hankalaa! :|

Mä oon varmaan ainut joka toivois että menis mahdollisimman pitkään ennen kuin vauva syntyy, mielellään vaikka vuos tai kaks (vitsi vitsi ) , jotenkin on vaan niin väsy ja en ymmärrä mistä tää ekstra ketutus tulee, en ole saanut mitään edelleenkään tehtyä.. :ashamed:

Voisiko joku lähettää mulle energiaa??? Ja parempaa tuulta huomiselle??

NN rv 34+2 (rätti-poikki-väsy-kiukku )
 

Yhteistyössä