Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

JEEJEEJEE !!! Kontrollikäynti Taysissa tänään rv 28+6 istukan takia. Istukka oli noussut niin paljon ylöspäin, että sen takia ei sektiota tarvitse tehdä! Vappuaattona vielä kontrollikäynti edellisen synnytyksen jälkeiseen massiivivuotoon liittyen. tilataan varuiksi verta ja kohtua supistava lääkitys ja varmistetaan istukka ja vauvan asento.Painoarvio tänään oli n 1500g, samoissa mennään kuin edellisellä kerralla ja silloin syntymäpaino rv 38+0 oli 4300g. Toivottavasti tämäkin velikulta päättää syntyä mieluummin vähän etuajassa...
 
4 päivää töitä jäljellä! Miltäs teillä muilla on aikanaan ekan lapsen kanssa tuntunut tuo äitiyslomalle jääminen? Tai äitiyslomalla oleminen? Kauanko olette olleet pois työelämästä?
Mä en jotenkin esikoisen aikaan 26v osannut olla kotona. Kaipasin kamalasti semmoista aikuistenvälistä tekemistä, mikä ei liity lapsiin. En ole ollut koskaan mikään kodin hengetär -tyyppinen ihminen ja niin sitten hain uusia töitä kun vauva oli 7kk (oltiin muutettu kokonaan toiseen kaupunkiin raskauden alkupuolella ja tein etänä vanhaan paikkaan hommia muutaman kuukauden). Sain sen uuden paikan ja aloitin siellä sitten kun äitiysloma vanhasta duunista loppui. Se pelasti kyllä siinä vaiheessa mun mielenterveyden. Mutta mulla oli taustalla ankeahko odotusaika (ei-osallistuva isä, jonka sitoutuminen oli arvoitus koko raskausajan ja raskautta piti peitellä) ja kotona olemista ilman mitään oikeaa omaa tekemistä jo puolisentoista vuotta siinä vaiheessa.

Nyt luulen, että tilanne on toinen, kun raskaus on toivottu, harkittu, ja ikääkin on enemmän ja kärsivällisyyttä. Luulen, että yritän jaksaa olla kotona siihen asti kun lapsi on 1,5v. Mutta tosi vaikea sitä on nytkään arvioida, miten käy, vaikka onkin jo toka lapsi. Nyt mulla sentään on harrastuksia, joista kiinni pitäminen on varmaan tärkeä homma oman jaksamisen kannalta. Nostan oikeasti hattua niille, jotka tekee täydestä sydämestä vuosia kotiäidin/isän töitä ja nauttii siitä. Minusta se on yksi raskaimmista duuneista :) Mulle sopii parhaiten, että mulla on monenlaista tekemistä, silloin olen myös parempi siinä äidin hommassa enkä masennu neljän seinän sisään. Osa-aikaduuni olis optimiratkaisu.

(.) Meen huomenna gynelle tarkistuttamaan, onko paikat kunnossa. Kamalasti tulee koko ajan (hajutonta) valkovuotoa ja eilen tuli niin paha vatsakramppi kaupungilla että ihan pelästyin. Jokunen kivuton supparikin vielä eilen illalla, vaikka muuten olo helpottikin. Sikiön liikkeet onneksi tuntuu ihan vähän väliä, mutta jotenkin huolettaa tuo kohdunsuun tilanne. Sormelle paikat nimittäin tuntuvat ihan pehmoisilta.

Pippurihäntä 18+6 --> huomenna alkaa 20. raskausviikko!!!
 
Tänään oli neuvola rv 31. Painoa ei ole tullut yhtään edellisen lääkärineuvolan jälkeen eli liki 4 viikkoon. Neuvolantädin ilme meni vähän ruttuun, mun puolesta tää 18 kg jo riittää =D Sf-mitta oli kuitenkin jo 29. Muutenkin kaikki ok.

