TAMMIVAUVAT 2007

Römamma harmaantuu
:hug: Kaikille!


Täällä ei mitään uutta, Rölli kasvaa ja voi hyvin.

Gallupeista: Meikällä on vielä n. 10 kg (30 kg) jäljellä. Niitä tässä poltetaan mm suklaan voimalla :LOL:
Oikeesti 5 kg jäljellä siitä, kun tupakin polton lopetin... tottahan haluan päästä mittoihin, mutta kaikessa rauhassa

Mites, kuis muilla imettäjillä... nyt on tullu mielettömät "kuumat aallot" Hikoaa aivan mielettömästi ja syyttä... samoin hiuksista puolet on lähtenyt... huh tätä hormoonia

Meillä aloitetaan maistelemaan pernua keskiviikkona viime viikolla maisteltiin riisipuuroa ja hyvältä näytti maistuvan. Onko muilla kokemusta riisipuurosta? Mitä kaurapuuroa olette antaneet/ miten valmistettuna? Riisi puuron tein tavallisista hiutaleista veteen ja soseutin sauvasekoittimella.


Iltoja :wave:
 
Heippa vielä!

Galluppeihin vastailen nyt, kun sain neitokaisen sänkyyn! :p

Elikäs pudotettavaa ei enää ole, painoa tuli raskauden aikana laskutavasta riippuen hyvinkin eri määrä... Ensin nimittäin lähti valtavan pahoinvoinnin ja oksentelun takia 7 kg, ne tuli sitten takaisin ja vielä 6 kg päälle. Eli joko voi laskea, että lähtöpainoon tuli lisää 6 kg, tai sitten että kaiken kaikkiaan tuli kiloja 13 kg. Joka tapauksessa haluaisin vielä muutaman kilon pudottaa, mutta kiire ei ole. Varmaan odottelen imetyksen loppumista, kun nythän ei saa laihduttaa. :p Ja hyvin on tuo imetyskin vienyt, eli 5 kiloa olen kevyempi kuin ennen raskautta. Olis siitä vielä muutama kilo matkaa siihen, paljonko painoin ennen naimisiin menoa... :kieh: Parisuhde lihottaa.

Imetyksestä. Kuumia aaltoja ei varsinaisesti ole, mutta koko ajan on tasaisen lämmin. Se on mulle tosi outoa, koska ennen raskautta olin varsinainen vilukissa. Ja ilmiöhän alkoi jo loppuraskauden aikana. Nykyisin nukun tasan alusvaatteisillani, ennen paksussa flanellipyjamassa ja villasukissa. On mies vähän ihmeissään. Hiukset mulla on ihme kyllä pysyneet toistaiseksi vielä päässä... Mulla on siis aikaisemmin ns. stressitilanteissa tullut kolikkoihottumaa, eli päästä on löytynyt muutamia kokonaan kaljuja kohtia! Se on kuulkaa aika pelottavaa joka kerta, kun saa miettiä että joko tässä kokonaan kaljuuntuu. :/ Mutta nyt on hiukset ihan hyvässä kunnossa, just kävin viime viikolla kampaajalla, joka sanoi ihan samaa.

Nyt taidan lähteä käsitöiden pariin hetkeksi, sitten taitaakin sänky jo kutsua! - MiHLa -
 
Sayannelle suuret :hug: Mäkin olen koenut joskus tuon oli todella kamalaa. meni vuosi tai pari kun en uskaltanut pitää kännykkää piippauksella öitä jos vaikka tulisi taas puhelu. Kyllä se pelästytti. Voimia sinulle
 
Annoin Jerelle tänään ekaa kertaa tuota maissivelliä.
Sekotin nannin sekaan 20ml, ja hyvin meni alas! =)
Vielä ainaskaan ei ole tullut mitään "oireita"..

