Miksi kristallilapset on niin arka aihe?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
Juuri tästä mun mainitsemasta asenteesta kertoo jo tuo sun lauseesi: lapsi on viallinen. Mun mielestä lapset eivät ole viallisia, vaan jokainen omanlaisensa. Toisilla on kykyjä, joita toisilla ei ole. Joillain on yliluonnollisia kykyjä, joita me ei voida selittää ja joita tiedetään ei ole selittää. Mutta jotta asiat olisivat helpommin käsiteltävissä, se lapsi pitää ensin saada diagnosoitua ja sitten voidaan verrata oireita ja käytöstä diagnoosiin ja päätellä, että lapsi todellakin on viallinen.
Kuule mua ei haittaa, että lapseni on outo tai erikoinen. En halua vaan vaikeuttaa hänen elämäänsä, vaan paremminkin pitää hänet tässä todellisuudessa ja tukea parhaani mukaan. Ja kyllä me ollaan neurologille menossa, eikä mihinkään ufotutkijalle. Lapsella on selvästi keskittymisvaikeutta ja hän menee omiin maailmoihinsa.

Haluan lapselleni oikeaa apua, itse en saanut sitä silloin kun olisin lapsena tarvinnut.
Kyllä mäkin käyn lääkäreillä tuon oma "autistiseni" kanssa, mutta en ole läheskään kaikesta heidän kanssaan samaa mieltä. Enkä ole kaikkiin hoitoihin suostunut enkä esim. rauhoittavaan lääkitykseen. Varsinkaan kun niille eivät lääkäritkään osaa antaa parempaa perustelua kuin että "tämä saattaa auttaa". Ja auttamisella tarkoitetaan, että lapsi pysyy helpommin hallittavissa kun hän ei enää ilmaise itseään hänelle ominaisella tavalla.
Ei mitään lisättävää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Epää:
Niin, minä aikankin tuosta maikkarin jutusta nimenomaan päättelin, että nämä lapset ovat vissin kauniita ulkonältään.

"He ovat myös kauniita. Erityisesti heidän suuret silmänsä herättävät ympäristössä huomiota. "
Mulla on kaksi kristallilasta :eek: :LOL:
Åboriginaali - sulla on kyllä niin nätit lapset ja suurisilmäiset, ne on taatusti kristelleja!
Varo, ettei ne vaan hajoo... :D

Ihan ihme hommaa, mihin kaikkeen ihmiset uskoo...
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Ja koska joku tekee tällalailla, niin kaikkien kristallilasten vanhemmat ovat samanlaisia? Haloo nyt oikeasti....
Okei, sulla ON ongelmia luetun ymmärtämisessä. Lienetkö kristalliaikuinen? :headwall:

Ihan ekassa viestissäni kirjoitin, että mun kokemukseni aiheesta on tällainen. En väittänyt, että tuollaisia ne kaikki ovat.
Juu, ymmärrän sen. Mutta en sitä, että sä tuomitset mut ja mun uskomat asiat sen vuoksi mitä olet nähnyt muiden tekevän...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Juu, ymmärrän sen. Mutta en sitä, että sä tuomitset mut ja mun uskomat asiat sen vuoksi mitä olet nähnyt muiden tekevän...
No kun en mä ole tuominnut sinua tai asioita joihin sinä uskot. Olenko muka sanallakaan maininnut mitään sinusta? En ole. Mulle on täysin yhdentekevää uskotko kristalleihin tai et.

Kunhan vaan kerroin, minkälainen mun kokemukseni aiheesta on, ja että en itse oikein jaksa uskoa näihin juttuihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Taroitan sitä, että metsään menee jos kuvittelee, että kristallilapsia palvottaisiin. Jokaisen kristallilapsen vanhemman tehtävänä on kannustaa lastaan käyttämään taitojaan (jopa niitä kummallisia taitoja), mutta samalla myös kasvattaa heistä yhteiskunnan jäseniä. Mutta musta tuntuu että sä et ole tosiaan edes perehtynyt asiaan, vaan heittelet olettamuksien perusteella juttuja.
En olekaan perehtyny asiaan :eek: Sitähän mä tuossa sanoin.

