TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

LMK
Meillä myös moppi heiluu joka aamu sekä pyykit pyörii päivittäin ettei pääse vuori kertymään. Miten usein teillä siivotaan nyt kun vauva talossa? Milloin suoritatte siivouksen? Auttaako mies kotitöissä?
 
Matamimimmi; täällä kanssa yks aika ahdistunut, näihin painoasioihin siis. Tänään oli aamulla se jälkitarkastus, ja tiesin kyllä että kiloja oli jälellä. Mutta että 14!!!!!!!!! Voi tsiisus, millä ihmeellä näistä eroon pääsee? Kuukaudessa oli tippunu 800g :D kun joskus vauvan käynnillä erehdyin vaaálla käymään. Kamalan iso urakka edessä.. Herkut oon jättäny jo pois, nyt pitää sit katsoa pois turhat rasvat ja hiilarit. Täysimetän, niin ei voi ihan totaalista laihkariakaan alottaa. Motivaatio on niin lost, ettei oo tosi.

Mymmelis ja Santtra joka kyselit poitsun syntymäpainoa; kommentoikohan ne neuvolasta sit mymmeliksen vauvan kokoa siks, kun on pullovauva? Ne kun valitettavasti joutuu herkemmin syyniin ja äidit roviolle. Meidän poika oli syntyessään 54cm ja 4220g. Nyt 2 kk neuvolassa mittaa löytyi 63.5cm ja painoa 7415!!! Eikä mitään kommenttia, että liikaa kasvais tms. Mutta kun on rintaruokinnalla, niin ei sitä voi arvostellakaan. Pulloa jos antasin, olisin varmasti saanu mukaan tavattavaksi ruokintasuositukset!!

Kotihommat luistaa mulla nykyään paremmin kuin vain esikon kanssa pyöriessä. Oletin, etten saa mitään aikaseks päivän aikana, mut oonki saanu paremmin. Varmaan laiskottelen vähemmän :LOL: Opettelen kyllä yhä sitä, ettei koti voi olla tip-top, kun lapsia yksi enemmän. Ja etten kerkeä tekemään kaikkea mitä haluisin. Jos yhden asian, kuten ruuat parille päivälle eteenpäin, päivässä saisi tehtyä, niin loput on aina plussaa. Opinnot pitäs tehdä myös loppuun, se voikin olla sitten toinen tarina... Mies auttaa tosi hienosti, minkä ennättää. En hirveesti vaadikaan, kun työpäivät matkoineen niin pitkät. (6.30 -17). Pääasia on, että seurustelee lasten kanssa, kotihommat voin minä hoitaa millon mitenkin. Mutta kyllä mies tekee tosi paljon kotihommiakin, kuten siivoo keittiön, pesee pyykkiä jne.

sinuhe ja vaavi päivää vaille 2 kk
 
Kotihommat teen minä. Kun kerran päivät kotona olenkin. Mies lähtee aamulla kuuden maissa ja puol viis aikasintaan takasin kotona. Eipä viitti sille hommia jättää pahemmin. Kotihengetär en ole ikinä ollutkaan...pitkin hampain teen kaikki pakolliset :kieh:
Iltasin mies kyllä auttaa lasten kanssa
=)
 
Mymmelis[/b]: Tiivistettynä vauvalle kuuluu hyvää poikahan se sieltä tuli ja äitinsä sydämmen sulatti :heart: Tosiaan mä oon kans tosi herkkä ollut erityisesti meidän poikien suhteen..itku tulee kun toinen hymyilee niin kaunistu ym... Kasperi on 6 kiloa ja 60 senttiä ja pyörii joka suuntaan ja nyt on ryömimis harjoitukset käynnissä ja näyttäs et kohta mennään..kun vaan hokasee kädet ottaa mukaan...kaikenkaikkiaan tosi helppo vauva..aamuyöstä syödään vaan tosi tiheeseen tai sit mä oon se huvitutti jota meidän isäntä ei osaa käyttää...Korviketta ei meillä oikeestaan mene paitsi kaupunkireissuilla koitan tyrkyttää kun en mielelläni näitä utereiksi kasvaneita rintojani kaivele julkisesti esille..maa oon niin kaino :ashamed:

Silittämisestä... :LOL: :LOL: :LOL: millonkahan oon viimeksi tavannut meidän silitysrautaa jaa-aa

nyt siivoamaan ja ehlä leipomaan jotain..mulla on kyllä joku leipomis innostus voisin kokoajan jotain väsätä =) Ajattelin ystäväälle viedä mennessä tänään unelmatortun
 
Tsau taasen ja kiitosta tervetulotoivotuksista,mukavaa olla back :p

Meillä oli tuhina yö,poika nukahti jo kasilta yö unille,mutta vääns ja kääns melko tiheesti. Korvatulppien kanssa kuitenkin nukuin ihan hyvin. Kakka taas eksyksissä ja se aiheuttaa tota yö levottomuutta. Jos tänään ei tuu,niin sitten annan tota laksatiiviä,mitä lie nimeltään olikaan. Lääkäri viimeks neuvolassa suositteli ku se selvästi pahentaa pojan oloa kun kakka ei tuu :( Ei pitäis olla mitään haittaa...
Nyt nukkuu päkäreitä ulkona,puolitoista tuntia mennyt...

Onko muilla onklemmia pukemisen kanssa? |O Kun poika alkaa päikkäreille vaihtelevasti 8-9 välissä yleensä niin ulkona ei oo kuin joku 11 astetta lämpöö ja tuulee,nooh meikähän pukee pojan sit hyvin ja tunninpäästä onkin jo 16 astetta ja tuntuu että onkin sit liikaa päällä :eek: Yritän peittoja vähentää yms. mutta kyllä nää ilmat on sit hankalia kun ei tiiä millon sataa ja millon paistaa kun toi lämpö saattaa tippuu ihan hetkessä... sit tää rannikon tuuli päälle lisäämään haasteellisuutta |O Kai noiden peitteiden kanssa pitää vaan pelata :|

Rintaraivareista. Meillä oli yhdessä vaiheessa et poika ei suostunut illalla ottamaan tissiä,mutta en antanut korviketta. Meillä siis täys imetys ja ei oo pulloa vielä koskaan saanut. Oon luottanut siihen että se ei nälkään kuole kun on kerta varaa raivota ;) Mutta oon tehnyt niin että kun on raivoomiseensa nukahtanut,annan sitten. Yleensä onnistuu vaikka poika oliskin unessa ja jos ei,niin kyllä se nälkä sitten herättää kun on tarvis.
Mutta siis puoli unessa kannattaa tarjota,oon tän vinkin itse lukenut jostain imetyssivuilta ja toimii loistavasti. Ja noi raivarit menee ohi kyllä,tsemppiä =)

Meillä ei tällä hetkellä silitetä yhtään mitään,kun lautaki on jossain muuttokuorman keskellä :D Mut en oo silittänyt vauvan vaatteita,jos meikän mies ehottelis mulle että silitä niin löisin sille raudan käteen ja sanoisin että anna palaa jos kerta sileetä haluut :D Et sillai ei oo vastaan siltystä,mutta henk.koht. en siihen ryhdy =)

Kasper nukkuu kyljellään tai selällään...jostain syystä ei nukahda mahalleen vaikka luulis tollasen masuvaivasen nukkuvan...mutta ähkii samalla tavalla ja alkaa sit päätään nostelemaan... Vaihan aina kyljen puolta sillai satunnaisesti kun esim.vaunuihin laitan.

Nukuttamisesta,miten teillä tapahtuu operaatio vai nukahdetaanko itsekseen?
Meillä voidaan puhua todellakin operaatiosta :D Ekaks iltapesut ja yökkäri päälle ja sit kanniskellaan uneen tutti suussa. Päiväunille nukahtaa tosi nopsasti,mut yöunille yleensä pitää olla tosi unessa ennenkuin jää sänkyyn vaikka oppaissa sanotaankin että ei sais ihan sikeessä olla,mutta muuten alkaa ähinä samantien ja sehän johtaa siihen että ei tuu mitään. Päivällä kun ilmikset ei niin vaivaa, saattaa havahtua kun lasken vaunuihin mut kiltisti jää odottamaan unta ja kohta jo nukkuukin uudestaan =)
Ennen nukahti tissille mut ei oo sitä tehnyt enää aikoihin paitti jos herää aina sänkyyn laitettaessa ja on sellanen tokkurainen nii sitten tainnutan maidolla uneen :saint:
Poika on aika kellontarkka,nukahtaa yleensä aina kun on ollut 2h valveilla,illalla 3h ja väsymys näkyy sellasena kitinänä että pitää ottaa syliin. Jos ei hokaa alkaa nukuttamaan,eli kanniskelemaan,tulee raivari :whistle:

Mites teillä isovanhemmat osallistuu hoitoon? Meillä mun äiti,pojan mummu,on aivan ihana ja on kattonut poikaa useeti parituntia kerrallaan.Ollaan käyty saunassa ja kaupoilla ja nyt muutossa on ollut hyvä kun hetkeks on saanut poitsun hoitoon. Äiti autteli jo silloin ihan vauva aikana kun oli melkoisen rankkaa ja poikaa ei voinut hetkekskään laskea sylistä.
Miehen vanhemmat taas ei osaa vielä poikaa käsitellä,pitäne ootella että tuo kasvaa niin sit voi mennä toiseenkin mummolaan hoitoon. Innoissaan ovat pojasta kyllä hekin. =)

Jaahas,kundi on uinunu pari tuntia,taitaa mennä vielä ainakin puolikas päälle... nyt jos alkais syömään ja laittas pyykit koneeseen,saattais vielä keritä ennen heräämistä.

Eli toimeen siis...

Repa ja Kasper 2kk 12 päivää
 
Mymmelis Minun osittaisimetystarina on pitkä iloineen ja suruineen. Tämä systeemi on ollut meillä jo sairaalasta asti, johtuen erinäisistä syistä. Imetys ja lisämaito onnistuu aina välillä oikein hyvin ja välillä touhu on yhtä rintaraivaria, jossa itku on päässyt välillä äidiltäkin.

Välillä on meinannut usko loppua koko imetykseen, olen itseasiassa yllättynyt, että olemme onnistuneet näinkin pitkään. Suuri kiitos kyllä kuuluu miehelleni, joka on jaksanut tukea asiassa. Lisäksi pahimpien raivareiden aikaan minulla sattui olemaan oma jälkitarkastus, jossa lääkäri oli kyllä aivan ihana ja rohkaiseva. Hän kannusti jatkamaan, mutta totesi samalla, että pullosta syöttäminen on myös ihan ok ja että aina imetys ei vain onnistu eikä siitä kannata ottaa murheita. Jotenkin näiden sanojen jälkeen, minun on ollut helpompi pärjätä raivareiden kanssa ja antaa maitoa pullosta "hyvällä omallatunnolla" ilman stressiä.

Muskariin menemme vuodenvaihteessa, kun ikää on hieman enemmän.

Silitän vain lakanat vauvan sänkyyn, en yksinkertaisesti kerkiä (ja jaksa) silittää muuta. No tietysti jos olemme menossa juhliin, niin kaikilla on silitetyt vaatteet.
 
Kyllä te olette reippaita! Mä jaksoin kans silloin, kun esikko syntyi, siivota joka päivä, mutta sitten kun syntyi toinen joka oli koko ajan kipee, niin eipä enää jaksanut/kiinnostanut. Nyt siivoilen kun ehdin. Meillä on yöt olleet niin rikkonaisia, että olen yrittänyt nukkua aina kun poikakin nukkuu, joten melkein kaikk jää tekemättä :ashamed: Ärsyttää itseäänkin. Tänään on eka päivä kun poika nukkui yöllä ja nytkin on ollut untenmailla jo yhdeksästä eli olen ehtinyt tekemään yhtä sun toista. Myös roikkumaan netissä :D
 
