Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Vuorikristalli: minä halusin myös naimisiin ennen esikoisen syntymää. Ei oltu saatu aikaiseksi aiemmin, vaikka aikaa oli ollut 11 vuotta :D Maistraatissa sitten mentiin kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Kolmas lapsi on nyt tulossa, ja kolmisen viikkoa la:n jälkeen ollaan oltu yhdessä 21 vuotta. Niin se aika rientää, todellakin... Heti alkuun kun olisi "vahinko" käynyt, niin meillä olisikin jo aikuinen lapsi tässä ilonamme. Tai ainakin täysi-ikäinen ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Vuorikristalli
Vuorikristalli, mulla on ihan sama päähänpinttymä. Me ollaan itseasiassa haettu jo se esteettömyystodistuskin:), mutta siihen se on sitten jäänytkin. Se lappu on muistaakseni 4kk voimassa, joten kohta on kiire. Ei kuuluta kumpikaan kirkkoon joten ajateltiin ihan salassa mennä naimisiin. Katotaan nyt tapahtuuko asian suhteen mitään vai ei...:)
 
  • Tykkää
Reactions: Vuorikristalli
sohvi35
Meinattiin miehen kanssa mennä "pikanaimisiin" viime joulukuussa, mutta sitten mies tuli toisiin aatoksiin ja haluaa perinteisesti kosia minua "yllärinä"... Sitä odotellessa.... :D vielä ei asia ole edennyt muuta kuin sen verran että mies sentään tietää minkä kokoista sormusta pitäis ostaa.
Itse en tykkää isoista juhlista enkä suureellisista jutuista, olisin esim. valmis hankkimaan ihan halpis hopea sormukset mutta mies haluu mulle timanttia ja valkokultaa. Sen takia tää varmaan kestääkin |O

sohvi35 (12+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Vuorikristalli
IHANAA, että en ole ainoa :D

Maistraattikäyntihän se meilläkin kun mies ei kuulu kirkkoon ja minä menen toista kertaa. Pienet juhlat pidetään kyllä, koska mies haluaa (sen verran aiheesta on puhuttu). Niiden aika on sitten myöhemmin :)

H-hetki on varmaankin kesäkuussa. Mies haluaa päivän, jonka varmasti muistaa ja minä ehdotin hänen syntymäpäiväänsä :)

Vuorikristalli
 
Heissan naiset!

Onnittelut kaikille tasapuolisesti sekä tyttö- että poikalupauksista! :flower:
Minäkin sitä tyttöä niin kovin toivoin, mutta poikanenhan sieltä on tulossa. Eipä sillä, että asiaa vosin valittaa, koska minullahan on jo kaksi tyttölasta ennestäänkin.
Olen käynyt säännöllisesti lukemassa teitin kuulumisia, mutta oma elämä on ollut nyt niin extrahektistä, että en ole saanut rustinkeja aikaiseksi.
Meillä on tosiaan nyt iso yritystoimintaan liittyvä projekti pyörähtämässä käyntiin, joka vaikuttaisi mm. asuinpaikkaan ja oikeastaan koko elämäntapaan. Sen takia en ole voinut keskittyä edes tähän odotuksen loppusuoraan samaan tapaan kuin olisin toivonut.

Ja olin tosiaan varautunut siihen, että tämä pojanpalleromme syntyy vasta 4.4. Mutta nyt näyttää ja tuntuu kyllä, että sinne asti ei päästä.
Suppareita mulla on ollut toki koko ajan, niin kuin aikaisemmissakin raskauksissa. Nyt on vaan sitten perjantaina alkanut kaupan päälle myös tuhruvuoto, joka on ny muuttunut veriseksi limavuodoksi. (Pyydän anteeksi kaikilta, jotka eivät olisi sitä halunneet tietää noin tarkasti.)

Anyway, tänään kello 13 mulla on neuvola, lekuri ja ultra. Saas nähdä, mikä tuomio sieltä tulee.
Oon vaan tässä ihan äimän käkenä, kun aikaisemmat synnytykset on alkaneet aina supistuksilla ja/tai lapsiveden menolla. Mitäs tämä nyt tällainen peli sitten on? Plus, aikaisemmat vauvat ovat olleet täysiaikaisia. Ja että tässä on nyt tosiaan tuhat asiaa kesken, jotka ois pitänyt saada valmiiksi ennen synnytystä. :|

Tulen päivittämään tilanteen sitten neuvolareissun jälkeen tai viimeistään iltaan mennessä, ellen joudu sitten oikopäätä laitokselle.

