???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Tervehdys!
Nyt sain sitten vihdoin ja viimein itsekkin kirjotettua tänne! =) Ahkerasti olen kyllä seurannut taustalta tapahtumia.
Elikkä ensimmäinen lapsi tulossa, laskettuaika 6.9 ja kättärille menossa synnyttämään.
Rakenneultrassa oltiin maanantaina ja kaikki oli hienosti! Istukka vaan oli takana nii piti tehdä sisätutkimus, mut ihan ok oli, ei tarvi jatkoseurantaa. Ollaan miehen kanssa yhdessä päätetty ettei haluta selville kumpi tuloillaan.
Vauvan liikkeet on jo pikkuhiljaa alkanu tuntumaan, ja eilen tunsin ulospäinkin yhden potkun =) Mies vauhdilla heti käsi masulle, mut eihän se enää halunnut potkia!
Mut tämmöstä tänne kuuluu.. Ai nii ja tänää jäin loppu viikoks sairaslomalle, iski hirveen flunssan päälle :(
 
PippuriMammaHarmaana
Emmaliina

Musta on kyllä outoa, että pitää itse niin kovaäänisesti asiaa vaatia ja iskeä nyrkkiä pöytään, kun kyse on sentään pienestä ihmisestä.

OMANAPA

Olen itkuinen täällä. Masuun koskee jo monetta päivää, luulin aamulla, että jo helpottaa. Nyt on eilisestä asti ollut liikkeitä tosi vähän. Sain ajan ultraan tälle päivälle, tehdään rakenneultra ja jos jotain ilmenee niin TYKSiin suoraan vaan. Mies on huolesta sekaisin töissä. Onneksi päästään jo klo 14.... Mulla sekoaa kohta pää täällä....

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 20+4
 
PippuriMamma :hug:. Minkä tyyppistä kipuilua sulla on, supisteleeko vai jotain muuta? :\|

Mulla on muutamia päiviä ollut tosi kovia kipuja navan korkeudella, siis niin kovia, että on pakko pysyä paikoillaan ja mielellään maaten. Soittelin neuvolaankin, mutta eipä osannut sanoa mitään. Hmph. Itse veikkaan, että kipu johtuu vatsalihasten venymisestä. Lääkäriinhän se on mentävä jos eivät ala hellittää. On oikeasti ollut ihan tuskaisia hetkiä aina välillä.

Viikko rakenneultraan!

-meja 18+5
 
Moikka!!!

PippuriMamma: :hug: Toivottavasti kaikki olisi kunnossa! Niin ja pikaista paranemista sinulle ja teidän tytölle!

Emmaliina: Toivottavasti naapurin täti nyt jättäisi teidät rauhaan!

Tänne ei kuulu mitään uutta. Rakenneultra on 9.5 ja neuvola taisi olla 16.5, joten niitä odotellessa...

Kaikille oikein mukavaa päivää, voikaa hyvin!

-Niiskuneiti82 + Helmi 17+6-<br><br>
 
Hantta harmaana
Tänne ei mitään uutta tai kävin kuunteluttamassa sydänäänet neuvolassa kun oli epävarma olo, liikkeitä kun tuntui niin vähän, siellä se puksutteli 140 :heart: helpottava tunne. Tänään sain isyyspakkauksenkin valmiiksi, odottaa sängyllä että isi tulee kotiin :p :p
 

Tänne ei mitään uutta tai kävin kuunteluttamassa sydänäänet neuvolassa kun oli epävarma olo, liikkeitä kun tuntui niin vähän, siellä se puksutteli 140 :heart: helpottava tunne. Tänään sain isyyspakkauksenkin valmiiksi, odottaa sängyllä että isi tulee kotiin :p :p

Hantta ja "heppu" rv 19+1
 
Meillä oli eilen rakenneultra. Vilkas vesseli se siellä heilutteli äitille ja iskälle. Kovasti söi myös sormiaan, oli niin hellyyttävää =) Tuntui myös niin uskomattomalta, kun vauva haukotteli masussa :D
Syke oli 135 ja kaikki oli hyvin.
Tuli todella helpottava olo ultran jälkeen, kun mulla ollut masu todella kipeenä ja liikkeitäkään ei oo nyt pariin päivään tuntunut. Johtuu kuulemma siitä, että istukka etuseinämässä, joten ei hätää :heart:

Pari viikkoa olen ollut taas töissä ja ihan hyvin on mennyt. Selkä kipuilee pahasti, mutta tänään ois pitänyt postissa tulla tilaamani tukivyö. Liikunta tekee selälle hyvää, mutta kun ei noi pomppujumpat eikä oikein sauvakävelykään tunnu sitten taas masussa hyviltä, niin ei oikein jää muu kuin kuntopyöräily ja spinning. Niissä oon yrittänyt käydä pari-kolme kertaa viikossa, ettei ihan kokonaan kangistuis :D

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja voimia PippuriMammalle!!!