Hiukkasen ketuttaa, kun ulkona paistaa aurinko ja me ollaan jumissa täällä sisällä. Palotarkastajien pitäis tulla tarkastus kierrokselle ja niitä täällä odotellaan. Jos eivät seuraaviin päikkyihin mennessä tule, niin sit lähen ulos nukuttamaan tota poikaa. :kieh:
 
No niin täällä tauti varmistui RS-virukseksi. Olen hoitanut rsv-vauvoja joskus teholla. Pahimmillaan vaikuttaa hapen saantiin todella pahasti. Nyt pitää pitää peukkuja että meillä lähtis yskä yskimällä.
Perjantain jälkeen on joka päivä käyty sairaalassa imemässä limaa ja tänään taas lääkäriin. Tauti on kohta kestänyt viikon ja toinen samanlainen viikko voi olla edessä. Kuumetta ei vieläkään mutta muuten neiti on aika nuutunu. Nukkuu vähän tavallista enemmän, mutta onneksi herää itse syömään ja on sitten pari tuntia ihan reipas kunnes taas urvahtaa.
Neiti nukkuu olohuoneessa vaunuissa joiden pääty on kohotettu. Itse nukun sohvalla vieressä. Nyt tauti on tosiaan minullakin ja tämä nukkumis järjestely on käytössä päivälläkin. Molemmat nukkuu samaan aikaan. Kotityöt jää joko miehelle tai hamaan tulevaisuuteen. Eipä nuo villakoirat ja pyykit ole ennenkään mihinkään hävinny. Pää on täynnä räkää ja kurkku kipee. Ei kuumetta mullakaan, vaan vähän lämpöö. Tätä on nyt liikenteessä, joten kannattaa pikkusten kanssa vähän varoa mihin menee. Ei ole mukava "rääkätä" toista tipoilla ja imuilla jne...

Nyt kutsuu tyyny ja viltti. Otan koiran kainaloon ja levähdän hetken.

liini ja leenu 3kk ja kohta 2vkoa
 
Morjens kaikille! Enpä ole paljoon täällä käynyt kirjoitteleen mutta sen verran oon käyny että teidän kuulumisia pikkasen kattellu...Meillä poitsu tulee nyt kohta 4kk. Kyllä aika onkin vierähtänyt.Asiaa tietenkin avittaa vielä tuo meidän pikkuneiti jolla vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää.
Meidän poitsu on niiiin päinvastainen luonne kuntuo tulinen tulentappura tyttö. Se vaan köllöttelee ja katselee tyytyväisenä maailmamenoa. Aluksi oli pieniä masuvaivoja mutta nekin alkaa olla jo taaksejäänyttä elämää.
Rintaruokinnalla on menty mutta nyt on otettu korvikkeet ja vellit avuksi kun maha tuntuu vaativan sitä ruokaa enemmän mitä tarjolla on. Mutta minkäs teet kun kasvava nuorimies sitä ruokaa tarttee :D
Tänään kokeiltiin pottuakin ekan kerran. Aina se on vissiin muksuille kova paikka kun vähän kiinteämpää ensimmäisenkerran suuhun tukitaan. Makua ei varmaan hiorveesti moittinu mutta sitä rakennetta niin että yökki meinas tulla :x huomenna taas vähän lisää niin eiköhän se siitä.

Joku tuolla ihmetteli vauvansa päänmuotoa: meillä vauvan pää takaa littana. Huomaa että on sellainen rauhallinen köllöttelijä. Mahalleen kun laittaa niin sukkelaan kierähtää takas selälleen. Ja kun se unikin maistuu vielä selällään niin tietäähän sen lopputuloksen :whistle: neuvolantäti kyllä löhdutteli ettei se pää sellaiseksi jää vaan pikkuhiljaa muotoutuu takas pyöreäksi :D
Kovasti on nyt ollut jo tätä kevättä rinnassa eikä sisällä malttais pysyä. Tuo Esikkokin oppi pyörällä ajamaan joten mukava lähteä vaunujen kanssa liikenteeseen ja tyttö pyörällä. Mutta pitemmälle otetaan vielä nuo kaksostenrattaat mukaan.
Meillä suunnitteilla loppukesälle myös häät joten meillä tätä härdelliä riittää. Tuntuupi että kaikki Isot asiat tapahtuu tähän yhteen vuoteen mutta enpä valita kun nyt kerran kosittu on =)
mutta tällänen litannia tälläkertaa...koitanpa nyt vähän aktiivisemmin olla täällä mukana :ashamed:
morjens :wave:
 
metulle onnittelut :flower:

Liinille voimia ja toivotaan että parannutte molemmat pian :hug:

Meillä oli tänään neuvolalääkäri, poika huomenna tasan 4kk :heart: Pituutta 65,7cm ja painoa 6950g, päänympärys 41,2cm, Poika ei viihtynyt sitte lääkärissäkään mahallaan, pyörähti aina heti takas selälleen ku lääkäri sen mahalleen laittoi :D Mahalleen ei vielä yritäkkää mennä mut mahalta selälleen kyllä. Jäi jotenki tollo olo tuosta käynnistä, jotenki tuntu ettei siitä saanu mitään irti :whistle: Mitä sitten tarkoittaakaan... :snotty:

Vauva on nyt syöny muutaman kerran pottua vellin lisäksi. Hyvin maistuu, tänään meni jo isompi annos huomaamatta. Ei oo tullu mitään väänteitä, hyvä niin!

Tänään multa löytyi sitten paljon uusia lihaksia B) Kävin eka kerran tuommosessa yleisessä lihaskunto jumpassa. Käsissä voimia riitti mutta jalat... :whistle: Lisää harjoittelua vaan, harmi vaan etten nuihin pääse juuri koskaan ku mies on viikot pois.

 
Nyt löytyi se resepti.... eli Uunipellillinen omenapiirakkaa

Pohjaksi
4 kpl munaa
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
5 dl vehnäjauhoja
1 dl juoksevaa rasvaa(voi, margariini)
1 dl maitoa

1. Vaahdota muna ja sokeri
2. Lisää kuivat
3. Nostele taikinan joukkoon märät :LOL:
4. Sekoita mahdollisimman vähän... levitä pellille leivinpaperille.

Pohjaan tapaan lisätä hieman perunajauhoja, tulee suussasulavampi.

Lisää täytteeksi 1,5 litraa omenoita
Olen tehnyt piirakkaa viime kesän omenoista jotka olen pakastanut lohkoina) Pakastetun omenan olen murustanut piirakan päälle.

Pinnalle muruseos
50 g voita
1 dl sokeria
1 dl kaurahiutaleita
2 tl vaniljasokeria
1 tl kanelia
1/2 tl inkivääriä

Tee muruseos ensin odottamaan... ehtii maustua :attn:

Paista 200 asteessa n. 20 min

Taatusti hyvää!!!

 
Moikkista!
Tosi kauan tuntuu olevan siitä ku viimeks kirjotin.

Ihan pikaseen nytkin, pitää lähtä kohta imettään vaavi unten maille onnekkaille.

Syömisistä on ollut puhetta. Mä siis yritän pärjätä Peten kans ilman lisäruokia tuonne pitkälle kesään. Edellisille oon innoissani niitä soseita ruvennu maistattaan, nyt haluaisin nauttia tuosta imetyksestä.

Hilmuska jutut kuulosti tutulta, samalta ku mulla kakkosen kanssa. Oli synntysmasennusta. :\|

Äh jäi juttu kesken, mutta ehkä muokkaan huomenna.
TeeTee
 
metulle onnittelut :flower:

nyt on sit aika varattuna maistraattiin. kakku pitäs tilata... ja vaik mitä.
ja emmi on kuumeessa, pikkasen lämpöö. ei ole suostunu maitoakaan juomaan. nukkunu jo 4h kohta. tissimaitoo just yritin pullosta juottaa, meni muutama ml. mulla tissit räjähtää kohta... :\| niin paljon maitoo.... pakottaa oikein. onneksi on pumppu jolla pumppasin...

jatkan sit paremmalla aikaa
 
metulle onnittelut :flower:

meillä oli tänään neuvolapäivä. ja mitat oli 5460g ja 59,8cm ja py39. samoilla käyrillä kasvetaan kuin ennenkin eli alakantissa mennään mut kerran tasasta on kasvu niin ei huolta. kovin neuvolatäti oli sitä mieltä että kiinteitä annetaan vasta 6kk. lääkäri ei asiaan kommentoinut. joten aikas tyhjältä tuntui tuokin käynti. no, saatiin numeroita sentään tuosta kasvusta.