Kotihommat....meillä isompi viikkosiivous tehdään miehen kans yhdessä...minä hoidan pyykit, ruuan laittaa kumpi viittii tai haluaa...olen aika tarkka huushollista, joten kyllä ihan paikkojen siistinä pitämiseen riittää joka päiväksi hommaa. Nyt kun olen kotona niin ehtii kaikki hyvin tehdä...vuorotöissä ollessani hiukan välillä tökki noi kotihommat, kun aika ei tahtonut riittää :/ Puutarhahommat on kyllä rästissä...nurmiko rehottaa ym. mies hoitaa tällähetkellä niitä...mulla ei niihin riitä aika...meillä mies töissä arkena 7-15.00, joten illalla ehtii vielä kaikenlaista tehdä =)

Lenkkeily...on tylsää, mut en ole vielä muutakaan aloittanut ( pyrin 5km joka ilta ja sauvat pitää hommata tulee tehoa enempi). Antakaas joitain liikuntavinkkejä mulle...mikä olisi mielekästä...hirveetä hyppimistä en voi aloittaa, kun on tuota virtsankarkailua vieläkin :ashamed:

Matamimimmi68 Ja Edith 2kk ja 14pv :heart:
 
Kotitöistä on paha sanoa mitään vielä, kun ei ole omaa kotiakaan.. mutta tän perusteella näyttäis siltä, että minä stressaan ja huokailen siitä kun on sotkuista ja kun mies ei lue mun ajatuksia ja siivoa, mulla menee hermo ja alan siivoamaan niin, että ärräpäät lentää ja lopussa olen ihan poikki. Ja sitten mies tulee kysymään, että pitikö sitä niin riehua ja miksen pyytänyt apua. Se tekee töitä kotona (tai missä vaan missä on tietokone ja netti) periaatteessa 8h/päivä, mutta käytännössä vartin/tunti. Että varmaan auttais jos osaisin pyytää apua, mutta en halua vaivata sitä kun en tiedä milloin se töitä ja milloin lukee uutisia koneella. Se tykkää vaatteistaan silitettynä, eikä ihme kun anoppilassa tulee sukatkin takas silitettynä! Onneks ei oleta mun sen vaatteisiin koskevan, mulla toimii hyvin tää "jotenkin vaan kasaan ja kaappiin" systeemi. Mies silittää omansa jos niin haluaa.
Opettelis jossain välissä vaan sen ajatustenkin lukemisen. Tänään 4 aikaan Eeva onnistui täräyttämään hurjat kakat just kun oli vaipan vaihto kesken, sitähän oli sitten ihan joka puolella. 2 tuntia meni siivotessa, syöttäessä, pukiessa ja nukuttaessa taas, mies ei edes silmiään avannut ja ajattelin että jos ei itse herää auttamaan niin en kyllä pyydäkään. Ja sitten hän veti herneet nenään kun olin huonolla tuulella ja väsynyt kahdeksan aikaan, ja olen edelleen. Kai sillä sitten on joku syy olla sydänjuuriaan myöten loukkaantunut kun nukkui 8 tuntia putkeen ja minä vajaat 5 ja senkin kahdessa pätkässä ja sen vuoksi olen ehkä hiukan kärttyisä. Halin tässä tarvis eikä mykkäkoulua pitävää miestä. Mutta kun ei voi sitäkään sille sanoa, mutista vaan täällä..
 
silitys: silitetään vain juhlavaatteet, verhot ja pöytäliinat. Silitysrauta ei ole mun kaveri. Prässäystä inhoan yli kaiken. Onneksi mies tarvitse töissä kauluspaitaa ja suoriahousuja :)

siivous: sitä tehdään silloin, kun siltä alkaa näyttään. Meillä on edelleen sitä remonttiakin menossa, joten välillä on tosi karmeankin näköistä, kun sahataan ja maalataan. Homma hoidetaan yhdessä ja erikseen. Riippuen onko mies lomalla vai millainen työvuoro menossa. Mielestäni kiitettävästi osallistuu. Pyykit tällähetkellä pesen minä, mutta täysin omasta tahdostani, kun haluan ne tietyllä tavalla ripustettavan narulle :) Piha töitä tehdän samalla tavalla sikin sokin miten ja kumpaa tahtoo innostamaan tai kummalla tuntuu olevan aikaa. Toisinaan nurmikko leikataan kimpassa, kun on kaks konetta tai sit toinen aloittaa ja vaihdetaan puolessa välissä. Riippuu paljon lapsien touhuistakin ja erityisesti kuopuksen nukkumisista. Tosin leikkurin ääni ei mitenkään häiritse kun on riittävän syvässä unessa.

kiloklubi: puntarilla en ole sit viime viikon käynyt, mutta hirveä ahmimis vimma on ollut päällä. Mahtaako enteillä menkkoja. Kunnon kuurinkin voi aloittaa, kun imetys on nyt kokonaan loppu, mutta en vaan saa itsestäni millään irti. Mielummin tulee löhöttyä sohvalla.