Paveliina ja Jooseppi 20+0
 
Kiitos zemppauksestanne!!!

meja: Mulla on ihan koko masualueen kipuilua, sivuilta enemmän ja alamasu. Alamasun kipuilun tiedän johtuvan raskaudesta, mutta muun masualueen kipuilu on ollut hyvin tuskaisen olon aiheuttavaa. Supistellut on, kipeitä välillä, mutta onneksi nyt todella harvoin.

RAKENNEULTRATERVEISET!!!

http://www.aijaa.com/v.php?i=479118.jpg
Miten taipuukin tällaiseen asentoon???

http://www.aijaa.com/v.php?i=479120.jpg
Hyvin näkyy nenukka

http://www.aijaa.com/v.php?i=479124.jpg
Tässä profiili ja suukki hyvin, mussutti jotain NIIIIIIIN suloisesti!

http://www.aijaa.com/v.php?i=479128.jpg
Näettekö TE sukupuolen? ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=479131.jpg
Pitkäjalkainen otus peukku suussa <3

http://www.aijaa.com/v.php?i=479136.jpg
Sanookohan moi äidille, isille ja isosiskolle joka pääsi ultraan mukaan.. ;)

Masussa siis KAIKKI hyvin. Kivut johtuvat erilailla kasvavasta kohdusta. Istukka kunnossa, vaavi kunnossa! 20cm pitkä, painoa en kysynyt. Syke 133! Kaikki löytyi ja kaikki toimii! Katsokaa kuvasta näettekö TE sukupuolen. Ai niin, lasketuksi ajaksi laitettiin nyt 31.8. / 1.9. Ei osannut päättää kumpi päivä niin olkoon molemmat eli vaihde :)

Olen NIIN huojentunut, että itkettää!! Innakin voi paremmin, kuumetta ei ole ollut tänään ristii sormet ja varpaat.

Nyt menen kaffetta keittämään, Äippä tulee käväisemään.

Vointeja ja palaillaan!!

-PippuriMamma & "Matiasmatilda" 20+5/6 ;)
 
Pippurimamma: hyvä ettei ollut kyse mistään vakavammasta! Siitä sukupuolesta. Onkos siinä strategisessa paikassa näkyvissä SE vai onko siinä vain pikku nyrkki peukku pystyssä.. ;) Ihania kuvia!

On se mahdotonta, miten voi tunteet olla pinnassa. Eilen pillahdin itkuun ja itkin ihan jonkin aikaa, kun tuli taas erimielisyyksiä tietokoneen kanssa sen valokuvajutun suhteen. En saanu siihen millään semmosia asetuksia kuin olisin halunnut. Onneksi mies pelasti maailman.

No, nyt on vielä monta juttua tekemättä, että päästään huomenna heti aamulla lähtemään. Matkaa ei onneksi ole kuin hiukan vajaat 500km :whistle:

Joe ja pieni 18+0
 
hello =)
taas on tovi vierähtänyt viime tekstistä vaikka muuten joka päivä käyn tsekkailemassa mitä muut mammat on kirjoitelleet :)
Neuvolassa/lääkärissä käväsin eilen vaikka varsinainen neuvola aika ois ollut vasta 2.5.... Viikon verran kesti supistelua/menkkamaista selkäkipua jonka vuoksi sitten menin sinne lekurille. Kaikki oli onneksi kunnossa! syke oli 140-142 ja kohdunkaulalla ei ollut tapahtunut kypsymistä,onneksi =)
Lääkäritäti sanoi kipujen johtuvan kohdun kasvusta,rasituksesta ja sitten kuulemma mulla on ristiselän alueelta lähtevät hermot jääneet puristuksiin joka tuntuu jatkuvana poltteena.... ei ihme, onhan tää jo neljäs raskaus! Kehoitti kuitenkin ottamaan vähän rauhallisemmin =) Otti muuten myös streptokokki B(tai jtn?) -näytteen kohdunkaulalta. Voi aiheuttaa ennenaikasia supistuksia ja muita ongelmia jos sellanen siis on..... Ilmottelevat sitten jos tulos posit.
Verenpaine oli korkea, johtui jännityksestä kun hermoilin sitä lääkärikäyntiä :whistle: Painoa + 2,5kg tullut siis lähtöpainosta... hemppaa ei vieläkään otettu vaikka sanoin olevani kovin väsynyt ja nenästä vuotaa verta useasti... mutta ens kerralla sitten... ja seuraava kerta on vasta 29.5 :whistle:
Rakenne ultra on 3.5 ja sitä jännitetään kovasti :)
Tahtois tietää jo onko siellä rinssi vai rinsessa...
Masu kuvaa yritän laittaa profiiliin lähiaikoina sekun alkaa jo olla aikamoinen pallo =) Täytyy siihen hommaan pyytää mies apuun, itsellä peukku keskellä kämmentä näissä jutuissa!

