Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Gabi ja jaahas onnea onnea nyyteistä:heart: Vauvantuoksu huumaa ja kaikki se muukin :) oih...

Paleota nyt kokeiltu tässä muutama päivä ja yllättävän helppoa se on. Tosin Pippurihännän tavoin en ihan kaikkia maitotuotteita haluakaan karsia pois. Minäkään en ennen raskautta ole esim. maitoa juonut, mutta raskausaikana on tullut melkein himo siihen. Mies on "paleoinut" nyt muutaman kk ihan tiukasti ja on niin hyvinvoiva, että kateeksi käy :D Paljon meillä on aikaisemminkin kiinnitetty huomiota ruokaan, mutta nyt lähi- ja luomuruoka on erityisen kiinnostuksen kohteena meillä molemmilla. Lieneekö psykologista, mutta kylä minusta esim. luomuhedelmät maistuvat ihan erille kuin ei-luomut.

Olo on virkistynyt valtavasti jo muutaman päivän kotonaolon jälkeen. Tosin supistukset ja krampit ovat melko herkässä edelleen, mutta nukkua saan rauhassa koko yön ja jalkojen turvotus on häipynyt. Ihanaa :)

Samettihortensia kuinka kummassa eivät sulle saikkua kirjoittaneet? Nyt sitten oikeasti levon kannalta:) Heinäkuuhun on vielä aikaa... vaikka lähellähän se onkin ja kohta meidänkin nyytit on sylissä mahan ulkopuolella :)

Kolibrinkukka ja Milla-Sofia lämpimästi tervetuloa!

Mukavaa sunnuntain jatkoa sekä alkavaa viikkoa kaikille!

Vuorikristalli ja tyttö H30+3

ps. Mies keksi vauvalle lempinimen: Pikkupupuli :D onko meidän isi vähän pehmeä ;):heart:

Siitä naimisiinmenoasiasta on myös päästy ihan suunnitelmiin:kukauden kuluttua se tapahtuu!!
 
Gabi ja Jaahas onnea hirmuisesti tytön tylleröistä.

Itsellä on jotenkin viime aikoina ollut olo,etten millään jaksaisi odottaa,että vauva on,täällä. Vajaa kakstoista viikkoa tuntuu niin pitkältä ajalta ja jos menee niin kuin esikoisella niin menis yli kaks viikkoa yli ja käynnistyksellä joten Se tarkoittais,että vauveli syntyis vasta elokuussa. No ei auta kuin malttaa mielensä ja toivoa,että kaikki sujuu hyvin ja ei antaa kovin paljon ylilasketun ajan odottaa itseään.

Sannuliinu ja tytteli rv 28+3
 
  • Tykkää
Reactions: jaahas
Gabi ja jaahas Onnea onnea :heart::flower::heart:
Ihanaa että kaikki on hyvin!! Odotan innolla synnytyskertomuksia:) Jos jaksatte/haluatte niistä kertoa. Ja tietty niistä pienten ekoista päivistä :)

Kolibrinkukka ja Milla-Sofia Tervetuloa!

Täällä sitä vaan mennä pungerretaan. Olo on aika mahtava:) Suuri ja mahtava.
Mulla alkanut kaikenlainen supistelu. Noustessa, ruoan jälkeen!, aivastaessa jne..
Joop..ja tervetuloa uhkea närästys jälleen..oli hetken vähän miedompi, liekkö äitynyt tusota kasvimaalla hääräämisestä.

Keskiviikkona neuvola ja lääkäri saa nähdä onko alakerrassa tapahtunut mitään...

Mustikka ja pieni 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: jaahas
Onnea Gabi ja jaahas minuki puolesta :)

jaahas Meidän poika oli syntyessään 2710g ja 46cm, tosin syntyi rv 39+0. Taskukoko ;)

Omaa oloon ei ihmeitä. Epävarmuus nostelee päätään, kun tänään ollu melkeinpä oireeton päivä. Kai tää vainoharhasena tuhlaa viimesen pregchekin r-testin ja vahtaan, ett se viiva tosiaan tulee siihen ;) Täytyy kyllä nolona tunnustaa, että postissa on tulossa digitesti, että näytössä näkis muuakin kuin raskaana 1-2. Hullu mikä hullu, vaan en poikkeava :LOL:

Kolibrinkukka 4+4 eli iiiihan alussa vasta
 
  • Tykkää
Reactions: jaahas
sohvi35
Kolibrinkukka Noista testien teosta.. Minä tein varmaan 20 testiä ennenkuin "luovutin" :LOL: Ja tosiaan, digin joka näytti ajallaan "raskaana 1-2" ja sitten odotin viikon ja halusin tehdä uuden jossa lukee "raskaana 3+".

