Hakutulokset

  1. S

    Missä voi olla pojan kengät??! En tajua että voi noin kadota!

    missä oot viimeks nähny ne??? auttaa yleensä kohdistamaan etes johonkin suuntaan niitä etsintöjä, ja yleensä se loogisin (jonkun mielestä:)) tärppää. meillä varmoja tärppejä ovat ulko-ovien ulkopuolella mutta siis oven takana jos ymmärrät mitä tarkoitan, vaunujen alakoppa, kaiuttimien tausta ja...
  2. S

    Mitä siteitä käytätte?

    dailyt sopivat minulle parhaiten eli hengittävät eikä liimasta tule allergiaoireita, normidailyjä sekä ihan ykkösenä dailyn paksuja yösiteitä!!!
  3. S

    Vessan pesu?

    minä pesen vessoja suht tiuhaan, pöntön aina kun näyttää tarvitsevan pesua (ja vähintäänkin 1 vkossa). siis ensin käsienpesuallas ihan sitruuna-cif:llä ja sifonetilla, kunnon huuhtelut, sitten pyyhin samalla cifonetilla pöntön siististä posliiniosasta pölyt pois. renkaan alapuolelta ym. otan...
  4. S

    Millaisia 7kk:tiset teillä?

    meidän neiti täytti 7 kk ja paino pari vkoa sitten oli 6,4 kg, pituutta en muista mutta on pitkä tyttö, nyt käytetään 74 cm ja 80 cm vaatteita. hampaita alhaalla 1, konttaa ja nousee tukea vasten. pärisyttää minkä ehtii ja tutkii paikkoja mm. kiskoo kukista mullat ja käy läträämässä koiran...
  5. S

    mitä teidän 1,8v osaa? -liikkuminen

    meillä poitsu osasi pari kk sitten (nyt 1v.10kk) hyppiä tasajalkaa, seistä 1 jalalla, kävellä varpaillaan ja kantapäillään, potkia palloa jne. mitä nyt keksikin. Hauska leikki oli ulkona kiivetä "isoille" kiville ja hypätä sieltä pois:) meillä siis tosi ketterä lapsi ikäisekseen, kai. puhetta...
  6. S

    kuinka moni imettää vielä öisin yli vuoden ikäistä?

    minulla 1.9 v. pikkumies jonka imetys loppui 11 kk iässä mutta joka puolitoistavuotiaaksi heräsi joka yö janoon. nyt meillä edelleen joka yö juomamuki/pullo varalla kun herkästi herää edelleen janoon ja viimeistään 6 jälkeen herää syömään aamupuuron vaikka olisi miten tankattu illalla...
  7. S

    Miten hermot kestää kun kaiken hoitaa yksin!?

    kyllä ne kestää kun on pakko:) minä oikeasti olen käytännössä yksinhuoltaja siis 2 alle 2-v. ainoa hoitaja (näiden kahden vuoden aikana olen ollut ilman lasta/lapsia 7 kertaa omalla ajalla, ja hei maksimissaan 3 h:( ) pitää vain välillä muistuttaa itselleen että jos minä en jaksa niin kukaan ei...
  8. S

    6kk vauvan päivärytmi

    meidän neiti herää viimeistään 6.30, aamupala, vaipanvaihto ym. aamutouhut, aamupäivätirsoille 9 maissa (nukkuu max 45 min.), maitoa herättyä jolloin kakat:), päikkäreille 11 maissa (nukkuu pari h) herättyä syö. 16 maissa taas syödään, vaihdetaan kakkavaippaa jonka jälkeen ottaa iltatorkut (1 h)...
  9. S

    iltapalasta

    meillä syödään aamuisin muksun valmispuuroja kun en jaksa ennen kuutta ryhtyä puuroja keittelemään, mutta muuten poitsu syö kaura-, helmi-, riisi- ja mannapuuroa, sekä vispipuuroa. puurossa pitää olla meillä hiukka sokeria sekä maitoa ja voisilmä, perinteiseen tapaan. olen yrittänyt antaa puuroa...
  10. S

