???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Hei kaikille....

Päivittäjälle! Minun iän saa muuttaa, eli olen 26 vuotta, kiitos!

"Galluppeihin" vastauksia:

Hoitopöydästä: En ole vielä varma otetaanko hoitopöytää, tuttavalla olisi sellainen isohko malli, jossa on lisänä paljon hyllyjä ja laatikoita, saisin sen lainaksi. Täytyy miettiä, toisaalta meille kävisi pelkkä hoitoalustakin jonka saa laitettua vaikka sängyn päälle.

Kestovaippailusta: Se on minulle ihan uusi juttu, täytyy varmaan saada lisää tietoa siitä ennen kuin sellaiseen ryhtyy. Ideana on kyllä hieno homma. En usko että mies olisi siitä kovin innostunut, tyytyy mielummin tavan vaippoihin, sen täytyy muutenkin opetella vaipan vaihtohommat, kun se ei ole koskaan aikaisemmin joutunut sellaista tekemään.

Olikos joku Jyväskylästä päin? Olen menossa sinne pääsiäisenä ja ajattelin käydä katselemassa äitiysvaatteita, mistäköhän kannattaa katsella, H&M:lla käyn ainakin.

Eilen löysin kirpparilta kivat äitiyshousut ja äitiysfarkkuhameen, olivat tosi siistejä ja molemmat H&M:n mallistoa. Ei ollut hinnalla pilattu, yhteensä 7 euroa :)

Minä olen tuntenut liikkeitä muutoman päivän ajan, ne tuntuu vielä aika heikoilta, ovat sellaisia hassun tuntuisia muljahduksia. Vielä olisi odotettava kolmisen viikkoa rakenneultraa, tuntuu ikuisuudelta. Meillä vielä mietitään kysytäänkö sukupuolta vai ei, toisaalta se olisi yllätys jos ei kysyisi, mutta sitten toisaalta olisi mukava ostaa jotain sopivaa vauvalle, tytölle vaikka vaaleanpunaista. Meillä kun on valtavasti pojalle sopivia vaatteita (saatu tuttavalta). Saas nyt nähdä mihin tulokseen tullaan.

Nyt on meidän pienokaiselle hankittu menopelit, ostettiin Brion Duot. Eli sellaiset jossa on koppaosa vauvalle ja ratasosa isommalle lapselle erikseen. Minusta olivat tosi kätevät ja ihanat. Siinä oli muutenkin mukavia yksityiskohtia. Olivat tarjouksessa vauvan tarvikeliikkeessä, myivät viime vuoden mallin edullisesti pois.


Hyviä vointeja kaikille!

Halinalle ja pikku ihme rv 18+1
 
Siitä mittauksesta: vaikuttaa muuten paljon myös vauvan sen hetkinen asento. Mulla on myös ollut jo suht alkuvaiheessa aika korkeita mittatuloksia mut ne on sit aina loppuvaiheessa tasoittuneet.

Huomenna olis sitten seuraava neuvola ja samalla myös lääkäri kun noita supistuksia edelleenkin tulee aika helposti. Kivaa et pääsee kuuntelemaan vaavin sydänäänet.

Kohta o jo kaks viikkoa ilman pahoinvointia, jipii, väsymys vaan on aika runsasta ja hallitsevaa, pitäis jotenkin jaksaa muksujen kanssa tehdäkkin jotain ja kun ei oikein jaksa niin sitten tulee huono omatunto- yritän korvata sitten pitämälä hyvänä ja sylissä senkin edestä.

Meillä on se rakenneultra 4d- versiona 27.4 ja aattelin et sen jälkeen vois pikku hiljaa hankintoja rueta vaaville tekemään, vielä en ole mitään hommannut.

Nyt täytyy lähteä takaisin pötköttämään kun väsyttää.

äippä ja kunto 16+4
 
No niin lääkärissä nyt käyty korkeen verenpaineen ja sen painon tunteen vuoksi. Verenpaine oli laskenut eilisestä runsaasti. Oli enää 134/78. Lääkäri vaan epäili, että verenpaineen on nostattanut liika stressi ja jännitys ja että muutaman päivän totaalinen lepo on auttanut. Sain vielä huomisen sairaslomaa ja sitte ois pitkä pääsiäsvapaa, ja halusin sen jälkeen koittaa mennä töihin.