Musta se, että nostetaan toisia jalustalle ja sanotaan, että sinä olet syntynyt paremmaksi kun muut, on vastenmielistä. Ja sitähän tuo vissiin on? Kristallit/indigot ovat syntyneet kehittyneemmäksi ku muut? Muilla ei ole mitään mahiksia koskaan olla yhtä taitavia ja hyviä ku he? Tuollanen asenne on aika :x

Mutta vielä kerran, en siis ole perehtynyt asiaan. Tuollaisen kuvan siitä helposti saa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Luulin että pojalla on dysfasia mutta sehän onkin kristallilapsi :) Pitää ruveta kommunikoimaan sen kanssa telepaattisesti.
Et sää voi, kun sä olet ihan vaan lasihelmiaikuinen. KUKAAN ei ymmärrä kristallilapsia.
 
joooo
Onkos tämä Kristallilapset joku uus "keksintö"? On vissii pitäny keksiä joku nimitys näille erilaisille lapsille.Miksi vanhemmat eivät anna lastensa olla erilaisia ilman, että pitää heti keksiä joku nimitys lapselle joka on erilainen?Miksi ei saa olla vaan sellainen kun on..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joooo:
Onkos tämä Kristallilapset joku uus "keksintö"? On vissii pitäny keksiä joku nimitys näille erilaisille lapsille.Miksi vanhemmat eivät anna lastensa olla erilaisia ilman, että pitää heti keksiä joku nimitys lapselle joka on erilainen?Miksi ei saa olla vaan sellainen kun on..
Niin. Ihan samalla lailla kuin lääketieteellinen diagnoosi lokeroi erityislapsen lokeroi tämä new age -diagnoosikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joooo:
Onkos tämä Kristallilapset joku uus "keksintö"? On vissii pitäny keksiä joku nimitys näille erilaisille lapsille.Miksi vanhemmat eivät anna lastensa olla erilaisia ilman, että pitää heti keksiä joku nimitys lapselle joka on erilainen?Miksi ei saa olla vaan sellainen kun on..
No mulle ainakin aivan uusi asia, en ole koskaan kuullutkaan.... :whistle:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja joooo:
Onkos tämä Kristallilapset joku uus "keksintö"? On vissii pitäny keksiä joku nimitys näille erilaisille lapsille.Miksi vanhemmat eivät anna lastensa olla erilaisia ilman, että pitää heti keksiä joku nimitys lapselle joka on erilainen?Miksi ei saa olla vaan sellainen kun on..
Niin siis kun lapsella on jokin neurologinen ongelma tai käytöshäiriöitä, niin kristallilapsihan se on, se kuulostaa paljon hienommalta, kuin dysfasia, autismi, asberger tai add.
 
Diibadaaba
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Musta se, että nostetaan toisia jalustalle ja sanotaan, että sinä olet syntynyt paremmaksi kun muut, on vastenmielistä.
Ihan ohiksena, että tätähän koko maailma on nytkin täynnä. Jo pienestä pitäen lapsia testataan ja vertaillaan ja tehdää taulukkoja ja käyriä ja katsotaan että mitä kukakin osaa ja minkä ikäisenä. Koulussa lapset arvostellaan numeroin ja painotetaan, että joku on parempi matikassa ja joku on tosi musikaalinen. Ja olen samaa mieltä tuosta diagnosointiasiasta että tämän kääntöpuoli on juuri se, että toisia lapsia alennetaan ja heille tehdään selväksi, että sinä olet erilainen kuin muut ja sinulla on diagnoosi, jne. Enkä mä tiedä onko se tasapäistetty lapsikatraskaan mikään tavoittelemisen arvoinen asia. Toiset vain on parempia kuin toiset, oli asia mikä hyvänsä.
 
"Viime aikoina onkin korostunut suuntaus, jonka mukaan henkilökohtainen tunne omasta erityislaatuisuudesta riittää todisteeksi."

Tää tuolta mtv3 jutusta :D Justh nih.

Hömppää evolutionäärisistä asioista.

Munkaan mielestä ei tulis lääkitä esim ADHD:tä niin helposti; katsaus lapsen ruokavalioon voi jo tehdä suuren muutoksen. Mutta ei se tarkota, että lapsi on jotenkin uutta sukupolvea joka tulee muuttaa maailmaa yhtään sen enempää ku naapurin tavislapsi.
 
Epää
Mä otin kantaa noihin ulkonäköjuttuihin. Musta ne niin kuvastaa tän maailman (ennen ja nyt) ulkonäkökeskeisyyttä, mitä kauniimpi, komeapi olet ulospanoltasi sitä parempi. Ja jos kaunista ulkonäköä ei ole luonnostaa se tehdään tai saadaan muuten aikaiseksi (raha kaunistaa mm. )

Jotenkin olen ilman näitä ismejä tullut siihen tulokseen, että osa meistä on aivojen käsittelykapasiteetiltaan suurempia kuin muut. He näkevät ja kokevat asioita (siis ihan arkisia asioita) vähän eri näkökulmasta kuin muut. Ovatko sitten taiteilijoita vai jotain muuta titteleiltään, tai vaikka sairaanhoitajia...

