Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

Perjantai 20.2.2015



nimim.esikkokpyasyyhoito
Aanis6/1222/27-3010/13-Anastrozol
Bambinipoika -08--/2811-12ei diagnoosiaclomifen
maaliskuun aurinko3/131/28-345/14pcosclomifen
millionnea11/10--/351/12--
mimmi922/148/303/14selittämätön-
NeleLiis6/097/312/13endoterot ja clomit
ninas_4/1030/26-2811/12 selittämätön-
Pinjamaaria8/1310/23-368/14 --



Piinailijat

Ninas_





:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)

Joulukuu 2014
Pullero85(7kk)
Miukula (yk 4)

Tammikuu 2015
Surusilmät (yk 17)
Huvi (2,5v)


HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tarvinnu testata. Vaalean punaista vuotoa havaittu, eli parin tunnin päästä hanat aukee kunnolla. Kierto lyheni, mutta luteaalivaiheesta :( mitähän tää nyt sit on. Ennen menkat alko aina dpo 14-15 ja viime ja tää kierto dpo 11 ja 12. Eipä tuo vielä liian lyhyt ole mutta ärsyttää silti.. Ja kun se mun proge koekkin oli siinä just ja just normaali (25)
 
voi ei mimmi :( noh uutta kiertoa kohden.
mul taas junnaan paikallaa . testi aamulle jälleen nega!! :'( nyt oikeesti. alkaa hajottaa tää rämmönen odottelu. yleensä toivo ettei menkat ala ni mä jo rukoilen et alkais....
 
Viimeksi muokattu:
Neleliis toivotaan nyt että ne menkat alkais että pääsisit uuteen yritykseen! Onkos sun mies nyt jatkossa paikalla oikeeseen aikaan?

Mä en kyllä seuraavassa kierrossa ovista tikuta niin ei tarvii tosta loppukierron pituudesta stressata..
 
Tervetuloa seuraan uudet! :)

Oon pahoillani mimmi92 menkoista ja Neleliis kateissa olevista menkoista. On tää naisen elämä kyllä välillä vaikeeta. Mies ihmetteli miks multa otettiin niin monta eri hormonikoetta ja niinpä luennoin tästä naisen kropan toiminnasta :D tai sen toimimattomuudesta. Labrat oli kaikki ok eli munasarjat niiden mukaan toimii.

Mulla oli kp 11 folli 16m eikä edelleenkään ovisplussaa. Eilen digitesti näytti ekaa kertaa ikinä virhettä ja kun otin tikun pois niin oli vahva testiviiva mut hailakka kontrolliviiva. Että täh? tein sit myöhemmin uuden ja siinä oli aika vahva testiviiva muttei yhtävahva ku kontrolli. Ja tänään negaa. Ostin pregcheck testinkin ja siinä hailakka testiviiva. Laskin et jos folli kasvaa n.1-2mm vrk niin kyllä se nyt pe-su viimeistään irtoaa. Eniten ottaa päähän et nyt pitäis kerrankin lääkärin käskystä testata ovisplussa et pääsee ens viikolla progesteroni-kokeeseen niin sit ei tuu plussaa millään. Varsinkin kun edelliset kuukaudet ovis löytynyt.
 
Aanis pidetää peukkuja! :)

mimmi ihan hyvä idea. stressii on paljo vähemmän kun ei tikuta.

mä taas ens kierrossa tikutan. nyt 10pv terolutkuuri ja sitte menkat pitäis alkaa ehkä ehkä. sen jälkee clomit käyttöön.

eli mulle voi päivittää terot ja clomit listaan. :)
 
Aanis ompas outoa. Ainahan siinä on myös sekin mahdollisuus että se kypsä solu ei irtoakkaan ja siks ei testissä ovisplussaa ole. Tai sit se lh huippu oli niin nopea, ettei testissä näkyny. Tikutitko muuten sillon kp 11? Kun mulle sanottiin et folli irtoaa siinä 18-24mm kokosena niin ainasintaanhan se testi olis sit saattanu jo sillon olla plussa..