Nyt pitäis saada pikkumies päiväunille ennenkuin lähden ton keskimmäisen kanssa neuvolalääkärille saamaan "tuomion" miten edetään noiden puuttuvien kirjaimien kanssa. Sais mies vietyä loppuun ton eilisen seinän teon.

Jossu & K 2½kk
 
Meidän neiti nukkuu viel :) sillä on kyllä uskomattomat unenlahjat.

Tultiin just eilen kotiin ja nyt ollaan taas lähdössä -mukavaa mennä,mut jotenkin olis kiva olla kotonakin. Oon varmaan tulos kipeeks kun näin ajattelen -no toisaalta kiva päästä mökille sinne luonnon rauhaan. lenkkarit mukaan ahdistaa kun ihan turvonnu olo. Painoo on varmaan lähtenyt -1kg :) ihan ok kait. Sormukset on niin jumis kädes vaikka en oo mielestäni syönyt suolasta. joku mittas vyötäröä yms.se kuulostaa hyvälle -näkee edistymisen vaikka paino ei laskiskaan. Mulla yks herkkupäivä ei oo oiminu, mut oon hirveesti vähentänyt makeen syöntii.

vauva ja omahuone esikoinen siirty vast 3v. eli sänky oli siihen asti meidän vieres. E nukkuu meidän vieres-ihan äidin kainalos varmaan viel pitkään. :) mut jokaiselle perheelle se omatapa on kuitenkin se paras joten en usko et vauva kärsii vaikka nukkuis omas huoneessaan. :)

kotityötmies tekee paljon :) asunnoista oli puhetta meillä omakotitalo -ihan kivasti tilaa, mut ei neidille olis kyl omaa huonetta -muuten isäntä joutuis luopumaan omasta ns. tietokonehuoneestaan :) pitäköön omansa kunhan äiti saa sisustaa muut :D

Mut nyt murunen heräs -toinen murunen on jo toivottamassa huomenia ja kalastamas hymyä :saint: Taivas noi lapsoset on ihanii -pitää mennä. :wave:

:hug: kaikille -on tää ihana tää palsta.
 
mymmelis Meidän tyttö on kranttu! Eli vain mam:in pullot kelpaa! Meillä jäi kerran omat pullot kotiin ku meni mummolaan muutamaksi tunniksi, ja haettiin lähi kaupasta ainu-pullo niin eipä neiti juonukkaan siitä :D

Silitys En todellakaan silitä, missä välissä kerkeisin! :D

Omaan huoneeseen varmaan siirtyy joskus kun muutetaan isompaan asuntoon, nyt asutaan kaksiossa, 60 neliöä.

Eilisestä jälkitarkastuksesta kaikki oli kunnossa, sielä oli joku IDIOOTTI sijainen, joka alkoi valittamaan mulle kun en ennen ollut käyttänyt mitään ehkäsykeinoa kuin kondomia.
Ehodtti 5v kierukkaa, ja sanoin että ei! Aijon kyllä aikasemmin lisää lapsia hommata niin pyöritteli silmiä vaan ( Oon iältäni 20v ja piti mua varmaan erittäin nuorena äitinä! ) en jaksa edes kirjottaa kaikkea mutta lopulta se lykkäs mulle minipillerit käteen ja lähetti kotia, ja p*askat niitä ala syömään ihan sen th:n mieliks ne otin..

