???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 18:01 Pilvi81 kirjoitti:
Kovin halusi pitää päänsä piilossa jossain syvällä, ja kestikin että saatiin aivot ym. katottua. Mutta päätä auliimmin esitteli jalkoväliään, miesten tavat heti. Eli siis poika tulossa.
=)


Meillä oli tänään myös rakennekatsaus. Mua harmittaa niin. Ultraaja tutki sydäntä ja sen lokeroja ja läppiä melko kauan, samaten aivoja ja pikkuaivoja... Kaikki kunnossa niissä. Ja kunnossa muuallakin. Mutta ei hän mitään painoarvioo antanut eikä me älytty kysyä. Vauvan pituuskin jäi salaisuudeksi. Kun tää ihminen kysyi, että onko mitään kysyttävää, niin eihän siinä mitään tullut mieleen! Sukupuolesta olisin halunnut udella, mutta meille oli jo edeltävästi sanottu, ettei täällä sellaisia kerrota... Jäi siis kysymättä sekin! :\| No, ihan sama silti, kumpi tulee :saint:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 21:28 Maarja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 18:01 Pilvi81 kirjoitti:
Kovin halusi pitää päänsä piilossa jossain syvällä, ja kestikin että saatiin aivot ym. katottua. Mutta päätä auliimmin esitteli jalkoväliään, miesten tavat heti. Eli siis poika tulossa.
=)


Meillä oli tänään myös rakennekatsaus. Mua harmittaa niin. Ultraaja tutki sydäntä ja sen lokeroja ja läppiä melko kauan, samaten aivoja ja pikkuaivoja... Kaikki kunnossa niissä. Ja kunnossa muuallakin. Mutta ei hän mitään painoarvioo antanut eikä me älytty kysyä. Vauvan pituuskin jäi salaisuudeksi. Kun tää ihminen kysyi, että onko mitään kysyttävää, niin eihän siinä mitään tullut mieleen! Sukupuolesta olisin halunnut udella, mutta meille oli jo edeltävästi sanottu, ettei täällä sellaisia kerrota... Jäi siis kysymättä sekin! :\| No, ihan sama silti, kumpi tulee :saint:
Mä en voi ymmärtää tommosia,ettei vaan kerrota sukupuolta vaik vanhemmat haluis tietää. Voihan ne sanoa sen, että se ei oo mitenkään varmaa mutta veikkaisivat näin. Ei me ainakaan olla lähetty huoneita siniseks sisustaa sen takia,et ultrassa on veikattu poikaa. Mä kyllä vaadin huomenna,et täti kertoo oman mielipiteensä sitte näkemästään. Kyllä mulla on oikeus tietää kuka minuu potkii. :D

Mut hyvä että teilläki oli kaikki kunnossa!

Emmaliina ja Vusseli
 
Aurinkoista huomenta kaikille!
Täällä on jo saatu tällekkin päivälle "jumppaharkat" käyntiin ja muljailua on ollut aikaisemminkin.Ainaskin siitä on tiennyt et kaveri on "hengissä". Muuten vointi on ollut hyvä, välillä vaan on pikkasen väsyttänyt kun on touhuillut vanhempien muksujen kanssa.Mies kutsuu tulokasta työnimellä taavimaija tahi mörrimöykky.Saas nähdä kumpi tulee.Ens viikolla ois tarkastus neuvolasssa ja ens kuussa vasta ultraus sairaalalla.
Tulipa taas omaa olotilaa purettua .
Mitenkäs muilla syysmassuilla on päivä alkanut?Meillä muksut vasta äskön heräilivät ja kohta täytyis ruveta patistelemaan aamupalalle tuolta leikkien tohinoista.Eivät kuulemma vielä halua syötävää kun huikkailin et kohta olis purtavaa tarjolla.
Taidampa lähteä katsastelemaan et mikä leikki on niin mielenkiintoista.
KIRJOITTELEMISIIN!