Joillakin vain on muita isompi ööö sydän (sanat loppuu) Ja sitten jo newage menee ja keksii hyvän tuotepaketin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Mutta mä en ole sitä mieltä, että kaikki autistit tai adhd:t tai muutkaan erityislapset on indigoja / kristalleja. Mutta heidän joukossaan on useita, jotka on mun mielestäni väärin diagnosoituja.
Mun mielestä taas noita diagnooseja on ihan liian vaikea saada. Ja se diagnoosi taas PITÄÄ saada, jostta voi saada esim. opettajan koulussa ymmärtämään, että ei, se toisella planeetalla oleva lapsi ei ole ilkeä eikä huonokäytöksinen, vaan sen ajatus lähtee vaeltamaan ilman että se voi siihen itse vaikuttaa, jos se tylsistyy. Tai että se ei todellakaan ilkeyttään ja umakkuuttaan jätä huomioimatta opettajan ohjeita, vaan se ei luokassa yleisen hälinän keskellä yksinkertaisesti havaitse kuka puhuu.
Väärin diagnosoituja kyllä varmasti on paljon, ts. eläää ilman diagnoosia häirikön otsa laimassaan, kun on pakko koittaa mahtua muottiin, koska ei ole tarpeeksi erilainen saadakseen diagnoosin. Ja ilman diagnoosiahan ihmistä ei voi kohdella persoonana eikä sen omia henkilökohtaisia tarpeita ja piirteitä huomioida.
Mitä indigo ja kristalli lapsiin tulee, mulla on niistä liian vähän tietoa ollakseni niistä mitään mieltä, mutta mun käsittääkseni uuden ajan tiennäyttäjien ei pitäis ainakaan olla mitään häiriköitä tai käyöshäiriöisiä, vaan päinvastoin sensitiivisiä ja havainnoivia lapsia. Voin uskoakin niihin, mutta en siihen, että yksikään heistä olisi huonokäytöksinen. Huonokäytöksinen on huonokäytöksinen, jopa erityislapset osaavat käyttäytyä oikein ja ihan hyvin, kun heile vaan annetaan aikaa ja kerrotaan asiat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
"Viime aikoina onkin korostunut suuntaus, jonka mukaan henkilökohtainen tunne omasta erityislaatuisuudesta riittää todisteeksi."

Tää tuolta mtv3 jutusta :D Justh nih.

Hömppää evolutionäärisistä asioista.

Munkaan mielestä ei tulis lääkitä esim ADHD:tä niin helposti; katsaus lapsen ruokavalioon voi jo tehdä suuren muutoksen. Mutta ei se tarkota, että lapsi on jotenkin uutta sukupolvea joka tulee muuttaa maailmaa yhtään sen enempää ku naapurin tavislapsi.
Huuhuu...ethän sä sitä voi vielä tietää...katsotaan asiaa 15-12vuoden kuluttua uudestaan....kun nää pikkumessiaat laittaa asiat kondikseen. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joooo:
Onkos tämä Kristallilapset joku uus "keksintö"? On vissii pitäny keksiä joku nimitys näille erilaisille lapsille.Miksi vanhemmat eivät anna lastensa olla erilaisia ilman, että pitää heti keksiä joku nimitys lapselle joka on erilainen?Miksi ei saa olla vaan sellainen kun on..
Joku fiksu sen keksi, New Age-liikkeessä kuulemma. On helppo käyttää hyväkseen äitejä joilla on vähän erikoisia lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diibadaaba:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Musta se, että nostetaan toisia jalustalle ja sanotaan, että sinä olet syntynyt paremmaksi kun muut, on vastenmielistä.
Ihan ohiksena, että tätähän koko maailma on nytkin täynnä. Jo pienestä pitäen lapsia testataan ja vertaillaan ja tehdää taulukkoja ja käyriä ja katsotaan että mitä kukakin osaa ja minkä ikäisenä. Koulussa lapset arvostellaan numeroin ja painotetaan, että joku on parempi matikassa ja joku on tosi musikaalinen. Ja olen samaa mieltä tuosta diagnosointiasiasta että tämän kääntöpuoli on juuri se, että toisia lapsia alennetaan ja heille tehdään selväksi, että sinä olet erilainen kuin muut ja sinulla on diagnoosi, jne. Enkä mä tiedä onko se tasapäistetty lapsikatraskaan mikään tavoittelemisen arvoinen asia. Toiset vain on parempia kuin toiset, oli asia mikä hyvänsä.
Nii, mun mielestä ihminen saa olla ylpeä itsestänsä ja omista saavutuksistansa, mutta kun se, että on sattunu syntymään tietynlaiseksi ei ole mikään hieno saavutus. Vähän vähemmän juu voitais tuijottaa kaikenlaisia käyriä jne Ja todellakin voitaisiin miettiä mille kaikelle kannattaa keksiä diagnoosi. Kohta meillä kaikilla on joku diagnoosi :D