Domi ja Pupupoika 35+5
 
Moimoi!

Neuvolassa käytiin maanantaina. Eipä siellä nyt hullua hurskaammaksi tullut; huippaa ja hengästyttää, mutta eipä sille mitään voi. Hemoglobiini on hyvä, mutta verenpaine matala. RD:stä johtuen, en voi sitä hirveesti salmiakilla tai lakuilla paremmaksi viilaillakaan. :/ Paino oli noussut 1,9 kg aloituspainosta. Esikoisen raskaudessa terkkasi kehotti hankkimaan 10-15 kg imetysvarantoja... Tällä kertaa hommaan ne imetysvarannot synnytyksen jälkeen. :)

Tänään kerroin töissä meidän esimiestiimille ja huomenna on pakko kai ottaa se pomokin käsittelyyn. Blaah. Olen jo hyvissä ajoin varautunut kaikkeen ja sijaisenikin valinnut, pomo vaan ei vielä tiedä mitään :D

Itsekin siirryin vuodella viisammaksi. Sen kunniaksi tänään kakkua. :p Iha vähän.

Voikaa paksusti! :wave:

Mma R ja Sanelma 18+2
 
Moikka kaikille!

Oon pitänyt pitkään hiljaiseloa pahoinvoinnin takia, mutta nyt pahin alkaa vihdoin olla takana! Nyt siis täälläkin taas piipahtelen useammin :) Nyt en käynyt ketjua lukemassa paria sivua enempää, mutta yritän päästä taas kartalle teidän kuulumisista.

Täällä kaksosraskaus on muuttunut normaaliksi yksisikiöiseksi raskaudeksi. Toinen alkio (jolla siis oli jo syke) oli kadonnut täysin. Eli todennäköisesti kuihtunut jo pian sykkeen toteamisen jälkeen. Itse en mitään isompaa tunnelatausta ole tähän kehittänyt, olen oikeastaan jopa helpottunut että tapahtui näin aikaisin. Ja on kuulemma todella yleistä lääkärin mukaan. Sanoi että nykyään todetaan huomattavasti enemmän monisikiöraskauksia kuin ennen, mutta kaksosia ei synny yhtään enempää. Syynä varhaiset uä:t. Kyllä hieman pelottaa että toiselle kävi jotain niin voiko toisellekin käydä. Nyt kuitenkin kaikki toistaiseksi hyvin, siitä olen kiitollinen.

Nt-ultrassa näkyi sitkeästi ylösalaisin oleva tyypperö ja tunti piti tutkia ylä-ja alakautta että suostui näyttämään niskan mittausta varten, lopulta kuitenkin onnistui. Kaikki vaikutti olevan oikein hyvin ja sain seulonnan tuloksetkin, ei kohonnutta riskiä. Mielenkiintoista oli se, että uuden neuvolatädin ohjeesta verikoe otettiin, vaikka silloin ei vielä tiedetty että raskaus jo yksisikiöinen ja onneksi otettiin. Keskustelin vielä sikiötutkimusyksikön kanssa onko verinäyte ollut luotettava ja kuulemma on koska toinen alkio kadonnut niin varhain.

Paino noussut 6kg, iik! Eli täällä on kunnon maha ihan vaan syömisestä johtuen :D Painonnousu johtuu pelkästään jatkuvasta syömisestä ja tuoremehun juomisesta pahoinvoinnin takia. Nyt ajattelin hillitä painonnousua rajoittamalla herkkuja ja hieman hiilareitakin. Radi-ruokavalio kiinnostaisi myös. Tietääkö joku mistä siihen saisi hyvät ohjeet?

Multa vois ottaa pois listalta synnärimerkinnän ja merkinnän mones yhteinen, alan koko ajan henkilöitymään enemmän koska eräs tuttu oli mut jo tunnistanut täältä, tylsää!

Oikein hyviä vointeja teille kaikille!

Alissia 12+4
 
Neuvolakuulumisia 35+0.