POIKAX3 JA TAAVIMAIJA B)
 
Huomenia!
heti alkuun neuvolakuulumisia eiliseltä:
paino 59.2 :eek: nousu 619g/vko
rr 104/52
pissa puhdas
Hb 109 ja rautakuuri päälle, voi rähmä :snotty:
sf-mitta 16
vauvansyke 150

mulla on ihan sairaan hyvä olo, ihanaa, ainoa vaiva on närästys ja lonkkakivut mutta esikon odotusaikaan verrattuna tämä raskaus on tällä hetkellä ihanan vaivaton.. ja mielialaa piristää nämä ihanat ilmatkin, harmi kun lupaili viikonlopulle lunta.. :kieh:

nyt kun tulis äkkiä vappuaatto niin meidän esikko täyttää 2v. :heart: ja vielä olis ultrakin samana päivänä..

jotain kyselyjä on ollut..hmm..muistankohan vastata kaikkiin....
isyyspakkausta en tee, en tehnyt viimeksikään enkä aio kyllä nytkään, olen liian laiska..
esikko syntyi käynnistettynä rv 38+1 joten en tiedä kuinka paljon olisi mennyt yli.. itse olen syntynyt käynnistyksellä 2 viikkoa yliaikaisena..
ristiäiset meillä pidetään kirkossa (kun asutaan kirkon naapurissa) ja kahvit sitten meillä kotona samoin kuin viimeksikin..kutsutaan vain lähisuku ja kummit, viimeksi kaverit suuttui kun heitä ei kutsuttu vaikka oltiin hyvissä ajoin sanottu että emme kutsu kuin sukua..samoin suuttuivat kun emme paljastaneet nimeä kun eivät he kuitenkaan kuulemma olisi sitä eteenpäin kertoneet..eipä mulle merkitystä haluttiin pitää salassa ja niin pidetään nytkin..

jaa, enpä muista mistä muusta on ollut puhetta..
joten hyvät päivänjatkot kaikille!

umayya+mörri (mies eilen keksi tämän nimen :heart: ) 18+4
 
Huomenta hei!

Tänään onpi rakenneultra! Ja mulla on vielä ihan rauhallinen olo. Ei mitään paniikkia ja viime yön nukuin ihan hyvin. Tosin näin jotain ihme unta,että tein esikoiselle lelun mausteista ja vanhojen laukkujen niistä kantoremmeistä.. Jotenki ko viikko sitte kävin kuuntelemas sydänäänet ja nyt on liikkeitä tuntunu hyvin päivittäin ja aina vaan voimakkaammin ja voimakkaammin ni sitä tuntuu,et kaikki on väkisinki hyvin. Mut ehkä tosta sitte lähempänä iltapäivää mullaki olotila muuttuu ja oon taas normaali itteni panikoimassa täällä ties mitä kaikkea tyhmää.

Täällä oli joku aika sitte juttua kuivasta ihosta. Mulla on kädet ihan järettömän kuivat! Meinasin aiemmin,et johtuu ko oli talvi ja kuiva kylmä ilma,mut johtuukohan nyt sitte tästä raskaudesta? Jotenki outoo ajatella,et raskaus nyt tämmöstäki aiheuttais mut niinko todettiin mun kaverin kans,et raskaus saattaa aiheuttaa ihan mitä vaan. Sillon oli kyse elohiirestä joka vaivas mun silmääni päivä tolkulla. Tuli ja meni koko ajan mut varmaan melkee viikon ajan häiriköi. Niin rasittavaa. Käsien lisäks mulla on aikasemmi ollu jalat tosi kuivat mut nyt ne voi melko hyvin. Tosin siihen saattaa taas vaikuttaa se,ettei tän mahan kanssa paljon enää kyyristellä tuolla meidän minisuihkukopissa jalkoja sheivaamaan ni ei se iho rasitu siitä. Kumma juttu muuten, vaikka en saa jalkoja pahemmin ajeltua ni silti ei oo semmosta yököttävää rehotusta koivissa. Riittää hyvin,et kerran viikossa vetelen pois.. Juu veikkaan varmaks et kaikkia kiinnostaa mun karvojen ajelu. Sori. :LOL: Ehkä vähän oonki hermostunu ko asia lähtee näin rönsyilemään.