Sairaalan esitietolomakkeen kiikutin myös, toiveiksi spinaalipuudutus ja varhainen kotiutus...mies olisi halunnut lisätä kolmioleivät ja skumpan ja ilokaasun...sille =D

Mä en ole koti-ihmisiä. Tai siis olen, mutta kaipaan työn vastapainoa. Työvuoroja enää 15, alkaa jo hirvittämään :) Mä en myöskään perusta perhekerhoista, muskareista ym. järjestetystä toiminnasta enkä jaksa vauva-asioista keskustella muiden kanssa. Kun olen kodin ulkopuolella, juttelen mieluiten iiiihan muista asioista :)

Hei, tää raskaus loppuu ihan kohta, kyllä tästä taas selvitään :) Mieliala alkaa olemaan enemmän valoisan kuin pimeän puolella. Ja jos oikein hyvin käy, voisihan tää viimeinen tehdä poikkeuksen ja tupsahtaa maailmaan pari viikkoa etuajassa :)
 
Hyvänen aika! OivaAinolla on laskettu aika jo tällä vkolla! Miten tämä aika voi mennä näin nopeasti.

Eilen mun ihananihanat ystävät järjesti mulle yllätystapaamisen. Hakivat mut ikään kuin kesken työpäivän töistä herkuttelemaan ja nautiskelemaan ja lahjoivat. Voi että sentäs <3 <3 <3

Mulla kun on ensimmäinen lapsonen tämä vatsassa oleskeleva, niin tosiaan en yhtään osaa sanoa, että kauanko sitä sitten kotona viihtyy. Kuten säkin Pippurihäntä, niin mä muutan kans "uudelle" paikkakunnalle nyt ens vkonloppuna. Työt jää tänne pääkaupunkiseudulle. Joten katotaan kuinka tässä sitten töiden ja lomien osalta käy tulevassa elämässä. Jotenkin vahvasti luotan siihen, että aika näyttää ja kyllä sen sitten tietää. Kun on kokematon, niin on kokematon, eikä sitä voi vielä tietää, että mikä tuntuu itsestä sitten oikealta, mikä on taloudellisesti mahdollista ja mitä tilaisuuksia sitä eteen tulee :)

Lähdenpä tästä työpaikkaa kohden. 3 päivää töitä jäljellä. Huiiiiii!
 
Mitähän Domille kuuluu, kun ei ole käynyt päivittämässä neuvolan jälkeen, että mitä ne kummalliset vuodot olivat....

Voin kertoa, että minäkään en ole 'raskausihminen', mutta en malta odottaa kotiäidiksi tulemista. Saa nähdä millainen vintiö tuolta tulee, mutta periaatteessa olen varautunut olemaan kotona sen 3 vuotta, jos vaan taloudellinen tilanne sallii.

Mulla on ollut inhottavia liitos/lantionlöystymiskipuja pari päivää. Parasetamoli on auttanut vähän, mutta aika tuskainen olo on. Olen myös ollut tosi väsynyt, vaikka hb kunnossa. 5 viikkoa laskettuun aikaan, ja todella toivon, ettei mene yli!

Mulla on neuvola tänään ja jänskättää, miten paino noussut. Olen vähentänyt herkuttelua, joten toivon, että se on auttanut eikä taas ole tullut kiloa viikossa.

Hyviä vointeja kaikille!