Painoa olis tosiaan vielä se 7kg lähtöpainoon, en ymmärrä minkä takia sitä painoakin on tullut lisää, olkoot! Vaikka eilenkin mies sanoi "syöt mun mielestä nykyään tosi paljo herkkuja" vaikka oon ollu pian viikon ilman niitä :eek: :D :D
 
Päivää :D

Muksaa, kun keksin tänne palata, nyt voin aina pojan päikkyjen aikaan suoda itselleni hetken hölinälle, pölinälle ja neuvojen metsästykselle :saint:

Siivouksesta Meillä siivotaan joka päivä turhia roinia pis lattioilta ja muualta, imuroidaan ehkä kerran viikossa (pitäisi useammin) ja lattioita pestään yhtä harvoin, kuin ennenkin :ashamed: Maanantaisin oon koittanut siivota suurimmat pois ja sitten pitkin viikkoa pesen pyykkiä ja puuhaan muuta pikkuista. Mitään kodin hengetärtä ei minustakaan tullut, päin vastoin, ärsyttää, kun mies ei tee yhtään mitään kotona! :kieh: Leipomiset ja muut "ylimääräiset" olen jättänyt oitis pois, vietän mielummin pojan kanssa aikaa tai teen omiani... Mies tehkäät himoitsemansa letut itse, tai ostakoot kaupasta. Mies nääs vetoaa siihen, että hän tekee pitkää päivää raskaassa duunissa...Minähän se kotona vaan lööbailen ja nukun päivät pitkät... Juu juu |O Noooh, mies kyllä sen tajuaa, että herkkuja ei tule, eikä mammaa jaksa kiinnostaa peti puuhatkaan, jos ei toinen vähän tule vastaan kodin pyörittämisessä. Eilen saatiin vasta tiskikone kiinni seinään, ollaan asuttu tässä huhtikuusta alkaen. Minä soitin loppupeleissä isänöitsijälle, että tulevat laittamaan uudet hajulukot ja muut, niin saan hoidettua edes tiskit.... :eek: Mies kun ei millään saanut aikaiseksi... Tästä aiheesta voisin valittaa ties kuin paljon. Laiska p*ska, mutta silti rakas :heart:

Itse olen myös sen verran laiska, etten tasan silitä ainuttakaan vaatetta joka ei välttämättä vaadi sitä. kauluspaida ja juhla mekot silitän, siinä se! Yök, mitä
puuhaa!

Nukuttamisesta Päiväunille vauva nukahtaa itsekseen joko sitteriin taikka vaunuihin. Iltaunille joko syliin taikka sitteriin, siitä nostan unenpöpperöisenä omaan sänkyyn tai meidän viekkuun. Välillä otan vieraan nukahtamaan, siinä se tuhisee ja röhkii kotvan ja nukahtaa omia aikojaan :D Helppo tapaus tässäkin suhteessa :heart:

Kaiken kaikkiaan tuo Röhkis on olut aivan jumalattoman helppo! vatsaa kipristeli, mutta sekin oli väliaikaista! Cuplatonilla ja Rela-tipoilla homma pysyy hanskassa! Nyt, kun rintaraivarit on menneen talven lumia, ei poika itke oikeastaan koskaan! Jos mikri sattuu olemaan hitaalla tuulella, eikä täten ruoka lämpene salaman nopeasti, saattaa kiljaista vähän vauhtia B) Muuten vaan huhuilee tarpeistaan sillai suloisesti :p Alusta saakka yritin lukea vauvan viestejä niin, ettei tarvitse alkaa itkemään, vaan vähemmällä ähinälläkin saa haluamansa :LOL: Toistaiseksi meillä toimii :)

Oma paino Sinn emni ne rakkaat kilot, mitä raskaus aikana haalin :/ Ekat kymmenen kiloa tippui puolessatoista vkossa ja nyt jäljellä on enää 4 kg :( Taas oon kuihtunut ruippana luut törrössä, tukkakin tuulen tuivertama mulla on ... Plääh, oisin oikeasti halunnut muutaman lisäkilon, mutta eih niin eih! Toisaalta, koirien ja vauvan kanssa kun tuolla pihalla paahtaa kolme kertaa pv.ssä, yhteensä 3-4 tuntia, ni kyllä se valitettavasti polttaa kaiken mennessään.