Tasapäistäminen ei tee hyvää, mutta tuo kristalli/indigohömppä perustuu valheeseen. Ei se tee maailmasta yhtään parempaa, että ruvetaan valehtelemaan sen kauneudesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, kun joskus ne ihmeelliset kristalli/indigolapset ovat vaan jollain lailla kehityksessä jäljessä olevia/sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia/huonokäytöksisiä lapsia.

Sitten on niin kivaa sanoa että ehei, meidän Valtteri on erityskoulussa siksi, että se on tällainen kristallilapsi jota ei tavikset ymmärrä :snotty:

(eli mun kokemus aiheesta on tuollainen)
Ja eikös ne käy sit Steiner-koulua :saint:
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
Juuri tästä mun mainitsemasta asenteesta kertoo jo tuo sun lauseesi: lapsi on viallinen. Mun mielestä lapset eivät ole viallisia, vaan jokainen omanlaisensa. Toisilla on kykyjä, joita toisilla ei ole. Joillain on yliluonnollisia kykyjä, joita me ei voida selittää ja joita tiedetään ei ole selittää. Mutta jotta asiat olisivat helpommin käsiteltävissä, se lapsi pitää ensin saada diagnosoitua ja sitten voidaan verrata oireita ja käytöstä diagnoosiin ja päätellä, että lapsi todellakin on viallinen.
Kuule mua ei haittaa, että lapseni on outo tai erikoinen. En halua vaan vaikeuttaa hänen elämäänsä, vaan paremminkin pitää hänet tässä todellisuudessa ja tukea parhaani mukaan. Ja kyllä me ollaan neurologille menossa, eikä mihinkään ufotutkijalle. Lapsella on selvästi keskittymisvaikeutta ja hän menee omiin maailmoihinsa.

Haluan lapselleni oikeaa apua, itse en saanut sitä silloin kun olisin lapsena tarvinnut.
Kyllä mäkin käyn lääkäreillä tuon oma "autistiseni" kanssa, mutta en ole läheskään kaikesta heidän kanssaan samaa mieltä. Enkä ole kaikkiin hoitoihin suostunut enkä esim. rauhoittavaan lääkitykseen. Varsinkaan kun niille eivät lääkäritkään osaa antaa parempaa perustelua kuin että "tämä saattaa auttaa". Ja auttamisella tarkoitetaan, että lapsi pysyy helpommin hallittavissa kun hän ei enää ilmaise itseään hänelle ominaisella tavalla.
Tuo viimeinen lause, mitkä ovat lapsesi omainaiset tavat ilmaista itseään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
"Viime aikoina onkin korostunut suuntaus, jonka mukaan henkilökohtainen tunne omasta erityislaatuisuudesta riittää todisteeksi."

Tää tuolta mtv3 jutusta :D Justh nih.

Hömppää evolutionäärisistä asioista.

Munkaan mielestä ei tulis lääkitä esim ADHD:tä niin helposti; katsaus lapsen ruokavalioon voi jo tehdä suuren muutoksen. Mutta ei se tarkota, että lapsi on jotenkin uutta sukupolvea joka tulee muuttaa maailmaa yhtään sen enempää ku naapurin tavislapsi.
Huuhuu...ethän sä sitä voi vielä tietää...katsotaan asiaa 15-12vuoden kuluttua uudestaan....kun nää pikkumessiaat laittaa asiat kondikseen. :saint:

:LOL: Ainii, en tietenkään :D Jeesustakin odoteltiin uudestaan tulevaksi v 2000... Sit ku ei tullu, niin keksittiin, että se ei ollukaan OIKEA vuosi 2000, vaa se tulee sit joskus toiste.

Eli nyt pidän suuni supussa vielä 15 vuotta, sit voidaan kahtoa uuelleen :)
 

Yhteistyössä