Viikonloppu meni viime viikosta toipuessa :( Olo on ihan karseen tukala työpäivän jälkeen ja esim. pe-la välinen yö oli aivan kamalan tuskainen. Ja kivuliaita supistuksiakin alkoi tulemaan. Ei oo yhtään kivaa. Onneks jaksaa lenkkeillä, se on mun henkireikä jotta kunto pysyy suht hyvänä. Yritän tänään saada ajan lääkäriin, katsotaan mitä hän sanoo. Toivon että kaikki on kunnossa. Harmi että tähän tultiin ja joudun jäämään aika ajoin kotio lepämään, pyysin töissä etäyhtyeksiä ja/tai sähköpöytää. Kumpaakaan ei tullut joten se on sitten työpaikan murhe kuka mun työt tekee jos kerran mun hyvinvointi ei niitä kiinnosta. Ei vaan kuulu mun luonteeseen "luovuttaa" mutta itse ainakin parhaani tein ja pyysin. Töissä olen nyt mutta katsotaan monelta lekuriin saa ajan. On jotenkin ankee ja surkee mieli siitä että töissä ei ketään kiinnosta.
Hormoonit heittelee, olen pääsääntöisesti hyvällä tuulella mutta tuntuu että musta on tullut tän raskauden ja iän myötä hirvee valittava akka. Tuntuu että en kestä yhtään mitään ja mulla on asenne "jos en halua niin en perustele enkä tee". Tää ei koske töitä vaan lähinnä vapaa-ajalla. Mua on käynyt ärsyttää kaverit/läheiset jne. Olin pitkään sinkku (8 vuotta) ja näin jälkikäteen tuntuu että elin vähän muille ja muiden ehdoilla. Kun löysin nykyisen mieheni (1,5 vuotta sitten) niin tajusin kuinka olen elänyt vain muiden kautta ja tulin itsekkäämmäksi. Sehän tuntuikin olevan aika monelle iso kolaus ja otinkin alkuun muutaman kanssa yhteen. Tuntuu pahalta että joutui selittämään kuinka olen "oikeutettu" parisuhteeseen ja onnellisuuteen kaiken sen ikävän ja surullisen ajan jälkeen.
Nää on varmaan hormoonien aiheittamia tunteenpurkauksia, mieli pääsääntöisesti on iloinen ja onnellinen. Välillä vaan ahdistaa ja pelottaa kaikki. Ja esikoisen (16-vee tyttö) kanssa joutuu painimaan harva se päivä niin huomaa senkin vievän mehuja.. Pojan 15-vee kanssa menee paremmin, hälle riittää että olen läsnä, ruoka valmiina ja puhtaat vaatteet päällä :heart: Viikonloppuna kyllä mietin lapsiakin ja koen luopumisen tuskaa heistä. Vaikka sanotaan että lapset on vain lainassa niin tuntuu kurjalta kun lapset lipuu otteestani ja itsenäistyy. Ne on mun pikkusia aina. Ja joteski kaipaisin tyttären tukea, ystävyyttä ja rakkautta nyt kovasti mutta hänellä on niin paha teiniangsti ettei hänestä ole siihen.
Tällaisia pieniä maanantai ajatuksia tänään :O

sohvi35 ja Eemeli 21+2
 
Paljon onnea Gabi ja jaahas! :flower::flower:

Tervetuloa Kolibrinkukka ja Milla-Sofia!

Miten musta tuntuu että tyttövoittoinen on tämä ketju, niin syntyneiden kun odottajienkin osalta. Onkohan siinä oikeasti perää että äidin iän myötä tytön saamisen todennäköisyys kasvaa. Yhtä kaikki, ihania on niin pienet tytöntylleröt kuin pojanpallerot :heart:

Samettihortensia hyvä kun pääset huilimaan! Oksuilu ja tähtien näkeminen kohonneiden paineiden ja protskun lisäksi on varmasti syy tutkia tarkemmin ja levätä. Isosti jaksamista :hug:

Vuorikristallilla häät edessä, ihanaa :heart:

Sulla on Pippurihäntä pysynyt verenpainetauti tosi hyvin kurissa. Ihan pakko kysyä että onko jotain asioita joiden uskot itse vaikuttaneen asiaan, esim. ruokavalio yms.? Mä tunnistan myös tuon valkotakkipaineilmiön itsessäni ja sen että henkinen puoli vaikuttaa tosi paljon.

Mä tuskailen kun erilaiset oireet lisääntyy hurjaa vauhtia. Nyt siis turvottaa, kylkiin sattuu, närästää, hengästyttää ja uutena tulokkaana alkuraskauden jälkeen tosi nopea leposyke (90) joka pomppii pienen pienestä rasituksesta yli sataan heti. Tekee tosi inhottavan ahdistavan levottoman olon ja on vaikea nukkuakin :(
Mulla migreenin estoon menee nytkin Propral ja sen pitäisi laskea beetasalpaajana sykettäkin mutta ei taida kovin toimia tässä tapauksessa. Alkanut nyt pelottaa että miten ihmeessä selviän loppuajasta kun nyt jo tähän tahtiin tulee näitä hankaliakin oireita. Eniten häiritsee nopea syke siis. Muut oireet on vielä sellaisia että niiden kanssa pärjää vaikka ei kivoja ole.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Alissia 21+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Ihanan aurinkoista aamua kaikille! Täällä pieni neiti nukkuu ja syö. Neuvolan kotikäynti paljasti neidin ruokahalun tuloksen, hurjat 350 g viikossa. No, hyvä että ruoka maistuu. Yllättävän helposti on pari viikkoa mennyt, koska neiti on onneksi tajunnut nukkua yöaikaan yhden n. 5 tunnin pituisen pätkän, joten univelka minulla on pysynyt kurissa. Vauva-arki on ihanaa, nautin nyt ennemmän kuin viisi vuotta sitten esikoisen kanssa.
 