Miten muiden massut on "palautunut"?? Mä tuuletin silloin, ettei tullut raskausarpia, noooh, todellisuus paljastui,kun näki kunnolla sen mahan sitten :LOL: Höpö höpö, raita-maha jäi Röhkiksestä :LOL: varsinainen villieläin oli tuo vauva maha-aikana, kynsi ja räpelsi oikean puolen ihan raidalliseksi :LOL: Mokoma viikari!


Tosiaan, voipi olla, että kyselen jo sataan kertaan läpikäytyjä asioita täällä, kun en ol ollut mukana... Vinkatkaa, jos nöin on, ni en ala inttämään :D


Saanko mä Repa lainata sun miestä siivoamaan?? :saint:
 
Ai niin... Mä odottelen menkkoja saapuvaksi, kun on tuota lempeä harrastettu ilman mitään ehkäisyä :whistle: Oh no :LOL:

koskakohan pitäis olla ajankohtaista, että alkais tuo persus vuotamaan, kun imetyksen lopetin reilu kk sitten?? Että koskas pitää lähteä testiä ostamaan :) Onko muill ajo toiveissa??

Ei sillä, jokainen vauva joka meile suodaan, on erittäin tervetullut, se nyt oli tiedossa, kun punkkaan hypättiin ;)
 
Isovanhemmat, mulla rakas isä kuoli 1,5 vuotta sitten ja äitini sairastaa vatsasyöpää :'( ...joten eipä minun puolelta ole apuja. Mieheni äiti on ollut pitkään sairaseläkkeellä ja mielellään hoitaa meidän 6 vuotiasta, mutta vauvaa hänelle ei voi antaa hoitoon, ei jaksaisi :/ . Olisi kyllä mukavaa, jos isovanhemmat osallistuisi lasten elämään, mun äiti käy kyllä katsomassa, mutta matka ja sairaus rajoittaa (250km). Hänellä on uusi mies ( varavaari) ja he asuvat pienessä kaksiossa, joten meidänkin vierailut ovat hankalia ( hotelliyöpyminen) :/
 
Meillä isovanhemmat ovat tuossa vajaan puolen tunnin matkan päässä, mutta mie en luota hoitoon vielä, varsinkaan famulle, joka on muutenkin sählä ja mm miehen siskon muksua salaa kuljetti autolla, jopa ihan kaukalossa, mutta kaukalo irrallaan autossa :$ Näin... Minull etämän salaisuuden uskoi silloin ja nyt se vainoaa minua... Entä jos se kuljettaisi Röhkistä samalla tavalla??? :eek: Pitäisi varmaan puhua asiasta, ennen kuin se paisuu kuin pullataikina mun päässä...
*******************************************

Poika nukkuu vieläkin!!! Kohta kaksi tuntia tiukka aunta, mulla alkaa tulemaan tylsää, kun ei kiinnosta ees siivota :LOL:

*******************************************

POika Kiva kuulla susta, ja mikäs sen ihanampaa kuulla vielä, että kaikki menee hyvin :heart: Koska se siun poikas syntyikään, oliko se joskus toukokuun puolivälissä??
 
Kotitöistä: Imuroidaan kun jaksetaan :saint: Pitäs kyllä useammin, kun noita kissankarvoja pyörii joka paikas. Eli ihan samaa rataa mennään kuin ennen vauvaakin. Yhdessä hoidetaan aina imurointi; toinen ylä- ja toinen alakerran. Mä hoitelen pääsääntöisesti pyykit arkena vauvan nukkuessa, samoin ruuanlaiton yms. Viikonloppuna mies osallistuu sitte ihan yhtä paljon. Arkisin en viitsi vaivata, kun on oman työpäivänsä jo tehny. Tosin ruokaa kyl laittelee välillä arkisinkin, kun tykkää siitä niin kovin. Leivontakin on meillä yhteispuuhaa, varsinkin viikonloppuisin. Meillä kyllä on ihan perussiistiä, koska samoin kuin mymmelis, mäkin siivoilen päivittäin tavaroita pois tieltä. Meillä on ky muutenkin aika askeettinen sisustus, joten mitään tavaravuoria ei löydy :)

Isovanhemmat:
Mun vanhemmat asuu kauempana, joten päivittäistä apua en saa heiltä. Miehen vanhemmat taas asuu kesät mökillä, joten heistäkään ei nyt vielä ole ollut apuja. Mutta ehkä nyt syssymmällä enemmän, kun palailevat kotosalle (asuvat kuitenkin aika lähellä). Menoni hoidan joko vauvan kanssa tai sitte iltasin, kun mies on jo kotona.