Jaahas 35+0
 
Gabi: tervetuloa Tampereelle! Itse jäin esikoisen mammavapaille ylityövapaiden ja kesäloman kautta, joten koton kökkimistä ennen syntymää ehti kertymään 3 kk! Olin jokseenkin kypsä. Syntymä meni vielä 2 vkoa yli lasketun ajan ja kesä oli kuuma kuin mikä, joten pelasin Angry Birdsiä kellarissa muutamia tuhansia kertoja... Meillä myös koti kiilsi siisteyttään ja kaikki vauvakamat oli valmiina paikoillaan. Ainoa asia mitä jälkeen päin harmittelin, että EN ollut tehnyt, oli valmiita annoskokoisia ruokia pakkaseen. :) Kun vauva syntyi, tuntui, että olin ihan hukassa ja kädet loppui kesken ja vauva heräsi aina kun sain ruoan lautaselle ja piti pumpata maitoa ja pestä pumppua jajajaja... Luulen, että nyt tokalla kerralla pärjään paremmin. =) Menin töihin kun lapsi oli 8 kk ja isimies jäi kotiin. Kesän lomien ja muiden vapaiden ansiosta päiväkotiin meno oli edessä vuoden iässä.

Katsu: toivotaan, että kääntyy vielä itsestään. Kahdella kaverilla jopa vielä kun sektiopäivä oli jo päätetty... :)

:wave: Mma R ja Sanelma 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille!
Neuvolassa on tullut käytyä viimeksi 1,5 kk sitten, ensi viikolla on aika jotta saa Kela-lappuset.

Mulla on kamala stressi vähän kaikesta, selvästi tää raskaus tekee jotenkin herkemmäksi. Kuten sanottu, en tosiaan tykkää tästä raskausajasta yhtään. Närästää sikana, superkipeä suonikohju on tullut pimppaan ym. kivaa. Vielä pitäis reippaat pari kk kestää töissä. Aikoinaan tuntui tosi raskaalta olla kotona (olin yhteensä kolme vuotta kahdesta muksusta), mutta mulla oli lapset syntyneet vuoden välein joten piti hoitaa kahta huonosti nukkuvaa ja sairastelevaa vauvaa. Huh. Uskon, että nyt kolmannella kerralla se on jo vähän helpompaa, vaikka olenkin periatteessa yksin lapsen kanssa (ei asuta yhdessä tulevan isän kanssa). Eli kotona ei tosiaan ole varaa lojua kauaa vaikka haluaisinkin, muistaakseni 9 kk jälkeen putoaa sille n. 400 €/kk, joissain kunnissa vielä alempi? Enemmänkin rassaa nuo lumityöt ja halonhakkuu ym. rassaavat hommat (asun omakotitalossa). Muistaakseni se on aika yksinäistä olla kotosalla, tosin viimeksi oli muutama ihana äitikamu ja tosi hyvä puisto lähellä. Nyt ei ole kumpaakaan, apua. Pitää vaan nauttia vauvasta.

Synnytys hirvittää jo ihan kamalasti. Tuntuu, että siinä hommassa olen maailman huonoin! Molemmat synnytykset ovat kestäneet tolkuttoman kauan (päiviä), toinen päättyi hätäsektioon, toinen tuli sitten normisti. Vauvat ovat olleet isoja. Nyt kun Naistenklinikka menee remppaan toukokuussa, on Kättäri ja Jorvi varmasti kesällä sulussa täyttymisen takia. Sitä pelkään myös. Viime synnytyksestä jäi vähän paha mieli kun soittelin synnytyksen käynnistyneen niin Kättäriltä sanottiin "älä missään nimessä tule nyt, kaikki kolme sairaalaa suljettuna". Ehdottivat Porvooseen lähtemistä. Huh huh.

Ihaninta on kuitenkin kun voi ihastella söpöjä mekkoja vauvalle! Superia kahden pojan jälkeen.

Iso hali kaikille mammoille :heart: :kiss:
Ja anteeksi taas pelkotilani joita vuodatan tänne :ashamed:

Samettihortensia 22+1
 
Chrissy: eipä mullakaan paino nouse, päinvastoin. Viikoilta 29+5 viikoille 35 oli paino pudonnut tasan kilon. Kaikkiaan siis tullut 5,5 kg, kotivaaka näytti tänä aamuna (36+0) yhteensä +4,7 kg. Mulla olikin mitat jo valmiiksi 165cm/80kg, joten eipä tuota tarvi niin tullakaan. Kaikki sanoo, että oon hoikistunut, paitsi tietysti masun kohdalta :)

Kolmena iltana on supistellut, että on saanut tosissaan puhallella ja hakea asentoa. Vetää alavatsalle, peppuun ja nivusiin. Toivon, ettei synny vielä pariin viikkoon, mutta että nämä supparit tekisivät jo jotain tuolla alakerrassa :) Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!