Katsu ja pikkuneiti :heart: En malta odottaa omaa kääröä... :)

Kolibrinkukka on hyvä vaan ja testailee niin paljon kuin oma mieli sitä vaatii! Et ole tosiaankaan ainoa, joka noita varmisteluita tekee :)

Sohville tsemppiä teinien kanssa! Äiti-tytär-suhde on aina jotenkin omalla tavallaan kimurantti. Niiden pitää antaa ottaa se etäisyytensä varmastikin tuossa vaiheessa. Olen vierestä seurannut miehen serkun tilannetta, kun 16v neiti on NIIN näpsäkkää ja napakkaa, että ei ikinä tiedä, mistä suunnasta tulee. Jotenkin ihan veitsen reunalla ovat sekä äiti että tytär toistensa sanomisten suhteen koko ajan. Ulkopuolisesta ehkä vähän koomista jopa, mutta totisinta totta se silti on itse asianomaisille. Samanlaisia itsepäisiä ja fiksuja ihmisiä molemmat :)

Alissia: Mun on pakko sanoa, että ei kyllä ole aavistustakaan, mikä tätä tautia on muuten hoitanut muutakuin tämä itse raskaus. Syön ja elän hyvin samaan tyyliin kuin ennenkin, suolaa vaan on tehnyt enemmän mieli, mutta se on kai kropan tapa korvata laskeneita paineita...Mullahan tuo vp-lääkitys aloitettiin ikäänkuin migreenin estolääkityksenä, mutta koska vuorokausiseurannassa v.2010 paineetkin olivat lievästi kohonneet, niin lääkäri totesi samalla hoidettavan kahta kärpästä yhdellä iskulla. No, raskauden myötä sekä migreeni että vp-tauti loistavat poissaolollaan. Tai jos ihan rehellisiä ollaan, niin rv 12 asti kärsin joka toinen viikko migreenistä, kuten esikoisen aikanakin, mutta sen jälkeen ei mitään. Kunnes menkat taas alkavat...

Tuo korkea syke on kyllä viheliäinen tuntemus, itse tosin kuulun matalasykkeisempään kastiin paineista huolimatta. Syke on ollut normaalisti 55-65 kun istuskelee rauhassa, nyt 65-75, joskus jopa 80. Verimäärähän nousee kropassa raskaanaollessa huomattavasti ja sydämen lyöntitehotkin siinä samalla.

Alissialle vielä sanon, että tuossa raskauden puolivälin paikkeilla oli tosiaan jotenkin rankempi kausi kaikenlaisten oireiden suhteen, tuli uusia tuntemuksia kroppaan kun masu tuli esiin jne. Mutta eivät ne oirehdinnat onneksi exponentiaalisesti siitä nouse tai pahene, enemmänkin kausittaista tuppaa olemaan, omien havaintojen mukaan. En sitten tiedä, miten muut ovat kokeneet, mutta näin täällä.

Huhhuh, kohta rv 28 ja mahdollisuudet synnyttää hengissä selviävä lapsukainen lisääntyvät päivä päivältä. Ehkä mä kohta ne rattaat uskallan hankkia...

PH 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Voi vitsit, joillain on jo vauva kainalossa...


Alissia, juuri niin kuin Pippurihäntä totesi niin, 20 vkon kieppeillä ja oireet melkein tuntui pahimmalta, sitten siihen kai turtuu? Tsemppiä & voimia!! Mulla on myös tuo sykeongelma ja sitä on aikaisemmissa raskauksissa tutkittu Meilahdessa. Leposyke on raskausaikana aina yli sadan, mutta tutkittuaan totesivat vain, että joillain odottajilla keho ja sydän reagoi tuolla tavalla. Plääh. Toivottavasti saisit levättyä :hug:

Kolibrinkukka, testaile vaan rauhassa, sehän on just parasta :)

Vuorikristallille isosti onnea häiden johdosta! Pikkupupuli pääsee mukaan juhlatilaisuuteen, mikäs sen mukavampaa =)

Etköhän uskaltaisi jo rattaat ostaa Pippurihäntä :)

Neuvolassa pyörähdin. Onneksi neukkatäti on aika mukava. Verenpainetta ja proteiinia edelleen, sain kotiin verenpainemittarin & stixausliuskoja, niillä pitäis päivittäin tarkkailla. Ihaninta oli, että paino oli laskenut, juhuu!! Vauvakin tupsahti yläkäyrältä keskikäyrälle. Saletisti on ensi kerralla tuhat kiloa painoa lisää kun nyt niin iloitsen. Hb on yhä 100, miksei piru nouse vaikka mutustelen rautaa. Aamulla juoksin bussiin ja hitsi, että tuli hirveä olo siitä pyrähdyksestä, hetkeksi pökerryin penkille ja havahduin siitä. Kukaan ei onneksi tainnut huomata. Olen kehittänyt pienen stressinaiheen siitä, että vauva on suurimman osan ajasta poikittain masussa. Tästä ei olekaan aiempaa kokemusta. Toivottavasti älyää vielä kääntyä. Nyt on se suurin osa takanapäin kuitenkin, jee huomenna rv tasan 30! Supistukset ovat käyneet enempi tutuksi nytten, selvästi kohtu alkaa harjoittelemaan.