Pissa puhdas.
Verenpaine 132/84.
Paino laskenut edelleen vähän, nyt kaikkiaan tullut +5,5kg (-1kg vähemmän kuin 5 vkoa sitten).
Turvotusta +-, sf-mitta 31 cm, tipahtanut yläkäyrältä lähes keskikäyrälle. Vauva on myös laskeutunut alemmas, niin kuin itsekin osasin sanoa.
Syke 145, vauvalla kova hikka ja jumppa kun <3 ääniä kuunneltiin :)
Tarjonta rt, vettä normisti.

Saisi kuulema vähän herkutellakin :) Ensi kerralla otetaan saga-näyte, yäks :( Vointi on ihan hyvä, ja hyvin jaksoin tarpoa neuvolaan. Melkein parempi vointi kuin jokunen viikko sitten.
 
Viimeksi muokattu:
sohvi35
Huomenta!

Alissia juuri eilen mietin että mitäköhän sulle kuuluu :) Kiva kun tulit kertomaan.

Mulla on tänään nt-ultra. Jännittää todella paljon.
Paino ei ole noussut yhtään. Mutta olenkin sitä yrittänyt seurata ja pitää kurissa kun tota lähtömassaa on niin ei tarttis pahemmin ylimääräisiä raskauskiloja tulla.
Massu ihanasti pömpöttää, nyt sitten jos kaikki vaikuttaa ultrassa hyvältä, kerron töissä sekä ihan ensisijaisesti teini-ikäisille lapsilleni. Se jännittää KAIKISTA eniten :LOL:

sohvi35 (12+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Sohvi, tsemppiä:) Minuakin jännitti isommille lapsille kertominen, mutta he olikin innoissaan ja iloisia:) Kyllä se siitä:) Teini-ikäiset saattaa tietysti kauhistua että MITÄ TE OLETTE TEHNEET (koska vanhemmathan EI harrasta seksiä!!!! ei einakaan minun ;)), mutta tavallisesti he tykkäävät helliä vauvoja.

Uusille tervetuloa palstalle!

Mukavaa, että Alissialla huono vointi alkaa hellittää ja että kaikki oli ultrassa kunnossa!:flower:

Neuvolassa kävin ja kelan laput sain mukaan sekä raskaustodistuksen ja perhevalmennuspäivämäärät. Kysyn haluaako mies niihin, itellä on kyllä valmennusta ollu jo viimeiset 15 vuotta ;) (ja toki miehelläkin nyt viimeiset viisi vuotta:))

Hb oli hieman matala mulle, 122, joten rautaa purraan edelleen. Painonnousu siedettävissä lukemissa ja sokerirasituksesta terkka sanoi, että eipä taida tarvita tehdä. Olin yllättynyt. Luulin, että se on ihan pakko.

Neiti liikkui vilkkaasti ja sydänäänet oli topakat, n 155/min. Sattui tosi hyvin kohdalle, kun kuului ihan jonkun läpän naksuminen:) Sf-mitta oli 20cm ja terkka ihasteli miten hyvä iho on mahassa, ihan sileä. Ei ole koskaan ollut raskausarpia.

Aurinko on välillä näyttäytynyt, välillä tulee lunta kun turkin hihasta. Mutta mieli on onneksi keväinen ja sitä samaa toivotan myös kaikille palstalaisille:)

Vuorikristalli ja pikkuneiti H22 *poks-poks*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Huoh... Pomolle kerrottu. Nyt voi rentoutua ja päästää mahan pömpölleen. :)

Whisky Peat: mikämikä saga???

Alissa: Sain neuvolasta RD-ruokavalio-ohjelämiskän, joka on sunnilleen tämä: Ruokavalion potilasohje (TAYS) :: Terveyskirjasto
Tällä hetkellä syön (periaatteessa) lautasmallin mukaan ja myöhemmin on odotettavissa hiilariton ruokavalio. Toivottavasti päästään edes kesään sen kanssa, että kasvistarjonta on vähän parempaa. Olen opetellut myös makeasta pois, vaikka makeutusainettahan saisi käyttää. Melko kirpsakoita tollaset sokeroimattomat ja makeuttamattomat viinimarjamehut omasta pakkasesta, mutta niihinkin tottuu. :D

Niistä mammafrendeistä: mulla on taas vähän päinvastainen tilanne kun jokunen on jo valmiiksi kotona, pari jää kohta ja muutama samoihin aikoihin itseni kanssa. Esikoisen kanssa myöhästyin niin sanotusti junasta, mutta löysin kahvittelu- ja lenkkiseuraa sen mitä kaipasinkin. Nyt on aina tuo esikoinen myös mukana, joten ehkä tungen itseäni muiden luokse leikkitreffeille ja houkuttelen niitä meille jollain herkuilla tai jotain.

