???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Ylensä ihmiset jotka saavat isoja lapsia, saavat aina vain isompia, mutta myös lapsivedenmäärä vaikuttaa rf mittaan.

Itselläni esikoinen oli syntyessään 4570g ja 53 cm eli en ihmettele vaikka tämä nykyinen olisi vielä isompi.

Itselläni ei ole nyt vielä edes mitattu kertaakaan mittoja ja mennään rv 21
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 11:54 balik kirjoitti:
Ylensä ihmiset jotka saavat isoja lapsia, saavat aina vain isompia, mutta myös lapsivedenmäärä vaikuttaa rf mittaan.

Itselläni esikoinen oli syntyessään 4570g ja 53 cm eli en ihmettele vaikka tämä nykyinen olisi vielä isompi.

Itselläni ei ole nyt vielä edes mitattu kertaakaan mittoja ja mennään rv 21
Juu siihen sf-mittaanhan vaikuttaa moni asia... Joskus oon miettinyt, että voiko se jotenkin "heittää" pieleen tosi pitkien ja tosi lyhyiden naisten kohdalla. Mä olen vaan 152cm. Mulla ja lapsilla on ollut alle metri pituuseroa jo heidän syntymästä lähtien :D poika oli 3980g, tyttö 4850g, jännityksellä odotellaan minkä kokoinen tällä kertaa... :whistle: sitten viimeisinä kuukausina tunnen sen itsekin, tyttöä veikkasin itse 4500-4600g kokoiseksi, lääkärit ja terkka piti mua ihan höhlänä :xmas: mut ei se mun arvio paljoa heittänyt B)
 
Mulla on alettu mittaamaan kohdun korkeutta aina rv17+ ja ekassa oli silloin 16cm, tokassa 17cm ja sama nyt rv17+3 se oli 17cm- vaikka itse koitin terkalle väittää et masu olis pienempi ny kuin viimeeksi, ja ihan yksi on masussa tälläkin kertaa. TTerkan mukaan sf-mitta vasta silloin noin rv24... :D ite oon pieni kokoinen eikä mulla ole ollut suuremmin sairauksiakaan mutta jostain syystä mulla on tapana saada isokokoisia vauvoja ja siltä näyttäs nytkin (sen takia tod.näk. käynnistetäänkin jo vähän aikasemmin).

Liikkeistä: mulla ne tuntuu aika lailla ympäri mahaa ja istuessa painaa jo kylkiluita, mut normaalia.

Jännityksellä ootan taas tiistain ultraan ja pitää muistaa kysyy kokoarvio taas kun sitä on kiva seurata.

supistukset ovat onneksi hieman helpottaneet mutta mitään ei oikein voi tehdä, töissä yritän olla ettei ihan vielä tarviis kokonaan poiskaan jäädä.

Lähdetään mun ystävän luo kläilee kunhan kuopus heräilee päikäreiltä ja siellähän sitä vilinää riittää kun meillä on sitten siellä 4 lasta vilistämässä ja kaikilla on n.vuoden ikäero ja aina naureskellaankin et ens syksynä kun minä ja hän saadaan vauvat niin jos halutaan yhdessä lähteä johonkin niin liikkumiseen tarvitaan jo linja-auto et kaikki mahtuu mukaan :LOL: .

Tulipas taas omanapa keskeistä. Toivottavasti kaikki syysmassut ovat voineet hyvin. Pitää tässä pikku hiljaa alkaa suunnitella vauvan varusteita kun tähän asti se on tuntunut vielä niin kaukaiselta ja aika onkin hurahtanut kuin siivillä.

Hyvää sunnuntaita kaikile.

äippä ja vaavi 19+1
 
Pikakuulumisia..

Nyt nousi mulla kuume, että taitaa olla A-virus mikä meitin perheessä jyllää... Yskin myös keuhkot kohta pihalle, että pitäis varmaan lääkäriin mennä. Tulisi vain mies töistä ensin..... EN kykene itse ajamaan metriäkään kun päästä heittää pahemmin kuin humalassa.