Kaipa tässä nyt oli taas tarpeeks tällä erää. Palailen taas sitte iltapäivällä kertomaan ultrasta.

Emmaliina ja Vusseli rv20 (kauan odotettu energinen puoliväli alkaa!)
 
Ultra takana. Kaikki oli hyvin ja poikahan sieltä on taas tulossa niinko mä vähän uumoilinki. :heart: =) Päästään ylimääräseen ultraan vielä viikolla 29 ihan oman mielenrauhamme takia. Ultran tehny täti on ollu joskus pelkopolilla töissä ja sano,et hän siellä on jo hoitanu samantapasta kokeneita ihmisiä ja ymmärtää hyvin,et tätä tahtoo vähän tarkemmin seurata nyt. Mä en henk koht tykkää ultrassa käydä mut silti taas on kuitenki hyvä,et päästään sinne koska kyllä tässä kieltämättä vähän herkempi on ollu. Painoa pojalla oli täl hetkellä 339g ja vastas muuten kooltaan tasan viikkoja 20 eli ihan ajallaan herra on. Vitsi, että on helpottunu olo taas. Vaikka tällä kertaa en sitä kunnon paniikkia saanukaan päälle. Aamulla kysyttiin esikoiselta,et haluisko hän pikkusiskon vai pikkuveljen ni hän mietti kauan ja vastasi sitten ehdottoman varmana joo. Eli kaipa hän olis tyytyny kumpaan vaan niinko äiti ja isäki. :D Nyt pitää jatkaa ilotiedon levittämistä sukulaisille. Ei tällasta voi pitää omana tietonaan taas ollenkaan.

Emmaliina ja Vusseli 20
 
Hei...onpas taas tullut paljon juttua, en ole ehtinyt kirjoittamaan moneen päivään. Mukava kuulla, että toisille on jo selvinnyt masuasukin sukupuolikin. Itse joudun odottelemaan vielä viikon verran ennen kuin pääsen rakenneultraan, saas nähdä suostuuko pikkuinen paljastamaan kumpaa sukupuolta hän edustaa :) On kyllä sellainen aavistus että poika siellä masussa asustaa.
Jaahas, jos vastaisin kysymyksiin, jos nyt muistan kaikki mistä täällä keskusteltiin.
ISYYSPAKKAUS: Uskon, että jotain pientä hommaan tulevalle isälle, mutta en tee mitään virallista isyyspakkausta. Oikeastaan isä on saanut jo pientä "isyyspakkaustavaraa" kun ystäväni pitivät minulle "vauvakutsut" ja sain paljon ihania lahjoja, ja isää oli myös muistettu (sisuja, pyykkipoikia, vauvanhoito-opas, suojalasit, kumihanskoja....)
PERHEVALMENNUS: Me mennään perhevalmennukseen jos täällä sellainen järjestetään, en ole ihan varma. Seuraavan neuvolan jälkeen olen siitäkin asiasta varmasti viisaampi.
ODOTUSPÄIVÄKIRJA: Ostin Äidiksi, minun odotukseni päiväkirjan, johon olen kirjoittanut raskausajan vaiheista. On ainakin joku muisto tästä ensimmäisestä raskausajasta.
RISTIÄISET: Meillä ristiäiset pidetään varmaankin kotona lähimpien sukulaisten ja ystävien kesken. Nimiä ollaan mietitty, meillä vain on ongelmana se kun tykätään niin erilaisista nimistä mieheni kanssa. Mutta eiköhän me sopuun päästä ja täytyyhän sitä katsella miltä pikkuinen näyttää kun syntyy.

Omaa olotilaa: Voin tällä hetkellä todella hyvin, ei ole enää pahoinvointiakaan. Paino on varmasti noussut jonkun verran koska masu tuntuu kasvavan koko ajan. Vauvan potkut ja liikkeet tuntuu joka päivä tai etenkin iltaisin kun menee sänkyyn selälleen. Mieskin on tuntenut liikkeet kun on laittanut käden vatsan päälle.

Hyvät päivän jatkot kaikille!


Halinalle81 ja pikku ihme, raskausviikkoja tänään tasan 20!!!!!<br><br>
 
Laa
Moikka!