Mamu82 & "touhutoukka" 18+2
 
Heipsankeikkaa :wave:

Päivät vaan vierii ohi, eikä itte meinaa pysyä tahdissa. Nyt kun oon päivät töissä, ni illalla tietty poika vaatii huomiota osakseen. Hän on ihan äitin poika nyt :heart: Tarvii jaksaa nauttia siitä, vaikka välillä tarttis jotain muutakin ehtiä tekemään kuin kävelyttää häntä :D

Mulla on rakenneultra vasta 16.5. ja seuraava neuvola 24.5. Sain oman neuvolan jälkeen pojalle 1-vuotisneuvolan, ni päästään samalla reissulla. Kohta on siis esikoisen 1-v. synttärit ja niitä pitäis alkaa järjestämään. Vaikka tulee ihan vaan toi lähipiiri, ni kyllä silti hommaa riittää, eikä meinaa päivät ja tunnit riittää :ashamed: Saan sit jo seuraavalla kerralla Kelan paperitkin neuvolasta, mutta te kaikki muut taidatte saada ne jo ennen mua :kieh:

Noista kivuista oli juttua. Mulla on nyt kaks kertaa alkanut viiltelemään kyljistä ja alavatsalta, kun oon hengästynyt/rasittunut. Ekalla kerralla autto, kun menin lepäilemään selälleni ja hengittelin rauhassa, mutta tänään toi kaamee kipu alko kesken kotimatkan ko pyöräilin vastatuulessa kotiin \|O Siinä olikin sit mahdotonta rentoutua, joten hiljaksiin koitin pyöräillä kotiin ja kotona olikin sit pakko päästä selälleen. Kai nääkin on jotain kohdun kasvukipuja, mutta on ne kyllä ihan järkkyjä, kun hengittäminenkin sattuu :'(

Mullakin alkaa muuten jo elämä voittamaan: aamupahoinvointia on enää harvoin ja seksikin on alkanut kiinnostamaan. Alkuraskaudessa kun seksi oli ihan e.v.v.k. :whistle: Ehkä tää tästä. Oiskohan tää nyt sit sitä hehkeetä keskiraskautta :D

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas aamulla nousta. Hyv'yöt!

**pilke + vaavikka 16+6

muoks: viikot tietty unohtu ;) <br><br>
 
Huomenta masukit pitkästä aikaa :wave:

Taka-alalla olen lueskellut ja seuraillut teidän kuulumisia.
Tänne ei kuulu oikeastaan mitään ihmeellistä.
Rakenne ultra on 7.5. ja sitä kovasti odotellaan. Omat häät pukkaa reilun viikon päästä, joten nyt on ajatukset olleet niissä enemmänkin kuin vauvajutuissa :) Toki kovasti yritän tunnistella ja tunnustella vauvan liikkeitä, mutta vielä en ole tuntenut mitään.
Massu on kasvanut hieman, pitäisikin päivittää uusi kuva profiiliin kunhan tässä ehtii :)

Palailen aktiivisemmin palstalle kunhan nuo häät ovat ohi :heart:

Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille!

Elwi ja papuli 17+1
 
Onnea häihin Elwi! Ja odottele ihan rauhassa niitä liikeitä. Mullakin on alkanu tuntua kunnolla vasta tällä viikolla. Aikasemmin ne oli semmosia, etten voinu ihan satavarmasti sanoo, ettei ne olis ollu jotain muuta kun Onni, joka potkii.
Jode ja Onni 20+3
 
eilen meidän vanhempi poika malttoi hetken aikaa tunnustella masua(ensimmäistä kertaa...) ja vaavi päätti sen kunniaksi sitten laittaa ihan tsempalot päälle ja potkuja tuli paljon, isoveikka meinas mennä ihan sekaisin kun se yritti selittää miten vaavi potkii hänen kättänsä :heart: tuli hyvä mieli.