Muuten kaikki ihan ok. Mitä nyt nivusten yläpuolella sattuu ja kylkiin, mutta se kuuluu asiaan. Laittelin tuonne masukuvaosioon tänään otettuja kuvia. Sain inspiksen ennen kuin kuume nousi. Jos joku haluaa niin sieltä niitä voi tiirailla, en laita tähän kenenkään kiusaksi nyt yhtään, profiiliin taidan päivittää....

Liikkeistä: Mulla ne tuntuu ihan joka puolella. Paras oli kun natiainen potki ensin rakkoa ja sitten tuntui kuin olisi potkinut suoraan pers...kään mua... Vitsailinkin että pian varmaan pilkistää jalka, mut sitten onneks kääntyi. Todellisuudessa varmaan potki suolta tai osui johonkin hermoon :D

Voikaas hyvin te kaikki mammat!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 21+1 tai 2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 13:49 äippä81 kirjoitti:
Mulla on alettu mittaamaan kohdun korkeutta aina rv17+ ja ekassa oli silloin 16cm, tokassa 17cm ja sama nyt rv17+3 se oli 17cm- vaikka itse koitin terkalle väittää et masu olis pienempi ny kuin viimeeksi, ja ihan yksi on masussa tälläkin kertaa. TTerkan mukaan sf-mitta vasta silloin noin rv24... :D ite oon pieni kokoinen eikä mulla ole ollut suuremmin sairauksiakaan mutta jostain syystä mulla on tapana saada isokokoisia vauvoja ja siltä näyttäs nytkin (sen takia tod.näk. käynnistetäänkin jo vähän aikasemmin).

Liikkeistä: mulla ne tuntuu aika lailla ympäri mahaa ja istuessa painaa jo kylkiluita, mut normaalia.

Jännityksellä ootan taas tiistain ultraan ja pitää muistaa kysyy kokoarvio
Minkä kokoisia lapsia olet saanut? Voi kun mäkin saisin käynnistyksen, mut taitaa olla turha toivo :headwall: tyttö 4850g meni 12 päivää yli... Silloin en saanut yhtäkään painoarviota, tälläkin kertaa saan varmaan jopa yhden :xmas: alkaa vähän kyllästyttämään tällainen, ihan sama vaikka en kävis neuvolassa jne. ollenkaan \|O
 
hyttiäinen
Tänään tasan 17! ihanaa päästä näinkin pitkälle... viimeksi meni kesken raskauviikolla 14.
Kaikki ok, paitsi raskausoireita ei ole. Liikkuu "hyttiäinen" melkoisesti.
Joko teistä joku uskaltaa ostaa jo vauvalle vaatteita valmiiksi?
Minä hävitin kaiken vauvaan liittyvän keskenmenojen jälkeen. No, saapahan hyttiäinen uusia tavaroita, vaatteita, vaunut, pinnasängyn, ja kaiken uutena.
Rakenneultra vasta ensikuussa. No, onneksi ei ole pitkä aika ja meillä neuvolassa ultra niin saa käydä hyttiäistä vilkuilee jos huolettaa.
Siellä käytykkin jo muutamaan otteeseen.
 
tiksu harmaana
Tänne ei kuulu mitään... massu ei ole suuremmin kasvanut, liikkeitä ei vielä tunnu ja olo on kaikinpuolin normaali, välillä tuntuu vatsassa pientä kipua ja kyljissä, jos nopeasti kääntää kylkeä tms. Näin Helsingissä käydessäni kaveriani ja se kysyi, että missäs sinun maha on? Työkaverillansa, joka on suurinpiirtein samoilla viikoilla, on kuulemma huomattavasti suurempi kumpu. Mutta kun se ei kasva, niin se ei kasva! Painokaan ei nouse, vaikka tuntuu, että syön koko ajan.