    Syökö teidän taaperot itse?

    meillä poitsu alkoi 1-v. syödä itse, siten että alussa syötettiin jugurtti, löysät puurot ym. mutta yllättävän pian halusi syödä itse nekin. nyt syö murot ym. itse ja vaikka osa meneekin lusikasta syliin niin ei halua apuja kuin tosi väsyneenä. (poitsu nyt 1,9v. ) mutta siis pointti on että...
  11. S

    Minkä ikäisenä vauvanne on käyttänyt 74cm vaatetta?

    pikkuneiti alkoi käyttää 74 kun täytti 5 kk, isoveli käytti 74 kun täytti vuoden...että aikaste lailla yllätti minut vaatehankinnoissa:)
  12. S

    Miten te muut nukutatte noin puolivuotiaanne yöunille??

    minä nukutan puolivuotiaan pikkuneidin samalla illalla kun isovelikin käy nukkumaan, eli 19 maissa vaipanvaihto, yökkäri päälle, iltamaito pullosta, tutti suuhun ja isoveljen viereen pötköttelemään. sängyssä ollaan viimeistään 19.30. pikkuneiti nukahtaa parissa minuutissa kun pääsee sänkyyn...
  13. S

    Anniinalle toinen (ja kolmas) nimi?

    anniina nea malviina, anniina jonna janina tai anniina annu adalmiina:) mies heitti että anniina pirjo pauliina :laugh:
  14. S

    Ihan tosissaanko voi tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

    tulin itse raskaaksi yasmin-pillereiden käytön aikaan, ei unohtelua, ei oksentelua tms. kuuluin siihen 0,01 osioon naisia:)
  15. S

    Kotiäidit, koska teidän päivänne ovat raskaita ja työläitä (useimpien mielestä) niin kertokaa miten päivänne sujuvat?

    lapset 5 kk ja 1,8v. meininki on välillä niin hurjaa ettei perässä meinaa pysyä ja välillä ihan leppoisaa, mikään ei kuitenkaan tämänikäisten kanssa ainakaan meillä mene siten kuin suunnittelisi eikä ainakaan silloin kuin suunnittelisi. aamu alkaa meillä isomman heräämisellä klo 6. jolloin...
  16. S

    Mitä puette pikkupojille päälle juhliin?

    meillä reilut puolitoistavuotiaalla rennompi lyhythihainen kauluspaita, (sukkahousut jos viileää) ja lappuhaalarit...pikkusiskolla sitten lappumekko. tuonikäinen touhuaa siihenmalliin ainakin meillä että hienommilla vaatteilla hirvittäisi ;) tosin näillä käydään vain ylppärit, synttärit ym...
  17. S

    hajusteeton hiuksiin jätettävä hoitoaine/selvityssuihke lapselle?

    kysymys tulikin jo ilmi otsikosta, eli onko tietoa löytyykö mistään lapsille sopivaa ja ennenkaikkea hajusteetonta hiusten selvityssuihketta tai vastaavaa?? meillä pikkuisella pojalla luonnonkiharat jotka menevät jatkuvasti sotkuun, lv:n muumisuihke vaaleanpunaisuudestaan huolimatta olisi ollut...
  18. S

    Koira puri lasta

    minä oon aina ollu siinä käsityksessä et somalit inhoo koiria, tai pitää niitä jotenkin epäpuhtaina...onko muut törmänny tähän käsitykseen? tosin voihan olla et lapset eri asia, mutta minä hermostuisin oikeasti siitä että joku vieras lapsi menee kaupan edessä olevan koiran luo silittämään ja...
  19. S

    olenko vainoharhainen vai epätoivoinen...

    niinhän sitä näin maalaisjärjellä luulisi mutta meillä vakuutukset pohjantähdessä ja sieltä oikeasti tulee sitä ja tätä selitystä miksi ei makseta, puhumattakaan että nostavat koko ajan omavastuuosuuksia...eli aina kun lääkärikeskus nostaa taksaa, vakuutusyhtiö nostaa omavastuuosuutta...älkää...

Yhteistyössä