Alapää tilanne oli hyvä, kohdunsuu oli kiinni, eli painontunne ei ainakaan vielä ole aiheuttanut muuta kun mulle vaan ilkeetä tunnetta. Lääkäri sanoi, että olet niin kauan töissä ku pystyt. Sydänäänetkin kuunneltiin ja ne kuului vain muutaman kerran tyyliin 2sek kerralla, joten kone ei sykkeen nopeutta saannu mitattua, mutta onneksi sentään jotain kuului. Sen muutaman sekunnin jälkeen lääkäri lopetti ja sanoi, että kuuluhan ne...Kovin oli sillä kiire, ois niitä voinnu pitemmin kuunnella, että ois saannu sen sykkeenkin selville. Noh tuumas että kaikki on oikein hyvin...Onkohan näin, toivottavasti huominen ultra antaa sitten vielä varmistuksen tästä ja voin unohtaa tän jatkuvan stressaamisen!!!!!!

minttu-82 ja TaimiMainio 18+0
 
Jode: Samaan aikaan alkoi mullakin supistelut, ihan viikon 15 ensimmäisinä päivinä. Mulla on nyt töissä sellainen tilanne, että viikon aikana on vain yksi iltavuoro, jonka sitten sanoin meneväni tekemään. Muuten on tässä vapaapäiviä ja koko pääsiäinen lomaa. Terkkari kyllä painotti, että soitan sitten varmasti neuvolaan, jos kivut jatkuvat vielä tämän viikon jälkeenkin. Sitten kuulemma kanssa lääkärille sisätutkimukseen ettei ole kohdunsuu pehmennyt (ja voiko se jo alkaa avautumaankin..?). No, toivotaan, että viikon lepo ajaisi asiansa ja tilanne rauhottuisi. Lakkasiko sulla siinä edellisessä raskaudessa supistelut ollenkaan, vai jatkuivatko loppuun asti? Jouduitko "pakkolepoon"? Oliko paljon kiellettyjä asioita, esim. sauna tai joku muu? Onpas mulla paljon kysyttävää, kun on tosiaan mulle ihan uusi asia :ashamed: Itse olen ainakin huomannut, että esikoisen nostaminen (painaa n. 15 kg) ja vaikka lelujen kerääminen lattialta kumartuneena aiheuttavat supistuksen/ kivun.

Muuten tämä päivä meni aika hyvin, oltiin uimassa kaveriperheen kanssa ja muksu viihtyi =)

Tinka
 
Ensimmäiset hennot potkut on nyt tunnistettu myös vatsan päältä. Makasin tiistai-iltana reporankana sängyssä ja odotin unta. Puolittain vatsallani ja puolittain kyljelläni tuntui häpykummun yläpuolella outo muks. Käännyin heti selälleni ja aloin tunnustella. Pientä odotusta... muks... taas muutaman minuutin odotus... muks! Sitten niitä ei enää kuulunut. Kuulutin asiasta miehelle ja hänkin yritti vielä tunnustella, tuloksetta.
Eilen keskiviikkona ajoin autolla ja ihan yllättäen tuntui jälleen yksi muks, vasten turvavyötä.

:heart: :heart:

balik
:flower:


Maarja ja vauva 18+5


Noitaisaa ja tipuisaa pääsiäisviikonloppua kaikille !!! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 21:29 Tinka kirjoitti:
Jode: Samaan aikaan alkoi mullakin supistelut, ihan viikon 15 ensimmäisinä päivinä. Mulla on nyt töissä sellainen tilanne, että viikon aikana on vain yksi iltavuoro, jonka sitten sanoin meneväni tekemään. Muuten on tässä vapaapäiviä ja koko pääsiäinen lomaa. Terkkari kyllä painotti, että soitan sitten varmasti neuvolaan, jos kivut jatkuvat vielä tämän viikon jälkeenkin. Sitten kuulemma kanssa lääkärille sisätutkimukseen ettei ole kohdunsuu pehmennyt (ja voiko se jo alkaa avautumaankin..?). No, toivotaan, että viikon lepo ajaisi asiansa ja tilanne rauhottuisi. Lakkasiko sulla siinä edellisessä raskaudessa supistelut ollenkaan, vai jatkuivatko loppuun asti? Jouduitko "pakkolepoon"? Oliko paljon kiellettyjä asioita, esim. sauna tai joku muu? Onpas mulla paljon kysyttävää, kun on tosiaan mulle ihan uusi asia :ashamed: Itse olen ainakin huomannut, että esikoisen nostaminen (painaa n. 15 kg) ja vaikka lelujen kerääminen lattialta kumartuneena aiheuttavat supistuksen/ kivun.