Päätin ottaa esikoisen pois päiväkodista ja käyttää hoitopaikkatakuuta. Ehkä käytän sitä kerhossa, jotta ei unohda miten muiden kanssa ollaan :)

Heippa! :wave:

Mma R ja Sanelma 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Huuhuu, neuvolassa kaikki hyvin!

Hoitaja oli tyytyväinen mun verenpainekotimittauksiin, ei tarvinnut paikan päällä ottaa valkotakkilukemia. Painoa 260g/vko eli n. +3kg ekasta neuvolasta, joka oli sopiva tahti kuulemma. Sydänäänet kuuluivat hienosti, mun oma syke ja napavirtaukset vaan kuuluivat niin voimakkaasti siinä päällä, että hoitaja joutui etsimään sopivaa kulmaa saadakseen pelkän vauvan sykkeen kuulumaan. 140 bpm oli tulos, vauva taisi juuri olla unessa, ei ainakaan tuntunut liikkuvan tutkimuksen aikana ja syke tikutti hyvin tasaisesti. Pissa puhdas (ite piti vessassa tikuttaa) ja A Rh- veriryhmän takia vasta-aineseulonta tiedossa huhtikuussa. Myös uuteen sokerirasitukseen pääsen, vaikka eka rasitus olikin tuloksiltaan hyvä, se kai lienee normaali proseduuri tän ikäsillä ja painosilla.

Nyt vaan jatketaan mahan kasvatusta :)

Pippurihäntä 18+1
 
sohvi35
Nt-ultra meni hyvin, vauva oli ihana ja arvot normit :heart:
Teineille kerrottiin, toinen lähti ovet paukkuen :( toinen oli sinut asian kanssa. Antaapi rauhoittua ja miettiä. Eiköhän tuo laannu ja hyväksy tilanteen. Ei ol paljon muita vaihtoehtoja :)

sohvi35 (12+5)
 
Huomenta!

Whisky Peat: aaaaa... sillä on tollanenkin nimi.

Sohville tsemiä teinin kanssa. Kyllä se leppyy. :)

Meillä kanssa jouduttiin sydänääniä metsästämään kuten Pippurihännällä. En ollut huolissani, koska kova hiplutus tuntui vain pari minuuttia aikaisemmin, mutta ihmetytti vaan. Eskoisen odotuksessa oli toinen terkka, joka osu aina heti kohdille, eikä koskaan joutunut etsiskeleen niitä.

Siistii, että on viikonloppu! Ens viikko on super-raskas, joten nyt pitääkin rentoutua ystävien ja ruuan äärellä. En malttaisi odottaa huomista.

:wave: Mma R ja Sanelma 18+4
 
Täh? Eihän mun tietoja löydy koko etusivulta vaikka olen käynyt tänne jotain joskus kirjoittelemassakin =D

Chrissy72, 4. lapsi (1. yhteinen), 41 v. la 14.5.13, PHKS, poikalupaus

Hb alhaalla, verenpaineet alhaalla, mitään ei jaksa tehdä paitsi käydä töissä, pah! No muutama viikko vielä, jos sitten riittäisi panoksia kodinhoitoonkin...tai sitten ei =D

Virallisesti kaikki menee hienosti, en taida vain olla raskausihminen, raskausajat aina mulle varsinaista piinaa. No onneksi loppusuoraa vedetään :)

Raskauskiloja kertynyt tälläkin kerralla huimasti, 18 kg, bmi 21 normisti. Neuvolassa eivät siitä koskaan ole napisseet, kukaan ei tiedä missä ne kilot on =D Ja itsestään nopeasti aina tippuvat synnytyksien jälkeen imetyksen voimalla. Sokerirasitukseen eivät mua vieläkään passittaneet, käytännöt taitavat vaihdella aika hurjasti paikkakunnittain.