Lasten suusta: Meidän 3vee kysyi et tuleeko vauva äitin kikkelis...ä? yritin sitten kauniisti selittää ettei naisilla sellaista ole ja mistä vauva tulee, oli poika sitten hetken hiljaa ja tokaisi että sitenhän se tippuu vessanpönttöön kun se syntyy ku äitikin siinä aina asiallansa istuu...yritin olla nauramatta ja selittää jotain...kyllä nuo lapset on sitten ihania.

Eilen yövuoron jälkeen iski julmettu kurkkukipu joka jatkuu edelleen- toivottavasti ei vaan flunssaa pukkaa päälle kun tässä on jo hetken terveenä kerennyt olemaan.

Masusta: mahaa voisi luonnehtia palloksi joka käy kohta matkapöydästä kun istuu, muutoinkin istuessa painaa jo kylkiluihin (varsinkin syödessä) joten istuessa pitää muistaa olla todella selkä suorana.

Ens viikolla on tiistaina se kontrolliultra äpklpolilla ja perjantaina 4dultra lahdessa(samalla pääsee ostoksille...) ja seur. neuvola olis 10.5 kelalle laput saa vasta 12.5 joten ne täytyy käydä hakemassa myöhemmin.

Nyt kehitän jotain mukavaa tekemistä kun saan kerrankin nauttia vapaapäivästä ihan yksin, keli on vaan huono, mulla on juhlalliset 3päivän vapaat.

äippä ja "pikkuinen" 18+6 (ultrien mukaan kuulemma ihan reilun kokoinen vaavi siellä asustaa :D )
 
Heippa!

Täällä taas kamalassa flunsassa :( Pakko oli hakea apteekista nasolinia,onko muut käyttänyt tuota raskauden aikana??
Kun tuossa paketissa ei varsinaisesti lue että ei saisi käyttää ja soitin terveyskeskukseen ja sieltä sanoivat että hänen mielestään voi käyttää..
Olo on niin paha että pakko oli laittaa ja huomenna pitäisi lähteä koko päiväksi Tallinnaan ;)

Masu täälläkin jatkaa kasvamistaan,olo on ollut muuten hyvä, tosin kotona hirveä remppa päällä,lattiat pohjia myöten auki ja silleen!;)

Inka&poitsu 20+1 :heart:
 
Moi!

Sitä lasten nasolinia saa kuulemma ottaa. Näin minulle sanottiin. Ja kuulemaa kannattaakin käyttää ettei maha-asukille tule tukala olo kanssa.

Omanapa

Hyvin menee, ei pahaa oloa ja maha kasvaa ja pikkunen on ruvennut liikkumaan =) . Tänää siivoilin kun tyty oli hoidossa ja tään viikkoa olen saanut olla vapaalla kun työtarjouksia ei ole tullut. Alaselkä rupeaa nyt jo oikkuilemaan. Ihme kun näin pitkälle olen päässyt ilma. Ekan kanssa oli tosi paljon ongelmia just selän kanssa.

:attn: Joensuulaiset odottajat ja äipät. Kannattaa vilaista plussalaisten tapaamiset sivulle!!! =) B)

t. Roosakaisa ja pipaliini 18+6
 
Heippa, Maarja täällä kukkuu...

En saa unta.
Valo puskee ikkunasta jo kuudelta aamulla. Pitäisi kehitellä jokin rullaverho makuuhuoneeseen pimeää pitämään. Ulkona tuulee ja on kyyyylmän näköistä. Ei onneksi sada enää.

Vauva potki äsken oikein kunnon tsempalot. Mies nukkui vieressä mutta lätkäisin silti sen käden mun masuni päälle... Jos ei olisi ollut niin unissaan, olisi taatusti tunnistanut ne muksaukset jo! Kävipä tuuri, että istukka on kohdun takaseinässä. Muussa tapauksessa liikkeiden tunnistaminen ei varmaan olisi näin helppoa vielä.

:heart:

Maarja ja vauva 21 tasan!!<br><br>
 
Huomenta!

Huonosti nukuttu yö takana...