ja tuo neitokainen ei ole ollut oma itsensä. viime yönä täräytti ja nukkus yhtäkyytiä 7 tuntia :eek: ja päälle vielä 3 tuntia :eek: ja nyt koko päivän ollut tosi tyytyväinen (pois luettuna automatkat joista ei koskaan tykkää) nukahti aamupäivällä omia aikojaan ilman tissittelyjä ja tällä hetkellä on leikkinyt tuolla omassa sängyssä puol tuntia. ja juttelee nallen kanssa. tulee jo sellanen olo et onko toi lapsi sairas????!!!!! tällänen olis jatkuvana ihan liian helppoa ;)

mut nyt täytyy rientää pelastamaan pyykit vesisateelta :wave:

t.mikki ja miisa 4kk
 
Onpas tullut paljon tekstiä muutamassa päivässä. Täytyy myöntää, että nämä tää näytön valo ottaa vieläkin silmiin niin etten juuri sähköpostia enempiä viitsi tuijotella. Nyt on tosin jo hurjan paljon helpompaa, kun silmäleikkauksesta on 2vko.

Villen magneettikuvausvastaukset kuultiin tänään ja ihan normaali poika meillä on. :D :D Mikä sitten on syynä kasvo-ongelmaan, sitä ei tiedä. Odotellaan kasvaako mahdollisesti venynyt hermo yhteen vai puuttuuko koko hermo? Aika siis näyttää.
Hyvä näin, että poika on normaali, olkoon sitten vaikka valuvika. Silmäluomen voi sitten joskus leikata, jos häiritsee.

Meillä syödään kiinteitä oikein urakalla. Lounaalla perunaa tms. ja nyt parina iltana persikkaa. Se on ainoaa joka menee, kun ikeniä pakottaa. Viileää hedelmäsosetta me esikoisellekin annettiin hammaskipuiluihin, mutta Ville on vielä aika pieni. Toivottavasti siitä ei ole mitään haittaa, masu ei ainakaan ole reagoinut.
Nyt ruokalistalla siis peruna, porkkana, persikka ja maissi.

Jaahas, silmälepoa.
Ville 4kk ja myyrä
 
kuinkas palijon teitin poikavaavat painaa ? meijän Nuutti nyt 4 kk (synt 1.1) painaa 7,5 kg ja 66 cm pitkä. tuntuu vaan että ois iso, mut neuvolan mukaan painoo tullu normaalisti. miten teillä ? entäs mitä te puuhailette päivisin toukkien kans ? :wave:
 
Moro!

Nuista soseista oli täällä juttua.. Täällä viikon päästä ikää 4kk ja soseita ollaan syöty tästä viikosta lähtien kolme kertaa/pvä. Aiemmin makusteltu bataattia ja maitoa sekaan, nyt soseita. Ja muutoin mennäänkin imetyksellä, eli korvikkeet putos pois. Aamulla ja illalla syödään hedelmäsosetta n. 1/3 purkillista, eli aika pieni määrä. Päivällä kun muut syö ruokaa, niin hipulle annetaan kasvissosetta maidon kanssa, sekakasviksia, bataattia, peruna-kukkakaalia, mitä nyt milloinkin. Kasvissoseita notkistetaan aina maidolla edelleen.

Hedelmistä on maisteltu mangoa, persikkaa, persikka-päärynää.

Joku varmaan kauhistelee makujen kirjoa, mutta uskalln aika rohkeasti antaa, silä koko perhe ollaan allergiattomia. (Hieno sana!!) mutta olen kuitenkin tehnyt niin päin, että ensin kokeillaan persikka, jonka jälkeen persikka-päärynä, eli ei kahta uutta yhtäaikaa. kaikki ovat maistuneet ja mikään e ole tuottanut mahakipuja. Tällä imetys+sose yhdistelmällä yritän pärjätä pitkään, sillä helpottaa kovasti meidän sairaalamatkoja, kun ei tarvitse olla lämmitettävää ruokaa.

Ja sitten paljon ihania kehityskuulumisia! Käsistä nostettaessa Hippu kannattelee päätään ja punkeaa kovasti istumaan vatsalihkasilla kun sylissä pötköttelee. Mahallaankin jaksaa lattialla olla pää pystyssä ja nyrkit ovat auenneet. Tuntuu että viikon sisällä ollaan alettu mennä ihan kamalalla vauhdilla eteenpäin. Ennen hippu oli toispuoleinen, eli pää kääntyi vain vasemmalle, nyt pää pyörii ja kääntyy kohti ääntä ja äiti on iloinen!!! :D Kylvyssä ollessaan keksi jutun jujun, eli että siellä pitää liikkua ja loiskia. Ja hihkuminen oli melkoista!

