TOUKOKUUN TOIVOTUT

Mulle tuli esikosta painoa n. 18kg....oon kyllä sitä mieltä että tästä toisesta e tarvisi ihan yhtä paljoa tulla kun on vielä vanhojakin joku 4-5 kiloa mukana. :ashamed:

Mutta kai niitä sit joskus kerkee pudottamaan eikö? :whistle:

Onko jollain teistä muuten muuten ollut raskausajan diabetestä?
Mulla se todettiin ekassa mutta siihen onneksi riitti pelkkä ruokavalio hoito.
Nyt mietin että mite mahtaa käydä tän toisen raskauden kanssa....sokereita varmaan joudun alkaa jo pian mittailemaan.
Enne esikoist mulla oli ihan järkky piikkikammo mutta nyt siitäon sitten pääsyt eroon kun odotusaikana jouduin pistämään itse paljon ja verikokeissakin tarvi käydä aika usein.

-Liro ja papu-
 
Kauheasti oli tullut uusia viestejä lisää! Täällä on mukavan aktiivista porukkaa! Kiitos kaikille toivotuksista ja onnitteluista! :) Täällä ollaan edelleen yhtä täpinöissä ja kauheasti jännittää ja pelottaa ja huolestuttaa samaan aikaan, kun toivoo että kaikki menee hyvin.

Voi kurja lukea noita ikäviä uutisia. :'( Itsellä itse asiassa sama takana viime keväältä, tosin homma loppui hyvin aikaisessa vaiheessa, oli melkeinpä sellainen "hipaisu" niin päätin olla ottamatta asiaa liian raskaasti. Hyvä puoli tuossa on se, että ainakin tietää että raskaaksi tulo on mahdollista, vähän niin kuin testauskierros. Vaikka raskainta tuossa kai on aloittaa homma ja kaikki jännittäminen alusta, ja kärsiä vähän lisähermoilua siihen päälle. Tsemppiä ja jaksamista! :hug:

Ensimmäistä täällä odotetaan, joten kaikki on ihan uutta itselle. Jotain merkkejä raskaudesta oon kehossa havainnut. Vielä ei ole paha olo iskenyt, tosin aamulla puuro ei meinaa laskea yhtä hyvin kuin ennen, tiedä sitten onko merkkiä pahoinvoinnista... Pientä nipistelyä välillä mahassa ja välillä menkkamaista kipua ja vatsa jotenkin turvoksissa. Uni maittaa kanssa paremmin ja huomattavasti pidempään ja useammin kuin ennen, aina voisi vaan nukkua. :D

Terveyskeskukseen en malttanut olla soittamatta, mutta neuvolan täti on vasta huomenna paikalla, ja silloin en ehdi soittaa. Täytyy odotella loppuviikkoon, niin kuin kyllä aikaisemmin jo suunnittelin. Kauhea kiire on jo varata aikaa, vaikka mikään kiire ei vielä ole kun ajanhan saa kai vasta jonnekin 8-10 viikolle?

Kokeilen kanssa tuota laskuria



Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Rapu83 Toivon sulle plussaa seuraavaan kiertoon.

PieniTytönTylleröinen: Tsemppiä ultraan, siellä on varmasti kaikki kunnossa.

Painonnoususta: Mulle tuli esikoisesta 12 kiloa, keskimmäisestä 10kg ja nuorimmalta oli tullut ennen raskausmyrkytystä 5 kg ( rv 34 ), myrkytyksessä kertyi nestettä niin hurjasti, että 16 kg oli enimmillään painonlisäystä. Jälkitarkastuksessa painoinkin 5 kiloa vähemmän kuin ennen ensimmäistä neuvolaa eli tosi paljon oli siis nestettä. Nyt painoa on eniten jo alkuvaiheessa, eli sen takia koitan pysyä samassa painossa tai korkeintaan muutaman kilon saa paino nousta. Varmaan neuvolassa saan tuohonkin sitten ohjeita, kuopukselta söin kyllä ihan hyvin ja usein, mutta jätin herkut ym. syömättä. Samaan pyrin myös nyt =)

 
Huh huh, oireita riittää...

Voi kun minunkin mieli halajaisi jotain terveellistä, mutta ei! Viime viikolla ajatti pitkin pitäjiä, että löytyi friteerattuja banaaneja + jäätelöä. Kello oli jo sen verran paljon, että suurin osa ravintoloista oli kiinni. Ukkeli istui kiltisti kyydissä kun meikeläinen painoi kuola suupielessä banskujen perässä. Voi taivas, melkein nolottaa! :ashamed:

Pissalla saa ravata yökaudet ja väsymys painaa edelleen. Päiväunet töiden jälkeen on poikaa! Eikä tuota vaikeuksia urvahtaa hyvissä ajoin yöunillekaan :) Semmoista se näköjään on. Kun tietää mistä nämä johtuu niin kyllähän nuo kestää! Elämä on kovaa ja ilman kovaa ei ole elämää :)

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!

Paivansade 8+1
 
|O , jokunen aika sitten kirjoitin pitkät litaniat ja kun sitten lähetin niin varmaan kaksi sekuntia näkyi se mun viesti ja sitten bittiavaruus söi sen? :headwall:
Eikun uusiksi...

Ihan ensiksi Emikille iso ja lohduttava :hug: ...

Pienelle tytön tylleröiselle peukutukset täältäkin!

Painonnousuista ja sokereista:
Eka raskaus oli raskausmyrkytyksen takia aika "raskas", 4 viikkoa ennen synnytystä sairaalassa vuodelevossa ja kiloja yli 30 :eek: , lähtöpaino oli 54 kg ja loppujen lopuksi olin sellainen ylisuuri vesi-ilmapallo :headwall: . Kilot jäi aika hyvin jo laitokselle, suurin osahan oli ihan nesteturvotusta.
Toista odottaessa mulla oli ongelmia sokereiden kanssa (liro), tiukalla ruokavaliolla mentiin. Neiti syntyi reilut 3 viikkoa etuajassa, 2590kg, ja joutui heti synnyttyään sokeriseurantaan, sokerit siis laskivat hänellä huimasti. Mutta asiat korjaantuivat nopsaan. Mie sain 6,7 kg koko raskauden aikana lisää.
Kuopuksen kanssa noudatin melki alusta saakka vähärasvaista/sokeritonta ruokavaliota ja kaikki meni hyvin. Raskauskiloja tuli hiukka alta 8.

ja nyt painan vastaa, saas nähdä mikä musta aukko tän imaisee...


 
Jospa minäkin uskallan ny tähän pinoon tulla. Tänään kävin labrassa tekemässä testin, kun en ihan noihin apteekin omiin luottanu ja plussaahan sekin näytti :heart: Vuoden tässä onkin jo yritetty. Laskettuaika olis sitte 29.5. :D Toivotaan ny vaan, että raskaus jatkuu ilman suurempia ongelmia :/ Tällä kertaa toivon kyllä, että tulossa olis vaan yksi, olis aika hulinaa jos tulis taas kaksoset, mutta kyllä varmaan järkytyksen jälkeen osais kahdestakin iloita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
ps. miten saatte ton tikkerin tohon viestin loppuun? Mulla tikkerit on profiilissa... :whistle:


kun olet kopioinut sen url osoitteen niin sitten tänne kirjoittamasi tekstin loppuun liität sen klikkaamalla ensin tuota hymiöiden vieressä olevaa sinivihreää lisää kuva- laatikkoa, liität osoitteen ja klikkaat taas lisää kuva- laatikkoa...oliko auttavasti sepitetty

:D
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas..........PHKS
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
bluebird................esikoinen


3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
e rika...................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen



6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs
EkaVakara .............toinen


7.5
Liro..................toinen...........SatKs



8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula


10.5
Annaliina73............kolmas..........OYS
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lilia78....................esikoinen
summer 81...........toinen.............Jyväskylä



11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen
Lumikko71


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas
haaveilia...............esikoinen


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
tapsu85.................toinen...........Mikkelin keskussairaala
wilhelmiina81...........toinen


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs


16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS
mouku80.................esikoinen
Hituel


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


19.5

Jonsku83...............esikoinen


20.5
hemppis ...............toinen



21.5

sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen


24.5

Hemuli79 ...........esikoinen


29.5
MissMaisa .........kolmas



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah.................kolmas
ninaTT
Repa .....................esikoinen
Muska
Hipsulainen-80
London calling
Sara80
Tupuna
 
En ole pitkään aikaan ehtinyt kirjoitella... en ole vieläkään oikeen uskonut olevani raskaana ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Samat oireet pysyy... viikonloppuna oli kiva olla töissä kun koko ajan teki pahaa mutta onnex ei tarvinnut oksentaa :) Neuvolassa kävin viimetorstaina. Mulle voi lisätä että on tulossa esikoinen ja laskettu aika on 13.5
 
Just sain kirjoitettuu mut se teksti hävis tuhka tuuleen mutta uudestaan :)
En ole ehtiny kirjoitella pitkään aikaan. En oikein vieläkään usko että olen raskaana kun kaikki on uutta ja ihmeellistä. Oireet on ja pysyy viikonloppuna oli kiva olla tössä kun koko ajan teki pahaa mt onnex ei tarvinnut käydä oksentaas :) Neuvolassa kävin viime torstaina. Mulle voi lisätä että esikoinen tulossa ja la 13.5

Toivottavasti nyt ei hävii mihinkään
 
Pahoitteluni Emik. En osaa edes kuvitella miltä susta mahtaa tuntua.

Niin hirveet olot on täällä että epätoivo iskee. Onko kukaan kokeillu niitä apteekin inkiväärikapseleita vai mitä ne onkaan? Auttaako ne? Musta tuntuu että mitä vaan pistän suuhuni niin vatsa on ihan sekaisin ja sinne tulee myös ilmaa. :ashamed:
 
Mouku Mulla oli ihan sama tilanne viikko sitten viikonloppuna. Kokeile pakastaa mehujäitä ja imeskele niitä. Myös jäätelö voi auttaa, ja ensiapuna jääpalat. Kun teet mehujäät jostain tuoremehusta tms. saat siitä myös energiaa ja C-vitamiinia! Tsemppiä, toivottavasti tepsii!
 
kavin viime perjantaina alkuraskauden ultrassa ja suureksi yllatykseksi masukki oli muutamia paivia nuorempi eli nyt siis tanaan vasta 6+5. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja sydan nakyi sykkivan. Kovasti se siella venkoili.

kauhea pahoinvointi koko ajan. Autossa pitaa keskittya silmat kiinni ja ruoat meinaa tulla ylos. Toisaalta sita ainakin tietaa olevansa raskaana.Tuntuu vaan, etta tama pahoinvointi rajoittaa tyontekoa. Oli pakko kertoa toissa, kun ihmettelivat miksi olen koko ajan kalpea ja asun vessassa. Ottivat ihanan positiivisesti.

Joku kysyi vuodosta.Mulla oli hiukan ruskeaa vuotoa, siksi kavin ultrassa. on kuulema ihan tavallista eika vaarallista.
 
Perjantaina tein elämäni ensimmäisen plussan (kp 31/ 23-30) ja nyt jännittää niin pirusti, että miten asiat etenee. On tämäkin, ensin jännää sitä plussaamista (meillä meni 5 yk) ja nyt se tosi jännääminen sitten vasta alkaakin..

Laskujeni mukaan olisin nyt 4+6 ja taaperoinen toivottavasti saapuisi iskän ja äiskän luo joskus 25.5 tietämillä. Surin juuri pari päivää sitten "heikkoja oireitani", kun nyt sitten tänään pamahti aamu (pah)... kokopäivä-pahoinvointi, ja piti töistäkin lähteä kesken päivän kotiin. Tosi heikko, pyörryttävä ja oksettava olo. Ja ei ne aiemmat oireetkaan ihan mitättömiä tainneet olla (rinnat kipeät, hajut voimistuneet, pääkipua, palelua..). Kaikki vihlaisut mitä masussa tuntuu, pelottaa. Ja tämä uupumus pelottaa.. onkohan kaikki hyvin, kun voin näin huonosti? No, päivä kerrallaan eteenpäin.. -Onko muilla ollut niin pahaa oloa, että töistä on joutunut jäämään pois heti alkuunsa?

Ihanaa odotusta kaikille. Mukavaa päästä tänne vähän tuulettamaan tuntoja :)
 

Yhteistyössä