TOUKOKUUN TOIVOTUT

Kiitokset kaikille rauhoitteluista! Onneksi ei sen enempää ole enää tullut, itse asiassa ne limakalvot tais olla kyseessä. 'Hommailtiin' miehen kanssa aamusella, joten tais siitä johtua, onneksi ei ole kipeänä ollut maha, joten voi hieman huokaista jo helpotuksesta.

Mutta aion ihan iisisti nyt ottaa kuitenkin, kaiken varulta. Tosin menin päivällä Finlandersin konserttia katsomaan, kun siitä oli sovittu jo aiemmin anopin ja miehen siskon kanssa. Ja eiköhän se niin ole, että jos on mennäkseen kesken, ei sitä voi estelläkään...

Kaikille hyviä vointeja ja lisäviikkoja!
 
Moi Kaikki!

Mie odotan esikoistani ja raskausviikkoja on 6+1.laskettu 17.5 :D ja yhtä hymyä ollaan!! vaikkakin tosi väsyneitä, varsinkin parin tunnin valvomisen jälkeen, ja yöt menee pyöriessä ja hyöriessä ja rinnat ovat tosi arat!! Kyllä se tästä, eikö? :D
 
Kiitos Carmen vinkistä :D Soitan vielä ens viikolla ajasta läheiseen lääkäriin ja pyydän tarkistamaan hinnan.

Mulle ei kyl ole maistunut rasvaiset ruuat...enemmänki kevyet,ku ruuan jälkeen närästää jo helposti,niin en viitsi tarkoituksella syödä rasvaista,mikä närästäs sit viel enemmän!!!Painoa pyrin myös tarkkailemaan(sitä kun nyt on jonkin verran jo nyt),syömällä pieniä määriä kerrallaan ja paljon kuitupitoista ruokaa,hedelmiä ja maitotuotteita ym.

Haluisin kyl jo niin teitää,että onko masuasukki oikeassa paikassa ja voiko hyvin.Mulla ei minkäänlaisia vuotoja ole ollut,mut mahaa nipistää kyllä välillä kovastikin.Osia housuja joudun jo nyt välttämään,kun illalla maha turpoaa,niin painavat ilkeästi alavatsaa :whistle:
 
heippis taas pitkästä aikaa!'
Joku tuolla kyseli, et joko jollakin on jotain oloja, niin mulla ei ainakaan, tai siis en lähde koko raskauden aikana arvailemaan kumpi on tulossa, sittenhän sen näkee =) Mulla kun on ennestään kaksi tyttöä ja kaksi täysin erilaista raskautta takana (olin siis kakkosesta 100- varma, et on poika...)

Ja rattaista: Meillä tyttöjen ikäero 1v4kk ja tuplat oli meillä käytössä... tosin näin jälkiviisaana ne olisi voinut jättää ostamatta, melko vähäisellä käytöllä mentiin..
Nyt kakkosen ja kolmosen väliin jääkin jo 3,5 vuotta ja kovasti tekis mieli ostaa kaikkea uutta.. mutta en tiedä malttaako sitten :D

minä en syö (enkä ole missään raskaudessa syönyt) mitään ylimääräisiä vitamiineja, rautaa sitten myöhemmässä vaiheessa!

Ja tosiaan, isännän vaatekaapille minäkin siirryn, viikonloppuna oli kummipojan synttärit ja meinasin liituraitahousut laittaa jalkaan.. niin tosiaan, meinaamiseksi jäi.. pikkusen on tuo kumpu turvonnut viime aikoina...

Hyvää maanantaita kaikille!

-äippä& nytty 6+6-
 
Mukavaa maanantaita!