En tiedä pitäisikö alkaa huolestua. Kaverini on noin puolitoista viikkoa pidemmällä raskaudessaan ja on jo kohta pari viikkoa tuntenut liikkeet (eka lapsi hänelläkin). Toisaalta, en ole kuulostellut liikkeitä, olen vaan ajatellut, että tunnen ne sitten kun tunnen... Pitäisiköhän alkaa tökkiä pikkuista ja kuulostella, että tökkiikö siellä kukaan takaisin?

Ehkä pitäisi soittaa neuvolaan ja kysyä, että pääsisikö kuunteluttamaan sydänäänet... en kyllä yhtään tiedä, miten täällä siihen suhtaudutaan. Mutta jos on huolissaan, niin kaipa sinne neuvolaan pääsee?

tiksu ja uffe (17+3)
 
balik harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 13:57 TheSimpsons kirjoitti:
...tyttö 4850g meni 12 päivää yli...
Oletko jättänyt sokerin kokonaan pois tästä raskaudesta?
Sillä sokeri nimenomaan kasvattaa sikiötä.

Itselläni on ehdoton sokerikielto kohta, sillä nyt vaavi alkaa kasvamaan kokoa.

balik & pikkuneiti rv 21+0

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 16:14 balik harmailee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 13:57 TheSimpsons kirjoitti:
...tyttö 4850g meni 12 päivää yli...
Oletko jättänyt sokerin kokonaan pois tästä raskaudesta?
Sillä sokeri nimenomaan kasvattaa sikiötä.

Itselläni on ehdoton sokerikielto kohta, sillä nyt vaavi alkaa kasvamaan kokoa.

balik & pikkuneiti rv 21+0
Ei ole neuvolassa puhuttu asiasta mitään. Ehdotonta sokerikieltoa en ole tajunnut itselleni laittaa, mutta aika vähän mitään sokeripitoista pystyn suuhuni laittamaan. Limsaa juon ehkä pari mukillista viikossa, nekin yleensä sokerittomia. Karkkia ostan aika harvoin, silloinkin syön vain muutaman ja sitten jo etoo. Jogurttia en syö ollenkaan, enkä muroja. Pullaa en ole syönyt kuukausiin, keksejä en osta ollenkaan. Täytyy varmaan jatkaa tätä linjaa :) sokerirasitus mulle on taas luvattu, mutta viimeksikin se lupaus peruttiin :xmas: tällä kertaa menen kyllä vaikka väkisin B)
 
Minua varoiteltiin myös hedelmäsokerista jota tulee yllättävän paljon kun juo ns. terveellisiä tuoremehuja.

Näkyvää sokeria en syö ollenkaan ja piilosokerit (joita on kamalasti) yritän pitää kurissa.
 
protonis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 23:07 Villipilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 16:06 meja kirjoitti:
Byäää :'(, kukaan ei vastannut mut perhevalmennus-kysymykseen. Eli aiotteko osallistua tai joskus aikaisemmin osallistuneet - oliko hyödyllistä?

-meja 18+1
Oltiin miehen kanssa fysioterapeutin perhevalmennuksessa ja se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Kesti 1,5 tuntia ja mulla oli ainoa mies siellä, muut oli pelkkiä äitejä. Ekat puoli tuntia fysioterapeutti kertoi että miten raskaus muuttaa kehoa, miten pitää nostaa tavaroita yms. että välttää selkäkivut ja miten harjoitetaan lantionpohjan lihaksia. Mies vähän repeili, kun ft käski supistaa peräaukosta emättimeen jne. :LOL:

Keskimmäinen puoli tuntia jumpattiin niitä lantionpohjan lihaksia ja viimeinen puolituntinen rentouduttiin.