Neuvolakuulumiset:

rv 19+2

Paino: 66,3 kg alkupaino vissii 62kg
Verenpaine: 111/71
Hemppa: 114, laskenu vaikka söin rautalääkkeitä, nyt kuulemma pitäs syyä yölläki yhen.
Pissa: puhdas
sf-mitta: 15 cm
sydänäänet: 140 jotain


Ootetaa innolla ensi viikon rakenneultraa


:heart:
 
Nla kuulumiset mäkin voisin nyt ekaa kertaa heittää

elikkä viikkoja nyt 20+3
paino: yht. +1kg600g lähtöpainoon
RR: 120/74
Sokerit: 4.6
HB: 112
Kohd. pohj. kork.: 14

Syke oli "pippurilla" siinä 140 paikkeilla, ei saatu oikein kunnon sykettä, kun mokoma livisti aina alta pois! Tulee niin siskoonsa :)
 
Annmari76
3/4D-ultrasta
Oletteko käyneet / menossa 3/4D-ultraan?
Moni varmaan menee normaalin rakenneultran sijaan tuohon, esim. Femedaan. Me mennään sekä Kättärin rakenneultraan, että kolmisen viikkoa sen jälkeen Femedaan.
Millä raskausviikolla menette ? Meillä on viikolla 24.

Nyt menossa 17+3
 
Heipsan :wave:

Emmaliina: Onnea pojasta! Ja kiva kuulla, että masussa kaikki on hyvin :hug:

AnnMari: 4d-ultrasta on ollut aika paljon juttua just tässä ketjussa, muutama on jo käynyt ja monet taitaa olla vielä menossa. Eli pari sivuu taaksepäin löydät ainakin vastauksia noista ultrista =)

Mulla on pahoinvointi alkanut helpottaa. Onneks :whistle: Kyllä tässä jo ehtikin oksentelemaan. Neuvolassa kävin eilen ja paino oli noussut alkupainosta onneks vasta 300g. Vielä sitä ehtii meinaan tulemaan, viime raskaudessa pamahti +20kg, mutta onneks ne aika helposti lähtikin imetyksellä ja vaunuttelulla. Hemppa oli korkee, verenpaine hyvä ja pissakin puhdas eli kaikki hyvin. Vauvan :heart: äänet kuunneltiin ja syke oli 145.

Vatsan kasvamista odotan ihan innolla. Parasta odottamisessa mun mielestä on se ihana pallomaha, tosin ei ehkä sit enää viimisillä viikoilla. Mutta siinä rv30 paikkeilla ;)

Nyt syömään sipsejä, ettei pääse verenpaineet tippumaan :p

**pilke + vauva 16+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 19:38 Annmari76 kirjoitti:
3/4D-ultrasta
Oletteko käyneet / menossa 3/4D-ultraan?
Moni varmaan menee normaalin rakenneultran sijaan tuohon, esim. Femedaan. Me mennään sekä Kättärin rakenneultraan, että kolmisen viikkoa sen jälkeen Femedaan.
Millä raskausviikolla menette ? Meillä on viikolla 24.

Nyt menossa 17+3
Kävin esikoisesta 24vk:lla 3D:ssä nyt on varattuna aika 4D:hen 3.5 eli silloin viikkoja 22+2 :heart: P.S esikoisesta vk:lla 24 otettu kuva oli todella hyvä siihen nähden että oli istukka etuseinämässä, oli ihan itsensä näköinen jo silloin :heart: <br><br>
 
Huomenta!
Onpas muka ollut kiire, kun eilenkään ehtinyt edes nettiä avaamaan. Koneen ääressä kyllä istuin, kun oon tehny sinne isän synttäreille valokuvista powerpoint esitystä isän elämästä. Valokuvat löyty kyllä aika helposti, mutta siinä muokkaamisessa lopulliseen muotoon menee oma aikansa. Muutamasta asiasta oltiin eilen koneen kanssa erimielisiä, joten mies saa tänään selvitellä, mistä on kyse.