Nukutus ei ole täällä mikään operaatio, onneks... Tuttia joutuu varsinkin päikkäriaikaan juosta laittamassa muutaman kerran, mutta muuten kyllä simahtaa omaan sänkyynsä mahalleen :) Ja vaunupäikkärit toimii vaan niin kauan kun vaunut on liikkeessä, tylsää :| No mut oma sänky paras sänky ;) Unenlahjat selkeesti peritty vanhemmiltaan :LOL:

Karsee nälkä, olin koko aamun syömättä, kun piti käydä verikokeessa. RUOKAA!!!!!! :)
 
Keilis: Mulla oli kans silloin raivareiden puolivälissä jälkitarkastus. Lääkäri totesi vaan, et jos ei muuten onnistu, ni sit vaan siirrytte pulloon! Korviketta meni tuolloin jo ihan sama määrä, kuin ilman imetystäkin. Mä olisin silloin vielä kaivannut tukea imetyksen jatkamisen onnistumiseen, mutta toisaalta nuo sanat antoi ikään kuin luvan lopettaa koko imetyksen, kun sen aika tuli pari viikkoa myöhemmin. Meillä ei ainakaan ole neuvolassa mitenkään sorsittu vaikken enää imetäkään. Neuvolantätikin vaan kysyi viimeks, et vieläkö imetät ja kun sanoin, että en, niin laitto vaan merkinnän papereihin ja sanoi, et ok!

Nirsoilusta: Ostin eilen NUKin tutit Ainun pulloihin ja nyt kun innolla niitä testasin, niin poikahan ei suostunutkaan syömään koko tutista! :eek: Vähän imi, mutta lopetti kesken ja ihmettelin et eikö muka uppoa enempää. No, vaihdoin takaisin sen mun mielestä huonon ainun tutin, niin johan alkoi pelittään :) Ihme touhua...Mennään sit vanhoilla eteenpäin. Niin ja saatiin yhden tutkimuksen mukana sellasia Dentobon-tutteja, joita suositeltais vauvalle, jos tuttia syö. Noooo, kovasti on yritetty, mutta eipä kelpaa ei :D

naukuri ja E huomenna 3kk :heart:
 
isovanhemmat,
ei apua koska työssä käyviä ihmisiä ja heillä itelläänkin aika pieniä lapsia vielä. Miehen äiti ei jaksa omienkaan kanssa saatika että veisin sinne vielä meidän muksut. Mun äidille voin viedä jos on jotain h-lääkäriä tms menoa. Isompi siellä on joskus harvoin yökylässä. Mutta siihen ollaan totuttu, että ite pärjätään eikä ihan kaksistaan päästä mihinkään. Ehkäpä joskus kun lapset isompia. Mun pappa kuoli pari viikkoa sitten, niin siinäkin huolta ja järjestelyä mun äidille.

raskausarpia tuli reisiin ja edelleen jotenkin näkyy. Ei pahoja. Ja jännä kun mahaan ei ole kummassakaan raskaudessa tullut. Mutta löllömaha pois kiitos ja pian!

majj, mitäs ihmettä se sille lääkärille kuuluu. Eiks kondomi ole kuitenkin hyvä?!! Ja mitä sit vaikka ei mitään käyttäis...ei ole sen elämästä pois. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan.
 
majj: Olipa tökerö lääkäri. Pöh. Meillä ei muuten lääkäri ottanu jälkitarkastuksessa mitään kantaa ehkäsyyn... Ei kysyny mitään, ei ehdottanu mitään. Terkkarilta sain mukaani infolapun, jossa kerrotaan eri ehkäisymenetelmistä :LOL: Ihan ku 8-luokan terveystiedon tunnilla :)
 

Yhteistyössä