Tyttöjä tosiaan pukkaa tähän ketjuun :heart: Uskon edelleen, että vanhat äidit (ja isät) saa tyttöjä. Löysin muuten tälläisen tilaston siitä missä kuussa suomalaiset syntyvät, jäi vaivaamaan se kun luin vauvojen syntyvän heinäkuussa. Tuon listan mukaan tosi tasaista on, mutta v. 2011 1) elokuu 2) heinäkuu 3) syyskuu.


Tässä vielä se taulukko jos jotakuta kiinnostaa:
Suomalaisten yleisin syntymäkuukausi 1901-2011 | Uusi Suomi


Keväiset halit kaikille :flower:

Samettihortensia 29+6
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
sohvi35 lle voimia! Mulla oli mun mielestä siinä n. 20 viikon paikkeilla aika rankkoja fiiliksiä. Ne eivät ole kokonaan menneet ohi mutta halpottaneet hiukan. Moni asia pelotti ja tuntui hankalalta olla samaan aikaan tosi onnellinen vaavista ja tosi peloissaan vähän kaikesta.
Omista sykkeistä mä olen mittaillut verenpaineet kotona. Ovat pysyneet matalana mutta syke on tosi koholla täälläkin. Vähintään 80 vaikka kuinka lepäilis helposti yli 90.. kai se on ihan normia. En ole tosin muistanut siitä koskaan neuvolassa mitään mainita.
Kolibrille hyviä testihetkiä. Mulla taitaa olla edelleen tallella muutamat kaksiviivaiset:) Se vaan on niin sykähdyttävää!
Mulla on Pippurin kanssa sama suolahimo.. ja heittelee huolella välillä pitää lisätä välillä ei sais olla ollenkaan hmm.

Täällä koitettu siivota varastoa..ei yhtään huvita. Kamalaa yrittää miettiä mitä kaikelle vanhalle tavaralle tekis. Ei jaksa mennä kirppikselle myymään. Taitaa täyttyä uffin laatikko huoh..
Mustikka ja pikkiriikkis 35+4
 
Helou!

Vauvaonnittelut!!! :flower: Ja heti perään tervetulotoivotukset! :flower:

Huomenna on keskiraskauden neuvolalääkäri. Keskiraskauden? En suostu kyllä 54:n viikon raskauteen. Hehe...
Pyysin myös työvuorosuunnittelijalta istumatöitä, joita on kyllä ihan helppo meillä järjestää, varsinkin toimihenkilöille, mutta ei, ei vaan onnistunut. Mietinkin, että pitäisi varmaan mainita lääkärille huimausongelmasta, korvien lukkoisuudesta ja supistelusta jotka on tietenkin ihan metka lisä asiakaspalvelussa. :( Pikkusen kiristää, huomaan. :) Sohville siis tsemppejä omiin töimurheisiin. Jaksan olla tällä hetkellä yhtä joustava kuin rautakanki.

Mahtavan upea keli oli kuitenkin tänään, toivottavasti jaksaisi pidellä ilmoja vielä muutaman päivän. Voikaa paksusti!

:wave: MR ja Sanelma 27 poks
 
sohvi35
Huomenta :)

Tänään on parempi päivä. Eilen lääkäri tutki ja hutki, kohdunsuulla kaikki ok. Labraan määräs, katsotaan että ei oo tulehdusta. Ja saikulle määräs täksi viikoksi. Se tuntui itseäni helpottavan, mielikin kohentui kun tiedän että saan lepäillä. Vaikkakin se kostautuu ens viikolla töiden määrällä.. mutta mietitään sitä sitten :)
Ja iso kiitos teille kaikille, tää ketju on ihan paras!

Sohvi ja Eemeli 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Heippa!

Tänään tuli sit postissa kauan kaivatut digitestit ja pakko oli tehdä heti mielenrauhan vuoksi. Viikko sitten digi näytti raskaana 1-2 ja tänään näytti raskaana 2-3. Ton kolmannen tuhlaan sitten, kun varmasti näyttää 3+ niin on ainaki varma hcg:n noususta. Mulla on iskeny sellanen vainoharha päälle ettei tosikaan. Oireet loppunu kuin seinään. Ainoa minkä tänään huomasin on ehkä pikkasen arat tissit, mutta nippailut, jomottelut ja ällöt olot on tiessään.Varhaisultraa oon tässä pohtinu, mutta vieläkään en oo mihinkään tulokseen päätyny. Parin viikon päästähän sinne jo pääsis. No oha tässä aikaa vielä hetki miettiä.

Tää oli nyt vaan tällainen pikanen omanapanen kommentti. Tarttee alkaa harihteen iltavuoroon lähtöä.
 
Hei pitkästä aikaa,

onnea kaikille oman nyyttinsä saaneille:flower: ja tervetuloa kaikille uusille:wave:

Onnea tulevista häistä Vuorikristalli Meilläkin on hääpäivä reilu kuukauden päähän sovittuna:)

Mä olen ollut kuukauden nettikiellossa, löin vetoa asiasta...ainoa asia mitä sain tehdä oli laskujen maksu ja pari muuta pakollista asiaa, kaikki ns.turha surffaaminen oli kiellettyä.

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista...puoliväli menossa ja ulospäin ei oikeastaan edes näy että olen raskaana. Rakenneultrassa käyty, kaikki oli hyvin ja tyttölupaus saatiin. Erilaiset pelot ovat edelleen olleet matkassa mukana. Miehelle kyllä lupasin ottaa vähän rennommin loppuajan ja yrittää edes vähän nauttia tästä olotilasta. Töissä olen jaksanut olla ihan hyvin, vaikka onkin melko fyysinen työ. Ainoa mikä kiusaa on rikkinäiset yöt...öisin sattuu/pistää kylkiin. Silloin aikanaan esikoista odottaessani pisti rintalastaan.