Eli tämmöstä -riippuu varmaan hirveesti aiheesta ja omasta etukäteistiedoista, että onko jotain hyötyä. Meille ei kyllä ollut kun oli tosi köyhä anti ja ennestään jo tiesi muutenkin kaikki ergonomiset nostoasennot ym. ja varsinkin kun harrastaa paljon liikuntaa niin lihakset on hyvässä hallinnassa.
Itelle oli kyllä ylläri kun ei muita miehiä paikalla ollutkaan, kun kuitenkin oli *perhevalmennuksesta* kyse?! Noh, enpä paikalla ollut kuin puolituntia, mutta en tosin mitään menettänytkään kuulema. Pääsin kuitenkin harjoittamaan ja ettimään omiakin lantionpohjalihaksia, mutta harmikseni en niitä kovin hyvin löytänyt "supistelkaa peräaukkoa rytmikkäästi ja samalla pitäisi tuntua emättimen seudulla lihastensupistelua"... joopa joo...:p Toivottavasti kuitenkin synnytysvalmennuksissa on jo enemmän meille miehillekin "äksöniä" :) <br><br>
 
Huutelenpa jo näin hyvissä ajoin toukokuun päivittelijää!

Työtä siinä ei juuri enää ole mutta hyvä jos joku ottaa sen vastuulleen. Päivittäjä aloittaa uuden kuukaudenpinon ja liittää ensimmäiseen viestiin meidän syysmassujen pinon. (Jos nyt jollekkin on jäänyt epäselväksi :D )

Eli käytäntö on ollut että kaikki haluavat saisivat sitä tehdä ja jos ei halukkaita niin sitten joku jo päivittänyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 18:57 protonis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 23:07 Villipilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 16:06 meja kirjoitti:
Byäää :'(, kukaan ei vastannut mut perhevalmennus-kysymykseen. Eli aiotteko osallistua tai joskus aikaisemmin osallistuneet - oliko hyödyllistä?

-meja 18+1
Oltiin miehen kanssa fysioterapeutin perhevalmennuksessa ja se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa. Kesti 1,5 tuntia ja mulla oli ainoa mies siellä, muut oli pelkkiä äitejä. Ekat puoli tuntia fysioterapeutti kertoi että miten raskaus muuttaa kehoa, miten pitää nostaa tavaroita yms. että välttää selkäkivut ja miten harjoitetaan lantionpohjan lihaksia. Mies vähän repeili, kun ft käski supistaa peräaukosta emättimeen jne. :LOL:

Keskimmäinen puoli tuntia jumpattiin niitä lantionpohjan lihaksia ja viimeinen puolituntinen rentouduttiin.

Eli tämmöstä -riippuu varmaan hirveesti aiheesta ja omasta etukäteistiedoista, että onko jotain hyötyä. Meille ei kyllä ollut kun oli tosi köyhä anti ja ennestään jo tiesi muutenkin kaikki ergonomiset nostoasennot ym. ja varsinkin kun harrastaa paljon liikuntaa niin lihakset on hyvässä hallinnassa.
Itelle oli kyllä ylläri kun ei muita miehiä paikalla ollutkaan, kun kuitenkin oli *perhevalmennuksesta* kyse?! Noh, enpä paikalla ollut kuin puolituntia, mutta en tosin mitään menettänytkään kuulema. Pääsin kuitenkin harjoittamaan ja ettimään omiakin lantionpohjalihaksia, mutta harmikseni en niitä kovin hyvin löytänyt "supistelkaa peräaukkoa rytmikkäästi ja samalla pitäisi tuntua emättimen seudulla lihastensupistelua"... joopa joo...:p Toivottavasti kuitenkin synnytysvalmennuksissa on jo enemmän meille miehillekin "äksöniä" :)
Ollaanko saatu syysmassuihin yksi mieskin odottelemaan? :D Hienoa!<br><br>
 
syyskessi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 13:57 PippuriMamma kirjoitti:
Pikakuulumisia..

Nyt nousi mulla kuume, että taitaa olla A-virus mikä meitin perheessä jyllää... Yskin myös keuhkot kohta pihalle, että pitäis varmaan lääkäriin mennä. Tulisi vain mies töistä ensin..... EN kykene itse ajamaan metriäkään kun päästä heittää pahemmin kuin humalassa.

