Hakutulokset

  1. H

    40+ so what wol.13

    Itse olen kuullut vain positiivisia kokemuksia kohdunpoistosta. Kuukautis oireet jäävät pois ja elämä muuttuu valoisammaksi. Tosin sitten se nurjapuoli on ne vaihdevuosioireet...Elämä on muuttunut monilla, kun kivut ym jää pois. Tänään olisi mentävä taas kunnon kauppaan. Yhdellä lapsella on...
  2. H

    40+ so what wol.13

    Kp 34 ja tänään alkoi. Ehkä on laskettava jo suosiolla, että kiertoni on pidentynyt. On turhaa enää odotella, että se olisi 30päivää. No mulla on aina menkka vaivat jo kp 17 lähtien. Mahakipua, selkäkipua, pääkipua, rintakipua, muutama finni aina kukkii, helvetillinen väsymys alkaa n. kp 21...
  3. H

    40+ so what wol.13

    NYkyisin yksin kotiin ei saisi jättää alle 9vuotiaita. Nykyisin muutenkin kaikki kasvatettava pumpulissa ja säilöttävä vitriinissä. :) Meillä lapset ei ole yksin kotona, koska aina on joku niiden kanssa. Mutta jos jättäisin yksin kotiin, niin pitäisin sopivana kouluikäistä. Kaupungissa ja maalla...
  4. H

    Neuvoja tarvittas kipeästi

    Ennen menkka aikaa, ei juuri oireita ole. Oireet tulevat raskaushormooneista. Rinnat voivat myös kipeytyä ja turvota menkkojen takia. Ehkä et ole aiemmin näin kokenut, mutta sitä ne kuitenkin voi olla. Raudan maku on semmoinen, josta vanhat ihmiset puhuvat. En ole ikinä semmoista itse maistanut...
  5. H

    40+ so what wol.13

    kp 32 taaaaaas...Viimeksi tuli kp32, nyt taas mennään pitemmälle. Kipuja oli to-pe, mutta hävisi viikonloppuna. Ällöttävät 4kk alkaa taas- Läkähdystä, hyttysiä, paarmoja, käärmeitä ym tulossa. Lapset jo näkikin tiellä kyyn. Taitaa tänä kesänä olla niitä paljon, kun leutotalvi oli. Mä sitten...
  6. H

    40+ so what wol.13

    Tyydeli Huomenna on valoisampi päivä. Itselleni on tehty kaavinta kaksi kertaa. Anna tulla itku kunnolla, jos siltä tuntuu. Nyt on ainakin kaikki materiaali poissa.
  7. H

    40+ so what wol.13

    Tottakai se on kiinni kasvatuksesta, mutta itse haluan lelliä. :laugh: Kyllä mies sanoo aina, että nämä 9 muutakin on piloille lellitty. Tosin eihän nuorimmainen ole saanut vielä sitä kokea kuin puoli vuotta. Kyllä pikkaisen ikä on tuonnut järkeä, mutta näkyykö se käytännössä...jaa-a...
  8. H

    40+ so what wol.13

    Ei vanhemman onnellisuus ole kiinni lapsien lukumäärässä. Toiset eivät edes kaipaa kuin yhden, jota lellitä piloille. Ainakin minä olisin näin tehnyt. Ensimmäiseni oli 11v ennen kuin alkoi sisaruksia tulemaan. Hän oli aivan piloille lellitty. Oli ihana ostella kaikkea kivaa hänelle. Pienempänä...
  9. H

    40+ so what wol.13

    Kun mietitään ikää, ihmettelen haloo elämystä yli 40v raskautta ja pidetään sitä lähes ihmeenä. Juuri äsken laskin niin yli 40v olen tullut 4 kertaa raskaaksi ja synnyttänyt kaksi lasta. Siis yli 40:senä. (yhteensä keskenmenoja 3 rv 13 ja 2 varhaisia keskenmenoja. yhteensä siis 5. Kolmesta...
  10. H