melle ja hippu :heart:
 
Heippa hei! B)
Otin tänään vaunuista kopan kokonaan pois ja Jere köllötteli kauppareissun ratasosassa. Nukahti melkein heti, jumpattuaan hymyssä suin hetken ja nukkukin melkein tunnin ulkona. Kopassa ei ole suostunut nukkumaan varmaan kuukauteen (muutaman kerran vahingossa!) enää.
Virittelin alle makuupussin ja sain alavaljaatkin kiinni! Pikkasen pussin kulmaa päälle, niin oli mukava kölliä. Ei tullut hiki, mut oli mukavan lämpönen kun otin sisälle.

Mä en Jeren tän hetkistä painoo tiedä, oliskohan jotain 6.5-6.8kg, mittaa on tullut taas, mutta tuo paino ei hirveesti nouse.

Saattaa olla, et tulee meillekkin pottu savotta kohta eteen! :D
Maissivelliä ollaan nyt syöty muutama päivä ja hyvin tuntuu
maistuvan. :p Haisee aikas pahalle mun nenään ja maku on aika outo omaan suuhun ainaskin. :x

Oon tehnyt pakkaseen nyt luumusosetta ja porkkanasosetta valmiiks jääpala rasiaan. Onko teistä kukaan pakastanut pelkkää perunaa?
Kuulin, et peruna-porkkana seosta vois pakastaa, mutta miten on tuon pelkän potun laita?
 
MiHLa laiskana
Heippa!

Neuvolakuulumisia: painoa nyt 5810g ja pituutta 63.5cm, molemmat lisääntyneet hyvin omalla käyrällään. Edelleen pelkällä rintamaidolla mennään ja neuvolan th oli sitä mieltä, että jatkaa voi vielä, kun kasvaa niin hyvin näinkin. Soseita saa toki aloittaa, jos siltä tuntuu. Taitaa tää äiti vaan olla niin laiska, että vielä mennään imettäen. :p Musta on niin ihanan helppoa, kun on ruoka aina matkassa ja just sopivan lämpöisenä ja suoraan "tarjoiluastiassakin". :kieh: Kesäkuun puolella sitten varmaan aloitellaan makustelemaan muitakin makuja.

Meillä on päivä alkanut rytmittymään tosi hyvin. Typy heräilee yhdeksän aikoihin, syö ja seurustelee. Ekat päikkärit ottaa n. 11-12. Jälleen syömistä ja seurustelua, kunnes uni kutsuu. Tokat päikkärit ottaa n. 15-17. Sitten taas syödään, seurustellaan, jutellaan ja treenaillaan lattialla, kunnes uni kutsuu n. klo 21. Mitenkäs muilla? Joko löytyy päivästä rytmiä?

Meillä täytyy myös kaivaa ratasosa käyttöön, koppa kun on vain pikkuvauvoja varten! Hirveät raivarit saa neiti, jos joutuu vaunuissa olemaan kun ei nukuta... Nopeasti ne kasvaa!

Nyt täytyy mennä pelastamaan pizza uunista! Terkuin MiHLa ja Typy, n. 4 kk
 
Huomenta kaikille!!

Me käytiin viimekuun lopussa neuvolalääkärillä. Silloin oli painoa 6600g ja pituutta 62.5cm. Kovasti siis taas oli kasvanut. Meillä on kanssa sairastettu ensinmäinen flunssa. Pari viikkoa sitten yhtäkkiä yölllä nousi kuume 38.2:teen ja lääkäristä saimme neuvon laittaa supon ja siihen se sitten jäikin. Nuha on nyt sitten vaan vaivannut...voi toista.

Joku kysyi perunan pakastamisesta. Minä olen keittäny potut, muussannu keitinliemessä ja pakastanut niin tulee tosi hyvin. Yleensä lisään tuohon pottuu vielä porkkanasosetta kun poitsu ei tykkää yksistään pelkästä potustsallii.a. Lisäksi olemme maistelleet aurinkoista ja kuningatar sosetta. Se aurinkoinen on poitsun herkkua että oikein huulia napsutellaan syönnin jälkeen. :)

Päivisin ollaan kotosalla kahestaan poitsun kanssa. Käydään kävelyllä jos sää ja tie sallii. Meidän tie on ihan kauheella lällillä ja jos meinaa kävellä sitä eteenpäin niin pitää ajaa autolla tien päähän ja lähtee siitä sitten kävelee. Usein olen pakannu meidät autoon ja lähtenyt kylälle kävelemään.