Se lääkärikäynti (syy siitepölyallergiat) maanantaina oli ihan turha. Sainpahan 11e laskun siitä, että kävin kättelemässä lääkäriä. Se totes vaan, että (ilman reseptiä saatavia) silmätippoja ja nenäsumutteita voi turvallisesti käyttää annosteluohjeiden mukaan ja jos tuntuu, ettei niillä mitenkään pärjää, niin sitten zyrteciä/heinixiä. Ymmärsin, että raskauden alkuvaiheessa, kun elimet kehittyy, lääkkeitä pitää välttää viimeiseen asti, mutta kun nyt ollaan jo kasvuvaiheessa, niin niitä on turvallista käyttää. Zyrtecin turvallisuus perustuu siihen, että siitä on jo niin pitkä kokemus.

Vielä pitäis päättää paita sinne juhliin. Mulla olis yks paitapusero, jonka päälle sovittelin pitsipontsoa. Se yhdistelmä peittäis jotenki tuon kummun, kun ei olis kuitenkaan tarkoitus varastaa koko showta päivänsankarilta. ;) Mulla olis yks toinenkin kiva paita, mutta se on kyllä aika tiukka tuosta masun kohdalta, eikä jätä mitään arvailujen varaan, varsinkaan kun ylävatsan turvotus on aina iltaa kohti melkoista.

Nyt taas valokuvaprojektin pariin

Joe ja pieni 17+6
 
Emmaliina: Onnittelut pojasta :flower:

Täällä ei mitään ihmeelistä ole tapahtunut.

Vointi on mainio ja pikkuneiti liikkuu hyvin vilkkaasti.
Viime päivinä selkeästi pysynyt yhdessä "asennossa" ja potkii kovasti virtsarakkoon ja saan juosta wcssä vähän väliä :LOL:

Selkeät "liikunta-ajat" ovat heti ruokailun/syönnin jälkeen ja kun istahdan/makaan sohvalla hetken. Kellonajasta viis :D

Masu on nyt selkeesti pullahtanut esiin, sillä eilen eräs ystäväni "kauhistui" että mistä tuo maha tuohon tuli kun nähtiin vasta viikko sitten... Nyt on masua!
 
Heips!

Ensin vastailuja aikaisempiin:

ristiäiset: Meillä ei kumpikaan kuulu kirkkoon, joten ei ole tulossa sellaisia. Olen miettinyt nimenanto juhlaa, mutta en tiedä tarviiko sellaista järjestää. Kaikki sukulaisetkin asuvat niin kaukana, ettei olisi kovin suuri osaanotto.. Nimet on kyllä jo tiedossa molemmille :D

perhevalmennus: Meille ei ole vielä asiasta mitään tarkempaa kerrottu, mutta sellainen järjestetään. Pitääkin kysyä asiasta, ettei mene ohi. Ainakin itse haluaisin sinne, kun esikoinen kerran tulossa.

Olikohan vielä muuta...
Allergia lääkkeistä vielä sen verran, että minulle lääkäri sanoi, ettei tabuja saisi syödä ollenkaan. Hetken tivaamisen jälkeen kirjoitti kuitenkin jonkun hätävara reseptin, mitä tiesi, että on otettu raskauden aikana. Resepti tosin on jo uudessa osoitteessa (meillä pahasti muutto kesken), niin en pääse tarkistamaan, että mitä oli... Resepti on lähinnä sitä varten, että jos tulee vahingossa nieltyä jotain väärää, ettei sentään tukehdu.

Sitten vielä oma napa:
Tänään oli rakenneultra :heart: , pääsi isukkikin katselemaan tulokasta.
Kaikki pikkuisella oli kunnossa ja vastaa viikkoja (heittoa oli 1 päivä).
Ei kysytty sukupuolta, kun emme halua sitä etukäteen tietää. Saa tulla sitten yllätyksenä.
Itse joudun käymään vielä lääkärissä, koska istukka on synnytyskanavan? edessä. Ilmeisesti yleensä se kuitenkin nousee mahan kasvaessa, ettei tarvitsisi mennä sektioon.

Tällaista tällä kertaa

Heidi-79 + asukki 20+3
 
Moiks!

