Miksi kristallilapset on niin arka aihe?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja eikös ne käy sit Steiner-koulua :saint:
Toi kivenmurikka, eiku kristalli, on tarkkiksella. Vai mitä ne tarkkailuluokat nykyään ovatkaan :snotty:
Luonnonmateriaaliluokkia?
Joo :D
Piis änd loov :heart:
Ouh jees :heart:

*Tanssii alasti ja laulaa We are the wooooorld...*
 
vieras
Meillä on täyspurppuralapsi joka pääsee pitkälle elämässään. Jo nyt hän on eskarilaisten johtaja. Selvää johtaja-ainesta :) Kaikissa väreissä on puolensa ja luontaisia vahvuuksia kannattaa vahvistaa.
 
vieras
No kyllä mä loukkaantuisin jos mun lapsesta sanottaisi tuollaista. Mä haluan että on lapsi on täysin tavallinen. Massaa, ei erotu joukosta. Niin arkinen ja jokapäiväinen tylsä, peruslapsi että sitä voisi pitää jopa tylsänä. Joten jos joku tulisi selittämään et mun lapsi on poikkeuksellinen, evoluution mutaatio, uudenlainen laji tms sellaista potaskaa, loukkaantuisin ja syvästi.
 
huoh
Jaa, no kai meiltäkin tuollainen sitten löytyy. Kristalli nimittäin jos tuntomerkit on kaunis, suurisilmäinen, rauhallinen lapsi jolla on puheen viivästymä. Harmi vaan kun mä en tota telepatiaa oikein osaa mut voin ruveta harjoitteleen. Varmasti auttaa lapsen puheenkehityksen kanssa kun alan puhumisen sijaan tuijottamaan häntä hyvin napakasti ja telepaattisesti komennan. Pitäähän sitä lapsen luontaisia kykyjä kasvattaa ja kannustaa.
 
vieras
Mua häiritsee näissä jutuissa se, että nykyään ei voida millään myöntää, että joku lapsi nyt vaan voi olla esim. vähän tyhmempi tai riehuvampaa sorttia kuin toiset. Siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Mutta sitten pitää ihan kaikista kehittää, että sillä on ADHD tai se on joku kristallilapsi. En nyt rinnasta näitä kahta muuten enkä kyseenalaista ADHD:ta, mutta kun molempia ylikäytetään. Vähän sama kuin ylipainoisista aikuisista sanotaan, että sillä on varmasti kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei kaikelle ole aina mitään sen ihmeellisempää syytä - joku lapsi voi olla vähän yksinkertasempi ja joku aikuinen voi olla lihava, koska syö liikaa. Se siitä.
 

Yhteistyössä