Mun nykyinen mies halusi ehdottomasti naimisiin ennen yhteistä lasta. Niinpä sitten mennä päräytimme viime elokuussa, vaikka jälkikasvusta ei vielä ollut tietoa tai että tuleeko sitä koskaan olemaan. No siinä hääpäivän tienoilla toukka alkunsa sitten saikin :)

Kaksi nuorempaa lastani ovat innoissaan tulokkaasta, teinipoika ei kovinkaan. Ei suuttunut, mutta ilmoitti muuttavansa jonnekin...vaikka Amerikkaan =D No, tuskinpa se minnekään muuttaa.

Tietääkö kukaan onnistuuko PHKS:ssa poliklinikkasynnytys? Olen kahdesta edellisestä lapsesta lähtenyt sairaalasta alle vrk synnytyksestä, nyt uhkaavat pitää 2 vrk. Ei taida pää kestää niin pitkää sairaalalojumista.

WP Neuvolastako tuo streptokokkitesti pyydetään? Miehellä jotain ihme ihottumaa ja meillä luppakorvainen koira, tarvitsee varmaan päästä minunkin testiin.

Mielenkiinnolla odotan, onko tuleva synnytys edelleen pidempi kuin muut. Mulla jokainen synnytys on kestänyt kaemmin kuin edellinen, viimeisin jo yli 17 h =D

Kauhee, kai se on noustava ylös ja yritettävä saada jotain hyödyllistä aikaan :) Hyvää naistenpäivää kaikille!

Chrissy72 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: Almaz ja Alissia
Heippa!

Onnea sohvi hyvistä ultrakuulumisista!
Teinien ajatusmaailma on tosiaan ihan omanlaisensa, meillä teini kun kuuli raskaudesta tekin hyvin selväksi että "ei kiinnosta" ja hieman yritti nuoremmankin iloa sabotoida ikävillä kommenteilla :( Olin alkuun hyvin loukkaantunut, reaktio oli niin erilainen mitä olin kuvitellut. Mutta olen ajatellut että jotain oman aseman uhkaa siinä koetaan tms. ja menee varmasti ohi. Eiköhän se teilläkin ollut vaan alkujärkytystä ja menee pian ohi. Ja kuten totesit, ei ole vaihtoehtoja :)

Mma Ramotswe, kiitos ruokavalio-ohjeista! Hieman loivemmin ainakin yritän päästä alkuun, mutta tosi terveellinenhän tuo kyllä on. Ja odotan kyllä kesää ja kotimaisia kasviksia ja marjoja. Ja himoitsemani tomaatitkin halpenee, niitä on mennyt useampi päivässä :)

vuorikristalli sulle on hb 122 lukemalla ohjeistettu lisärautaa, saanko kysyä mitä rautaa syöt ja millä annoksella? Mulla neuvolaterkka joka jostain kumman syystä piti mun 117 arvoa vielä sellaisena että lisärautaa ei tarvitse. Itse olin eri mieltä, mutta noudatetaan nyt toistaiseksi ohjeita. Olen kyllä ajatellut että jos alkaa olo huononemaan niin aloitan raudan lisäyksen ihan omin päin. Rautaa on kyllä syömässäni raskaus multitabsissa 20mg mutta ei riitä selvästi.

Chrissy mua nauratti tuo sun "ei raskausihminen", mulla ihan sama. Sulla kyllä tosiaan on jo raskaus hienosti loppusuoralla :)

Täällä kun ollut puhetta mammakavereista, olisi kyllä kiva kun tuntisi edes jonkun kuka olisi samassa tilanteessa. Mulla kanssa ei oo ketään, kaikilla lapset jo isoja ja raskauksia ei näköpiirissä. No, eiköhän tässä ehdi vielä tutustua :)

Kiitti päivityksestä. Saa siellä olla kolmas lapsi merkintä, sori kun ilmaisin epäselvästi. Höh, en saa nyt punaisella näkyviin.

Aurinkoista lauantaita kaikille :wave:

Alissia 13+0 *poks* (oli pakko ekaa kertaa saada poksua :))
 
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Alissia, ei neuvolan th mulle sitä rautaa suositellut. Aloitin sen tammikuussa niihin päänsärkyihin. Mulla on normitilassa Hb aina yli 140, jopa yli 150 ja siksi varmaan nyt tuntuu väsy.