Ajattelin kysyä sellasta vähän sekavaa asiaa, kun mietittiin tossa kaverin kanssa, että mitenkähän meidän äitiysrahan kanssa käy kun ollaan syyskuussa synnyttämässä? Eli siis kerkeekö verotus katketa ja tulot päivärahaan lasketaan 2006 tuloista vai meneekö 2005 niinkuin normaalisti kahden vuoden takaa? Olen meinaa jo tehnyt 2006 veroilmotuksen korjauksen viime viikolla. Älyttömän vaikea selittää mut siis toivottavasti ymmärrätte mitä haen... :whistle: Ottakaahan kantaa kun noi kelan sivut on musta niin äärettömän sekavat :/

Hannis 19+2
 
Hapsuli harmailee
Täällähän on jo paljont tapahtunut. Onnittelut kaikille tasapuolisesti, jotka ovat vauvan sukupuolen saaneet selville :flower: Itsellä on neuvola 30.4 ja toka ultra sitten 14.5, kun reissusta kotiudun. Siinä sitten ehtii olemaan viikon kotosalla ja sitten ilmeisesti työmatkalle Jenkkeihin. Onneksi ei masu vielä ole kovin iso tuossa vaiheessa.
Tuosta äityisrahan määräytymisestä, kyllä se valitettavasti menee 2005 verotuksen mukaan, soittelin juuri toissapäivänä Kelaan. Mutta jos viimeiseltä puolelta vuodelta ennen äityislomaa tulot ovat 20% suuremmat (puolen vuoden tulot x 2) kuin vuoden 2005, maksetaan äityisrahan puolen vuoden mukaan. Itse ainakin meinaan mennä Kelaan laskettamaan tulot, kun on palkankorotuksia saanut 2005 jälkeen. Kyselin jopa sitä mahdollisuutta, että olisin pitänyt vuosiloman tuon ekan kolmen kuukauden jälkeen ja aloittanut vuoden 2008 alusta vanhenpainloman ja siinä olisi sitten huomioiitu 2006 verotus, mutta ei saa kuulemma pätkiä mammalomaa. Toivottavasti tästä sepustuksesta sai selvää.

Hapsuli
 
Tänään 4d- rakenneultrassa käyty ja masuasukilla kaikki oli ok!! =) Niin.. Tyttö tulossa :heart: . Mä salaa olenkin tyttöä toivonut :D Ihanaa, kun esikoistyttö saa siskon!

Seuraava neuvola onkin vasta 8.5.. kamalan pitkä aika sinne! Vielä ei olla siis kertaakaan kuultu sydänääniä, kun ne eivät ole neuvolassa kuuluneet, hassua :/ . Olisihan se ihana saada kuulla oman pikkuisen sydänäänet ihan omin korvin =) . No, toivottavasti ne enskerralla kuuluvat, silloin kuiteskin on jo rv 22.

Hyviä vointeja kaikille!!

MamMam ja pikkanen rv 19+1
 
Aku
Heippa hei!
Neuvolakuulumisia:

Paineet 128/68
Painoa +330g/vko
Hemppa 103(RAUTAA!!!)

Pikkunen monotteli suoraan neuvolantätiä siihen anturiin kun kuunneltiin sydänääniä :LOL:

Sitten rakenne ultrasta tänään kun oltiin.Kaikki kuulemma niin kuin pitääkin.Oli hassu kätilötäti kun arvailin sukupuolta ääneen niin ensin totesi että maltas nyt vielä katoaan parempi kuvakulma.Ekan kuvan perusteella oisin veikannu poikaa mutta sit kun täti näytti että tuosta kohtaa kun kattelet niin pitäis olla suhteellisen selkeä.Ja nyökytteli sitten vaan kun totesin että tais tyttö näytellä vaan sormia mulle jalkovälistään :LOL: mutta oli kumpi vaan ihan yhtä innolla ootellaan.
Näin meillä,nyt iltapalalle.