WP 36+0
 
AnnaPauliinalla ihania uutisia, hienoa:)

Gabilla ollut ihana ilta, onpa kivaa:)

Kotonaolosta aikoinaan olin kotona lasten kanssa reilut 5 vuotta. Kolmen vanhimman ikäerot on aina noin 1v6kk niin eipä paljon töitä tullut mietityksi :) Neljännen kanssa olin kotona n 1v6kk, vaikkakin opiskelin samalla. Nyt en ole miettinyt ollenkaan. Katsotaan sitten mihin on mahdollisuus. Aion kyllä alkaa tehdä lyhennettyä työaikaa kun palaan töihin, että pientä ei tarvitsisi viedä hoitoon. Voitais miehen kanssa koettaa sumplia hommat siihen malliin... Mut katsotaan sitä sitten.

Tämän päivän jälkeen enää yksi työvuoro ja todella tarpeeseen tuleva talviloma alkaa! Sen jälkeen on pääsiäinen, ja kahdella viikolla on sitten vain 4 työpäivää. Ai vitsi että on varsinkin viides työpäivä kyllä niin tikkua kynnen alle, että ei tosikaan.
Tosi paljon on vauva alkanut liikkua ihan työpäivän aikanakin. Aikaisemmin on tainnut vaan kellua ja nukkua :)
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!


Vuorikristalli ja pikkuneiti H22+6
 
Heissan Jaahas ja kaikki muutkin!

Eli suloinen pieni poika tuli viime keskiviikkona 6.3. mitoilla 3100g ja 48 cm. Viikot oli 35+6. Eli herra oli ennenaikainen ja aikamoinen ylläri. Aikaisemmat vauvani kun ovat aina olleet täysiaikaisia.

Menin siis viime viikon tiistaina omituisine vuotoineni neuvolalääkärille, joka ultrasi ja tostesi kohdunkaulan olevan normaali viikkoihin nähden, eikä synnytys ollut vielä alkamaisillaankaan. Loppuvaiheen tuhrut ovat kuulema monisynnyttäjillä tavanomaisia, ja ne kertovat kohdunkaulan kypsymisestä, eivätkä varsinaisesti synnytyksen käynnistymisestä.
Olin helpottunut. En todellakaan halunnut synnyttää kuukautta ennen laskettua aikaa.

Kunnes: keskiviikkoaamuna heräsin siihen, että mahassa kiersi. Ajattelin, että tulipa syötyä illalla pari palaa liikaa ruisleipää ja parilla pierulla kuittaan mahassa kiertävän ilman pois. Vatsakramppi sen kuin voimistui ja uumoilin jo saaneeni noroviruksen, jota meillä päin liikkuu.
Nousin sängystä ylös ja koko kroppa tärisi kivusta.
- Mahaan sattuu. En tiedä onko tämä synnytystä vai mahatautia, mutta kipu on niin hirveä, että pakko lähteä johonkin, herätin miehen.
- Soitanko ambulanssin? mies kysyi.
- Et. Mutta lähdetään johonkin.
- Päivystykseen vai synnyttämään?
- Kai me synnärille mennään. En kyllä tiedä edelleenkään, on tämä mahatauti vai synnytys, vastailin.
Matkalla sairaalan megasupistus piti ensimmäisen kerran taukoa ja säännölliset kipeät supistukset alkoivat.