Muuten kaikki ihan ok. Mitä nyt nivusten yläpuolella sattuu ja kylkiin, mutta se kuuluu asiaan. Laittelin tuonne masukuvaosioon tänään otettuja kuvia. Sain inspiksen ennen kuin kuume nousi. Jos joku haluaa niin sieltä niitä voi tiirailla, en laita tähän kenenkään kiusaksi nyt yhtään, profiiliin taidan päivittää....

Liikkeistä: Mulla ne tuntuu ihan joka puolella. Paras oli kun natiainen potki ensin rakkoa ja sitten tuntui kuin olisi potkinut suoraan pers...kään mua... Vitsailinkin että pian varmaan pilkistää jalka, mut sitten onneks kääntyi. Todellisuudessa varmaan potki suolta tai osui johonkin hermoon :D

Voikaas hyvin te kaikki mammat!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 21+1 tai 2
Onko sulla la vielä 15.9?
Mulla on la 13.9 ja viikkoja kylläkin vasta 19+3. eli heittääkö noi sun viikkolaskut vai onko profiilissa väärä la? :)
 
Hellumarei

Täällä keskusteltiin mahdollisten aikaisimpien lapsien syntymä mitoista. Meilläkin esikoinen oli melkonen äijä syntyessään, 4170g ja 52,5cm ja pipo 35cm. Ei kyllä nyt uskois kun on melko pieni ikäisekseen. Muakin on ruvennut hirvittään, että minkähän kokoinen tämä tuleva pikkunen on, ku ekakin oli noin iso. Tosin ku esikoista odotin, niin mulle kyllä kätilö sanoi, että ei teille mitään pientä vauvaa voikkaan tulla jos ajallaan syntyy, ku molemmat ollaan miehen kaa oltu melko isoja syntyessään, minä 3900g ja mies 4200g ja molemmat yli 53cm pitkiä, eli kai näillä geeneilläkin on vaikutusta. No oli miten oli, niin nyt olen kyllä vakaasti päättänyt vähentää kaikkien herkkujen syöntiä loppuraskauden ajan. On meinaan ruoka maistunut, alku pahoinvoinnin jälkeen TOSI HYVIN! Saas nähä miten lupaukset taas pitää, mutta en kyllä haluais +20kg lisääkään kesähelteille, !!! Joten nyt saa herkutella vaan viikonloppusin ja viikolla syödään entistäkin terveellisemmin, ja piste! :ashamed:

Maha kasvaa...Liikkeitä tuntuu jo koko ajan enemmän, mutta on se jännää kuinka toi etuseinän istukka vaimentaa niitä niin paljon, en ois uskonnut. Noh ei tarvi ressata, kun tietää että se on normaalia.

minttu-82 ja TaimiMainio 20+4
 
TheSimpsons kyseli sf-mitasta. Itselläni neuvolatäti sanoi viimeksi kun mittasi viikolla 18+5, että sellaiset lukemat on yleensä viikoilla 22+. Mutta olen lyhyt (155cm) niin sanoi, että oma pituus voi vaikuttaa myös paljolti sf-mittaan.

Olipas ihana tunne perjantaina kun ostin mammahousuja ja eivät ahista mistään!! voi ihan hyvin istua ja ei kiristä eikä puristä mistään. Ostin kahdet pellavahousut ja yhet caprit. Saanpahan valmistujaisiin tunikan alle ne valkeet pellavahousut.

Meillä alkoi koulu taas harjoittelun jälkeen viime keskiviikkona. Osa luokkakavereista huomas masun, niin heti alkoi p**kanpuhuminen seläntakana.. "..järkee ruveta teiniäidiks yms.." Oonhan minä nuori, sen tiedän, mutta aina olen halunut lapset tehdä nuorena ja tässä nyt on hyvä sauma, kun valmistun keväällä ja löysin miehenkin joka haluaa lapsia ja suhde kunnossa. Häitä kovasti suunnitellaan vuoden päähän kesään. Kirkkokin jo varattuna.
Mutta en jaksa stressata nuista kommenteista.. Ei oo muutenkaan hyvä luokkahenki..