Maarja: Meillä kanssa vaavi päätti pitää aamun kunniaksi kunnon zembalot, teki sen tosin tuossa 4 aikaan...... Juuri kun meinasin nukahtaa...
Mies nauttiin siitä, kun laittaa pään masulle ja kuuntelee masukin touhuja niin sieltä yleensä tulee muks muks poskeen, leukaan tai korvaan :)
Samoin hihittelee välillä kun makoillaan sohvalla, että miten mun mahani malli muuttuu yhtäkkiä, kun vaavi päättää vaihtaa paikkaa. Saattaa olla tosi toispuolinen :)

OMANAPA:

Tänään työpäivä. Menen vetämään seurakunnan 5-vuotissynttäripippaloita, tänä vuonna täyttävien lasten siis ja TIETYSTI oma tuleva 5-vuotiaani on kuumeessa eikä hän pääse mukaan. Mä kyllä pimitän kakkua hälle!! Siellä on lastenkonsertti jne...

Olen kyllä ihan nukkuneen rukous, en saanut viime yönäkään nukuttua ja Inna oli samassa jamassa. Tulee Mummille ja Ukille kiva lapsenvahtina olo...................

No, ei mahda mitään!

Palailemisiin, meikäläinen menee suihkuun jos vaikka pää heräis...turha toivo tod.näk....

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 21+0

ps. Otin eilen magnesiumin käyttöön.... jalkakrampit ja suonenveto lisääntyneet...
Magnesiumia muuten määrätään myös suppareihin!! Lääkäri kehoitti mua ostamaan sitä hetimiten jos ne kipeät supparit eivät laannu....
 
Ewli: onnea häihin :flower:

PippuriMamma: Onneksi ei ollut mitään huonoja uutisia siellä ultrassa, söpö profiilikuva vaavilla.

Täällä myös herättiin tänään todella aikaisin, en vain saanut konetta auki kun istuin hömppänä tvn edessä.

Meidän pihalle on muuttanut joku nuori kundi jolla on sellainen todella pärisevä autonmoottori ja sillä se sitten koko eilisen illan ja vielä 3 aikaan yöllä päristeli tuossa parkkipaikalla \|O Raivostuttavaa kun herää sellaiseen pärinään, eikö ihmiset ajattele että on yö?!

Meillä ei ole mitään ihmeellistä pikkuneidin kanssa. Kovasti liikkuu ja kaikki tuntuu muutenkin olevan ihan hyvin.

Itselleni on vain flunssa iskenyt päälle, nyt vaan sitä hoitamaan että pääsen ensi viikolla töihin ansaitsemaan yli kalliiden yhdistelmien hintaa :D
 
Hihii!!!

Keksikääpäs hyvä nimi Emman ja Seelan
:heart: :heart: :heart: PIKKUVELJELLE :heart: :heart: :heart:

Oli eilen rakenneultra ja lääkäri kysäsi, että halutaanko tietää sukupuoli.. No, sehän luki sen paperista ja poika siellä killuttelee!!

RäpäRällä ja Nestori 20+1

Hui, puoliväli :eek:
 
räpärällä heti tuli mieleen Niilo :D

pöh, mulla ei oo edes mitään kirjotettavaa, kun ei tänne mitään uutta kuulu..joka päivä kuitenkin yritän käydä lukemassa muiden juttuja..
nyt ootellaan vaan sitä vapun ultraa..me ei haluta tietää kumpi tulossa kun kiva ylläri sitten onko omat tuntemukset pitäneet yhtään paikkaansa, jotenkin toivon salaa tyttöä ja monet on sanoneet masun muodosta ja muista "oireiluista" että tyttö olisi tulossa, sen näkee sitten syyskuussa :snotty:

umayya+mörri 19+1 (puoliväli lähestyy uhkaavasti)
 
HUOM! KYSYMYS KAIKILLE...!