    40+ so what wol.13

    Onnea Esteri1! Meillä ns. yritystä ei ole ollut, mutta viime kierrosta olisi pitänyt olla mahdollisuus... No eipä sitten ollut. siis onnea. Tänään kp14. Vain kerran tässä kierrossa jotakin tehty. En vaan kestä pettymystä, jos menkat tulee. Siksi olen sitten pihdannutkin. Niin tällä tavalla ei...
  11. H

    40+ so what wol.13

    Pitäisi aina voivotella ja valittaa, niin heti sitten alkaa vuotamaan. Nuortuminen olisi tervetullutta, mutta eipä ole toivoakaan. Pääsiäinen meni lapsien oksennuksien siivoamiseen. Hurraa! On edelleen munia tallessa, kun ei tehnyt kauppansa.
  12. H

    40+ so what wol.13

    Tänään taas kp 32. äh. Ei varmaan enää kannata odottaa, että menkat alkaisi ajallaan. Viime synnytyksen jälkeen jokainen menkka alkanut 1 päivän aina myöhempää. Ekan ja tokan väli oli 30 eli alkoi kp 31. kolmannet alkoi kp 32. Neljännet alkoi kp 33. Nyt alkaa varmaan vissiin kp...
  13. H

    40+ so what wol.13

    Minulla ei ole yksikään syntynyt laskettuna aikana.:) Yli puolet on käynnistettyjä synnytyksiä. Pisin raskaus kestänyt siis 42+1.
  14. H

    Tulihan sekin vastaan; avioero johon vain yksi on syyllinen ja vain toisen omaisuus karttunut :D

    Jos olet avioliitossa, kaikki menee puoliksi, sano miehesi mitä tahansa. heh
  15. H

    40+ so what wol.13

    Täällä podetaan flunssaa. Kyllä kevään tulo tuo nuhat nenään. Minun piti ohittaa tämä kierto, mutta jotenkin ei vain voi... Tänään kp 15 ja kyllä sitä on eilen ja tänään lakanoita heiluteltu, vaikka sitten tulisikin jouluvauva. Se saisi lasketunpäivän nimenomaan 24.12...Meillä on jo nyt kolmet...
  16. H

    40+ so what wol.13

    Hyviä foolihapon lähteitä ravinnossa ovat vihreät vihannekset, persilja, lehtikaali, kukkakaali palkokasvit soija paprika kokojyvävalmisteet, leseet vehnänalkiot useat hedelmät mustikka ja muut marjat hiiva munankeltuainen maksa munuaiset. Foolihappo tuhoutuu herkästi...
  17. H

    40+ so what wol.13

    bugsy On ihanaa lukea, että joku muukin toivoo lapsia lisää, vaikka niitä jo vilisee joka nurkassa.:) Äiti seiskanelonen Et sinä sillain asiaan kommentoinut. Itselläni ehkä liian herkästi karvat nousee ylös, kun jatkuvasti joku huomauttelee, että on varmasti raskasta, kun on monta lasta jne...
  18. H

    40+ so what wol.13

    Foolihappo mm. ehkäisee, ettei tule sitä halkiota selkään. Nyt dementia iski, etten muista oikeaa nimitystä. Gynet suosittelee, että foolihappoa aloitetaan otettavaksi jo, kun yritetään vauvaa ja sitten koko raskauden ajan. No eilen tein testin ja näytti negaa. Heti noin tunnin päästä alkoi...
  19. H

    40+ so what wol.13

    Äiti seiskanelonen En ole ikinä pitänyt lapsien olemassa oloa raskaana. Kyllä elämässä on muut asiat paljon raskaampia. Stressiä pukkaa muista asioista.;) Tänään kp 33. Pelottaa testata, jos saa pettyä. Vehnänalkoiöljy sisältää paljon e-vitamiinia. Se auttaa kohdunlimakalvon...
  20. H

    40+ so what wol.13

    Ymmärrän, että tässä iässä moni kuumeilee iltatähteä, jos on pari lasta ennestään. Meillä on kuitenkin jo 10 ja viimeisin vasta 5kk. Olen yrittänyt pitää itseni kurissa, jotta ns ovispäivät menisi ohi, ettei mitään tee. Nyt jälkimmäisenä kiertona on ollut varmaan tipalla, että laitoinko uunin...

Yhteistyössä