Mulla myös noi mieliteot rajottuu aika terveelliseen suuntaan. Tosin noita juustonaksuja teki perjantaina mieli ihan hirveesti, ja jonkin verran tuli syötyäkin.... :) Mut muuten kyllä hedelmä-kasvis-keitto-puuro linjoilla mennään. Mitään raskaampaa ruokaa, kuten esim. pihviä ei kykene mitenkään syömään. Mulla tosin aina välillä esim. maustekurkun himo, mahtaiskohan johtua jostain elektroklyyttitasapainon häiriöistä, kun muuten syön tosi vähäsuolaista ruokaa. Tai sit jotain ihan muuta :)

Tänään tuli aamulla vähäsen verta :'( ja ehdin jo säikähtää ihan tosissani. Nyt vaan täytyy toivoa, että se jäi siihen. Näinä päivinä olis taas menkkojen aika, ja toivon todella, että se selittää vuodon. :/

Viikonloppu oltiin mun ja miehen vanhempien luona (asuvat samalla paikkakunnalla), ja päätettiin nyt sitten kertoa, kun tämä mun paha oloni on ehkä hieman kummastutavaa. Äiti oli jo arvannut; tuntee mut niin hyvin, että tietää kyllä aina äänestä, kun on jotakin erityistä. Kuulemma muistaa turhankin hyvin nämä ainaiset "flunssat" ja "vatsakivut". Yhtään ei kyllä helpottanu, kun äiti kerto että mua odotaessaan hän oli voinut koko raskausajan todella pahoin. Mun vanhemmille tulokas on kahdeksas lapsenlapsi, joten siellä kaikki tää on jo tuttua.

Anoppi puolestaan ei meinannut housuissaan pysyä, vaan oli kyllä ihan huikean onnellinen, ja yhtä hymyä koko loppuviikonlopun :D Miehen puolelle tämä siis ensimmäinen vauveli.

Mulla on ihan selkeä poika-olo. Aina kun ajattelen tai nään unta vauvasta, on se poika.

Nyt vaan toivon, että toi vuoto loppuu jo ennen ku alkoikaan, että ei tullu turhaan kerrottua. Onneksi tänäänkin oksettaa, joten kyllä kropassa ainakin vielä hcg:tä liikkuu.

No niin, nyt takas töihin kiinni!

t.Mimosa81 ja Omenakemppi 8+1 (jep... miehellä on vilkas mielikuvitus vauvelin työnimien suhteen ;) )
 
Huomenta ja uusille tervetuloa!

Täällä ihan positiivisella mielellä, yö meni mukavasti eikä ole tuhrutellut sen enempää. Illalla maha oli kipeänä, mutta johtui tuosta ummetuksesta, se vaiva on kyllä taas raskauden aikana tosi inhottava. Onneksi kivun pystyi paikallistamaan muualle kuin kohdun kohdalle.

On kyllä hassua, miten kaikki tavalliset housut meinaa ahdistaa, kotona oon käyttänyt sitten edellisen raskauden aikaisia housuja, jotka tosin ovat vähän liiankin isoja vielä. Mutta eipä ainakaan paina sitten. Eli turvoksissa on masu täälläkin =) Onneksi salaaminen kuitenkin vielä onnistuu, tuota vararavintoa on sen verran paljon. Koitan nimittäin mahdollisimman pitkään pitää uutisen vain itseni ja miehen tiedossa. Saa nyt sitten nähdä, jos joku suoraan jossain vaiheessa kysyy, niin en kyllä kieltääkään aio.

Mukavaa maanantaita kaikille!

berry ja toukka ( rv6+6 tai 6+2 )
 
Ihanaa Berry76, että sulla tuhruttelu helpottaa. Kyllä se siitä!
"Seuraava ei heikkohermoisille" Onko sulla Berry ihan "normaalia" ummetusta? Mulla on aivan kummallista, kun mitään ei tule ulos, eli on tavallaan kyllä ummetusta, mutta sitten kun vessaan on mentävä, on mentävä vauhdilla, eli mieluuminkin ongelman toinen laita. Mä en ymmärrä!
 
Mä oon niiiiiiiin väsynyt. |O

Tyttö itkeskeli koko aamuyön ja siihen ei auttanut mikään. :/ En tiedä onko sieltä tulossa lisää hampaita. Ainakin yläien pullottaa kovasti.

No aamuyö valvottiin sitten koko perheen voimin. 7 aikaan mies nousi valmistautumaan töihin ja mä nousin sitten tytön kanssa touhuumaan. Pienet päikkärit tytön kanssa käytiin jo ottamassa, mutta mä olen vieläkin ihan unessa.