Aku ja pähkinä (18+5)
 
Ihanaa, tänään tasan puoliväli!!! Voi että kun aika menee nopeaa. =) Nyt on liikkeetkin ruvennu jo tuntuun joka päivä monta kertaa, ja nyt myös istuallaankin. Muutaman kerran on jo navan yläpuolellekin tuntunut, joten kasvannu vissiin on. Hommasin eilen työpaikalle verenpainemittarin, ku oli taas eilen niin huono olo, ja olihan ne paineet taas koholla, alapaine oli 92...No onneksi tänään taas parempi olo ja paineet normaalit. Saas nähä mitä tästä tulee, ku vaivat vaan lisääntyy ja puolet on vielä odotusaikaa jäljellä... :ashamed:

minttu-82 ja TaimiMainio 20+0 =)
 
Täällä tulee potkuja kauttaaltaan koko vatsan alueelle ja huolimatta siitä mitä teen tai missä asennossa olen, kyl ne sit tuntuukin kivoilta.

supistukset ovat harventuneet, kunhan muistaa ottaa rauhallisesti (ja jättää seksin suosiolla vähemmälle :headwall: :headwall: - nyt kun viimein tekee edes jo mieli... :LOL: ) eivätkä ole enää niin kivuliaita, paitsi jos menee aivastamaan mikä aiheuttaa aivan suunnatonta kipua. Ens viikolla olis sit uus ultra äpkl:llä ja perjantaina olis sitten lahdessa se 4d- päätettiin nyt kuitenkin sinne mennä koska onhan se erikoista.

Työvaatteilla on vielä saanut masun piiloon mut muutoin ei edes takki päällä jää epäselväksi...

Aika menee äkkiä ja puoliväli häämöttää jo aika lähellä. Koitan saada sen masukuvan pikkuhiljaa tonne profiiliin...

äippä ja vaavi 18+4
 
Huh Hirvitys miten tekstiä on tullut mun taustailun aikana... En millään jaksa nyt lukea kommentoidakseni kaikkea... Yritän tänään myöhemmin... Olen valvonut su/ma välisestä yöstä asti enkä päivisin ole saanut otettua takaisin...

Täällä on mun muruseni ollut kipeänä siis su/ma välisestä yöstä alkaen. Kuume ollut 39,8 parhaimmillaan ja vienyt 1-1,5h saada se alemmas... Eilen makoiltiin teekoon yhdessä huoneessa, kun kesken odottelun kuume pomppas 5min sisällä normista 38,4:ään! Saatiin alennuslääkettä ja Inna tutkittiin siellä. Korvaan TAAS iskenyt, nyt lähti lähete TYKSiin tuubitukseen. Pitää vaan saada tulehdus aisoihin ensin. HELPOTUS oikeasti, että vihdoinkin reagoidaan. Yksityisellä oltaisiin toimittu jo, mutta mistäs teet sen pirun summan, kun vakuutus kyllä korvaa, mutta vasta jälkikäteen... ja meillä ei tod. ole tällä hetkellä helppoa, mutta siitä ei sen enempää...
Jahas, Inna heräs tuolta...

Oma olo

Tänään soitan neuvolaan. Masu olut kipiänä nyt muutaman päivän. Liikkeitä on toki tuntunut, mutta tämä ei ole enää kivaa. Ei onnistu seksikään, kun on niin tukala olo :headwall:
Ja kiva vaiva iski: ummetus & ilmavaivat.... Puuroa sitten vaan napaan....yöks....
Ja toisena ikävänä pirunmoiset vihlomiset ja kivut nivusien seudulla!!! Meinaa välistä itku tulla, kun ei uskalla yskiä tms. ja arvatkaa ketä kärsii neljättä viikkoa influenssasta??!! Enää vain yskää jäljellä ja sekin ärsyttävän kuivaa ja ärsyttävää.... Ääni häviää välillä, mutta mitäs pienistä. Äiti lupas tuoda mulle tänään omatekemää mustaviinimarjamehua...

Eilen sitten mun pehmennyt pää teki ekat kunnon teposet: Mä laitoin sämpylätaikinan vaivautumaan leipäkoneeseen. Oli tarkoitus tehdä peltisämpylöitä. Mä sitten UNOHDIN käydä stoppaamassa sen ennen paistoa ja täältä olkkarista ihastelin leivän tuoksua. Kerpule senttäs, mutta se sitten paistoi ison leivän... Se niistä sämpylöistä. VÄHÄN on mureneva ja outo leipä, ja outo jo maun takia kun piti tehdä valkosipuli-yrtti-sämppäreitä.. No mies tykkäs ja söi melkein koko leivän :D
Tänään uusi yritys....