Neleliis eiköhän noilla kierto käynnisty :) tai ainakin toivotaan niin..
 
Tänään kp 18 ja edelleen nega. Oon tikuttanut ovista kp 10 asti eli jo ennen ultraa. Kp 13-15 oli reilua kirkasta valkovuotoa ja kp 15-16 nippailuja. Tuolloin kp 14 oli se outo virhe-testi kun digi herjasi eikä antanut tulosta. Silloin tikussa vahvan näköinen testiviiva muttei lainkaan kontrolliviivaa. Liian vähän virtsaa tikussa? Ja pari muuta saman päivän testiä negoja. En halua uskoa ettei ovista ois ollut kun sitä lääkettäkin söin alkukierron. Oisko sit ollu nopea lh-huippu ja se epäonnistunut testi ois onnistuessaan näyttänyt plussan... ketuttaa rankasti. Täytyy huomenna soittaa klinikalle ja kysyy mitä nyt tehdään progesteroni kokeen kanssa. Meni tää kierron kartoitus nyt päin seiniä :(

Neleliis hyvä et lähti uusi kierto käyntiin!
 
mulla noi ovulaatiotesti viivat on aina heikompia kun kontrolliviiva. vaikka digi näyttää hymynaamaa. en sitte tiiä miks..

puuh kylläpä öisin on kuuma... voiko oikeasti jo kahden clominapin jälkee alkaa sivuoireita. heräsin ihan läpimärkänä yöllä. olin niin hikinen! eikä ole normaalia. mä oon vilukissa ja mua viluttaa yleensä öisin. :D
 
Mulla on myös ollut tuota yöhikoilua. Sänky on ollut aivan märkä. Ei kyllä pitkiin aikoihin.. Ja ihan ilman mitään lääkityksiä. Jotain hormonihommaa. On ollut kuukautisten aikaan ja myös imetysaikana, jolloin ei ole kierto vielä käynnistynyt. Clomeista ei ole siis kokemusta.
 
Kävin tänään kp 20 lääkärissä. Ultrassa follikkelin paikalle tullut kysta mikä viittaisi siihen et ovulaatiota tuskin tapahtunut. Itku tuli, kun pääsin kotiin. Harmittaa niin vietävästi :'( limakalvo hyvä ja progesteronikoe otettiin. Lääkäri ei suoraan sanonut et tuskin ovulaatiota tapahtunut. Puhui jatkoistakin et jos raskaus ei tästä kierrosta ala jne. Googletin sit follikkelikystan ja tajusin mistä se syntyy. Tajusin myös, et ois kai ultrassa pitäny näkyy keltarauhanen, jos ovis ois ollut. On tää touhu niin sanonko mitä... täytyy nyt kokoilla itteään ja suunnata ajatukset seuraavaan kiertoon. Inssi se on sit seuraava askel. Ja ilman pregnyliä en siihen lähde. Ois kiva tietää et onko ovis jääny tapahtumatta kuinka monessa niissä 8 edellisessä kierrossa, kun oon saanut testiin ovisplussan.

Neleliis: harmi toi hikoilu. Jännä miten eri lääkärit päätyy käyttää clomifenia/letrozolia. Letroissa käsittääkseni vähemmän sivuvaikutuksia.
 
Aanis olipa kurjia uutisia! :( mutta ehkä toivoa kumminkin on joten odota kierto loppuun rauhassa. vaikeeta se on... joskus tekis mieli pyristellä itteensä jos vaikka pääsis irti tästä tunteesta mitä tää lapsenttomuus teettää... mä oon varma etten mä ole ovuloinut aikoihin. mä tilaa ki tänää iltasella ovistestejä et pääsen testailee ensi viikolla sitten. huh... myös ultra on ensi viikolla...
 
Tervetuloa uudet!

Voi ei Aanis! :hug:

Tänne ei mitään uutta. "dpo 10" menossa ja jos vanhan mallin mukaan mennään niin huomenna ois kp1. Vähän jo menkkamaista oloa on... Progekokeen tulokset saan varmaan huomenna. Tais ajankohta ainakin olla väärä kun oli vain 3 päivää ennen oletettua menkkojen alkua.