Tosi ihanaa että on tullut kevät ja ulkona on lämmintä, mä olen niiiiiiin kevätihminen. Mukavaa viikon jatkoa kaikille,

Kaktus 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Lääkärikuulumisia:
Kohdunsuu pehmeä ja reunasta auki...miten voi olla reunasta auki??
Mä varmaan kuulin väärin ja mietin tätä vasta kotona.
Kohdunpohjankorkeus oli laskenut sentin ja paino tippunu 200g.. Kaikki arvot kohillaan hg jopa noussu! Lääkäri kielsi nostelemasta tai pinnistelemästä (täh? rupes puhuun ulostamisesta siis oikeasti että jos on maha kovalla niin ei saa pinnistää??)

Nyt siis jalat ristiin koska paikallinen synnäri on kiinni tän viikon :) No heh en vaan pinnistele niin eiköhän poitsu siellä vielä pysy.

Vähä omanapainen pölötys mut halit kaikil :)

Mustikka ja pikkupotkiainen 35+6
 
Heips!

Kiitokset teille ketkä kommentoitte sykkeen noususta, oli helpottavaa kuulla että muutkin saman vaivan kanssa pärjäilee. Niin ja että nää vaivat ei ihan samassa suhteessa lisäänny :)

Pippurihäntä sulla kuuluu samalla tapaa menneen migreenin suhteen kuin mulla, 12 viikon jälkeen ei ole ollut ainuttakaan kohtausta. Ja tiedän kyllä että sitten menkkojen aikaan saa taas kärvistellä migreenin kourissa. Täytyy kyllä nauttia että on edes nyt poissa!
Kivasti se sun verenpaine on sitten ihan itselleen asettunut, raskaus on hoitanut sulla siis parikin vaivaa. Eli raskaus vähän niinkuin sopii sun kropalle ;)

Samettihortensia sulla on nyt hyvä seuranta, hienoa! Hurjalta kuullostaa pyörtyminen, onneks oli penkki alla! Onnea painon laskusta, se piristää mieltä ainakin jos ylimääräistä on kertynyt :) Mulla paukahti 90 (!) rikki just, huh! Niin ja vielä syksyllä painoin 70kg.. tupakan lopetus ja raskaus kerryttäneet 20 kiloa, iik!

Kuullostaa niin tutulle sohvi eritoten teinitytön osalta mitä kirjoitit. Mulla samanikäinen tyttö ja asioista saa vääntää tuon tuosta. Musta tuntuu että teini imaisee mut tunteiden vuoristorataan mukaan vaikka aikuinen olenkin. Välillä on niin hyvä mieli että kylläpäs meillä menee tytön kanssa hyvin ja hetken kuluttua olen varma että mistään ei tule mitään. Ja nyt oma raskaus tähän päälle vielä. Meillä alun inhoreaktion tyttö on sopeutunut raskausasiaan, mutta viimeksi eilen muistutti että voisin sitten olla tulematta häntä vastaan koska mulla on "toi maha". Eli kävellen tuli useamman kilometrin kavereiden luota :D

kaktus kiva kuulla että rakenneultra mennyt hyvin! Ja tyttölupaus sullekin, ihanaa! Ja vielä häähumua sielläkin tiedossa :)

Mä en ole Mustikkasuu kuullut myöskään koskaan tuota "reunasta auki" termiä. Sulla kyllä on jo tosi hyvät viikot, mutta toivotaan että vaavi vielä hetken pysyisi masussa! :)

Tänään olin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Painoa pikkuisella 490g. Mitat vastasi viikkoja 22+2. Jokainen etappi missä saa tietää vauvan voivan hyvin on niin iso juttu :heart:

Alissia 21+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Hei!

Onnittelut kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti! Minä täällä yhä odottelen sitä raskauden hehkua - olen ottanut avuksi jo vyöhyketerapian ja akupunktion - hiukan hemmottelua arkeen. Töitä on onneksi jäljellä enää 16 pvää eli kolme viikkoa ja pääsee pois sieltä homepesästä kesäloman viettoon ja siitä sitten äitiyslomalle suoraan.
Pippurihännälle voin lohdutukseksi sanoa, että itselläni on koko raskauden jatkunut hiivatulehdus. Kaksi viikkoa menee oireettomasti aina edellisen hiivalääkkeen jälkeen, kunnes taas uutta pukkaa. Ikävä vaiva, mutta kuuluu nyt näköjään tähän minun raskauteen. Närästys on myös ollut uutena ystävänä jo viikkojen ajan, teen olen joutunut jättämään kokonaan pois, ruisleivästä en ole luopunut vaan turvaudun Rennieen. Sokerirasitustesti on huomenna, vähän jännittää, kun tulee kuulemma niin heikko ja huono olo.
Pieniä vauvan sukkia ja lapasia olen neulonut, hyvää ja rentouttavaa terapiaa ;) . Nukkuminen on vielä helppoa, mistään ei kolota, kävely ei sen sijaan enää tunnu niin mielekkäältä, kun mahaa ikään kuin kiristää ja hengästyykin helpommin. En muista kuka sitä youtuben pilatesta enää ehdotti, mutta on ollut ihan tehokasta, silloin kun jaksaa tehdä!
Mutta ihanaa, kun tulee kesä! Aurinkoa kaikkien odotukseen, toivottavasti sujuisi nopeasti - odottavan aika tuntuu välillä piiitkältä.