Eilen oli euroviisut, niinhän siinä taas kävi. Mie nukahin ja niinpä jäi kattomatta. Koko viikolla oon illalla ollu pirteä kuin peipponen mutta just kun tuli euroviisut niin piti nukkua... :headwall: Toivotaan että lauantaina ei tapahu samaa:)Pitää varmaan päikkärit nukkua lauantaina.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Minttuli77 ja poitsu 4kk11pvä


 
Moikka!

Mekin käytiin tirrin kanssa 3 kk neuvolassa. Painoa oli 6300g ja pituutta 62,5cm. Hienosti oli paino noussut, vaikka jotenkin huvittaa kun isoveljensä on painanut 9 päivää ennen 2kk ikää 6400g. Ja lapsosilla on tismalleen sama syntymäpaino, eli 4560g. No tytöillä kai kasvu on hiukka hitaampaa.
Tirri sai piikin ja huusi sen seurauksena lähes koko iltapäivän ja illan. Onneksi tämä päivä on ollut taasen normaali oma aurinkoinen itsensä.

Nyt kahveen keittoon...
Hauskaa viikonloppua kaikille ja hyvää äitienpäivää, jos en ennen ensi viikkoa kirjoittele. :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
ja heti alkuun kaikille HAUSKAA ÄITIENPÄIVÄÄ.

kiirettä pukkaa pojulla silmätulehus ja emmillä oli 2päivää kuumetta. käytin lääkärissä mut syytä ei löytynyt. lääkäri epäili viirukseksi. tänään oisin vieny mut onneksi kuume laski. nyt on tullunna iloinen emmi takaisin. 2 päivää vaan kiikuteltiin mikään ei kelvannut. nukkui vaan sylissä.

jaahas, se kakkuhan mun piti viel tilata.... hauskaa viikonloppua kaikille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 09:34 Vilipi kirjoitti:
Huomenta!

Joo, kukaan ei koskaan sanonut, kun ensimmäisen sain, että ei se alkuun ole se imettäminen mitään autuutta. Ja sen olen karvaasti kokenut kaikkien kolmen lapsen kohdalla että ei todellakaan. Mutta silloin kun rintaa tarjoan niin se tuntuu vaan niin oikealle. Tosin nyt kun olen ollut eilisillasta asti imettämättä taas niin ei edes ole rinnat täyden tuntuiset. Ja vaikka kuinka yritin olla onnellinen hyvistä tuloksista sairaalassa niin ilmeisesti ressaus kotona ei auttanut paljoa asiaa. Eilen imetin päivän ja vauva itki koko päivän. Raasu, oli puolesta päivästä viiteen hereillä ja minä vaan miehelle et mie imetän! Mies ei sitten oikein uskaltanut sanoa mitään kunnes ton viiden tunnin imettämisen jälkeen minäkin olin jo valmis myöntymään pulloon. Ja siihen se sitten loppui.

Olen huomannut että tuttavapiirissäni ei ole oikeastaan muita kuin joko korvikkeella ruokittuja vauvoja tai sitten sellaisia joita on imetetty kaksi vuotiaaksi asti. Ei ole oikein sellaisia ystäviä joilta voisi ihan oikeasti kysyä, että mitä nyt, kun ongelmien kanssa kamppailleet eivät niistä muka muista mitään, ja ne jotka on imettänyt sanovat ettei ongelmia ollut. Että kaikki meni alusta asti ihan hyvin. Minäkin kokeilin tuota että annetaan sitten pullosta jos ei muuten, mutta ei toiminut minulla :ashamed:

Mitä korviketta käytätte jos käytätte? Oli vähän muuttunut tuo nan-korvikejauhe. Ennen sitä sai tehdä päivän annoksen kerrallaan, nyt vain yhden annoksen kerrallaan. Eikä sitä tietenkään siellä kaupassa älynnyt katsoa sitä purkin kylkeä sen tarkemmin. Miten, voiskohan sitä keittää sen veden kuitenkin valmiiksi ja lämmittää sen pelkän veden mikrossa ja sitten vasta laittaa jauheen?