Saavuimme synnärille klo 7.00 ja poika oli maailmassa 12.00.
Synnytys oli taas hieno kokemus! Sain spinaalin kaksi kertaa ja oksitosiinia supistusten vauhdittamiseen.
Lyhyt dramaattinen hetki oli synnytyksen loppuvaiheessa kun vauvan sykkeet rupesivat heittämään rajusti. Silloin sali pärähti väkeä täyteen. Vauva piti saada heti syntymään.
Kahden ison supistuksen voimin sain vauvelin sitten maailmaan ja ponnistusvaiheelle kirjattiin mittaa vain 5 minuuttia.

Kotiuduimme sairaalasta maanantaina. Pienellä bilirubiiniarvot seilasivat siihen malliin, että saimme sairaalassa yhden annoksen sinivalohoitoa ja käymme edeleen seurannassa polilla päivittäin.

Kuulemma lähes kaikki alle 37-viikkoisena syntyneet saavat valohoitoa, koska maksan kehitys tapahtuu vasta raskauden loppuvaiheessa. Enpähän moistakaan ollut aikaisemmin tiennyt.

Mutta nyt siis kaikki on hyvin.
Sain taas maailman suloisimman vauvan.

t. Domi ja Pupu
 
Viimeksi muokattu:
PH saikin eilen gynellä alapäätutkimuksen bonarina myös rakenneultratutkimuksen, vähän niinkuin samaan hintaan! Olin menossa kohdunsuun tilannetta tarkistamaan kun on kaikenlaista kipua ilmaantunut ja sanoin miehellekin, ettei tartte tulla. No kaikkihan oli niin supussa ja kondiksessa, että ei mitään ennenaikaista kypsymistä ole ainakaan tapahtunut. Ja sitten ne ultratulokset - pelkkää hyvää. Ja sukupuolesta saatiin vihiä :)

Meillä on 2 viikon päästä julkisen RU-aika ja lääkäri suositteli, että peruisi sen, kun ei näitä kahteen kertaan kannata tehdä. Nyt oli kuulemma optimaalinen aika (19+0) tehdä tuo RU ja se parin viikon päästä 21+1 olisi hiukka myöhäinen. Näin sanoi myös ultra-aikaa antanut kätilö aikanaan, mutta ei voinut muuta, kun Kättäri on niin ruuhkautunut.

Toisaalta mies on odottanut kuin kuuta nousevaa, että päästään katsomaan tyyppiä ja nyt jäi siitä paitsi. Ehkä me mennään varuiksi kuitenkin, jos vaan kehdataan. Toivottavasti ne ei siellä suutu...

Kyllä osaa olla hyvä ja onnellinen mieli kun on kaikki todistetusti kunnossa eikä missään mitään syytä, mistä pitäisi olla huolissaan :)

PH 19+1
 
Onnea Domi hurjana.

Pippurihäntä,mulla on virallinen rakenneultra huomenna rv21+1 ja mulle taas sanottiin,että on mitä optimaalisin aika siihen,että nähdään rakenteet ja varsinkin sydämmen rakenne todella selvästi tuolloin. Itsehän kävin veriseula hälyn vuoksi sikltutkimusyksikössä rakenneultrassa rv18+4 ja vaikka kaikki näytti hyvältä,eikä poikkeavaa löytynyt,niin silti suosittelivat käymään virallisen jo varatun rakenneultran,juuri näkyvyyden paranemisen takia. Ja huomenna olen siis sinne menossa.

Itsellä ollut myös ihme alavatsakipuiluja ja runsasta valkovuotoa,joten huomenna vien pissanäytteen ja ensi viikolla katsovat neuvolassa mahdolliset muut tulehdukset pois ellei jo huomenna rakenneultrassa sitä ehdi tekemään. Muuten olo seesteinen. Pikkunen hyörii ja pyörii paljon ja potkii virtsarakkoa päin koko ajan. Selkä ja iskiasvaivat vaivanneet jonkin verran.