Sofia + 27
 
Heissat naiset ihanaiset :heart:

Mustikka, miten jännää, sinä varmaan synnytät pian!! Muutenkin olet jo niin pitkällä. Olisiko lääkäri vaan tarkoittanut kohdunsuun avautumista, reunastahan se lähtee avautumaan. Hassusti vaan sanoi kyllä.

Alissia, ei tuo ole yhtään paha paino! Tähtään sinne samaan kyllä =) Olen edelleen ylpeä susta kun pystyit tuon tupakan jättämään, ei varmasti ole läpihuutojuttu. Ihana pikkuinen siellä ultrassa, reippaasti yli puolivälin jo!! Ihana tuo sun tytön "kun sulla on tuo maha" -kommentti :D

Kaktukselle ja Vuorikristallille ihania & romanttisia hääpäiviä toivotellen!

Kolibrinkukka, ei ne oireettomat päivät välttämättä merkitse mitään, kaikki voi silti olla oikein hyvin. Peukutus!

Sofia, ihanaa pieniä sukkia ja lapasia! Hyvä, että pääset homepaikasta pois.

Mulla olotilat vaihtelee, joinain päivinä on kuin raihnainen vanhus ja joskus taas suht pirtsakka. Kuulunee tähän tilaan. Yhtä kaikki, kesälomalla olo on aika ihanaa. Tarkkailen nyt vaan niitä paineita ja valkuaista kotioloissa. Pahin ongelma tällä hetkellä on alapään suonikohju...neuvolalääkärikin sanoi, että kylläpä on aivan kamalan näköinen. Heh, ja minä kai odotin jonkinlaista lohdutusta. Olen aika jalat maassa tyyppi, mutta nyt on alkanut hieman huolestuttamaan myös masun pieneneminen...ympärillä olevat ihmisetkin ovat siitä vähän huomautelleet. Että kasvaakohan se pikkuinen ihan ok. Voisikohan vaan olla jotenkin laskeutunut, mutta ei kai ne yleensä näin aikaisin sitä tee :confused: Seuraava neuvola on reilun viikon päästä joten sinne asti pitäisi ottaa iisisti ja olla stressaamatta. Vauveli onneksi liikkuu ok. Rautatabuista tuli ihan hirveä närästys joten pistin ne tauolle hetkeksi.

Ajattelin pikku hiljaa alkaa pesemään vauvanvaatteita kun on niin kiva kuivattaa pyykkiä ulkona. Ne pienet ilot =) Meillä on ehkä vauvalle nimi! Ollaan tykästytty miehen kanssa yhteen tytön nimeen. Pitää nyt vielä katsoa onko lapsi yhtään nimensä näköinen. Vauvahankinnoista ollaan saatu hommattua makea retrosänky jossa on alaslaskettava laita, halpissitteri ja pinkit rattaat :p Sellainen turvakaukalo pitäisi vielä jostain hommata.

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti :flower:

Samettihortensia 30+6
 
Moikka taasen :)

Huomaa kyllä että on aikaa olla möllötellä:) Olen jo pessyt kaiken mahdollisen, ommellut imutusvaippoja, harsoja ja oleilupeiton ja ylivuotolakanoita. Ostin myös koemielessä muutamat villahousut. Saa nähdä jos jaksan kestoilla. Vaunut ostin käytettynä jo joulun tienoilla:) Mietiskelen tuota sitteriä että kandeisko ostaa. Edellisellä käytin auton turvaistuinta sisälläkin kun sai sellaseen keinuvaan asentoon.

Kiitti Sametti vihjeestä että reunasta lähtee avautumaan..mä olen oikeasti luullut että kohdunsuu aukeaa siitä keskeltä. Heh mikä anatomian tietämys mulla :) Kannattaa nuo muiden kommentit sun masusta jättää omaan arvoonsa. Muistan kun töissä saman päivän aikana päiviteltiin sekä masun pienuutta että suuruutta..että joopajoo. Ja saattaa liittyä myös masuasukin asentoon. Mulla herra pyllistää navan vierestä ja se tietty lisää "etupituutta" jos on toistepäin kääntyneenä voi pienentää tosi paljon.

Sofia ootko kokeillu jauheena myytävää maitohappobakteeria hiivaan? Muistaakseni lactofilus. Mulla on auttanut se..eräs mun kaveri vihjas kun hänellä oli jatkuvat tulehdukset päällä. Ottaa pussista sormeen hiukan kerrallaan ja sujauttaa vaginaan niin pitkälle kuin nyt järkevästi saa. Jos sormi tuntuu hankalalta olen tehnyt lääkeruiskuun perusvoide+maitohapposeoksen jota sitten truutannut. Vaatii aikamoista viitseliäisyyttä, eikä auta heti. Mulla meni muistaakseni viikko ja sitten helpotti. Tosin tuli takaisin toiseen kertaan mutta uuden kuurin jälkeen ei enää tullut. Laitoin muistaakseni n. puoli pussia kerrallaan 1-2 krt. päivässä.