Kun tässä melkein samoilla viikoilla mennään, missä asti teillä tuntuu potkut, siis kuinka ylhäällä? Mulla tuntuu navan korkeudella, ehkä jopa hitusen ylempänäkin... Mietin vaan, kun luin tuota Meille tulee vauva-lehteä, että olen nyt melkein 5.rask.kuukauden lopussa, rv 20 ja lehdessä lukee 6.rask.kuukauden kohdalla, että "kohdun pohja on kuukauden lopussa (rv24) navan korkeudella. Nopeampi kasvu on usein merkki kaksosista". Mutta ei mulla masussa kaksosia ole, kaksi kertaa on ultrattu. Itse tunnustelemalla myös tunnen, että kohdun pohja on ihan hitusen napaa korkeammalla. Viime neuvolakäynnillä rv 17 se oli hieman navan alapuolella, hieman terkka sitä ihmetteli että kyllä se vaan noin korkealla jo on, sf-mitta oli 14cm ja jos oikein tuota käyrää tulkitsen, se on viikkoihin nähden "liikaa", se 14cm pitäisi olla vasta rv 19, mutta sillä neuvolakäynnillä oli siis rv 17. Aiemmissa raskauksissa mulla on mennyt se ihan keskikäyrällä koko ajan, vaikka isot vauvat masussa köllineet... Paljonko teillä on nyt ollut sf-mitta? Miksi mulla on nyt tällainen masu... :xmas: kaikenlaista pyörii mielessä, esim. tulevan vauvan koko ja onko mulla rask.ajan diabetes... Kun edellinen lapsi oli melkein 5kg. Mutta seuraava neuvola vasta 8.5., sitten vasta taas mittaillaan ja jutellaan :xmas:
Kiitos jo etukäteen vastauksista :flower: :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 11:13 TheSimpsons kirjoitti:
HUOM! KYSYMYS KAIKILLE...!

Kun tässä melkein samoilla viikoilla mennään, missä asti teillä tuntuu potkut, siis kuinka ylhäällä? Mulla tuntuu navan korkeudella, ehkä jopa hitusen ylempänäkin... Mietin vaan, kun luin tuota Meille tulee vauva-lehteä, että olen nyt melkein 5.rask.kuukauden lopussa, rv 20 ja lehdessä lukee 6.rask.kuukauden kohdalla, että "kohdun pohja on kuukauden lopussa (rv24) navan korkeudella. Nopeampi kasvu on usein merkki kaksosista". Mutta ei mulla masussa kaksosia ole, kaksi kertaa on ultrattu. Itse tunnustelemalla myös tunnen, että kohdun pohja on ihan hitusen napaa korkeammalla. Viime neuvolakäynnillä rv 17 se oli hieman navan alapuolella, hieman terkka sitä ihmetteli että kyllä se vaan noin korkealla jo on, sf-mitta oli 14cm ja jos oikein tuota käyrää tulkitsen, se on viikkoihin nähden "liikaa", se 14cm pitäisi olla vasta rv 19, mutta sillä neuvolakäynnillä oli siis rv 17. Aiemmissa raskauksissa mulla on mennyt se ihan keskikäyrällä koko ajan, vaikka isot vauvat masussa köllineet... Paljonko teillä on nyt ollut sf-mitta? Miksi mulla on nyt tällainen masu... :xmas: kaikenlaista pyörii mielessä, esim. tulevan vauvan koko ja onko mulla rask.ajan diabetes... Kun edellinen lapsi oli melkein 5kg. Mutta seuraava neuvola vasta 8.5., sitten vasta taas mittaillaan ja jutellaan :xmas:
Kiitos jo etukäteen vastauksista :flower: :)

No mä oon nyt viikolla 20+5 ja kohdunpohjan korkeus oli navan kohdalla jo aikoja sitten,kyseessä on toinen lapsi ....esikoinen oli 4040kg 52cm :D
 
Tervehdys kaikille! :)

Eilen illalla palailtiin lapinreissulta. Ihana viikko oli, vaik autossa istuminen on kyllä yhtä tuskaa! \|O
Lapset talviurheili ahkerasti. Murtsikkaa, pulkkailua ja laskettelua... Itekin uskaltauduin pienemmän neidin kanssa mäkeen, useista varotteluista huolimatta. :ashamed: :whistle: Mut hyvinhän se sujui, niinku pitääkin näin monen vuoden harjoittelun jälkeen.

TheSimpsons: Mulla kohdunpohjan korkeus rv17 oli 15cm. On kuulemma ihan ok, varsinkin kun on jo useempi raskaus takana. Tasottuu kyllä sitten viikkojen kuluessa. :) (toivonmukaan :D )
Liikkeet mulla tuntuu useinmiten ihan alhaalla, häpyluun reunoilla ja reilusti navan alapuolella. Ei siis navan korkeudella tai ylempänä, vaikka käsin tunnustelemalla voisin päätellä että kohdunpohja on jo ylittänyt navan.

Kauheesti oli tekstiä tullut viikon aikana, enkä nyt millään muista mihin kysymyksiin mun pitikään vastailla... :headwall:

Möörwa ja papu 19+
 

Yhteistyössä