Profiilissa pitäis näkyä uuden masukuvan.. Melkoinen röllykkä alkaa jo olla. :D

-Bluedrama ja röllykän asukki 19+4 :heart:
 
Mä voisin vaikka toukokuun päivitellä listaa, joskin en joka päivä koneelle kerkiä.. mut jos muita halukkaita ei ole niin voin sen hoitaa :wave:

mulla sf mitta oli sen 16cm rv 18+jotain.. ja ei terkka mitään siitä sanonut..esikolta mulla ei näin aikasin vielä mitattukaan vaikka sama neuvola ja täti kyseessä..

esikko painoi syntyessään 2945g ja pituutta 47cm mutta käynnistettiinkin 2 viikkoa etuajassa joten eipä tuosta voi paljoa päätellä.. painoarvioksi saman päivän aamuna kun syntyi saatiin 3300g ja noin "paljon" heitti joten en ihan heti noihin arvioihin uskalla luottaa, antaahan ne hieman suuntaa..

mutta nyt täytynee lähteä labraan joten :wave:

umayya+mörri 19+3 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 22:45 Bluedrama kirjoitti:
TheSimpsons kyseli sf-mitasta. Itselläni neuvolatäti sanoi viimeksi kun mittasi viikolla 18+5, että sellaiset lukemat on yleensä viikoilla 22+. Mutta olen lyhyt (155cm) niin sanoi, että oma pituus voi vaikuttaa myös paljolti sf-mittaan.
Mäkin olen aika lyhyt, 152cm ja taisin jo aiemmin kirjoittaa, että jospa se sf-mitta "heittää pieleen" jotenkin tosi lyhyiden tai tosi pitkien kohdalla. Mutta en saanut järkeiltyä että kumpaanko suuntaan näyttäisi ikään kuin pieleen :ashamed: no, ihan sama se kai loppujen lopuksi on mikä se sf-mitta on, täälläkin ollut monta ketjua siitä että ei se kerro vauvan koosta mitään. Täytyy siis vaan jännätä josko pääsisin painoarvioon jne... Viimeisiä kuukausia en malttaisi millään odottaa, mutta eihän tässä muutakaan voi B)
 
balik harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 22:45 Bluedrama kirjoitti:
Meillä alkoi koulu taas harjoittelun jälkeen viime keskiviikkona. Osa luokkakavereista huomas masun, niin heti alkoi p**kanpuhuminen seläntakana.. "..järkee ruveta teiniäidiks yms.." Oonhan minä nuori, sen tiedän, mutta aina olen halunut lapset tehdä nuorena ja tässä nyt on hyvä sauma, kun valmistun keväällä ja löysin miehenkin joka haluaa lapsia ja suhde kunnossa. Häitä kovasti suunnitellaan vuoden päähän kesään. Kirkkokin jo varattuna.
Mutta en jaksa stressata nuista kommenteista.. Ei oo muutenkaan hyvä luokkahenki..


-Bluedrama ja röllykän asukki 19+4 :heart:
Eihän 18-vuotias nyt enää mikään ihan teiniäiti ole! Itse ajattelen sanan teiniäiti niitä +15 v jotka alkavat perustaa perhettä.

Älä turhaan huoli tuollaisista puheista ;)
 
Moikka kaikille =) ! Hirveetä väsymystä ollu koko raskausaika vois nukkua kokoajan \|O ,mulla ei oo mitattu vielä kohdunpojan korkeutta,esikoisesta sitä alettiin mittaamaan vk22 ja oli silloin 19 viimesellä vk:lla 37½ ! :D
Jännittää ihan älyttömästi 4D ultra vapun jälkeen on aika...ei millään malttaisi odottaa,otan esikoisen mukaan se haluaa kysyä tuleeko sisko vai veli :heart: se niin odottaa kovasti ....pussailee ja halii masua joka pv.