Terkut ja voimahalit kaikille odottajille:heart:
Ainiin ne viikot Mustikka ja peppuilija 36+4
 
Hiivaan olen itsehoitona käyttänyt myös ihan maustamatonta jogurttia Mustikan lääkeruuttamenetelmällä :) Auttoi parissa päivässä. Lääkäri sen neuvoi aikanaan, mutta nyt ei ole ollut ruuttaa himassa, enkä edes tiennyt, että vuoto oli hiivaa, kun sitä on niin paljon muutenkin. Diflucan-nappula tosiaan taisi ainakin hetkeksi tepsiä mulla tällä kertaa, tosin kutinaahan mulla ei tuohon liittynyt. Jos nyt nyt voi valkovuodon määrästä ja koostumuksesta jotain päätellä.

Mitens Sofian sokerirasitus meni?

Meille tuli viikonloppuna vaunut! Brio GO'n 2013 oliivinvihreät mustilla aisoilla. Samaa sarjaa myös turvakaukalo. Onpahan vuosiksi kunnon vehkeet käytössä sitten. Vintille nuo tässä vaiheessa jouduttiin vielä lykkäämään, kun kämpässä ei ole tilaa. Nyt on tärkeimmät hankinnat kondiksessa: sänky, kantoliina, turvakaukalo ja vaunut.

Mustikka: Minkä merkkisiä villahousuja hankit? Mä olen kanssa päättänyt hommata villahousuja kuorivaipoiksi, joita voi sitten vastasyntyneellä pitää harso- ja vaikka bambusisävaippojen kanssa. Mietin, että kyllä niitä varmaan muutamat silti joutuu hankkimaan, jos yrittää kestoilla päivät. Meillä on kahdet Bumpy S-koon kuoret 10v takaa, mutta niiden sopivuus selviää vasta sitten päällä, villahousut on armeliaammat istuvuuden suhteen.

( . ) Masu on nyt kyllä just sen näkönen, että ollaan loppuraskautta kohti menossa. Tyyppi on alkanut viihtyä enemmän pää alaspäin, koska suurimmat liikkeet tuntuvat kovana mylläyksenä ylävatsalla. Koko maha ihan pomppii parhaimmillaan :) Aika ihanaa... Liikkeet ovat voimistuneet ihan huomattavasti tässä viime viikkoina, ja välillä on aika tukala fiilis mammalla kun monoa tulee pontevasti eri puolille vatsaa ja tuntuu kuin koko maha siirtyisi. Ihme kyllä, harkkasuppareita ei ole pahemmin tullut loppuviikosta ollenkaan. Tää viikko onkin sitten hektisempi, joten voi olla että niitä taas ilmaantuu.

En malttais oottaa sitä äitiyspolin rv30 ultraa enää!!! Pari viikkoa, sitten päästään. Toivotaan tietty, että kaikki on hyvin, mutta toistaseks en halua edes ajatella että ei olisi, kun mitään syytä ei ole huoleen ollut tähän mennessäkään.

Toukokuussa syntymään ennustettuja huutelen tässä vielä eli Chrissy72 ja AnnaPauliina - oletteko kuulolla ja mikä on meininki?

PH 27+5
 
Niin se aika vaan rientää. Itselläkin kohta poksuu rv 30. Tänne ei oikeastaan mitään kummosta. Keskiviikkona olisi neuvola,jossa sitten mitattava sf-mitta ratkaisee aikaistetaanko mun ultraa,joka olis vasta kesäkuun,alussa. Vauveli viihtyy edelleen perätilassa. Liikkeet sen myötä aika vaisuja ja monottelu tuntuu tuonne alas tai korkeintaan navan korkeudelle. Saapa nähdä haluaako kääntyä laisinkaan. Onneksi vielä on kuitenkin hyvin aikaa kääntyä. Esikoinen oli jo tässä vaiheessa pää alaspäin ja liikkeet sen myötä oli paljon voimakkaampia ja ei sellasia möyrimisiä ja tökkäilyä niin kuin nyt. Välillä jopa pistää vähän huolestuttamaan.

Itselläkin ollut kutiamatonta hiivaa vaivana,johon olen myös kotikonstina käyttänyt jugurttia:)..

Pippurihäntä kyseli esim.AnnaPauliinan tilannetta. Sen verran,että huomasin toisesta ketjusta hänen jo synnyttäneen ellei sitten kyse ole eri AnnaPauliinasta:)

Niin ja muakin jännittää tuleva ultra,vaikka syytä ei pitäisi olla,kun edeltävät kuus ultraa olleet kaikki ok,mutta minkäs teet kun ihmisen mieli on mikä on.

Sannuliinu ja tytteli rv29+4
 
Hei taas!

Mustikkasuulle kiitos vinkistä, pitää kokeilla, kun oireet taas seuraavaksi ilmaantuu!