Sannuliinu ja pikkunen rv 21+0 POKS
 
Onnea Domille!

Pippuri, älä ihmeessä peru aikaa, saat sitten nähdä vauvelin toisenkin kerran :) Ja mies myös. Minäkin kävin samoilla lukemilla raksaultrassa ja lääkäri näki kaiken hyvin ja sanoi, että on sopiva ajankohta tarkastella rakenteita yms. aivan kuten Sannuliinullekin oli sanottu. Onnea matkaan kaikille!

Samettihortensia 22+2
 
Ihanaa, Pippurihännällä mahtavat ultrakuulumiset ja muutenkin hyvät kuulumiset :) Mutta jopas vaan olet salamyhkäinen, kun et sukupuolta paljasta:)

Sannuliinulle toivottelen "ei-tulehduksia" (hmm... mitenhän tuota nyt pitäisi sanoa??)

Viimeinen työvuoro ennen vapaita ja L-O-M-A-A menossa, vielä vajaat 5 tuntia jäljellä (siis ei sillä, että laskisin...) Huomenna kampaamoon ja siskokin on tulossa käymään. Kaikenlaista pientä pitäisi puuhastella loman aikana, vauvajuttujakin:)

Isoveli on tainnut muutes jo sulaa, sanoi tässä yhtenä päivänä, että voitaisiin laittaa vauvan nimeksi Bella, koska se tarkoittaa suomeksi kaunista :heart: Ihana pentu, vai mitä:)

Vuorikristalli ja pikku-"Bella" H23+0 *poks-poks*
 
Salamyhkäinen hyvinkin ;)! Tuli vaan semmoinen olo, että haluan makustella sitä meidän omana pikku salaisuutena vielä jonkin aikaa ainakin. Ja onhan tossa toi toinen ultrakin vielä, ei noi koskaan varmoja tietoja ole täysin nuo ultraamalla tehdyt sukupuoliveikkaukset.

Tässä taas nähdään, kuinka ns. varmaa varmana tietona esitetty tieto on. Kun kerran mun lääkäri niin tomerasti painotti tuon rv20 optimaalisuutta rakenneultralle ja toisille vastaavaa on sanottu rv22 :) Eiköhän noissa rajoissa kaikki olennainen selviä joka tapauksessa.

Vuorikristallille ihanaa kampaamokäyntiä, jos oot tosiaan itse menossa sinne hoidettavaksi :) Mäkin pääsen ens viikon perjantaina!!!

PH 19+2
 
Torstainahan alkoi ä-loma ja heti yskä-nuha päälle. Enpä muista milloin olisin tässä taudissa ollut. Itse asiassa en edes muista, milloin viimeksi olisin ollut kipeänä. Pieniä nuhia kun ei lasketa. Nyt kyllä voisi yskiä keuhkot pihalle. Ei ihan helppoa tämän mahan kanssa olla yskäinen ja tukkoinen. Muuten aivan ihanaa, kun loma alkoi. Ja vielä mitkä kivat talvisäät pukkas...

Nyt lepoa viikonloppu ja sitten toivottavasti tauti jo hellittää ja pääsen, ylläri, muuttohommiin. Tässä olis nimittäin neljän viikon sisällä muutettava uuteen asuntoon, ei tule aika pitkäksi, ei.
 
Voi Katsu miten samanlaiset kuviot! Mä vietän tänään ensimmäistä äitiyslomapäivääni. Ja muuttohommia ja kyläilyä rakkaiden luona olis ohjelmassa. Mulla siis siirtyy vasta ensimmäinen pieni muuttokuorma Hgistä Treelle nyt vkonloppuna. Isommat sitten vasta, kun siellä Treella on se uusi, isompi, yhteinen asunto :) Voimia sulle nuha-yskän kanssa :/

Muistinko jo onnitella Domia... ONNEA!!! Ja ihanuutta :)

Viimeinen neuvolakäynti Hgissä oli eilen. Sijainen itsekin totesi, että sulla on tainnut joka kerta olla eri ihminen täällä vastaanottamassa... Jep! :) Mutta kaikki hyvin ja painokin taas noussut. 1,5 vkon päästä seuraava käynti sitten Tampereella.

Mukavaa, aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Domi Onnittelut! :flower:

Voi Samettihortensia, saa valittaa! Eikös se vähän kuuluu asiaan :)
Auts, suonikohjut alapäässä on ihan hirveitä! Mulla tuli viime raskaudessa ja ihmettelin sitä kovaa kipua ja paineen tunnetta ja olin ihan ihmeissäni kun lääkäri sanoi että suonikohju, en ollut kyllä ennen kuullutkaan että voisi tulla alapäähän.
Ja en mä usko että sä oot mitenkään huono synnyttämään ja joka kerta voi kyllä oikeasti olla ihan erilainen. Mä muuten nt-ultrassa käydessäni kysyin kätilöltä ruuhkautuuko kättäri, niin sanoi että ei todellakaan vaan nyt heillä on itseasiassa parempi valmius saman katon alla koska naikkarin väkeä ja osastoja siirtyy heille. Toivotaan että näin on, en mäkään halua synnyttämään mihinkään muualle.

Pippurihäntä, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ei minunkaan mielestä kannata jättää sitä rakenneultraa väliin, ei siitä mitään haittaa ainakaan ole ja pääsee mieskin osallistumaan :)

Hitsi, en tiedä voiko tosiaan olla mahdollista mutta olen omasta mielestä tuntenut liikkeitä jokusen päivän ajan. Pienet liikkeet on tuntunut kun olen käynyt huilaamaan kyljelleen esim. siivoamisen jälkeen. On tää vaan niin jännää ja ihanaa vaikka jo kolmas onkin :)
Mä muuten pohdin vauvan tarvikkeiden hankintaa, milloin sitä kannattaisi alkaa hankkia vaatteita ja tavaroita. Kun tavallaan aattelin odottaa ainakin rakenneultraa, mutta mieli tekisi jotain jo hankkia. Miten te muut olette ajoittaneet hankinnat? Vaunut on mulla varmasti ihan viimeiset hankinnat, mulla jotain ihme tyhmiä taikauskoja niihin liittyen.

Alissia 14+0
 
Domille onnea :) :flower:.
Ihanaa kun teillä kaikki hyvin. Onnellista vauva-aikaa teille!

Mä sinnittelen töissä vielä puolitoista kuukautta. Odotan todella että pääsisin jo jäämään kotio. Masu on iso ja olo kömpelö. Jaksan sen duunipäivän ihan ok mutta sitten en oikeestaan paljon muuta. Tykkäisin käydä jumpissa mutta on ihan ventti olo arkisin.
Vaakaa en uskalla vilkaista. Ens viikolla neuvola ja lääkäri.. katon vasta sitten. Mulla viikonloppuna tuhrutteli jotain ruskeaa. Hmm. Ensin huolestuin mutta meni parissa tunnissa ohi eikä mitään erikoisia tuntemuksia ollut niin en taida sitä nyt sen kummemmin pohtia.

Toisaalta tuntuu että aika kuluu npsaan toisaalta en malttaisi enää odottaa. Mielikin on ihan hassuna. Jotenkin levoton olo mutta ihan positiivinen kuitenkin.

Katsulle muuttojaksamisia ja toivottavasti flunssa paranee pian :) Mulla viime syksy oli tosi sairastelupainotteista. Lisäsin d-vitamiinin määrää puolella ja otan beetä ja rautaa joka päivä. En tiedä auttoko mutta syksyn jälkeen olen pysynyt terveenä.

Terkkuja ja mukavaa viikonloppua!

Mustikka ja pikkumies 28+2
 

Yhteistyössä