Hassuja unia tullut öisin tiirailtua. Yhdessä NeleLiis ilmoitti plussanneensa ja toisessa mulla todettiin raskausdiabetes vaikka en edes tiennyt olevani raskaana...
 
Voi ei aanis :(

Maaliskuun aurinko eikös siellä pidäkkin käydä n. Viikko oviksen jälkeen, joten siksi sillä menkkojen alkamis kohdalla ole väliä kun eihän sitä voi aina tietää milloin alkaa (näköjään ainakaan itellä ei pysy luteaali vaihe samana..)

Neleliis toivotaan että clomeista on apua ainakin ovuloimiseen :)
 
Heipä hei !

Tämä kierto menny ihan sumussa - muita juttuja tehden ja miettien !

Havahduin pari päivää sitten (kp 27) siihen, etten ollut kärryillä yhtään, että koska menkkojen pitäisi alkaa ja tänään onkin kp 29/26-28 ! Menkkoja ei ole taaskaan kuulunut eikä näkynyt, ovis kuitenkin bongattu tässä kierrossa ja hyödynnetty myös.

Raskaustestiä ei kaapista löydy, enkä taida vielä uskaltaa mennä ostamaankaan.

Eilen ja tänään tehty sen sijaan ovistesti joissa molemmissa selvät viivat, tosin testiviiva vaaleampi kuin kontrolli, mutta tämän päivän testiviiva tummempi kuin eilisen, eli mitä tästä uskaltaa ja voi päätellä ?

Ovistestin käytöstä raskaustestinä on ollut kauheasti spekulaatiota ja en ihan suuresti uskalla siihen luottaa, että se näyttäisi raskauden. Varsinkin kun useimmat sanovat, että testiviivan pitäisi olla kierron lopussa paljon tummempi kuin tarkastusviivan jos olisit raskaana.

Tämän kierrot oireet ovat ainoastaan täysi oireettomuus :D Ei minkään näkösiä nippailuja, normaali tissien turvotuskin (jota aina kun menkat alkamassa) on poissa, eli ainoa on menkkojen puuttuminen.

Kyllä tää naisen keho on merkillinen.

Mitenkäs muilla ? Oon ollut taas poissa ja ihan pihalla, että miten muilla menee, varsinkin kun laiskalla tuulella, eikä jaksa lukea aikasempia viestejä. :whistle:
 
Kääk, täällä alkoi jännäpäivät. Progekokeen mukaan ovis on tapahtunut, en kyllä ymmärrä missä ne follit aina piilottelee?! Luteaalivaihekin on nyt vähän pidempi, yleensä dpo 10 illalla on alkanut vuoto tai viimeistään yön aikana. Nyt on eilisestä asti ollut menkkatuntemuksia ja ihmeellistä kirvelyä/kihelmöintiä, mutta vuotoa ei vielä näy. Jännäillään siis tunnin tai päivän ajan, mutta ei ainakaan ovuloimaton kierto ollut. Ehkä tosin olis ollut helpompi vastaanottaa menkat jos ei ois ehtinyt saamaan tuota tulosta...

muoks. Ninas, tee testi niin sillähän se selviää. :) kyllä kai ovistesti voi näyttää alkuraskaudessa plussaa, mutta silloin kai pitäisi testiviivan olla kontrollia vahvempi.

Voi ärsytys kun koko ajan tuntuu että vuoto on alkanut, mutta ei kuitenkaan näy mitään... Koko ajan saa ravata tarkistelemassa.
 
Viimeksi muokattu:
En mä uskalla vielä :D

Mulla ilmeisesti raskaushormoni kertyy hitaanpuoleisesti, ainakin näin oletettiin esikoisen kohalla ja se selittäis, miksei ovistestin testiviiva ole vielä tummempi kun kontrolli, mutta huomen aamulla teen vielä ovistestin ja vertaan eiliseen ja tämän päiväiseen, että onko taas tummunut lisää ja jos on niin kai se olis uskaltauduttava apteekkiin hakemaan se testi. :headwall:
 

Yhteistyössä