Kaikille mukavaa odotusaikaa

=)

baby2003&pikku D 20+6 :heart:
 
Heippa!

Terkkuja kesäisestä Sveitsistä! :wave:
Siellä omena- ja päärynäpuut kukkivat, ruoho oli vihreää ja lämmintä oli lähelle 30 astetta B)
Oli ikävä palata räntäsateeseen =)
Selkä alkoi temppuilla, joten ihan vaivaton ei taida tästä raskaudesta tulla. Matkalla aloin tuntea vauvan liikkeet jo hyvin ja nyt niitä tuntuu jo koko ajan =) :heart:
Rakenneultra olisi perjantaina sitä sitten jännitellään vielä muutama päivä. Onneksi kuitenkin liikkeet alkoi tuntumaan.

Hauskaa päivää kaikille!

Swiss ja Weikko 19+1
 
Heips pitkästä aikaa!
Meilläkin oli tos rakenne uä viikoilla 19+3, ja kaikki rakenteet oli kunnossa. Käytiin yksityisellä, ku täällä päin ei kaupunki sitä tarjoa. 4D uä oli ja vautsi mitä kaikkee sillä näkyikään!! Niin, ja sukupuoleksi varmistui TYTTÖ!! Voih, me ollaan NIIIIN onnellisia!! Miehen äiti jo antoi meille vaaleanpunaisen villatakin ja tarjosi kahvin kanssa v.punaisia leivoksia. Molempien sukuun on tullut nyt pelkästään poikia (n. 8 vuoden ajalta) joten tämä oli kaikille ilouutinen, vaikka tottakai poika olisi ollut yhtä tervetullut. :D Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin, mieskin jo ne tuntee kun oon makuulla.
Meillä olisi pian muutto edessä, muutetaan tästä kaksiosta isompaan kolmioon, jossa parveke ja sauna. :p
Vaunut ajateltiin piakkoin ostaa ja pinnasänky. Pääsen myös ompelemaan pian verhoja uuteen kämppään, kivaa!
Mulla on flunssa vaivannut kohta jo kolmatta viikkoa....täsi ärsyttävää... :kieh: Nenä vuotaa koko ajan ja taas on näköjään kurkku tullu kipeex...

Brazil + nuppuinen 20+1
 
Neuvolassa kävimme aamulla ja kaikki oli kuulemma hyvin.
Pissa puhdas,sydän äänet 140-145 välillä,hemppa 145 ja painoa tullut vajaa 200g/viikko.Sf-mittaa ei otettu.Parin viikon päästä ois rakenneultran vuoro.

Jospa miekin kertoisin edelisten muksujen mittoja:eka oli 3520g & 51cm, toka 4515g & 55,5cm ja kolmas 4475g & 56cm.

Taidampa ottaa rennosti,kun isukki vei nuorimmaiset mukanaan ulos,elikkäs moro tältä erää.

Poikax3 ja taavimaija 18+1
 
Thesimpsons: mulla syntyi eka rv36+ ja painoa oli kertynyt n.3,5kg ja pituutta 48- elikkä ihan reilun kokoinen viikkoihin nähden. Toka syntyi n. laskettuna aikana ja oli 4kg ja pituus 53cm. ite oon 163 ja normipaino olut viimiset melkein 13vee samat 42kg ennen raskautta.

Heräsin tänä aamuna todella voimakkaaseen nenäverenvuotoon, oli sänky kuin teurastuksen jäljiltä ja puoli tuntia meni ennen kuin tyrehty, nyt on sit ollu vähän heikko olo.

Nyt täytyy lähteä hammaslääkäriin kun hammas lohkes.

Sinä kuka olit saanut arvostelua kohdallesi koska olet "teiniäiti" älä välitä se on sellaista kateellisten panettelua, ole ylpeä itsestäsi ja valinnoistasi. koita kestää, tiedän miltä se tuntuu.

äippä ja vaavi 19+2
 

Yhteistyössä