Tämän päivän ruokaakin jo mietin, kun mitään ei tee taas mieli. Kai mä teen jonkun keiton ja litkin sitten sitä lientä jos muu ei mene alas. :D

Meidän toinen koira jäi mummin hoiviin viikoksi kun mummi niin halusi. Kovasti tykkää meidän koirasta ja ottaisi sen varmaan omakseen. Nyt kun kotona on vaan toinen haukuista niin tuntuu siltä kun koiraa ei olisi ollenkaan. Tarvii tämäkin siis ottaa vaan loman kannalta. B)

Ja sitten tytön kanssa leikkimään ennen kun kyllästyy... Hyvää maanantaita kaikille!

-Liro ja papu-

 
Mimosa81: Samanlaista on mullakin tai siis välillä on tosi kovalla maha, mutta välillä taas ihan löysällä ( on meillä hyvät jutut :snotty: ). Ja kun on kovallakin, niin silti yhtä äkkiä on pakko päästä vessaan. Raskauden piikkiin kyllä laitan tuon. Toivottavasti sullakin vuoto loppuu, aika yleistähän se tieten onkin, varsinkin silloin kun olisi menkkojen aika.

Mutta pikkumies haiskahtaa hieman pahalle, joten vaipan vaihtoon!

 
Mut voi poistaa listalta. Itkenyt olen viimiset 7 h, eikä missää ole mitään järkeä.
Viime yönä alkoi vuoto ja kova selkäsärky. Tämä on nyt toinen keskenmeno 3 kk:n sisällä.

Onnea kovasti teille muille. Mun pitää alkaa nyt etsiä elämään motivaatiota ja sisältöä jostain muualta.

 
:hug:
Voi, surullista, niin surullista. Olen ajatuksella mukana tuskassasi!
Minulla on samallainen kokemus takana puolitoista vuotta sitten ja nyt olen samassa vaiheessa raskautta kuin silloin ja mieli vahan matalana, jokainen vihlaisu tuo mieleen keskenmenon ja etenkin kun raskaus oireilut kuten pahoinvointi ole niin voimakasta tai rinnat arista paljoa.
 
Emik: Kovasti voimia ja jaksamisia sinulle! :hug:

rapu83: Pidetään sulle peukkuja että kesävauveli tärppäisi. =)

Mustakin tuntuu että palta taas jummailee kovasti. :/
Mutta tosiaan ei kai keneltään kannata odottaa suuria näin maanantaisin. :D

-Liro ja papu-
 
Voi Emik :'( :hug:
Mä kävin tuolla Lilypie.com:issa oikeen urakalla tekees tickereitä :D
Mulle on kans ns terveysruoka maistunut paremmin kuin yleensä. Salaatit, kasvikset, hedelmät ja viljatuotteet tekee kauppansa. Jos näistä vois jotain päätellä, ni tyttö se sit on :D . Esikosta meinaan söin ihan hulluna kaurapuuroo ja marjoja yms. kiloja kertyiki raskaus aikana silloin n. 12 kg.
Kakkosesta taas yhden ainoan kerran koitin syödä kaurapuuroo, ja ei todellakaan menny alas. Kaikki makee kyl meni. Ja kiloja sen mukaan sit 22KG! :LOL:

Joten tyttöä odotellessa ? :whistle:
 
moi kaikille!! huh huh mikä aamupäivä on ollut! mulla kun alkoi eilen se rusehtava vuoto, niin menin tänään sitten yleislääkärille ja se kokeili ihan sormillaan onks kohtu minkälainen, tiukka ja napakka oli..eli siis ihan hyvä. mutta vuotoo tulee edelleen ruskeeta..ei pissan mukana, vaan paperiin kun pyyhkii...edelleen semmonen olo et kaikki ei oo ok...kysyin lääkäriltä sit kuiteskin et olisko menossa kesken, niin sano et kohdun pitäis olla löysä ja pehmee, jos olis kesken menossa....siis stressaan ihan sikana...ja mulla on vasta ens maanantaina se gyne...toivotaan että tää vuoto loppuu.....
ja edelleen ne menkkamaiset "tunnot" tuolla alamahssa on..onks ne just sit niitä kohdunvenämisa kipuja vai jotain liitoskipuja... :/ :headwall: :| :'(
 

Yhteistyössä