Mä painun puuroa keittämään...

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 20+4
 
Huomenta väki!

Mulla on ilmeisesti alkanu se energinen keskiraskaus sittenki. En oo kahteen päivään nukkunu päikkäreitä ja iltasin kuitenki jaksan olla hereillä sitte johonki jopa yhteentoista kahteentoista. Meille keski-ikäsillehän se on myöhään. :D

Eilen käytiin oikeusaputoimistossa kysymässä vähän apuja tohon alakerran naapuriin. Mukava täti siellä lupas kirjottaa naapurille kirjeen,missä ilmottaa meidän olleen heihin yhteydessä ja toi niitten valitus on häiriköintiä ja sen on loputtava. Mikäli ei lopu ni me ollaan valmiita tekemään jatkotoimenpiteitä eli rikosilmotus kotirauhan häirinnästä. Toivottavasti ei tartte siihen asti mennä ja eukko lopettais meuhkaamisensa tähän. Kun jokanen, jolle ollaan tilanne selitetty on sanonu samaa,että tässä asiassa sillä ei oo mitään sanottavaa ja valitettavaa.

No mitäs muuta..Huomenna lähetään Tampereelle veljen luo ja samalla käydään moikkaamassa miehen sukulaisia Kankaanpäässä. Odotan jo innolla automatkaa uhmapussin kanssa. Siis te joilla on jo lapsia tai te jotka vaan tiedätte miten niitä käytetään,kertokaa mulle miten uhmaikäsen pojan saa tottelemaan? Automatkat etenki on ihan mahottomia nykyään. Jätkä keksiny,että on kiva potkia etupenkkiä, kiljua ja sillai päristää että sylki lentää. Niin rasittavaa ja kun tuo tietää,että niin ei saa tehä. Millä sen saa uskomaan? On hokannu jo sen,et autossa me ei oikein voida tehä sille mitään ni on ihan mahoton. Hoh hoh..Ja kun pojalla pitää vielä olla sitä temperamenttia isältä ja äidiltä perittynä ni hulluks myö tullaan..

PippuriMamma! Meidän Antsalla oli kans alta 1vuotiaana kauheesti korvatulehduksii ja se kyl meinattiin jo sillon laittaa tuubitukseen. Sitte ne yhtäkkii vaan loppu ni ei sitte jouduttukaan operaatioon. Ja ei mekään kyllä yksityisellä oo käyty. Sitä pitää vaan vaatia kovaan ääneen asioita ni jotain alkaa tapahtumaanki. Nykyäänhän ne vissiin pitää kierteenä jos on kolme vai neljä tulehdusta ollu noin puolen vuoden sisällä. Meil toi tuli täyteen mut sitte asia jäi ja todettiin,että se ei oo enää tarpeellista. Mut hyvä et teillä nyt asiat etenee. Koitahan jaksaa pienen kanssa.

Emmaliina ja Vusseli 20+
 
Toivottavasti Emmaliina saatte rauhan naapurilta. Me myytiin osakkeemme ja ostettiin 2v sitten omakotitalo naapurin takia. 2 vuotta meni lähes jokailtaisessa (ja öisessä) metelissä kituessa. Isännöitsijä anto niille virallisen varotuksen vasta vuosi mun ekan valituksen jälkeen. Muuten vaan epävirallisia huomautuksia, ja niillähän ei saa mitään aikaan.
Yks kaveri kehtas sanoa, että kai sulla ny suurempiakin murheita on. Tarkoitti lastamme joka kuoli. Kyllä mua häiritsee ikuinen meteli, vaikka lapsia olis kuollut enemmänkin. Eiköhän se lapsen kuolema riittäis rasitukseks, pitääkö lisäksi vielä joutua kestämään kännisiä tappelijoita seinän takana?
Tsemppiä!
 

Yhteistyössä