Onko muilla alavatsa kipuja vielä? Sattuu ihan äly paljon! Siis ei suoranaisesti mitään supistelua vaan jotain tosi epämääräistä. Ja maha on sekaisin, ruoka ei ole maistunut pariin päivään. Ja kun syö niin alkaa oksettaan. :$ Mulla tuli se "hormonimyrsky" silloin viikko sitten perjantaina josta tuli kauhee ripuli, mutta sekin loppui jo maanantaina. Onkohan sitä jotain liikenteessä, kun näin velloo? Ja liitoskipujakin on...valivalivali. :LOL: Kauhea napsuminen kuuluu aamulla kun nousee sängystä ylös.

Joko olette käyneet alennusmyynneissä? Löytyisköhän sieltä mitään kivaa ristiäisiin? ;)

Vilipi ja tyttö 10pv
 
Jäikö pööltä asian ydin kertomatta, vai kummitteleeko menneisyyden haamu?
Oli kyllä aika hassu lukea noita alkuajan tuntemuksia, tuotahan se oli.

Ville maistoi tänään mustikkaa ekan kerran. Oli hyvää.
Luulisi että noiden korvikelasten suu ei tykkää uusista mauista, mutta meillä kummallekin on maistunut hyvin alusta asti. Esikolla nyt tietenkin on jotain inhokkimakuja mutta eihan kukaan kaikesta tykkää (kai).

Seuraavaksi voisikin maistattaa mustikka-omenan. Vai onko koko makua enää nykyään? Se oli hyvää eikä sutannut niin kuin mustikka.

Viikko sitten 4kk neuvolassa mitat oli 63cm ja 6980g, jos en jo laittanut.
Aika mötikkä tuo poika jo on. Käyttää isoveljen collegeasua, mitä veli käytti juhannuksena ja hän on marraskuussa syntynyt. "Pikku"veli, hih. :D

Meillä ollaan muuten nukuttu jo pari viikkoa iltakymmenestä aamuviiteen-kuuteen. Ihanaista!!! :heart:

myyrä ja Ville 4kk
 
Terve kaikille ja hyvää äitienpäivää!

Harvoin pääsen koneelle mutta aina kun pääsen luen teitin kaikkien kirjoitukset aina =)

Meidän tytöllä maanantaista lähtien ollut nuhaa ja nenäfriidalla jouduttu imemään räkää nenästä. Keittosuola myös käytössä ja auttaa nenän aukaisuun. Liikkeellä on kuulemma paljon ja kun meillä 5-v. on päiväkodissa niin hänhän se ne taudit kotiin tuo. Hänkin nuhassa...
Tytöllä siis lämpöäkin mittasin mut maksimi 37,7 C eli normaali (Eikö se 38 ollut vauvoilla raja).
Ja hyväkuntoinen ja iloinen muuten ollut.
Huomasin vaan et ilmeisesti tähän nuhaan liittyy kun punaisia pikku pisteitä tullut mahaan ja käsissä ja jaloissa myös vähän.

Onko muuten kenenkään vauvalla ihottumaa? ja minkälaista?
Meidän tytöllä tulee välillä käsivarsiin ja jalkoihin punaisia läiskiä jotka vähän karheita ja rasvailen niitä aqualan plussalla.
Tänään ostin vielä hydrokortison 1% ja aattelin koklata sitä kun lääkäri ehdotti sitä. (Meillä oli tänään korvien jälkitarkastus kun tyttö oli siinä RS-viiruksessa 5 viikkoa sitten).

Ens viikolla neuvola jossa tyttö saa sen ekan piikin ja rotarixin tokan annoksen.

Jos joku Pirkanmaalainen/Tamperelainen on yksinäinen niin mielelläni tutustuisin ja voisi vaunutella tai kahvitella joskus keskustassa esimerkiksi. Mullakaan kun päivisin ei erikoista ohjelmaa kun tosiaan esikoinen päiväkodissa ja usein vietän päivät yksin kotona tytön kanssa.
Laittakaa yv.tä jos kiinnostaa!

Nyt menen lukemaan sadun esikoiselle jotta nukahtaisi.

Viikonloppuja! =)

T: Sartsa + tyttö 3 kk 9 päivää
 

Yhteistyössä