Chrissy ihanat viikot sulla :D meinaa kateeks käydä...

Ulkona on aivan ihana auringonpaiste. Ulkoiltu on jo ja nyt ajattelin leipoo vähän leipää. Huomenna vois leipoa vaikka kakkua, vierasvaraksi (eli mulle syötäväksi :p)

Neiti on hillunut koko päivän mahassa, vaistoaakohan sekin lisääntyneen valon? Potkut ja myllertämiset alkaa tuntua jo mahan päältäkin.

Aurinkoista viikonloppua
Vuorikristalli ja "hyrskynmyrskyn-neiti" H22+2
 
Jes. Nyt ostettu yhdistelmävaunut. Sain käytettynä erittäin hyväkuntoiset ja edulliset vaunut, olen todella tyytyväinen ostokseeni.

Jaaha, vielä muutama päivä töitä ja sitten odottelemaan uutuusasiaa eli aivan varmasti joudun/pääsen ä-polille vaavin käännösyritykseen. Oli vielä n. kuukausi sitten poikittain, mutta nyt istuskelee. Ei siis ymmärtänyt puhetta, kun sanoin, että kannattaa valita aivan toinen asento ;)

Eipä tässä muuta kuin aurinkoisia kevätpäiviä kaikille ja pikkuisia vauvanpotkuja jokaiselle!
 
Chrissy päivitetty listoille! En tajua, miten olin puusilmännyt sut ohi aiemmin :D

sohville tsemppiä teinien kanssa. Hienoa, että tulokset olivat positiivisia ultrassa :flower:

Täällä on vedetty kaks päivää synttäritarjoiluita, örf. Sukulaiset täyttäneet vuosia ja kummityttö myös. Ens viikko täytyy varmaan ottaa vihanneskuuria :) Puoliväli lähestyy kovaa vauhtia... Mitään ihmeellistä ei oikeastaan kuulu. Masu on nyt kolmatta viikkoa about saman kokonen, mutta liikkeet voimistuu pikkuhiljaa. Kohta mahan koko varmaan taas pompsahtaa seuraavalle levelille. Ystäväni piti kumpuani pienenä viikkoihin nähden, no en itsekään järin iso ole, ihan sopiva minusta mulle siis.

Pippurihäntä 18+4
 
4 päivää töitä jäljellä! Miltäs teillä muilla on aikanaan ekan lapsen kanssa tuntunut tuo äitiyslomalle jääminen? Tai äitiyslomalla oleminen? Kauanko olette olleet pois työelämästä? Mä en osaa jotenkin yhtään ajatella tota äitiysloma- ja mahdollinen hoitovapaa-asiaa... :) Kun ekakertalaisena ei oikein tiedä mitä se vauva-arki todellisuudessa on, eikä yhtään osaa sanoa, että miltä se sitten itsestä tuntuu! No toisaalta miksipä sitä pitäis mitään ennakko-odotuksia ollakaan... Päivä ja hetki kerrallaan! Kyllä sen sitten tietää, kun niitä ratkaisuja joskus tulevaisuudessa pitää tehdä :)

Oma olo tuntuu edelleen hyvältä. Juuri koskaan ei kolota tai satu selkään. Tai sit jos kolottaa, niin todellakin pitää vaan katsoa peiliin, että tuliko tehtyä vähän liian pitkä työpäivä tmv. Supistuksia en ole käsittääkseni vieläkään tuntenut. Jotain pistelyä edelleen alavatsalla/munasarjoissa, mutta ei ne supistuksia ole. Turvotusta on nyt alkanut olemaan pikkuisen. Milläs sitä voisi estää ettei pahene?

Seuraava neuvola (ja samalla viimeinen täällä Hgissä) on perjantaina. Siitä parin vkon päästä seuraava sitten Tampereella. Ja neuvolalääkäri (jossa oon ollut vain kerran) on seuraavan kerran vasta 5.4. Se taitaa olla jo 38.raskausvko. ...no kai ne tietää mitä ne tekee... Itestä vaan tuntuu hassulta, että sitten vasta seuraavan kerran katsotaan esim. kohdunsuun tilannetta.

Hyviä vointeja kaikille!

Gabi 33+6
 

Yhteistyössä