Muuten tämä päivä meni aika hyvin, oltiin uimassa kaveriperheen kanssa ja muksu viihtyi =)

Tinka
Huomenta
Loppuun asti ne supistelut jatkui. Muutaman kerran jouduin osastolle muutamaksi päiväksi kerrallaan tiputukseen, tiputtivat siis sitä supistuksia estävää Bricanylia. Sairaslomalle jouduin viikolla 23 tai 24, ja sitten en enää töihin mennytkään, vaikka olikin ihan kevyttä hommaa. Kotonakin käskettiin olla hissukseen. Suosittelivat ihan vuodelepoa. Viikolla 34 lääkärit päätti, että antaa lapsen syntyä jos se kerran niin on päättänyt, ja seuraavana päivänä tästä päätöksestä vauva sitten syntyikin, viikkoja oli siis 34 ja risat. Päätettiin antaa syntyä, koska vauva ei ollut kasvanut kuukauteen. Syntymäpaino oli vajaa 1,3kg. Ilman supistuksia estävää se olis syntyny jo varmaan kuukautta aiemmin.
Älä nyt pelästy tästä supisteluhommasta! Tuskin meillä kummallakaan nyt näin paha tilanne. Mun edellinen vauvahan oli monivammainen, joten supistelut johtui varmaankin suurimmaksi osaksi siitä. Kai tämä on tällä kertaa harmitonta. Mun oma äitini sanoi, että hänen viimeisin synnytyksensä kesti kanssa monta kuukautta! (Jos lasketaan supistusten alkamisesta).
Toivottavasti pääsiäinen sujuu teillä rauhallisissa tunnelmissa ja supistelusi laantuvat. Ei ole kivaa kun joutuu miettimään, että mitäs tässä tulee tapahtumaan.
Lepäile minkä kerkiät!
Jode ja Onni
 
Heissan vaan kaikki!

Eilen käytiin neuvolassa: painoa tullut 250g/vko ja nyt yhteensä 3,7kg. Sf-mitta 18cm, mutta tasoittunee siitä. Turvotusta vielä vatsalla. Pikkuisen sydänäänet löivät 150krt/min. Kumpaakos se nyt ennustikaan tyttöä vai poikaa? Rakenneultra 4.5 ja sitä odotellaan kovasti. Pieniä potkuja tuntuu iltaisin.

Ihanaa tämän päivän jälkeen pääsiäisloma! Jihaa! Päänsärkyä on ollut monella ja kuulun siihen joukkoon kultaiseen. Panodolia olen ottanut, joskin turhaan koska se ei tunnu auttavan. Toivottavasti loman aikana voi rentoutua ja pysyy tuo kipukin kaukana.

Äitiysvaatteita olen saanut paljon kavereílta, joten itse ei ole vielä tarvinnut paljoa niitä ostella. Kesäksi sitten jotain toppia ja hellemekkoa aion katsella. Jotkut kivta pukattavat kengätkin olisivat kivat. Vauvan vaatteita on joitakin hankittu.

Ainoska ja Kullannuppu 18+4
 
Ihanaa Maarja! Eikö ole hieno tunne! :heart:
Mäkin oon lähes satavarma, että eilen Onni potkaisi.

Ainoska! Mä en noista ennusteluista perusta, mutta jos ne pitäis paikkansa, niin mä ennustaisin sulle poikaa. Meiän vaavin sykkeet on ollu 147-150, ja poikahan siellä satavarmasti on kromosomikokeen perusteella.
Jode ja Potkiva Onni 18+2
 
Heippa taas =)
kuulumisia ajattelin taas pitkästä aikaa kirjoitella...
Kävin neuvolassa maanantaina ja kaikki oli ihan passelisti :)
vauvan syke 154, painoa on tullut tasan kilo yhteensä, paineet kohillaan ;) hemppaa ei ottanut, sano täti että vasta 20rv:n jälkeen aletaan sitä seurailemaan.
Olo on aika normaali...ei pahoinvointia eikä mtn sellasta. Välillä vähän närästää mut sekin lievää siihen alkuraskauden korvennukseen verrattuna! Rennietä vaan kehiin kun siltä tuntuu...
masu on pullahtanut nyt ihan parissa päivässä tohon eteen retkottamaan :heart: kiva juttu, ettei näytä enää vaan turvonneelta....
Mutta mä palaan nyt hellan ääreen tekemään ton pöperön muksuille valmiix :p
Munarikasta pääsiäistä mammoille :D
 
Iltapäivää.
Just tulin lääkäristä. Paino on noussut iloiset 10kg (siis oikeesti mä oon kohta valas), muuten kaikki ok. Ei mulla sitte sitä klamydiaa ollu, vaikka neuvolantäti pakotti kokeisiin. justhan se oli tutkittu lapsettomuuskokeissa. Tästä reissusta aiheutui vain supistuksia. Kohdunsuu ja -kaula onneksi ennallaan. Mutta sairaslomalla olen toukokuun 6. asti. Jospa ne supistelut hellittäis, jo senkin vuoksi ettei tarvi stressata ajatuksella, että joutuu lähteen kurssille hornan tuutin taakse kahdella junalla.
Jode ja Onni
 
Ihana päivä! =)
Hymy on korvissa!!! Eilen tuntui ekat ihan varmat liikkeet jotka toistui tänään aamupäivällä, ja useaan otteeseen. Tämän jälkeen en enää niin paljon jännittänytkään päivän rakenneultraa. Ultrassa kaikki oli hyvin, vauva vastasi viikkoja, vain muutaman päivän heitolla, joten laskettu aika pysyi samana. Sukupuolta ei kysytty, nyt ehkä vähän harmittaa... Tosin kätilö kyllä sanoi, että ei ainakaan ultrauksen aikana itekkään sitä nähnyt. Noh säilyypähän jännitys loppuun asti, vaikka ittellä on kyllä ihan poikatunne. Ultrasta mukaan saatiin peräti 7 kuvaa!!! Sitten kaupungin kautta kotia, kun pitihän ne ekat vauvanvaatteet hyvien uutisten kunniaksi osta, 2 bodyä ja housut. Onpas mukavaa aloittaa pääsiäisen vietto. Ja nyt lopetan stressaamisen siitä, että onko vauvalla kaikki hyvin, tämänpäivänen todisti, on sillä!!!!!

Hauskaa pääsiäistä kaikille!
minttu-82 ja TaimiMainio 18+1
 
Bluedrama nopeena
Hei! tässä olis vähän linkkiä mistä näkee uuden äippäpakkauksen vaatteita. Yksityinen henkilö ottanu, mut silti... :D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=MiRaAkKeLi_&image_id=56068581

Ihania ainakin minusta!!

-Bluedrama ja myllertäjä 17+1
 
hei kiitos tuosta linkistä,oli oikein kiva nähdä jo vähän uutta pakkausta.milloinkohan se tulee jakoon? meinaan että olisi kiva saada tuo uusi että jos odottais papereiden laittoa? mitä muut mieltä? :)

Inka&öttiäinen tasan 18vko :heart:
 
Inka, jostain luin, että jos haluaa uuden pakkauksen, kannattaa paprut laittaa vasta toukokuussa menemään.

Minä pidän myös uuden pakkauksen vaatteista ja väreistä, joten sitä odotellessa =) .

( . ) Välillä supistelee. Tai oletan, että menkkakipumainen, voimakas, about 10-15 kestävä jomotus alavatsalla on supistus. Tosi harvakseltaan niitä tulee, mutta tulee kuitenkin. Parempi varmaan kuitenkin mainita niistä neuvolassa ensi viikolla.

Päänsärky vaan jatkuu ja se on tosi väsyttävää. Yritän kaikkia kotikonsteja (raitis ilma, kylmää otsalla jne.) ettei tarvitsisi koko ajan Panadolia tai vastaavaa ottaa. Verenpaineen mittasin tänään ja se oli ihan normaali.

-meja

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 19:45 meja kirjoitti:
Inka, jostain luin, että jos haluaa uuden pakkauksen, kannattaa paprut laittaa vasta toukokuussa menemään.
Meillä syyskuisilla ei muuta mahdollista olekaan.

Itse täytän paperit seuraavassa neuvolassa 27.4 ja saan vasta seuraavan ma laittaa Kelaan, joten sitten on toukokuu.
Minulla on 2.9 LA , sen jälkeen LAt ovat varmasti toukokuun puolella.

Pakkausta aletaan jakaa toukokuun alussa, mutta ei ole sanottua että heti 1. päivä, eli jos heti laittaa paprut Kelaan niin voipi saada 2006 paketin.

2007 pakettin on todella hieno ja sopii molemmille paremmin kun edellisten vuosien. Turhat kuviotkin jätetty pois :D
 
Mäkin tykkäsin noista äitiyspakkauksen tavaroista, paitsi tosta makuupussista. On vähän 'pliisu' mun makuun. Mut joka tapauksessa otan pakkauksen oli se sitten minkä näköinen vaan! Mulla seuraava neuvola toukokuun alussa, jollonka ei kuulemma vielä noita papereita täytellä (sanoi neuvolantäti viime käynnillä) vaan paperit saan sitten vasta kesäkuun käynnillä. eli 2007 paketti on varmasti tulossa...

Pistin tänään tilaukseen kesävaatteita. Tunikan mallisia paitoja ja joustovyötärölliset housut, sekä isompia rintsikoita! Noi omat kun on auttamattomasti liian pienet!! :eek:

Vauvan vaatteitakin oon jokusen ostanut, neutraalin beige-valkosia tietty :D On ne vaan niin ihania, koko ajan tekis mieli kaivaa kaapista hypisteltäväksi! B)

Vauvasta on ilmeisesti tulossa futari! Näin totes iskä, kun kauhee melskaaminen oli käynnissä eilen illalla, kun katottiin ManU:n matsia! :D B)

Nyt iltapalan laittoon ja sit möllöttää tehistä! =)
Möörwa ja papu 17+
 
heissan!
mulla tänään viikkoja tasan 16. neuvolassa kävin viikolla ja hienosti kuului sydänäänet, tosin "maukka" oli vilkkaalla tuulellla ei kauaa yhdestä paikasta saatu kuunneltua.
mä olin niin päättänyt et en ota tälle neloselle sitä pakkausta mut nyt kun näin niitä vaatteita joudunkin miettiin uusiks :/
liikkeitä oon odotellut, edellisessä raskaudessa niitä jo näihin aikoihin tunsin.
 
Aloitin tänään työt uudessa paikassa ja ihan kivalta ainakin toistaiseksi tuntuu. Vielä pystyy työvaatteilla masun piilottamaan kun nää sairaanhoitajan asut ovat niin ylellisen ihanat (murinaa....), katto sit millon paljastaa uutisen.

Pari viikkoa mennyt nyt ilman pahoinvointia, jipii, väsymys on vaan edelleenkin kova ja jatkuvat päänsäryt täälläkin vaivaa ja tohon migreeniin ei auta panadol :'( . Mulla on ruennut tulemaan verta nenästä melkeinpä joka aamu- mitähän lie sekin tarkoittaa???

Kivalta näytti nuo kuvat uudesta äitiyspakkauksesta ja sellaisen meinasin hankkiakkin. Toivottavasti tulee hiljainen pääsiäinen niin töissäkin olisi rauhallista.

Ensi tiistaina on sitten neuvola joten sitä sitten odotellessa.

äippä ja kunto 16+6
 
Heipä hei!

Nyt on sitte se flunssa saavuttanu mutki. Onneks nyt on jo parempi olo. Eilen olin jotenki tosi haahu. Ei mitään ymmärrystä oikeen mistään. En sitte voi mitenkää sietää flunssaa. Tulee vaan aina niin väärään aikaan ko mahdollista. Nyttenki olis tänään ehkä ollu mahollisuus mennä vähän juhlii synttäreitä, jotka siis on vast tulossa mut eipä sitte mennä ko meikäläinen joutuu elää symbioosissa nenäliinojen kanssa.

Maha kasvaa ja kasvaa ja kasvaa. Mies sitä kattoo ja tykkää kovasti. Juu on se sen mielestä niin mahottoman kiva kun ei sitä ite joudu mukanaan sitten kesähelteillä raahaamaan. Lisäks noi pienet liikkeet on lisääntyny vielä. Ja ne on vaan aina niin ihania. Oon nähny jo pari kertaa unia, et vauva on jo syntyny ja tuhisee mun vieressä. Jostain syystä pienen sukupuoli ei oo mulle selvinny näis unis,mut eipä se haittaa. Muutama viikko enää ja on rakenne ni ehkäpä siellä sitte selvii.

Nyt pitää kyllä mennä nukkumaan taas. Jos vaikka tää flunssa joskus sitte antais periks ja siirtyis muualle..

Emmaliina ja Vusseli
 

Yhteistyössä