Pippurihännälle tiedoksi, että huonosti meni osittain. Iloitsin jo siitä, ettei tullut yhtään heikko tai huono olo siellä odotellessa, mutta kun samana iltapäivänä perjantaina oli neuvola-aika, sain kuulla tulokset sitten jo heti samana päivänä. Viimeinen kahden tunnin arvo meni minulla yli, se oli 9, kun pitäisi olla alle 8.6. Oli aikamoinen yllätys ja shokki, olen jo surrut koko viikonlopun, ettei saa syödä herkkuja enää ja tottakai tekee mieli juuri kaikkea, mitä ei enää saisi syödä!!! Diabeteshoitajan ajat olivat niin varattuja Espoossa, että sain puhelinajan tälle viikolle. Sain kuitenkin mieheni isältä jo mittarin, joten olen eilen ja tänään pistellyt ja mittaillut ahkerasti verensokeria ennen aterioita ja tunnin niiden jälkeen. Onneksi on ollut hyviä tuloksia. Ja syönyt superterveellisesti/kevyesti - huoh. Tuolla yksi karkkipussi huutelee laatikossa ja jäätelökin pakastimessa, voi voi. Katsotaan nyt sitten, kun saa siltä diabeteshoitajalta vielä ruokavalio-ohjeita, että mitä vielä pitää muuttaa. Ahdistavaa, mutta näillä nyt mennään. Tuleepa sitten syötyä niin terveellisesti, että tuskin painoa ainakaan näillä eväillä tulee hirveästi, jos jotain positiivista pitää tästäkin asiasta löytää ;) . Onkohan muita sokerirasitustestissä narahtaneita kohtalotovereita tässä ryhmässä?

Sofia 27 + 4
 
Sofia,minä narahdin jo rv12 ja kaikki arvot yli sallitun ja silti mennyt hyvin. Arvot pysyneet ruokavaliolla hyvinä ja rajojen sisällä. Mittailen 1-2 päivänä viikossa kuudesti päivässä . Painoa tullut vaan n.9 kiloa ja herkkujakaan en ole joutunut kokonaan jättämään. Nyt vaan sf-mitta huitelee yläkäyrien yläpuolella,joten kontrollia tiedossa,ettei vauveli hyvistä arvoista huolimatta ole päässyt hurjaan kasvu vauhtiin. Esikoiseltakin mulla todettiin rd,joka myös meni ruokavaliolla ja hän syntyi rv42+1 ja painoi 3920kg,joten ei aivan hirmuinen ollut kooltaan radista huolimatta.

Itse en ole kokenut tätä mitenkään vaikeana. Tässähän nuo mittaukset on menneet ihan huomaavatta ja ruikavaliotakin on pitänyt vain vähän viilata.
 
Oijjoi, joka päivä teidän kuulumisia lueskellut, kirjautuminen on jotenkin niin älyttömän suuri vaiva, ettei ole millään jaksanut =D

Täällä tänään LA :) Edellinen vuorokausi meni erilaisten tuskien kourissa, en osaa edes oikein eritellä kuinka monia eriasteisia kipuja ja tuntemuksia missäkin oli. Viime yönä tulokas piinasi mua yli 4 tunnin ajan yhteen putkeen! Tuntui kuin veistä olisi väännetty alapäässä ja johonkin hermoon selän puolella takoi, inhottavaa!!! Ei rauhoittunut edes kipeisiin supistuksiin.

Heräsin miehen kanssa sitten aamulla (aamuyöllä) kun töihin oli lähdössä ja multa on tainnut limatulppa irrota ensimmäistä kertaa. Veristä, limaista vuotoa ollut. Muuten kivuton ja reipas aamu ollut, nyt odotan vaan niitä supistuksia alkavaksi. Molemmat pojat syntyneet 40+1, joten huomiselle tähtään :)
 
Sannuliinu: Okei, hienoahan se on, jos AnnaPauliinakin on jo saanut nyyttösen syliin. Eikä sitä joka paikkaan voi muistaa ilmoitella enää siinä vaiheessa :D En nyt uskalla mennä hirveästi vielä muuttamaan noita tietoja.

Chrissyllä on lähtö lähellä :) Onnea matkaan... Mua kanssa esikoinen piinas ihme poraamisliikkeillä ja levottomuudella koko sen päivän, kun yöllä sitten meni vesi. Naps kuulu vaan ja alko lorista pikkuhiljaa.

Sofia: Harmin paikka tuo kohonnut sokeri, mutta hyvähän se on, jos niillä muutoksilla saadaan sitten estettyä vauvan kasvu liian isoksi. Pienempää lienee kivempi punnata maailmaan :) Tsemppiä kovasti!

Noista sf-mitoista vielä - iso sf-mitta ei tosiaankaan tarkoita, että vauva olisi iso. Meidän neuvolantäti jopa on uskaltanut esittää suhtautuvansa kriittisesti koko mittaan minään ennustajana. Mulla esikoisesta koko ajan yläkäyrällä tai sen yli ja poika syntyi 3120g 49cm kokoisena. Niin paljon vaikuttaa kohdun asento, kasvusuunta ja äidin muu anatomia ja lisäksi mittaajista johtuvat virheet ovat hyvin yleisiä (jos ei sama tyyppi aina ottamassa mittaa).

Onhan siinä varmasti jotain perää, että suuret muutokset alas- tai ylöspäin vaatii aina lisätutkimuksia. Mutta se, millä käyrällä mennään itsessään ei kyllä kerro vauvan koosta yhtään mitään.

Aamulla ei maistunut ruoka ja nyt on sitten koko ajan nälkä. Mahaan ei toisaalta mahdu kerrallaan paljoa ja sitten on taas uusi nälkä... Voihan voihan, sanon minä :)

Huomenna poksuva Pippurihäntä, rv27+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä